* Tomba heeft de knoop doorgehakt en een zwarte DMC-FX7 gekocht 
Echt een heerlijke camera ! Mijn vorige camera was een Minolta F100 en deze geeft een stuk betere kwaliteit !

(heb er trouwens ook het Lumix leren tasje bijgekocht en een Hahnel reserve batterij)
Heb voor Panasonic gekozen omdat
a. Leica lens (mijn minolta heeft een Minolta GT lens, ook niet verkeerd maar deze geeft een stuk beter beeld EN hij schuift lekker snel uit !)
b. OIS
c. Ik vind de Panas een exclusieve uitstraling hebben
Heb voor de FX7 (ipv FX8/9, FZ20) gekozen omdat
a. Ik de FZ20 iets duur en te groot vind (moest toch een meeneem camera worden)
b. ik de fotos op de review sites mooier vond dan de FX8
c. de FX7 nu redelijk goedkoop is (290 euro) tov de FX8 (350 euro)
d. de FX9 nog niet leverbaar is (bovendien heb ik imo niet meer dan 5 MP nodig in zon kleine cam)
Ik krijg enorm positieve reacties van iedereen die m ziet en al helemaal als ze de uiteindelijke fotos zien
Heb gisteren fotos zitten maken (in kunstlicht

) zonder flits die enorm scherp / kleurrijk zijn

. Een vriend van mij heeft een IXUS 500 en die vind ik een stuk minder mooie fotos maken (hij zelf overigens ook)
Ik vind de camera ook erg stevig aanvoelen en ben bijzonder onder de indruk van de bediening; alle knopjes hebben een (in mijn ogen) logische functie en plek (althans voor mijn handen) De camera ligt lekker in de hand en ik ben met name ook blij met de manier waarop panasonic de handmatige wit-balans ingebouwd heeft (richten op een wit object en hij stelt de wit-balans bij --> altijd heldere fotos !)
Ik heb gelezen (oa in user reviews op dpreview) dat je de handleiding goed moest doornemen wil je fatsoenlijke fotos maken, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze slechts 2x nodig heb gehad ! (1x compleet doorgelezen, daarna een keer opzoeken hoe ik de camera zo energiezuinig mogelijk in kon stellen)
Ik kan overigens het korte batterij leven niet bevestigen ? Mijn Minolta gebruikt 2x AA batterijen en haalde daar ongeveer 200 fotos mee. Ik gebruik de FX7 op dezelfde wijze als de F100 (als snapshot fotoestel dus) en kan er op die manier 2 dagen mee doen (100-150 fotos merendeel (dankzij de goede lens/OIS) zonder flits en weinig zoomen) Heb wel alle stroombesparingsopties ingesteld zoals scherm op laagste stand, economode, OIS op mode 2 etc) maar ondervind hier geen nadeel van. (camera komt extreem snel uit standby) Met de reservebatterij erbij maak ik me dan ook geen zorgen over batterijduur.
[
Voor 5% gewijzigd door
Tomba op 25-08-2005 15:23
]