Canon Powershot S2 IS

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.612 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ben ook lekker aan het experimenteren geweest met mijn S2, nog geen serieuze foto's gemaakt.
Wel twee dingen die ik me afvraag:

1. Heeft iemand anders ook last gehad van een 'Memory Card Error'? Treedt bij mij willekeurig op: kan geen foto meer maken en ook de playback geeft aan 'No image'. Aan en uitzetten helpt niet, SD kaart eruit en weer terug wel. Het gaat om een Kingston Elite Pro 1Gb card.

2. Zou graag SLR-style shooten met de S2: compositie en afdrukken door de EVF, na het afdrukken review op de LCD. Dit kan nu ook wel, maar ik ben bang dat de 'display' knop het dan snel begeeft (steeds 3x drukken). Heeft iemand hier een briljant idee over?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:17:
Niet om off-topic te gaan hoor, maar toch even een kleine vergelijking. Ik zat zojuist nog eens ffies mn fotoalbum door te bladeren van mn pasverkochte Minolta Z1 (de eerste ultrazoom voor zover ik weet), en ik begin zo langzamerhand eigenlijk toch wel een beetje spijt te krijgen van die verkoop denk ik. [...]
Vergelijkingen met een andere camera zijn zeker niet off-topic. Ik zie echter weinig vergelijking... alleen wat algemene opmerkingen dat de foto's tot nu nog niet super zijn. Hoewel ik het daar wel gedeeltelijk mee eens kan zijn, denk ik dat e.e.a. ook te maken heeft met het feit dat niemand de camera lang genoeg in zijn bezit heeft gehad om er écht mooie foto's mee te kunnen maken. Om te kunnen vergelijken zou je dus de Z1 foto's met S2 foto's moeten vergelijken (gemaakt onder dezelfde omstandigheden)... en die heb ik dus niet gezien...

Ben jij dan misschien van plan de S2 te kopen? If so... en je hebt het apparaat binnen zou je dan wat vergelijkingsfoto's te maken? Aangezien jij de Z1 al hebt verkocht zullen deze nooit echt onder dezelfde omstandigheden zijn... maar misschien kan je toch proberen met de S2 reeds bestaande Z1 foto's te imiteren (zeg maar hetzelfde object onder "ongeveer dezelfde omstandigheden"). Misschien moet je even een "best of Z1" voorbeeld hier plaatsen met het verzoek of iemand die foto kan nabootsen met een S2. Net zoiets als ik met mijn Coolpix macro-foto's heb gedaan.
The_Sukkel in "Canon Powershot S2 IS"

Btw: waarom heb jij de Z1 al verkocht zonder dat je een opvolger hebt? Dat begrijp ik althans er een beetje uit... (just curious)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 24-06-2005 23:24 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gium schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:38:
Je zou even moeten kijken of de diameters van die lensjes hetzelfde zijn als de andere versie. Zijn ze allebei gelijk, dan kun je ze dus allebei op de benodigde adapter schroeven.
Diameter van de voorzetlenzen is voor allebei de types 58 mm.
Maar volgens de leverancier leveren de WC-DC58 en de TC-DC58 geen goede foto's af op de S2.
Daarvoor zou je toch persé de WC-DC58A en de TC-DC58B moeten hebben.

Nu twijfel ik dus of dit een verkooppraatje is, dan wel echt zo het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:18:
Btw: waarom heb jij de Z1 al verkocht zonder dat je een opvolger hebt? Dat begrijp ik althans er een beetje uit... (just curious)
Had em op marktplaats gezet, en er werd binnen 1 dag al 180 euries voor geboden (zonder batterijen, sd-kaart of extra's, terwijl ik em op dit moment nieuw voor 169 kan krijgen O-) , vandaar dat ik em gelijk kwijt was. Ik was trouwens van plan om direct de Z5 ervoor in de plaats te halen, en toen ben ik (volgens mij net als jij) wat berichten tegengekomen over de panasonic FZ20, de persberichten van de S2 én de matige reviews over de Z5. De twijfel begon, en wat zoekwerk bracht me op jouw topic; alwaar de twijfel over welke camera het nu wél moet worden alleen maar groter werd. Hoewel mijn voorkeur in eerste instantie naar de FZ20 uitging, vanwege de TIPA-Award (niet de eerste de beste zeg maar) en de zeer goede reviews en lovende recensies, heb ik nu toch een hang naar de S2 vanwege de vele features, uitstekende film-mogelijkheid en zeker ook de AA-tjes. (Ga volgend jaar waarschijnlijk een jaartje backpacken in het buitenland, alwaar ik niet weet wat me te wachten staat qua energievoorziening) Een auto-lader voor de Panasonic zou voor mij weer een grote + betekenen richting die camera. Zoals ik al eerder gesteld heb in dit topic, zullen veel mensen,net als ik, een afweging gaan maken tussen de features (en aa-tjes) van de S2 en de (vind ik persoonlijk tot nu toe) toch kwalitatief hogere foto's van de FZ5 / FZ20 (Nu vind ik de FZ5 toch iets minder aantrekkelijk vanwege de iets beperktere features). ---->

Vandaar dat ik, als alles goed gaat, binnenkort een shoot-out mag doen tussen de FZ20 en de S2. Zeg maar S2 vs FZ20: zelfde settings, zelfde locaties, zelfde kansen. (en dus ook wat meer in matige lichtomstandigheden, waar ik nou zo benieuwd naar ben). Ik kan je helaas nog niks beloven over het hoe en wanneer, omdat ook mijn leverancier de afgelopen 3 weken pas 1 zending gehad heeft van de S2, en die helaas ook al op voorhand verkocht had. De eerstvolgende zending krijg ik een telefoontje (donderdag's), en mag ik dus de 2 camera's allebei meenemen voor een test. (niet omdat ik dit vanwege mn werk ofzo wil doen want ik ben ook slechts particulier, maar omdat ik de verkoper aardig ken, en hij me dat wel gunt.) (ben nou al zó vaak bij em in de winkel geweest en mn Z1 komt er ook vandaan + 't is een ouwe kennis van mn pa) zodra ik meer weet, laat ik het je direct weten! Zo lang verhaal, heb gelijk weer de schade ingehaald ;) Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja weet iemand toevallig of er een autolader is voor de panasonic-accu's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Levi schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:52:
Pixmania is ook een goede winkel
!
Wacht maar tot het woord service valt.
Ik was mijn camera ruim 5 maanden kwijt omdat men o.a. de betaling niet had ontvangen (zei men) moest zelfs een kopie van het betaalbewijs toezendden.
Daarna nog vele telefoontjes en mails gestuurd om camera wee terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd naar jullie instellingen van de camera en dan vooral welke resolutie en welke fijnheid. ik heb ze nu op fijn en m1 staan. voor de rest zijn alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:00:
ik ben benieuwd naar jullie instellingen van de camera en dan vooral welke resolutie en welke fijnheid. ik heb ze nu op fijn en m1 staan. voor de rest zijn alle tips welkom!
Tip 1: altijd hoogste resolutie en superfijn
Tip 2: zie tip 1
Tip 3: zie tips 1 & 2

Alleen als je een fotootje maakt voor Marktplaats heeft een lagere instelling zin...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boomsma schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:56:
[...]

Wacht maar tot het woord service valt.
Ik was mijn camera ruim 5 maanden kwijt omdat men o.a. de betaling niet had ontvangen (zei men) moest zelfs een kopie van het betaalbewijs toezendden.
Daarna nog vele telefoontjes en mails gestuurd om camera wee terug te krijgen.
Mocht je een winkel zoeken met een goede prijs en service dan kun je eens kijken bij www.digitalstreet.nl (beuningen).
Mijn S1 IS heb ik daar gekocht, dat verliep allemaal goed. De winkel komt er op verschillende sites erg goed uit. Zover ik weet ook op tweakers.net en op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Vandaar dat ik, als alles goed gaat, binnenkort een shoot-out mag doen tussen de FZ20 en de S2. Zeg maar S2 vs FZ20: zelfde settings, zelfde locaties, zelfde kansen. (en dus ook wat meer in matige lichtomstandigheden, waar ik nou zo benieuwd naar ben). Ik kan je helaas nog niks beloven over het hoe en wanneer, omdat ook mijn leverancier de afgelopen 3 weken pas 1 zending gehad heeft van de S2, en die helaas ook al op voorhand verkocht had. De eerstvolgende zending krijg ik een telefoontje (donderdag's), en mag ik dus de 2 camera's allebei meenemen voor een test. (niet omdat ik dit vanwege mn werk ofzo wil doen want ik ben ook slechts particulier, maar omdat ik de verkoper aardig ken, en hij me dat wel gunt.) (ben nou al zó vaak bij em in de winkel geweest en mn Z1 komt er ook vandaan + 't is een ouwe kennis van mn pa) zodra ik meer weet, laat ik het je direct weten! Zo lang verhaal, heb gelijk weer de schade ingehaald Greetz
Ben benieuwd, wat toch in het nadeel spreekt van de Z20 is Motion Image (Quick Time? Motion JPEG) 30 or 10 fps (320 x 240 pixels).
Heb mu een minolta F100, 3 jaar oud en altijd goed gewerkt, veel gebruikt maar de filmpjes, vooral het format, (ik kan niks met QuickTime,dat is persoonlijk) heb ik eigenlijk nooit meer gebruikt.
Het is een camera en geen camrecorder maar ik ben wel van plan om filmpjes te maken en daarom zou ik voor de S2 gaan, mits het kwaliteitsverschil niet te groot is, daarom ben ik reuze benieuwd naar je review.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:19:
wat fotos gemaakt binnen met iso 400 en dat is inderdaad niet om aan te zien, veel te veel ruis
Als je wat foto's binnen maakt met lagere iso en langere sluitertijd, hoe zijn ze dan?
En kun je wat vb foto's van binnen bij lamplicht maken en plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:19:
wat fotos gemaakt binnen met iso 400 en dat is inderdaad niet om aan te zien, veel te veel ruis
Kan je bekijken wat neatimage eraan kan doen?
Als je het niet hebt, dan wil ik het wel voor je doen als je de originele foto ergens uploadt...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:59:
[...]
Mocht je een winkel zoeken met een goede prijs en service dan kun je eens kijken bij www.digitalstreet.nl (beuningen).
Mijn S1 IS heb ik daar gekocht, dat verliep allemaal goed. De winkel komt er op verschillende sites erg goed uit. Zover ik weet ook op tweakers.net en op kieskeurig.nl
Sluit ik me helemaal bij aan. S2 hier gehaald, goede communicatie en levering. Ook de bijbehorende tas die ik besteld en niet prettig bleek kon ik zonder problemen retourneren.

Heeft iemand al een antwoord op mijn eerdere vragen:
Canis Lupus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:13:
Ben ook lekker aan het experimenteren geweest met mijn S2, nog geen serieuze foto's gemaakt.

1. Heeft iemand anders ook last gehad van een 'Memory Card Error'? Treedt bij mij willekeurig op: kan geen foto meer maken en ook de playback geeft aan 'No image'. Aan en uitzetten helpt niet, SD kaart eruit en weer terug wel. Het gaat om een Kingston Elite Pro 1Gb card.

2. Zou graag SLR-style shooten met de S2: compositie en afdrukken door de EVF, na het afdrukken review op de LCD. Dit kan nu ook wel, maar ik ben bang dat de 'display' knop het dan snel begeeft (steeds 3x drukken). Heeft iemand hier een briljant idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:49:
[...]
Tip 1: altijd hoogste resolutie en superfijn
Tip 2: zie tip 1
Tip 3: zie tips 1 & 2
Het belangrijkste verschil tussen fijn en superfijn is de grootte van de bestanden. Je ziet in praktijk nauwelijks tot geen kwaliteitsverschil. Ik fotografeer en film daarom altijd in de fijn-stand, in ieder geval als ik op vakantie ben en geen oneindige opslag heb.
Met de hoogste resolutie ben ik het wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:45:
[...]

Als je wat foto's binnen maakt met lagere iso en langere sluitertijd, hoe zijn ze dan?
En kun je wat vb foto's van binnen bij lamplicht maken en plaatsen?
Ik zal straks ook eens wat foto's maken binnen, en dan met elke ISO waarde ongeveer dezelfde foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Levi op 25-06-2005 16:44 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi

1. Hier heb ik nog geen last van gehad. Ik heb er momenteel een Sandisk 256 Mb geheugenkaartje inzitten, en ik ben van plan een 512 MB Ultra II kaartje te kopen.

2. Volgensmij is dat niet mogelijk.

---------------------------------------------------------------------------

Deze foto heb ik net gemaakt met Super Macro Mode:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=HVZOZB7T

[ Voor 11% gewijzigd door Levi op 25-06-2005 16:54 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
vandaag ruim 500 foto's gemaakt bij de TT in assen. helaas niet allemaal even scherp maar dat ligt meer aan mijn kunnen als fotograaf denk ik :X

gedurende de dag leerde ik de camera veel beter kennen voor dit soort omstandigheden. 't gaat alleen zo hard :9 dat het moeilijk is een echt superscherpe foto te krijgen.

de pan functie van de IS is echt heel fijn, ik heb er zeer veel aan gehad. superfijne functie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

show us O-)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterslave schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:28:
vandaag ruim 500 foto's gemaakt bij de TT in assen. helaas niet allemaal even scherp maar dat ligt meer aan mijn kunnen als fotograaf denk ik :X

gedurende de dag leerde ik de camera veel beter kennen voor dit soort omstandigheden. 't gaat alleen zo hard :9 dat het moeilijk is een echt superscherpe foto te krijgen.

de pan functie van de IS is echt heel fijn, ik heb er zeer veel aan gehad. superfijne functie _/-\o_
ja wanneer gebruik je welke is mode??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 15:43

1 - Met meerdere verschillende SD kaartjes nog nooit last van gehad. Misschien een foutje bij je SD kaart of cam?

2 - De enige =andere= manier die ik zo snel kan bedenken, is met je LCD dichtgeklapt schieten, en zodra de preview komt snel openklappen. Maar of dat nou zo'n ideale oplossing is....

[ Voor 3% gewijzigd door pepijnerkelens op 26-06-2005 01:55 ]

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:54:
[...]
ja wanneer gebruik je welke is mode??
Naar wat ik heb begrepen kan je het beste niet de continue IS gebruiken, maar beter de "IS-per shot" (of hoe het ook heet).

De Pan-IS is bedoeld voor als je heel snel horizontaal meebeweegt met een snelbewegend object. De IS corrigeert dan alleen de verticale shakes en laat de horizontale beweging met rust zodat je toch een voorbijrijdende auto of motor scherp in beeld kan krijgen (althans... dat is de bedoeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canis Lupus schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:33:
[...]
Sluit ik me helemaal bij aan. S2 hier gehaald, goede communicatie en levering. Ook de bijbehorende tas die ik besteld en niet prettig bleek kon ik zonder problemen retourneren.

[...]
Heb je al een andere bijpassende tas gevonden of misschien iemand anders ?
Zoja welke type tassen zijn geschikt en is er ook ruimte voor een imagetank erbij in te doen.
Imagetank heeft formaat ongeveer van een pakje shag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de prijzen betreft je kan bij elke mediamarkt de camera krijgen voor €464,-.
Want hij staat bij Norrod voor €465,- en dat is een echte winkel dus geen specifieke internetwinkel en dan geeft de mediamarkt de laagste priijsgarantie dus die moet onder de prijs van Norrod gaan.
Dus bewijsje mee naar de mediamarkt dat die bij Norrod zo duur is en dan krijg je hem goedkoper bij hun.
Ik ga morgen ff informeren of ze hem hebben bij de mediamarkt in Leeuwarden en anders op naar Norrod kijken wanneer ze hem daar verwachten volgens kieskeurig is ie nog steeds in bestelling

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een goedkoop pixmania tasje en moet zeggen dat de camera en perfect in kan! hij staat nu niet meer in het lijstje onder de powershots2 en op de factuur staat alleen "camera tas". ik kan dus niet achterhalen welke het is. ik dacht dat hij 18,- was. staat klein pixmania op maar goed hij is ideaal. en een pakje shag past er vast wel bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:35:
ik heb een goedkoop pixmania tasje en moet zeggen dat de camera en perfect in kan! hij staat nu niet meer in het lijstje onder de powershots2 en op de factuur staat alleen "camera tas". ik kan dus niet achterhalen welke het is. ik dacht dat hij 18,- was. staat klein pixmania op maar goed hij is ideaal. en een pakje shag past er vast wel bij :P
Is dat deze tas???
http://www.pixmania.nl/nl...tas-pix-movemania-18.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:35:
Wat de prijzen betreft je kan bij elke mediamarkt de camera krijgen voor €464,-.
Want hij staat bij Norrod voor €465,- en dat is een echte winkel dus geen specifieke internetwinkel en dan geeft de mediamarkt de laagste priijsgarantie dus die moet onder de prijs van Norrod gaan.
Dus bewijsje mee naar de mediamarkt dat die bij Norrod zo duur is en dan krijg je hem goedkoper bij hun.
Ik ga morgen ff informeren of ze hem hebben bij de mediamarkt in Leeuwarden en anders op naar Norrod kijken wanneer ze hem daar verwachten volgens kieskeurig is ie nog steeds in bestelling
Ik weet niet of de MM nu echt zo makkelijk doet met die laagste prijsgarantie. Zouden ze dan niet bijvoorbeeld gaan zeuren over de taal van de handleiding (is die van Norrod bijv. Nederlands?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
The_Sukkel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:38:
[...]
Ik weet niet of de MM nu echt zo makkelijk doet met die laagste prijsgarantie. Zouden ze dan niet bijvoorbeeld gaan zeuren over de taal van de handleiding (is die van Norrod bijv. Nederlands?)
Ik denk dat ze daar inderdaad over gaan zeuren.
Mediamarkt wil de Nederlandse versie verkopen teriwijl andere winkels hun camera goedkoop kunnen verkopen omdat zij hem (goedkoper) uit het buitenland hebben geïmporteerd. Aan de prijs van dat soort winkels kan Mediamarkt denk ik niet tippen.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:38:
[...]

In de algemene voorwaarde van de MM staat onder andere:

a. Het product voordeliger wordt aangeboden in een detailhandel
gevestigd binnen een straal van 30 km vanaf de Media Markt
vestiging waar de aankoop heeft plaatsgevonden.
b. Het product nieuw is, compleet in de originele verpakking en direct
uit voorraad leverbaar.
c. Het prijsverschil door Media Markt controleerbaar is door middel
van een prijslijst, advertentie of een schriftelijke bevestiging van de
aanbieder.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar voor publiek
toegankelijke winkel, dus bijvoorbeeld niet via Internet.

Toen ik mijn S1 kocht in beuningen bij Digitalstreet voor nog geen 400 euro een half jaar geleden was hij bij de MM in Breda zowat 100 euro duurder, ik denk niet ze hem mij voor dezelfde prijs hadden willen leveren.

De MM is trouwens helemaal niet zo goedkoop als dat ze zeggen, de aanbiedingen zijn erg goed maar daar houd het meestal wel mee op, de rest is normaal van prijs of zelfs duurder.....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het met mijn printer vorig jaar wel voor elkaar gekregen bij de MM
Ook in vergelijk met Norrod toen.

Proberen kan altijd.
Ik weet niet of de handleiding bij Norrod NL is er staat bij de camera's dat het engels of duits kan zijn maar staat niet bij welke camera type.
We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:29:
Ik heb het met mijn printer vorig jaar wel voor elkaar gekregen bij de MM
Ook in vergelijk met Norrod toen.

Proberen kan altijd.
Ik weet niet of de handleiding bij Norrod NL is er staat bij de camera's dat het engels of duits kan zijn maar staat niet bij welke camera type.
We zullen zien.
Inderdaad proberen kan altijd. Houd ons aub goed op de hoogte want als het jou lukt dan denk ik dat er meerder tweakers gebruik gaan maken van deze "Norrod-MM"-route...

edit:
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:47:
[...]
[...]
Oei...dat wordt dus geen "Norrod-MM"-route voor de Rotterdamse MM...

[ Voor 26% gewijzigd door The_Sukkel op 26-06-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Zoals te zien is op pricewatch komen er een hoop goedkope aanbieders bij. Ik wacht nog ff, zal hopelijk steeds verder in prijs dalen, en dan kan ik in de tussentijd mijn s1 verkopen

[ Voor 75% gewijzigd door martinvdm op 26-06-2005 17:42 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook geprobeerd bij de Mediamarkt, maar helaas.

Mij werd eerst verteld dat ze niet kunnen concurreren met internetshops. Nadat ik na lange tijd eindelijk aan twee verkopers duidelijk had gemaakt dat het hier niet om internetshops gaat, maar 'gewone' winkels, werd mij verteld dat ik blij mocht zijn dat ze een S2 op voorraad hadden. Het ging allemaal erg onbeschoft en zeker niet klantvriendelijk.

Ik later nog even gebeld naar een andere MM, waar ik een 'vriendelijke' medewerker aan de lijn kreeg. Die vertelde mij dat het inderdaad niet ging om het feit dat het 'internetshops' zijn, maar dat de camera's uit het buitenland komen (met bijvoorbeeld Duitse handleiding) en dat ze hierdoor niet willen/kunnen concurreren met deze winkels.

Dit gaat ook bijna alleen maar op voor camera's. Bij andere producten is dit vaak minder een probleem.

Ik heb nu m'n camera maar besteld bij digicamshop.nl. Een hele fijne zaak en als het goed is heb ik hem morgen binnen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:52:
Ik heb het ook geprobeerd bij de Mediamarkt, maar helaas.

Mij werd eerst verteld dat ze niet kunnen concurreren met internetshops. Nadat ik na lange tijd eindelijk aan twee verkopers duidelijk had gemaakt dat het hier niet om internetshops gaat, maar 'gewone' winkels, werd mij verteld dat ik blij mocht zijn dat ze een S2 op voorraad hadden. Het ging allemaal erg onbeschoft en zeker niet klantvriendelijk.

Ik later nog even gebeld naar een andere MM, waar ik een 'vriendelijke' medewerker aan de lijn kreeg. Die vertelde mij dat het inderdaad niet ging om het feit dat het 'internetshops' zijn, maar dat de camera's uit het buitenland komen (met bijvoorbeeld Duitse handleiding) en dat ze hierdoor niet willen/kunnen concurreren met deze winkels.

Dit gaat ook bijna alleen maar op voor camera's. Bij andere producten is dit vaak minder een probleem.

Ik heb nu m'n camera maar besteld bij digicamshop.nl. Een hele fijne zaak en als het goed is heb ik hem morgen binnen
en toch zijn ze verplicht jou die korting te geven als je erop staat. in hun 4 punten staat nergens iets beschreven over de taal van de handleiding of de afkomst van het product. ik zou teruggaan en de bedrijfsleider vragen. pak je die 4 punten erbij, je voldoet aan al de 4 eisen en dus zijn ze jou op grond daarvan verplicht de korting te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er letterlijk in hun voorwaarden:
4. Laagste prijsgarantie
4.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de
klant binnen 14 dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor
een lagere prijs kan kopen ontvangt de klant van Media Markt het
prijsverschil contant retour, mits:
b. Het product nieuw is, compleet in de originele verpakking en direct
uit voorraad leverbaar.
c. Het prijsverschil door Media Markt controleerbaar is door middel
van een prijslijst, advertentie of een schriftelijke bevestiging van de
aanbieder.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar voor publiek
toegankelijke winkel, dus bijvoorbeeld niet via Internet.
4.2 Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen,
faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende
leveringsvoorwaarden (bijvoorbeeld op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demomodellen en beschadigde
producten.
4.3 Het prijsverschil wordt eenmalig terugbetaald na inlevering door de
klant van de originele aankoopbon/factuur van Media Markt,
uitsluitend indien is voldaan aan de voorwaarden hiervoor genoemd
onder 4.1 t/m 4.2.

Misschien valt de handleiding uit het buitenland wel onder punt 4.2
En is het dus uitgesloten

Edit:
Net gebeld en idd men zegt bij MM dat het wel NL moet zijn.
Norrod gebeld en die geeft dus aan dat er een duitse handleiding bijzit dus helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 30-08 12:48
[quote]Canis Lupus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:13:

Heb hetzelfde probleem met mijn kaart...ik heb ook die Kingston Elite Pro 1Gb card.
vooral als er een avi op komt te staan gaat ie in de stress..
Ik heb hem via store.nl..zal ze morgen bellen en kijken of ie geruild kan worden want heb hem vanaf
14 juni in bezit..
Ze zitten in Groningen kan er zo langs rijden..
ben benieuwd.. hou jullie op de hoogte

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterslave schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:56:
[...]

en toch zijn ze verplicht jou die korting te geven als je erop staat. in hun 4 punten staat nergens iets beschreven over de taal van de handleiding of de afkomst van het product. ik zou teruggaan en de bedrijfsleider vragen. pak je die 4 punten erbij, je voldoet aan al de 4 eisen en dus zijn ze jou op grond daarvan verplicht de korting te geven.
Je leest verkeerd. Ze geven laagste prijsgarantie op het moment dat jij kunt aantonen dat jij daarop recht hebt. Nou weet ik niet hoe jij artikel 4.1.b wilt gaan aantonen, maar succes. Daarnaast geldt idd dat de leveringsvoorwaarden tegenwoordig doorslaggevend zijn en hier tegenwoordig ook een bewijs voor wordt gevraagd. Er zit namelijk een enorm verschil tussen een NL en bijv een Duitse camera (inkoopprijs kan makkelijk 150-200 euro schelen op een dure camera). Je kunt dus wel roepen dat MM duur is, maar ik denk dat dat wel meevalt. Webshops zijn gewoon veel goedkoper (en dan bedoel ik ook semi-winkels als KE en Konijn) vanwege de levering van bijna geen NL producten.

Overigens vind ik het persoonlijk bezopen dat mensen een lpg gaan claimen. Koop hem dan waar je hem eerder voor dat bedrag hebt gezien!

edit: overigens dat die MM medewerkers bot waren mbt de leverbaarheid van de S2 is niet goed te praten, maar het is wel waar 8) Als je er nu eentje hebt liggen dan moet je hem gewoon voor 549 verkopen. Als persoon A hem niet koopt voor dat bedrag dan koopt B hem wel een uurtje later. Als ik bij de MM zou werken zou ik hem ook lekker achter houden voor iemand die het volle pond ervoor wil betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand eens fatsoenlijke foto's posten die met deze camera gemaakt zijn? en dan bedoel ik verschillende ISO standen en wat meer met de zoom en qua kleurgeving, ik volg dit hele topic maar heb nog geen fatsoenlijke foto's gezien die mij de doorslag geven tot aanschaf van deze camera!

wie kan mij overtuigen met zijn foto's?

Oh ja belangrijk bij resize aangeven welke programma en hoe geresized zodat de cam wel tot zijn recht komt!

ik hoop dat er hier iemand rond loop met deze cam die wel wat meer ervaringen heeft met een digicam want al de foto's die ik hier gezien heb sorry voel jullie niet aangevallen gewoon n00b foto's en normale vakantie kiekjes!

ik hoop dat iemand mij kan overtuigen met zijn foto's zodat ik tot aanschaf over kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je wat aan deze tip
Ik heb de camera zelf nog niet, dus je moet het zelf even uitproberen;

Gebruikte instellingen:

Shooting mode: P
Focus mode - Center
Metering - Matrix or Spot
Sensitivity - 50
Exposure Compensation: -2/3
Picture setting: Custom (-) Contrast
Auto focus assist lamp- ON
Red-eye mode - OFF
White balance - AUTO
Digital Zoom - OFF
LCD Review: Off*

** if you continue to hold the shutter button down after taking a photo, the image will be displayed on the LCD as you keep the button in that position. Further, when the image is displayed and you hit the delete button, the image can be deleted without switching to Play mode.

bovenstaande komt van deze site:
http://www.digicamhelp.com/canon-s2-blog/

daar staan nog meer tips en trucs
.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
K zal morgen proberen eens wat '' fatsoenlijke '' foto's te maken :)
En dalijk als het donker is wat low-light foto's maken, met alle 4 de iso standen.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , na 2 maanden wachten heb ik hem eindelijk ... de ongelofelijke S2 IS ... en de IS werkt prachtig.
Als er iemand zou twijfelen ... geene schrik, dit ding doet het gewoonweg zaaaalig ...
Er is echter wel een ding ... als je hem zachtjes heen en weer beweegt dan maakt hij een geluid ... alsog er iets los zit of verschuift. Misschien is het de image stabilizer
Anyway als iemand er ook ene heeft , probeer dan ook eens even of je iets hoort ? t' moet wel in een stille omgeving ...

merci

hasta la pizza baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:59:
.....Er is echter wel een ding ... als je hem zachtjes heen en weer beweegt dan maakt hij een geluid ... alsog er iets los zit of verschuift. Misschien is het de image stabilizer
Anyway als iemand er ook ene heeft , probeer dan ook eens even of je iets hoort ? t' moet wel in een stille omgeving ...

merci

hasta la pizza baby.
Heb hem net ook even heen en weer geschud 8) en je hoort inderdaad zachtjes iets heen en weer bewegen. Zal wel de IS Module zijn ja. :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merci voor het checken !

... je weet maar nooit he. Twee maanden geleden had ik eerst zo'n goedkopere Konica-Minolta Z20 aangeschaft en het ding was al na 2 dagen al defekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k had de S2 vorige week binnen en binnen 5 minuten ' spelen' was ie ook stuk; helemaal niks meer, batterijen in/uit, nieuwe batterijen, andere kaart etc....geen reactie van het apparaat. Opgebeld met leverancier...stuurt u 'm maar terug, krijg je een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Levi schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:51:
[...]

Heb hem net ook even heen en weer geschud 8) en je hoort inderdaad zachtjes iets heen en weer bewegen. Zal wel de IS Module zijn ja. :)
Iemand al enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:59:
Ok , na 2 maanden wachten heb ik hem eindelijk ... de ongelofelijke S2 IS ... en de IS werkt prachtig.
Als er iemand zou twijfelen ... geene schrik, dit ding doet het gewoonweg zaaaalig ...
Er is echter wel een ding ... als je hem zachtjes heen en weer beweegt dan maakt hij een geluid ... alsog er iets los zit of verschuift. Misschien is het de image stabilizer

merci

hasta la pizza baby.
het enige probleem dat ik vaker heb gehad is dat ik denk een foto scherp te hebben genomen (op het display of door het kijkding (kan ff niet op de naam komen B)) terwijl ze op de computer dan super onscherp zijn. dit is best wel vaak en dus irritant.....fotoos worden wel steeds mooier en sommige zijn gewoonweg prachtig. ik woon in een flatje waarbij ik tot 300 meter vrij uitzicht heb ongeveer en ik maak dan fotoos met 48x zoom van mensen die op het fietspad fietsen. niet scherp, maar wel goed te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog iemand die een 'rammelding' in z'n S2 heeft ? ik heb hem eigenlijk een beetje laten vallen (wel op een tafel) laat iets weten he .

thnx !

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:43:
is er nog iemand die een 'rammelding' in z'n S2 heeft ? ik heb hem eigenlijk een beetje laten vallen (wel op een tafel) laat iets weten he .

thnx !
Volgens mij staat het letterlijk in de FAQ van de handleiding dat dit de (naam even kwijt) Rotation sensor is. (Dat ding dat bepaald hoe jij de camera houdt: horizontaal, 90 graden links, 90 graden rechts enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
:D Zou heel goed kunnen

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, moet ik eens nakijken ... heb tot nu toe enkel de Engelse manual binnengehaald.

greetzz

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, in 't troubleshouting deel staat dat je de orientation sensor kan horen als je de camera in een andere positie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bargje heb je ook een levertijd gekregen voor de S2 bij Norrod?

Greetz Raploc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:57:
Bargje heb je ook een levertijd gekregen voor de S2 bij Norrod?

Greetz Raploc
Nee, ze zeiden alleen dat ze mondjesmaat wat binnen kregen.
Ik denk dat ik hem bij dewinkel.nl ga bestellen daar is ie 489 met nl handleiding en garantie.
Alleen levertijd = ca. 2 weken.
Maar we gaan pas in september op vakantie dus ik heb de tijd nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:05:
klopt, in 't troubleshouting deel staat dat je de orientation sensor kan horen als je de camera in een andere positie draait.
yep, gevonden (wel in 't Duits) ! dus niet defekt ! misschien ligt het aan mij of aan mijn gehoor maar dat ding ligt de hele tijd te tikken bij power-on ... zelfs als ik hem niet beweeg ... missch kinderziekte ...

toch bedankt ! K'ga alvast nog wa macro's nemen.

greetzzzzzz

downhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:39:
[...]

yep, gevonden (wel in 't Duits) ! dus niet defekt ! misschien ligt het aan mij of aan mijn gehoor maar dat ding ligt de hele tijd te tikken bij power-on ... zelfs als ik hem niet beweeg ... missch kinderziekte ...

toch bedankt ! K'ga alvast nog wa macro's nemen.

greetzzzzzz

downhill
Dat getik dat je de hele tijd hoort is een soort voor-focus. Als je bijvoorbeeld van licht naar donker beweegt past hij zich daarop aan.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje. Kan je op de S2 eigenlijk gebruik maken van screw-on filters? Ik kan namelijk nergens een schroefdraad ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan, onder de lens zit een knopje, druk die in dan kan je de 'sierring' wegnemen waarna je eeen voorzetstuk kan opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... hadden de verkopers van fotozaken maar zoveel kennis van die toestellen ... in de meeste winkels hier in Antwerpen hadden ze nog nooit van de S2 gehoord ... hip-hip voor t' forum en de members !!

nog 'ns bedankt !

downhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem daarnet bij digicamshop.nl besteld. Hopelijk leveren ze hem een beetje snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:44:
Heb hem daarnet bij digicamshop.nl besteld. Hopelijk leveren ze hem een beetje snel
Digicamshop.nl (of .be in mijn geval) leverde bij mij zeer snel en correct !
... overmorgen ben je al fotos aan het maken, vertrouw er maar op.

downhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:11:
Dat kan, onder de lens zit een knopje, druk die in dan kan je de 'sierring' wegnemen waarna je eeen voorzetstuk kan opzetten...
Ik neem aan dat het om dit voorzetstuk gaat? Dat zit dus niet standaard bij de camera? En wat voor mm filters kunnen er dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg zojuist een mailtje van Fotobooms dat ze de S2 op voorraad hebben, voor €479,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net besteld bij best-sellers.nl en nu maar wachten.
Weet iemand nog een goede tas van Samsonite die erbij past??
Of een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:51:
Of een ander merk?
Lowepro, volgens de site zou je uit 4 tassen kunnen kiezen:

D-Res 30 AW
Edit 100
Edit 110
Rezo TLZ 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke batterijen zijn goed voor de Canon?
2300 of 2500 en wat is het verschil qua duur.
En welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Batterijen:

2300 Mah is opzich meer als genoeg, het merk maakt weinig uit. Met 2300 mah haal je ongeveer 500 shots volgens tests. Ik denk dat het verstandiger is om 2 setjes van 2300 mah te kopen als 1 setje van 2500 mah.

Let bij het kopen van een lader wel op de snelheid, snelladers laden vaanf een half uur tot ongeveer 3 uur.

De lader die ik heb gekocht is van Encore, was toevallig in de aanbieding bij de Makro voor 15 euro :D exclusief btw. Daar heb ik dan nog een setje 2300 mah batterijen van Duracel bijgekocht.
Ook heb ik de snellader van Canon met 2 x 2300 mah batterijen (zat in mijn doos, had ik niet besteld en betaald :) )

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:51:
Of een ander merk?
Ik heb vandaag een tasje gekocht van Delsey
De GoPix 20
http://www.delseycamerabags.com/view_product.php?productid=7
Hier past de camera met gemak recht opstaand in
Je hebt aan een kant nog plaats om een opschroef lens te stoppen en er zit een plekje voor extra geheugenkaartjes in.

Ik heb dit tasje gekocht bij de Makro voor ik geloof 16 euro Inclusief BTW, dus ook niet duur.

Ik heb meteen ook een Sandisk 512 MB Ultra II geheugenkaartje meegenomen van de Makro
Voor € 61,88 inclusief btw.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:50:
[...]

Ik neem aan dat het om dit voorzetstuk gaat? Dat zit dus niet standaard bij de camera? En wat voor mm filters kunnen er dan op?
Inderdaad.
Je krijgt dan een adapter naar 58 mm.
Alle filters van die maat passen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee setjes van 4 batterijen van het merk GP. 2300mah

Ik heb een kaartje van 1GB helemaal volgeschoten op een setje batterijen, daarna heb ik nog iets van 110 foto's op mijn reserve SD-Card (256mb) gezet, pas toen kwam de camera met de melding "Replace battery".
- 650 foto's :)
- Afwisselend display aan/uit
- enkele keren de flitser gebruikt

En toen had ik nog mijn andere setje batterijen.... maar helaas waren mijn SD kaartjes vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
ik heb nu 3 setjes van 4 batterijen. vapextech 2500mah. bestellen op vapextech.nl veel goedkoper als gp, zelfde kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Welk merk uv-filter past op de lens van de S2 ?
er zit wel schroefdraad aan de binnenkant van de lens..lijkt iets van 35 mm, is er een filter in die maat en is dat draad universeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ZoomBrowser EX 5.2 geinstalleerd. Ik probeer contact te leggen met de Canon Image Gateway, maar krijg continu de melding "Unable to launch the web browser".

Iemand hier ook problemen mee of een oplossing voor?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:51:
Welk merk uv-filter past op de lens van de S2 ?
er zit wel schroefdraad aan de binnenkant van de lens..lijkt iets van 35 mm, is er een filter in die maat en is dat draad universeel ?
Als je even wat verder naar boven leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterslave schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:09:
ik heb nu 3 setjes van 4 batterijen. vapextech 2500mah. bestellen op vapextech.nl veel goedkoper als gp, zelfde kwaliteit
Ik heb ff op hun site gekeken maar dat is idd niet duur zeg.
En ik had gehoord dat GP wel goed was dus als het dezelfde kwaliteit is ga ik ze maar bij vapextech bestellen.
Bedankt allemaal voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
@Groenachtig kleurtje
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:04:
[...]

Als je even wat verder naar boven leest...
Ik bedoel niet de ring die je los kunt klikken ....maar de binnenkant van de lens zelf.
Daar zit toch niet voor niks schroefdraad ?

[ Voor 18% gewijzigd door fotojunk op 29-06-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je naam (of iets anders) in te stellen in de EXIF informatie kijk eens op deze pagina. Ik heb het geprobeerd en het werkt ook met de S2.

http://www.perezdesigngroup.com/content/view/93/65/

Zijn er meer mensen die problemen hebben om met de zoom browser contact te maken met de Canon Image Gateway? Ik krijg nog steeds de melding "unable to launch the web browser".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:04:
[...]

Digicamshop.nl (of .be in mijn geval) leverde bij mij zeer snel en correct !
... overmorgen ben je al fotos aan het maken, vertrouw er maar op.

downhill
Ja ik belde ze vanmiddag en ze hebben hem al op de post gedaan! Erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
.[/quote]
Heb hetzelfde probleem met mijn kaart...ik heb ook die Kingston Elite Pro 1Gb card.
vooral als er een avi op komt te staan gaat ie in de stress..
Ik heb hem via store.nl..zal ze morgen bellen en kijken of ie geruild kan worden want heb hem vanaf
14 juni in bezit..
Ze zitten in Groningen kan er zo langs rijden..
ben benieuwd.. hou jullie op de hoogte

groetjes.[/quote]

Heb een andere kingston meegekregen en deze heeft ook kuren..
De vriendelijke baliemedewerker zei dat ze binnenkort SANDISK extreme III binnenkrijgen
en dat ie dan geruild kan worden..nou dat noem ik service (in ieder geval niet moeilijk doen).
store.nl is trouwens www.camerastore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
ik heb gister ook m'n kingston 1gb elite pro kaartje gekregen. uit voorzorg toch maar in m'n pda gedaan, m'n 1 gig kaartje uit m'n pda gebruik ik nu voor m'n cam. ik gebruik nu dus een peak 1gb ultra sd kaartje. qua snelheid ook meer dan zat.

binnenkort nog ff een 512 mb kaartje als reserve erbij kopen denk ik. iedere huishoudzaak als blokker ed. heef tegenwoordig geheugenkaartjes in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:08:
@Groenachtig kleurtje

[...]

Ik bedoel niet de ring die je los kunt klikken ....maar de binnenkant van de lens zelf.
Daar zit toch niet voor niks schroefdraad ?
Ik zeg, toch, lees dan naar boven :+ vvv
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:48:
Een vraagje. Kan je op de S2 eigenlijk gebruik maken van screw-on filters? Ik kan namelijk nergens een schroefdraad ontdekken :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:11:
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:50:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:49:
[...]

Inderdaad.
Je krijgt dan een adapter naar 58 mm.
Alle filters van die maat passen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Als je nu eens goed IN je lens kijkt zie je schroefdraad..waar is dat dan voor ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ben ik een zeurpiet maar waar blijven de foto's?

wil graag meer foto's zien met de bijhorende instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Ik haal hem net uit de doos en schiet 2 plaatjes van een auto met de default instellingen.

Negatief:
Wat me opvalt zijn chromatische abberaties.

Je ziet hieronder 4 foto`s van een grijse en een blauwe wagen.
Voor de duidelijkheid heb ik per wagen een circel getekend rondom de storende plekken, maar heb ook het origineel op de server geplaatst.

Modem alert!
Blauwe auto - bewerkt
Blauwe auto - onbewerkt
Grijse auto - bewerkt
Grijse auto - onbewerkt

Alle foto`s die ik binnen heb genomen zijn van uitstekende kwaliteit.
Het zou goed kunnen dat je met wat opties dit effect kan voorkomen, ik heb de camera pas een uur.

Zie ook deze link voor mooie foto`s (niet door mij genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
:)
fotojunk schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:07:
Als je nu eens goed IN je lens kijkt zie je schroefdraad..waar is dat dan voor ????
Ik heb eens goed IN de lens gekeken, en dat gene wat jij bedoelt heeft geen functie, dat zit er gewoon, meer niet :).

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Levi schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:36:
:)
[...]

Ik heb eens goed IN de lens gekeken, en dat gene wat jij bedoelt heeft geen functie, dat zit er gewoon, meer niet :).
ben vanmiddag met camera naar een fotozaak gegaan en heb er nu een UV-filter op zitten van het merk marumi en de doorsnede is 35.5 mm..dus heeft wel degelijk een functie..alleen hier niet bekend blijkbaar...
Leek me al vreemd om voor een uv filter eerst een adapter te kopen.

Heb tevens een sandisk extreme III 1 GB gekocht en deze werkt probleemloos..
(zie vorige posting)

[ Voor 18% gewijzigd door fotojunk op 30-06-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:42:
......en heb er nu een UV-filter op zitten van het merk marumi en de doorsnede is 35.5 mm..dus heeft wel degelijk een functie..alleen hier niet bekend blijkbaar...
intressant, heeft dat filter nog een type-aanduiding en wat heb je er voor betaald?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:53:
Ik haal hem net uit de doos en schiet 2 plaatjes van een auto met de default instellingen.

Negatief:
Wat me opvalt zijn chromatische abberaties.
Je zou eens op deze site kunnen kijken:
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/page5.asp

Hier hebben ze ook een paar voorbeelden staan met "Purple fringing", zover ik het zie is het daar even erg als de foto's die jij genomen hebt.

Het is in ieder geval geen vreemd verschijnsel bij "kleine" camera's met een grote zoom, en erg afhankelijk van de kwaliteit lenzen.
Je kunt op die site eventueel ook kijken bij de concurenten hoe goed zij het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:00:
[...]

[ Voor 50% gewijzigd door fotojunk op 01-07-2005 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:00:
[...]

intressant, heeft dat filter nog een type-aanduiding en wat heb je er voor betaald?
Er staat op: marumi 35.5mm uv.
en heb er 9 euro voor betaald.

foto:
http://home.planet.nl/~wjpostma/filter.jpg
http://home.planet.nl/~wjpostma/filter2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door fotojunk op 01-07-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Wat is het nut precies van zo'n UV filter?

enne....heeft al iemand de nederlandse handleiding gevonden?

[ Voor 47% gewijzigd door martinvdm op 01-07-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
martinvdm schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:39:
Wat is het nut precies van zo'n UV filter?
Belangrijkste voor mij is lensbescherming...
beter een kras op het filter dan de lens..

[ Voor 25% gewijzigd door fotojunk op 01-07-2005 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 2 vragen, de 2e nav de bovenstaande foto:
  • Hoe zit deze lens nu precies vast, gewoon op de schroefdraad aan de binnenzijde?
  • Is de lens niet zichtbaar in de groothoekstand (zo ver mogelijk uitgezoomd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:46:
[...]

nog 2 vragen, de 2e nav de bovenstaande foto:
  • Hoe zit deze lens nu precies vast, gewoon op de schroefdraad aan de binnenzijde?
  • Is de lens niet zichtbaar in de groothoekstand (zo ver mogelijk uitgezoomd)?
gewoon op het schroefdraad ja..
en niks van te zien in welke stand dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eens gezocht op internet naar een 35.5 mm UV Marumi filter.
Wel filters gevonden, maar dus niet in die maat.
Kun je misschien aangeven of en zoja waar dit filter op internet is te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook eens gezocht op internet naar een 35.5 mm UV Marumi filter.
Wel filters gevonden, maar dus niet in die maat.
Kun je misschien aangeven of en zoja waar dit filter op internet is te bestellen ?
http://www.marumi-filter....03q_en_big_mini.html#mini

Heb hem NIET via internet maar via de winkel
Hier heb ik hem gekocht:

Groot-Obbink Hoogezand
Gorecht O 21, 9603AA HOOGEZAND
0598 327765

[ Voor 9% gewijzigd door fotojunk op 01-07-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

masterslave schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:51:
ik heb gister ook m'n kingston 1gb elite pro kaartje gekregen. uit voorzorg toch maar in m'n pda gedaan, m'n 1 gig kaartje uit m'n pda gebruik ik nu voor m'n cam. ik gebruik nu dus een peak 1gb ultra sd kaartje. qua snelheid ook meer dan zat.
Heb Canon gemaild over het probleem met mijn Kingston Elite Pro 1GB kaartje en dit was het antwoord:
Canon Helpdesk:
Het is mogelijk dat u problemen ondervind met de Kingston (Elite Pro) CF-Card. Wij willen u daarom vragen om een ander merk te proberen.
Het antwoord is niet helemaal duidelijk over de bekende problemen, maar blijkbaar zijn er eerder klachten geweest. Ik ga mijn kaartje in ieder geval bij Paradigit retourneren en ergens anders een Sandisk kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 01-07-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Net de MediaMarkt in Utrecht maar weer eens gebeld waar ik nu al weer 3 weken geleden deze camera (NL uitvoering) besteld heb: Ze hebben gisteren met Canon Nederland overleg gehad: nu nog 6 tot 8 weken levertijd!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Maar ik mag 'm wel afbestellen en dan nog als de wiedeweerga een DE of EN uitvoering bestellen, hij moet tenslotte volgende week mee op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:28:
[...]

Je zou eens op deze site kunnen kijken:
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/page5.asp

Hier hebben ze ook een paar voorbeelden staan met "Purple fringing", zover ik het zie is het daar even erg als de foto's die jij genomen hebt.

Het is in ieder geval geen vreemd verschijnsel bij "kleine" camera's met een grote zoom, en erg afhankelijk van de kwaliteit lenzen.
Je kunt op die site eventueel ook kijken bij de concurenten hoe goed zij het doen.
Erg goede review, bedankt voor de link!

Al om al ben ik zeker niet ontevreden met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
WEet iemand waar dit ding leverbaar is rond Rotterdam? Ik wil hem vandaag hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Config schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:20:
WEet iemand waar dit ding leverbaar is rond Rotterdam? Ik wil hem vandaag hebben...
http://www.kieskeurig.nl/...A6D2AC1256FF80025B81A.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 18:56
Config schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:20:
Bovenaan deze pagina wordt een winkel genoemd die in Rotterdam zit.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.