ACER Aspire 5024WLMi

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard ;) , heb het hele verhaal getikt en de readouts van everest home ed. erbij gezet met ook de uitkomst van de geheugen benchmarks. Nu maar hopen dat dit probleem vrij simpel op te lossen is met een bios update of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit forum hou ik al een tijdje in de gaten, dus heb ik verleden week besloten om ook de acer te halen.

Wat een geweldig ding, alleen merkte ik dat dat de laptop niet optimaal liep (133 i.p.v. 166?) Dus heb ik alles geformatteerd, 1 NTFS partitie gemaakt (hidden partitie laten staan) en win xp pro sp2 erop gezet.
Ik moet zeggen dat alles veel lekkerder loopt! Veel betere response.

Alleen krijg ik de WiFi niet aan de praat.
Als ik op het icoontje van de WiFi klik en 'enable radio' kies, krijg steeds de melding: 'Radio is still disabled. Use the hardware radio control switch to enable it' melding. Waar of hoe kan ik deze vinden???

Weet iemand hier een oplossing voor, misschien zie ik iets kleins over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
heb je "launch manager" al geinstalleerd?

Start die eens op en kijk 's of "Wireless Device Boot Status" op "Always On" staat.

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:04:
(hoe lang duurde het voordat die bij jou binnen was (SP1980) trouwens?)
duurde bij mij 4 werkdagen. dinsdag gebeld, vrijdag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkWingDuck schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:48:
heb je "launch manager" al geinstalleerd?

Start die eens op en kijk 's of "Wireless Device Boot Status" op "Always On" staat.
Ik dacht dat dat allemaal troep was die ik toch niet gebruikte |:(
Ik ga het direct proberen. :P

-edit-
Yep, nu doet ie het _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:14:
Heb een replacement covertje ontvangen maar kan nou niet echt grote verschillen zien.... behalve het vilt de wat de gleuf opvult. Dat is bij mijn nieuwe versie niet aanwezig. Verder zit het covertje wel redelijk stevig op z'n plaats, maar optisch is er weinig spannends te melden.
Vilt weg...Is er wel iets dat de drive tegen stof beschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Ik heb reactie van Acer benelux
Beste heer klomp,

het klopt dat er lagere snelheid geheugen in zit maar het kan best zijn dat je speedstepping niet helemaal goed staat.
Kun u het beste powernow! bij amd downloaden. om deze settings te weizigen.

Helaas is er voor dit type geen bios update.

Met vriendelijke groeten,

Acer Computer B.V.
Technical Helpdesk
Europalaan 89
5232 BC `s Hertogenbosch (NL)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
weizigen he...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:43
Casejunkie schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:51:
Ik heb reactie van Acer benelux

[...]
dan gaan we powernow maar eens downloaden en testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 03:57

Nobby

Nuts!

Heeft iemand al linux draaiende op de 5024WLMi?
Ik zie hier meerdere mensen met plannen om linux er op te gaan draaien en ik wil dit zelf ook graag, maar het hangt er van af of de wireless kaart goed draait.

/Edit
Ik heb net Knoppix 3.9 geprobeert, maar ik kan niets typen of de muis bewegen :| ff uitzoeken hoe dat zit.

/Edit2
Toetsenbord doet het wel, nu de muis nog aan de praat krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Nobby op 25-06-2005 20:22 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:12:
[...]

Vilt weg...Is er wel iets dat de drive tegen stof beschermd?
Uhm niet echt nee :/ Vilt is ook niet fatsoenlijk over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAlchemist schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:00:
Ik zie hier meerdere mensen met plannen om linux er op te gaan draaien en ik wil dit zelf ook graag, maar het hangt er van af of de wireless kaart goed draait.

/Edit
Ik heb net Knoppix 3.9 geprobeert, maar ik kan niets typen of de muis bewegen :| ff uitzoeken hoe dat zit.

/Edit2
Mwa.. die krijg je nog wel aan de praat, maak ik me geen zorgen over..

Ik heb er vanmiddag een 7200rpm hiitachi ingestouwd en dat draait me toch een partij beter ; ) dan met die 4200rpm..

nu als laatst wil ik het geheugen nog upgraden, maar ik betwijfel of er iets aan powernow veranderd kan worden waardoor het geheugen op 166mhz kan draaien (of mischien wel 200mhz)

ik heb op de site van AMD gekeken, en kan niets vinden.. behalve dat powernow-dashboard ding
heb jij nog wat gevonden Blowfish!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:05:
[...]

Mwa.. die krijg je nog wel aan de praat, maak ik me geen zorgen over..

Ik heb er vanmiddag een 7200rpm hiitachi ingestouwd en dat draait me toch een partij beter ; ) dan met die 4200rpm..

nu als laatst wil ik het geheugen nog upgraden, maar ik betwijfel of er iets aan powernow veranderd kan worden waardoor het geheugen op 166mhz kan draaien (of mischien wel 200mhz)

ik heb op de site van AMD gekeken, en kan niets vinden.. behalve dat powernow-dashboard ding
heb jij nog wat gevonden Blowfish!?
Same here. Heb Acer er meteen weer een mailtje over gestuurd van welke tool ze nou precies bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren powernow dashboard geprobeerd maar daar stond ook bij dat het werd afgeraden om die te gebruiken bij windows xp omdat deze al bij een amd pack bij windowsupdate zit en via energie instellingen kan worden gewijzigd. Echter toch geprobeerd maar dat gaat dan niet helemaal goed. Je krijgt geen scherm waaruit je cpu snelheid kan aflezen en speedstep werkt niet meer waardoor de cpu op 1800 Mhz blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Morgen kont zo'm lief ventje van FedEx langs en dan moet ik hem eindelijk ook hebbenm werd tijd :P
Ga dan eerst ff emmeren met dat ding zelf en daarna zoals ik al eerder zei, linux erop gooienm ik laat wel weten hoe het gaat.

Draait iemand hier toevallig XP Prof x64 op dat ding en wat zijn de bevindingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Kan iemand foto's maken van voor en na het installeren van de cover.
En de microfoon? Crappy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ingebouwde micro's zijn zowat altijd crappy, dat heb je nu eenmaal, of ze zitten gewoon op een totaal verkeerde plek. Om redelijk geluid te hebben met een micro moet je hem dicht bij je mond hebben en dat is hier niet het geval.
Ik gebruik daarom ook een Logitech .30 USB-headset, dan heb je direct al dat probleem niet meer met AC97 (oplosbaar door te downgraden naar oudere versie maargoed...) Dus van die micro zou ik niet al te veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend een bluetooth setje gekocht van logitech (voor 59e) waar ik heeeel blij mee ben ; ) .. wel grappig met je vrienden en familie lullen terwijl je onder de parasol zit (via skype, msn - etc..voor nop, het word gewoon gezien als een audio device, de kwaliteit is ook ok.. zit alleen weinig bass in, signaal is ook goed- als m'n laptop op zolder staat is het ontvangst in de huiskamer / tuin laag maar het geluid is zeker nog wel ok/ goed)

http://images.google.com/...&hl=en&btnG=Search+Images

waarom zit er nou geen bluetooth in dat ding !!!!!, kan ik zo'n transceiver module bij acer na-bestellen?
O+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ja dat er geen integrated BT is is inderdaad iri.
Naja, dacht dat hier ergens stond dat je dat zou moeten kunnen nabestellen, bel anders ff de helpdesk, die moeten dat weten.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om een Acer Advatage plan aan te schaffen voor deze laptop en hoe?

[ Voor 24% gewijzigd door Daenney op 27-06-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Is er nog een mini-pci slot vrij in deze labtop? En waar zou je een mini-pci BT kaartje kunnen krijgen.

En over de extra garantie, kijk even bij AcerAdvantage. Misschien is daar wat te vinden.

Of er zit een extra boekje bij de laptop dat je moet insturen. Of je koopt het bij de winkel en dan krijg je waarschijnlijk een code/certificaat dat je moet activeren. Vraag anders na in de winkel waar je het product wil kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ascathon op 27-06-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Casejunkie schreef op zondag 26 juni 2005 @ 06:08:
[...]

Same here. Heb Acer er meteen weer een mailtje over gestuurd van welke tool ze nou precies bedoelen.
Is dat niet de cool & quit driver?
http://www.amd.com/us-en/...type/utilities/amdcpu.exe

Wat is trouwens het e-mail van Acer benelux? Ik geloof dat ik met een dode pixel zit, in het midden van m'n scherm :(

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mense,

dit topic volg ik nu ook al geruime tijd en vind het echt een super laptop,
ik had nog wel een paar vragen:

- is het notebook in zijn geheel stevig (bijv als je op de achterkant vh scherm drukt je dan aan de voorkant van die vervormingen ziet)?
- is hij al bij iemand gevallen o.i.d.?

ik hoop dat iemand zijn ervaringen kan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Hacku schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:36:
[...]
Wat is trouwens het e-mail van Acer benelux? Ik geloof dat ik met een dode pixel zit, in het midden van m'n scherm :(
Ik denk dat je hier moet zijn. Al staat daar de 5020 serie niet tussen. Dan zou je gewoon moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Hacku schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:36:
[...]

Is dat niet de cool & quit driver?
http://www.amd.com/us-en/...type/utilities/amdcpu.exe

Dode pixel? ik denk dat ik medelijden met je moet hebben want na mijn weten heeft Acer geen dode pixel garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:14:
hey mense,

dit topic volg ik nu ook al geruime tijd en vind het echt een super laptop,
ik had nog wel een paar vragen:

- is het notebook in zijn geheel stevig (bijv als je op de achterkant vh scherm drukt je dan aan de voorkant van die vervormingen ziet)?
- is hij al bij iemand gevallen o.i.d.?

ik hoop dat iemand zijn ervaringen kan vertellen
je moet er niet mee gooien, en volgens mij kan je hem beter ook niet laten zwemmen
als je er normaal mee doet, moet ie idd wel een paar jaar mee gaan......
Acer carries out 13 torture tests wherein each system is pressed, twisted, jarred and jolted in ways that exceed typical usage -- promising that Acer notebooks are built for more than just "daily life". Keys are tapped 8 million times to make sure the keyboard will last; the LCD panel is sat on; the system is dropped; the hinge is opened and closed 20,000 times; and an espresso is spilled onto the keyboard to certify that all Acer notebooks will survive those unexpected accidents.

At Acer, we expect your notebook to serve you well for more than five years -- and that's an expectation we can stand by. Each system is subjected to numerous tests -- in addition to sophisticated modelling technology that helps us design our notebooks to endure more than 25,000 hours of normal use.
bron: www.acer.com

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casejunkie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:51:
[...]

Dode pixel? ik denk dat ik medelijden met je moet hebben want na mijn weten heeft Acer geen dode pixel garantie
hebben ze wel, klasse 2 hoorde ik de verkoper zeggen..

een pixel midden in je scherm.... mag niet voorkomen, ik denk niet dat ze er moeilijk om gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/Edit

/Edit2
Eerste dag gelijk geprobeerd Suze 9.3 te installen maar vid kaart niet aan de praat gekregen.

ZUIG ATI!!!!

Die gasten moeten toch echt wat meer aandacht besteden aan hun drivers.
Vooral voor Linux en dan ook voor notebooks.

Vooral het idee dat ze geen mobiele ATI drivers aanbieden op hun site staat me totaal niet aan.
Daarvan in de plaats sturen ze de OEMs een reference driver en laten ze de driver support aan hun over.

Echte updates voor je vid kaart kan je verder dan ook niet verw8en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Casejunkie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:51:
[...]

Ik heb er maar even de garantie voorwaarden bijgenomen:

Uitsluitingen:
Kleine defecten aan het LCD scherm voorkomende in producten voorzien van LCD technologie, waarvan niet meer dan (4) defecte pixels per miljoen op een LCD scherm en waarvan ook, als het LCD scherm in (9) gelijke delen worden verdeeld er maar (1) defecte pixel mag zijn in het centrum van het scherm.

Denk dat ik even geluk heb.
Een dode pixel, ok, maar in het midden van het scherm stoort het echt :(

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 28-06-2005 14:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:07:
[...]

Ik heb er maar even de garantie voorwaarden bijgenomen:

Uitsluitingen:
Kleine defecten aan het LCD scherm voorkomende in producten voorzien van LCD technologie, waarvan niet meer dan (4) defecte pixels per miljoen op een LCD scherm en waarvan ook, als het LCD scherm in (9) gelijke delen worden verdeeld er maar (1) defecte pixel mag zijn in het centrum van het scherm.

Denk dat ik even geluk heb.
Een dode pixel, ok, maar in het midden van het scherm stoort het echt :(
wat als je nou zelf 'even' voor een paar defecte pixels zorgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:23:
[...]

wat als je nou zelf 'even' voor een paar defecte pixels zorgt 8)7
stel dat je er een paar bij wilt, hoe kom je daar dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:41:
[...]

stel dat je er een paar bij wilt, hoe kom je daar dan aan?
een flinke tik wil wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:58:
[...]

je moet er niet mee gooien, en volgens mij kan je hem beter ook niet laten zwemmen
als je er normaal mee doet, moet ie idd wel een paar jaar mee gaan......

[...]

bron: www.acer.com
haha lol maarre ik heb net vanmiddag de acer aspire 5024 besteld bij imha (vlissingen) hebm morgen of donderdag, dan post ik mijn bevindingen

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand misschien wat duidelijkheid kunnen geven over pixelgarantie?

want ik ben van plan de 5024WMLi te bestellen bij OBCS ; en hier kan ik een pixelgarantie voor laptop 15"5 schermen nemen voor € 80,60 incl. BTW. Dit vind ik persoonlijk aardig wat.

nu las ik hier ook dat pixelgarantie eigenlijk iets was om de consument geld uit zn zakken te trekken, omdat het eigenlijk helemaal niet nodig is ivm de "7 dagen opzegtermijn zonder opgave van reden". Nu staat er in op de website van OBCS het volgende:
Na ontvangst van uw order heeft u het recht binnen 7 dagen, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te ontbinden en het product - mits ongeopend en ongebruikt - te retourneren. De retour verzendkosten komen daarbij voor uw rekening. Ook eventuele -restockingskosten- die de fabrikant/importeur in rekening brengt dienen door u voldaan te worden. U krijgt vervolgens het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten/restockingskosten) binnen 14 dagen teruggestort op uw rekening.

Bij het retourneren van producten dient u de volgende regels in acht te nemen:

- U dient eerst een RMA aanvraag in te dienen. (Retour Magazijn Authorisate)
- Producten dienen ongeopend en ongebruikt te zijn.
- Bedenktijd is alleen van toepassing voor partikulieren.
- Alle producten dienen in de originele verpakking met alle handleidingen, kabels, diskettes en andere toebehoren te worden teruggezonden.
- De producten dienen degelijk verpakt te zijn; u bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons, u dient de verzend- en verzekeringskosten te betalen
hoe kan ik nu controleren op dode pixels als het niet geopend en gebruikt zijn mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Dat binnen 7 dagen is er meestal voor als je je bedenkt. Zo van: ik heb er eigenlijk niks aan, of: had ik het maar niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus toch maar voor de pixelgarantie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:42:
zou iemand misschien wat duidelijkheid kunnen geven over pixelgarantie?

want ik ben van plan de 5024WMLi te bestellen bij OBCS ; en hier kan ik een pixelgarantie voor laptop 15"5 schermen nemen voor € 80,60 incl. BTW. Dit vind ik persoonlijk aardig wat.

nu las ik hier ook dat pixelgarantie eigenlijk iets was om de consument geld uit zn zakken te trekken, omdat het eigenlijk helemaal niet nodig is ivm de "7 dagen opzegtermijn zonder opgave van reden". Nu staat er in op de website van OBCS het volgende:

[...]

hoe kan ik nu controleren op dode pixels als het niet geopend en gebruikt zijn mag?
Persoonlijk zou ik als ik een laptop koop hem eerst werkend willen zien voordat ik er voor ga betalen.
Dit is je goed recht, zie je dat hij dan een dode pixel heeft koop je hem gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje moeilijk als je de laptop via internet gaat kopen ; en de dichtsbijzijne winkel die deze laptop verkoopt de Dynabyte is (waar ie 1199 kost :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Dat zou ook de enige plaats zijn waar ik m zou kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:24:
beetje moeilijk als je de laptop via internet gaat kopen ; en de dichtsbijzijne winkel die deze laptop verkoopt de Dynabyte is (waar ie 1199 kost :|)
bij mij is het dus imha (vlissingen zie eerdere post) ook voor 1199, maar ik heb wel met ze af kunnen spreken dat ik GRATIS een 3 jarige garantie krijg omdat ik zo zei van datik m ergens anders voor veel minder had gezien (1088 o.i.d.) dus na lang zeuren / onderhandlen hebben we dit afgesproken >:) :P
en ik mag hem in de winkel testen voor ik hem koop (met belarc advisor, dead pixel buddy, cpu-z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:47:
[...]

bij mij is het dus imha (vlissingen zie eerdere post) ook voor 1199, maar ik heb wel met ze af kunnen spreken dat ik GRATIS een 3 jarige garantie krijg omdat ik zo zei van datik m ergens anders voor veel minder had gezien (1088 o.i.d.) dus na lang zeuren / onderhandlen hebben we dit afgesproken >:) :P
en ik mag hem in de winkel testen voor ik hem koop (met belarc advisor, dead pixel buddy, cpu-z)
wtf hoe heb je dat geflikt dan!, niet slecht.....

ik ben zelf wel een voorstander van pixel garantie - 1 op de 7 schermen heeft nou eenmaal dode pixels (onafhankelijk van hoeveel..) laptops worden veel intensiever getest .. en bij laptops komt het ook wel minder voor is mij verteld.

maar stel dat je dan toch dode pixels hebt, krijg je gewoon een nieuwe .. voor 25 of 50euro zou ik het niet laten.. maar 80- amehoela, is te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:42:
[...]

wtf hoe heb je dat geflikt dan!, niet slecht.....
tsja ff pingelen zeg maar zo van tsja ik ga naar n ander als jullie me die niet voor dezelfde prijs kunnen leveren hehe en toen boden ze me dit aan :9 lekker or!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Nou, ik heb hem sinds vnadaagm DHL ventje kwam om 9:15:51 leveren :P
Pracht van een laptop, ben er reuze blij mee!!!!
Toch maar de ATi Catalyst drivers genomen en met die driverheaven modtool gemod voor de mobility, heb ik toch liever....
Maargoed, geen dooie pixels, goed begin
Om op Linux terug te komen, big time zuigboel.
Wat er scheelt geen idee maar de Ubuntu 5.04 x86 en amd64 installs lopen vast, dat is te zeggen, ik kan de install niet besturen want toetsenbord reageert niet :S.
Fedora Core 4 amd64 weigert ook. Anaconda lanceert gewiin, zelgs grafisch, wat me nog nooit eerder lukte maar hij kan blijkbaar m'n partitieonering niet wegschrijvne want ik krijg iets in de stijl van, harde schijf is bezig en kan neit worden geinformeerde over wijzigingen aan partities, rare boel at met al.
Dus wat linux betreft, not there yet, maar kgeef zeker niet op.

Noujam je haal dat ding uit de doos, pleurt de stekker in het stopcontact, de andere kant in de laptop en je drukt op de Power knop en daar ga je. Initialisatie duurde ongeveer 20min. en toen was ie klaar en kon ik beginnen... Hele grote vaagjeid is dat ondanks dat ik de Engels versie heb gekozen en het OS ook in 't engels is andere software dit als een nederlandstalig OS schijnt te herkennen, mijn voicerecognition zei direct: This system is not english, misschien moet hij USA English hebben i.p.v UK...
Heb even Everst Ultimate gelanceerd op dit ding, ben erachter gekoem dat we op een IBM Travelstar 80GN schrijf werken, DVD is idd van Pioneer zoals al eerder gezegd.
Al bij al pracht van een ding, niet te zwaar, duidelijk scherm maar dus nog wat probleempjes om de boel helemaal naar mijn zin te laten werken!

Ik heb een erg belangrijke vraag... is het normaal dat wanneer ik rechterklik op My Computer en dan Properties opvraag er bij CPU-snelheid altijd 1,80Ghz staat? (AMD CPU-driver is geinstalleed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
opzich wel vreemd, heb je nix ingesteld, altijd performance oid? .. bij mij draait het namelijk op 800mhz idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbt je linux probleempjes zal ik maar zeggen, daar kan ik geen antwoord op geven
ben ik nog niet mee aan het stoeien geweest.

over je cpu speed, die is variable

(komt door cool & quiet?), hij draait op 791mhz als ie niet aan de lader hangt
waneer je in 'eigenschappen van energiebeheer' aangeeft dat je in 'Thuis / kantoor' bent draait ie als het goed is op 1,8ghz ; ) (dit heeft een tijdje niet gewerkt bij mij, ik heb toen m'n processor drivers geupdate en alles werkt weer al een zonnetje)

je kan met dit tooltje altijd checken of ie wel op max performance kan draaien... maargoed, maak je daar geen zorgen om- doet ie wel.

http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

ps: heel veel plezier met je laptop gewenst :- ))

(edit: je kan hem ook goed als dekstop vervanger : p / of desktop addon gebruiken : d > )

Afbeeldingslocatie: http://img130.echo.cx/img130/8264/5024wlmismall5pr.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die win xp pro x64 edition hebben draaien op deze laptop? Graag jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:17:
Zijn er al mensen die win xp pro x64 edition hebben draaien op deze laptop? Graag jullie ervaringen?
Dat ga ik zometeen doen als ik thuis ben, heb Xp Prof x86-64 liggen dus zal eht proberen te installeren en je vertellen wat er gebeurt, ik ben een beetje bang als het op nde grafische kaart aankonmt, denk neit da die hoge resoluties zal aankunnen, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
@I_LOVEMATH: Maak direct ff een foto van de DVD drive, en iemand met een nieuwe cover, maar ook ff een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:10:
@I_LOVEMATH: Maak direct ff een foto van de DVD drive, en iemand met een nieuwe cover, maar ook ff een foto.
ik zal vanavond een foto maken, zit nu op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
hmmmz de online shops zijn niet erg happig op ophalen/bekijken voor de verkoop. Imha ook maar even geprobeerd... even afwachten. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:29:
hmmmz de online shops zijn niet erg happig op ophalen/bekijken voor de verkoop. Imha ook maar even geprobeerd... even afwachten. Iemand nog tips?
ik weet niet waar je woont, maar anders hebben ze bij vicomputer (www.vicomputer.nl) ze ook, deze zitten ook door heel nederland. en stond de laptop zelfs in de folder of anders belcompany

edit:

euh belcompany 8)7 lol dynabyte bedoel ik

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Ik zit nu uiteindelijk te twijfelen tussen deze 5024WLMI of de 1692WLMI (Pentium M 1,7ghz; 1024mb 333mhz DDRII; 100GB 5400rpm en x700 128mb.

Zit er veel verschil kwa performance tussen deze twee? De 1692 heeft wel DDRII geheugen en dan ook een gig en een snellere harddisk. Alleen het is geen 64bit (toekomst probleem?). Als je bijvoorbeeld het geheugen van de 5024 naar een gig uitbreidt zit je dan ongeveer op hetzelfde prestatieniveau (games, office) of is een van de twee dan duidelijk veel beter?

Mvg, Koen

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Om terug te komen op dat CPU probleem, heb een systeemherstel gedaan. Was nodig want pc was al direct geinfecteerd met allerlei malware en had wat lopen rotzooien met de settings waardoor de boel niet meer goed werkte (doe ik altijd met een nieuwe pc). Na het systeemherstel de driver-cd gepakt en de mankerende drivers (kaartlezer en modem) geinstalleerd plus de andere Acer software zoals Gridvista, eManager en Arcade en ben nu weer helemaal happy

Windows XP x64 doet hier bijzonder vaag, namelijk, hij accepteert geen enkele cd-key. De illegale nog degene die ik van Microsoft bij de trial-versies heb gekregen schijnen te werken, dat ga ik zometeen eens bij MS support melden.

[ Voor 48% gewijzigd door Daenney op 29-06-2005 17:42 . Reden: type over conversie naar ntfs schijnft alle acer software te verneuken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

visboer32 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:18:
Ik zit nu uiteindelijk te twijfelen tussen deze 5024WLMI of de 1692WLMI (Pentium M 1,7ghz; 1024mb 333mhz DDRII; 100GB 5400rpm en x700 128mb.

Zit er veel verschil kwa performance tussen deze twee? De 1692 heeft wel DDRII geheugen en dan ook een gig en een snellere harddisk. Alleen het is geen 64bit (toekomst probleem?). Als je bijvoorbeeld het geheugen van de 5024 naar een gig uitbreidt zit je dan ongeveer op hetzelfde prestatieniveau (games, office) of is een van de twee dan duidelijk veel beter?

Mvg, Koen
Met Office zul je geenv erschil merken, aangezien beide processoren Office ruim aankunnen. Wat batterijduur betreft zal de Cnetrino toch wat beter zijn dan de Turion64.
Dat toekomstprobleem wat je aankaart is wel belangrijk. Vanaf de release van Longhorn (ergens midden 2006) gaat 64-bit computing eigenlijk mainstream.
Als je het met het huidige Windows XP x64 wil doen dan merk je toch dat de games net wat soepeler draaien (benchmark scores zijn iets hoger) ondanks de extra layer die nodig is om 32-bits op 64-bits te laten draaien.
Kortomgezegd, de 5024 zal, lijklt mij, een veel betere investering zijn in IT-hardware dan een huidige Centrino laptop, alleen al vanwege het feit dat er een x86-64 (amd64) processor in zit in combo met een goede grafische kaart, de x700

Dat is mijn mening, de beslissing is geheel aan jou!

[ Voor 3% gewijzigd door Daenney op 29-06-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Maar is het dus altijd mogelijk om 64bits software op een 32bits systeem te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghanso schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:39:
Maar is het dus altijd mogelijk om 64bits software op een 32bits systeem te draaien?
nee, volgens mij moet je dan gewoon een 64bits processor kopen en die in je mobo stoppen (zover mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ghanso schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:39:
64bits software KAN NIET draaien op een 32bits systeem. Voor 64bits software is ook 64bits hardware nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Daenney_s schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:28:
[...]

Met Office zul je geenv erschil merken, aangezien beide processoren Office ruim aankunnen. Wat batterijduur betreft zal de Cnetrino toch wat beter zijn dan de Turion64.
Dat toekomstprobleem wat je aankaart is wel belangrijk. Vanaf de release van Longhorn (ergens midden 2006) gaat 64-bit computing eigenlijk mainstream.
Als je het met het huidige Windows XP x64 wil doen dan merk je toch dat de games net wat soepeler draaien (benchmark scores zijn iets hoger) ondanks de extra layer die nodig is om 32-bits op 64-bits te laten draaien.
Kortomgezegd, de 5024 zal, lijklt mij, een veel betere investering zijn in IT-hardware dan een huidige Centrino laptop, alleen al vanwege het feit dat er een x86-64 (amd64) processor in zit in combo met een goede grafische kaart, de x700

Dat is mijn mening, de beslissing is geheel aan jou!
Bedankt, da's duidelijk!

Nog ff een vraagje hoe zit het met het geheugen bij de 5024? Ik neem aan dat dit geen DDRII geheugen is? Als ik het goed begrijp is het PC2700 (333mhz). Maar als het geen DDRII is, is dit gewone DDR dan in de toekomst nog te verkijgen, ik bedoel dus wordt DDRII geen mainstream binnenkort?

Mvg, Koen

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Daenney_s schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:40:
[...]

64bits software KAN NIET draaien op een 32bits systeem. Voor 64bits software is ook 64bits hardware nodig
kan meestal niet. ik heb hier een pentium die als het goed is ook 64 bits software aankan al is ie 32 bits. vraag me niet wat het nut ervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
"Als het goed is"? Probeer het dan, dan weet je het zeker. Zover ik weet gaat dat niet.Ja, natuurlijk wel als het een installer betreft die de juiste versie voor je installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja 64-bit software kan toch niet draaien op een systeem met windows xp (niet x64 edition!) als OS? Je moet toch per se een 64-bit OS hebben draaien wil je 64-bit programma's überhaupt kunnen draaien? Zelfs als zou je een 64-bit processor erin hebben zitten. Daarom vraag ik met af of je op dit moment wel voordeel haalt met een 64-bit turion. Volgens mij krijg je alleen een betere performance als je een 64-bit OS hebt draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visboer32 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:18:

Mvg, Koen
de 1692 is sneller wbt 32bit, ik zou het geen makkelijke keuze vinden.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/Edit

/Edit2
En, is dat nog gelukt.. ? Wat heb je moeten doen om het keyboard aan de praat te krijgen...

Reden dat ik dat vraag: ik zit sterk over dit notebook na te denken, maar voor mij is Linux een
must have. (Geen linux, geen sale..) Verdere must-have is wireless lan.. heb je die nog aan de praat gekregen, eventueel met ndiswrapper ?

Heeft iemand een lspci -v output voor me ?

TimT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schatjes.. uit de faq..
'Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
hoe zit het nou met het geheugen? Want ik wil reepjes gaan kopen, maar weet niet welke...

Iemand daar al wat duidelijkheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkWingDuck schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:23:
hoe zit het nou met het geheugen? Want ik wil reepjes gaan kopen, maar weet niet welke...

Iemand daar al wat duidelijkheid over?
same shit here darwin :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
ik denk datk toch voor die 3200 ga...
want 't is niet eens duurder. Maar is 't dan DDR333 of DDR400 :S ik snap echt geen ruk meer van al die getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dat is het aantal mhz in DDR. Dus ddr400 draait 200, maar dan dubbel. en DDR400 is weer pc3200 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Nog een keer voor de duidelijkheid.
Om 64bnits software te draaien is 64bits hardware nodig en een 64bits OS.
Dus 64bits software op een Pentium-M onder Windows XP kun je wel vergeten.
Wat dat DDRII geheugen betreft... Je kunt nu nogsteeds het oude SDRAM krijgen dus zo'n vaart loopt dat echt niet bovendien zijn er zoveel mensen die nu op DDR zitten dat ze niet zomaar gaan kappen met DDR modules uit te brengen want dan verliezen ze een reusachtig marktaandeel! Dus als je nu DDR-hardware koopt, dan kun je dat over 5 jaar nogsteeds, ik kan ook nogsteeds SDRAM modules krijgen voor m'n Compaq Presario 5471 van 1999...
quote: furby-killer
kan meestal niet. ik heb hier een pentium die als het goed is ook 64 bits software aankan al is ie 32 bits. vraag me niet wat het nut ervan is.
Dat betwijfel ik echt... Ik wil wl eens weten welke dat dan is want dat zou heel Intels probleem omtrent 64bits processors verhelpen :P (Als het een EM64T enabled proc is dan is het weldegelijk een 64bits en geen 32)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand andere problemen met de laptop gehad (m.u.v. het covertje van de optical drive)? Geen problemen met het moederbord ofzo? De aspire 1363WLMi (recent model) heeft dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k ben net naar de winkel geweest om mijn 5024 te bestellen. De verkoper was niet echt te spreken over de support van acer en haalde de 1360 reeks aan als voorbeeld ( hij had er 15 verkocht en 13 kwamen terug binnen de 3 maand)

k eb em dus besteld en mag er woensdag om. vrijdag komt de ram toe (2 keer 512 kingston 333mhz sodimm.

wanneer ek em krijg ga ek eerst wat benchmarks draaien met 512 mb ram en later in de week draai ek die nog es met de gieg aan ram erin.

hopelijk heb ek gaan probleemmet de dvd cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestellen? Hadden ze hem niet zo op voorraad liggen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkWingDuck schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:57:
ik denk datk toch voor die 3200 ga...
want 't is niet eens duurder. Maar is 't dan DDR333 of DDR400 :S ik snap echt geen ruk meer van al die getallen.
DDR266=PC2100
DDR333=PC2700
DDR400=PC3200

Dan heb je nog wel een aantal tussenliggende als PC2400 en PC3000 maar die zijn niet echt gangbaar te noemen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:40:
Bestellen? Hadden ze hem niet zo op voorraad liggen? :/
Een winkel die van elk model voorraad heeft? Met meer dan 10.000 resellers in de Benelux?
Bij een retailketen als Dynabyte, MediaMarkt, Paradigit voor NL, Exel, Krefel, Fnac, Vandenborre voor BE, etc. vindt je wel een aantal modellen op de plank.
De retailer wil graag een invulling op een aantal prijspunten, bijv. 899/999/1199/1399 en daarmee dus een aangepast assortiment. Je loopt hier dus kans dat zij hem niet hebben.

Een normale reseller gaat in principe echt geen notebook op voorraad zetten. Met de concurrentie m.b.t. webshops en de grote diversiteit aan modellen zou dat écht de meest stomme keus zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
Is de Asus A6K-Q013H een geduchte concurrent voor de 5024 of valt dat tegen? Heb nog nergens reactie's gelezen over deze Turion-laptop.

hier staan de specs.

Leuke bijkomstigheid t.o.v. de Acer is de ingebouwde webcam en mic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo leuke bijkomstigheid is dat deze Asus geen dedicated videokaart heeft...
Als ik goed kijk tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als is ie wel dedicated, dan nog.... een nVidia GeForce FX Go 6200 tegen een ATi Mobility Radeon X700... :X dan is de X700 een érg grote factor sneller *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
GodDamage schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:45:
Is de Asus A6K-Q013H een geduchte concurrent voor de 5024 of valt dat tegen? Heb nog nergens reactie's gelezen over deze Turion-laptop.

hier staan de specs.

Leuke bijkomstigheid t.o.v. de Acer is de ingebouwde webcam en mic. :)
Ik vind het een beetje vreemd dat hij geen aansluiting heeft voor netstroom adapter, lijkt me niet zo makkelijk ;). En lijkt me geen shared video geheugen, in ieder geval niet de hele 256 MB, lijkt me niet zo handig, dan hou je nog maar 256 MB werkgeheugen over, dan kun je bijna niet eens meer gamen met dat ding. Maarja, verder ziet hij er wel netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Shared video-geheugen zuigt gewoon, nooit nemen....
Verder prlbemen, goh ik merk nu dus ook dat gedoe met die DVD-klep die deruit schiet als ik een dvd eruit haal, dus dat wordt ff Acer bellen voor een nieuw klepje.
Verder heb ik eigenlijkl niks te kalgen over deze laptopm pracht van een ding, snel, redelijke batterijduur . Enige wat ik wel merk is dat als je dat ding full-power gebruikt dan wordt de touchpad erg heet, maarjam als je gmed heb je toch een externe muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ik heb ook shared video geheugen, verder niet zoveel problemen mee, alleen is het met gamen niet het beste. Maar daar heb ik dan weer mijn desktop PC voor, dus dat maakt mij niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: heb t al :p

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deanny: die touchpad word idd wel warm ja af en toe.. als je intensief bezig bent
heb een tijdje terug zo'n antec x vormige cooler gekocht er voor .. geeft iets wat geluid (niet storend) maarr houd hem wel lekker koel (is een must have, als je ook die audigy zs2 hebt)

LINUX: heeft iemand ndiswrapper al geprobeerd? (icm met de 4318 broadcom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Battlefield 2 op de Aspire 5024? Ik twijfel tussen de 1692/94 en de 5024 en een goed lopende BF2 is voor mij een belangrijk item. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:08:
Iemand ervaring met Battlefield 2 op de Aspire 5024? Ik twijfel tussen de 1692/94 en de 5024 en een goed lopende BF2 is voor mij een belangrijk item. Bvd.
Is al meerdere malen voorbij gekomen in dit topic, maar ik zal het nog even posten :)

Battlefield 2 loopt op een out of the box 5024. heel goed. op low! , zet je een gig aan ram in de laptop dan kan je alles op medium uitstekend spelen, ik ben ig heel tevreden met de performance in battlefield 2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:41:
[...]

Is al meerdere malen voorbij gekomen in dit topic, maar ik zal het nog even posten :)

Battlefield 2 loopt op een out of the box 5024. heel goed. op low! , zet je een gig aan ram in de laptop dan kan je alles op medium uitstekend spelen, ik ben ig heel tevreden met de performance in battlefield 2 >:)
Thanks mate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo mensen,

ik heb hem ook eindelijk binnen, vanaf vrijdag avond al, maar had vandaag pas tijd om hem eens wat nader te onderzoeken >:) haha
ik heb hier een link met nog wat foto's:

http://i20.photobucket.co...21/gijsflipse/scherm1.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b221/gijsflipse/50241.jpg

ik zal zo mijn 3dmark03 score posten
Edit:

3DMark Score 5481Marks Game Tests
GT1 - Wings of Fury 149,0 fps Game Tests
GT2 - Battle of Proxycon 37,1 fps Game Tests
GT3 - Troll's Lair 31,7 fps Game Tests
GT4 - Mother Nature 38,9 fps Game Tests
CPU Score 667 CPUMarks CPU Tests
CPU Test 1 80,8 fps CPU Tests
CPU Test 2 10,8 fps CPU Tests
Fill Rate (Single-Texturing) 1004022522,0 MTexels/s Feature Tests
Fill Rate (Multi-Texturing) 2410162598,0 MTexels/s Feature Tests
Vertex Shader 22,4 fps Feature Tests
Pixel Shader 2.0 46,5 fps Feature Tests
Ragtroll 21,1 fps Feature Tests
No sounds 38,7 fps Sound Tests
24 sounds 28,2 fps Sound Tests
60 sounds 0,0 fps Not supported Sound Tests

verder is het een gelikt laptopje tot nu toe, speelt zonder problemen hitman contracts op alles maximum (bij graphix) verder heb ik nog geen spelletje geprobeert (zo ff san andreas installeren)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Heb hem vrijdag ook gehaald, wat een heerlijk notebook! Had hiervoor zo'n Ferrari 3000, die zag er uiteraard og iets gelikter uit maar deze is weer lekker veel sneller... Bij PCsnel gehaald in Amsterdam, op de fiets. Pixelgarantie is daar €45,- valt wel mee maar aangezien ik daar al eerder een notebook had gekocht vroeg ik of ze echt nog om die paar centen moeilijk gingen doen en toen mocht ik hem terplekke even proberen! Goeie service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je resultaten boekt met linux, laat het hier dan aub. even weten..

heb alles inmiddels aan de praat behalve ACPI (geeft nog wat problemen) en WLAN draait ook nog niet ga ik zo aan de gang proberen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net thuis een draadloos netwerk gemaakt bij ons thuis, ging allemaal heel simpen, 2x met kabel en nu dus mijn laptopje draadloos, werkt uitstekend! 't enige waar ik nog niet achter ben is hoe je insteld hoeveel en wanneer hij zichzelf terugklokt

verder ziet san andreas er vele malen mooier uit dan op mijn vaste desktop:

amd athlon xp 2600+, nvidia 4800 SE 512 mbram dus dat is ook heeel mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die 5024 dezelfde als de 5020 (http://www.acer.be/acereu...=2&ctx1=BE&crc=2439096494)
Ik ga namelijk ook deze 5020 kopen:p Volgens de website zit er bij de 5020 wel bluetooth bij...

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
de 5020 is de serie, je moet even bij 'configurations' kijken voor de exacte typenummers (en daar zie je: 5024wlmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mja, ik heb er ook eentje aangeschaft. Maar na een uur, en wat installatiewerk moest ie rebooten. En sindsdien is ie niet meer tot leven te wekken. Het powerlampje doet het, bij opstarten knippert het HD-ledje 3 keer, en verder is ie zo dood als het maar kan.

Acer gebeld, morgen komt UPS voorrijden en als het goed is is het binnen 5 dagen opgelost en moet ik een werkende laptop hebben... ben benieuwd :)

Maar toen ie het deed, het korte moment, liep ie als een trein. En ziet er goed uit.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:04:
Mja, ik heb er ook eentje aangeschaft. Maar na een uur, en wat installatiewerk moest ie rebooten. En sindsdien is ie niet meer tot leven te wekken. Het powerlampje doet het, bij opstarten knippert het HD-ledje 3 keer, en verder is ie zo dood als het maar kan.

Acer gebeld, morgen komt UPS voorrijden en als het goed is is het binnen 5 dagen opgelost en moet ik een werkende laptop hebben... ben benieuwd :)

Maar toen ie het deed, het korte moment, liep ie als een trein. En ziet er goed uit.
wel heeeel erg bizar dit, wat voor een installatiewerk heb je uitgevoerd als ik vragen mag?

steek voor de grap is je oplader erin :X B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:45:
[...]

wel heeeel erg bizar dit, wat voor een installatiewerk heb je uitgevoerd als ik vragen mag?

LOOOOOOOOOOOOL

Maargoed....
Linux:
Ubuntu 5.04 vergeet het want je toetsenbord reageer niet tijdens de isntallatie dus kun je niks doen.
Feodra Core 4 deed het eerst niet maar nu ik al die Acer crap eraf heb gegooid en een normale MBR e.d heb heb ik goede hoop dat hij nu wel normaal kan partitioneren en dat ik eht dus kan installerenm dat ga ik morgenochtend ff proberen en dan laat ik direct weten hoe het zit met ndiswrapper en de ATi X700 kaartm want dat zal ook niet van een lije dakje afgaan vrees ik.
Anyway jullie horen het morgen wel.
Heb ondertussen ook een nieuw dvd-klepje ge-eist van Acer want na een week begint dat ding er hier ook af te schieten.

antec x vormige cooler gekocht er voor... wtf? Wat is dat voor een ding, toevallig ook een link naar de pricewatch ofzo of de specspagina van dat ding want heb echt geen idee wt je bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een nieuw dvd klepje bij acer besteld maar bij mij zou het nog wel eens een aantal weken kunnen duren helaas voordat ze die opsturen omdat het eerst nog een goedkeuring moet krijgen. Laatste vind ik op zich wel erg vreemd aangezien het een bekend fenomeen is en er een nieuwe recvisie van het klepje is. Ach ja, ga dalijk een paar weken op vakantie en dan maar hopen dat ie intussen al in de bus ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:45:

Die zat erin... en met en zonder deed ie niets meer :/

En installatiewerk... Windows geinstalleerd, daar begon ie vanzelf mee. Toen virusscanner, toen windows update en toen RIP. Dus niets bizars van mijn kant ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Even een klein vraagje aan de mensen hier met de Acer 5024: Is er met deze laptop nog goed buiten te werken? Ik heb in een winkel het crytal bright scherm bekeken maar ik vond het eigenlijk een erg vervelend scherm in het TL licht, overal weerspiegelde wel wat. Misschien was het daar gewoon een erg verkeerde opstelling, maar kunnen jullie goed binnen / buiten met het scherm werken zonder een enorme reflectatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Hallo ik volg dit topic al weer een tijdje en nou zag ik zo nu en dan Bluetooth naar voren komen. ik heb net de acer helpdesk gebeld en deze zegt dat er in de Aspire 5024WLMi geen Bluetooth zit en dat je moet kijken of er een kleine b achter het WLMi gebeuren staat. verder zegt IMD en acer dat de module voor deze laptop niet lever baar is en niet bestaat. heeft iemand hier een idee waar je het vandaan kan halen of bestaat het echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:03:
Even een klein vraagje aan de mensen hier met de Acer 5024: Is er met deze laptop nog goed buiten te werken? Ik heb in een winkel het crytal bright scherm bekeken maar ik vond het eigenlijk een erg vervelend scherm in het TL licht, overal weerspiegelde wel wat. Misschien was het daar gewoon een erg verkeerde opstelling, maar kunnen jullie goed binnen / buiten met het scherm werken zonder een enorme reflectatie?
ik heb hem gisteren buiten geprobeert tussen de bedrijven door om even mijn draadloos netwerk te testen, maar ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden van weerspiegelinge, wel bijvoorbeeld als je een bureaulamp zo schuin op het scherm laat schijnen
Lordsauron schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:10:
Hallo ik volg dit topic al weer een tijdje en nou zag ik zo nu en dan Bluetooth naar voren komen. ik heb net de acer helpdesk gebeld en deze zegt dat er in de Aspire 5024WLMi geen Bluetooth zit en dat je moet kijken of er een kleine b achter het WLMi gebeuren staat. verder zegt IMD en acer dat de module voor deze laptop niet lever baar is en niet bestaat. heeft iemand hier een idee waar je het vandaan kan halen of bestaat het echt niet?
je kan toch ook gewoon n usb of pc-card bluetooth stickje kopen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:10:
Ook niet fair van hen. Op de website (http://www.acer.be/acereu...=2&ctx1=BE&crc=2439096494) staat er dat er wel bluetooth aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:18:
[...]

Ook niet fair van hen. Op de website (http://www.acer.be/acereu...=2&ctx1=BE&crc=2439096494) staat er dat er wel bluetooth aanwezig is
dat vond ik dus ook. maar ik heb de helpdesk gebeld en die zijden dat het zo was.

Ik heb dus een maitje gestuurd naar IMD met daar in het hier boven te vinden onder deel nummer
daar kreeg ik als andwoord op:
Geachte relatie,

Onderstaande module is tbv de Aspire 5000 series, deze wordt niet genoemd voor de 5020 series. Mocht dit onderdeel niet werken dan kan deze niet geretourneerd worden.

Hiermee doe ik u de prijsopgave toekomen van het (de) door u aangevraagde part(s).

Partnummer Omschrijving Prijs Levertijd
54.T48V7.001 MODULE.BLUETOOTH.W/ANTEN. ¤ 41,21 2-3 weken

Nou was mijn vraag iemand ervaarig met het plaatsen van dit onderdeel. kan het wel?.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:07:
[...]

je kan toch ook gewoon n usb of pc-card bluetooth stickje kopen? :/
Ik heb hier voor een laptop gehad en externe dingen zuigen. altijd breekbaar en zo wil gewoon Geïntegreerd

[ Voor 4% gewijzigd door Lordsauron op 05-07-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Goh, op zo'n momenten vind je het jammer dat dat ding geen inside USB poort heeft, dan pleur je die stick gewoon aan de binnekant, probleem opgelost....
Wat dat scherm betreft, crytsalbright ja cker, maar ik heb er geen problemen mee qua lichtinval en weerspiegeling. Je moet natuurlijk niet recht inm het licht gaan zitten ennuh, hoek van in val is hoek van uitval hé dus het volstaat meestal omn eht scherm iets verder open of dicht te zetten en je bent klaar.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.