mij ook, dus daar gaan we dan weer.
Ik krijg erg veel commentaar dat ik niets van de adviezen opgevolgd zou hebben. Dat is niet waar! Ik heb 3000 foto's van hetzelfde opject genomen met verschillende lenzen, kleuren instellingen, photoshop en camera's.
Ik heb hulp gehad van jullie en 3 professionele fotografen.
goed, dan neem ik de opmerking "jij hebt niks van de adviezen in dit forum opgevolgd" terug.
Die wijzig ik dan in "zowel jij als 3 professionele fotografen zijn prutsers die zelfs na de adviezen in dit forum eigenwijs doorgaan op hun eigen, onjuiste, manier."
Sorry hoor. In mijn vorige post linkte ik naar een
UITGEBREIDE POST VAN KORAKS (let op, dat is een link waarop je kan
KLIKKEN!!!! DOE dat en LEES dat eens!)
In de foto's die je hier post is NIETS te zien van het opvolgen van die en vele andere adviezen die in dit topic aan je voorgedragen zijn.
hier kan ik echt kwaad om worden.Mijn ervaring is dat de kitlens bij de Canon niet van al te hoge kwaliteit is. Mijn ervaring is ook dat de kleuren van de 350D in mijn beleving een tikkeltje flets zijn. Ik ben niet de enige die dat zegt, ik heb bv vergeleken met de D70 is die is gewoon iets voller van kleur.
Jouw ervaring over de lage kwaliteit van de canon kitlens is het napraten van de ervaring van mensen die er heel andere dingen van verwachten dan jij. De kitlens kan bij keuze van de juiste diafragmawaardes een uitstekend plaatje schieten. Aangezien je doel productfotografie is, ben je geheel vrij om zelf de juiste diafragmawaarde te kiezen: je bent niet aan een bepaalde sluitertijd gebonden doordat je vanaf statief werkt. (of hóórt te werken) Hierdoor ben je volledig vrij om je diafragma af te stoppen op zo'n F11, wat je meermaals is geadviseerd. Resultaat (bij juist scherpstellen) is een uitstekend scherpe afbeelding. Helemaal op een resize zal je
absoluut niks zien van eventuele onscherpte van de kitlens.
Jouw ervaring over de fletsheid van de 350D is volledige kul. Leer de camera bedienen (lees een boekje of zo, stoppen ze er niet bij als nutteloze doosvulling), en er gaat een wereld voor je open: ook de 350D kan je opgeven om meer saturation toe te passen op een afbeelding. Al eens de setting 'parameter
x' in het menu tegengekomen? Draai die eens naar 'set
x': tadaa, je kunt zelf dingen aan gaan passen. Poeh zeg. En als dat nog niet genoeg is, en je graag onnatuurlijke kleurreproductie wilt hebben (blijkbaar wil je dat), dan is er nog altijd photoshop.
Krijg je geen natuurlijke kleurweergave met de juiste camerasettings, check je witbalans en nog belangrijker:
doe iets aan je verlichting!!!!Uiteindelijk is het gelukt met een Z5 van Minolta. De foto's komen het dichts bij de realiteit en ik vind ze het scherptst van allen.
Ik houd mij al 7 jaar bezig met fotografie en ik vind dat veel mensen hier mij snel beschuldigen dat het mijn fotografische kennis zou zijn waardoor het niet lukt. Waarom lukt het een fotograaf met 40 jaar ervaring dan ook niet helemaal (kreeg hem wel scherp maar de kleuren/contrast bleven onder de maat)? Zo zou het ook kunnen liggen aan het product dat in plastic zit en daardoor zou hij zich dan niet goed kunnen foccussen, nou het lukt een simpele ixus i ook.
Wees blij met je Z5 joh, alleen betekent dit net zoveel als: "blijkbaar kun je na 7 jaar ervaring, en die 40 jaar fotograaf ook, betere resultaten halen met een camera die al het werk voor je doet en de afbeeldingen out-of-the-box al wat aangedikt levert, dan met een camera waarbij je zelf het werk moet doen."
Mag jij zeggen of die 7 jaar (40 jaar) ervaring werkelijk waardevolle ervaring is als je dan nog steeds niet met de hand een camera kan bedienen of in kan zien hoe belangrijk een juiste setup incl belichting is.
Weldegelijk maakt het uit hoever je staat bij het te fotograferen object, van een halve kilometer heb je nu eenmaal minder detail dan van 10 cm.
TUUURLIJK jongen. TUUURLIJK. geloof je zelf wat je zegt?
inzoomen zodat je object beeldvullend is levert een beeldvullend object op. simple as that. en laat je dan heel toevallig hetzelfde detail krijgen als wanneer je 't object van dichtbij beeldvullend maakt. Vreemd hè, dat de details niet spontaan van je object afvallen als je wegloopt. Sjongejongejonge..... 7 jaar ervaring met fotograferen noem je dat. Kom op zeg. Niet eens weten wat een zoomobjectief doet.
Nogmaals: een stukje zoom is veel handiger dan er met je lens dicht op te zitten, omdat je camera anders hoogstwaarschijnlijk een schaduw er overheen kan werpen. Maargoed, ik begrijp ondertussen dat je die adviezen toch niet op zal volgen, dus duw je lens er maar gerust tegenaan hoor....
Elke camera heeft z'n eigen specialiteit. De 350D heeft een goede naam, maar dat hoeft niet te betekenen dat ie overal het beste in is.
Precies. Voor koffiezetten zou ik bijvoorbeeld geen 350D aanraden, maar een Senseo.
Hieronder nog enkele kleuren tabellen van camera's zodat je kunt zien dat de 350D idd standaard iets flets is.
Minolta Z20:
Minolta Z20 Vidid:
Canon 350D
Nikon D70
D70 Vivid:
Canon Ixus:
Canon Ixus Vivid:
Nikon 775:
zoek de 350D Vivid voordat je met zinloze kleurtabelletjes komt strooien.......