[Ervaringen] BenQ FP767 12ms

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Matched: fp767
Binnenkort ben ik van plan om een TFT scherm aan te schaffen. Aangezien ik veel game kwam ik dit scherm (FP767 12ms) van BenQ tegen. De 12ms is iets wat mij behoorlijk aantrekt, aangezien dat toch wel lekker is als je veel games speelt (zoals in mijn geval). Eerst dacht ik aan de iiyama E431S-S (met 16ms), maar die is in de pricewatch wel duurder dan dit scherm van BenQ. Ik ben normaal altijd een flinke iiyama aanhanger, maar ik wil toch wel eens de ervaringen met de BenQ FP767 van mensen horen. Ben namelijk zeer benieuwd naar de prestaties die het scherm in de praktijk levert. De meest belangrijke vragen die ik dan heb zijn:
  • Hoe presteert hij tijdens games?
  • Hoe is de scherpte?
  • Hoe presteert hij tijdens het draaien van films (DVD, DivX, etc)?
  • Hoe goed is de kleurechtheid? Is zwart dus ook echt zwart en wit echt wit?
Ik hoop op positive berichten.

Plaatje van de BenQ FP767 12ms:
Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/product/lcd/showcasefp767-12ms.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 20-05-2004 18:09 ]

Profile

Verwijderd

Geen matches
Wat mij opviel tijdens het bekijken van deze monitor is dat de kleur wit van een gele zweem voorzien wordt. En niet een hééél klein beetje maar opvallend in vergelijking met de andere merken die ernaast stonden (gezien bij Informatique). Kan exemplarisch geweest zijn maar ik zou er even op letten.
Voor mij was het een reden om de monitor niet te kopen terwijl ik eigenlijk al met m'n geld klaar stond.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
Geen matches
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 18:21:
Wat mij opviel tijdens het bekijken van deze monitor is dat de kleur wit van een gele zweem voorzien wordt. En niet een hééél klein beetje maar opvallend in vergelijking met de andere merken die ernaast stonden (gezien bij Informatique). Kan exemplarisch geweest zijn maar ik zou er even op letten.
Voor mij was het een reden om de monitor niet te kopen terwijl ik eigenlijk al met m'n geld klaar stond.
klopt !
Wit is een beetje geel maar zeker niet storend.
Het spelen van games gaat perfect op deze tft, ben nog geen sporen van ghosting tegen gekomen ( ik speel zelf veel ut2k3, battlefield 1942 en battlefield vietnam )
De scherpte is ook goed, ik draai mijn desktop op een vrij lage resolutie en de letters zijn haarscherp.
Het kijken van een dvd of divx is een genot op deze tft, volle kleuren en scherp natuurlijk :)

kortom, EEN AANRADER :9

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb de BenQ FP767-12ms hier ook al gehad en ik ben er zeer over te spreken. Geen enkele vorm van ghosting waar kunnen nemen. De kleurweergave vind ik prima; het iets 'romige' wit is in praktijk geen enkel probleem, tenzij je hem in dual-setup gebruikt met een ander scherm dat een 'blauwer' wit weergeeft of werkt met grafische toepassingen waarbij een 100% correcte kleurweergave vereist is (in dat geval kun je overigens beter voor een gecalibreerde CRT gaan).
Dooie of hotpixels heb ik bij de BenQ's die ik hier heb gehad nog niet gezien; wat dat betreft zijn mijn ervaringen met BenQ nog beter dan met Iiyama. Persoonlijk vind ik de BenQ qua design ook aantrekkelijker dan de hoekige Iiyama, hoewel dit, zoals gezegd, persoonlijk is.

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 22:05
Geen matches
Ben ook aan het twijfelen om de 767 te kopen. Alleen dat ie geen DVI ingang heeft stoort me. Vinden jullie het waard om voor 80 euro extra de Samsung 172x te kopen ? Zijn er wel mensen die problemen hebben dat ie een dvi ingang mist ?

Of heb je er nix aan bij normaal gebruik (lees gamen, coden & af en toe paint shop proen) ?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Darius schreef op 20 mei 2004 @ 21:27:
Ben ook aan het twijfelen om de 767 te kopen. Alleen dat ie geen DVI ingang heeft stoort me. Vinden jullie het waard om voor 80 euro extra de Samsung 172x te kopen ? Zijn er wel mensen die problemen hebben dat ie een dvi ingang mist ?

Of heb je er nix aan bij normaal gebruik (lees gamen, coden & af en toe paint shop proen) ?
Ik gebruik de extra DVI-ingang van mijn TFT om m'n andere pc er op aan te sluiten (dus 2 pc's op 1 monitor).

Wat de 767 betreft: heb 'm ook dagje mogen gebruiken, prima strak beeld tijdens games, dat van de kleuren is mij toen iig niet opgevallen (heb 'm niet gebruikt voor DTP, teken- of ander werk)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Klinkt allemaal erg goed, misschien toch nog maar eens beter over nadenken dan, want een TFT op mijn bureau zou zeker niet misstaan, laat staan dat het nog beter is voor mijn ogen ook (zoals in deze draad staat: [rml][ Hoofdpijn] Soort drukkend gevoel op de ogen[/rml]).

Is DVI nu werkelijk zo belangrijk? Een normale VGA aansluiting werkt toch ook goed? Kijk, het is wel 80 EUR dat je meer moet betalen voor een Samsung 172x, en dat is nog best veel geld vind ik persoonlijk, zeker als ik de meningen hier over de BenQ FP767 12ms hoor. En dat wit een beetje geel is vind ik helemaal niet zo erg, als de monitor in games en films maar goede prestaties levert. Tuurlijk, als wit wel echt wit geweest zou zijn, dan was dat natuurlijk helemaal mooi, maar 419 EUR voor deze monitor vind ik toch best wel een nette prijs (ook al is het best een klap geld).

[ Voor 54% gewijzigd door Godjira op 20-05-2004 22:54 ]

Profile

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 22:05
Geen matches
op zich is 80 euro meer niet zoveel geld. Ik bedoel, een monitor hou je enkele jaren. Het is niet een video kaart of zo. Dus dan maakt 80 euro meer of minder ook niet uit. Maar als je nix van dat dvi merkt kun je dat 80 euro net zo goed besparen.

Maar als merk je er een klein beetje van, stel dat je de monitor 4 jaar gebruikt. dat is +/- 1460 dagen. Dat is dus 0,054794520547945205479452054794521 cent per dag wat je extra betaalt.

Maar, je kan het ook zo bedenken : dual dvi videokaartsen kosten op dit moment een godsvermogen. Kun je dan niet beter over een jaar of zo een 2e monitor kopen MET dvi, aangezien de meeste dvi kaarsten maar een digitale uitgang hebben.

Is mischien mierenneukerij, maar monitor is wel een van de meest belangrijkste onderdelen wat je koopt voor je pc.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Geen matches
Darius schreef op 21 mei 2004 @ 00:19:
op zich is 80 euro meer niet zoveel geld. Ik bedoel, een monitor hou je enkele jaren. Het is niet een video kaart of zo. Dus dan maakt 80 euro meer of minder ook niet uit. Maar als je nix van dat dvi merkt kun je dat 80 euro net zo goed besparen.

Maar als merk je er een klein beetje van, stel dat je de monitor 4 jaar gebruikt. dat is +/- 1460 dagen. Dat is dus 0,054794520547945205479452054794521 cent per dag wat je extra betaalt.

Maar, je kan het ook zo bedenken : dual dvi videokaartsen kosten op dit moment een godsvermogen. Kun je dan niet beter over een jaar of zo een 2e monitor kopen MET dvi, aangezien de meeste dvi kaarsten maar een digitale uitgang hebben.

Is mischien mierenneukerij, maar monitor is wel een van de meest belangrijkste onderdelen wat je koopt voor je pc.
Dat je monitor een van de meest belangrijke onderdelen van je pc is ben ik absoluut met je eens. Daarom wil ik er ook best wat geld voor uitgeven, zeker als je goede kwaliteit ervoor terug krijgt. Maar ja, waarom die 80 EUR meer betalen als je het verschil amper merkt (misschien zelfs helemaal niet).

Trouwens, hoe groot is de kans eigenlijk dat je een scherm met dode pixels of subpixels koopt? Dat is namelijk iets wat mij nog steeds een beetje tegen zit... die pixel garanties bij winkels. Ik wil een goed werkende monitor, en niet eentje waarbij 1 pixel dood is, zeker niet als deze midden op mijn scherm zit. Welke winkel in Nederland biedt hierop eigenlijk de beste garantie?

Profile

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Geen matches
Je moet gewoon eens bij winkels in de buurt navragen of je het scherm werkend mag zien voor je het koopt, als je geluk hebt heb je op die manier dus gratis de kans om zelf ff de pixels te checken :)

public void ik()

Verwijderd

Geen matches
Ik ga nu ook voor deze monitor, eerst wou ik voor de 172x gaan, maar die is toch een dikke honderd euro duurder, en waar deze monitor te koop is kun je ook een Asrock Sis755 bordje halen en met het overgebleven geld kan ik mooi een radeon X800 pro halen :)

Verwijderd

Geen matches
Ik denk dat dit mijn scherm word van het vakantiewerk. Wat een sweet scherm! :9~ . Niemand heeft nog dode pixels gehad las ik? Alleen 1 vraag: Hoe zit het met de pixelgarantie?

Verwijderd

Geen matches
tja wat als echt nog niemand dode pixels heeft gehad met dit scherm is dit weer echt mij gelukt want ik heb er wel 1 en die zit ook heel leuk in de witte adress balk van internet explorer en aangezien een dode pikel zwart is velt het nog al op

veder is het een prima scherm het gele wit kan je ook blauw wit maken als je wilt met het menu van het scherm maar ik vind het gele wit fijner aan de ogen hij is ook erg goed in games merk niks van ghosting enz doom3 , halo , gta vc en nog meer spelt allemaal heel goed dvd's en divx is ook beter dan met een crt vind ik het kijkt veel beter en is fijner aan je ogen kort om een prima scherm en beter dan mijn 17'' crt

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 21:39
Geen matches
Ik vind het een zéér gelikt scherm qua design, hij is ook lekker scherp geprijsd :9

MvG, Jack©© 8)7

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Pagina: 1