Canon Powershot S2 IS

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.608 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afbeelding is 800*600... ben inmiddels mooie fotos tegen gekomen: http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=13818990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

The_Sukkel schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:44:
[...]

Manufacturers like to tech out their cameras with all sorts of features. Some, like panoramic stitching, can be genuinely useful - but if a camera can't take decent pictures, these perks amount to smoke screening. That's why my first test was a look at the pictures themselves: color, detail and noise - the grit inside solid colors that appears in poorer imaging systems.

It is a test anyone can do: tape a colorful image on a wall and take a picture of it. I like to use the vivid TV-industry color bars. To make sure that the zoom lenses were up to snuff, I set each camera on a tripod and shot the test image at 5 feet, 10 feet and 15 feet, all in the same lighting. I printed the results on premium 4-by-6-inch paper with an Epson Stylus Photo RX620, labeling the backs. Then I shuffled my deck of pictures. Sorting through blindly, I picked out shots that best reproduced the colors of the test pattern without getting noisy or losing detail.

Two sets of shots stood out, and I flipped them over to discover they were from the Canon and the Panasonic.
Eigenkijk als ik alleen op fotokwaliteit af ga blijven alleen de Canon en Powershot S2 IS Panasonic Lumix DMC-FZ5 over.

Verdraaide jammer vind ik, met name omdat ik denk dat als je de techniek in huis hebt er gebruik van moet maken daarvoor ben je tweaker tenslotte, dat de Panasonic dan alleen op halve VGA (640x480) resolutie kan filmen dus (320x240). Dus als standaard hou ik aan 640x480 VGA resolutie met 30 fps (frames per second) en dan natuurlijk onbeperkt totdat mijn 1 GB geheugenkaartje vol is. Dat kan gelukkig bij beide camera's. Leuke extra is de Stereo Audio opname mogelijkheden bij de Canon; 16 bit Sampling frequency: 44.100/22.050/11.025 kHz.

Als iemand straks zelf kan filmen met deze Canon Powershot 2S IS ben ik zeer benieuwd naar de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Youri Carma op 09-06-2005 18:05 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Houd er wel rekening mee dat je met de Canon maar 9 minuten kan filmen op een 1GB kaartje.

[ Voor 2% gewijzigd door guillaumemay op 09-06-2005 20:14 . Reden: Sandeman heeft helemaal gelijk. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:47:
deze foto geeft aan dat ze echt een compressie ondergaan hebben:
http://eric9173.fotopic.net/p16068960.html
Heb je de pics al full size gezien? Er zit een optie om naar full-size te switchen. Dan is de foto wél normaal formaat, maar toch gecomprimeerd. Heb em namelijk opgeslagen, en hij was maar 461 kb. (formaat is 2592 x 1944) Kijk zelf maar:
code:
1
http://images1.fotopic.net/?iid=ycjevy&outx=600&noresize=1&nostamp=1

(ff copy paste,direct linken accepteert de site niet)

Wat moet je trouwens als "leek" met zo'n geavanceerd toestel? Zou me niks verbazen als je dan ook nog niet wist dat je de ontspanknop eerst half in moet drukken om scherp te stellen, ;) aan de foto's te zien dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
De S2 is een prima camera voor een leek. Vele makkelijke standen waar alles automatisch berekend wordt (niet altijd goed natuurlijk, maar beter als wanneer je het als leek zou moeten doen).

De S2 is zeker geen prosumer, zoals een Minolta A200 of A1, Nikon 8800, Olympus 8080 of Canon's Pro1. Je moet hem ook niet plaatsen in de categorie net onder de "prosumers" (die voor de enthousiaste creatievelingen) zoals de Canon G-serie of de FZ20 van Panasonic. Daarvoor is de S2 te beperkt met bijv. geen aansluiting voor een externe flitser of het gemis van de ondersteuning van het RAW formaat. De S2 is, net als de FZ5 of de Z3/5 of H1 gewoon een goede consumentencamera met een groot zoombereik en beeldstabilisatie; prima toestel voor de "leken".

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 09-06-2005 19:10 . Reden: 1440 hebt gelijk: ik vind de A1 eigenlijk ook prosumer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine toevoeging: ik vind de A1 zeker wel een prosumercam hoor :) Als ik het goed heb is dat namelijk de voorvader van de A2, beiden prosumers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
gium schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:12:
Houd er wel rekening mee dat je met de Canon maar 3 minuten kan filmen op een 1GB kaartje.
Volgens mij zo'n 9 minuten hoor op de hoogste kwaliteit (640x480, 30fps, superfine). Ik film zelf op 640x480, 30fps, fine en krijg met mijn S1 IS zo'n 22 minuten op een 2GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk bij een digitale camera is voor jezelf een goede balans tussen prijs en kwaliteit waar jij eisen aan stelt. Zo kun je uren discusieren over de kwaliteit van de foto's en over de mogelijkheden. Dan is de kwaliteit van een dSLR niet te overtreffen door een "gewone" camera, maar gebruik je alle mogelijkheden die een dSLR bied? Vast niet en dat zal bij een gewone camera ook wel zo zijn dat je niet alle functies gebruikt, af en toe een keer om te proberen. Je moet voor jezelf er plezier van hebben en leuke foto's schieten. Elke merk heeft zijn sterke en zwakke kanten en dan moet de voordelen maar groter maken en de nadelen verdringen. Als je dat doet is het jouw ideeale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:52:
Belangrijk bij een digitale camera is voor jezelf een goede balans tussen prijs en kwaliteit waar jij eisen aan stelt. Zo kun je uren discusieren over de kwaliteit van de foto's en over de mogelijkheden. Dan is de kwaliteit van een dSLR niet te overtreffen door een "gewone" camera, maar gebruik je alle mogelijkheden die een dSLR bied? Vast niet en dat zal bij een gewone camera ook wel zo zijn dat je niet alle functies gebruikt, af en toe een keer om te proberen. Je moet voor jezelf er plezier van hebben en leuke foto's schieten. Elke merk heeft zijn sterke en zwakke kanten en dan moet de voordelen maar groter maken en de nadelen verdringen. Als je dat doet is het jouw ideeale camera.
dit is inderdaad een ding waar meer mensen (in ieder geval ik!!) op gewezen moeten worden. veels te veel bezig met proffesionele dingen terwijl het verschil niet eens altijd zichtbaar is voor mij. voor mij gaat het inderdaad om gewoon lekker mooie foto's schieten van landschappen, luchten en macro dingentjes.als de kwaliteit vanaf 8x zoom echt slecht is, neem ik de fz20, maar ook dat zal best meevallen. daarnaast heeft de s2 grote voordelen als AA batterijen en een draaibaar scherm en een makkelijker menu. wat raden jullie mij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:08:voor mij gaat het inderdaad om gewoon lekker mooie foto's schieten van landschappen, luchten en macro dingentjes.
Als je vooral landschappen en luchten gaat schieten (macro's zal toch geen problemen opleveren bij een compact), waarom kijk je dan niet naar een camera met meer groothoek?!? De S2's groothoek begint bij 36mm, terwijl je voor dat soort foto's meer zou moeten richten op de camera's die op 28 of 24mm beginnen.

Fuji E500, E510
Canon Powershot S60 of S70
Nikon Coolpix 5400
Nikon Coolpix 8400 (24mm)
Olympus 5050 of 7070.

Als je, zoals jij nu aangeeft, hoofdzakelijk landschappen, luchten (of foto's binnenshuis) gaat fotograferen, dan heb je meer aan groothoek dan aan extra tele bereik.

[ Voor 8% gewijzigd door guillaumemay op 09-06-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt inderdaad maar ik fotografeer nu met een dimage f100 met 38mm en daar kan ik prachtige fotoos mee maken. voor mij is dat dus wel voldoende.. om iets meer details uit de landschappen te halen wil ik meer zoom en ben daarom in dit hele gedoe terecht gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Vanavond de trotse eigenaar van een S2 geworden! :*)
Dixons haarlem had er 1 liggen. Wel behoorlijk prijzig maargoed, je moet er wat voor over hebben (of niet).
Nog niet echt mee gespeeld, weet wel dat die 16mb included echt dramatisch weinig is!!
Morgen een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Hm.. ik had niet eens gezien dat de S2 maar zo'n beperkte groothoek heeft. Ik was ook wel geïnteresseerd in de S2 IS, maar ik wil meer groothoek dan m'n PowerShot A20 heeft; dat heeft deze dus niet. Ik moet dus denk ik toch naar wat duurders uit gaan kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
De MediaMarkt in Utrecht heeft de S2 ook niet op voorraad, maar geeft wel de BTW korting als je 'm nu al besteld. Dat kon de receptioniste me vertellen door de telefoon. Dus ik ga zo even naar Utrecht heen en weer :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 15:43
Ook ik nu de trotse eigenaar van een S2...
Ook bij Dixons gehaald, wel flink aan de prijs, maar door de kwaliteiten van het verkopertje *kuch) wat van de prijs kunnen halen.
Heb al 3 x een gb kaartje volgeschoten met vanalles wat. Het is wel ff uitvinden hoe je nou de perfecte foto maakt, en zoals in de vorige foto's ook wel zichtbaar was is de automode nou niet echt geweldig. Automatisch schieten levert gewoon wel onscherpe foto's op. Dat is waar.
Ook in bijvoorbeeld multishot zijn de foto's slecht te noemen.

Op http://www.koekenpan.nl/foto zijn wat foto's te zien. Wel resized. Van in en om het huis, snel achter elkaar geschoten. Zitten eerlijk gezegd nog niet echt foto's bij waar ik echt moeite voor heb gedaan. Veel automodes. Zal binnekort wat meer foto's maken, waar ik wel nadenk over wat ik doe :) Gemak dient nogsteeds de mens, en ik ben zo iemand die de instellingen vaak laat voor wat ze zijn.

- edit: op http://www.koekenpan.nl/foto/large zijn ze in originele grote te vinden... -

Verder ben ik erg te spreken over de camera. Met GP 2500 aa batterijen houdt ie het nou al vanaf dinsdag uit, met erg veel foto's maken en filmen.
Supermacro is erg fjin, letterlijk camera op een blaadje leggen en schieten maar, en scherp. leuk voor natuurfoto's.
Houdt lekker vast, zoomt snel, filmpjes zijn inderdaad wel erg groot.
Menu werkt erg simpel, en zelfs mijn atechnische huisgenoten konden toch vanalles ermee doen zonder enige uitleg. Na het lezen van de handleiding kom je alleen verder.

[ Voor 5% gewijzigd door pepijnerkelens op 10-06-2005 12:26 ]

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij de MM in Den Haag een PS S2 IS besteld, als je gelijk het helebedrag betaald, geld ook de regel dat zij 19% btw betalen. Hij kwam op EUR 494,- .

Echter Canon levert de camera mondjesmaat uit, gisteren was er maar 1 binnengekomen.
MM krijgt wel elke dag nieuwe vooraad maar wat er bij zit weet niemand. :-(

Ik hoop dat hij snel komt. Trouwens gelijk een Sandisk 1GB Ultra II bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Heeft er iemand al een perfecte tas voor deze camera? (standaard zit er niets bij toch?)

Ik zat even op deze website te kijken.. Welke tasjes zijn goed voor de S2 en accesoires (extra setje batterijen , etc etc) ?

[ Voor 10% gewijzigd door om3ega op 10-06-2005 12:43 . Reden: Copy paste deed het niet goed.. daardoor verkeerde URL . nu is het goed :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:08
om3ega schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:41:
Heeft er iemand al een perfecte tas voor deze camera? (standaard zit er niets bij toch?)

Ik zat even op deze website te kijken.. Welke tasjes zijn goed voor de S2 en accesoires (extra setje batterijen , etc etc) ?
hier ben ik op het moment ook druk naar op zoek.

mijn oog is gevallen op de eastpak - tape, uit de access serie. ik kan alleen nergens prijzen vinden van eastpak tassen :'(

edit: ook de CASE LOGIC Tasje voor camera (TBC4) a 14 euro is volgens mij zeer geschikt voor de S2

[ Voor 9% gewijzigd door Den_S85 op 10-06-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:40:
Net bij de MM in Den Haag een PS S2 IS besteld, als je gelijk het helebedrag betaald, geld ook de regel dat zij 19% btw betalen. Hij kwam op EUR 494,- .
494?

Volgens mij is 519 (prijs MM eerder genoemd in topic) * 100/119 = 436 toch?
Ik hoop dat hij snel komt. Trouwens gelijk een Sandisk 1GB Ultra II bij gekocht.
Ik ga vanavond ook ff bij de MM kijken in Rotterdam, verwacht niet dat ze hem hebben, maar misschien al wel die geheugenkaart scoren, wat was de prijs daarvan? Alternatief daarvoor is de Kingston Elite Pro 1GB (10MB/s), die rond de 85 euro is bij andere winkels.

[ Voor 8% gewijzigd door Canis Lupus op 10-06-2005 13:28 . Reden: even quote gehuegenkaart toegevoegd ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

om3ega schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:41:

Al gekeken naar het Lowepro assortiment. Heb zelf een Lowepro tasje die goed om mijn Canon Powershot G2 past.

http://www.lowepro.com/Pr...Pouches/designed_digital/

[ Voor 71% gewijzigd door Youri Carma op 10-06-2005 14:19 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Was ik net dus bij de MM in Utrecht, bekijk ik die S2 nog is goed... Blijkt dat er SD geheugen in gaat....

Ik had er op gerekend dat er Compactflash in ging, want dan kon ik m'n Sandisk 1 GB Extreme III Compactflash kaartje gewoon overnemen... Maar niet dus.... Dit is wel fiks balen zeg...

Nu heb ik 'm dus niet gekocht, en ik wacht er voorlopig ook wel mee... Dat kost me toch net iets te veel van het goeie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Martin Sturm schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:24:
Hm.. ik had niet eens gezien dat de S2 maar zo'n beperkte groothoek heeft. Ik was ook wel geïnteresseerd in de S2 IS, maar ik wil meer groothoek dan m'n PowerShot A20 heeft; dat heeft deze dus niet. Ik moet dus denk ik toch naar wat duurders uit gaan kijken dan...
Dat klopt niet helemaal dat het dan duurder wordt. Lees deze topic vanaf het begin en de topic "Een camer onder de Euro 250,-". De meeste camera's beginnen bij 35-38mm. Er zijn maar weinig die lager beginnen bij 28mm. Ik zit mij ook af te vragen of de groothoekstand wekelijk een probleem is bij de Canon Powershot S1 IS? Maar duurder hoeft het zeker niet te worden.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Youri Carma schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:29:
[...]Dat klopt niet helemaal dat het dan duurder wordt. Lees deze topic vanaf het begin en de topic "Een camer onder de Euro 250,-". De meeste camera's beginnen bij 35-38mm. Er zijn maar weinig die lager beginnen bij 28mm. Ik zit mij ook af te vragen of de groothoekstand wekelijk een probleem is bij de Canon Powershot S1 IS? Maar duurder hoeft het zeker niet te worden.
Druk je je nu ongelukkig uit of spreek je jezelf tegen?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pepijnerkelens schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:17:
Ook ik nu de trotse eigenaar van een S2...
Ook bij Dixons gehaald, wel flink aan de prijs, maar door de kwaliteiten van het verkopertje *kuch) wat van de prijs kunnen halen.
Heb al 3 x een gb kaartje volgeschoten met vanalles wat. Het is wel ff uitvinden hoe je nou de perfecte foto maakt, en zoals in de vorige foto's ook wel zichtbaar was is de automode nou niet echt geweldig. Automatisch schieten levert gewoon wel onscherpe foto's op. Dat is waar.
Ook in bijvoorbeeld multishot zijn de foto's slecht te noemen.

Op http://www.koekenpan.nl/foto zijn wat foto's te zien. Wel resized. Van in en om het huis, snel achter elkaar geschoten. Zitten eerlijk gezegd nog niet echt foto's bij waar ik echt moeite voor heb gedaan. Veel automodes. Zal binnekort wat meer foto's maken, waar ik wel nadenk over wat ik doe :) Gemak dient nogsteeds de mens, en ik ben zo iemand die de instellingen vaak laat voor wat ze zijn.

- edit: op http://www.koekenpan.nl/foto/large zijn ze in originele grote te vinden... -

Verder ben ik erg te spreken over de camera. Met GP 2500 aa batterijen houdt ie het nou al vanaf dinsdag uit, met erg veel foto's maken en filmen.
Supermacro is erg fjin, letterlijk camera op een blaadje leggen en schieten maar, en scherp. leuk voor natuurfoto's.
Houdt lekker vast, zoomt snel, filmpjes zijn inderdaad wel erg groot.
Menu werkt erg simpel, en zelfs mijn atechnische huisgenoten konden toch vanalles ermee doen zonder enige uitleg. Na het lezen van de handleiding kom je alleen verder.
dus je vindt de beeldkwaliteit matig maar voor de rest is het een perfecte allrounder? al vraag ik me af wat je aan de video functie hebt als het zo groot wordt opgeslagen... fz20 maakt wel echt mega mooie plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Als de beeldkwaliteit echt maar matig is ga ik twijfelen
Ik koop een nieuwe camera voor mooie foto's mee te maken, niet voor die filmpjes die alleen maar ruimte vreten op je geheugenkaart.
Toch nog maar even de "officiële" reviews afwachten :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:02:
[...]

dus je vindt de beeldkwaliteit matig maar voor de rest is het een perfecte allrounder? al vraag ik me af wat je aan de video functie hebt als het zo groot wordt opgeslagen... fz20 maakt wel echt mega mooie plaatjes
Nu niet direct negatief oordelen. Er is momenteel meer negatiefs te zeggen over de FZ20 dan op dit moment over de S2. Ik heb inmiddels mijn S1 verkocht dus ik volg dit, en vele andere topics, met grote interesse. Het word eens tijd dat de mensen die inmiddels over een S2 beschikken eens serieuze platen gaan schieten. Bij voorkeur zonder bewerking. Dan kunnen we pas een beetje vergelijken.
Ik kan me niet voorstellen dat de S2 niet beter zou zijn dan de S1. Dus kom maar op met die platen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad...ik volg het ook nog steeds omdat de s2 gewoon veel grote voordelen heeft, vooral AA, maar als de kwaliteit zichtbaar(!) slechter is, ga ik toch voor de fz20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb hem ook :) .. MM in Rotterdam had er nog 1 liggen ...
Ik heb er 452.94 voor betaald (actie tarief)

Ik heb alleen geen tijd om er mee te spelen .. dat is wel erg jammer... Dat zal pas vanavond worden..
Ooh wat istie mooi :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:30:
ja inderdaad...ik volg het ook nog steeds omdat de s2 gewoon veel grote voordelen heeft, vooral AA, maar als de kwaliteit zichtbaar(!) slechter is, ga ik toch voor de fz20
Je kan met de FZ20 ook zichtbaar slechtere foto's maken dan met willekeurige andere camera.
In het algemeen kan je met elke camera slechtere foto's maken dan met welke camera dan ook.

Een echte review (met goede vergelijkingsfoto's) zal pas aangeven wat de camera waard is.
Iemand die enthousisast snel even wat first pictures laat zien voordat hij helemaal gewend is aan de ins en outs van de camera moeten we dus niet meteen afrekenen als iemand die laat zien dat de camera slecht is. Laat de foto's maar lekker komen en laat ze maar langzaam beter worden. Ze hoeven de eerste keer niet perfect te zijn en we hoeven die dus ook niet gelijk af te kraken.

Wel één tip: denk eraan dat de S2 schijnbaar een iets onduidelijk "half-press autofocus" moment heeft. Dus voorzichtig met te snel doordrukken....

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 10-06-2005 16:40 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik weet niet hoe het met jullie Duits is, maar hier kun je een redelijk uitgebreide review lezen: http://www.digitalkamera.de/Info/News/27/52.htm

De conclusie uit de test:
Canon ist mit der PowerShot S2 IS tatsächlich eine beachtliche Machtdemonstration gelungen. In fast allen Gebieten läuft sie der direkten Konkurrenz den Rang ab, und selbst mit einigen Prosumer-Modellen kann sie es aufnehmen (sofern man auf einen Blitzanschluss verzichten kann). Ihrer direktesten Konkurrentin, der Konica Minolta Dimage Z5, bleibt nur der schnellere Autofokus und der Blitzschuh, um sich die S2 IS vom Leib zu halten, und die demnächst auf den Markt kommende Sony DSC-H1 müsste schon mit unerwarteten "Killerfeatures" kommen, um nicht schon gleich bei der Markteinführung von der übermächtigen Konkurrenz in Grund und Boden gestampft zu werden.
Ze zijn erg positief over de S2, "hij troeft de concurrenten op de meeste gebieden af". Ben benieuwd naar de eerste Engelse reviews

[ Voor 9% gewijzigd door Canis Lupus op 10-06-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
om3ega schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:31:
Ik heb hem ook :) .. MM in Rotterdam had er nog 1 liggen ...
Ik heb er 452.94 voor betaald (actie tarief)

Ik heb alleen geen tijd om er mee te spelen .. dat is wel erg jammer... Dat zal pas vanavond worden..
Ooh wat istie mooi :) ..
Ik ben vanmiddag om ongeveer 12 uur ook even geweest, maar zag er geen liggen (misschien had jij m al weggesnaaid ;) )
Krijg je er een Nederlandse handleiding bij of is het een Duitse?
Canis Lupus schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:42:
Ik weet niet hoe het met jullie Duits is, maar hier kun je een redelijk uitgebreide review lezen: http://www.digitalkamera.de/Info/News/27/52.htm
De conclusie uit de test:
[...]
Ze zijn erg positief over de S2, "hij troeft de concurrenten op de meeste gebieden af". Ben benieuwd naar de eerste Engelse reviews
Ja idd... daar had ik hier(in het kort) ook al naar verwezen.
Er zijn nu dus al drie "officiële" reviews:
1) PC Magazine: 1) S2 2) FZ5 en 3) H1
2) NY Times: 1) FZ5 2) S2 3) H1
3) Digitalkamera.de: erg positief over de S2, minder ruis dan de Panasonic FZ20 (volgens mij geen rangorde)

Hoewel het nog niet de reviews zijn van de gerenommeerdere namen als DPReview, DCResource of Steve's Digicams komt de S2 er telkens goed uit. Volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken over de basisfotokwaliteiten van de S2. "Zeker weten" (wat dat ook mag betekenen) doe ik pas na een review van DPReview... (en dan nog kan het eenmaal in je eigen handen altijd nog tegenvallen ...).

Mijn conclusie is dat de S2 in ieder geval beter is dan de H1 van Sony. Aangezien de Sony-fans (voorspelbaar) helemaal lyrisch zijn over de H1 (zie Sony forum op dpreview) kan de S2 dus nooit erg slecht zijn... :P

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 10-06-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
The_Sukkel schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:57:
[...]

Ik ben vanmiddag om ongeveer 12 uur ook even geweest, maar zag er geen liggen (misschien had jij m al weggesnaaid ;) )
Krijg je er een Nederlandse handleiding bij of is het een Duitse?
Lijkt me sterk :) .. Ik heb hem namelijk om ~ 15:15 opgehaald (speciaal eerder weggegaan van mijn werk ;) ) ... Ik ben bij MM Centrum geweest , niet bij Alexanderpolder

Je krijgt er een NL handleiding bij in een handzaam formaat .. (kan makkelijk in een eventueel tasje)
Hij stond bij MM Rdam overigens niet tussen de cameras die je kan beetpakken enzo , maar achter het glas... (bij de elite ;) ) ....

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 10-06-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Die S2 IS verwöhnt das Auge nicht nur mit detailreichen, sondern auch mit scharfen Bildern. Die Scharfzeichnung ist insgesamt sehr gut abgestimmt.

Beim Bildrauschen schlägt sich die S2 IS auch ganz gut. Ohne dass sie Maßstäbe setzt, rauscht sie weniger als eine Dimage Z5 und Lumix DMC-FZ20, die beileibe nicht als "Rauschkanonen" verschrien sind.

Klinkt positief :D

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnerkelens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 15:43
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:02:
[...]

nee, ik ben ontevreden over de auto modes... Dat zei ik ook. Na het aanpassen van wat instellingen en het schieten van zo'n 600 klier-foto's ontdek je de camera vanzelf, en worden de foto's ook steeds beter van kwaliteit.
Later zei ik ook over het algemeen erg tevreden te zijn over de camera en dat ben ik nog steeds.
The_Sukkel schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:39:
[...]

Wel één tip: denk eraan dat de S2 schijnbaar een iets onduidelijk "half-press autofocus" moment heeft. Dus voorzichtig met te snel doordrukken....
Dit moment is vrij duidelijk te ontdekken. Staat ook wel in de handleiding beschreven. Kwestie van opletten.

[ Voor 24% gewijzigd door pepijnerkelens op 10-06-2005 18:09 ]

tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
om3ega schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:07:
[...]Lijkt me sterk :) .. Ik heb hem namelijk om ~ 15:15 opgehaald (speciaal eerder weggegaan van mijn werk ;) ) ... Ik ben bij MM Centrum geweest , niet bij Alexanderpolder

Je krijgt er een NL handleiding bij in een handzaam formaat .. (kan makkelijk in een eventueel tasje)
Hij stond bij MM Rdam overigens niet tussen de cameras die je kan beetpakken enzo , maar achter het glas... (bij de elite ;) ) ....
Daar was ik dus ook geweest.
Heb ook even achter het glas bij de "Canon kast" gekeken, maar daar zag ik niets staan.

Waren er nog meer S2's in voorraad?
If so dan ga ik zometeen even kijken...€ 453 is namelijk een mooi prijsje...(goedkoper dan in de pricewatch)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 10-06-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Was net in de MM Rotterdam Centrum, maar geen S2 meer te bekennen. Nou ja, dan eerst maar de reviews lezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Canis Lupus op 10-06-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

Vandaag dixons nieuwegein gebeld en die hadden hem liggen vor € 589,- ....

Ik wacht wel even tot hij voor een normale prijs ergens anders ligt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Bij de Mediamarkt Den Haag was hij 599 euro! Ik schrok best wel van die prijs...

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Voor de mensen die hem in hebben gekocht:
Staat er ook een Nederlandse handleiding op de cd-rom?

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Levi schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:12:
Nope, alleen een papieren versie in de doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Levi schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:12:
De engelstalige is in ieder geval al te downloaden:
The_Sukkel in "Canon Powershot S2 IS"

Even een Review-update:
De S2 review van DCResource verschijnt op 12 juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
De Dixons in R'dam centrum (Lijnbaan) biedt alle digicams ook aan voor "ex BTW" 19%-actie korting
De S2 kost daar incl BTW € 589
en na de actiekorting: 589/1.19 = € 495

Geldt alleen nog vandaag...
(sorry ben net thuis...)

[ Voor 15% gewijzigd door The_Sukkel op 11-06-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:49:
De Dixons in R'dam centrum (Lijnbaan) biedt alle digicams ook aan voor "ex BTW" 19%-actie korting
De S2 kost daar incl BTW € 589
en na de actiekorting: 589/1.19 = € 495

Geldt alleen nog vandaag...
(sorry ben net thuis...)
jezus das veel geld! ik wacht toch op een stevig on-line prijsje hoor. liever een tijdje wachten dan 100€ meer te geven! :9
Gelukkig gaat de BTW er nog af, en komt hij al in de buurt van webwinkels! Voor meer als 500 doe ik het niet!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem besteld!!!! 552 euroos inclusief: snelle lader, 8 AA batterijen 2500 mAH, autolader en hoesje... ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de prijs van het toestel bij de verschillende filialen van de Mediamarkt nogal verschilt. Ikzelf heb hem vandaag bij de Mediamarkt in Groningen gekocht voor € 419,--.
Gisteren stond ie voor € 495,-- (excl. BTW) in het systeem. Heb ze verteld dat dit niet kan kloppen, is prijs incl. BTW. Na een aantal telefoontjes te hebben gepleegd scheen dit inderdaad te kloppen. Toen ik vandaag terug kwam om hem te kopen, was de prijs in hun systeem al aangepast.

Dit even off-topic, doe er je voordeel mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

In Utrecht was ie vrijdag al uitverkocht, kon hem wel bestellen voor de actie prijs maar moest dan de 19% besteden aan accessoires.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Pff voor dat geld heb je bijna een DSLR.. het blijft toch een compactje.

[ Voor 28% gewijzigd door FaceDown op 12-06-2005 01:24 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
FaceDown schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:23:
Pff voor dat geld heb je bijna een DSLR.. het blijft toch een compactje.
Mwah...behalve dat het off-topic is (van die oeverloze "Compact vs dSLR"-discussies met gaapverwekkende conclusies), is het ook niet onderbouwd...

Wat voor dSLR+lenzen (35-420mm) kan jij dan aanbieden voor € 500?
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 00:06:
[...]Dit even off-topic, doe er je voordeel mee !
En hoe zouden wij er voordeel mee moeten doen? (actie is al afgelopen...)

[ Voor 30% gewijzigd door The_Sukkel op 12-06-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

De test is er inderdaad :)
http://www.dcresource.com...hot_s2-review/index.shtml

En als ex-S1 bezitter is het voor mij nu wel duidelijk dat dit mijn opvolger wordt :)
Hij wordt , voor de reviewer, op zijn eerste plaats geplaatst naast de FZ20. De canon is de betere alrounder en de FZ20 de betere als het om pure fotografie gaat.

Voor mij is het swivelscherm, compactheid, AA batterijen en eenvoud in gebruik voldoende om voor de S2 te kiezen tov de FZ20.

De foto's zijn lekker (te) scherp en dat heb ik liever als te soft (S1).
Iemand nog een goedkope betrouwbare online store :)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beat-it.nl heb ik hem gehaald. kale camera kost daar 458 dacht ik.dat is toch best een aardige prijs voor zo'n ding,... moet je nog wel het een en ander bij kopen maar ja dat is altijd. fz20 isinderdaad meer voor de echte fotograaf... ik ben heel blij dat de s2 zo is getest......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Even in het kort de conclusies van DCResource:
[...]
What I liked:

* Very good photo quality (though see issues below)
* 12X zoom lens with optical image stabilization
* Blazing performance (except for focusing speeds, which are just average)
* Full manual controls
* Awesome movie mode: VGA resolution (30 fps), stereo sound, zoom ability, wind screen, selectable audio quality/level
* Great continuous shooting mode
* Flip-out, rotating 1.8" LCD display; LCD (and EVF too) is visible in low light
* AF-assist lamp; good low light focusing
* 0 cm macro mode for ultra close-ups
* Handy shortcut button and custom spot on mode dial
* Time lapse photography feature
* Unique My Colors feature (though it's only available in one automatic shooting mode)
* Excellent battery life
* USB 2.0 High Speed support
* Optional conversion lenses and external slave flash
* Impressive software bundle; camera can be controller from your Mac or PC

What I didn't care for:

* Images a little too sharp; a few were a tad overexposed
* Movie mode file size limit arrives quickly
* Some redeye
* No live histogram in record mode (still!)
* Plastic tripod mount (hey I'm only complaining because it used to be metal)
* RAW support, manual focus ring would've been nice
* Tiny memory card, crappy lens cap, and throwaway batteries included with camera
Voor DCResource is de "rangorde" van de eerste 4 superzooms:
1) Panasonic FZ20
2) Canon S2
3) Panasonic FZ5
4) Sony H1

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 12-06-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Pff die foto;s zijn egt mooi geworden
* shameblaster denkt weer even na

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:11:
beat-it.nl heb ik hem gehaald. kale camera kost daar 458 dacht ik.dat is toch best een aardige prijs voor zo'n ding,... moet je nog wel het een en ander bij kopen maar ja dat is altijd. fz20 isinderdaad meer voor de echte fotograaf... ik ben heel blij dat de s2 zo is getest......
Besteld of gehaald?
Dat is niet om lullig te doen, maar ik zie namelijk dat er op dit moment 0 S2's op voorraad zijn bij beat-it...

Op zich is het een mooie prijs maar het vervelende is dat ik beat-it op dit moment niet tussen de shop-survey zie staan en dat belooft meestal niet veel goeds (betekent meestal dat ik óf blind ben óf dat de shop er niet tussen wíl staan vanwege te slechte surveys).

Zou je ons op de hoogte kunnen houden van de levertijd van jouw S2 door beat-it?

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 12-06-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker dat zal ik doen.. er staat wel een stukje op beat-it van een vent van canon dat de samenwerking o zo goed is... maar ja. gister stond er overigens dat op 14-6 de voorraad aangevuld zal worden. misschien is die nu weer leeg door o.a. mijn bestelling. daarnaast maakt het niet heel veel uit omdat ik pas betaal bij de overdracht in een winkel naar keuze. als ik hem volgende week niet heb, annuleer ik de boel en bestel ik hem elders.. ik moet hem namelijk 10 juli mee kunnen nemen en dan wil ik hem helemaal kennen. we zullen het inderdaad even moeten afwachten of het goed gaat

*nu staat die 14-6 er ook weer!~
Partnr. Fabrikant Omschrijving Prijs Voorraad
9883A011AA Canon CANON POWERSHOT S2 1S 12X OPTISCHE ZOOM 385.00 14-06-2005

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
De samenwerking tussen Canon Nederland en Beat-it.nl is erg succesvol. Via Beat-it.nl kan vrijwel het gehele assortiment van Canon worden besteld, van digitale camera tot beamer tot inktcartridge. Beat-it.nl koopt alle producten in via Canon Nederland en dus zijn klanten verzekerd van een garantie die altijd in Nederland geldig is. Dit is voor alle partijen een belangrijk voordeel. Zeker in een tijd waar steeds meer producten en diensten via internet worden besteld. Wij kennen Beat-it.nl dan ook als een betrouwbare partij en dat is voor ons de basis van een goede samenwerking."

Stephan Homan, Manager Sales Mass Retail
Dit staat op de site van beat-it

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor het citeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
OK...je hebt de S2 dus nog niet gehaald maar besteld (zoals ik eerder al meende te lezen).

Ik blijf het altijd verdacht vinden wanneer winkels niet in de shopsurvey opgenomen willen worden.
Ik ga er overigens maar vanuit dat dat het geval is omdat ik me niet kan voorstellen dat geen enkele tweaker beat-it kent. Juist de laagste prijzen-winkels (dé laagste als beat-it met de price-watch had meegedaan) worden erg bezocht door tweakers. De reden dat ik er zo over doorzeur is deze:
1) het ís een zeer scherpe prijs, dus zeker waard voor andere tweakers áls de bestelling snel en goed wordt afgehandeld
2) in het verleden bleek een prijsstunter (Adata) ook zeer aanlokkelijk, maar regende het klachten over slechte levertijden etc in de shopsurvey. Adata kreeg het toen voor elkaar dat ze uit de shopsurvey werden verwijderd. De enige prijs die ze moesten "betalen" was dat ze niet meer in de pricewatch werden opgenomen. Doet me dus een beetje aan beat-it denken, hoewel ik niet weet wat nu precies de reden is waarom ze ontbreken in de PW en de SS

Dus...het is voor ons ook spannend (en zinvol) om te weten hoe de beat-it bestelling wordt afgehandeld.

Btw: Het geciteerde stuk had ik al gelezen... en gecombineerd met het ontbreken van een SS en een PW-melding vind ik het juist eerder verdacht dan geruststellend... (er staat namelijk eigenlijk helemaal niets)...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Sukkel op 12-06-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat een heel duidelijk stuk over de levertijden van beat-it op hun site. perfecte order-status controle met telkens een mail als ik in een volgend stadium terecht kom. natuurlijk moet ik dit nog allemaal meemaken, voor de voortekenen zijn wat mij betreft perfect. bij kieskeurig.nl staat hij bovenaan de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat vanalles fout ineens met posten sorry!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Om te voorkomen dat ik een hele off-topic discussie hier ga beginnen over dubieuze shops niet in de SS (willen) voorkomen heb ik hier een apart vraagje gesteld aan de SS-mods:
[rml][ SS] beat-it[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
The_Sukkel schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:10:
1) Panasonic FZ20
2) Canon S2
3) Panasonic FZ5
4) Sony H1
De verschillen in specs:

http://www.dpreview.com/r...z20%2Csony_dsch1&show=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
The_Sukkel schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:10:
Even in het kort de conclusies van DCResource:

[...]

1) Panasonic FZ20
2) Canon S2
3) Panasonic FZ5
4) Sony H1
Ziet er niet verkeerd uit voor de S2. Nu nog wat meer reviews afwachten, of deze vergelijkbare resultaten laten zien. En waar blijven de foto's van onze Got'ers die al in bezit zijn van een S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Er zijn nu dus vier reviews met de volgende "rangordes":
1) PC Magazine: 1) S2 2) FZ5 en 3) H1
2) NY Times: 1) FZ5 2) S2 3) H1
3) Digitalkamera.de: erg positief over de S2, minder ruis dan de Panasonic FZ20 (volgens mij geen rangorde)
4) DCResource: 1)FZ20 2) S2 3) FZ5 en 4) H1

Eigenlijk is mijn grootste bezwaar tegen de S2 dat het hybride karakter van de camera (waar Canon notabene zelf zo hoog over opgeeft!) voor een groot deel teniet wordt gedaan door de M-JPEG compressie die ze toepassen op hun avi filmpjes i.p.v. MPEG-4. Hierdoor zie ik niet in hoe je écht gebruik kan maken van de videomogelijkheden als je bijvoorbeeld met je kinderen op stap gaat. Zelfs als je een 1 GB kaartje meeneemt is de kaart al vol na 9 minuten schieten.

Het betekent dus dat je een aparte imagetank mee moet nemen of meerdere 1 GB kaartjes. Kosten lopen hierbij met enkele honderden euro's op al naar gelang de videowensen. Dit is onverteerbaar (voor mij althans) met de wetenschap dat bij een keuze van Canon voor MPEG-4 al snel 60 minuten op één zou hebben GB gepast... Dat dit gewoon kan bewijst de "simpele" Casio Z750...

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 12-06-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Is de processor in de Canon S2 krachtig genoeg dan voor realtime MPEG-4 compressie? Dan zou e.e.a. met een firmware update misschien nog mogelijk worden ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
om3ega schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:17:
Is de processor in de Canon S2 krachtig genoeg dan voor realtime MPEG-4 compressie? Dan zou e.e.a. met een firmware update misschien nog mogelijk worden ?.
Dat zou kunnen, hope so !

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik ben minder optimistisch...
De DIGICII verzorgt een razendsnelle bediening, playback, focus etc. etc., maar ik denk niet det er een ingebouwde MPEG-4 real-time encoder inzit...

Dus lijkt me geen kwestie van firmware vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

In Duitsland nu een laagste prijs gezien van € 425,- (zonder verzendkosten natuurlijk)

http://www.net2com.de

Met verzendkosten rond de € 25,00 volgens Net2com kom je dus op € 450,- In pricewatch nu € 465,- ja voor € 15,- ga je niet moeilijk doen. En dan heb ik liever een Engelse versie dan een Duitse eerlijk gezegd en misschien nog liever Engels als Nederlandse versie ook.
Bij sommige zaken zijn niet Nederlandse versies soms ietsje goedkoper.

[ Voor 65% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2005 20:49 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik ben niet zo goed in duits...maar ik begrijp er volgens mij uit dat ze € 25 verzendkosten (?) berekenen...
Dus in totaal € 450 incl. verzendkosten...
Für Lieferungen in das europäische Ausland:

In das europäische Ausland liefern wir derzeit nur Artikel, die weniger als 20 kg wiegen. Die Lieferung erfolgt mit unserem Zustelldienst UPS. NeT2CoM berechnet hierfür pauschale Versandkosten pro Bestellung in Höhe von € 25,00. Die Bezahlung erfolgt dann ausschließlich per Vorkasse.
Blijft een aardige prijs natuurlijk, heeft iemand al ervaringen met bestellen in Duitsland?
Maar als je weet dat MM met de 19% actie daar ook al op zit...dan moet het voor NL-se webwinkels toch ook mogelijk zijn om binnen korte tijd onder de € 450 te zitten? Tenslotte zit beat-it (waar ik misschien ten onrechte zo sceptisch over doe) ook al bijna op dat niveau...

Iets anders:
Ik zag toevallig dat er soms bij cardreaders staat dat ze SD-kaartjes accepteren tot een grootte van 512 MB (bijv. bij Trust cardreaders). Is dit een echte grens? Of hebben ze gewoon de grootste capaciteit van SD-kaarten die op dat moment al leverbaar waren vermeld? Ik zie niet zo snel in waarom een 1 GB kaart niet leesbaar zou zijn...

[ Voor 43% gewijzigd door The_Sukkel op 12-06-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ja op zich kan je natuurlijk ook in Duitsland bestellen maar waar ik dan nog mee zit is de Taal die je op je display krijgt. Of is dat gewoon in te stellen of te flashen via internet?

Het valt mij op dat de produkten in Duitsland zoals digitale camera's en computeronderdelen niet veel goedkoper zijn alhoewel over de hele linie genomen alles wel ietsje, dwz tussen de € 10 - € 25 goedkoper te krijgen is maar goed je hebt altijd je verzendkosten nog dus dat zet geen zoden aan de dijk.

Echt goedkoop zijn alle electronica en cameraspul in de USA maar betalingsmethoden zijn iets lastiger
heeft iemand daar ervaring mee? Alhoewel ik voor de S2 niks goedkopers kon vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2005 21:13 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja goed in amerika is het goedkoper, maar invoerrechten enzo kunnen erover heen komen, plus al het gezeik aan de grens... ik had een cameraatje laten komen uit hongkong... tering dat was irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ja het beste is er een gelijk maar een vakantie van te maken of een dagje uit maar ja een dagje uit naar Hong Kong doe je ook niet zomaar, alhoewel? Een vriend van mij had wat dure Canonlenzen nodig en met zelfs met een retourvluchtje New York was hij nog goedkoper uit. Maar goed dat waren echt dure spulletjes.

Even terug naar die Canon Powershot S2 IS review:

Wat mij opviel: " 0 cm macro mode for ultra close-ups"

en de
Canon Powershot S2 IS (f/2.7-3.5)
Panasonic Lumix DMC-FZ20 (f/2.8) F2.8 (throughout zoom range)

[ Voor 35% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2005 21:45 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

om3ega schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:17:
Is de digitale compressie trouwens niet hardwarematig verzorgd in een decoder-chip of hoe heet zo'n ding? Dus ik denk niet softwarematig te updaten zelfde met het geluid een AC79 decoder chip of zoiets. En hoogstwaarschijnlijk non-reprogramable hardware chip.

Hieruit blijkt hoe weinig ik eigenlijk weet van de binnenkant van zo'n camera. Is daar nog een topic over geweest? Dus de digtale camera gewoon als minicomputer beschouwd?

[ Voor 16% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2005 22:02 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Over in Duitsland bestellen:

De prijzen in Duitsland zijn zowieso altijd iets goedkoper omdat je in Duitsland maar 16% btw betaalt in plaats van 19 %. Verzenden naar Nederland vanuit Duitsland heb ik zelf geen ervaring mee, maar volgensmij gaat dat soepel en snel.
......Duitsland bestellen maar waar ik dan nog mee zit is de Taal die je op je display krijgt.
De Canon Powershot S2 IS is in te stellen in 16 talen. Dus wat dat betreft maakt het niet uit waar je hem koopt. Alleen de papieren handleiding zal anders zijn.

Ik denk dat als je nog even wacht, een maandje ofzo, rond midden Juli de prijzen in Nederland ook al wel wat dalen. Want dan gaan de meeste mensen op vakantie en willen dan nog '' snel '' een nieuwe digitale camera. Ik zelf wacht nog wel een maandje af _/-\o_

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agh teneerste weet ik niet of het zo zal gaan. de powershots2 is al niet de duurste camera in het segment. daarnaast is het alleen maar irritant als je de camera nog niet kent als je op vakantie gaat. ik ga naar utah etc en wil dus zeker zijn van mooie pics. flink oefenen de aankomende tijd. dan maar (misschien..!) 20,- meer...

*order is ondertussen geautoriseerd (goed ontvangen en verwerkt) met morgen (14-6) als verwachte verzend datum omdat ze dan de levering krijgen (althans dat hopen ze.. ik had even gebeld en ze kunnen het niet met 100% zekerheid zeggen). tot nu toe gaat het dus heel erg snel

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik heb één keer problemen gehad bij het instellen van de taal op een apparaat:
Ik had een keer per ongeluk op mijn mp3 speler japans als taal ingesteld... om van japans weer terug naar engels te gaan is nog geen eenvoudige klus...

Van Duits naar Nederlands is een peuleschil.

Inmiddels heb ik meer info over beat-it:
Beat-it is op eigen verzoek verwijderd uit de shopsurvey.
Toch hoop ik dat de S2 snel wordt geleverd, niet alleen voor jou maar ook voor de tweakers die van plan zijn om daar te bestellen. Al denk ik dat beat-it meer het soort winkel is dat lokt met lage prijzen en vervolgens de marges uit de lange levertijden haalt (enkele reactie hier). Maar we zullen zien...

[ Voor 20% gewijzigd door The_Sukkel op 13-06-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lompe en bang makende teksten, maar zo gaat het altijd. alleen de negatieve dingen komen erin te staan. ik moet wel zeggen dat ikblij ben dat ik nog niets heb betaald...dat gebeurt pas als ik hem afhaal, ideaal dus. tot nu toe goede service over zowel mail als telefoon. consequente antwoorden. morgen is het 14-6 en weten we meer!

* reactie op vraag binnen een uur terug!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
mijn S2 is vandaag verstuurd... hoop dat ik em morgen in handen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
masterslave schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:26:
mijn S2 is vandaag verstuurd... hoop dat ik em morgen in handen heb :)
Waar heb je hem besteld? Voor hoeveel?
Ik vermoed dat dat namelijk voor de medetweaker meer interessante info betreft...

Tot nu toe blinken de webshops uit in de "nog niet leverbaar" show.
Dus als ze ergens voor een scherpe prijs wél leverbaar zijn dan is dat voor iedereen interessant.

De enige shop waarvan ik weet dat ze in voorraad zijn is Dixons.... tegen de belachelijke prijs van € 589... (vind je het gek dat ze daar niet als warme broodje over de toonbank gaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het panasonic forum op dpreview foto's gemaakt met de fz5 en de s2. tot mijn verbazing is het kwaliteitsverschil groot! in het nadeel van de s2... misschien is het gewoon nep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de geheugenkaarten. Ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden over welke kaart nu snel genoeg is voor de S2. Is een Ultra II voldoende of heb je ook nog iets aan de hogere snelheid van de Extreme III?

Vind het review van DC Resource maar summier. Ik wacht wel op het review van DP Review voor mijn uiteindelijke beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
The_Sukkel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:02:
[...]

Waar heb je hem besteld? Voor hoeveel?
Ik vermoed dat dat namelijk voor de medetweaker meer interessante info betreft...

Tot nu toe blinken de webshops uit in de "nog niet leverbaar" show.
Dus als ze ergens voor een scherpe prijs wél leverbaar zijn dan is dat voor iedereen interessant.

De enige shop waarvan ik weet dat ze in voorraad zijn is Dixons.... tegen de belachelijke prijs van € 589... (vind je het gek dat ze daar niet als warme broodje over de toonbank gaan...)
er is idd nogal wat interesse hiervoor, getuige de mailtjes die ik tot nu toe hier al over gehad heb :P

ik heb mijn S2 besteld bij best prices, www.bestprices.nl , voor 465 euro, excl. 8 euro verzendkosten.

vorige week woensdagavond besteld, de status was toen "op voorraad" ik heb hier woensdagmiddag eerst nog over gemaild om bevestiging te krijgen dat ie echt op voorraad was. het antwoord was dat ie al uitverkocht was (er waren al 20 exemplaren verkocht in 1 dag 8)7 8)7 ), MAAR... dat ie donderdagmiddag weer binnen zou komen. op basis daarvan heb ik direct besteld en betaald.

vandaag heb ik een mailtje gekregen dat de status was veranderd in "artikel verzonden"

de status op de site is echter veranderd in "beperkt leverbaar" dus ik weet niet of iedereen die nu besteld z'n S2 net zo snel zal krijgen als ik. ik vrees voor jullie dat ik gewoon ontzettend veel geluk heb gehad.

ik denk dat ik morgenmiddag na mijn tentamens de cam in bezit zal hebben (ik laat hem bezorgen bij paps op de zaak om de postbode niet mis te lopen >:) ) dan zal ik wel een eerste impressie posten.

als ik nog wat tijd overhoudt om fatsoenlijke pics te maken zal ik proberen deze ff hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
masterslave schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:56:
[...]

er is idd nogal wat interesse hiervoor, getuige de mailtjes die ik tot nu toe hier al over gehad heb :P

ik heb mijn S2 besteld bij best prices, www.bestprices.nl , voor 465 euro, excl. 8 euro verzendkosten.

vorige week woensdagavond besteld, de status was toen "op voorraad" ik heb hier woensdagmiddag eerst nog over gemaild om bevestiging te krijgen dat ie echt op voorraad was. het antwoord was dat ie al uitverkocht was (er waren al 20 exemplaren verkocht in 1 dag 8)7 8)7 ), MAAR... dat ie donderdagmiddag weer binnen zou komen. op basis daarvan heb ik direct besteld en betaald.

vandaag heb ik een mailtje gekregen dat de status was veranderd in "artikel verzonden"

de status op de site is echter veranderd in "beperkt leverbaar" dus ik weet niet of iedereen die nu besteld z'n S2 net zo snel zal krijgen als ik. ik vrees voor jullie dat ik gewoon ontzettend veel geluk heb gehad.

ik denk dat ik morgenmiddag na mijn tentamens de cam in bezit zal hebben (ik laat hem bezorgen bij paps op de zaak om de postbode niet mis te lopen >:) ) dan zal ik wel een eerste impressie posten.

als ik nog wat tijd overhoudt om fatsoenlijke pics te maken zal ik proberen deze ff hier te posten.
Ik ben erg benieuwd naar je recensie en eventuele pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Een review van een ervaren gebruiker op dpreview:
(Let op: dus niet de officiële dpreview in-depth review van Simon Joinson zelf!)
http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=13861935
Forum Canon Talk
Subject First day out with my S2 at the Bronx Zoo...
Posted by Till Krueger
Date/Time 3:03:10 AM, Monday, June 13, 2005 (GMT)

well, i just took my S2 out for the first day of real shooting and went up to the Bronx Zoo on my way through New York...as i had mentioned in another post, i usually shoot with my Canon 1D, but got the S2 to have a more convenient travel camera...to give it to you up front: i LOVE the S2...wow!...picked up the Canon Wide Converter and the 1.5 Tele Converter as well...at the zoo i didn't use the wide, and was shooting almost exclusively with the 1.5 Tele attached, with the exception of a couple of wide shots that i did mostly to show the range of possible zooming and to compare quality between plain S2 glass and S2 glass plus Converter glass.

i am blown away with the quality and ease of use of this camera...one of my buddies came along with his Canon 1D Mark II and crazy stacked tele adapters, and looking at/comparing our results even he had to agree that my shots looked *at least* as good as his...admittedly, his stacking *two* adapters to reach 700mm + magnification is a little nuts (as is he), but he wanted to do a roughly similar comparison of his shots with my 660mm shots that i got out of my combination.

on the polar bear shots, you can see how i took the adapter off and took one shot fully zoomed out, then zoomed fully in on the next shot i posted, and then did one more with the 1.5 adapter and fully zoomed in...the EXIF data may be off, because i forgot to alert the camera of the presence of the adapter in the menu, but just assume that almost all the close-ups you see are shot at between 400mm and 660mm, *with* the adapter on.

i mean, look at the definition in that camel shot, or in the shot showing my crazy friend Tom and his D1 Mark II from 20 feet away.

what can i say, folks...for the money, this is one incredible camera...*beautiful* color rendering, a range to die for, easy to handle, and well, a modern miracle, if you ask me...and i've dealt with this stuff for many, many years professionaly.

the last photo is of a girl i noticed while leaving the park...i had already packed away the S2 and when i our eyes met, i told her how absolutely gorgeous her freckles were and what a nice smile she had...so she startled me a bit when she said: why don't you take a picture...i literally pulled the camera out of the bag, moved it up to my eyes and hit the release twice without even seeing what i was doing...i just didn't wanna fumble around with the controls of my new camera (which i am still learning) and look like a tourist ;)

happy to say that the S2 just "tick, tick" did its thing and captured this sunny face.

i also uploaded a great video clip that i took (i took many) of two tigers pacing around and engaging in a second of friendly play before moving on.

the video capturing is amazing as well...i normaly shoot HD video with the JVC HD10U, so i am certainly spoiled on that level, but this little baby is so easy to use, and the shots are so well metered and clean, that i wil use it to capture material to be used inside of my HD compositions...so, the S2 is a *great* motion graphics aquisition tool as well!

as you can probably tell, i am very excited about this new tool, and would encourage anyone that is still on the fence after zooming 200% into some picture to try to find faults: no camera is perfect, and no tool does everything...but this thing comes as close as i've seen at *any* price.

BTW, all shots are un-cropped, un-treated and straight from the SD card...so please don't judge my compositional and image-processing skills on these...i would normaly not share un-treated shots (or personal experiments like these), but we're a family here, and amongst friends...

oh yeah, talking about settings, for those that care: i brought the exposure down by 2/3 stops after the first few shots in the Zoo, and will probably shoot like that by default...i find the default to be just a little hot, and like the look/data much better 2/3rds. under...everything was shot wide open at aperture priority and white balance set manually to cloudy sky (even though it was more like partly cloudy/sunny...but the colors pop a little bit more like this...ISO 50, just because i wanted to keep it as clean as possible, and happy to say that even some 1/10th. of a second shots i took turned out very usable...the "Pfau" (in German...i forgot the English word for the blue bird with the beautiful feathers) was at 1/30th. and 600mm handheld, so this ought to show you just how well the IS works.
i could go on, but should call it a night...i *am* excited!

enjoy :)
Ik post hieronder de foto's (even geduld):

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 13-06-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Till Krueger heeft erg mooie foto's gemaakt (je kan merken dat hij een ervaren fotograaf is en dat de S2 in de handen van zo iemand tot mooie prestaties komt!). Om te voorkomen dat zijn site helemaal platgehamerd wordt (duurde nu ook al een uur om de foto's te zien) heb ik ze allemaal zelf op een andere (lycos) website gezet.

De thumbs heb ik zelf even gemaakt. Als je er op klikt dan krijg je de full size pics te zien.
(wel even geduld want ik ben de full pics nog aan het uppen).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0441.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0518.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0519.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0538.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0540.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0542.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0548.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0580.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0581.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0584.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0605.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kusadasipics/bronx%20zoo/thumbs/IMG_0609.jpg

Erg indrukwekkende foto's!

[ Voor 73% gewijzigd door The_Sukkel op 13-06-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Inderdaad !
Ik ben zeer overtuigd door deze foto's :D

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Als ik het zo bekijk is de Panasonic FZ5 de enige serieuze concurrent van de S2 (de FZ20 vind ik persoonlijk echt veel en veel te groot). De reviewers geven soms de ZF5 een voorsprong (NY Times) en soms de S2 (PC magazine, DCResource). Persoonlijk denk ik dat de foto's (mits goed en vergelijkbaar gemaakt) niet veel van elkaar verschillen. Beiden kunnen uitstekende foto's maken!

Toch merk ik iets op: het lijkt er een beetje op dat sommige Panasonic bezitters de realiteit uit het oog verliezen (en zich meer gedragen als idolate Pana-fans). Een heel goed voorbeeld vind ik dit topic in de Panasonic-talk forum op dpreview:
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=13864361

Hoewel de poster zelf zegt dat de instellingen van de FZ5 niet helemaal goed stonden (WB balans op manual i.p.v. auto) blijven sommigen volharden dat de FZ5 "betere" foto's maakt. Zelfs wanneer een blinde nog kan zien dat de FZ5 totaal mislukte foto's heeft opgeleverd (door de manual WB).

Let op: dit laat ik niet zien om te bewijzen dat de S2 betere foto's maakt (nogal wiedus dat de S2 foto's in dit voorbeeld beter zijn, omdat de FZ5 WB verkeerd stond...). Ik laat het zien als voorbeeld van sommige mensen die zulke "FZ5-is-beter"-oogkleppen op hebben, dat ze zelfs bij overduidelijk betere S2 foto's toch blijven volharden in "FZ5 is beter"... Een lachwekkend/triest voorbeeld is een gebruiker als "mazza" die zelfs bij totaal uitgewaste FZ5-kleuren blijft beweren dat de FZ5 betere kleuren weergeeft...

edit:
Ook lachwekkend zijn de felle reactie van sommige Pana-fans in het Panasonic forum op de positieve review van DCResource:
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=13852440

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 13-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
Klopt het dat als het bewolkt is dat bij een niet dSLR en gebruik van zoom dat de foto's onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
The Source schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:21:
Klopt het dat als het bewolkt is dat bij een niet dSLR en gebruik van zoom dat de foto's onduidelijk zijn.
Lukt het om onduidelijke foto's te maken met een niet-dSLR, zoom en bewolking?: JA
Lukt het om onduidelijke foto's te maken met een dSLR, zoom en bewolking?: JA
Lukt het om duidelijke foto's te maken met een niet-dSLR, zoom en bewolking?: JA
Lukt het om duidelijke foto's te maken met een dSLR, zoom en bewolking?: JA

Zijn de foto's met een niet-dSLR, zoom en bewolking altijd onduidelijk?: NEE
Zijn de foto's met een dSLR, zoom en bewolking altijd onduidelijk?: NEE
Zijn de foto's met een niet-dSLR, zoom en bewolking altijd duidelijk?: NEE
Zijn de foto's met een dSLR, zoom en bewolking altijd duidelijk?: NEE

Ik hoop dat je inziet wat ik bedoel. Het is niet om je af te zeiken, maar meer om aan te geven dat jouw vraag in de huidige vorm niet is te beantwoorden.

[ Voor 32% gewijzigd door The_Sukkel op 13-06-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...de zoo pictures zijn inderdaad impressionant, maar ik geloof gewoon geen bal wat die Amerikanen uitkramen over hun 'Home made camera.' Ik geloof best dat ie die foto's met de S2 genomen zijn, maar ik wacht gewoon op Dpreview. Net als de Dcresource review zijn ze volgens mij nogal pro Canon ingesteld aan de andere kant van de oceaan.
Eigenlijk moet ik zelf bekennen pro S2 te zijn, maar ik heb nog niet genoeg gezien!!! Zeker als ik de video modussen en andere familie stuff niet gebruik beschouw ik die dan natuurlijk niet tot een voordeel zoals die kerel van Dcresource. Het wordt tijd dat men meer gaat neigen naar kalere toestellen, zonder dat color palette gedoe (S2 IS). Vandaar mijn grote interesse voor de Pana's, tsja maar dan valt de keuze van de batterij tegen! Dan kijk je naar de sony met naar mijn mening een lekker design, maar dan valt zowat alles tegen (battery life, Aperture, verrekte memorycards en nog eens purple fingering volgens Dcresource...) En als we nu nog eens terugblikken naar de canon, troeft hij de concurrenten spijtig genoeg niet af in de tijden tussen het nemen van foto's (2,3s <=> 1,3s bij de H1). Als ik de 'zoo spotter' mag geloven gaat het allemaal vliegensvlug met de S2! :z

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
The_Sukkel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:26:

Toch merk ik iets op: het lijkt er een beetje op dat sommige Panasonic bezitters de realiteit uit het oog verliezen (en zich meer gedragen als idolate Pana-fans).
Dat is toch niet zo verbazingwekkend. Dat soort dingen zie je terug bij alle verschillende fora. Bijv: de Minolta, Olympus en Canon (S1) fans waren de realiteit aan het verliezen toen Panasonic op de proppen kwam met de FZ20. Als je een discussie voert over welke camera is beter: een KM Z5 of Panasonic FZ5 op het Konica Minolta forum, dan is de kans groot dat veel mensen daar de Z5 zullen kiezen.
Lijkt me op zich ook wel logisch, aangezien het moeilijk is om objectief te blijven als je een object bezit waar je zelf erg tevreden over bent. :)

Ik vind het trouwens wel raar dat die Amerikaan de S2 zo de hemel in praat. Hij heeft de foto's vergeleken met de foto's die gemaakt zijn door die maat van hem met een 1D+Canon L telelens. Sorry hoor, maar dan denk ik dat die vriend van hem niet heel goed heeft gefotografeerd, want zó verschrikkelijk scherp zijn de foto's van die S2 ook weer niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar het detail van de vacht bij de foto's van die ijsbeer of de tijger. Ik heb betere resultaten gezien van een dSLR met een 70-200/4 L, of zelfs met m'n 'goedkope' 75-300 telelens. Natuurlijk is dat duurdere apparatuur, maar het is maar om aan te geven dat ik het verhaal van die Amerikaan maar met een korrel zout neem.

Zoals ik het nu zie is de S2 een hele goede allround camera. Als je iets krapper in je budget zit, dan is een erg goed alternatief de FZ5. Als je ietsjes ruimer in je budget zit en de foto's voorop stelt, vergeet dan vooral niet de FZ20: lichtsterker, groter LCD, externe flitser mogelijkheid, fantastische lens.

[ Voor 28% gewijzigd door guillaumemay op 14-06-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat ik helemaal nog niets heb gelezen over de toch wel duidelijke CA in de Canon plaatjes. Zowel op dpreview(bij de pro1 en de S1 als de voorbeelden hierboven(no.2), en daar scoort de Pana toch echt beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het volgende stukje viel me toch op, ondanks dat ik meer naar de s2 hang vanwege de features. Ik wist niet eens dat het echt bestond, maar het was mij ook al meer opgevallen bij s2 foto's. Ik heb het over red & green fringing (ik dacht dat er alleen een paarse variant was). Kijk maar op s2 foto's met een muurtje of zo met een afstekende schaduw; de randjes zijn dan vaak groen of rood. Hier is de quote van het panasonic-forum van dpreview:
That's true. Also, if you look at the images on the "S2 vs Sony H1 Shootout" given in the link on the review, they all show quite obvious red and green fringing, especially visible around e. g. white window frames where it's red one side, green the other. That happens even near the centre of images.The S2 is slightly better than the H1 in that regard, and the H1 has muddy greens and is unsharp at the edges. Also, If you look at the image of the arches in the S2 photo gallery and compare them with the same image in the FZ reviews, the S2 has obvious red fringing whereas the FZs virtually don't have it at all. This CA issue is bad IMHO and should have featured more in Jeff's comments.
Aldus een panafanaat.
Iemand anders die dit ook al opgevallen was?
(de genoemde H1 vs S2 shootout is idd een voorbeeld-geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

The_Sukkel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:14:
Till Krueger heeft erg mooie foto's gemaakt (je kan merken dat hij een ervaren fotograaf is en dat de S2 in de handen van zo iemand tot mooie prestaties komt!).
Erg indrukwekkende foto's!
Zekerzz mooie plaatjes.Wat Till Kreuger over de onderbelichting naar voren bracht vond ik zeer interessant.Iets om goed in het achterhoofd te houden met elke digitale camera.:

" I brought the exposure down by 2/3 stops after the first few shots in the Zoo, and will probably shoot like that by default...I find the default to be just a little hot, and like the look/data much better 2/3rds. under...everything was shot wide open at aperture priority and white balance set manually to cloudy sky (even though it was more like partly cloudy/sunny...but the colors pop a little bit more like this...ISO 50, just because I wanted to keep it as clean as possible, and happy to say that even some 1/10th. of a second shots I took turned out very usable...the "Pfau" (in German...i forgot the English word for the blue bird with the beautiful feathers) was at 1/30th. and 600mm handheld, so this ought to show you just how well the IS works."

Ik was vroeger altijd Nikon ''minded'' maar niet omdat ik zo graag ergens bij wilde horen maar gewoon omdat ze heel goed spul verkochten. Maar toen kwam Canon en als ik nu een nieuwe analoge set zou moeten kopen dan zou het Canon zijn en ik heb meer fotografen gesproken die er zo over denken.

Nu ben ik inderdaad Canon "minded" het is gewoon spul waar goed over nagedacht is waar vernieuwingen inzitten en wat ook nog eens goed op de markt gezet word. Ik ben trouwens aangenaam verrast door de Panasonic's en ook de Casio's omdat deze uit onverwachte hoek goede camera's op de markt brengen maar deze worden niet echt goed op de markt gezet. Als een Casio duurder is dan een vergelijkbare Canon hoef ik niet zo lang na te denken. In Japan is Casio razend populair en waarschijnlijk spot goedkoop dat zou hier ook zo moeten zijn.

Bottom Line: Het ontwerp van de Canon Powershot S2 IS vind ik echt "Geil" weet niet zo goed het Nederlandse woord "Peacock"? Camera's met veel Zoom produceren nu eenmaal meer ruis bij hogere ISO waarden zo ook de Canon S2. Het ruis verhaal blijft interresant bij digitale camera's. Vraag blijft is het "functionele ruis" of irritante ruis en verpest het de foto. Hier een foto van de FZ20 met naar mijn idee functionele ruis:

http://img2.dpreview.com/...fz20_samples/p1020059.jpg

Het is in ieder geval goed dat Canon nog wat concurrentie heeft van Panasonic en Sony en misschien straks nog andere camerafabrikant, wie weet Leica zodat Canon scherp blijft (In tegenstelling tot Microsoft...soft). Het is flauw om nu over te beginnen nu sommige mensen net hun nieuwe "Geile" aanwinst in huis hebben maar het zou leuk zijn als Canon de volgende keer weer net zo vernieuwend is en een betere Videocompressor gebruikt. Hopelijk zet de trent Camera/Cam zich voort.

Oh, ja Canon was de eerste met AF-Iluminator Assist wat Nikon later overgenomen heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Youri Carma op 14-06-2005 03:03 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:37:
het volgende stukje viel me toch op, ondanks dat ik meer naar de s2 hang vanwege de features. Ik wist niet eens dat het echt bestond, maar het was mij ook al meer opgevallen bij s2 foto's. Ik heb het over red & green fringing (ik dacht dat er alleen een paarse variant was). Kijk maar op s2 foto's met een muurtje of zo met een afstekende schaduw; de randjes zijn dan vaak groen of rood. Hier is de quote van het panasonic-forum van dpreview:

[...]

Aldus een panafanaat.
dit is alleen als je de foto's op het aller grootst bekijkt of heel veel digitaal inzoomd. het is echt onzin om daar, als gewone hoppyfotograaf, over te gaan zeuren...

* het is 14-06-2005... de dag des oordeels over onze beat-it
* ik heb extra batterijen, lader en het hoesje besteld bij pixmania.nl. die zijn vandaag verzonden en ik zal ze dus morgen (op mijn verjaardag :P) in ontvangst kunnen nemen. maar goed, zonder camera heb ik er geen fluit aan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al even aan het zoeken naar een geschikt cameratasje voor deze camera. Iemand een idee welke geschikt is?

ps: tot nu toe staan alle bedrijven die de voorraad vandaag (14-06-2005) binnen zouden krijgen nog op 0. Nog even afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:37:
[...]
Aldus een panafanaat.
Ja ik heb het ook gezien.
Het is ook te zien op de flamingo-foto's van Till Kreuger (als je het sterk uitvergroot en gaat turen).
Overigens is de term Chromatic Aberrations (CA) een completere term dan Purple Fringing (PF), omdat er inderdaad ook Cyan en Red Fringing bestaat. Zie ook dpreview: http://www.dpreview.com/l...omatic_Aberrations_01.htm
"Purple fringing" is the most common type of chromatic aberration in digital cameras. Edges of contrasty subjects suffer most, especially if the light comes from behind them as shown in the example below. Other types exist as well, such as the cyan/green and red fringing shown in the second example. Chromatic aberrations occur more in consumer and prosumer digital compact cameras, but SLRs can suffer from it too.
Canon heeft de PF dus vrijwel opgelost in de S2 door gebruik te maken van een "Ultra-low Dispersion (UD) lens element" hetgeen zeer duidelijk te zien is in de S2 vs H1 shoot-out. Ik vind het verongelijkte toontje (Jeff had in zijn review namelijk meer aandacht aan deze CA-doodzonde moeten schenken...) dan ook best wel vermakelijk zeker omdat het gepaard gaat met de verder niet onderbouwde stelling dat de FZs "virtueel" CA-vrij zijn.

Over het algemeen vind ik dus dat de Pana-fans/fanaten zich erg laten kennen door zo verongelijkt te reageren op een positieve review van een concurrent. Verongelijkt reageren doe je pas als "jouw" camera ten onrechte de grond in wordt geboord. Niet als een concurrent een goede waardering krijgt.

Tekenend vind ik ook deze reactie:
http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=13854172
[...]
you are correct - I didn't see that part. this part, below, is what I saw first - I think I just skipped to the end to get the summary:
[...]
Sommigen kunnen het blijkbaar niet eens opbrengen om de hele review te lezen en "skippen naar het einde om de samenvatting te lezen" om daarna hopsakee in de pen klimmen om te schrijven waarom er geen bal klopt van de review omdat de S2 nu eenmaal nooit beter dan de FZ5 kan zijn...

Ik raad iedereen aan (die een beetje objectief naar camera's kijkt en vermaakt wil worden) om vooral ook de Panasonic en de Sony fora op dpreview te volgen. Behalve dat je er soms ook wat van leert, wordt je vaak ook subliem vermaakt (leedvermaak). Op het Sony -forum is men nu overigens wel wat stiller geworden sinds de H1 consequent onder de S2 eindigt in willekeurig welke review... uitspraken als "H1 kicks S2 ass!" worden er nu wat minder snel gedaan...

Het lijkt soms wel alsof men het ziet als een wedstrijd, terwijl alle genoemde camera's gewoon heel mooie foto's kunnen afleveren. Het gaat echt om details van details... terwijl de verschillen in features en uitrusting veel groter zijn...

Vergelijk het eens met auto's: zaken als prestaties, verbruik, uitrusting, wegligging, vormgeving, gebruiksgemak etc. worden als zeer goed getest en dan komt de buurman (met een ander merk auto) langs die beweert dat jouw achterlichten toch echt minder zijn dan die van hem... Dat is niet irritant...dat is vermakelijk... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 14-06-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:53:
Ik ben al even aan het zoeken naar een geschikt cameratasje voor deze camera. Iemand een idee welke geschikt is?

ps: tot nu toe staan alle bedrijven die de voorraad vandaag (14-06-2005) binnen zouden krijgen nog op 0. Nog even afwachten....
het is ook nog vroeg op de dag...
* inmiddels is het wat later op de dag

**heb eventjes een belletje gedaan en ze hebben hem nog niet. ze kunnen niet eens zeggen of hij uberhaupt deze week wel binnen komt. irritantheid begint dus al toe te nemen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Op de site van Beat-it staat nu dat ze hem 30 juni pas binnen krijgen.
In Duitsland staat hij al in de pricewatch voor 435.50 ,al dan niet op voorraad.

[ Voor 37% gewijzigd door Levi op 14-06-2005 16:55 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
mja... postbode is dus vandaag niet geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
The_Sukkel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:04:[...]
Beat-it is op eigen verzoek verwijderd uit de shopsurvey.
Toch hoop ik dat de S2 snel wordt geleverd, niet alleen voor jou maar ook voor de tweakers die van plan zijn om daar te bestellen. Al denk ik dat beat-it meer het soort winkel is dat lokt met lage prijzen en vervolgens de marges uit de lange levertijden haalt[...]. Maar we zullen zien...
Ik vind het erg jammer dat beat-it mijn vermoedens gewoon blijkt waar te maken...
Toch hoop ik dat Maarten de S2 nog op tijd binnen krijgt, want het gaat nu niet zozeer om dat beat-it lousy truukjes gebruikt om klanten te lokken, maar dat de boel gewoon ruim vóór 10 juli binnen is.

Ouwe-sok-modus: een stukje historie van The_Sukkel met web-prijsstunters:
Soms is het niet erg als de boel wat later binnen komt, als je maar weet hoeveel later...
2 jaar geleden kocht ik mijn huidige printer bij Adata, een toenmalige prijsstunter die de Canon i850 als allergoedkoopste aanbood. De shopsurvey stikte van de giga-negatieve reacties over Adata. De meesten gingen erover dat Adata de levertijden absoluut niet nakwam. Omdat ik echter geen haast had en omdat ik van tevoren wist dat het wel eens 3-4 weken kon duren, nam ik een welbewust risico. Adata is inmiddels uit de shopsurvey verdwenen (op eigen verzoek) en bestaat volgens mij niet eens meer...

De werkwijze van beat-it doet mij echter vermoeden dat meerdere mensen op dit idee zijn gekomen: vanachter een zolderkamer een web-prijsstunter opzetten, mensen lokken met een lage prijs, geen eigen voorraden en marges halen uit lange levertijden (prijzen dalen inmiddels verder).

[ Voor 40% gewijzigd door The_Sukkel op 14-06-2005 18:08 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.