dawuss schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:50:
Dat is trouwens niet helemaal waar
* dawuss heeft zowel de A-kant als de B-kant kunnen overzien, en beheersing van de Nederlandse taal heeft daar helemaal niets mee te maken, omdat dat in het algemene deel valt 
Ok, ik vergat een stukje in mijn post: "over het algemeen". Veel technici hebben minder talent voor talen dan bijvoorbeeld economen. Dat is in het algemeen vaak zo, en ik zag het dan op mijn middelbare school ook heel erg terug: in mijn klas (een A-klas) werden veel betere punten gehaald voor dezelfde examens dan in de B-klas.

Dus omdat anderen moeite hebben met het gebruik van de Nederlandse taal ga jij, iemand die er geen enkel probleem mee heeft, bewust fouten maken? Klinkt best krom, niet?

Dat GoT zich verder niet als een professioneel forum profileert ben ik niet met je eens. Juist aan het hoge niveau wordt gehecht. Lees er de diverse FAQ's maar op na.
Hoog niveau is niet gelijk aan professionaliteit. In P&W lopen wel wat mensen rond die op een hoog niveau posten. Echter, ik weet zeker dat ze bij lange na niet allemaal professioneel bezig zijn met datgene waar ze over posten.
Bovendien betekent professionaliteit op techgebied nog steeds niet dat diegene ook goed moet kunnen schrijven. Je suggereert dat slechte spelling mensen afschrikt die hier eventueel wel zouden willen posten, maar blijkbaar spelling gelijkstellen aan niveau. Dat is hetzelfde als je fiets niet naar een bepaalde fietsenmaker brengen zodat hij je band kan plakken, omdat hij niet goed kan koken.

Nogmaals. men hoeft van mij geen vlekkeloos Nederlands te kunnen schrijven. Een kleine beetje aandacht aan het schrijven van een reactie lijkt me niet veel moeite meer kosten.
Sommige mensen
kunnen dat gewoon niet. Echt, dat is zo. Er zijn vast ook wel dingen waar jij goed in bent, waarvan een ander zegt "God, wat simpel, dat je dat niet snapt..." Niet iedereen weet en/of kan hetzelfde, en dat is maar goed ook.

Wat topictitels betreft, daar kan een gebruiker achteraf niets aan veranderen en daarom is dat een taak die alleen een moderator kan uitvoeren.
Dat zie je verkeerd.

Een gebruiker kan dus ook gewoon een TR plaatsen. Als een topicstarter een taal- of spelfout ziet in zijn eigen topic, dan zie ik daar graag een TR van terug. Als iemand toevallig tijdens het bladeren een fout tegenkomt ook. Maar ik heb persoonlijk geen behoefte aan een of andere self-appointed taalagent die een TR gaat plaatsen bij elk klein foutje.

Persoonlijk stoor ik me aan een tikfout in een topictitel. Er hoeft wat mij betreft zeker niet hardhandig tegen opgetreden te worden. Zo schreef ik het niet en zo is het beslist niet te lezen. Hoe bedoel je overtrokken reageren?
Nou, ik doelde vooral op dit stukje in een post van je:
Een topictitel MAG gewoon geen fouten bevatten. Het is vaak de eerste kennismaking met dit forum dat zo graag als 'hét computer-forum' van Nederland wordt geprofileerd.
Zoek je een oplossing van jouw probleem, met hulp van bijvoorbeeld Google, dan vind je vaak de topictitel terug. Ik vraag me af wat men zal denken van een professioneel forum dat fouten tolereert.
Je taalgebruik suggereert hier dat het je een doorn in het oog is als iemand een spelfoutje maakt, terwijl het IMHO echt geen ramp is. Er zal echt niemand zijn die wegblijft van een forum omdat er d/t fouten gemaakt worden, simpelweg omdat dat overal gebeurt. Ik heb intussen 5 werkgevers gehad die regelmatig informatie verstrekten op papier. Van die 5 mensen heb ik nog
nooit een brief gehad waar ik niet minstens één of twee fouten uit kon halen, en toch runnen die mensen maar even mooi een succesvol bedrijf.
Als je goed kan schrijven en spellen is dat heel mooi, maar ga anderen niet staven aan je eigen talenten. Andere mensen zijn gewoon ergens anders goed in, waar jij weer niet goed in bent.