Bedankt voor de tip, ik zal wel eens een demootje zoeken om één ander te proberen
Persoonlijk, na toch wat extra spelen en de tutorials te doorlopen vind ik de space missies in EAW toch maar niets eigenlijk. Het mist gewoon iets, zeker als je kijkt hoe boeiend, interessant en uitdagend ze in HW2 zijn. Daar lijkt het ook gewoon 'epischer' en veel gewichtiger te zijn. Meer het gevoel dat je met iets belangrijk bezig bent. In EAW is het gewoon nogal knullig eigenlijk. Standaard rts manier van bewegen en zo, maar dan in de 'ruimte' (plat vlakje met wat stenen tussen)
Ook de graphics vind ik zwaar ondermaats in de ruimte. Onbegrijpelijk eigenlijk, het lijkt wel een spel van 2003 of zo. (Nu weet ik ook wel, het zijn statische objecten in een lege ruimte met hier een daar een brokstuk, hoe 'mooi' kan je zoiets maken. Maar ondanks de leeftijd van HW2 is ook dat heel wat beter visueel gepresenteerd)
Een gemiste kans dus, de space battles, heel jammer. Star Wars biedt heel wat potentie om daar iets mooi van te maken.
De landbattles in EAW zijn wel 'normaal' en 'in orde'. Maar verder ook weinig spectaculairs eigenlijk. Ok, rts blijft rts, wat kan je eraan doen. Maar op land voelt het toch ook niet echt inspirerend aan. Gewon standaard zullen we zeggen.
De cinematic view is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat. In de gameplay helemaal nutteloos (maar dat is niet echt een probleem, dat wéét je gewoon), maar ook niet iets wat je vaak zal gebruiken, na een paar keer is de nieuwigheid er ook wel van af.
Ofwel sla ik de plank helemaal mis en is het volledige spel een veel betere ervaring dan de demo,maar dat betwijfel ik, ik ga toch het risico niet nemen. Op het eerste zicht heeft de demo mij niet erg kunnen boeien, en er zijn wel andere games waar mijn aandacht meer naar uitgaat.
Al bij al snap ik de vrij hoge quotering in de 'pc gameplay' niet, daar waar ze meestal wel goed gebalanceerde punten geven.
En nu snel de Nexus tip eens uitproberen