Canon Powershot S2 IS

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:45:
[...]

Wat ik me4 dan afvraag, is of je het transport van de foto's/filmpjes via je geheugenkaartje moet laten lopen, of dat het mogelijk is om de camera via bijvoorbeeld usb te koppelen, zodat de foto/film rechtstreeks op de iimage tank terecht komt.
Zelf heb ik een Vosonic VP6210 besteld met 80 Gb harddisk. Inderdaad om niet met een zak vol SD kaartjes rond te hoeven lopen op vakantie. En met 80 Gb hoef ik me dus ook niet te beperken.
zover ik weet is dit niet mogelijk, de usb is enkel om de imagetank aan de pc te hangen (en dus foto's af te laden of op te zetten)
Maar zo een tank is echt zijn geld waard hoor, ik gebruik hem het hele jaar door om software te transporteren naar alle PC's die ik herstel of maak. Geen gesleur meer met bv: een laptop.
En op vakantie natuurlijk voor de foto's :), daarna kan je ze overal meenemen en op ieders pc laten kijken zonder veel moeite of speciale programma's.
Heerlijk ding :P

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is 20.6! beat it heeft er wel 2 op voorraad nu, maar van een duurdere leverancier?! de goedkopere staat nog steeds op 0/ 20.6. ik hoop niet dat ze alleen die 2 binnen hebben gekregen, dan heb ik alsnog niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor zover ik weet nog geen bericht van Alternate gehad (geen mail, telefoon zou kunnen, maar ben nog niet thuis geweest).

Dus ik ben bang dat het vandaag niets meer gaat worden.. maar ik blijf natuurlijk hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:50:
Heb voor zover ik weet nog geen bericht van Alternate gehad (geen mail, telefoon zou kunnen, maar ben nog niet thuis geweest).

Dus ik ben bang dat het vandaag niets meer gaat worden.. maar ik blijf natuurlijk hopen ;)
beat it zei dat er soms zelfs savonds nog partijen komen! dus tot 23.59 heb ik nog hoop :P

krijg net een mail van central point en die hebben er 2 binnen gekregen. 2!!!!

progres.nl heeft een ruime voorraad! (zit ik hier een beetje op voorraden te zoeken terwijl het buiten 34 graden is..pff)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Misschien dat ik volgende week eens in Duitsland bij de Mediamarkt gaan kijken. Wellicht zijn ze daar wel gewoon op voorraad, en hopelijk tegen een redelijke prijs. :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:15:
Misschien dat ik volgende week eens in Duitsland bij de Mediamarkt gaan kijken. Wellicht zijn ze daar wel gewoon op voorraad, en hopelijk tegen een redelijke prijs. :)
Ook in Duitsland is het zoeken naar shops met voorraad. Sommigen hanteren daar een levertermijn van 3-4 weken. Wel zijn de prijzen daar een stuk lager.
Kijk maar eens hier

DigitalStreet levert vandaag de mijne uit, dus morgen binnen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
komt gewoon door de btw, die hebben ze daar niet.
maar goed, spuit 11 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Zeker hebben ze in Duitsland Btw, 16 %

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb net mijn S2 IS besteld bij Pixmania NL.
Hier stond hij: Op voorraad voor € 469
Omdat ik heb gekozen voor remboursverzending kwam ik uitg op het totaalbedrag van € 489
Nu maar afwachten wanneer hij wordt verzonden :)
'
Oja, hier de Link: http://www.pixmania.nl/nl...anon/powershot-s2-is.html

[ Voor 27% gewijzigd door Levi op 20-06-2005 18:58 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
Mijne was vandaag afgeleverd, maar ik was weer eens niet thuis (op kantoor he, moet ook gewerkt worden). Morgenvroeg om 11h heb ik m.

Enkele vragen:
- weet iemand waar ik digitaal de manual kan downloaden
- weet iemand of rom updates beschikbaar zijn, en waar zijn deze te vinden
- welke tas is aan te raden voor S2 IS?
- welke 1GB memory kaart kan ik het beste nemen... maakt het iets uit mbt snelheid van foto's nemen, en films opslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:10:
Mijne was vandaag afgeleverd, maar ik was weer eens niet thuis (op kantoor he, moet ook gewerkt worden). Morgenvroeg om 11h heb ik m.

Enkele vragen:
- weet iemand waar ik digitaal de manual kan downloaden
- weet iemand of rom updates beschikbaar zijn, en waar zijn deze te vinden
- welke tas is aan te raden voor S2 IS?
- welke 1GB memory kaart kan ik het beste nemen... maakt het iets uit mbt snelheid van foto's nemen, en films opslaan ?
Voor een engelse manual kijk maar eens hier

Camera is nog maar net uit. Zouden er al nieuwe rom-updates moeten zijn dan ?

Tassen zijn er natuurlijk in allerlei soorten en maten, maar als je nog wat extra lenzen, filters, reservebatterijen mee wilt nemen, kom je al gauw bij een wat grotere tas uit.

Memory voor foto's gewoon een standaard SD kaart. Voor video kun je beter een snellere nemen, bijvoorbeeld de ULTRA II van Sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Jahoe! Net mailtje met bevestiging gehad van Digitalstreet.nl met track&trace. Met een beetje geluk dus morgen of overmorgen de camera. Alleen nog en Kingston Elite Pro 1GB kaartje erbij halen en Canis Lupus kan eens fijn gaan experimenteren voordat hij naar China gaat :*)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ondertussen ergens anders besteld, morgen betalen, woensdag knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:20:
ik heb hem ondertussen ergens anders besteld, morgen betalen, woensdag knallen!
Waar heb je hem besteld, ook bij Pixmania?

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de echte durfals die er graag voor naar Duitsland willen rijden. 8)
Op eBay loopt tegen 7 uur vanavond een S2 IS af. Huidig bod is € 354,00
Wordt echter alleen in Duitsland geleverd.

Kijk maar eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

besteld via progress.nl. 476 euro met 2 jaar garantie! beat it geannuleerd (als je iets via internet besteld, is dit toch nooit "geldig"? zolang je geen handtekening hebt gezet onder iets, kan je er toch ALTIJD onderuit? beat it zegt dat ik moet wachten op een akkoord van de distributeur. ik heb geen geld overgemaakt. ook de overbuurman zou dan op deze manier iets voor mij kunnen bestellen. het lijkt me dat dit geen problemen op kán leveren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:43:
besteld via progress.nl. 476 euro met 2 jaar garantie! beat it geannuleerd (als je iets via internet besteld, is dit toch nooit "geldig"? zolang je geen handtekening hebt gezet onder iets, kan je er toch ALTIJD onderuit? beat it zegt dat ik moet wachten op een akkoord van de distributeur. ik heb geen geld overgemaakt. ook de overbuurman zou dan op deze manier iets voor mij kunnen bestellen. het lijkt me dat dit geen problemen op kán leveren!)
Het is zelfs zo dat je zonder opgaaf van redenen het ontvangen en betaalde produkt dat je via internet koopt, binnen 7 werkdagen mag retourneren.
Meer hierover kun je hier vinden.

Beat-it doet daar inderdaad heel vervelend over. Na verwijzing naar de wet "Kopen op afstand" kreeg ik geen reactie meer terug.
Slechte internetshop dus !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met de canon ook een mogelijkheid voor progressive capture?
Als je de opnameknop indrukt neemt ie dan dus bijv. 10 beelden achter elkaar op zodat je dan altijd de juiste actiefoto kunt uitzoeken?
Hoe snel is ie met opstarten en wat is de afdruksnelheid?
Hoe snel herlaad de flitser zich?
Heb gelezen dat de foto's bij schemer erg tegenvallen ook qua scherpstellen.
Is dat waar of ligt dat aan hoe je de camera instelt.
Twijfel nog erg tussen de S2 en de sony dsc h1
Wie kan mij de voor en tegens geven.
Wie haalt mij over de streep om de Canon te kopen?

Mzzl

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:22:
Heb je met de canon ook een mogelijkheid voor progressive capture?
Als je de opnameknop indrukt neemt ie dan dus bijv. 10 beelden achter elkaar op zodat je dan altijd de juiste actiefoto kunt uitzoeken?
Hoe snel is ie met opstarten en wat is de afdruksnelheid?
Hoe snel herlaad de flitser zich?
Heb gelezen dat de foto's bij schemer erg tegenvallen ook qua scherpstellen.
Is dat waar of ligt dat aan hoe je de camera instelt.
Twijfel nog erg tussen de S2 en de sony dsc h1
Wie kan mij de voor en tegens geven.
Wie haalt mij over de streep om de Canon te kopen?

Mzzl
progressive capture: gewoon de cam instellen op multiple shots, high speed. 2.4 foto per seconde, je moet gewoon de opnameknop ingedrukt houden.

opstarten: je schuift het knopje naar "on", op hetzelfde moment schiet de lens naar buiten en kun je ook vrijwel gelijk foto's maken. ik gok op 1.5 seconde opstarten en ready to shoot.

afdruksnelheid: als je de opnameknop half indrukt stelt ie zich zelf scherp, druk je dan iets door neemt dan neemt ie zeer snel de foto, de snelheid is dus goed, vind ik.

herladen flitser: tja, wat is snel.. ook dit heb ik niet precies opgemeten, maar ik denk een seconde of 8 a 10, voor mij snel genoeg in ieder geval.

foto's bij schemer: alles staat en valt met de IS in combinatie met gebruik van de flitser. IS zorgt er niet voor dat je onbeperkt zonder flits kunt fotograferen. als je de flits aanzet is dit soms weer overkill. als je zelf een vaste hand hebt of zelf de juiste sluitertijd kiest kun je ook in het schemer mooie foto's maken. schemering is toch een tussengebied, het is allemaal "net niet".. niet licht genoeg, niet donker genoeg..

scherpstellen: de S2 heeft wat last met scherpstellen van sterk spiegelende oppervlakten, zilver metallic auto's vol in de zon heeft ie soms wat last mee. maar daar leer je snel genoeg mee omgaan en dan focus je op de autoruit die hij wel pakt en beweeg je de cam weer naar de gewenste positie.

alles hangt dus wel een beetje af van hoe jij functioneert als fotograaf. heb jij een vaste hand, geduld om een goede foto te willen maken. wil je zelf iets instellen of wil je de auto stand gebruiken. het hangt echt af van wat jij wilt als fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie.
Nu nog de tijden van de Sony ff opzoeken ergens en dan maar eens vergelijken.
Het is op dit moment 75% canon en 25% sony.
Ben er nog niet helemaal uit.

Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

8 seconden voor de flitser??
Is dat niet wat te traag? Dat deed m'n Olympus c220!

vrij irritant als je er op moet wachten. Mijn a75 red het binnen 1 seconden met goeie batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Mir schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:51:
8 seconden voor de flitser??
Is dat niet wat te traag? Dat deed m'n Olympus c220!

vrij irritant als je er op moet wachten. Mijn a75 red het binnen 1 seconden met goeie batterijen!
mja, ik heb er geen problemen mee. de 8 a 10 seconden zijn ook een gokje, het kan ook minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

wat voor een batterijen heb je erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
besteld via progress.nl. 476 euro met 2 jaar garantie!
Ik heb hem bij Pixmania besteld gisteren, nu staat de status op: In bewerking
Pixmania geeft ook 2 jaar garantie, en er was een mogelijkheid om dat te verlengen naar 5 jaar, maar dat heb ik niet gedaan. Nu hopen dat hij snel verstuurd word :D

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het forum op dpreview wordt probeert men woensdag 22 juni het review online te zetten van de S2.....

Hopelijk weet ik dan ook welk soort geheugenkaartje ik kan aanschaffen. Ik heb hier ook al wat informatie gevonden van lees/schrijfsnelheid. Weliswaar voor de Canon EOS 350D, maar die heeft de zelfde processor als de S2 dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn?

http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-7699

Als ik het nu goed zie dan kun je net zo goed een Ultra II kaartje kopen ipv Extreme III omdat het snelheidsverschil in combinatie met de S2 verwaarloosbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Mir schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:42:
wat voor een batterijen heb je erin zitten?
2500mah nimh vapextech batterijen
2300mah nimh hema fotobatterijen

van beide 1 setje a 4 stuks, niet door elkaar gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:03:
[...]

Laat maar zien.

edit:
alstublieft bedoel ik ;)
Zie dat je in de buurt bent... ;) (sry volg dit topic niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van DPreview

edit: de enige echte concurrent lijkt de FZ5 van Panasonic en hier en een pagina verder staan vergelijkingen op iso100 en iso400. Wat mij ook opvalt is dat er in de conclusies weinig vermeld wordt over het objectief. Vreemd, het lijkt wel of de kwaliteit van de camera steeds meer door andere zaken bepaald wordt (geen raw of tiff, groot bereik, gebruik van AA batterijen). Voor mij nog steeds een voorkeur voor de Panasonic. Lijkt iets scherper en gedetailleerder. Zoals ik al eerder gezegd heb, vind ik het verschil op een A4 afdruk groter.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Zo te lezen komt hij erg goed uit de test :D Gelukkig!
En ook de samples zien er veelbelovend uit !

Edit: Ik zie zojuist dat mijn Camera is verstuurd :D Gisteren pas besteld, da's nogeens snel
Het verzenden zal 2 tot 3 werkdagen duren dus ik heb hem deze week in huis :)

[ Voor 47% gewijzigd door Levi op 21-06-2005 18:54 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Eindelijk een test van dpreview. Thanks 4 de update Mig29.
*lezen*
Raar joh, iedereen zeurt bij de Panasonic altijd over de ruis, maar op ISO400 ruist de Canon zelfs nog meer, plus er is minder detail zichtbaar bij de S2. En de FZ5 blijkt over het algeheel scherper te zijn. De FZ20 is er helaas niet bij in de vergelijkingstest, misschien dat 50 euro prijsverschil de FZ20 in een andere klasse plaatst?? Jammer.

*uitgelezen*
De S2 is zeker een goede camera, en als je per sé wilt filmen op een hoge resolutie (helaas 9 minuten op 1GB :/ ) en zo'n kantelbaar scherm wilt, dan is de keuze snel gemaakt. Maar voor mij persoonlijk gaat het toch om de uiteindelijke foto's+het kantelbare scherm heb ik niet nodig na ervaring met Canon G2, dus gaat ook mijn voorkeur uit naar een Panasonic.

[ Voor 5% gewijzigd door guillaumemay op 21-06-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik zag net in het Makro krantje de volgende batterijlader + batterijen staan

Afbeeldingslocatie: http://www.picstop.co.uk/images/products/uploaded/encore_fastcharger-214x184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalmediastore.co.uk/images/ENCEN0008_L.jpg
Ik denk dat het deze is

Encore snellader
Meer informatie stond er niet bij, alleen dat er 4 oplaadbare 2300 Mha Nimh batterijen bij zitten en een adapter voor in de auto.

Dit vond ik op een Engelse site:

This charger will charge 2 or 4 AAA & AA Ni-Cd/Ni-MH size batteries.
> Will charge in-car and at home.
> Battery life protected by -dV detection and timer protection.
> Automatic charging current selection for AA and AAA sizes.
> LED display for rapid charge / trickle charge / bad cell detection.
> RED LED - rapid charge / GREEN LED - trickle charge / FLASHING RED LED - batteries are not suitable.

Safety Features
> -dV cut-off function / Safety timer to prevent over charging.

Charging Times:
AAA 220mAh Ni-Cd - 50min
AAA 650mAh Ni-MH - 2h
AA 800mAh Ni-Cd - 1h15
AA 1300mAh Ni-MH - 2h
AA 1800mAh Ni-MH - 2h40
AA 2300mAh Ni-MH - 3h20

Weight: 620g

En dat voor een prijs van € 17,85 inclusief BTW
Is dit wat?

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
ja hardstikke leuk, maar wat is het nut hiervan in het powershot S2 topic? ik denk dat dit beter beantwoord kan worden in het "oplaadbare batterijen" topic in fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
maar wat is het nut hiervan in het powershot S2 topic?
Misschien het feit dat ik ze ga gebruiken voor de S2 IS

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:47:

Als ik het nu goed zie dan kun je net zo goed een Ultra II kaartje kopen ipv Extreme III omdat het snelheidsverschil in combinatie met de S2 verwaarloosbaar is?
Morgen ga ik mijn S2 gebruiken met een Sandisk SD Ultra II kaartje.
Ik laat het wel weten.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het dpreview review:

Lens • 36 - 432mm equiv. (10x optical zoom)
• F2.7 - F3.5
• Image Stabilized

10x zoom? voutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

ja, foutje :p anders was het wel 36-360 ;) Het is wel 36 - 432mm maar da's dus 12x optical :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 13-09 15:17
Even een gebruikers ervaring van de S2 en batterij life..

Ik heb echt veel fotos gemaakt .. veel met het LCD gewerkt.. veel geflitst en ze zijn echt lang meegegaan... Ik kan dan ook niets anders zeggen dan dat hij behoorlijk energie zuinig is.. Exacte data heb ik niet.. maar gevoels matig viel het niet tegen!

Ik gebruik 2400mAh oplaadbare batterijen van het merk HAMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik heb de startpost geupdate met de volgende links naar de reviews (naast de langverwachte review van DPRReview is ook die van Steves Digicams uitgekomen:

DCResource S2 Review (12 juni 2005)
DPReview S2 Review (21 juni 2005)
Steves Digicams S2 Review (21 juni 2005)

Batterijen en laders:
Ik heb het er al een keer over gehad, maar ik herhaal "mijn tips" nog eens:
1) Snellader (hoeft echter niet de snelste te zijn...daar betaal je relatief te veel voor...je kan beter een extra setje batterijen daarvoor kopen), als het maar geen 18-uurs lader is...
2) Delta-v detectie (schakelt voer naar druppelladen wanneer batterij volgeladen is)
3) 110-240V: handig voor op vakantie (bijvoorbeeld in de USA)
4) 12 Volts (laden m.b.v. de "sigarettenaansteker" in de auto): handig voor onderweg

De gangbare snelladers hebben wl punten 1) en 2).
Niet elke snellader heeft echter punt 3) en 4) (is ook niet voor iedereen even interessant...voor mij weer wel...)

Flits herlaadtijd:
Kan iemand (liefst meerdere mensen) een betrouwbare meting geven van het aantal seconden dat de flitser nodig heeft om te herladen? Zeg maar: hoeveel seconden zitten er tussen twee flitsfoto's? Ik schrik een beetje van de eerder geschatte 8-10 seconden...

[ Voor 57% gewijzigd door The_Sukkel op 22-06-2005 01:44 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb net 2 fotos gemaakt met flits (op de auto stand) binnen 3 seconden van elkaar...

Kleine aanvulling..Ik kon gewoon zo snel als de foto wegschrijven naar de SDD en het opnieuwe focussen van de cam fotos met flits maken... Niets aan het handje dus..

Nog een kleine aanvulling : De batt. zullen wel vol zijn nu.. vannacht opgeladen .. misschien dat het nog scheelt.

[ Voor 69% gewijzigd door om3ega op 22-06-2005 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Levi schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:08:
[...]

Misschien het feit dat ik ze ga gebruiken voor de S2 IS
ja oke, dat snap ik.. maar een paar pagina's geleden is afgesproken dat dit topic alleen nog over de S2 gaat, verder geen offtopic discussies of iets. vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de review van steve is alles behalve slecht zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Conversion Lens Adapter om een groothoek of teleconverter op de S2 te plaatsen, is van het type LA-DC58E. Let daarbij op de toevoeging "E"
Er worden namelijk adapters aangeboden van het type LA-DC58 die geschikt zouden zijn voor de powershot S1 en de S2, maar dat is dus niet zo.
Ik ben er dus helaas ingetuind en zit nu met een adapter die niet geschikt is voor de S2 !

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Heel spijtig.. :( .. Kan je niet terug gaan of ruilen?

offtopic:
Heeft iemand een demo wat een groothoek lens uitmaakt t.o.v. een gewone lens? Ik heb geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

om3ega schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:42:

offtopic:
Heeft iemand een demo wat een groothoek lens uitmaakt t.o.v. een gewone lens? Ik heb geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen namelijk ;)
http://consumer.usa.canon...nses101/focal_length.html

Handig voorbeeldje om te kijken wat het effect is van verschillende focal lengths :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
om3ega schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 07:38:
Ik heb net 2 fotos gemaakt met flits (op de auto stand) binnen 3 seconden van elkaar...

Kleine aanvulling..Ik kon gewoon zo snel als de foto wegschrijven naar de SDD en het opnieuwe focussen van de cam fotos met flits maken... Niets aan het handje dus..

Nog een kleine aanvulling : De batt. zullen wel vol zijn nu.. vannacht opgeladen .. misschien dat het nog scheelt.
Hoe is de tijd van foto tot foto zonder flits?
Ik neem aan veel sneller dan 3 seconden... zo'n beetje á la minute toch?
If so dan heeft de flitser die extra tijd (zeg maar die 3 seconden) nodig om te herladen.
If not...dan is 3 seconden tussen twee foto's zonder flits erg langzaam...

Zijn er andere S2 gebruikers die langer doen dan 3 seconden tussen twee flitsfoto's?
3 Seconden is wel acceptabel...

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 22-06-2005 15:27 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

toch vind ik voor zo'n nieuwe camera dat je wel <3 seconden mag verwachten!

zoals ik al eerder aangaf: mijn a75 red zo'n 1 seconden wel met 1800 batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
die recensie van dpreview is er toch niet voor niks???? :X

Shot to Shot Flash on (red-eye reduction off) *2 1.6 seconds
Shot to Shot Flash on (red-eye reduction on) *2 1.8 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

bij mijn cam (Canon A520) duurt het zonder flits 1.8 sec, en met flits 7.0 sec :|

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gebeld met de plaatselijke Combi. Prijs is EUR 520,00 (valt nog te overbruggen) maar levertijd is ongeveer 2 maanden! Canon kan niet aan de vraag voldoen op dit moment (geldt niet alleen voor de S2) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
gium schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:56:

Ofcourse... maar het GoT-forum is er toch ook niet voor niets?
Maar toch bedankt voor de info! ;)

Volgens dpreview duurt een shot to shot zonder flash ook 1.6 seconden.
Dat betekent dat het laden van de flitser idd geen extra tijd inneemt t.o.v. het gewone shot to shot...

Is een enorme geruststelling...
ejss schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:02:
bij mijn cam (Canon A520) duurt het zonder flits 1.8 sec, en met flits 7.0 sec :|
Juist...bij mijn huidige Nikon Coolpix duurt het ook niet erg lang (+/- 2 seconden). O.b.v. daarvan concludeerden we toen dat het een best wel snelle camera was. Mijn nichtje kocht toen een Nikon 3200 onder de veronderstelling dat een nieuwere camera alleen maar sneller kon zijn. Tot onze teleurstelling laadt die flitser merkbaar traag...duurt wel zo'n 10 seonden... Het enige verschil tussen haar camera en de mijne was (behave dat die van haar nieuwer is) dat die van haar op AA werkt en de mijne op een accu... Ik dacht dat het misschien iets met de snelheid van het laden van een flitser mbv AA te maken had...

Anyway...de S2 shot to shot tijden mét flits stellen me gerust!

[ Voor 42% gewijzigd door The_Sukkel op 22-06-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Vreemd. mijn ervaring is dat 4 aa batterijen wat krachtiger zijn dan een accu. Maar dat kan tegenwoordig natuurlijk wel wat veranderd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb net alvast een snellader gekocht met 4 2300 Mah batterijen + 4 extra 2300 Mah batterijen. De lader doet er 3,5 uur over om ze op te laden. Nu is het wachten op de camera :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 15:43
The_Sukkel schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:43:
[...]

Ofcourse... maar het GoT-forum is er toch ook niet voor niets?
Maar toch bedankt voor de info! ;)

Volgens dpreview duurt een shot to shot zonder flash ook 1.6 seconden.
Dat betekent dat het laden van de flitser idd geen extra tijd inneemt t.o.v. het gewone shot to shot...
Net even getest, met continu mode, met flits toch echt beneden de seconde per foto. Flits laad dus gewoon vrij rap :)
Even kijken of ik wat plaatjes kan posten, server gecrasht :|

-edit-
xs4all heeft tegenwoordig 200 mb voor homepage? mooi:
http://www.xs4all.nl/~pepijn83/s2
wat fullsize foto's
alles met IS aan,
meeste met auto of p modes, hier en daar wat persoonlijke instellingen maar veel automatisch..
heel veel foto's zijn met 12x zoom, bv die van mn telefoon met supermacro...

[ Voor 22% gewijzigd door pepijnerkelens op 22-06-2005 19:45 ]

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

Voor degenen die nog een sandisk ultra 2 kaartje willen kopen, dit werkt goed icm met deze camera. Zowel met high speed foto's nemen (2.4 foto's/sec) als met filmpjes (ik heb als test een 190 MB filpje geschoten en ging probleemloos)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
TTLCrazy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:44:
Voor degenen die nog een sandisk ultra 2 kaartje willen kopen, dit werkt goed icm met deze camera. Zowel met high speed foto's nemen (2.4 foto's/sec) als met filmpjes (ik heb als test een 190 MB filpje geschoten en ging probleemloos)
voor de mensen die nog zoeken naar het ideale kaartje, ik heb met mijn doodnormale 1gb sd kaartje nergens last van gehad...

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Dat is interessant. Filmpjes mee opnemen gaat hier ook mee in 640x480 30 fps ?

Kan je het merk en type even noemen dan, scheelt weer wat geld voor mn 2e kaartje :)

[ Voor 1% gewijzigd door TTLCrazy op 22-06-2005 21:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
gium schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:56:
Shot to shot tijden met flits zeggen niet zo veel. In mijn S1 IS heeft de flits drie handmatig instelbare niveau's en het maakt gigantisch veel uit welke stand je gebruikt. Een snelle check levert ongeveer 2, 4 en 10 seconden shot to shot op voor de drie standen. De 2 en 4 seconden zijn voor een beperkt aantal foto's. Na zo'n 5 of 6 foto's (voor de laagste stand) is de buffer leeg en praat je ineens weer over 10 seconde.
Ik verwacht dat dit bij de S2 allemaal een beetje vergelijkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik zou juist beter verwachten van de S2, aangezien het niet alleen een simpele upgrade is. Alle recensies beginnen al dat vrijwel alles veranderd is t.o.v. de S1 (nieuwe behuizing, processor, ccd, LCD, EVF, lens, etc).

Daarom had ik misschien de tekst erboven kunnen vermelden van dpreview:
All times calculated as an average of three operations.

Voor de S1 geldt trouwens deze gemiddelde snelheid:
Shot to Shot Flash on 2.7 seconds

Voor de FZ5 gemiddeld:
Shot to Shot Flash on (red eye off) 1.2 seconds
Shot to Shot Flash on (red eye on) 1.4 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
TTLCrazy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:14:
Dat is interessant. Filmpjes mee opnemen gaat hier ook mee in 640x480 30 fps ?

Kan je het merk en type even noemen dan, scheelt weer wat geld voor mn 2e kaartje :)
jeps, geheugenkaartje vol schieten :)
gewoon een standaard SanDisk 1.0 gb SD kaartje...

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
Sandeman684 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:34:
[...]

Shot to shot tijden met flits zeggen niet zo veel. In mijn S1 IS heeft de flits drie handmatig instelbare niveau's en het maakt gigantisch veel uit welke stand je gebruikt. Een snelle check levert ongeveer 2, 4 en 10 seconden shot to shot op voor de drie standen. De 2 en 4 seconden zijn voor een beperkt aantal foto's. Na zo'n 5 of 6 foto's (voor de laagste stand) is de buffer leeg en praat je ineens weer over 10 seconde.
Ik verwacht dat dit bij de S2 allemaal een beetje vergelijkbaar zal zijn.
Nog extra getest. Zo'n 100 fototjes achter elkaar geschoten, met continu mode hoge snelheid, en blijft er netjes 2,5 per seconde schieten, mèt flits...

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
pepijnerkelens schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:41:
[...]
Nog extra getest. Zo'n 100 fototjes achter elkaar geschoten, met continu mode hoge snelheid, en blijft er netjes 2,5 per seconde schieten, mèt flits...
Dat betekent dat er helemaal geen laadtijd is voor de flits...
Bedankt voor de test!

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 22-06-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Meer foto's volgen, maar in het kader van de mooie maan.

http://www.kogeka.nl/maan.jpg :)

Weet ff niet op welke stand deze geschoten is, ik denk P. Kijk maar in de exif info. 48x zoom (12x+4x digitaal). Heb ook foto's met alleen 12x optisch, maar als je die tot dezelfde grootte inzoomt krijg je een vergelijkbaar resultaat

[ Voor 54% gewijzigd door doc op 23-06-2005 02:03 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

The_Sukkel schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:58:
[...]

Dat betekent dat er helemaal geen laadtijd is voor de flits...
Bedankt voor de test!
Geloof het zelf, 100 foto's achter elkaar 2.5 fps, allemaal met flits. Stroboscoop effect. :')

Geen oplaadtijd.... als je het post op Tweakers dan kun je elke beginner voor de gek houden.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
pepijnerkelens schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:41:
[...]
Heb je ook geprobeerd om de andere flitsstanden te gebruiken? Die kan je bijvoorbeeld via de M stand aan en het func-menu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:48

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heb hem gisteren in mijn handen gehad. Hij is toch wel een stuk dikker als de S1. Het handvat is ook aangepast, wat lomper gemaakt, en iets dichter tegen de lens aan, daardoor lijkt ie wel compacter. Lensdop ook mooi met chroom erop. Display is dan wel groter, maar scheelt niet veel, maar toch. Wel gaat het kantelen van het display een stuk stroever. Voelt wel stevig aan. Bij de S1 kon je het display makkelijk op een zelfgekozen stand zetten, dat kan nu ook wel, maar je voelt het dislplay echt doorschieten naar telkens een goede hoek. Wel stevig.....mm nu alleen nog kopen, als ik mijn S1 verkocht krijg, mochten er mensen interesse hebben, mail dan ff.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de witbalans ook handmatig instellen?
Zoniet is dat een gemis of heb je aan de automatische standen genoeg
En hoe zijn de foto's 's avonds binnenhuis bij lamplicht want daar heb ik weinig of geen vb foto's van gezien dus als er iemand zo vriendelijk wil zijn?
En dan graag de instellingen er ff bijvermeld.

De tijden stellen me erg gerust.
Ik denk sterk dat de sony het bij mij gaat verliezen en de canon wint net als bij zovele tests.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
De status van mijn bestelling bij Pixmania stond vanmorgen op de site van DPD (De pakketservice) op uitlevering. Dus ik denk dat ik hem vandaag wel in huis heb.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Stereotomy schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 02:17:
[...]
Geloof het zelf, 100 foto's achter elkaar 2.5 fps, allemaal met flits. Stroboscoop effect. :')

Geen oplaadtijd.... als je het post op Tweakers dan kun je elke beginner voor de gek houden.
Vond het zelf eigenlijk ook wel erg snel...
Maar...ik heb (nog) geen S2...heb jij die wel? If so... zelfde test svp...
If not...dan zou ik iets voorzichtiger zijn met uitspraken als mensen voor de gek houden...

Voor zover ik kan zien doet iedereen in dit topic gewoon zijn best om elkaar vooruit te helpen met informatie. Wel kan het zijn dat door relatieve onervarenheid met de S2 of digicams in het algemeen er soms verkeerde conclusies worden getrokken. Maar dat is iets anders dan iemand bewust "voor de gek" houden.

[ Voor 41% gewijzigd door The_Sukkel op 23-06-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

The_Sukkel schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:20:
[...]

Vond het zelf eigenlijk ook wel erg snel...
Maar...ik heb (nog) geen S2...heb jij die wel? If so... zelfde test svp...
If not...dan zou ik iets voorzichtiger zijn met uitspraken als mensen voor de gek houden...

Voor zover ik kan zien doet iedereen in dit topic gewoon zijn best om elkaar vooruit te helpen met informatie. Wel kan het zijn dat door relatieve onervarenheid met de S2 of digicams in het algemeen er soms verkeerde conclusies worden getrokken. Maar dat is iets anders dan iemand bewust "voor de gek" houden.
Precies. Ach, misschien had ie EOS Mark II in zijn handen ipv de S2.

[ Voor 11% gewijzigd door martinvdm op 23-06-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb hem binnen !
Tot mijn grote verbazing staat op de doos Canon Powershot S2 IS Powerplus
en zitten er ook nog eens een Lader + 4 x 2300 Mah batterijen in de doos.
En dat voor 469 euro :D
Maar ik ga nu even verder kijken :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
De test met de continu mode 100 foto's flitsen was met mijn eigen S2 gemaakt, zoals verwacht. Ik heb hem op hoge snelheid continu mode gezet in de P-stand, en ben gewoon een hoop foto's gaan schieten. Kon zo snel geen stopwatch vinden dus heb even handmatig geteld, en de 2,5 foto per seconde is dus misschien niet 100% correct, maar anders zijn het er misschien 2...
Ja, snel, inderdaad. Als je vanuit welke stand dan ook foto's schiet zonder continu mode moet de flitser wel even laden. Daarom had ik er ook bij vermeld dat ik die stand wel gebruikt had.
Klinkt misschien onrealistisch, tjah, das jammer, maar ik heb het echt met een S2 getest.
Met GP 2500 batterijen die er al een weekje inzaten.
Sandeman684 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:27:
Heb je ook geprobeerd om de andere flitsstanden te gebruiken? Die kan je bijvoorbeeld via de M stand aan en het func-menu aan.
Ja, dit heb ik zojuist even voor je geprobeerd. Het is inderdaad waar als je je flits op full output zet, het langer duurt voordat deze geladen is. Dit kan best een paar (6?) secondes zijn. Misschien dat hier de twijfels door ontstonden op dit forum? Ik denk dat in continu mode hij gewoon wat minder flits output heeft? Wel gewoon goede foto's verder..

Witbalans heeft ook een stand 'custom'. Dit wil zeggen dat de S2 zelf gaat kijken wat voor witbalans handig is, bijvoorbeeld door even te flitsen. Ik vind deze in combinatie met de voorgeprogrammeerde witbalans standen zeker ruim voldoende.

Btw, wat heel mooi later nog gepost staat. Ik denk dat niemand op dit forum mensen 'voor de gek wil houden', maar puur informatie wil verschaffen.

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
@pepijnerkelens: bedankt voor de nadere uitleg.
Merk je veel verschil met een full output flits en een "minder" flits? Bij indoor foto's is het vaak mooier om een mindere flits te gebruiken... Kan je misschien drie testfoto's maken? Indoor (low light coditions): 1 zonder flits, 1 "kleine" flits, 1 full output flits.

Video:
Heeft iemand al de avi's op de PC verder gecomprimeerd?
Zo ja: met welk programma en welke codec?

Ik deze film van dpreview gedownload
http://img2.dpreview.com/reviews/canons2is/MVI_1741.AVI
en verder gecomprimeerd met:
Programma: VirtualDub 1.5.10 (er zal vast wel een nieuwere versie uit zijn)
Videocodec: Xvid (verder niets ingesteld)
Audio: MP3 18 kBit/s stereo

Het resultaat is hier te zien.

Ik ben geen expert in dit soort dingen, maar het ziet er toch goed uit? Het oorspronkelijk formaat was 13.5 MB en na compressie 1.9 MB. Dit is dus een factor 7. Als Canon nu ook eens zo'n soort (MPEG-4) compressie erop los had gelaten dan had er ruim een uur video op een 1 GB kaartje gepast... Maar goed...dat wordt dus een imagetank erbij meezeulen als we op vakantie gaan (naast de luiers, melkflessen, babyvoeding etc etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb hem dus vandaag ontvangen van Pixmania (Maandagavond besteld)
Vanmiddag kwam een Duits Koeriersbedrijf DPD de Camera afleveren. In de doos trof ik niet alleen de camera zelf aan maar ook nog een Batterijlader van Canon en 4 x 2300 Mah Nimh batterijen (?)
Ik had geen speciaal pakket besteld dus die batterijen zijn alweer meegenomen (had toevallig gisteren al een snellader + 8 batterijen gekocht)

Ik heb net even een paar foto's gemaakt en de camera bevalt me tot nu toe prima. Ik heb nog geen geheugenkaart gekocht maar had wel nog een (gewone) Sandisk 256 Mb kaartje liggen. Filmen op de hoogste kwaliteit is hiermee ook geen probleem.

De kwaliteit van het schermpje is erg goed. Ook buiten kon ik het nog goed zien.
Ik ga dadelijk wat mooie fotootjes maken en dan zal ik die wellicht vanavond hier neer zetten :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en morgen krijg ik hem! gelukkig heb ik beatit afgezegd en ben ik overgestapt op progress.nl: goede en snelle service! hopelijk krijg ik ook een verrassingspakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Deze doos heb ik ontvangen:
http://anonowershot2.fotopic.net/p16639544.html
Hierin zat dus de doos met de Camera + Doos met een lader + batterijen

[ Voor 32% gewijzigd door Levi op 23-06-2005 19:15 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@ The_Sukkel

Ik heb ook inderdaad een filmpje verder gecomprimeerd. En wel een 190 MB ook met virtualdub en XVid. Resultaat was een bestand van 10 MB. 1:19 dus. Het resultaat was zeker goed te noemen. Hoewel je wel al kon zien dat het gecomprimeerd was als je goed kijkt. Een beetje spelen met XVid moet nog betere filmpjes geven me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ik compress de filmpjes van m'n S1 (zelfde filmmodus als de S2, 9.5 minuut op 1 GB :X ) altijd met virtual dub. 1500 kbit xvid en 128 kbit mp3, scheelt ongeveer een factor 10 (afhankelijk van de kleuren in beeld) en eigenlijk niet van het origineel te onderscheiden. Da's tenminste nog een beetje fatsoenlijk op te slaan, want die avi's van de cam zelf zijn gewoon te groot daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Levi schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:14:
Deze doos heb ik ontvangen:
http://anonowershot2.fotopic.net/p16639544.html
Hierin zat dus de doos met de Camera + Doos met een lader + batterijen
Er zijn dus verschillende versies in omloop. Er is een versie met een lader en batterijen á 2300mAh. Deze doos word aangeduid met Powerplus op de doos. Er is dus ook versie zonder deze extra's en dus ook zonder Powerplus op de doos. Deze laatste versie heb ik gezien bij PCSNEL, op dit moment de goedkoopste op de Pricewatch.

Verder, is misschien handig om te weten. De flits van de S2 komt niet meer automatisch naar buiten. Dit zul je met de hand moeten doen. Heeft te maken met de optionele flits die je erop kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Je kan er geen flits op zetten. Wel ernaast, en dan nog moet je de flitser van de S2 gebruiken om die ook af te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

gium schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:58:
Je kan er geen flits op zetten. Wel ernaast, en dan nog moet je de flitser van de S2 gebruiken om die ook af te laten gaan.
Ok ernaast ookgoed, heb het nog nooit gebruikt, maare wel jammer dan dat er nu een manual flash op zit ipv automatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Als je bij PC Snel besteld krijg je voor 464 euro alleen de camera
Als je bij Pixmania besteld, krijg je voor 467 euro een Snellader + 4 x 2300Mah Batterijen

Dus, voor 3 euro heb je een Snellader + batterijen erbij 8)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb vandaag een aantal testfoto's gemaakt waarvan er enkele op deze site te zien zijn:

http://anonowershot2.fotopic.net/c589843.html

Het zijn wat probeersels
Sommige zijn genomen met 12x Zoom, en een paar met Supermacro mode waaronder het rode bolletje en de Lolly (Program mode, experimentje)

Onderaan een foto kun je op Full Size klikken voor de originele foto

[ Voor 12% gewijzigd door Levi op 23-06-2005 21:51 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
martinvdm schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:00:
[...]

Ok ernaast ookgoed, heb het nog nooit gebruikt, maare wel jammer dan dat er nu een manual flash op zit ipv automatic
Het betekend niet, dat als je de flits omhoog doet, de S2 deze ook gelijk gebruikt.. Althans, in de manual of program mode... Het is dan een verschil tussen 'geen flits' of 'automatische flits'...

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Dat je even de fitser zelf omhoog moet klappen voorkomt dat dat ding afgaat zonder dat je het wil.
Hoewel sommigen dit misschien lastig vinden, vind ik het wel handig.

Nu ben ik heel vaak bezig om de flitser handmatig uit te zetten, omdat ik zo min mogelijk gebruik wil maken van de flits. Dat bespaart me dus heel wat handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
martinvdm schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:00:
[...]

Het is ook nooit goed hé? Bij de S1 liep men te klagen over de flitser die automatisch opklapte als de camera dat nodig vond. Luistert Canon eens een keer en laat die keus nu aan de gebruiker en nu klaagt men weer dat de flitser niet automatisch opklapt ........... zucht ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om off-topic te gaan hoor, maar toch even een kleine vergelijking. Ik zat zojuist nog eens ffies mn fotoalbum door te bladeren van mn pasverkochte Minolta Z1 (de eerste ultrazoom voor zover ik weet), en ik begin zo langzamerhand eigenlijk toch wel een beetje spijt te krijgen van die verkoop denk ik. Afgezien van de 3.2 MP en géén IS, schoot dat ding toch wel hele leuke plaatjes vind ik. Zonder CA, zonder ruis, zonder al te veel moeite. Zeggen jullie mij nou eens of dat het tegenvalt of niet voor een 3.2 MP mét 10x optische zoom zonder IS. Het valt mij namelijk op dat alle foto's die ik tot nu toe gezien heb van de S2, Panasonic, of zelfs de nieuwe Minolta Z5, zo verschrikkeluik veel ruis laten zien bij weinig licht, vergeleken bij die ouwe Z1 van mij of niet?? Welke isowaarde kiezen de camera's nou zelf in die omstandigheden?? Misschien dat mijn Z1 nooit automatisch voor een hoge waarde koos hoor, maar daar heb ik eigenlijk nooit op gelet. Verder rommelde ik daar zelf ook nooit mee voor zover ik mij kan herinneren. Alleen de witbalans en de "lichtsterkte" (dat + en - etje waardoor de foto wat lichter of donkerder wordt) zoals je goed kunt zien bij die zonsondergang-foto's. Verder zijn alleen de presets gebruikt. (geloof me, die foto's van die egel was ik als een balletje :9 en dus nergens meer toe is staat) hier de link:

http://liberalis.fotopic.net/c572996.html

O ja, sorry voor de rommelige indeling en zo maar de site is eigenlijk bedoeld voor andere doeleinden later dit jaar. Ook weet ik dat de manier waarop sommige foto's gemaakt zijn wel beter had gekund, maar ik wil alleen maar even een vergelijking trekken over de kwaliteit van het toestel die nu nog maar rond de 180 euro kost, tegen bijna 500 voor een nieuw model. Rechtsonder zit trouwens een button voor full size. En nogmaals, ik weet dat dit niet het grote Minolta Z1-topic is, maar het gaat me om de vergelijking in kwaliteit in de ultrazoom klasse O-) , én wil ik wel eens weten hoe die nieuwe toestellen het er op auto-mode bij weinig licht vanaf brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die nog geen camera hebben besteld, ik liep nog tegen de volgende "nu kopen" aanbieding aan op eBay. Klik maar eens hier

Welliswaar in de USA, maar zelfs met invoerrechten betaald, kom je uit op een zeer uitgebreide kit, voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate heeft de S2 nu ook op de site staan voor 479 euro... jammer genoeg nog niet voorradig....
Ik ga zometeen de Sony cybershot H1 halen voor 469 euro, ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb hem binnen en ikkan niet anders zeggen dat ik meer dan zeer tevreden ben. heb al tientallen fotos gemaakt en bekeken op de computer. ze zijn in ieder geval -even mooi- als de fotoos van de dimage f100, een toestel waar ik heel tevreden over was. de lenscap is inderdaad vrij losjes, maar goed. ik heb nog geen teleurstelling gehad!

progress dus echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Pixmania is ook een goede winkel
Ik had hem maandag besteld voor 467 euro (alleen camera), en wat krijg ik donderdag: Het Powerpluspakket dat op de website € 524 kost !

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de teleconverter en de groothoeklens voor de S2.
De types die hiervoor worden opgegeven zijn de TC-DC58B en de WC-DC58A
Als ik in plaats van die lenzen de lenzen TC-DC58 en de WC-DC58 zou gebruiken, dus zonder de toevoeging A en B, wat zijn dan de mogelijke problemen waar ik tegenaan loop ?
Of zijn die er eigenlijk niet ?
Ik weet dat die lenzen eigenlijk voor de G1/G2 camera's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Je zou even moeten kijken of de diameters van die lensjes hetzelfde zijn als de andere versie. Zijn ze allebei gelijk, dan kun je ze dus allebei op de benodigde adapter schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

The_Sukkel schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:14:
Dat je even de fitser zelf omhoog moet klappen voorkomt dat dat ding afgaat zonder dat je het wil.
Hoewel sommigen dit misschien lastig vinden, vind ik het wel handig.

Nu ben ik heel vaak bezig om de flitser handmatig uit te zetten, omdat ik zo min mogelijk gebruik wil maken van de flits. Dat bespaart me dus heel wat handelingen.
Bij de S1 heb ik em altijd default uit. alleen bij die voorgedefinieerde opties, moet ie handmatig uit evt. Als je focussed, en niet doordrukt, kan ie altijd weer terug naar beneden.

Ik flits trouwens echt nooit. In alle duizenden foto's die ik gemaakt heb, heb ik in een jaar tijd misschien nou.. 10 foto's geflitst, ruim genomen? Mijn voorkeur gaat naar geen flitser, het verpest de sfeer zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat fotos gemaakt binnen met iso 400 en dat is inderdaad niet om aan te zien, veel te veel ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:16:
.....zo ik heb hem binnen en.....
In welke taal is de papieren handleiding bij jou?
De mijne is in het Frans, maar ik heb toch de Engelse op de computer

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij pixmania bestel krijg ik dan een frans of een nederlands exemplaar?
En alsik bij de aanbieding van kieskeurig klik krijg ik een heel ander aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:29:
[...]

In welke taal is de papieren handleiding bij jou?
De mijne is in het Frans, maar ik heb toch de Engelse op de computer
ik heb de duitse! inderdaad ook engels op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:58:
Als ik bij pixmania bestel krijg ik dan een frans of een nederlands exemplaar?
En alsik bij de aanbieding van kieskeurig klik krijg ik een heel ander aanbod?
Als je bij Pimania besteld krijg je de Europese camera met een Franse handleiding.
De camera zelf is gewoon in te stellen op Nederlands.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb net uit het raam deze foto's gemaakt, het is niks professioneels ofzo maar ik ben gewoon even met de cam aan het spelen:

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=7ORCEV3Q
Grote Versie

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=BCII7GDX
Grote Versie

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=YXNEBHHC
Grote Versie

[ Voor 26% gewijzigd door Levi op 24-06-2005 21:41 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Sponge schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:19:
[...]
Bij de S1 heb ik em altijd default uit. alleen bij die voorgedefinieerde opties, moet ie handmatig uit evt. Als je focussed, en niet doordrukt, kan ie altijd weer terug naar beneden.

Ik flits trouwens echt nooit. In alle duizenden foto's die ik gemaakt heb, heb ik in een jaar tijd misschien nou.. 10 foto's geflitst, ruim genomen? Mijn voorkeur gaat naar geen flitser, het verpest de sfeer zo :)
Misschien drukte ik me niet helemaal duidelijk uit, maar ik bedoel eigenlijk hetzelfde.
Omdat ik bijna nooit gebruik maak van de flits zou ik bij de S2 dus nooit zorgen hoeven te maken dat de flitser toch automatisch omhoog klapt.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.