Keuze tussen 3 TFT schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02-2025

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo tweakers,

na een aantal weken zoeken naar een geschikt TFT scherm voor mij heb ik de volgende kandidaten uitgekozen:

TFT 17 Belinea 101711 voor 205 €
Afbeeldingslocatie: http://www.bora-computer.de/img/indexgfx/belinea101711.jpg
Met de volgende specificaties:

Geräteart : LCD - TFT Monitor
Bildschirmdiagonale : 17 "
Sichtbare Diagonale : 17 "
Auflösung max. : 1280 x 1024
Darstellbare Farben : 16.2 Mio.
Punktabstand : 0.264 mm
Bildaufbauzeit : 16 ms
Kontrastverhältnis : 450:1
Helligkeit : 300 cd/qm
Betrachtungswinkel H/V : 140/130
Video D-Sub : Ja
Audio I/O : Ja

TFT 17" AG Neovo F417 209 €
Afbeeldingslocatie: http://www.bora-computer.de/img/indexgfx/neovo17.jpg

Geräteart : LCD Monitor
Darstellbare Farben : 16.7 Mio.
Punktabstand : 0.26 mm
Bildaufbauzeit : 16 ms
Kontrastverhältnis : 450:1
Helligkeit : 260 cd/qm
Betrachtungswinkel H/V : 150/135

TFT 17 BenQ FP767 12 228 €
Afbeeldingslocatie: http://www.bora-computer.de/img/indexgfx/benq767_12.jpg

Geräteart : LCD Monitor
Darstellbare Farben : 16.7 Mio.
Punktabstand : 0.26 mm
Bildaufbauzeit : 12 ms
Kontrastverhältnis : 500:1
Helligkeit : 260 cd/qm
Betrachtungswinkel H/V : 160/160
Lautsprecher : Ja

Nu heb ik al op GoT en google gezocht, en kom ik niet echt veel verder. Van docenten op school hoor ik bijvoorbeeld dat Belinia aan te raden is, maar is dit ook zo? Ik weet wel dat de contrast ratio zo hoog mogelijk moet zijn, en dat is 450:1 of bij de BenQ 500:1. De response tijden ontlopen elkaar niet veel, maar is dit ook serieus genoeg om een spel te spelen? Merk je erg veel van ghosting of wordt dat erg overdreven bijvoorbeeld...

Ook als er andere suggesties zijn voor schermen hoor ik dat graag. Het enige dat ik eis is dat er goed op gegamed kan worden, prijsklasse 200-250€ en dat hij zwart is(!).

[ Voor 7% gewijzigd door Thunde® op 11-05-2005 23:56 ]

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Volgens mij zit je op het verkeerde forum en moet je naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8

Kijk ook eens naar de starttopic van [19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032515

daar vind je genoeg algemene info over TFT schermen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 23:49 ]

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Oeps, verkeerde forum inderdaad. Maar algemene informatie hoef ik niet te weten, dat weet ik wel, ik wil weten welke van deze drie toch de voorkeur geniet bij de tweakers, en dan het liefste uit praktijkervaring. :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:44

Just_I

What did you just say?

Het beste advies is eigenlijk toch om, als het kan, toch even te gaan kijken bij en winkel war ze deze schermen hebben staan. Hierdoor kan je een betere vergelijking maken tussen de drie schermen dan alleen naar de specificaties te kijken. Ik neem aan dat je in je onderzoek ook al het lezen van reviews hebt meegenomen. Ook gebruikersreacties kunnen een wat duidelijker beeld geven op het maken van een keuze.

Als ik puur naar de specificaties zou kijken zou ik gaan voor de BenQ. Dit omdat het van deze drie het beste responsetijd heeft (weet alleen niet of het allemaal gemiddeld of minimaal is, let hier dan ook goed op!), daarnaast heeft deze monitor ook het hogere contrast en daarnaast de grootste inkijkhoek. Bij de andere monitoren vind ik de inkijkhoek wel erg laag en zou deze dus daarom ook niet aanraden. Ik weet niet of het design en omvang nog verder van belang zijn, maar dat kan natuurlijk ook een argument zijn. In dat geval zou ik voor het design kiezen voor de BenQ omdat deze er tegenover de andere er gewoon uitspringt. de andere twee vind ik een beetje een standaard vorm en vooral ook saai.

[ Voor 10% gewijzigd door Just_I op 12-05-2005 00:01 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:44

Just_I

What did you just say?

In dit topic worden ook redelijk wat 17"tft monitoren besproken. Misschien wel handig om dat topic door te lezen naar wellicht een suggestie voor een andere monitor.

Overigens kan ik bij gebruikservaring niets over je drie voorstellen zeggen. Zelf heb ik een Philips 170B5CS die het nog steeds prima doet. Maar die zit volgens mij boven je budget en is daarnaast al een verouderd model.

edit:
In de maart of april editie van de Consumentengids stond ook nog een test met een negental 17"TFT's. Daarbij kwam de Philips S5FS als beste uit de test. deze past ook zo te zien in je budget. zie ook Kieskeurig.

[ Voor 30% gewijzigd door Just_I op 12-05-2005 00:17 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Even een schopje, niemand anders meer...

Verwijderd

Meestal heb je alleen kans op ghosting met een scherm van 16 ms of hoger, als je daar dus onder zit zoals die BENQ dan heb je daar in ieder geval geen last van. Verder is de contrastratio ook het hoogst dus dat is gewoon het beste scherm wat je van die 3 daar hebt staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:05:
Meestal heb je alleen kans op ghosting met een scherm van 16 ms of hoger, als je daar dus onder zit zoals die BENQ dan heb je daar in ieder geval geen last van. Verder is de contrastratio ook het hoogst dus dat is gewoon het beste scherm wat je van die 3 daar hebt staan.
Is de helderheid niet belangrijk? das bij de bovenste weer wat hoger?

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Het verschil in contrast ratio is 50. Zou je dat heel erg merken?

Verwijderd

nee

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dat merk je niet. ALs je echt wil weten welke jij het mooist vindt, moet je ze gewoon proberen. Wat tweakers vinden van die monitoren kan je op de frontpage lezen in de product survey.

ALs je echt zo weinig weet van die schermen, moet je dus gewoon in de winkel kijken welke je het mooist vindt. Over die vragen over ghosting, contrast ratio en weet ik wat staat op het forum echt meer dan genoeg beschrevn

Dit is en een "wat moet ik kopen" topic, terwijl je dat zelf moet beslissen en staat in het verkeerde forum.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 12-05-2005 12:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.