Toon posts:

ACER Aspire 5024WLMi

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

Nobby

Nuts!

Schaamteloos geript van een andere post van mij
r0b schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:35:
[...]

http://personal.kriteon.c...elMate_2300_4000_4500.pdf
Part number 54.T48V7.001

Bestellen + inbouwen + gebruik maken van BlueTooth.
In deel 1 van dit topic was er al iemand die aanbood om (bij genoeg interesse) een aantal BT modules aan te schaffen.
Let op, zelf inbouwen blijkt zeer lastig te zijn bij de Acer TravelMate 4000-serie, hopelijk geldt dat niet voor de 5024WLMi ;):
PietProem schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:23:
Inbouwen is zeer lastig!

Je moet je complete laptop uit elkaar halen.
En dan bedoel ik van LCD demonteren tot aan de CPU ed. ik ben redelijk handig met pc's alleen ik durf het zelf niet aan (als jij het wel aandurft moet je maar even mailen ik heb een service manual 3,6 Mb).
Zo'n module zijn niet de kosten 45 euro en het monteren is iets van 80 euro bij http://www.imd.nl dit is de officiele Acer reperateur van Nederland als ik het goed begrepen heb.
Dit komt allemaal uit het [Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2

Bluetooth erbij zou wel handig zijn maar niet onoverkomelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:42:Gamed op zich nog steeds heerlijk maar als je 166 Mhz geheugen krijgt wil ik ook graag op die snelheid hebben lopen.

Zal posten wat er bij acer uitkomt.
Hopelijk kun je de snelheid van het geheugen wel opschroeven, anders heeft dat PC3200 geheugen ook niet verschrikkelijk veel nut :(

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:30
Nu dus eerst wachten op de uitslag over dat geheugen. Kan ik direct mijn vraag stellen.
Er is al heel wat verteld over die hidden partitie met de install. Maar ik wil graag XP pro en linux erop hebben. Dat worden dus 3 partities (linux swap, linux, xp). Maakt Acer er geen probleem van als ik deze partities weggooi. HP vertelde mij namelijk dat (bij HP dan) alleen de software garantie wegvalt. Hopelijk is dat hier ook zo.

Verder heb ik niets meer gelezen over het probleem op pagina 1. Daar wordt gezegd dat het scherm af en toen knipperde. Maar ik lees daar niks over terug dus ik neem aan dat verder niemand dat probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Volgens AcerAdvantage: Notebooks heb je alleen garantie op je hardware, software wordt nergens besproken en ik las dat je dmv de cd's de notebook weer in originele staat kunt brengen zie ik geen problemen.

/Edit
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:00:
[...]
In disc management is te zien dat er nog wel degelijk een hidden partitie van iets meer dan een gig bestaat. Verder beweert Acer dat er twee opties zijn voor recoveren. Dat is met de informatie op de hidden partitie en met een viertal cd roms. Ben dus niet zo bang dat het fout gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door Nobby op 15-06-2005 18:53 ]

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Die hidden partitie wil ik natuurlijk weg kicken, want als ik Linux install is de MBR toch veranderd (mij lijk t dat die recovery via de MBR start). En over een viertal cd's heb ik nergens gelezen. Het kan WEL zijn dat je die zelf kunt maken met zo'n recovery programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

AFAIK krijg je cd's bij je laptop waarmee je de hele HD kunt rebuilden naar zijn originele staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik zit eraan te denken een 7200rmp hdd aan te schaffen voor mijn notebook. Maar hoe groot zijn eigenlijk de nadelen?

+Veel extra powerconsumptie?
+Veel lawaai (fan die steeds aanslaat)?
+Veel warmte?

Iemand die zowel met 4200 en 7200 heeft gewerkt in een laptop en die duidelijk de voor / nadelen heeft ondervonden zou hier een leuk antwoord kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Hier een paar voorbeelden over de gevolgen van een snellere hardeschijf:

Travelstar 7K607200rpm 8MB buffer
Momentus5400rpm 8MB buffer
Travelstar 40GN4200rpm 2MB buffer

Dit zou ik een voordeel noemen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kaznobbe/image003.gif _/-\o_

Die paar minuten minder zijn geen onoverkomelijk nadeel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kaznobbe/image006.gif
Summary: Choose The Faster Hard Drive Whenever Possible.

For users faced with the choice between a standard 4200-rpm hard drive and a faster 5400-rpm or even 7200-rpm model, we would recommend picking the faster-turning drive. Although the battery life will be a few minutes less, the performance increase more than outweighs this relatively small downside. The mere fact that a notebook boots up faster when equipped with a 5400-rpm drive justifies the higher price, in our opinion.

Regarding noise levels, we could not determine any significant differences between the different drives.

Price, however, is an entirely different matter. The Hitachi 7K60 is about $60-$70 more expensive than a 5400-rpm hard drive with the same capacity and identical cache size. When buying a built-to-order notebook, the user should still consider whether to "save" a few hundred megahertz on the CPU in order to "finance" the faster hard drive.
Bron: Fast And Furious: Notebooks vs. Battery Life Drain

En aangezien de Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) op dit moment de enige 7200rpm 2.5" hardeschijf is is deze review van 31 oktober 2003 nog steeds van toepassing denk ik.

Er is een reden dat ik niet de Hitachi Travelstar E7K60 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) heb genoemd, want dit is eigenlijk geen notebook hardeschijf. Deze is speciaal ontworpen voor blade server e.d. De maximale werktemperatuur van de E7K60 is ook maar 40 graden tegenover de maximale werktemperatuur van de 7K60: deze is 55 graden. De E7K60 zou in theorie dus eerder kunnen crashen.

Aangezien je in een notebook de hardeschijf niet echt optimaal koelt zou ik gewoon voor de 7K60 gaan wanneer je een 7200rpm hardeschijf in je notebook wilt hebben.

Qua temperatuur:

Ik vond deze tabel hiervan:

Hard Drive Temperature After 15 Minutes of Seek Activity
Hard Disk DriveAverage Temperature (°C)
Hitachi Travelstar 7K60 (7200RPM)45.9
Hitachi DK23EA-40 (4200RPM)43.9
Hitachi DK23EB-20 (5400RPM)44.6
Fujitsu MHS2030AT (4200RPM)43.1
Bron: 7200RPM Comes to 2.5-inch Drives

Dus veel warmer wordt de 7K60 niet.

/Edit
Hier posten sommigen dat bij hen het geheugen wel op 166mhz loopt. :?

/Edit2
Het blijkt dat de gebruikte diagrammen soms het standaard plaatje van ome Tom laten zien ipv de diagrammen die ik wou laten zien, dit heb ik gefixed :)

[ Voor 26% gewijzigd door Nobby op 17-06-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 12:56
BlowFish schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:23:
Ik zit eraan te denken een 7200rmp hdd aan te schaffen voor mijn notebook. Maar hoe groot zijn eigenlijk de nadelen?

+Veel extra powerconsumptie?
+Veel lawaai (fan die steeds aanslaat)?
+Veel warmte?

Iemand die zowel met 4200 en 7200 heeft gewerkt in een laptop en die duidelijk de voor / nadelen heeft ondervonden zou hier een leuk antwoord kunnen geven :)
Ik heb er zelf een 7200rpm schijf er in liggen. Ik ben erg e spreken over de snelheid.
Je hoort hem wel werken, maar dit is niet op een hinderlijk niveau. Verder heb ik de 80GB scijf die er uit kwam in een externe case gebouwd.

En tijdens het intensief geruik van de schijf merk je waar de schijf zit omdat deze plat warm wordt. (maar niet extreem warm, je hebt en gratis verwarmt touchpad :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Casejunkie op 16-06-2005 08:57 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DAlchemist schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 03:33:
Hier een paar voorbeelden over de gevolgen van een snellere hardeschijf:

Dit zou ik een voordeel noemen:
[afbeelding] _/-\o_

Die paar minuten minder zijn geen onoverkomelijk nadeel:
[afbeelding]

[...]

Bron: Fast And Furious: Notebooks vs. Battery Life Drain

En aangezien de Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) op dit moment de enige 7200rpm 2.5" hardeschijf is is deze review van 31 oktober 2003 nog steeds van toepassing denk ik.

Er is een reden dat ik niet de Hitachi Travelstar E7K60 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) heb genoemd, want dit is eigenlijk geen notebook hardeschijf. Deze is speciaal ontworpen voor blade server e.d. De maximale werktemperatuur van de E7K60 is ook maar 40 graden tegenover de maximale werktemperatuur van de 7K60: deze is 55 graden. De E7K60 zou in theorie dus eerder kunnen crashen.

Aangezien je in een notebook de hardeschijf niet echt optimaal koelt zou ik gewoon voor de 7K60 gaan wanneer je een 7200rpm hardeschijf in je notebook wilt hebben.

Qua temperatuur:

Ik vond deze tabel hiervan:

Hard Drive Temperature After 15 Minutes of Seek Activity
Hard Disk DriveAverage Temperature (°C)
Hitachi Travelstar 7K60 (7200RPM)45.9
Hitachi DK23EA-40 (4200RPM)43.9
Hitachi DK23EB-20 (5400RPM)44.6
Fujitsu MHS2030AT (4200RPM)43.1
Bron: 7200RPM Comes to 2.5-inch Drives

Dus veel warmer wordt de 7K60 niet.

/Edit
Hier posten sommigen dat bij hen het geheugen wel op 166mhz loopt. :?
mag ik jou hartelijk bedanken voor dit uitgebreid antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop vanmiddag te horen te krijgen dat ik geslaagd ben, en ben alvast wat aan het opzoek naar een laptop voor volgend jaar. Nu heb ik een paar laptops gevonden die aan mijn wensen voldoen, alleen ben ik niet echt goed in het doorhakken van de knoop wat betreft computers.

Het gaat op de:
Aspire 5024WLMi

# Turion64 1.8 GHz
# 15.4TFT WXGA CrystalBrite
# 512MB
# 80GB
# DVD Dualdoublelayer
# LiIon 56K
# GigLan 802.11b/g
# no FDD
# 128MB ATI X700 card reader
vs.
Alpha 2500

# 15,4” WXGA Breedbeeld
# Intel® Pentium® M 725
# 1,6GHz
# 512MB/DDR-RAM geheugen
# 60GB HDD
# 256MB ATi M11 Radeon 9700
# 8x DVD +/- R/RW Rewriter
# 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
# TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
# 3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
# SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
# 2 Jaar garantie, carry-in
Af te lezen aan de gepostte benchmarks presteert de Aspire 5024WLMi aanzienlijk beter dan de Alpha 2500.

voordelen van de Aspire 5024WLMi zijn dan vooral:
80 GB harddisk
ati x700 128 MB
wat ik erg jammer vind is dat het geheugen bestaat uit 2 modules van 256 MB ; die ook nog - zo heb ik gelezen in een review - draaien op een kloksnelheid van maar 133mhz (ligt dit nou aan mij of is dit ognelooflijk weinig :p) Omdat ik graag 1024 ram wil in mn laptop ben ik dus genoodzaakt op direct 2 nieuwe bankjes van 512 te kopen. Weet iemand misschien ook hoeveel ik voor 2 bankjes van 256 laptopgeheugen krijgen kan? Bij de computerland kan ik voor een meerprijs van 70 euro 512 er bij krijgen. (bij de alpha)

Ook is de harddisk 4200 rpm, tegenover de 5400rpm harddisk van de alpha 2500.

En hoe zit het precies met de Turion 1,8 ghz ; ik ben altijd meer een pentium mens geweets en heb eigenlijk geen ervaring met AMD (behalve dan vrienden met AMD's) Is de Turion een beetje de Mobility CPU van AMD? Ik hoorde ook zoiets als gelijk aan een centrino 1,6?

De videokaart van de Aspire 5024WLMi presteert overduidelijk beter dan de 256MB m11 van de Alpha. Omdat ik graag wat game - en mn desktop odnerhand ook al weer meer dan 2 jaar oud is - zou het mooi meegenomen zijn dat er een aardig goeie videokaart in zat. Daarnaast komt dit weer ten goede bij mn photoshopwerk.

Bij de computerland zou de Alpha 2500 € 1099,- kosten (+ € 70 voor de 512 extra ramgeheugen)

Bij OBCS kan ik de Aspire 5024WLMi krijgen voor € 1077,- (+ dan de extra kosten voor 1024 ram)

Na dit allemaal te hebben voorgelegd, welke keuze zouden jullie maken? Wat raden jullie me aan ; en zouden jullie een paar van mijn vragen gestelt in deze reply kunnen beantwoorden?

bedankt ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

BlowFish schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:21:
[...]

mag ik jou hartelijk bedanken voor dit uitgebreid antwoord _/-\o_
Ach, ik kon toch niet slapen en ben er zelf nog enthousiaster door geworden om voor de 5024WLMi te gaan :)
Casejunkie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:55:
[...]

Ik heb er zelf een 7200rpm schijf er in liggen. Ik ben erg e spreken over de snelheid.
Je hoort hem wel werken, maar dit is niet op een hinderlijk niveau. Verder heb ik de 80GB scijf die er uit kwam in een externe case gebouwd.

En tijdens het intensief geruik van de schijf merk je waar de schijf zit omdat deze plat warm wordt. (maar niet extreem warm, je hebt en gratis verwarmt touchpad :P)
Jij hebt er toch ook 1024MB PC3200 geheugen in gestopt en dat draait bij jou ook op maar 133mhz?
Zou je willen kijken welke bios versie jij hebt?

Want hier heeft iemand het geheugen wel op 166mhz lopen en heeft de BIOS versie 1.03 in zijn laptop.

[ Voor 60% gewijzigd door Nobby op 16-06-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:25:
Ik hoop vanmiddag te horen te krijgen dat ik geslaagd ben, en ben alvast wat aan het opzoek naar een laptop voor volgend jaar. Nu heb ik een paar laptops gevonden die aan mijn wensen voldoen, alleen ben ik niet echt goed in het doorhakken van de knoop wat betreft computers.

Het gaat op de:

[...]

vs.

[...]

Af te lezen aan de gepostte benchmarks presteert de Aspire 5024WLMi aanzienlijk beter dan de Alpha 2500.

voordelen van de Aspire 5024WLMi zijn dan vooral:

[...]

wat ik erg jammer vind is dat het geheugen bestaat uit 2 modules van 256 MB ; die ook nog - zo heb ik gelezen in een review - draaien op een kloksnelheid van maar 133mhz (ligt dit nou aan mij of is dit ognelooflijk weinig :p) Omdat ik graag 1024 ram wil in mn laptop ben ik dus genoodzaakt op direct 2 nieuwe bankjes van 512 te kopen. Weet iemand misschien ook hoeveel ik voor 2 bankjes van 256 laptopgeheugen krijgen kan? Bij de computerland kan ik voor een meerprijs van 70 euro 512 er bij krijgen. (bij de alpha)

Ook is de harddisk 4200 rpm, tegenover de 5400rpm harddisk van de alpha 2500.

En hoe zit het precies met de Turion 1,8 ghz ; ik ben altijd meer een pentium mens geweets en heb eigenlijk geen ervaring met AMD (behalve dan vrienden met AMD's) Is de Turion een beetje de Mobility CPU van AMD? Ik hoorde ook zoiets als gelijk aan een centrino 1,6?

De videokaart van de Aspire 5024WLMi presteert overduidelijk beter dan de 256MB m11 van de Alpha. Omdat ik graag wat game - en mn desktop odnerhand ook al weer meer dan 2 jaar oud is - zou het mooi meegenomen zijn dat er een aardig goeie videokaart in zat. Daarnaast komt dit weer ten goede bij mn photoshopwerk.

Bij de computerland zou de Alpha 2500 € 1099,- kosten (+ € 70 voor de 512 extra ramgeheugen)

Bij OBCS kan ik de Aspire 5024WLMi krijgen voor € 1077,- (+ dan de extra kosten voor 1024 ram)

Na dit allemaal te hebben voorgelegd, welke keuze zouden jullie maken? Wat raden jullie me aan ; en zouden jullie een paar van mijn vragen gestelt in deze reply kunnen beantwoorden?

bedankt ,
Euhm de verscillen zijn behoorlijk tussen het grafisch geweld

Ik heb zelf de Acer en me moeder heeft een gelijke configuratie aan die van die Alpha 2500.

En die Acer haald dik 2000 punten meer in 3dmark03

Dus zeker de moeite om de Acer te nemen, helemaal met dat lekkere scherm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DAlchemist schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:34:
[...]

Ach, ik kon toch niet slapen en ben er zelf nog enthousiaster door geworden om voor de 5024WLMi te gaan :)

[...]

Jij hebt er toch ook 1024MB PC3200 geheugen in gestopt en dat draait bij jou ook op maar 133mhz?
Zou je willen kijken welke bios versie jij hebt?

Want hier heeft iemand het geheugen wel op 166mhz lopen en heeft de BIOS versie 1.03 in zijn laptop.
Ik draai ook het 1.03 bios echter geeft CPU-Z dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://x4.putfile.com/6/16610262724-thumb.jpg

heb 2x Corsair 512mb PC3200 bsteld hopelijk werkt het met dat geheugen beter.

verder mek ik helemaal geen performance verlies alles draait perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

BlowFish schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:34:
[...]

Ik draai ook het 1.03 bios echter geeft CPU-Z dit aan:

[afbeelding]

heb 2x Corsair 512mb PC3200 bsteld hopelijk werkt het met dat geheugen beter.

verder mek ik helemaal geen performance verlies alles draait perfect!
Heb je deze screenshot gemaakt terwijl je je notebook stressed? Omdat ie ook een tabelletje met 166mhz laat zien :? Misschien schakelt ie wel over naar 166mhz zodra hij dat nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DAlchemist schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:19:
[...]

Heb je deze screenshot gemaakt terwijl je je notebook stressed? Omdat ie ook een tabelletje met 166mhz laat zien :? Misschien schakelt ie wel over naar 166mhz zodra hij dat nodig heeft?
nee de notebook was idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Draai CPU-Z dan als de donder met je notebook gestressed, hopen dat ie dan wel op 166mhz draait :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 1,5 week ook een 5024wlmi, en ben er erg te spreken over
(ondanks dat de lak niet echt super is.. nou niet bepaald kras/slijt vast, je kan er maar beter zuinig op zijn)

toen ik hem kocht was nog niet helemaal duidelijk of het beestje ook 166mhz geheugen
vreet.. en zo te zien doen ze dat wel, alleen is niet duidelijk waneer?
het zou fijn om te weten of het alle reepjes vreet .. hiermee bedoel ik

pc2700 en pc3200? > 200mhz zal ie niet pakken.. maar clockt ie naar beneden
tot 166??? >

Ik zou graag het maximale uit dit kleine monstertje willen halen..

dus heb er inmiddels wel een 7.1ch Audigy ZS 2 in gehangen om het geluid een 'stukje' beter te laten klinken. (Dat AC97 crap onboard geval vind ik maar niets, ik ben persoonlijk zowieso niet over AC te spreken)

Afbeeldingslocatie: http://image.findandcompare.com/us/productimages/83/232019/creative-labs-sound-blaster-audigy-2-zs-notebook-(pcmcia-card).jpg
Volgens DAlchemist zou de 7K60 een goede keuze kunnen zijn voor een 2.5" HD

Waarschijnlijk ga ik zelf voor de 7K60, aangezien perpendiculaire schijven net op de markt zijn, verwacht ik daar nog niet al te veel van kwa performance

Bron: nieuws: Seagate komt met eerste 2,5" perpendiculaire harde schijf

Welk geheugen kan ik er nou het best inzetten, en is dit moeilijk om te doen? ; )
/ welk geheugen heeft de laagste latency's?
(ik zie in het boekje van acer dat er een klepje onderop de laptop zit voor het geheugen, kan niet moeilijk zijn denk ik)

PS: BlowFish, kan je het nog is onder Full-load nakijken? bvd. :)

wat zijn verder nog leuke upgrades? > om van dit laptopje een absoluut beest te maken?

PS: Als je die cardreader en infrarood drivers ed. disabled / uitschakelt + Microsoft Bootvis een keertje draait, zie je dat dit ding aanzienlijk sneller loopt (boot tijden van rond de 12 -tot 15seconden, zijn niet onmogelijk)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:43:
Ik heb sinds 1,5 week ook een 5024wlmi, en ben er erg te spreken over
(ondanks dat de lak niet echt super is.. nou niet bepaald kras/slijt vast, je kan er maar beter zuinig op zijn)

toen ik hem kocht was nog niet helemaal duidelijk of het beestje ook 166mhz geheugen
vreet.. en zo te zien doen ze dat wel, alleen is niet duidelijk waneer?
het zou fijn om te weten of het alle reepjes vreet .. hiermee bedoel ik

pc2700 en pc3200? > 200mhz zal ie niet pakken.. maar clockt ie naar beneden
tot 166??? >

dus heb er inmiddels wel een 7.1ch Audigy ZS 2 in gehangen om het geluid een 'stukje' beter te laten klinken. (Dat AC97 crap onboard geval vind ik maar niets, ik ben persoonlijk zowieso niet over AC te spreken)

[afbeelding]
Volgens DAlchemist zou de 7K60 een goede keuze kunnen zijn voor een 2.5" HD

Waarschijnlijk ga ik zelf voor de 7K60, aangezien perpendiculaire schijven net op de markt zijn, verwacht ik daar nog niet al te veel van kwa performance

Bron: nieuws: Seagate komt met eerste 2,5" perpendiculaire harde schijf

Welk geheugen kan ik er nou het best inzetten, en is dit moeilijk om te doen? ; )
/ welk geheugen heeft de laagste latency's?
(ik zie in het boekje van acer dat er een klepje onderop de laptop zit voor het geheugen, kan niet moeilijk zijn denk ik)

PS: BlowFish, kan je het nog is onder Full-load nakijken? bvd. :)

wat zijn verder nog leuke upgrades? > om van dit laptopje een absoluut beest te maken?

PS: Als je die cardreader en infrarood drivers ed. disabled / uitschakelt + Microsoft Bootvis een keertje draait, zie je dat dit ding aanzienlijk sneller loopt (boot tijden van rond de 12 -tot 15seconden, zijn niet onmogelijk)
Die geluidskaart wil ik dus ook gaan halen over een tijdje.

Over het geheugen: je kan gewoon 200Mhz geheugen pakken klokt hij gewoon terug tot 133MHz dus is ff afwachten of er een bios update komt er voor.

En bedankt voor je tip van de IR poort uitschakelen en bootvis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de opstart-tijden van 12-15 seconden waar ik het in me vorige post over had..
dit is met een standaard HD / standaard geheugen.

Start menu tweak
OK, hier nog een 'tweak'.. (je moet er wel mee kunnen leven..........) (kijk uit het bewerken van het windows register is niet zonder gevaar.. op eigen risico.. blabla >:) )

Start | Run of Start | Uitvoeren
type in: regedit
click op OK

verander nu de waarde in '\HKEY_CURRENT_USER\Control Pane\Desktop\MenuShowDelay'
in 0.

Het duurt nu niet een halve seconde eer dat items in je start menu openen,
het is even wennen- maar ik vind het iig een stuk prettiger werken. (direct responce krijgen is beter : ?)

Hardware profielen
PS: Ik denk dat je het makkelijkst een extra profiel kan aanmaken in het
Configuratiescherm en dan onder Systeem ... als je nu een profiel aan maakt wat alle hardware ingeschakeld bevat
en een profiel met de dingen die je minder vaakt gebruikt.. sd-pc-card zooi, andere card-reader zooi, infraroord - 1394.. die schakel je uit in dit profiel

dan kan je makkelijk switchen.. standaard heb je meer performance .. en indien nodig kan je alle hardware gebruiken.. je kan natuurlijk ook de hardware die je nodig hebt even inschakelen

maja.. als je weet dat je het nodig hebt, voordat je je laptop aanzet ..kan je ff op F8 drukken en een profiel selecteren (ALS ik me niet vergis)

Om even the sumarizen...of zoiets

Als je het maximale van het maximale uit je 5024wlmi wilt halen
gooi je het volgende erin:

Hiitachi Travelstar 7K60 schijf
PC3200 / 200mhz geheugen in (maken latency tijden met SO-DIMMs nog wat uit?)
Audigy zs 2 notebook edition

kan het beter?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ha, die Bootvis ownt, geen idee dat dat ding bestond, leuk om dat te weten...

Kan iemand mij eens vertellen waarom er op de drivers page van Acer Support Europe de nieuwe modellen er niet eens instaan?!
Ook op Acer Support Pan America krijg ik niks voor de 5024, alhoewel de 5000 wel vermeldt staat, en voor drivers en biosupdates geeft hij dan telkens
Product:
Aspire 3000
Related Product:
Aspire 5000

Nouja, het zal allemaal wel denk ik, vind het toch raar dat ze de Aspire 5000 / 5024 nog niet eens aan hun lijst hebben toegevoeg op Europe Support, is ook zo voor nog een paar andere Asprie's en Travelmate's...

Over die reghack: HKEY_CURRENT_USER\Control Pane\Desktop\MenuShowDelay
Misschien wel handig om erbij te vermelden wat die hack inhoud?!

Weet iemand al hoe dat nou zit met dat geheugen?

edit1: F8 is toch alleen voor die "Advanced Start-up options" als er iets mis is gegaan tijdens de vorige keer afsluiten,

[ Voor 8% gewijzigd door Daenney op 17-06-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, je kan een hardware profiel niet in het F8 menu selecteren. ik dacht dat dit mogelijk is .. is dus niet zo. je kan dit dus alleen in het Control Panel / Systeem veranderen?

ow ennuh, waar die tweak voor is:

quote: 'Het duurt nu niet een halve seconde eer dat items in je start menu openen,
het is even wennen- maar ik vind het iig een stuk prettiger werken.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:43:

[afbeelding]
:9~ MUST HAVE

werk hij een beetje lekker want in dat geval bel ik empc even om deze geluidskaart aan mijn bestelling toe te voegen :D

[ Voor 28% gewijzigd door BlowFish op 17-06-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Daenney_s schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:31:
Kan iemand mij eens vertellen waarom er op de drivers page van Acer Support Europe de nieuwe modellen er niet eens instaan?!
Het is maar n idee maar mss is er gewoon nog geen support voor dit product. Maar toch, de handleiding is op de "global" site wel te downloaden maar niet op de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:20:
[...]

:9~ MUST HAVE

werk hij een beetje lekker want in dat geval bel ik empc even om deze geluidskaart aan mijn bestelling toe te voegen :D
ik ben er iig ontzettend blij mee (ben geen audiofiel, maar me surround set kraakte op dat stereo ac chipje) en dat vond ik niet leuk.

nu met deze audigy, kan ik zelfs m'n speakers calibreren.. iet wat erg handig is als je niet in het midden van een kamer zit bv.

w00ps: http://www.tomshardware.com/mobile/20050222/index.html

quote van TH: 'The Audigy 2 ZS Notebook is a superb technological achievement and is clearly THE sound card for laptop computers, providing the best combination of performance and practicality.'

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Volgens mij kun je als handleiding de Aspire 3020-serie gebruiken. Deze is voorzover ik kan zien precies hetzelfde als de Aspier 5020-serie, behalve de proc (Sempron ipv Turion).

/Edit
De Drivers e.d. kun je hier vinden: Ftp Server Acer.
[notebook] -> [aspire 3020 5020]

[ Voor 44% gewijzigd door Nobby op 17-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Yep, dat is dezelfde handleiding als die ik gedownload had. Maar je hebt tenminste wel n snellere server gevonden.

Hoe goed werkt die microfoon eigenlijk? En waarom staat er iets in de handleiding over TK kijken met de laptop. Zover ik gezien heb hebben en de 3020 en de 5020 geen aansluiting daarvoor. Zal wel standaard handleiding voor Arcade zijn.

Kan de dvd speler ook de kleinere formaat discs lezen.

[ Voor 64% gewijzigd door Ascathon op 17-06-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP: Download niet de nieuwe AC97 drivers, daar gaan je boxen nog harder van kraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

In ieder geval bedankt bvoor die FTP-server link, die staat nu in m'n bookmarks...
Ga ik ff die handleiding voor de lol doornemen, heb nu toch niks beters te doen :P

Die Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook ga ik er achteraf waarschijnlijk wel bijnemen en dan nog een nieuw speakers-setje, gaat erg leuk worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand nog ff kunnen helpen met het doorhakken van de knoop? :p

Verwijderd in "ACER Aspire 5024WLMi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik wil Acer niet zwart maken maar de helpdesk is ook belangrijk. Het volgende zou ik in ieder geval zeker meenemen in je beoordeling over Acer:

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=1356817

En er is daar nog wel meer te vinden.
Maar dan zit je met het volgende probleem: Over alle merken is wel wat te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Ascathon op 18-06-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ascathon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:00:
Ik wil Acer niet zwart maken maar de helpdesk is ook belangrijk. Het volgende zou ik in ieder geval zeker meenemen in je beoordeling over Acer:

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=1356817

En er is daar nog wel meer te vinden.
Maar dan zit je met het volgende probleem: Over alle merken is wel wat te vinden.
Jupz mee eens. Vooral als de laptop naar een reparatie moet is hij lang weg. Maar de helpdesk zullen we verder niet nodig hebben als tweakers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casejunkie schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:47:
[...]

Jupz mee eens. Vooral als de laptop naar een reparatie moet is hij lang weg. Maar de helpdesk zullen we verder niet nodig hebben als tweakers toch?
Is dat sarcastisch bedoeld of meen je het ook echt, dit is natuurlijk een zeer slechte zaak.

Maubro: Hoe is het nou met je dvd - slot speler afgelopen die het niet deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:33:
[...]

Is dat sarcastisch bedoeld of meen je het ook echt, dit is natuurlijk een zeer slechte zaak.

Maubro: Hoe is het nou met je dvd - slot speler afgelopen die het niet deed?
Wat ik van andere heb gehoord is dat een reparatie tijd van 4 weken geen uitzondering is maar regel.
Let op dit is wat ik van andere heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Van vier weken maak ik nog niet het grootste probleem. Misschien is het leveren van onderdelen het punt dat tijd kost. Maar als het daarna nog niet gerepareerd is, of dat er nog eens een mankement dat wordt t toch ernstig. Zoek op de Kassa site maar eens naar Acer. Daar is iemand die al zijn 4 Acer laptop heeft in 1,5 jaar.

Jammer eigenlijk, want de laptop waarover dit topic gaat heeft toch goede specs. De andere die ik op het oog had (3800+!!), bleek toch shared video geheugen te hebben. Ik wil toch wel een systeem hebben waarmee ik kan gamen. Want ik heb geen geld voor en een laptop en een desktop pc. Dat eerste heeft in ieder geval mijn voorkeur omdat ik hem voor school nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ascathon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:49:
Van vier weken maak ik nog niet het grootste probleem. Misschien is het leveren van onderdelen het punt dat tijd kost. Maar als het daarna nog niet gerepareerd is, of dat er nog eens een mankement dat wordt t toch ernstig. Zoek op de Kassa site maar eens naar Acer. Daar is iemand die al zijn 4 Acer laptop heeft in 1,5 jaar.

Jammer eigenlijk, want de laptop waarover dit topic gaat heeft toch goede specs. De andere die ik op het oog had (3800+!!), bleek toch shared video geheugen te hebben. Ik wil toch wel een systeem hebben waarmee ik kan gamen. Want ik heb geen geld voor en een laptop en een desktop pc. Dat eerste heeft in ieder geval mijn voorkeur omdat ik hem voor school nodig heb.
Misschien leuk om te weten dan, Battlefield 2 speelt heel goed op 1280 x 800 @ medium alles. In het begin wel erg choppy maar dat wordt verholpen als ik mijn extra 512mb ram heb, lag vandaag op het postkantoor enkel kwamen ze het niet brengen :'( )

ps het ook die audigity 2 ZS notebook besteld, ben benieuwd :) Misschien die 2.1 THQ Z-2300 van logitech erbij :9~ .. alleen wel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:49:

Ik heb totaal nog geen problemen gehad met deze laptop. Maar dat betekend niet dat een ander er geen problemen mee kan krijgen ( ; ) duh) ik vind het iig (bijna een schande) erg jammer dat hun support zo slecht is. Je moet er van een fabrikant op aan kunnen dat je support krijgt waar je recht op hebt. (daar bedoel ik mee, service binnen een fatsoenlijke tijds norm, een weekje (maximaal 2) kunnen we allemaal wel wachten) dat is het punt niet. Maar als je meer dan een maand moet wachten, verlies je daar echt geld mee. PC's/Notebooks dalen zodanig snel in prijs dat iedere dag dat je hem niet kan gebruiken geld kost.

Ik persoonlijk vind dat onaanvaardbaar, en dat jij door dit soort dingen niet overtuigd? bent van het feit dat je een goede investering doet is meer dan spijtig.

en een trieste zaak. Mocht je toch deze laptop aanschaffen dat hoop ik dat je er net zo veel plezier van hebt als dat ik dat doe.

Nog een performance tweakje B)
met een standaard XP Home installatie werkt dit alleen vanaf stap 6
voor XP Pro vanaf stap 1) hiermee schakel je het 2e kanaal van de 1ste en 2de ide controller uit
deze worden niet gebruikt, dit zou voor een aanzienlijk boost moeten zorgen:

1. Open notepad.exe, type "del c:\windows\prefetch\ntosboot-*.* /q" (without the quotes) & save as "ntosboot.bat" in c:\
2. From the Start menu, select "Run..." & type "gpedit.msc".
3. Double click "Windows Settings" under "Computer Configuration" and double click again on "Shutdown" in the right window.
4. In the new window, click "add", "Browse", locate your "ntosboot.bat" file & click "Open".
5. Click "OK", "Apply" & "OK" once again to exit.
6. From the Start menu, select "Run..." & type "devmgmt.msc".
7. Double click on "IDE ATA/ATAPI controllers"
8. Right click on "Primary IDE Channel" and select "Properties".
9. Select the "Advanced Settings" tab then on the device 0 or 1 that doesn't have 'device type' greyed out select 'none' instead of 'autodetect' & click "OK".
10. Right click on "Secondary IDE channel", select "Properties" and repeat step 9.
11. Reboot your computer.

bron: flexbeta.net

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een paar dagen aan het bellen met acer over de geheugensnelheid en telkens proberen ze in hun database te zoeken naar het antwoord waarna ze beloven mij dezelfde dag nog terug te bellen met een antwoord wat nog steeds niet gebeurd is. Maandag maar weer eens bellen.
Even een andere vraag, heeft iemand euro en dollar toets al werkend gekregen is office?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Ik ga de 5024WLMi deze week nog halen, maar ik vraag me af of ik een pixelgarantie moet nemen of niet. Hebben degene die deze laptop al hebben last van dode (sub)pixels?

/Edit
Ik heb hem besteld _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Nobby op 20-06-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reparatietijden bij Acer zijn hard achteruit gegaan (in het aantal dagen), dus de service er op vooruit ;)
Repairs van 5-10 werkdagen zijn tegenwoordig bijna regel, echter slechte ervaringen blijven langer nagalmen dan goede...

En het "klagen over een helpdesk" ken ik ook wel, iemand wel eens op een helpdesk gewerkt? Sommige mensen zijn écht onmogelijk en laten de vraag bij je rijzen of ze uberhaupt wel weten wat links en rechts is. Zulke mensen weiger je op een gegeven moment te helpen, door hun eigen onwil/onkunde. Als mensen dan met een defect product blijven zitten gaan ze het op de helpdesk gooien, maar ik laat m'n monteur mij ook niet vragen of ik een koppakking van m'n auto wil vervangen....(nadenkertje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DAlchemist schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:03:
Ik ga de 5024WLMi deze week nog halen, maar ik vraag me af of ik een pixelgarantie moet nemen of niet. Hebben degene die deze laptop al hebben last van dode (sub)pixels?
na 4 weken nog steeds 'dodepixelloos' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 01:06:
De reparatietijden bij Acer zijn hard achteruit gegaan (in het aantal dagen), dus de service er op vooruit ;)
Repairs van 5-10 werkdagen zijn tegenwoordig bijna regel, echter slechte ervaringen blijven langer nagalmen dan goede...

En het "klagen over een helpdesk" ken ik ook wel, iemand wel eens op een helpdesk gewerkt? Sommige mensen zijn écht onmogelijk en laten de vraag bij je rijzen of ze uberhaupt wel weten wat links en rechts is. Zulke mensen weiger je op een gegeven moment te helpen, door hun eigen onwil/onkunde. Als mensen dan met een defect product blijven zitten gaan ze het op de helpdesk gooien, maar ik laat m'n monteur mij ook niet vragen of ik een koppakking van m'n auto wil vervangen....(nadenkertje..)
In de basis heb je wel gelijk maar ik denk hier niet helemaal terecht. Ik weet zelf redelijk veel van computers dus als ze mij vragen een videokaart te wisselen van een pc is dat geen probleem. Het gaat er hier meer over de afspraken die gemaakt zijn structureel niet worden nagekomen wat zo jammer is. Asl ze het antwoord niet kunnen leveren over de geheugen snelheid kunnen ze in ieder geval een belletje geven dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:42:
[...]

In de basis heb je wel gelijk maar ik denk hier niet helemaal terecht. Ik weet zelf redelijk veel van computers dus als ze mij vragen een videokaart te wisselen van een pc is dat geen probleem. Het gaat er hier meer over de afspraken die gemaakt zijn structureel niet worden nagekomen wat zo jammer is. Asl ze het antwoord niet kunnen leveren over de geheugen snelheid kunnen ze in ieder geval een belletje geven dat ze er mee bezig zijn.
Dat is inderdaad niet netjes, laat ik je een advies geven - vraag altijd de naam van degene met wie je spreekt. Dan weet je wie je te grazen kan nemen als je niet goed geholpen word }:O

Het is toch wel belangrijk dat we hier achter komen, ik prik er van het weekend een gig in.
En zou graag zien dat het op 166mhz draait.

Weet iemand of een HD met een dikte van 9,5mm erin past, dit is toch geen standaard dikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9.5MM is standaard voor notebooks, en natuurlijk 2.5" als lengte. 9.5MM is de hoogte :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 13:49 . Reden: verduidelijking :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Niemand extra informatie over de Acer eRecovery software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand vertellen of Linux hier een beetje op draait.

ATI staat n.l. niet bepaald bekend om zijn goede Linux ondersteuning. :)

Dat is het enige wat mij op dit moment weerhoud van het kopen van dit bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend ff bekeken of er nog zinvolle methode's zijn om XP te tweaken, en wat blijkt.. die zijn er meer dan genoeg.

(In het volgende artikel heb ik wat tweaks beschreven die goed op de 5024wlmi te gebruiken zijn, ook op andere machine's moet dit zonder problemen te gebruiken zijn.. meeste is iig goed getest op de wlmi)

>:) http://dirkjan.argonhosting.nl/xp-tweaks-public.rtf >:)

er zijn nog veel meer tweaks, maar ik denk dat dit wel een hoop van de belangrijkste zijn, als je nog een tweak heb welke in het artikel zou moeten staan.. laat het dan even weten (commentaar is welkom..)

ps: bekijk het document met wordpad, en niet met word .. word vernaggelt de layout nl.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Op een aantal fora lees ik dat mensen problemen hebben met de dvd drive. Als ze op eject duwen, komt niet alleen de disc eruit, maar ook valt de cover er van af. Heb je dat ding 1 dag kun je hem al terug sturen.
Iemand nog ergens een vergelijkbaar systeem gevonden? spec/prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Ascathon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:17:
Op een aantal fora lees ik dat mensen problemen hebben met de dvd drive. Als ze op eject duwen, komt niet alleen de disc eruit, maar ook valt de cover er van af. Heb je dat ding 1 dag kun je hem al terug sturen.
Hier staan alle turion laptops die bekend zijn: klik
• AMD Turion64 MT32, 1,8 GHz
• ATI MOBILITY™ RADEON® X700 graphics
• DVB-T TV-Tuner
• 80 GB harde schijf
• 1024 MB DDR RAM
• DVD-brander DL

• High-End uitrusting:
* Telefoneren via internet
* plat, stabiel en licht:
Weegt slechts 2800 gram
* 7-in-2 geheugenkaartenlezer
* Geïntegreerde stereoluidsprekers
• 15,4" TFT WXGA Widescreen

• Aansluitingen:
* 4 x USB 2.0, 1x Firewire (IEEE 1394), 1x Mic-IN, 1x koptelefoon-OUT (incl. adapter voor SPDIF-digital Audio OUT), 1x S-Video OUT incl. adapter voor composiet, 1x Line-IN en 1x Video-IN via meegeleverde adapter, 1x Modem (RJ11), 1x LAN (RJ45), 1x PCMCIA TYP II
• Talrijke toebehoren:
afstandsbediening – bedien vanuit uw luie stoel Windows, TARGA® Quick Media en Power Cinema – optische muis, SCART-kabel, headset met microfoon, hybride TV/radio-tuner
• Mobile Multimedia Power – de nieuwe notebook van Lidl!
* probleemloos overal tv-kijken met DVB-T!
* moderne draadloze oplossingen met Bluetooth!
* probleemloos gegevens en muziek op CD/DVD branden!
* rechtstreeks via de notebook muziek beluisteren!
* rechtstreeks via de notebook DVD’s bekijken!
* vlot en snel surfen op het internet!
* uitgesteld tv-kijken op televisietoestel mogelijk!
* gegevens rechtstreeks via de geheugenkaart op de notebook opslaan!
* gemakkelijk spelletjes spelen op de notebook!
* wereldwijd en goedkoop telefoneren via het internet!

• Bluetooth
• TARGA® Quick Media – multimedia met één druk op de knop
• Wireless-LAN – IEEE 802.11b/g
• 3 jaar garantie incl. pick-up service en hotline

€1299,-
Afbeeldingslocatie: http://www.amdboard.com/turion_chart_1.gif
De turion in deze laptop is een MT-32. zuiniger maar met maar 512kb L2 cache en de x700 in deze laptop heeft maar 64MB DDR geheugen.

Wel meer geheugen, bluetooth en een tv-tuner zitten erin.

Ik ga desondanks voor de acer 5024WLMi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ascathon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:17:
ja klopt, :( maar dit is zo'n beetje het enige nadeel aan deze laptop, naja dat nemenw e dan maar voor granted.. en besides nadat de cover eraf valt kan je hem er weer terug op klikken, je zit niet met een gat in je laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
het is gelukt :D (was eigenlijk heel erg makkelijk, ach je moet het een x gedaan hebben )

2x 512mb corsair pc 3200 zit in mijn laptop en het werkt perfect , battlefield 2 draait nu helemaal als een zonetje :)

helaas geeft cpu-z nog steeds 133mhz aan ipv 166mhz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
BlowFish schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:01:
[...]
besides nadat de cover eraf valt kan je hem er weer terug op klikken, je zit niet met een gat in je laptop :P
Ik zou er absoluut niet blij mee zijn als dat ding er steeds vanaf valt (en ook nog eens geheugen wat waarschijnlijk niet eens naar 166MHz gaat). Is er geen mogelijkheid om die drive zelf te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:04:
[...]

Ik zou er absoluut niet blij mee zijn als dat ding er steeds vanaf valt (en ook nog eens geheugen wat waarschijnlijk niet eens naar 166MHz gaat). Is er geen mogelijkheid om die drive zelf te fixen?
Dat covertje is bij mij ook een probleem. Hij is lam en volgens mij breekt er bijna een contactpunt af. Heb de helpdesk gebeld en binnen 6 dagen zou er zo'n klepje worden opgestuurd. Na één iemand die me heel slecht te word heeft gestaan, ben ik later prima verder geholpen na nog een keer bellen.

Bij mij geeft lavalys(www.lavalys.com) everest 2 aan dat het geheugen op 166 Mhz draait. Er staat sneheid pc2700 (166mhz) en alter bij instellingen staat het volgende:
Geheugeninstellingen:
@ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 Mhz 2.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Kennen ze het probleem? Sturen ze nu een verbeterde cover op, of moet je over een maand weer bellen.
Ik had eerder verwacht dat je dat hele ding zou moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:11:
Kennen ze het probleem? Sturen ze nu een verbeterde cover op, of moet je over een maand weer bellen.
Ik had eerder verwacht dat je dat hele ding zou moeten opsturen.
Gelukkig niet het hele apparaat weg! Ze vragen wel of je enigszins technisch bent.
Was jouw antwoord aan het typen toen jij met je vraag begon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Nu nog aub een antwoord op: Kennen ze het probleem? Sturen ze nu een verbeterde cover op?
;)

Tsja, ik laat me wel eerst goed informeren voordat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:27:
Nu nog aub een antwoord op: Kennen ze het probleem? Sturen ze nu een verbeterde cover op?
;)

ja staat één post boven je vraagpost wat ze doen... Ze sturen zoals je kunt lezen wel een covertje op. Maar als je bedoelt of die anders is dan de originele, dus met verbeteringen, weet ik niet. Kan dat later wel vertellen als je dat bedoelt. Heb wel twee pogingen gedaan bij de helpdesk zoals beschreven staat. (De eerste keer kwam er een beetje iets uit als: zoek het zelf maar uit, dit is de sales lijn) Verder heb ik ze niet letterlijk gevraagd of het probleem bekend was, maar ze keken er totaal niet gek van op.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Ascathon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:27:
;)

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:33:
[...]

ja staat één post boven je vraagpost wat ze doen... Ze sturen zoals je kunt lezen wel een covertje op. Maar als je bedoelt of die anders is dan de originele, dus met verbeteringen, weet ik niet. Kan dat later wel vertellen als je dat bedoelt. Heb wel twee pogingen gedaan bij de helpdesk zoals beschreven staat. (De eerste keer kwam er een beetje iets uit als: zoek het zelf maar uit, dit is de sales lijn) Verder heb ik ze niet letterlijk gevraagd of het probleem bekend was, maar ze keken er totaal niet gek van op.
Ik krijg de 5024WLMi deze week nog en zal hierover berichten wanneer ik het probleem ook heb. Ik hoop natuurlijk van niet :)
BlowFish schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:19:
het is gelukt :D (was eigenlijk heel erg makkelijk, ach je moet het een x gedaan hebben )

2x 512mb corsair pc 3200 zit in mijn laptop en het werkt perfect , battlefield 2 draait nu helemaal als een zonetje :)

helaas geeft cpu-z nog steeds 133mhz aan ipv 166mhz ...
Zijn je timings wel veranderd tenopzichte van het originele geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een kopie van de Aspire 5024WLMi bemachtigd en ben over veel dingen erg tevreden. Alleen niet over de geluidkaart, die kraakt behoorlijk :( voor iemand met gevoelige oren... Het kan worden omschreven als willekeurig gegenereerde bit-jes die een ploffend/krakend geluid veroorzaken. Zowel uit de laptopspeakers als een aangesloten geluidssysteem is dit te horen. Zoals
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:31:
TIP: Download niet de nieuwe AC97 drivers, daar gaan je boxen nog harder van kraken :P
zegt, gaat bij het 'sleutelen' het alleen maar erger kraken. Is er geen andere oplossing voor dit probleem? Heeft iedereen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DAlchemist schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:53:
[...]

[...]

Ik krijg de 5024WLMi deze week nog en zal hierover berichten wanneer ik het probleem ook heb. Ik hoop natuurlijk van niet :)

[...]

Zijn je timings wel veranderd tenopzichte van het originele geheugen?
yes, ik had nog niet eens gekeken maar heb ze ff vergeleken met die foto die ik eerst had gemaakt en de timings zijn best improved :)

vroegah: 2-3-3-6-8-16
nu :2-2-2-6-8-16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan om deze laptop te komen, maar moet eerst nog mijn examenresultaten afwachten.

ik volg dit forum dus al een eindje en ben dan maar es gaan grasduinen over info over de problemen. dit heb ik gevonden op andere forums:

ten eerste: het geluidsprobleem
I have spent a lot of time with searching on internet, where is the problem. But I read from many forums that realtek is a piece of **** (regarding to drivers). I have found out that problem is in DirectSound output. When I swich it to the wave output, the quality is okay. I have written an email to Acer and also to Realtek that there is a problem with sound pops and clicks. But without respond until yet.
I think it is a pure software problem.

Marek

You may also want to try installing a previous AC97 driver set as I have from here : http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Drivrutiner/Ljudkort/Realtek&order=name&srt=yes

I currently have 3.58 installed and it seems much better, but maybe I speak to soon.

The one difference between 3.73 and 3.58 I have noticed is that 3.58 does not allow hardware acceleration in directsound.
Dit blijkt dus te werken

ten tweede: de 166 MHz problemen:
Just to let you know my 1694 with the latest drivers from ATI is now scoring 1700 in 3dmark 05 stock, also note that the mem in CPU-z can be reported wrong with newer models as mine was initially reported as 112 but was actually 166!
k weet niet of dit waar is, maar het zou wel es kunnen omdat dit wel als 166 MHz wordt weergegeven door andere programma's zoals daar zijn everest.

hopelijk ben je hier iets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto "Newer is not always better" werkt de downgrade van de AC97 drivers inderdaad :)
De geluids-output is een stuk helderder geworden! Geen poppend geluid meer.

Gelukkig kan nu ook achter de geluidspreformance "CristalBrite" gezet worden :*)

Thanks ascoldasice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ascoldasice: AC97 is Crap, je kan erg echt veel beter een audigy in knallen (enigste nadeel is dat je dan je build in speakers niet kan gebruiken..)

Ik ga vrijdag middag ff een 7200rpm Hiitachi 7K60, + 1gb ram halen.. en verwacht dat het goed werkt allemaal.. kzal gelijk even de nodige testjes doen, en wat screenshots plaatsen (word zaterdag. morgen)

Ik maak me echter om 1 ding zorgen, nu met deze 'Audigy ZS 2 Notebook' erin word ie een stuk warmer, daar kan het monstertje wel tegen .. denk ik

Echter word ie natuurlijk nog een HEEL stuk warmer met een 7200rpm schijf en nog 512mb meer geheugen (ik haal die 2x 256 eruit, 2x 512 erin).. ik ben bang dat ie dit niet overleeft.

Hoe zit het dan op dat moment met garantie, ik wil m'n 5024 niet grillen :/
gooi er wel zo'n plaatje onder met 2 van die fans voor thuis.. maja dan moet ik die audigy ook maar niet onderweg gebruiken, heb toch geen surround sets bij me als ik onderweg ben (althans.. mischien wel me zalman 5.1 theater headset..als ik naar een lan party oid ga)

Hebben jullie m'n meesterlijke uber tweak guide nou al gelezen? :o http://dirkjan.argonhosting.nl/xp-tweaks-public.rtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:33:
Onder het motto "Newer is not always better" werkt de downgrade van de AC97 drivers inderdaad :)
De geluids-output is een stuk helderder geworden! Geen poppend geluid meer.

Gelukkig kan nu ook achter de geluidspreformance "CristalBrite" gezet worden :*)

Thanks ascoldasice!
dit is ook ZO VAAK het geval met videokaarten, downgraden kan aanzienlijk schelen in performance ..

heb je nu nog wel hardware acceleratie in directx, kijk aub even bij. dxdiag

Start - > Run - > type hier in DXdiag enter.. eerlijk waar.

had beter m'n vorige post ff kunnen editen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:41:
ascoldasice: AC97 is Crap, je kan erg echt veel beter een audigy in knallen (enigste nadeel is dat je dan je build in speakers niet kan gebruiken..)

Ik ga vrijdag middag ff een 7200rpm Hiitachi 7K60, + 1gb ram halen.. en verwacht dat het goed werkt allemaal.. kzal gelijk even de nodige testjes doen, en wat screenshots plaatsen (word zaterdag. morgen)

Ik maak me echter om 1 ding zorgen, nu met deze 'Audigy ZS 2 Notebook' erin word ie een stuk warmer, daar kan het monstertje wel tegen .. denk ik

Echter word ie natuurlijk nog een HEEL stuk warmer met een 7200rpm schijf en nog 512mb meer geheugen (ik haal die 2x 256 eruit, 2x 512 erin).. ik ben bang dat ie dit niet overleeft.

Hoe zit het dan op dat moment met garantie, ik wil m'n 5024 niet grillen :/
gooi er wel zo'n plaatje onder met 2 van die fans voor thuis.. maja dan moet ik die audigy ook maar niet onderweg gebruiken, heb toch geen surround sets bij me als ik onderweg ben (althans.. mischien wel me zalman 5.1 theater headset..als ik naar een lan party oid ga)

Hebben jullie m'n meesterlijke uber tweak guide nou al gelezen? :o http://dirkjan.argonhosting.nl/xp-tweaks-public.rtf
buildinspeakers werken niet met de audigy 2 zs notebook :/ .... why... why ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:24:
[...]

buildinspeakers werken niet met de audigy 2 zs notebook :/ .... why... why ?
die speakers zitten op de interne sb aangesloten, moet je ff om solderen anders :7 ..

>:) .. tis idd niet echt leuk, als je je sb uitgang van de audigy aansluit op je mic ingang van je laptop zelf dan zou je wel geluid via je speakers er op 1 of andere manier uit moeten krijgen :o :o

edit:
maja.. dan gaat het geluid nog steeds over je oude sb.. denk niet dat dit zinvol is
:D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:44:

dit is ook ZO VAAK het geval met videokaarten, downgraden kan aanzienlijk schelen in performance ..

heb je nu nog wel hardware acceleratie in directx, kijk aub even bij. dxdiag

Start - > Run - > type hier in DXdiag enter.. eerlijk waar.
Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~dirk1/Tweakers/DirectX-DisplayTab.JPG
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~dirk1/Tweakers/DirectX-SoundTab.JPG

Alles nog goed in DirectX naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx Ascoldasice!

Die oude 3.58 AC97 drivers werken ook bij mij geweldig!
Heb totaal geen last meer van hinderlijk kraken en het geluid is ook met een goede hoofdtelefoon heel helder. Ben erg blij met je tip. Scheelt een hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ik heb zelf vandaag ook even met Acer gebeld over dat covertje.

Ze weten idd van het pobleem en ze sturen kostenloos een nieuw VERBETERD covertje op.
Dit zal ongeveer 4 werkdagen duren. Ben dus erg benieuw en zal me bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Casejunkie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:16:
Ik heb zelf vandaag ook even met Acer gebeld over dat covertje.

Ze weten idd van het pobleem en ze sturen kostenloos een nieuw VERBETERD covertje op.
Dit zal ongeveer 4 werkdagen duren. Ben dus erg benieuw en zal me bevindingen hier posten.
COOL :P ik heb direct een mailtje gestuurt in afwachting an het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Nou dan, dan hoor ik wel over dat waarschijnlijk verbeterde covertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leg dat ding is onder de scanner als je hem ontvangen hebt.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Voor deze prijs is het een mooi product, zoiets kan ik verder nergens vinden. Maar waar ik me zoveel zorgen maak is zo'n baggere support site. Voor deze laptop is daar nog niks over te vinden (Europa).
En de Global en Amerikaanse site is retetraag.

Het is gewoon jammer dat er niks te lezen is over een foutieve cover en de slechte geluidskwaliteit. Willen ze problemen wel erkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:37:
Voor deze prijs is het een mooi product, zoiets kan ik verder nergens vinden. Maar waar ik me zoveel zorgen maak is zo'n baggere support site. Voor deze laptop is daar nog niks over te vinden (Europa).

Het is gewoon jammer dat er niks te lezen is over een foutieve cover en de slechte geluidskwaliteit. Willen ze problemen wel erkennen?
probleem met het geluid, is met de 3.58 ac97 driver op te lossen zoals je hier in dit topic kunt lezen
en die cover.. daar krijg je gratis een vervanger voor toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:49:
[...]

probleem met het geluid, is met de 3.58 ac97 driver op te lossen zoals je hier in dit topic kunt lezen
en die cover.. daar krijg je gratis een vervanger voor toegestuurd.
Ik weet dat het wel op te lossen is...maar het is jammer dat het nergens terug te vinden is op de Acer website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ascathon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:37:

Niks te vinden? :?

info over de laptop
Support en divers

Het probleem van de cover erkennen ze meteen bij de helpdesk ze vragen meteen je gegevens en je serienummer en sturen kosteloos een nieuwe cover op zonder enige vorm van moeilijk doen _/-\o_

Dus ik moet zeggen dat ik dat betreft erg tevreden ben over de support tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Hmm. AFAIK was het laatst nog niet mogelijk om drivers te zoeken voor de 5020 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
godver wat is dat nou voor onzin :/ ik moet mijn hele laptop opsturen wil ik zo'n covertje krijgen!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:30:
godver wat is dat nou voor onzin :/ ik moet mijn hele laptop opsturen wil ik zo'n covertje krijgen!! :X
Bel nog is en geef is aan dat je daar niet mee akkoord gaat, ze kunnen dat ding toch opsturen
hier in het topic staat dat ze dat bij iedereen doen waarbij ie er af springt - en bij jouw niet?

we horen het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:04:
[...]

Bel nog is en geef is aan dat je daar niet mee akkoord gaat, ze kunnen dat ding toch opsturen
hier in het topic staat dat ze dat bij iedereen doen waarbij ie er af springt - en bij jouw niet?

we horen het wel
ja wat denk je dat ik gezegd heb :P ... tuurlijk was ik het hier niet mee eens en liet ik weten dat ik in verschillende flora had gelezen dat anderen het covertje gewoon toe gestuurt krijgen. Maar meneer deed nogal moeilijk :/ ... bel moren wel nog een x hopleijk zit er iemand anders achter die telefoon, + ik stuur ook een mailtje... gelijke monikken gelijke kappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
BlowFish schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:30:
Wat is dat voor BS :X
Terug bellen en vragen of ze dat covertje willen opsturen, willen ze dat niet laat ze dan naar het volgende callnummer kijken:

567459g

(Dat is mijn call nummer wat ik heb gekregen voor het opsturen van mijn covertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een callnummer. Ook voor het opsturen van zo'n covertje.
565679g
Kuunen ze niet aankomen met: "Dat was een uitzondering of unieke fout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Ik heb zelf deze laptop een 2,5 weken en heb er erg veel plezier van!

Ik heb zelf helemaal geen problemen met het geluid en ook het frontje van m'n dvd slot zit nog gewoon op z'n plaats. Ik heb wat gevoeld aan dat ding, maar zo te voelen zit ie er nog stevig op. Misschien andere productielijn? Ik heb wel wat bedenkingen over het toetsenbord. M'n "a" 'piept' een beetje. De veer lijkt niet helemaal 100% te zijn, maarja verder nog geen problemen mee ghad en om 'm nou daarom op te gaan sturen en 'm 'n tijdje kwijt te zijn zie ik niet zo zitten dus ik doe 't er maar mee :)

Ik speel zelf erg vaak WOW en dat draait erg lekker op redelijke settings. Alleen merk je wel heel goed dat het geheugen niet toereikend is.

Welke zou ik 't beste kunnen bestellen?

pricewatch: 512MB PC3200 DDR SO-DIMM (A-Data)
of
pricewatch: 512MB PC3200 DDR SO-DIMM (Corsair VS512SDS400)

of zijn er nog scherpgeprijsde die niet op tweakers staan (of kijk ik wellicht ergens overheen :) )

Ik vraag me af, wat is het beste eik in deze laptop? PC2700 of PC3200?

Wil na de vakantie ook nog 'n nieuwe HDD gaan aanschaffen, maar dat is van latere zorg :)

Ik wil ook nog heel ff terug komen op het "Kassa" verhaal. Ik las dat iemand iets poste over "1 persoon die in 1,5 jaar 4 laptops had gehad ivm defect". Hoeveel andere personen hebben hetzelfde gehad? Ik werk zelf in 'n telecomwinkel en zie vaak wijsneuzen aankomen met kassareportages die vaak kant-nog-wal raken. Uiteraard houd ik er wel rekening mee en houd ik reportages in de gaten, maar het zijn vaak de uitersten die ze behandelen. Overigens ben ik er wel van op de hoogte dat de service bij Acer wel minder is als wat je zou mogen verwachten. Ik ben dus ook erg benieuwd en hoop er geen gebruik van te hoeven maken, maar zoals ik ook al hier las is Acer zich aan 't verbeteren qua service en reparatietijden. Het lijkt een beetje op het UPC (chello) verhaal :) ook zij zijn nu op de goeie weg, laten we hopen dat Acer dat ook is!

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Qua geheugen: Is momenteel een moeilijk verhaal vanwege dat het geheugen maar 133MHz draait ipv van 166MHz zoals het zou moeten zijn. Heb er zelf gewoon 200MHz geheugen in laten zetten ook deze draait maar op 133,3 MHz volgs CPU-Z en Sisoft Sandra (ook bij de geheugen testen it het geheugen op PC2100 prestaties)

Ik zou zlf gewoon dus PC3200 nemen wie weet komt er een bios update zodat dit wel allemaal goed draait.

Weet toevallig iemand hoe de Bios valt aan te passen? Deze zit namelijk zo dicht als het maar zijn kan en je kan er eigenlijk niks aanpassen.

Nadelen tot nu toe ondervonden:

* het covertje wat los komt ( er breekt een pinnetje af, bekent probleem bij Acer en sturen nieuwe op) _/-\o_
* het geheugen wat maar op 133MHz draait
* dat de laptop toch redelijk warm wordt
* haperen tijdens DVD afspelen met Acer Arcade (cpu staat soms gewoon op 100% te pompen, mogelijke fout in Acer Arcade? van de week even andere DVD afspeel software er op gooien)
* geen bluetooth terwijl er wel een knop voor aanwezig is

Voordelen:
te veel om eigenlijk op te noemen hier enkele:

* prijs (zeer nette prijs voor wat je krijgt)
* zeer mooi scherm
* makkelijk geheugen en harde schijf vervangen
* zeer nette videokaart voor een laptop uit deze prijsklasse
* 64 bits Turion processor
* Duallayer brander 8X
* enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Casejunkie op 23-06-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een nette opsomming CaseJunkie.

Ik wil zometeen / straks, 2 x 512MB PC3200 SO-DIMM halen.. maar ik woon hier in de buurt van Leiden
en geen winkel die het op vooraad heeft.

Dat 7K60 schijfje, daar is niet zo moeilijk aan te komen.. kan ik hier om de hoek halen

weet iemand waar ik 512mb sodimms vandaan haal? -> omgeving Leiden

zal 200mhz ooit haalbaar zijn??, anders gooi ik er gewoon pc2700/166mhz geheugen in..
als er dan mischien nog is een bios update komt kan ik wel op 166. (ik betwijfel of 200mhz ooit te doen zal zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Al iemand daarover contact opgenomen met Acer?

Lovematch, ik zou geheugen via internet bestellen. Die prijzen schelen behoorlijk veel met winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
ohwja, weet iemand trouwens waar ik zo'n vilt kan vinden om tussen m'n toetsenbord en scherm te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
DarkWingDuck schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:21:

Lovematch, ik zou geheugen via internet bestellen. Die prijzen schelen behoorlijk veel met winkels.
Zal dadelijk even een mailtje gaan sturen naar Acer heb van de helpdesk daar wel een e-mailadres voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal malen gebeld met acer over het geheugen en niemand daar weet eigenlijk hoe snel ie zou moeten/kunnen lopen en waarom bijvoorbeel bij everest testen PC2100 geheugen uitwijst. Laatste reactie die ik kreeg was van als dit bij iedereen zo is dat het zo zou horen. Helaas, ik heb het geprobeerd maar ben er niet wijs uit geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
DarkWingDuck schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:45:
ohwja, weet iemand trouwens waar ik zo'n vilt kan vinden om tussen m'n toetsenbord en scherm te leggen?
be creative ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Het volgende mailtje heb ik naar Acer verstuurd:
Bavel, 24 juni 2005

Geachte heer/ mevrouw,

Een aantal dagen geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft van Acer. Het betreft hier de Acer Aspire 5024 WLMi.

Deze laptop heeft een AMD Turion MT-34 aanboord en PC2700 333MHz geheugen modules.
Tijdens verschillende testen ben ik er achter gekomen dat dit geheugen op een lager snelheid functioneerd dat het eigenlijk zou behoren te functioneren. Het functioneert namelijk op maar 266MHz wat overeenkomt met PC2100 266MHz geheugen.

Dit is zeer spijtig omdat dit de prestaties niet ten goede komt van de laptop. Ook het plaatsen van PC3200 400Mhz geheugen (wat de processor zou moeten aankunnen) heeft niet mogen baten. Het geheugen blijft namelijk op 266MHz draaien ipv 400MHz.

Wordt dit nog aangepast in een volgende BIOS update? of moeten we met dit probleem leren leven? Ik neem namelijk aan dat dit bij u een bekent probleem is.

De gebruikte testsoftware zijn:
SiSoftware Sandra Professional
CPU-Z versie 1.29

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkWingDuck schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:21:

het scheelt idd de helft..

50e tegenover bijna 100e .. per reepje, vraag me alleen af of het wel zinvol is om pc3200 te kopen

als de 5024wlmi niet sneller dan 133/ 166 kan draaien, zou pc2700 volstaan?

gaan we de 200mhz ooit halen? ; )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:32:
[...]

het scheelt idd de helft..

50e tegenover bijna 100e .. per reepje, vraag me alleen af of het wel zinvol is om pc3200 te kopen

als de 5024wlmi niet sneller dan 133/ 166 kan draaien, zou pc2700 volstaan?

gaan we de 200mhz ooit halen? ; )
Ik heb 69 euro per 512MB PC3200 module betaald merk Kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke winkel/ webstore ?,

kk

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
hoeveel CL?

en die 69 in de winkel betaald of op 'n inet winkel?

[ Voor 72% gewijzigd door DarkWingDuck op 24-06-2005 13:42 . Reden: extra vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
CL3 kingston bij alternate.

Nee heb geen IRC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een replacement covertje ontvangen maar kan nou niet echt grote verschillen zien.... behalve het vilt de wat de gleuf opvult. Dat is bij mijn nieuwe versie niet aanwezig. Verder zit het covertje wel redelijk stevig op z'n plaats, maar optisch is er weinig spannends te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:14:
Heb een replacement covertje ontvangen maar kan nou niet echt grote verschillen zien.... behalve het vilt de wat de gleuf opvult. Dat is bij mijn nieuwe versie niet aanwezig. Verder zit het covertje wel redelijk stevig op z'n plaats, maar optisch is er weinig spannends te melden.
Niets aan de pinnentjes te zien dat deze verstevigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kon er niks verschillends in ontdekken. Vorm was bij mij verder hetzelfde. Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat men voor een andere samenstelling van het materiaal heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het begin had ik ook nergens last van maar nu springt het kapje er bij mij ook af. Heb ook acer gebeld en ze zouden ook een nieuw kapje opsturen (hoe lang duurde het voordat die bij jou binnen was (SP1980) trouwens?) Ik heb nog verder proberen uit te zoeken met het geheugen maar ook bij de technische dienst wisten ze het helaas niet. Ze raaden mij wel aan om een mail te sturen met alle info en de link naar dit topic. Met al die info zouden ze het dan gaan uitzoeken met de technische dienst in taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
en heb je die mail al gestuurd? :D
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.