Canon Powershot S2 IS

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Even over de stroomvoorziening van de S2 IS:

Ik heb 8 NIMH batterijen van 1800 Mah, zijn deze sterk genoeg voor de S2 IS of is het verstandiger om batterijen van 2300 of2500 mah erbij te kopen?

En even over het geheugen. Welk type SD-Kaartje raden jullie me aan. De gewone, de ultra II, of de Etreme III ? Ik ben niet van plan om veel filmpjes te gaan maken. Ik denk dat een Ultra II wel snel genoeg is, of niet?

Oja, wellicht is de S2 IS bij onze oosterburen in de winkel ook al een stuk goedkoper. Ik zelf woon niet zo ver van Aken en Herzogenrath af, dus even wachten wat Mediamarkt daar voor een prijzen vraagt.

[ Voor 20% gewijzigd door Levi op 14-06-2005 18:18 . Reden: Iets toevoegen ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2500 mAH. ik zou dat gewoon nemen omdat dat veel goedkoper is. ik heb inmiddels beat-it gemaild, dat als het inderdaad zo is met die 30-6, dat ik bestelling onmiddelijk annuleer. ik ben echt ontzettend blij dat die lui geen cent hebben ontvangen van mij... kom op een indicatie van 14-6 en op die dag wordt het ineens 30-6. dat risico ga ik niet nemen. en mijn pixmania batterijen pakket komt morgen al dus.....

* weet iemand een shop die wel levert nu????? heb ik straks mooie AA batterijen, maar toch de panasonic fz5 :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Ik heb 2400maH batterijen en deze werken perfect.. Het schijnt dat de S2 erg zuinig is (ergens gelezen in de review hierboven)

Ik heb de Ultra2 1GB SD kaart .. deze is snel genoeg voor het verwerken van de film... en ook voor het copieren van camera naar PC gaat als een jekko.. Ik weet niet of je nog meer moet investeren in een Ultra3 kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Levi schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:15:
[...]Ik heb 8 NIMH batterijen van 1800 Mah, zijn deze sterk genoeg voor de S2 IS of is het verstandiger om batterijen van 2300 of2500 mah erbij te kopen?
[...]
Op DCResource stond een tabel waarin stond dat de S2 met 4x2300 mAh 550 shots eruit wist te persen (top of the bill!).

Als je 8x1800 mAh hebt dan moet je bij benadering 2x(1800/2300)x550 = 2x430=860 (!) shots uit de batterijen kunnen halen...

Mijn persoonlijke tip zou dan zijn: gebruik lekker je huidige 8x1800 en koop over een jaar of zo pas 2500 mAh's ter vervanging van een uitgeblust setje (die zullen dan inmiddels nog goedkoper zijn dan nu)... Omdat de S2 zo veel foto's uit de AA's kan trekken maakt het niet zo veel uit als de AA's iets minder capaciteit hebben... (zeker niet als je toch een reserveset bij je hebt...)

Waar heb je overigens de AA's gekocht en tegen welke prijs?

[ Voor 71% gewijzigd door The_Sukkel op 14-06-2005 18:35 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"t is toch maar net waar je waar je over valt met die ca; ondanks dat het me wel opgevallen is, lig ik er nou niet bepaald wakker van. En wat betreft de ruis die je idd vaak in digi-shots ziet; Op een van die review-sites kwam ik vorige week een link tegen (van de editor), naar een software-tool genaamd neatimage. Ik weet niet of iemand daar al ervaring mee heeft, maar ik was echt onder de indruk. Ik weet dat veel mensen iets tegen post-processing hebben, of er gewoon geen zin in hebben, maar kijk zelf maar eens naar de mogelijkheden op: http://www.neatimage.com/ of gelijk naar wat voorbeelden: http://www.neatimage.com/examples.html

(Beetje off-topic, maar toch even de moeite waard om te vermelden, dacht ik zo)
:? waar blijven trouwens die samples, luitjes:?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:36:
"t is toch maar net waar je waar je over valt met die ca; ondanks dat het me wel opgevallen is, lig ik er nou niet bepaald wakker van. En wat betreft de ruis die je idd vaak in digi-shots ziet; Op een van die review-sites kwam ik vorige week een link tegen (van de editor), naar een software-tool genaamd neatimage. Ik weet niet of iemand daar al ervaring mee heeft, maar ik was echt onder de indruk. Ik weet dat veel mensen iets tegen post-processing hebben, of er gewoon geen zin in hebben, maar kijk zelf maar eens naar de mogelijkheden op: http://www.neatimage.com/ of gelijk naar wat voorbeelden: http://www.neatimage.com/examples.html

(Beetje off-topic, maar toch even de moeite waard om te vermelden, dacht ik zo)
:? waar blijven trouwens die samples, luitjes:?
niemand heeft hem nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:15:
En even over het geheugen. Welk type SD-Kaartje raden jullie me aan. De gewone, de ultra II, of de Etreme III ? Ik ben niet van plan om veel filmpjes te gaan maken. Ik denk dat een Ultra II wel snel genoeg is, of niet?
ik dacht zelf aan de Secure Digital Card 1GB (Transcend, 80x), is dat wat?

Bernard

P.S. Dit is mijn eerste posting hier, volg dit onderwerp al een tijdje, heb afgelopen zaterdag de knoop die iedereen hier zo'n beetje heeft doorgehakt en de S2 bij de MediaMarkt in Utrecht gekocht (= € 436,-- vooruitbetaald en nu maar wacht op de uitlevering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin echt te balen van dit gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
The_Sukkel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:32:
[...]

Lukt het om onduidelijke foto's te maken met een niet-dSLR, zoom en bewolking?: JA
Lukt het om onduidelijke foto's te maken met een dSLR, zoom en bewolking?: JA
Lukt het om duidelijke foto's te maken met een niet-dSLR, zoom en bewolking?: JA
Lukt het om duidelijke foto's te maken met een dSLR, zoom en bewolking?: JA

Zijn de foto's met een niet-dSLR, zoom en bewolking altijd onduidelijk?: NEE
Zijn de foto's met een dSLR, zoom en bewolking altijd onduidelijk?: NEE
Zijn de foto's met een niet-dSLR, zoom en bewolking altijd duidelijk?: NEE
Zijn de foto's met een dSLR, zoom en bewolking altijd duidelijk?: NEE

Ik hoop dat je inziet wat ik bedoel. Het is niet om je af te zeiken, maar meer om aan te geven dat jouw vraag in de huidige vorm niet is te beantwoorden.
True, maar je weet ook wat ik bedoel. :)
Wat voor verschil is er qua resultaat bij het gebruik van een dSLR en niet-dSLR camara bij bewolking / donker weer in combinatie met zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met de levering zitten bij Canon, niet bij de diverse leveranciers. Wereldwijd is blijkbaar >:) er erg veel vraag naar de S2 en ze kunnen daar dus nog even niet aan voldoen.

De diverse leveranciers zullen de levertijden wel wat (te) positief inschatten denk ik zo.

Bij de MediaMarkt was de verkoopster die ik trof daar wel vrij duidelijk over, ze gaf aan dat de levertijd geheel van Canon afhing en deed geen toezeggingen (voor wat die dan weer waard zijn).

Over Beat-it: ik heb er 2 jaar geleden een printer gekocht, dat ging zonder grote problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
The_Sukkel schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:26:
[...]

Waar heb je overigens de AA's gekocht en tegen welke prijs?
Die batterijen heb ik toch al weer anderhalf jaar denk ik, maar niet heel veel gebruikt. Alleen voor mijn vorige digitale camera. Het was toen een aanbieding van Paradigit:

De GP Powerbank 3 + 8x GP 1800 Mah Nimh batterijen voor € 40 geloof ik
Nadeel van deze lader is dat hij er 18 uur over doet om de batterijen op te laden.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Levi schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:46:
[...]

Die batterijen heb ik toch al weer anderhalf jaar denk ik, maar niet heel veel gebruikt. Alleen voor mijn vorige digitale camera. Het was toen een aanbieding van Paradigit:

De GP Powerbank 3 + 8x GP 1800 Mah Nimh batterijen voor € 40 geloof ik
Nadeel van deze lader is dat hij er 18 uur over doet om de batterijen op te laden.
Oei...18 uur...
Je moet zo'n snellader hebben, met delta-V detectie (gaat automatisch druppelladen als batterij vol is). Is tegenwoordig niet duur meer. Voor ongeveer € 30 heb je er één met 12 volts aansluiting en automatische 110V-230V: handig voor als je op reis gaat. Kijk bijv op Kijkshop naar de Hapé AA18...
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:36:
"t is toch maar net waar je waar je over valt met die ca; ondanks dat het me wel opgevallen is, lig ik er nou niet bepaald wakker van. En wat betreft de ruis die je idd vaak in digi-shots ziet; Op een van die review-sites kwam ik vorige week een link tegen (van de editor), naar een software-tool genaamd neatimage. Ik weet niet of iemand daar al ervaring mee heeft, maar ik was echt onder de indruk. Ik weet dat veel mensen iets tegen post-processing hebben, of er gewoon geen zin in hebben, maar kijk zelf maar eens naar de mogelijkheden op: http://www.neatimage.com/ of gelijk naar wat voorbeelden: http://www.neatimage.com/examples.html[...]
Die reviewsite was dus DCResource en die examples van neatimage zien er ongelooflijk uit!
Ik vermoed dat de Fuji F10 ook gebruik maakt van zo'n soort ruisonderdrukkingssysteem bij hoge ISO waarden.

Weet iemand een free-/shareware alternatief voor neatimage?
Kan Gimp het?

[ Voor 41% gewijzigd door The_Sukkel op 14-06-2005 21:20 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

The_Sukkel schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:44:

Iets anders:
Ik zag toevallig dat er soms bij cardreaders staat dat ze SD-kaartjes accepteren tot een grootte van 512 MB (bijv. bij Trust cardreaders). Is dit een echte grens? Of hebben ze gewoon de grootste capaciteit van SD-kaarten die op dat moment al leverbaar waren vermeld? Ik zie niet zo snel in waarom een 1 GB kaart niet leesbaar zou zijn...
Ik heb hierover met een engelse online winkel gemailed en zij beweren dat (hun) cardreaders inderdaad geschikt zijn voor 1gig SD. Kan je me vertellen waar jij deze cardreaders bent tegengekomen ? Ik zit nu niet thuis en kan dus niet zeggen welke winkel het was uit Engeland.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

The_Sukkel schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Oei...18 uur...
Je moet zo'n snellader hebben, met delta-V detectie (gaat automatisch druppelladen als batterij vol is). Is tegenwoordig niet duur meer. Voor ongeveer € 30 heb je er één met 12 volts aansluiting en automatische 110V-230V: handig voor als je op reis gaat. Kijk bijv op Kijkshop naar de Hapé AA18...
Maar ik zou toch gaan voor een GP snellader want deze presteren beduidend beter dan andere.
(heb een GPlader van 1 uur en 1800Mah en 2300 Mah in en een Energizer met 1800 Mah (geen snellader. De verschillen zijn zeer duidelijk. (ga er geen aantal opplakken want ik gebruik dan eens de flash en dan weer niet en het zou niet eerlijk zijn) (ik schat makkelijk 1/3 de langer). Bijde getest met een S1.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Twido schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:16:
[...] Kan je me vertellen waar jij deze cardreaders bent tegengekomen ? Ik zit nu niet thuis en kan dus niet zeggen welke winkel het was uit Engeland.
Zag het in de Mediamarkt. Heb Trust inmiddels gemaild (nog geen antwoord). Maar op hun site zie ik in hun manuals ook dat de SD tot 512 gaat. bijvoorbeeld: http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14326
Twido schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:20:
[...]
Maar ik zou toch gaan voor een GP snellader want deze presteren beduidend beter dan andere.
(heb een GPlader van 1 uur en 1800Mah en 2300 Mah in en een Energizer met 1800 Mah (geen snellader. De verschillen zijn zeer duidelijk. (ga er geen aantal opplakken want ik gebruik dan eens de flash en dan weer niet en het zou niet eerlijk zijn) (ik schat makkelijk 1/3 de langer). Bijde getest met een S1.
Het gaat niet zozeer om het merk GP, het gaat meer om de techniek die erachter hangt (denk ik...)...
De snellader van GP heeft delta-V detectie, die "geen-snelladers" dus niet (ik vermoed dat de 18 uurs lader van GP ook geen delta-V heeft).

Voor mij is belangrijk:
1) snellader (hoeft niet de snelste te zijn, mag ook in 2 uur i.p.v. 1 uur)
2) delta-v
3) 12 volts (voor laden in de auto)
4) 100V-230V voor op vakantie

Ik zie dan gewoon goedkopere alternatieven dan GP...
Hema heeft overigens ook zo een snellader (excl batterijen) die af en toe voor €15 in de aanbeiding wordt gedaan. Het enige dat die mist is geloof ik de 100V-230V mogelijkheid...(dat heeft die van Hapé weer wel)

[ Voor 61% gewijzigd door The_Sukkel op 14-06-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
The_Sukkel schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Oei...18 uur...

[...]

Weet iemand een free-/shareware alternatief voor neatimage?
Noise Ninja :) . Dat is een gratis photoshop plugin. Werkt ook erg goed, maar ik vind neatimage persoonlijk iets gemakkelijker in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik lees dat er vraag naar sample pics is, bij deze. Ondanks het feit dat ik bij mijn vorige post nogal wat consternatie veroorzaakte wegens mijn abominabele foto's gemaakt met de S2, heb ik hier nog wat foto's waar ik wel tevreden mee ben (vooral de macro van de waterlelie). Ik heb de camera nog niet echt kunnen testen aangezien ik nog zit te wachten op mij 1Gb Ultra II kaart en een stel fatsoenlijke NiMH batterijen. Ik begin de camera nu langzaam een beetje te kennen en ben er erg content mee, maar misschien is mijn eisen pakket minder hoog dan dat van de meesten van jullie. Kijk maar wat je ervan vindt: http://eric9173.fotopic.net/c579950.html Komende zondag wordt mijn S2 wat serieuzer op de test gesteld tijdens de ProTour ploegen tijdrit in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Bedankt voor de samples. Helaas kun je scherpte, CA en ruis niet beoordelen op verkleinde plaatjes. Heb je misschien nog full-size foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ze op 90% van het origineel bekijken als je onderaan drukt op full size. Of is dit ook niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericus E,

Die Lelie ziet er inderdaad mooi uit. Ik heb zo 't idee dat ik met de (foto) kwaliteit van de S2 prima kan leven. Zowiezo omdat ik bijna nooit groter dan 10x15 zal laten afdrukken. Zoals al eerder geschreven is, zal 't vooral van de kwaliteit van de fotograaf gaan afhangen of 't mooie plaatjes worden....

FZ5 was ook prima geweest, maar de video-mogelijkheden, kantelscherm en AA baterijen gaven de doorslag.

Als de S3 echter een groothoek vanaf 28 mm en MPEG-4 video krijgt, zullen we weer moeten upgraden 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Hier nog een paar pics, geschoten met een S2 van een vriend van mij (hoi harrie), die hem al wel heeft en ikzelf helaas nog niet :(

Heb uurtje met de camera kunnen testen en bevalt me erg goed, zeer snelle reactie, zeer veel mogelijkheden en prima foto's. Noise niveau is misschien wat hoog, maar dat is iets waar ik me niet aan stoor, geeft wel een klassiek gevoel.

Een aantal foto's zijn colour select. De zoom foto's is van wide naar full tele. Alles uit de hand geschoten, niet gehinderd door enige kennis.

De ene foto van de TS-2000 is in een volledig donkere shack genomen.

http://www.kogeka.nl/s2

Nu maar hopen dat de mijne ook snel in mn bezit komt...

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Mail aan Trust (13-6-2005):
[...]
Ik lees in de handleiding dat deze kaartlezer (maar ook andere Trust
kaartlezers) SD kaartjes kan lezen met een maximale capaciteit van 512 MB.

Ik vroeg mij af of dit verouderde informatie betreft, omdat er tegenwoordig
SD kaartjes bestaan van 1 GB of zelfs nog groter.
Of geldt het écht en kunnen Trust kaartlezers geen SD kaartjes lezen met een
capaciteit groter dan 512 MB?
[...]
Antwoord van Trust (14-6-2005):
Geachte Heer/Mevr,

Deze informatie is zover als ik weet niet veranderd.
Er is geen firmware update beschikbaar dus ik kan niet garanderen dat er 1GB
kaart zal worden gelezen.

Met vriendelijke groeten,
Dirk Dorst
Trust International Service Centre
Hier heb ik dus vooralsnog weinig aan... (om het netjes uit te drukken)...
Wordt vervolgd...

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 15-06-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
dokkie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:00:
Hier nog een paar pics, geschoten met een S2 van een vriend van mij (hoi harrie), die hem al wel heeft en ikzelf helaas nog niet :(

Heb uurtje met de camera kunnen testen en bevalt me erg goed, zeer snelle reactie, zeer veel mogelijkheden en prima foto's. Noise niveau is misschien wat hoog, maar dat is iets waar ik me niet aan stoor, geeft wel een klassiek gevoel.

Een aantal foto's zijn colour select. De zoom foto's is van wide naar full tele. Alles uit de hand geschoten, niet gehinderd door enige kennis.

De ene foto van de TS-2000 is in een volledig donkere shack genomen.

http://www.kogeka.nl/s2

Nu maar hopen dat de mijne ook snel in mn bezit komt...
De colour select is een grappige gimmick...
Die wide naar full tele foto is gewoon magnifiek! Scherp en mooi van kleur...
Van mij mogen er meer wide naar full tele foto's worden getoond... vind dat altijd erg mooi om te zien... Is tenslotte één van de hoofdredenen om de S2 aan te schaffen...

Noise niveau is acceptabel, zo lang ik weet dat de bewierookte FZ20 en FZ5 meer noise kennen (zie die duitse review) ;)

Die volledig donkere shack foto van de TS-2000 stemt mij tot vreugde!
Dat die foto nog steeds scherp is, moet door de IS komen, right?
(was toch uit het handje en niet op een statief genomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:06:
je kunt ze op 90% van het origineel bekijken als je onderaan drukt op full size. Of is dit ook niet voldoende?
Oeps. Je hebt helemaal gelijk, op 90% zijn ze wel goed te beoordelen. Je hebt vrij goede situaties genomen om de foto's te beoordelen: veel details met de bladeren en hoog contrastgebied met de lucht. :)

De foto's vind ik niet erg scherp + CA is goed te zien. Vooral op 0081 en 0082 zijn deze twee punten goed te zien, maar ook de kikker is niet scherp. Ik weet alleen natuurlijk niet of dit goed of slecht is voor een camera in zijn prijsklasse. Jammer toch dat je geen foto's van de concurrerende camera's ernaast kan leggen. :(

[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 15-06-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
Gisteren mijn Powershot S2 IS afgehaald in uithoorn bij bestprices.nl (vrijdag besteld, maandag telefoontje dat ik hem af kan komen halen).
Wat een mooie camera zeg. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar de test foto's die ik gemaakt heb zien er prachtig uit en de kwaliteit van de video mogelijkheden zijn verbluffend goed.
Mensen om mij heen waarschuwde mij dat bij 12x zoom het heel moeilijk wordt om scherpe foto's te maken, maar daar heb ik helemaal geen last van. Haarscherp uit de hand genomen foto's op 12x, dat stabilisator systeem doet z'n werk goed.

Ik heb er trouwens bij bestprices.nl 465 euro voor betaald (dit is zonder Nederlandse handleiding, alleen engels en spaans). Plus een 512 mb SD kaartje van 49 euro.

[ Voor 43% gewijzigd door Schmoove op 15-06-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Schmoove schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:47:
Gisteren mijn Powershot S2 IS afgehaald in uithoorn bij bestprices.nl (vrijdag besteld, maandag telefoontje dat ik hem af kan komen halen).
Wat een mooie camera zeg. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar de test foto's die ik gemaakt heb zien er prachtig uit en de kwaliteit van de video mogelijkheden zijn verbluffend goed.
Mensen om mij heen waarschuwde mij dat bij 12x zoom het heel moeilijk wordt om scherpe foto's te maken, maar daar heb ik helemaal geen last van. Haarscherp uit de hand genomen foto's op 12x, dat stabilisator systeem doet z'n werk goed.

Ik heb er trouwens bij bestprices.nl 465 euro voor betaald (dit is zonder Nederlandse handleiding, alleen engels en spaans). Plus een 512 mb SD kaartje van 49 euro.
Goed nieuws!
Best Prices is ook een internet prijsstunter, maar durft tenminste in de shopsurvey te staan.
De surveys aldaar zijn ook goed te noemen en dat blijkt nu dus ook uit jouw bestelling (die erg snel is te noemen...misschien een alternatief voor maarten?).

Ik ben ook blij dat het geen duitse handleiding betreft maar een engelse...dat zou mij afdrukken van de NL-se handleiding besparen...

Hoe werkt dat bij Best Prices?
Je komt een afhaalpunt overeen en betaalt aldaar?
Stond er op de site "beperkt leverbaar" toen je het bestelde (ik meen dat afgelopen vrijdag te hebben gezien)?

[ Voor 22% gewijzigd door The_Sukkel op 15-06-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik heb vrijdag ochtend gemaild met ze en kreeg na 10 minuten een reactie. Hij was niet op voorraad, maar zou die middag weer binnen komen. Dus daarvanuit gegaan heb ik via internet besteld.
Dan kun je kiezen om hem te laten versturen (8 euro) of op te halen (gratis). Ik heb gekozen om de camera op te halen.
Ze zijn gevestigd in Uithoorn op een industrie terrein. Aangezien Uithoorn op een steenworp afstand van mijn werk is (Leiden) heb ik daarom dus gekozen om de camera op te halen.
Maandag kreeg ik een telefoontje dat ik de camera op kon halen, wat ik dinsdag dus gedaan heb.
Ze sluiten om 18:00 en door files was ik er pas om 18:10, geen probleem, goede service. Je kan er met pin betalen. Om 18:20 zat ik weer in de auto naar huis, een camera rijker.

Goede prijs, goede service..... erg tevreden.

Overigens, toen ik bestelde stond er op de site "op voorraad", maar vraag dat even na via mail, want hij is overal erg moeilijk leverbaar (althans voor een acceptabele prijs).

[ Voor 13% gewijzigd door Schmoove op 15-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die best-price klinkt inderdaad ideaal! ik heb meteen een mail gestuurd naar ze. ik wil jullie allemaal voor zijn :P. volgens mij heb ik verkeerde batterijen gehaald.. althans een verkeerde lader, die niet op 110 volt werk, zodat ik die dingen niet kan laden in het mooie amerika. dat zou echt erg zijn.

* iedereen heeft het over de zeer matige auto functie op de camera. er zou veel te veel ruis zijn en afbeeldingen zouden te scherp of te mat zijn...wat is p-mode?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:00:
die best-price klinkt inderdaad ideaal! ik heb meteen een mail gestuurd naar ze. ik wil jullie allemaal voor zijn :P. volgens mij heb ik verkeerde batterijen gehaald.. althans een verkeerde lader, die niet op 110 volt werk, zodat ik die dingen niet kan laden in het mooie amerika. dat zou echt erg zijn.

* iedereen heeft het over de zeer matige auto functie op de camera. er zou veel te veel ruis zijn en afbeeldingen zouden te scherp of te mat zijn...wat is p-mode?
Ik hoop dat het deze keer wel goed uitwerkt...houd ons maar op de hoogte...
Ik had van hun site overigens het idee gekregen dat je behalve in Uithoorn ook nog andere afhaalplekken kon afspreken.
Postadres (let op: geen ophaaladres):
BESTPRICES
Postbus 9221
Amstelveen
Bankrekeningnummer: 388242493

Verzendmethodes:
- Ophalen:
Wij nemen contact met u op om een afspraak te maken wanneer u uw bestelling af kunt/wilt halen
U kunt contant of met PIN betalen

- Verzenden na vooruitbetaling:
Nadat de betaling bij ons binnen is sturen wij de bestelde artikelen op met de TPG. TPG biedt de pakketten aan en zal als niemand in staat is het pakket aan te nemen, het pakket bij het dichtsbijzijnde postkantoor achterlaten.

- Rembours:
TPG biedt de pakketten aan tegen contante betaling en zal als niemand in staat is het pakket aan te nemen, het pakket bij het dichtsbijzijnde postkantoor achterlaten.
Maar misschien dat het ophaalpunt wel gewoon die ene in Uithoorn is...

Lader:
Jij hebt toch die Eforce van €40 van pixmania? Ik kan niet aan de omschrijving zien of de 110V wordt ondersteund. Het plaatje lijkt heel erg op de lader van Hapé die ik heb, maar dat zegt dus niet veel.Als ik jou was dan zou ik maar even mailen met de vraag of die lader 110V ondersteunt. Zou wel erg sneu zijn als je in de States erachter komt dat je niet kan laden... (kan je overigens nog altijd via de auto laden ;) )

P-mode:
P-mode is volgens mij dat de camera de sluitertijd en de aperture automatisch regelt, maar dat je verder alles in het menu zelf kan instellen. Maar dat heb ik gewoon uit de manual die je kan downloaden....(als ik jou was dan had ik dat al gedaan...)... Overigens is het overdreven om te stellen dat iedereen het heeft over te dit en te dat... De S2 is gewoon ontzettend populair over de hele wereld. Er worden relatief veel meer S2's verkocht aan de wat meer onervaren gebruikers dan bijvoorbeeld de FZ5. De kans dat er dan mindere foto's op het web verschijnen met bijbehorende vragen is dan groot. De foto's van Till Krueger laten zien tot wat de camera in staat is wanneer je al iets meer ervaren bent en zijn dus voor iedereen zeer hoopgevend. Voor hem was het overigens ook gewoon click click zonder al te veel poespas...behalve dan het bijstellen van de exposure(?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad die eforce... mailen heeft geen zin want hij is al verzonden en vandaag heb ik hem dus thuis.. 16.30 weet ik meer :). de autolader is dan inderdaad handig, maar moet nog ff uitzoeken of dat makkelijk (en gratis!) kan in een camper. beat-it heeft de verwachte leverdatum aangepast....
tot 20.6 gelukkig. het probleem zit bij canon en niet bij beat-it. ik heb een stuk of 4 andere aanbieders gemaild en die vertellen mij allemaal hetzelfde over die levertijden maar goed... beat-it reageert wel als sloomste moet ik zeggen... ik kan in ieder geval laden vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had donderdag besteld bij Best Prices.
Vrijdag zou de camera binnenkomen. Niet dus.
Wilde toch graag in het weekend over een S2 beschikken, dus wilde verder zoeken.
Afgesproken dat ik sowieso verder zou kijken zonder de bestelling te annuleren.
Niets kunnen vinden elders, dus maandag weer gebeld. Camera's waren binnen en vergeven.
Achter het net dus.
In plaats van vervolgens met een oplossing te komen, werd e.e.a. afgedaan met een jammer maar helaas verhaal, waarbij en passant de verantwoordelijkheid volledig bij mij werd gelegd.
Wat aanvankelijk een prima internetbedrijf leek, wordt dan plotsklaps toch een bedrijf dat alleen maar functioneert zolang alles goed gaat. Zodra er communicatieproblemen ontstaan laten ze het dus gewoon afweten. Jammer, heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:40:[...]Afgesproken dat ik sowieso verder zou kijken zonder de bestelling te annuleren.[...] Jammer, heel jammer.
Naar mijn mening is deze "afspraak" een non-afspraak.
Het enige wat je ermee concreet hebt afgesproken is dat je onderaan de prioriteitenlijst staat van een (zéér gewilde!) camera... Mogelijk mag Schmoove jou dankbaar zijn voor deze "afspraak" :P

Je had dus ook zonder deze "afspraak" rond kunnen kijken in het weekend...

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 15-06-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:40:
Ik had donderdag besteld bij Best Prices.
Vrijdag zou de camera binnenkomen. Niet dus.
Wilde toch graag in het weekend over een S2 beschikken, dus wilde verder zoeken.
Afgesproken dat ik sowieso verder zou kijken zonder de bestelling te annuleren.
Niets kunnen vinden elders, dus maandag weer gebeld. Camera's waren binnen en vergeven.
Achter het net dus.
In plaats van vervolgens met een oplossing te komen, werd e.e.a. afgedaan met een jammer maar helaas verhaal, waarbij en passant de verantwoordelijkheid volledig bij mij werd gelegd.
Wat aanvankelijk een prima internetbedrijf leek, wordt dan plotsklaps toch een bedrijf dat alleen maar functioneert zolang alles goed gaat. Zodra er communicatieproblemen ontstaan laten ze het dus gewoon afweten. Jammer, heel jammer.
Als er 20 binnen komen en er 30 aanvragen zijn, dan moet er dus een verdeling gemaakt worden.
Als jij vervolgens meldt dat je wel verder gaat kijken, in andere woorden dus dat het best eens zou kunnen zijn dat je gaat annuleren, dan kan ik het ze moeilijk kwalijk nemen dat jij dan onderaan de lijst komt te staan.
Ze willen er 20 verkopen en jij bent geen zekerheid... jammer maar helaas, eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik zie op de site van Bestprices dat ze de prijs van de Nederlandse versie hebben verlaagd naar €485 euro. Hier staat niet bij dat hij beperkt leverbaar is, terwijl dat bij de Europese versie wel erbij vermeld staat. Zou dit betekenen dat de Nederlandse versie wel op voorraad is ?

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Er zijn een aantal mensen op dit forum die de camera al hebben.
Zouden jullie je mening kunnen geven op de volgende punten:

- Kwaliteit Foto's Algemeen, je ervaring tot nu toe

- Gebruiksgemak

- Mogelijkheden

- Kwaliteit van het LCD-Schermpje en de EVF

- Je positieve ervaringen tot nu toe:

- Je negatieve ervaringen tot nu toe:

- Rapportcijfer dat je de camera zou geven:

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:08
goed, hij is binnen _/-\o_

ik ben tot nu toe laaiend enthousiast. de bediening is zeer makkelijk. het is een zeer gebruiksvriendelijke camera. de behuizing voelt zeer solide aan.

ik heb door het slechte weer hier (regen...) en omdat het al wat donker is nog niet buiten echt mooie foto's gemaakt. ik ben net wel ff met de (super)macro bezig geweest >:) . op een wit vel papier een aantal voorwerpen van echt megadichtbij gefotografeerd.

de supermacro is dus echt zoals in het boekje staat, lens tegen het voorwerp en superscherp _/-\o_

het focussen gaat gewoon lekker snel. heel handig daarbij is dat je in het lcd schermpje en ook in de EVF een groen vierkantje ziet wanneer de cam goed kan focussen, en een geel vierkantje wanneer de cam lastig kan focussen.

het zoomen van groothoek naar full tele gaat met 1 druk tegen de knop gewoon meteen vol. als je echter een beetje gevoel in je vingers hebt en het knopje rustig bedient kun je heerlijk rustig en geleidelijk inzoomen.

de EVF is een handige functie vind ik. bij vrijwel alle compactcams kijk je door een "gat" boven de lens en zie je niet waarop je inzoomt en hoe je focust, dat is alleen te zien op je lcd scherm. bij de S2 zit dus de techniek van een dslr ingebouwd, waardoor je heel mooi alles kunt zien. info over de instelling zijn vermeld in je EVF. de EVF is niet helemaal superhelder, een beetje flets, maar het voldoet voor mij uitstekend.

het draaibare lcd schermpje is ook gewoon heel handig.

morgen zal ik ff proberen foto's online te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

gium schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 01:30:
[...]
De HF DC1 is een 'slaaf flitser'. Slaaf flitser is hier in NL ook wel bekend als een 'meeflitser'. De flitser wordt namelijk aangestuurd door het afgaan van een andere flitser, en in dit geval dus de flitser van de Canon camera. Op de meegeleverde 'bracket' kun je in principe alle compactcamera's schroeven, mits er dus ruimte voor over is.

Leuk om je flitsbereik te vergroten, maar verder is het verschil met een flitser met een verstelbare kop (zodat je kan 'bouncen') veel en veel te groot om een eerlijke vergelijking aan te gaan.

Wat je krijgt als je met je flitser naar voren flitst: harde lelijke schaduwen, harde onnatuurlijk kleuren, meestal rode ogen. Als je kan bouncen worden de kleuren veel mooier. Zachtere schaduwen, mooiere natuurlijke kleuren, etc.

Hier 2 voorbeeldfoto's van een vriend van me + kat die niet van hem is. Genomen met m'n Canon Speedlite 199A flitser.
zonder bounce: recht naar voren geflitst:
[afbeelding]

gebouncet via plafond:
[afbeelding]

Als je binnenshuis wilt fotograferen, dan is een flitser die kan bouncen toch écht een must. Ook helpt het bijvoorbeeld bij foto's nemen van je pasgeboren baby (die wil je écht niet recht in de ogen flitsen). Of foto's van huisdieren.
De slave flitser HF DC1 vind ik een mislukkeling. Ik beschik over Canon PS G3. De externe flitser is Speedlite 420EX. Dat is goedkoopste met bounced flitskop. G3 heeft hotshoe, en flitser is E-TTL, dus flitser en camera werken daardoor nauw samen, dus ook in licht metering.
Hierdoor zijn de foto's goed belicht.
Aangezien HF DC1 niet meer dan goedkoop boxje met sterkere flitser erin die alleen maar naar voren kan flitsen, worden de foto's dus niet beter van. Niet kopen dus. Er is geen samenwerking, dus het is bidden om geslaagde foto's... :'(

Met bounced flitskop kun je lichtinvallen zelf kiezen. Van achter, van links, rechts, naar boven, of zelfs met opzet van onderen (camera op kop zetten, wel gek, foto moet dan geroteerd worden, maar het is wel leuk effect)
Flitsen bij macro foto's is beroemde probleem. Zolang je geen bounced flitskop hebt, kan je het schudden. De power van flitser is altijd teveel. Ook de schaduw van je lens kan zelfs opvallen.
Verder kun je dingen fotograferen welke snel mislukken bij direct flitsen: vooral op spiegelende oppervlakte! Iedereen kent wel beroemde felle flitsplek op de foto waar veel kan reflecteren. Dat is een grote pest onder flitsen.

De moviemode van S2 is inderdaad geweldig en dat is beslist sterkste kant van S2.
Ik heb alleen wat te spreken over geen hotshoe, geen CF, geen metalen tripodgat.
Ik kijk daarom meer naar PS G6 camera, maar ik kan nog steeds prima omgaan met G3 camera, dus dat zal nog even blijven. Nooit overhaast beslissingen maken als camera nog steeds goed kan schieten. (Was in die tijd waar G5 op markt is, maar door aantal probs met G5, zoals CA probleem ben ik voor G3 gegaan)
Ik ben nog steeds CF liefhebber, omdat de kaarten mooi beschermd en goed dik zijn. SD is nieuwe kaart en mag toekomst hebben, het blijft dun en iets kwetsbaarder. Of je raakt ze sneller kwijt/zoek dan grotere CF. Bovendien kan ik de microdrive erin zetten, of big-ass 4GB CF nemen. Vooral op het feit dat movie mode veel vreet. 4GB CF movie is dus 27 minuten HQ VGA filmen als het op S2 zou passen. Of in lage movie mode tot bijna 4 uur filmen. Maar inderdaad, MPEG4 moet zeker in komende S3 komen! Ik wacht dus maar even af. De ruis standen in S2 is ook bitje teveel.

Succes met PS S2 camera. Het is erg leuk camera om mee te spelen, maar nog niet ideaal voor mij als kritieke camera gebruiker. Ik doe dus niet mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

masterslave schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:16:de EVF is een handige functie vind ik. bij vrijwel alle compactcams kijk je door een "gat" boven de lens en zie je niet waarop je inzoomt en hoe je focust, dat is alleen te zien op je lcd scherm.
Sorry, maar dat klopt niet helemaal. Iets duurdere camera's, en ook Canon PS G-camera's, hebben zoom simulatie in de doorkijk venster. Dus als ik ga inzoomen, wordt het wel ingezoomd. Het gebeurt dus optisch. Kleinere compact camera's hebben geen ruimte voor kleine zoom mechanisme en dus is inderdaad niet mogelijk om in doorkijk venster ook te zoomen.
Alleen focussen is andere verhaal ja, ook al kan ik kijken op ledje ernaast of focus wel gelockt is of niet. Groen = focus gelukt, knipperend = focus onzeker. Zegt genoeg.
EVF heeft voordeel dat het alle informatie op het scherm kan zetten zodat je alles kan zien.
Nadeel is dat het moeilijk te zien is als het erg zwak licht buiten is. Dan verlang je toch naar optische doorkijk. Ook scherpte van EVF kan voor sommigen een gevoelig punt liggen, vooral op manual focusen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Zonet bestelling geplaatst bij Digitalstreet.nl, daar krijgen ze hem maandag binnen als het goed is...
Duimen dus maar!

Heb ook bijbehorende Canon Tas besteld: Canon PSC-75

[ Voor 42% gewijzigd door Canis Lupus op 16-06-2005 17:13 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
MrDummy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:42:
[...]

Sorry, maar dat klopt niet helemaal. Iets duurdere camera's, en ook Canon PS G-camera's, hebben zoom simulatie in de doorkijk venster. Dus als ik ga inzoomen, wordt het wel ingezoomd. Het gebeurt dus optisch. Kleinere compact camera's hebben geen ruimte voor kleine zoom mechanisme en dus is inderdaad niet mogelijk om in doorkijk venster ook te zoomen.
Alleen focussen is andere verhaal ja, ook al kan ik kijken op ledje ernaast of focus wel gelockt is of niet. Groen = focus gelukt, knipperend = focus onzeker. Zegt genoeg.
EVF heeft voordeel dat het alle informatie op het scherm kan zetten zodat je alles kan zien.
Nadeel is dat het moeilijk te zien is als het erg zwak licht buiten is. Dan verlang je toch naar optische doorkijk. Ook scherpte van EVF kan voor sommigen een gevoelig punt liggen, vooral op manual focusen.
klopt, ik zeg ook vrijwel alle compact cams, er zijn maar relatief weinig compact cams die zo'n EVF hebben.

de scherpte van EVF van de S2 is te doen, verwacht er geen super wonderen van. voor mij persoonlijk is het een heel fijn ding, maar voor personen die meer eisen van hun cam is ie waarschijnlijk wat aan de fletse/onduidelijke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
owke, zoals beloofd wat pics die ik gister en vanochtend geschoten heb.

alle foto's zijn genomen op de P-stand.
IS op standje 2, alleen tijdens het afdrukken
macro's zonder flits gemaakt, op een wit velletje a4 uit de printer.

foto's zijn hier te vinden ;)
http://members.home.nl/dvanschelt/s2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
@Masterslave: het schijnt dat de EVF en de LCD van de S2 zich aanpast aan de de lichtomstandigheden. Merk je daar iets van? Zo ja...helpt het ook?

edit: de foto's zien er aardig uit, laden in ieder geval lekker snel :P
Wat heb je ingesteld in de P-stand?
Als het niets is, dan zou je zeggen dat het gelijk is aan de volledig auto stand...
Als je zoomt, kan je dan twee versies laten zien? De volledig wide en daarna de volledig zoom?
Heb je iets gedaan met my colcours oid bij de "rode trap"-foto?

De macro foto's zien er wel ok uit, maar ik moet zeggen dat ik nog nergens (ook niet op het dpreview-forum) macro foto's heb gezien die mijn "stokoude" Nikon Coolpix 880 kan maken.
Die ga ik nu even posten...

[ Voor 67% gewijzigd door The_Sukkel op 16-06-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
wat het lcd scherm betreft heb ik hier nog niet veel van gemerkt. de EVF reageerd wel wat op lichtomstandigheden. maar als het zwart is om je heen.... zie je nog steeds niets door je EVF en op je lcd.

het AF-assist lampje, groen van kleur, brengt echter wel een hoop helderheid op zo'n moment.

edit: tele foto's komen eraan, webspacebeheer van @home kan niet omgaan met grote bestanden, dus loopt steeds vast na 2 foto's uploaden ongeveer :( ik dacht dat ze erop stonden, maar ze zijn dus gesneuveld in de overdracht. zo nog eens proberen.

die rode trap heb ik genomen vanaf de zolder waar mijn slaapkamer is. het licht in de hal beneden is aan en schijnt door de trap naar boven. trap is gewoon knalrood (kleur week iets af van het staaltje... maar goed...) die is genomen in de M stand, sluitertijd wat omlaag gegooid, 5 seconden zo uit m'n hoofd. verder niets aangepast aan de kleuren of wat dan ook.

[ Voor 58% gewijzigd door Den_S85 op 16-06-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Zoals gezegd hierbij de macro foto's die met de Nikon Coolpix 880 zijn gemaakt.
Let dus op: NIKON COOLPIX 880!
(Soms moet je dingetjes even herhalen omdat mensen er toch overheen lezen)

Doel van de foto's is om de S2 bezitters een richtlijn te geven wat er mogelijk moet zijn onder welke omstandigheden en van welke afstand in de supermacrostand. In de hoop natuurlijk dat er S2 foto's komen die laten zien dat de S2 dit ook makkelijk kan.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/macro/thumbs/DSCN0431.JPG
Eerst een "gewone macro"... die je wel vaker ziet...
(Klik op de foto voor de full size foto)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/macro/thumbs/DSCN0433.JPG
Daarna van ongeveer dezelfde bloem een macro van heel dicht bij, met sublieme scherpte en scherptediepte (Klik op de foto voor de full size foto)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/macro/thumbs/DSCN0435.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/macro/thumbs/DSCN0438.JPG
Daarna van ongeveer dezelfde bloem een macro van heel dicht bij, met sublieme scherpte en scherptediepte (Klik op de foto voor de full size foto)

De foto's zijn uit het handje genomen op een zonnige dag gewoon in de tuin. Het betreft niet allemaal dezelfde bloemen (dat is duidelijk te zien), maar het geeft wel aan wat er gebeurt als je net een paar cm dichterbij de foto neemt. Voor de goede orde: de minimale macro-afstand is bij de CP 880 4 cm en bij de supermacrostand van de S2 maar liefst 0 cm. Daarom zou de S2 minimaal zulke foto's moeten kunnen maken zou ik zeggen...

Ik zou zeggen: snel die tuin in en schieten maar! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 16-06-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Hele mooie foto's, die van de Nikon :) :)

[ Voor 50% gewijzigd door Levi op 16-06-2005 14:48 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:21:
Zoals gezegd hierbij de macro foto's die met de Nikon Coolpix 880 zijn gemaakt.
Let dus op: NIKON COOLPIX 880!
(Soms moet je dingetjes even herhalen omdat mensen er toch overheen lezen)

Doel van de foto's is om de S2 bezitters een richtlijn te geven wat er mogelijk moet zijn onder welke omstandigheden en van welke afstand in de supermacrostand. In de hoop natuurlijk dat er S2 foto's komen die laten zien dat de S2 dit ook makkelijk kan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De foto's zijn uit het handje genomen op een zonnige dag gewoon in de tuin. Het betreft niet allemaal dezelfde bloemen (dat is duidelijk te zien), maar het geeft wel aan wat er gebeurt als je net een paar cm dichterbij de foto neemt. Voor de goede orde: de minimale macro-afstand is bij de CP 880 4 cm en bij de supermacrostand van de S2 maar liefst 0 cm. Daarom zou de S2 minimaal zulke foto's moeten kunnen maken zou ik zeggen...

Ik zou zeggen: snel die tuin in en schieten maar! ;)
met een gun dan, want de camera laat op zich wachten... tering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik zag net op de site van Bestprices:

"Canon Powershot S2 IS 16 Juni verwacht"
Dus kans dat hij vandaag binnenkomt / is binnengekomen

Ook is er een winkel aan de prijswatch toegevoegd: http://www.pcsnel.nl
Op deze site staat: Bel voor de actuele voorraad, en de prijs is 463 euro

[ Voor 43% gewijzigd door Levi op 16-06-2005 15:12 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Levi schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:08:
Een winkel die €332 voor een Powershot A40 durft te vragen zou ik niet zo 1-2-3 vertrouwen. Hun website ziet er ook niet al te jofel uit... (ze hebben wel een goed shopsurvey, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op Pbase.com kwam ik deze shots nog tegen
http://www.pbase.com/percival/canon_powershot_s2_is
Zien er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
ik ben vanmiddag even de stad in gegaan, bij de locale combi foto zaak een tasje gehaald. het is een lowepro geworden. type D-Res 25AW. past ie perfect in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

email gestuurd, en nu komt ie morgen... het blijft hetzelfde gezeik nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Alternate gemaild (zit dicht in de buurt en ik haal hem liever zelf op) en ik kreeg een mailtje dat ze hem vrijdag 17-06-2005 verwachten voor EUR 479,- en dat het verstandig er 1 te bestellen als ik er zeker van wilde zijn er een te hebben.

Sinds kort staat Alternate ook in de pricewatch zag ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad lijkt het erop dat de meeste winkels vrijdag of maandag een levering van canon krijgen. deze datum wordt vaak genoemd. reacties van beat-it.nl krijg ik overigens niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die nightshots vind ik er echt gruwelijk mooi uitzien zie gewoon geen ruis jammer dat ik de instellingen niet kan zien van de foto's hoe ze gemaakt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef... je hebt wel een stel lekkere hete pixels ongeveer middenop 3/4 naar onder... al gezien?
(zit op minstens 3 van je fotos...
masterslave schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:26:
owke, zoals beloofd wat pics die ik gister en vanochtend geschoten heb.

alle foto's zijn genomen op de P-stand.
IS op standje 2, alleen tijdens het afdrukken
macro's zonder flits gemaakt, op een wit velletje a4 uit de printer.

foto's zijn hier te vinden ;)
http://members.home.nl/dvanschelt/s2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:25:
[...]

die nightshots vind ik er echt gruwelijk mooi uitzien zie gewoon geen ruis jammer dat ik de instellingen niet kan zien van de foto's hoe ze gemaakt zijn
Hmmm, de exif's staan er nu wel bij....... Alleen geen exposure info
En .. hij moet een zeer vaste hand hebben want als die foto's echt uit de hand geschoten zijn .......
Mij lukt dat niet, zelfs met IS niet.

[ Voor 52% gewijzigd door regmaster op 16-06-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:23:
Oef... je hebt wel een stel lekkere hete pixels ongeveer middenop 3/4 naar onder... al gezien?
(zit op minstens 3 van je fotos...

[...]
ehm... hete pixels? wat zijn dat als ik vragen mag??

uitleg/voorbeeldje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, een collega van me heeft even een paar printjes gemaakt van de S2 op A4 formaat. Hij wilde hem gaan kopen vanwege de goede filmfunctie, maar heeft nu besloten zijn zoektocht verder te gaan zetten. Hij zal waarschijnlijk een Panasonic FZ4/ FZ5 gaan halen. Toen ik de afgedrukte foto's zag, dacht ik eerst dat hij de foto's had genomen met zijn 20D icm zijn 24-70/ 2.8 L USM en ik wilde niks zeggen omdat ik de foto's er niet uit vond zien. Gelukkig meldde hij dat ze genomen waren met de S2 en hieronder de bevindingen:

-slechte kleuren (veel geel in de natuur en groen te opgepept)
-zeeeeeer slecht dynamisch bereik waardoor er geen doortekening in de wolken zat (compleet bewolkt)
-scherpte aan de randen matig
-op een print zichtbare CA
-weinig detail in de afgedrukte foto (kan gebrek aan resolutie op A4 formaat zijn)

Voor mij toch liever een Panasonic (en voor hem ook)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

masterslave schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:43:
[...]
ehm... hete pixels? wat zijn dat als ik vragen mag??

uitleg/voorbeeldje??
Afbeeldingslocatie: http://www.ericdevos.nl/files/s2_hotpixel.jpg
Dit is de foto van de trap. Je ziet inderdaad op een aantal foto's dezelfde pixels steeds 'wit/licht' (hot dus) zijn. Vergelijk het met een kapotte pixel op je TFT. Bij de camera is het een fout in de CCD :S

Ben bang dat je de garantie zal moeten claimen...

[ Voor 10% gewijzigd door Canis Lupus op 16-06-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:44:
Hmm, een collega van me heeft even een paar printjes gemaakt van de S2 op A4 formaat. Hij wilde hem gaan kopen vanwege de goede filmfunctie, maar heeft nu besloten zijn zoektocht verder te gaan zetten. Hij zal waarschijnlijk een Panasonic FZ4/ FZ5 gaan halen. Toen ik de afgedrukte foto's zag, dacht ik eerst dat hij de foto's had genomen met zijn 20D icm zijn 24-70/ 2.8 L USM en ik wilde niks zeggen omdat ik de foto's er niet uit vond zien. Gelukkig meldde hij dat ze genomen waren met de S2 en hieronder de bevindingen:

-slechte kleuren (veel geel in de natuur en groen te opgepept)
-zeeeeeer slecht dynamisch bereik waardoor er geen doortekening in de wolken zat (compleet bewolkt)
-scherpte aan de randen matig
-op een print zichtbare CA
-weinig detail in de afgedrukte foto (kan gebrek aan resolutie op A4 formaat zijn)

Voor mij toch liever een Panasonic (en voor hem ook)!
Laat maar zien.

edit:
alstublieft bedoel ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 16-06-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:03:
[...]

Laat maar zien.

edit:
alstublieft bedoel ik ;)
inderdaad! geen gezwets en voorderest weg wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 13-09 13:58
ik heb de S2 vandaag bij een canon distributeur besteld, hoop deze morgen in huis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Zo, mijn S2 is ook binnen. Vanmorgen naar cameranu.nl gebeld of ze op voorraad waren, dat waren ze niet, maar ze zouden er vanmiddag binnenkrigen. Hoeveel? 5, en er zijn er al 4 gereserveerd. Dus ik gelijk de 5e gerserveerd (Sandra, bedankt). Ze zouden bellen als hij binnen was. Eind van de middag telefoon dat hij binnen was, dus de auto ingestapt en een stukje gaan cruisen. En na een kopje koffie aldaar naar huis met S2, 1gb extreme III en een hama mini statief :)
Onderweg nog wat pogingen om wat foto's te maken en een blik op de weg achtige video. Verder nog wat lopen testen, maar nog geen heel bijzondere foto's. Morgen met het moie weer maar eens wat goeie shoots doen.

Meer info volgt.

Cameranu.nl is dus wat mij betreft prima zaak, met prima afhandeling. Helaas is hun voorraad nu weer op. Begreep dat alternate ze morgen of volgende week woensdag zou krijgen, wat een stuk dichterbij voor me is, maar het verschil tussen "waarschijnlijk" en hij ligt voor u klaar vond ik toch net ff doorslaggevend ;)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
The Source schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:40:
ik heb de S2 vandaag bij een canon distributeur besteld, hoop deze morgen in huis te hebben :)
Welke? Voor hoeveel?
(ik vermoed dat dat wel eens interessante info zou kunnen zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 12-09 15:38
Hmm, ik ben echt aan het twijfelen. Langs de ene kant lijkt deze camera mij de perfecte all-rounder, maar langs de andere kant ben ik absoluut niet onder de indruk van de fotokwaliteit. Kijk maar eens naar die fotos van enkele posten terug van de Nikon Coolpix 880, dát is scherpte, dat zijn kleuren. Vergelijk ik dat met de fotos die hier al gepost zijn van de canon s2, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik teleurgesteld ben. Ik vind de foto's nogal blurry en iets te veel ruis hebben. Zelfs mijn pentax optio 33 L :+ doet beter dan dat. Is hier echt niemand die representatieve fotos wil nemen? Fotos waar je als eigenaar van de canon IS2 trots op bent omwille van hun kwaliteit. Hierbij denk ik aan perfecte scherpte, en goede kleuren, géén fotos uit de losse pols. Volgens mij geven zulke fotos de camera niet de eer die hij verdient. Zo zijn er de fotos van enkele pagina's geleden waar iedereen euforisch over doet (die foto's uit de zoo), sorry maar die fotos vind ik echt niet goed. Het merendeel is zwaar onderbelicht (de ijsbeerfotos) en niet perfect scherp. Verder is de purple frining heel sterk aanwezig (rechterbovenhoek bij eerste ijsbeerfoto, in diezelfde rechterhoek is er ook nog een érg wazig gebied). Dit vind ik echt niet kunnen voor zo'n prijs. Trouwens zien deze fotos er niet uit alsof ze door een pro zijn genomen. Komaan zeg, hoe durf je een zo onderbelichte foto poneren als representatief voor de camera... :X , en wat is er nu voor deftigs te zien op de foto van die gele bloem? Wat ik zie is onscherpte op de plaatsen waar het scherp hoort te zijn, en onderbelicht geel.

Verder, als ik kijk naar de fotos van een user hier (http://members.home.nl/dvanschelt/s2/), dan valt mij de zwakte van de macro op, maar vooral de overduidelijk aanwezige kleurschifting (IMG_0129.JPG), kijk maar even op volle grootte naar de kabels, er is toch niemand die durft beweren dat die foto kwalitatief gezien goed is? Ok, de lichtomstandigheden zijn niet ideaal, maar dan nog. Verder is er ook nogal veel ruis op de macro-foto's van het asushandheldje.

Ik twijfel tussen deze camera en de Panasonic (lumix) FZ5, van welke de sample pictures schitterend zijn (fotos op dpreview doen wel professioneler aan), maar de pana is niet zo'n all rounder, en dat kantelbaar schermpje (dat ook op mijn pentax zit) wil ik voor geen geld missen, dat is ongetwijfeld één van de hoofdredenen om deze camera te kopen..

Ter vergelijking: een foto van mijn pentax die ik qua scherpte en ruis heel goed vind:(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/PentaxThumb.JPG
De fotos van een dubbel zo dure camera moeten toch ook dubbel zo goed zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door MMach op 17-06-2005 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de aa-batterijen, de zuinigheid en de handmatige zoom functie maken de s2 een stuk aantrekkelijker dan de fz5. daarnaast wordt hij overal goed tot zeer goed getest. ik heb de camera nog niet dus kan er uit eigen ervaring niets over zeggen. ik verwacht hem wel binnekort, en dan zal ik eens kijken hoe het gesteld is met onze vriend, maar om hem op basis van wat just-out-of-the-box-pictures te gaan beoordelen, gaat mij wat ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Actuele voorraad bij PcSnel : 0
Over 1 week pas weer nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Die van Bestprices.nl kunnen er ook wat van.
Nu is het ineens weer 20 juni, en 20 juni zal het wel 24 juni zijn.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 12-09 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:56:
en de aa-batterijen, de zuinigheid en de handmatige zoom functie maken de s2 een stuk aantrekkelijker dan de fz5. daarnaast wordt hij overal goed tot zeer goed getest. ik heb de camera nog niet dus kan er uit eigen ervaring niets over zeggen. ik verwacht hem wel binnekort, en dan zal ik eens kijken hoe het gesteld is met onze vriend, maar om hem op basis van wat just-out-of-the-box-pictures te gaan beoordelen, gaat mij wat ver
Dat vraag ik nu net, of iemand eens HQ foto's wil nemen, en niet just-out-)of the box fotos posten, omdat je daar moeilijk kan op afgaan. Ik hoop dat u diegene zal zijn die daar verandering in brengt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar samples op full size van de S2 IS http://web.canon.jp/Imaging/pss2is/sample-e.html

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dokkie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:43:
kopje koffie aldaar naar huis met S2, 1gb extreme III en een hama mini statief :)
Ik heb de vraag al eerder in deze thread gesteld, maar heb je wat aan de snelheid van de extreme III kaart, of kun je net zo goed een Ultra II nemen omdat de S2 de extra snelheid van de Extreme III niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier wat fotootjes van de s2: http://community.webshots.com/album/370681516SzlaTK. al met al vind ik ze echt tegenvallen.... alleen handmatig nemen dan maar...

nog meer:
http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=13889837

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]blb schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:55:

ik dacht zelf aan de Secure Digital Card 1GB (Transcend, 80x), is dat wat?
[...]

En zo zat ik te denken aan deze transcend 80x kaart. Enig idee of dit een goede keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:52:
hier wat fotootjes van de s2: http://community.webshots.com/album/370681516SzlaTK. al met al vind ik ze echt tegenvallen.... alleen handmatig nemen dan maar...

nog meer:
http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=13889837
Wat is er mis mee? Ziet er prima uit wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
MMach schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 02:52:
Hmm, ik ben echt aan het twijfelen. Langs de ene kant lijkt deze camera mij de perfecte all-rounder, maar langs de andere kant ben ik absoluut niet onder de indruk van de fotokwaliteit. Kijk maar eens naar die fotos van enkele posten terug van de Nikon Coolpix 880, dát is scherpte, dat zijn kleuren.
Bedankt... ik zal het doorgeven aan mijn vrouwtje ;) ... (ze was al een beetje boos dat ik haar macro foto's had gepost...). Ik ben ervan overtuigd (of moet ik zeggen ik hoop?) dat de S2 minstens zulke foto's moet kunnen maken, maar helaas tot dusver nog niet tegengekomen. Ik hoop van harte dat die er nog komen...
[...] Zo zijn er de fotos van enkele pagina's geleden waar iedereen euforisch over doet (die foto's uit de zoo), sorry maar die fotos vind ik echt niet goed. Het merendeel is zwaar onderbelicht (de ijsbeerfotos) en niet perfect scherp.
Het waren voor mij persoonlijk de beste die ik tot noch toe heb gezien. Voor mij al een voorbeeld van voldoende kwaliteit (hopelijk volgen er nóg mooiere...). Overigens waren het ook voor Till Krueger een soort "out-of-the-box"-foto's. Misschien dat ze nog beter worden...ik zal dpreview in de gaten houden... Verder zij opgemerkt dat Krueger de exposure met 2/3 naar beneden had bijgesteld. Dat verklaart misschien waarom je ze er onderbelicht uit vindt zien.
[...]Ik twijfel tussen deze camera en de Panasonic (lumix) FZ5, van welke de sample pictures schitterend zijn (fotos op dpreview doen wel professioneler aan), maar de pana is niet zo'n all rounder, en dat kantelbaar schermpje (dat ook op mijn pentax zit) wil ik voor geen geld missen, dat is ongetwijfeld één van de hoofdredenen om deze camera te kopen..
Het enige dat ik daar nog aan heb toe te voegen is dat de FZ5 en de FZ20 volgens de Duitse review meer ruis vertonen dan de S2 (overigens is ruis voor mij niet meer zo'n issue sinds ik neat image heb gezien)
De fotos van een dubbel zo dure camera moeten toch ook dubbel zo goed zijn...
Zelfs in de handen van een professional zal deze uitspraak niet waar blijken te zijn (net zoals een 2x zo dure computer niet 2x zo snel is). Wel vind ik dat de S2 minstens zo mooie foto's moet kunnen maken als een "oude" Coolpix 880 of een "simpele" Pentax...(daarna zijn alle extra features mooi meegenomen)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 17-06-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:00:
[...]

Wat is er mis mee? Ziet er prima uit wat mij betreft.
ze zijn zo licht! (vb giraffe!)
de onderste link zijn wel echt goed idd

"in bright light conditions you need to set an -1/3 to a -2/3 EV setting on many Canon cams .. a lot of people do it all the time" citaatje van een ander forum verklaart mijn overbelichting en MMach's onderbelichting wellicht..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:09:
[...]

Tja, felle zon, foto zo te zien genomen vanuit de schaduw. Dan wordt het contrast automatisch groter. Bijvoorbeeld de foto van de tijger vind ik erg mooi. Mooi contrast en mooie levende kleuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Schmoove op 17-06-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:09:
[...]
Die van de dierentuin vind ik ook middelmatig... Overexposed soms...misschien dat Till Krueger daarom de exposure naar beneden had bijgesteld? Maar misschien had een andere camera in dezelfde omstandigheden er ook niet veel van gebakken

De foto's van Stockholm zijn veel beter.
Zowel qua belichting als kleur.
Jammer alleen dat ze niet full size zijn te bekijken, want nu kan je niets zeggen over detail, ruis, CA etc...

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 17-06-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word echt gek van de service van beat-it. op de vraag hoeveel wachtenden er voor mij zijn kunnen ze geen antwoord geven. elke keer krijg ik precies hetzelfde standaard mailtje terug. hoogst irritant. daarnaast is het geen antwoord op mijn vraag. eens maar nooit meer met die beat-it

> Geachte heer, mevrouw,
>
> De verwachte leverdatum staat momenteel vor 20/06/2005, helaas kan ik
> niet zien hoeveel mijn leverancier er in bestelling heeft staan.
> Excuses voor het ongemak.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Ramona Sellis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb net ergens gelezen dat er 20 Juni voor heel Nederland 500 camera's worden geleverd.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:38:
Ik heb net ergens gelezen dat er 20 Juni voor heel Nederland 500 camera's worden geleverd.
hoeveel vraag zal er naar zijn? zeer moeilijk in te schatten.. maar 500 lijkt me krap aan... stel er zijn 100 verkooppunten, 5 per punt dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Levi schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:38:
Waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
De enige winkel waar hij op dit moment op voorraad is is Pixmania
http://www.pixmania.nl/nl...anon/powershot-s2-is.html
Alleen kost hij hier wel € 499

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik heb net even een mailtje gestuurd naar Bestprices met de vraag hoeveel camera's ze maandag binnenkrijgen, en hoeveel er daarvan zijn gereserveerd. Ik kreeg het volgende (slordige) mailtje terug:

16 camera's en volgens mij allemaal gereserveerd, of u moet er een pakket
bij bestellen van geheugen en tas en batterijn, kit kost 65 euro, deze icm
camera zijn er nog wel.

Vragen? bel of email ons verkoopteam,

Sales Bestprices.nl

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:19:
Ik heb net even een mailtje gestuurd naar Bestprices met de vraag hoeveel camera's ze maandag binnenkrijgen, en hoeveel er daarvan zijn gereserveerd. Ik kreeg het volgende (slordige) mailtje terug:

16 camera's en volgens mij allemaal gereserveerd, of u moet er een pakket
bij bestellen van geheugen en tas en batterijn, kit kost 65 euro, deze icm
camera zijn er nog wel.

Vragen? bel of email ons verkoopteam,

Sales Bestprices.nl
maar jou geven ze tenminste normaal antwoord.... 16 en allemaal al gereserveerd... wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch*
klinkt meer als een verkoop truuk.

De camera's in pakket zijn er nog wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Werd vandaag gebeld door kamera express dat ze op voorraad waren, ik ben al voorzien, dus wie weet als je snel bent...

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ja hoor.. de 20.6.2005 leverdatum is verdwenen bij beat it. er staat gewoon 0 :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook nog even bij de Mediamarkt in Utrecht langsgeweest: ze hebben geen enkele digitale camera op voorraad van Canon ivm leveringsproblemen van Canon. Ze verwachten 7 Juli weer alles op voorraad te hebben, inclusief de S2 :(

Bernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:53:
vandaag ook nog even bij de Mediamarkt in Utrecht langsgeweest: ze hebben geen enkele digitale camera op voorraad van Canon ivm leveringsproblemen van Canon. Ze verwachten 7 Juli weer alles op voorraad te hebben, inclusief de S2 :(

Bernard
7 juli?????? tering dan heb ik nog 3 dagen tot de vakantie... ik ga er vanuit dat 20-6 voor de rest goed komt... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nou als ik dit allemaal hoor heb ik behoorlijk geluk gehad.
Vandaag eens tijd gehad om met de camera te spelen en ik ben er erg blij mee!!
Moet nog goed uitzoeken wat hij allemaal kan, maar het is zeker leuk speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Wanneer komen de mooie, scherpe, goed belichte foto's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 15:43
Pff, wat een leed allemaal..
Tijdje niet meer het forum gelezen, maar zie wel dat er nog weinig verandering is qua levering..
Het was dan een kado van mijn ouders, anders had ik er nooit zoveel geld aan uitgegven (dixons R'dam Lijnbaan heeft mij de camera verkocht) maar ik wilde hem dan ook wel erg graag snel hebben.
Heb ondertussen bijna 1000 foto's met de camera geschoten, veel los uit de hand, automodes, p-modes, m-modes, scenes, bla bla, veel schieten maar ook veel mooie plaatjes..
Zit nu niet thuis dus kan zo snel even nix online zetten, maar zal asap wat plaatjes plaatsen.

Ben ronduit tevreden over de S2! Batterijen (GP 2500) gaan erg lang mee, zo'n 500 foto's met dan een hoop gekloot en gefilm tussendoor..
Enige nadeel zelf vind ik dat de film ongecomprimeerde avi is..
Maarja, het is dan ook een digitale FOTO-camera..

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
pepijnerkelens schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:36:[...]
Zit nu niet thuis dus kan zo snel even nix online zetten, maar zal asap wat plaatjes plaatsen.
Graag!
[...]Enige nadeel zelf vind ik dat de film ongecomprimeerde avi is..
Maarja, het is dan ook een digitale FOTO-camera..
Voor mij is dat toch het grootste struikelblok. Ik weiger principieel een videocamera te kopen (daar kan ik hele verhalen over houden...degenen die geïnteresseerd zijn in een lange tirade tegen videocamera 's moeten dat maar even melden), maar een videomogelijkheid op een fotocamera (of zelfs een mobiel) vind ik weer helemaal te gek. E.e.a. heeft te maken met het ongeplande karakter ervan.

Op het dpreview forum las ik een topic van iemand die wilde weten welke camera hij het beste mee kon nemen voor concertfoto's én (let op!) filmpjes. Ik dacht bij mezelf... krek...daar zit je dan met je mooie S2 die 12x kan inzoomen en filmen met stereogeluid... na twee nummers is je 1 GB kaartje alweer vol...

Aaaaargghhh!!!!! Na 8.8 minuten is je 1 GB kaartje op...(!!!) Snel wisselen...nóg een 1GB kaartje erin jassen.... en weer na twee nummers is je 1 GB kaart weer vol... AAARGHHH!!!

Kan je het je al voorstellen? Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt: de fotocamera met de beste videokwaliteit (de S2 dus) is niet geschikt voor videofilmpjes van iets pietlulligs als een paar nummers van een leuk concert...of een kwartiertje schooltoneelstuk...etc etc... Om dat soort dingen te kunnen filmen zou ik de toevlucht moeten nemen tot een simpele Casio die comprimeert met het MPEG-4 codec....

En dat is precies wat me irriteert: door de verkeerde keuze van codecs door Canon zal ik als S2 bezitter (?) met lede ogen moeten toezien hoe een simpele Casio kan wat de S2 niet kan... (of ik moet honderden euro's besteden aan vele vele GB's aan SD kaartjes en dan ook nog eens vliegensvlug wisselen)

(Nogmaals: videocamera's zijn voor mij out of the question...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

The_Sukkel schreef op zondag 19 juni 2005 @ 02:03:
[...]

En dat is precies wat me irriteert: door de verkeerde keuze van codecs door Canon zal ik als S2 bezitter (?) met lede ogen moeten toezien hoe een simpele Casio kan wat de S2 niet kan... (of ik moet honderden euro's besteden aan vele vele GB's aan SD kaartjes en dan ook nog eens vliegensvlug wisselen)

Voor een goei 150 euro heb je een imagetank en je probleem is opgelost (de prijs van 1.5 x 1 gig kaartje . Heb zelf er eentje van 40 gig en dat bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
The_Sukkel schreef op zondag 19 juni 2005 @ 02:03:
[...]

Graag!

[...]

Voor mij is dat toch het grootste struikelblok. Ik weiger principieel een videocamera te kopen (daar kan ik hele verhalen over houden...degenen die geïnteresseerd zijn in een lange tirade tegen videocamera 's moeten dat maar even melden), maar een videomogelijkheid op een fotocamera (of zelfs een mobiel) vind ik weer helemaal te gek. E.e.a. heeft te maken met het ongeplande karakter ervan.

Op het dpreview forum las ik een topic van iemand die wilde weten welke camera hij het beste mee kon nemen voor concertfoto's én (let op!) filmpjes. Ik dacht bij mezelf... krek...daar zit je dan met je mooie S2 die 12x kan inzoomen en filmen met stereogeluid... na twee nummers is je 1 GB kaartje alweer vol...

Aaaaargghhh!!!!! Na 8.8 minuten is je 1 GB kaartje op...(!!!) Snel wisselen...nóg een 1GB kaartje erin jassen.... en weer na twee nummers is je 1 GB kaart weer vol... AAARGHHH!!!

Kan je het je al voorstellen? Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt: de fotocamera met de beste videokwaliteit (de S2 dus) is niet geschikt voor videofilmpjes van iets pietlulligs als een paar nummers van een leuk concert...of een kwartiertje schooltoneelstuk...etc etc... Om dat soort dingen te kunnen filmen zou ik de toevlucht moeten nemen tot een simpele Casio die comprimeert met het MPEG-4 codec....

Hoe kun je nou van een concert genieten als je anderhalf uur lang met dan ding in je handen staat en schijfjes staat te verwisselen? Je gaat toch niet naar een concert om het op te nemen het vervolgens thuis pas te gaan bekijken? .............. maar goed, dat is mijn mening.

De S2 maakt prachtige filmpjes en dat hij geen MPEG4 ondersteunt is inderdaad heel jammer, want je niet veel kwijt op je geheugen kaartje. Maar goed zoals je zelf al aangeeft is en blijft het een FOTO camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:24:
[...]

De S2 maakt prachtige filmpjes en dat hij geen MPEG4 ondersteunt is inderdaad heel jammer, want je niet veel kwijt op je geheugen kaartje. Maar goed zoals je zelf al aangeeft is en blijft het een FOTO camera.
Met deze gedachte heb ik dus ook voor de S2 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Ik hoop dat er morgen eens ECHT camera's binnenkomen bij de webshops

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twido schreef op zondag 19 juni 2005 @ 04:50:
[...]

Voor een goei 150 euro heb je een imagetank en je probleem is opgelost (de prijs van 1.5 x 1 gig kaartje . Heb zelf er eentje van 40 gig en dat bevalt prima :)
Wat ik me4 dan afvraag, is of je het transport van de foto's/filmpjes via je geheugenkaartje moet laten lopen, of dat het mogelijk is om de camera via bijvoorbeeld usb te koppelen, zodat de foto/film rechtstreeks op de iimage tank terecht komt.
Zelf heb ik een Vosonic VP6210 besteld met 80 Gb harddisk. Inderdaad om niet met een zak vol SD kaartjes rond te hoeven lopen op vakantie. En met 80 Gb hoef ik me dus ook niet te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu al zenuwachtig voor morgen... erg benieuwd....
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.