[HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waar heb jij die had films gedownload ?
Ik kan ze maag nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen matches
subtiele hint: probeer eens lange zinnen voluit te schrijven, ipv telkens een enter te gebruiken ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:18:
Waar heb jij die had films gedownload ?
Ik kan ze maag nergens vinden.
had-films?

Wat bedoel je? Is dit een warezrequest? Zelfs al is het technisch gezien niet illegaal (zolang je niet upload), films downloaden/aanbieden/vragen/linken zien we liever niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 07-10-2005 15:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:29
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:47:
Ik probeer het in dit topic ook maar een keer (in een ander topic geen reactie gekregen)

De xbox360 kan straks hoge-definitie films afspelen (zoals bijvoorbeeld de Imax-serie (Coral Reef Adventure enzo)) door middel van wm-hd-dvd's

Deze dvd's kun je op het internet echter alleen kopen als regio-1 dvd's
Mijn xbox zal straks helaas echter regio-2 zijn.

En toch wil ik eens op mijn (hd/ready) tv zien hoe high-def-filmpjes eruitzien.

Weet iemand of er regio-2 wm-hd-dvd's bestaan of weet iemand of er een andere mogelijkheid is
om hi-def filmpjes te bekijken ?

Mijn pc is helaas te oud om hd af te kunnen spelen, dus ik zal het moeten hebben van de xbox.
Natuurlijk!
De xbox360 wordt gekraakt, huppakee harde schijf erin en gaan met HD materiaal.
HD materiaal werkt nu ook wel @ xbox 1 maar dan alleen @ 10 fps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Red devil schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:33:
HD materiaal werkt nu ook wel @ xbox 1 maar dan alleen @ 10 fps. :)
ligt er maar helemaal aan wat voor encoder er is gebruikt, xvid/divx werkt prima op 1280x720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:07:
[...]

ligt er maar helemaal aan wat voor encoder er is gebruikt, xvid/divx werkt prima op 1280x720.
Ook in combi met 5.1 geluid? Heb je hierzelf ervaring mee? Doe je het re-encoden zelf? Zo ja, met welk pakketje, heb je een guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In wat posten boven me (pagina 20), hebben wat mensen gepost dat ze hoop voledige hd films downloaden. Ik zou ook graag paar HD films willen downloaden.

Ik ga er van uit dat het geen illigale fims zijn, want anders is het nogal vreemd dat je hier dan wel om hulp mag vragen om illigaal gedownloade films aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:31:
In wat posten boven me (pagina 20), hebben wat mensen gepost dat ze hoop voledige hd films downloaden. Ik zou ook graag paar HD films willen downloaden.

Ik ga er van uit dat het geen illigale fims zijn, want anders is het nogal vreemd dat je hier dan wel om hulp mag vragen om illigaal gedownloade films aan de praat te krijgen.
Het is dus wel illegaal. Tenzij je het over High-definition trailers hebt zoals W3ird_N3rd post. :)
En ze kunnen van hier uit niet zien of iemand ze legaal heeft of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Stel... je koopt de DVD van bijvoorbeeld 5th Element.. en dan download je de HD versi 1080P..
Je hebt dan de rechten op de film legaal... Of maken ze juridisch ook verschil in qualiteit?
(persoonlijk denk ik dat er wel ergens een zeikerig regeltje is die dat inderdaad doet.. maar aan de andere kant.. je hebt de film gekocht.. dus recht op het beeld.. .. )

Tis maar even een brain kraker op dit uur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Matched: hdtv
Dan zou je ook een goedkope VHS band kunnen kopen en de film als DVD downloaden en branden. Goed, bij DVD heb je dan een menu enzo (wat je grappig genoeg bij de HDTV films atm niet hebt doordat ze van broadcasts komen), maar verder is het dezelfde film..

Ik zie het maar zo met het alleen aanbieden van DVD-kwaliteit : ze willen m'n geld gewoon niet :P.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:31:

Microsoft heeft een showcase met wat WMV samples. In HDTV op laptops : wat heb je nodig? kan je nog wat samples vinden. hint : de doorgestreepte links doen het ook nog

Eerder zijn links gepost naar nog meer trailers e.d. ergens op een webserver, maar ik zou zo niet weten hoe ik dat adres nu ga terugvinden.

Complete films legaal in HDTV formaat ga je niet vinden :+

[ Voor 55% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:24:
Dan zou je ook een goedkope VHS band kunnen kopen en de film als DVD downloaden en branden. :P.
Inderdaad! })

Koop je nu beeldrecht of specifiek mediumrecht?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben wat HD materiaal wezen bekijken, het het valt me op daat vaak(dus niet elktijd) het beeld wat korrelig is.
Aan de andere kant is het wel posetief dat we nog niet berberkt zijn door de HD resolutie, op den duur komen er vanzelf betere opname's en dan zal het beeld nog mooier worden :D .

Op dit moment vind ik de beeldkwaliteit verschil tussen HD en pal progesiev niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:31:
Ik ben wat HD materiaal wezen bekijken, het het valt me op daat vaak(dus niet elktijd) het beeld wat korrelig is.
Aan de andere kant is het wel posetief dat we nog niet berberkt zijn door de HD resolutie, op den duur komen er vanzelf betere opname's en dan zal het beeld nog mooier worden :D .

Op dit moment vind ik de beeldkwaliteit verschil tussen HD en pal progesiev niet zo heel groot.
Dan heb je toch echt "brak" HD materiaal gezien en/of hardware Bij de juiite files krijg ik hier een haarscherp, niet korrelig beeld.
Neem een 1080i film die correct is opgenomen, en een fatsoenlijk scherm (1900x1200) en ieder pixeltje wordt aangestuurd, knappe kijker die dan nog korrels ziet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:19:
[...]

Dan heb je toch echt "brak" HD materiaal gezien en/of hardware Bij de juiite files krijg ik hier een haarscherp, niet korrelig beeld.
Neem een 1080i film die correct is opgenomen, en een fatsoenlijk scherm (1900x1200) en ieder pixeltje wordt aangestuurd, knappe kijker die dan nog korrels ziet. 8)7
Ieder pixeltje aansturen zal nooit helemaal direct gebeuren, vanwege motion blur. Maar daar heeft PAL net zo goed last van. Fotoscherpte haal je ook met HDTV nog niet helemaal.. Maar een foto op PAL resolutie is ook scherper dan een DVD.

Verkijk je hier niet op, en idd, bekijk goede opnames :). Zie b.v. de TMF Elize sample, die is toch écht niet korrelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik wil graag 1080i materiaal (.ts) kijken op mijn computer (amd 3200+, 6800 ultra), maar mijn videokaart helpt mijn processor daar niet bij (100 % belasting). Ik heb purevideo geinstalleerd, maar het programma wat daar bij zit speelt geen bestanden af , en loopt op den duur vast. vlc, bsplayer en powerdvd spelen de bestanden af met veel schokken. Wat moet ik doen om vloeiend hdtv te kijken?

Mijn andere computer (p4 2 ghz, 9500pro) speelt ze vloeiend af zonder dat ik daar iets voor hoefde te installeren of kopen. Je mag toch verwachten dat dat bij een snellere compurer ook het geval is?
Bedankt voor eventuele replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
De software decoder in VLC moet het met gemak afkunnen op een 3200+. En ik heb "maar" een 6600GT en 3000+ en bij mij gaat het prima. Dus wat doe je? Draai je verder geen andere programma's? Drivers voor je videokaart geïnstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
Geen matches
ja hoor, drivers zijn geinstalleerd, en lopen goed, ik draai geen andere programmas. Een 6600gt geeft uitgebreidere hardware decompressie dan een 6800 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_schobbejak schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:43:
ja hoor, drivers zijn geinstalleerd, en lopen goed, ik draai geen andere programmas. Een 6600gt geeft uitgebreidere hardware decompressie dan een 6800 ultra.
Ja klopt, maar qua MPEG2, al dan niet met nVidia's DVD decoder, zouden er geen verschillen in moeten zitten..

Ik heb HDTV nog wel met kuttere kaarten laten lopen. Dit snap ik dus niet helemaal..

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
_schobbejak schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:43:
mits je dat aan hebt gezet in bijv powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:12:
[...]

Jo BakMan, ik heb je gemaild. Zou je nog wat verder uitwijden over die 720p instellingen van HD materiaal voor de XBOX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schobbejak
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:12:
[...]

ja, dat staat wel aan, maar het mag niet baten. Heeft iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen idee of dit door geruchten al oud nieuws is, maar ik zie dit net bij RTL Z in de tracker onderaan voorbij komen:

http://www.rtl.nl/(/finan...1145-philips-upc-hdtv.xml
Samenwerking Philips en UPC op gebied van HDTV

Philips en UPC zijn een strategische samenwerking aangegaan om HDTV (High-Definition TV) in Nederland en andere Europese landen te introduceren.

Europa
Philips is Europees leider op het gebied van consumentenelektronica, terwijl UPC het grootste kabelbedrijf van Europa is. Een gevolg van de deal is dat UPC-klanten in Nederland in 2006 grote sportevenementen, zoals internationaal voetbal, en veel andere programma's in HDTV-kwaliteit kunnen bekijken.

HDTV
Bij HDTV uitzendingen worden televisie signalen met een veel hogere resolutie dan traditionele televisie doorgegeven. Philips en UPC zijn er van overtuigd dat 2006 het jaar zal worden waarin HDTV in Europa van de grond komt.

Reactie Philips
"De overeenkomst met UPC geeft Philips een unieke mogelijkheid om HDTV in de Europese markt te promoten", zegt Rudy Provoost, CEO van Philips Consumer Electronics. Gene Musselman, President en Chief Operating Officer van UPC Broadband is 'blij om samen te werken met een partner als Philips'.

Reactie UPC
"We kunnen onze klanten televisie in HDTV kwaliteit aanbieden. Wij geloven dat het succes van nieuwe HDTV systemen, gebaseerd op de ATSC standaard die elders in de wereld worden toegepast, ook in Nederland zullen worden gebruikt."

© RTLNieuws.nl

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:37
Grrrrrene schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:17:
Geen idee of dit door geruchten al oud nieuws is, maar ik zie dit net bij RTL Z in de tracker onderaan voorbij komen:

http://www.rtl.nl/(/finan...1145-philips-upc-hdtv.xml

[...]
Mja het is nu bevestigd dus, maar ik lees UPC en daar word ik als schotelbezitter weer niet vrolijk van natuurlijk. Ben wel blij dat ze nu eindelijk de stap gaan zetten, alleen hoe gaan ze het weer klaar spelen. De techniek is er inmiddels allemaal al getest in de VS en Japan (misschien nog meer landen, Hong Kong ofzo) dus ik hoop dat ze hier niet weer het wiel opnieuw uit willen vinden en weer een vage tussenvorm bedenken of op het laatste moment erachter komen dat de kabelbandbreedte niet genoeg is oid.

Belangrijkste is dat er infrastructuur voor komt (in Hilversum), dat geeft misschien de (commercielen) omroepen een impuls om series en films ook in HD uit te gaan zenden, en aangezien we in Nederland leven zal dat allemaal achter de decoder verdwijnen (voor schotelaars niets nieuws) maar wat gaan de prijzen daarvan worden. En vergeet de satelliet ook niet Philips !!!.

Overigens denk ik dat veel mensen zich genaaid gaan voelen als dat HD ready scherm toch ineens niet zo HD ready is, vandaar dat Philips volgens mij nu ook met schermen komt met full HD resoluties.

[edit]
Op de Philips site staat ietsje meer info, wat ik nu pas doorheb is dat t na de plaatsing van Oranje naar buiten gebracht wordt, das vast geen toeval :Y) Over de settop box kan ik nog geen link vinden, wat me wel bevalt is dat ze mpeg4 gaan toepassen en ATSC standaarden. Dus dat laatste ziet er goed uit.

[ Voor 14% gewijzigd door 6killer op 11-10-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene vraagt zich af of hier nog een reactie op komt van de kant van Essent (TV Home). Ik heb nml TV Home, geen HDTV afspeel mogelijkheid hier, maar ik vraag me dus af of zij dit gewoon aan zich voorbij laten gaan of dat UPC hiermee de concurrentie op scherp heeft gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Geen matches
Tja, ik hoop het ook dat de concurrentie hier wat aan gaat doen... B) In positieve zin. Maarja, bij dit soort berichten hoop je echt dat ze de kabel eens openbreken om meer aanbieders erop te krijgen ( en dan vergeten we gewoon even de negatieve 'bij-effecten' ). O-) Ik vind het een mooie ontwikkeling! :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Trouwens, ik lees in het persbericht dat ze ATSC standaard gaan gebruiken, die ondersteund gewoon de normale HDTV resoluties. Dat betekend dat ze met geen nieuwe fratsen aankomen zetten. Is de vraag alleen nog of het 720p of 1080i wordt. :9~

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Geen matches
Zal 99% zeker wel 720p zijn, aangezien dat is wat het gros van de Philips LCD TV's ondersteunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De vraag is niet hoe, waarom, wie maar wanneeeeerrrrr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jah inderdaad,

Ik zit al een tijdje te kijken naar een leuk LCD scherm voor op mijn muur,
maar nu de HD standaarden al bekend zijn, en 1080i het scherpste is, moet ik natuurlijk ook een scherm waarop die 1080i perfect in zijn waarde terecht komt. Maar ik zie dat alle schermen meer een resolutie van hooguit 1280 * 878 ala 1378 * 878 of iets in deze richting zitten. Een beetje krom dus. Dus als ik nu een scherm koop van die resolutie, dan zal ik later al het HD 1080i kunstwerk in een gecomprimeerde resolutie moeten kijken, oftewel weer een ander scherm kopen :-(.

Is het dus zo dat ze vanaf nu pas beginnen met de productie van fatsoenlijke 1920 * 1080 schermen, of zijn deze er al in het ontbetaalbaar segment. Beetje apart want een gemiddelde tft monitor van 19 inch haalt al makkelijk deze resolutie, en een scherm van anderhalve meter staat gelijk aan een 200 dollar 17 inchje. waar je dan een hoop ruggen voor uit de muur kan trekken.

xforce wacht maar weer af....
net als dat xforce ook al weer wacht op een fatsoenlijke 5.1 DD live geluidskaart etc.
en dat xforce wacht op een fatsoenlijke manier om tv@home in zijn media center pc te kunnen ontvangen.

en als dat nou allemaal gaat lukken voel ik mezelf was echt HD ready

wachten wachten wachten...dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Arx schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:51:
Trouwens, ik lees in het persbericht dat ze ATSC standaard gaan gebruiken, die ondersteund gewoon de normale HDTV resoluties. Dat betekend dat ze met geen nieuwe fratsen aankomen zetten. Is de vraag alleen nog of het 720p of 1080i wordt. :9~
Grrrrrene schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:59:
Zal 99% zeker wel 720p zijn, aangezien dat is wat het gros van de Philips LCD TV's ondersteunt ;)
Ik denk ook dat ze daarmee beginnen, ten eerste worden (alle?) sporten in de VS in 720 progressive uitgezonden omdat dat blijkbaar toch beter was dan interlaced, bovendien is de bandbreedte van 720p iets minder en kunnen inderdaad de meeste schermen 720P zonder te scalen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:24
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:51:
maar nu de HD standaarden al bekend zijn, en 1080i het scherpste is, moet ik natuurlijk ook een scherm waarop die 1080i perfect in zijn waarde terecht komt.
ehm ;)
1080p is natuurlijk nog een stuk mooier dan 1080i he, interlaced is niet bepaald gunstig voor de kwaliteit. maar 1080p is vrij weinig gebruikt helaas

bovendien kun je op het moment het best een 720p scherm kopen, pas zodra alle uitzendingen op 1080i/p komen wil je zon 1920*1080 scherm hebben. 720p opschalen naar 1920*1080 is minder mooi dan 1080i/p downscalen naar 1280*720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

Geen matches
ik vind zelf prettiger om naar 720p te kijken dan 1080i

Wat gek dat ze ATSC gaan gebruiken BTW, we hebben hier al 3 complete DVB systemen draaien, n.l. DVB-T (oke te weinig bandbreedte) DVB-C (kabel) en DVB-S (sat) de laatste 2 zijn uitermate geschikt om HD materiaal in mpeg4 of mpeg2 te versturen, sterker nog, het gebeurt al (Astra HD, euro1080 HD1)

Aan de andere kant zou het wel mooi zijn als de hele wereld eens een keer eens zou worden over de gebruikte standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Geen matches
Een erg merkwaardige situatie momenteel. Ik werk in een TV winkel en we verkopen veel HD-ready schermen, en alle nieuwe modellen die we binnen krijgen zijn HD-ready. Maar de enige mogelijkheid om daarvan gebruik te maken is je PC erop aan te sluiten en wat demo's van het internet te bekijken.

De apparatuur is er wel, maar het signaal nog niet. Alleen crappy PAL of digitale TV, want niks anders is dan datzelfde crappy PAL maar dan zonder sneeuw (desondanks ben ik wel blij dat het er is, ik vind het al heel wat). Waarom duurt het allemaal in hemelsnaam zo lang...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Captain Pervert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
Een erg merkwaardige situatie momenteel. Ik werk in een TV winkel en we verkopen veel HD-ready schermen, en alle nieuwe modellen die we binnen krijgen zijn HD-ready. Maar de enige mogelijkheid om daarvan gebruik te maken is je PC erop aan te sluiten en wat demo's van het internet te bekijken.

De apparatuur is er wel, maar het signaal nog niet. Alleen crappy PAL of digitale TV, want niks anders is dan datzelfde crappy PAL maar dan zonder sneeuw (desondanks ben ik wel blij dat het er is, ik vind het al heel wat). Waarom duurt het allemaal in hemelsnaam zo lang...
Je kan met een mooie DVD speler met DVI uitgang en en faroedja chip al heel wat, maar goed, het duurt wel lang ja....

Het probeem is m.i. dat 80% van nederland geen flauw benul heeft van wat HDTV is, ze vinden skoootel (zo heet dat hier in twente :p ) al heel wat, laat staan HDTV. Ook de (commerciële) omroepen willen er maar niet aan, kijk maar eens naar hoeveel breedbeeld uitzendingen we hebben, bar weinig dus, en hoe lang hebben we al breedbeeld TV's? De mensen willen wel allemaal breedbeeld TV's, maar nog steeds worden alle beelden uitgerekt door de tv zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn opa en oma,
die kunnen voetbal kijken op een 4:3 TV, die zijn blij.
een nieuwe tv snappen ze niet, en die kost geld, dus die kopen ze toch niet

kijk ik naar mijn ouders:
die hebben een grote breedbeeld tv, zijn helemaal happy, want ja breedbeeld WHOOOO, en die vinden het allemaal best, want ze kunnen voetbal kijken, en als ze keer nix te doen hebben kijken ze DVD WHOOO, en dat vinden ze allemaal prima, en als ik zeg dat het scherper kan dan zeggen ze: scherp zat.

Maarja wij hier zijn allemaal hebberts, wij willen alles perfect beter, best, maarja wij zijn misschien maar 5% van de bevolking die dat willen, en er moet eerst nog minimaal 50% van de nederlandse mensheid worden overgehaald willen ze hierin gaan investeren. Want als ze weten dat maar 5% van nederland een HDTV gaat kopen, levert het geen zak op. En dan pompen ze er ook geen investeringen in.

Opzich wel logisch, maar wij blijven het dupe van het wachten, de veelste hoge prijzen, de kinderziekten, en gewoon alle herpes troubles en tijd die er bij komen kijken.
en dat noemen we dan onze HOBBY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ff een wat andere soort vraag, maar ik denk dat ik hem hier het beste kan plaatsten.

Iedereen heef thet erover dat HD materiaal op een lcd (bijv. samsung le26r51b) er zo haarscherp uitziet, maar ik heb nog geen 1 keer scherp hd materiaal gezien. :?
Ik heb in de winkel mogen kijken naar een dvd op de samsung via een progressive scan, en ik begrijp dat de reso lager is dan HD input, ik zie toch echt duidelijk ruis!
Ik heb ook wat WMVHD footage gedownloade van o.a terminator 2 in 720p en een "stukje natuur" in 720 p, dit heb ik op me pc bekeken (19"crt) en het was wel mooi maar weer, die ruis!

Ben ik nou zo bijzonder dat ik die ruis zie (lijkt me heel sterk :) ), of is gewoon weg een feit dat "erbij hoort"?
Als er even niet gekeken wordt naar marketing technische verhaaltjes en naar bezitters die niet het eigen spul willen afkraken:
Hoe komt die ruis, of nog beter:
Is er van af te komen op huidige hardware, of wordt het wachten op de SEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:48:
als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn opa en oma,
die kunnen voetbal kijken op een 4:3 TV, die zijn blij.
een nieuwe tv snappen ze niet, en die kost geld, dus die kopen ze toch niet

kijk ik naar mijn ouders:
die hebben een grote breedbeeld tv, zijn helemaal happy, want ja breedbeeld WHOOOO, en die vinden het allemaal best, want ze kunnen voetbal kijken, en als ze keer nix te doen hebben kijken ze DVD WHOOO, en dat vinden ze allemaal prima, en als ik zeg dat het scherper kan dan zeggen ze: scherp zat.

Maarja wij hier zijn allemaal hebberts, wij willen alles perfect beter, best, maarja wij zijn misschien maar 5% van de bevolking die dat willen, en er moet eerst nog minimaal 50% van de nederlandse mensheid worden overgehaald willen ze hierin gaan investeren. Want als ze weten dat maar 5% van nederland een HDTV gaat kopen, levert het geen zak op. En dan pompen ze er ook geen investeringen in.

Opzich wel logisch, maar wij blijven het dupe van het wachten, de veelste hoge prijzen, de kinderziekten, en gewoon alle herpes troubles en tijd die er bij komen kijken.
en dat noemen we dan onze HOBBY
Nou, opzich snap ik je redenatie, maar zo werkt het niet helemaal. Dat van je opa en oma snap ik wel, dat is gewoon een gevolg van ouder worden, je volgt de nieuwste technieken niet meer helemaal. Ik vind het al heel wat dat m'n oma CD's gebruikt voor muziek :D Naja, voorbespeelde cassettebandjes zijn nergens meer tekoop.

Maar je ouders zijn echt wel van de generatie die de CD hebben omarmd omdat hij minder ruist dan het cassettebandje of de LP, bovendien klinkt hij nog mooier ook, hoewel dat op het gebied van de LP volgens sommige puristen nog discutabel is. Als je ze laat zien hoe haarscherp HDTV is, zullen ze echt wel onder de indruk zijn. Of ze het waard vinden is heel wat anders, maar ik denk niet dat HDTV alleen voor de hobbyist is.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:48:
ff een wat andere soort vraag, maar ik denk dat ik hem hier het beste kan plaatsten.

Iedereen heef thet erover dat HD materiaal op een lcd (bijv. samsung le26r51b) er zo haarscherp uitziet, maar ik heb nog geen 1 keer scherp hd materiaal gezien. :?
Ik heb in de winkel mogen kijken naar een dvd op de samsung via een progressive scan, en ik begrijp dat de reso lager is dan HD input, ik zie toch echt duidelijk ruis!
Ik heb ook wat WMVHD footage gedownloade van o.a terminator 2 in 720p en een "stukje natuur" in 720 p, dit heb ik op me pc bekeken (19"crt) en het was wel mooi maar weer, die ruis!
Probeer die robot-film van microsoft eens? Die is ruisvrij bij mij. Het ligt, zoals bakman ook al zegt, aan de opname techniek. Vergelijk het even met foto's: ruis zie je bij hoge resolutie foto's veel beter, maar ga je resizen naar een kleiner formaat (HD --> PAL) verdwijnt de ruis volledig.
Ben ik nou zo bijzonder dat ik die ruis zie (lijkt me heel sterk :) ), of is gewoon weg een feit dat "erbij hoort"?
Als er even niet gekeken wordt naar marketing technische verhaaltjes en naar bezitters die niet het eigen spul willen afkraken:
Hoe komt die ruis, of nog beter:
Is er van af te komen op huidige hardware, of wordt het wachten op de SEDs?
Zoals ik al zeg: het ligt volgens mij vooral aan de scherpte en de opname techniek. HDTV legt gewoon de imperfecties van de beeldsensor van zo'n camera bloot. Maar zeg nou zelf, zie je dat op normale kijkafstand?

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:48:

- een DVD is geen HD.
- ruis ligt aan de source, terminator 2 is op film opgenomen = ruis.
bijv. filmpjes al shrek en ook alle LOTR's zijn echt "ruisloos".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik werk voor het grootste facilitaire bedrijf van Nederland en kan met enige zekerheid zeggen dat het nog wel even gaat duren. Alleen in Nederland bezit ons bedrijf een 10-tal OBV's (regiewagens) en geen daarvan is volledig HD. Er zijn er wel een aantal die voorbereid zijn....
We zijn net de eerste stappen aan het zetten voor HD editing (AVID) maar dat staat nog erg in de kinderschoenen. Wel wordt er al op Versatel in surround live uitgezonden.

Alle uitzendstraten zijn ook nog lang niet zo ver. De meeste commerciele zijn nog niet eens in staat om breedbeeld uit te zenden. Zij 'faken' met letterbox.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Aangezien jij daar werkt: waarom hebben we na 10 jaar BBTV in Nederland nog steeds zo weinig echte BBTV uitzendingen? Ik bedoel: Als HDTV ook nog 10 jaar gaat duren betekent dat dat mijn net nieuwe BBTV nog vervangen gaat worden door een niet-HD TV :X Aan de andere kant zal HDTV ook gestimuleerd worden door de aankomende Bluray en HD-DVD spelers/recorders. Ook de nieuwe consoles (PS3, XBox 360) krijgen HD mogelijkheden, dus misschien dat deze overgang wel snel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dus misschien dat deze overgang wel snel gaat?
Er staat voor miljoenen en miljoenen aan apparatuur in Hilversum en Amsterdam.
Welke allemaal vervangen moet gaan worden...

... Dat gaat nog wel even duren dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:31:
[...]

Er staat voor miljoenen en miljoenen aan apparatuur in Hilversum en Amsterdam.
Welke allemaal vervangen moet gaan worden...

... Dat gaat nog wel even duren dus ...
Wat moet er dan allemaal vervangen? Je kan die karretjes en "liften" (iig waarmee je de camera kan laten zweven zeg maar) toch allemaal blijven gebruiken? Nieuwe camera's erop (vanaf €3000, ze zullen in de industrie vast €8000 cams oid gebruiken), misschien nieuwe videoediting software, evt. nieuwe hardware... Maar moet dat nou echt miljoenen en miljoenen kosten allemaal? En waarom _beginnen_ ze dan überhaupt niet met vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:14:
Ik werk voor het grootste facilitaire bedrijf van Nederland
Je bedoelt dat je voor United werkt? Zeg dat dan meteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Wie heeft het over camera's en 10 regiewagens vervangen?? Ze gaan echt niks HDTV maken hoor zeker geen nieuws uitzendingen en talkshows of klusprogramma's oid. In de VS zijn ook alleen maar de top series HDTV en ik geloof vanaf dit jaar pas enkele Talkshows in HDTV. Het enige wat ze moeten doen is zorgen dat ze het uit kunnen zenden, zelf opnemen komt nog wel, ik bedoel ik kijk geen enkele nederlandse serie dus dat kan nog wel ff wachten ;).

En de reclame ertussen monteren kan zoals gezegd niet veel problemen opleveren, dat lijkt me gewoon een softwarepakket en anders huren ze maar in Japan of VS een paar mesnen in die wat knippen en plakken.

Volgens mij zouden ze zelfs TS-streams van internet kunne plukken en gebruiken, alhoewel daar nog al eens een oneffenheid in zit of een logo, maar digitaal is digitaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:48:
[...]

Wat moet er dan allemaal vervangen? Je kan die karretjes en "liften" (iig waarmee je de camera kan laten zweven zeg maar) toch allemaal blijven gebruiken? Nieuwe camera's erop (vanaf €3000, ze zullen in de industrie vast €8000 cams oid gebruiken), misschien nieuwe videoediting software, evt. nieuwe hardware... Maar moet dat nou echt miljoenen en miljoenen kosten allemaal? En waarom _beginnen_ ze dan überhaupt niet met vervangen?
Dit soort camera's kosten volgens mij geen 8000 euro. HDTV vereist enorme investeringen, bijv een HDTV lens voor een camera kost al snel 80.000 euro, en dat is alleen een lens en pas 1. Dan hebben we het nog niet over de camera's en de statieven (zeg maar gewoon karren) voor het studiowerk, uiteraard is het afhankelijk van wat er gefilmd moet worden, maar het vereist zeker wel miljoenen om volledig om te switchen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:32:
[...]

Dit soort camera's kosten volgens mij geen 8000 euro. HDTV vereist enorme investeringen, bijv een HDTV lens voor een camera kost al snel 80.000 euro, en dat is alleen een lens en pas 1. Dan hebben we het nog niet over de camera's en de statieven (zeg maar gewoon karren) voor het studiowerk, uiteraard is het afhankelijk van wat er gefilmd moet worden, maar het vereist zeker wel miljoenen om volledig om te switchen.
Maar dat is niet overal nodig. Voor een serie als GTST zie ik zelfs niet in waarom ze niet met een HDR-FX1 van <€3000 uit de voeten zouden kunnen.

Soms vraag ik me af of ze in dat profi-wereldje niet te profi spul gebruiken.. Alsof je met een Nikon D70 ook geen mooie foto's kan maken. Neenee, er moet een D2X komen. Zelfde hier. De goedkoopste HDTV cam heeft imho onder bijna alle omstandigheden mooier beeld dan de duurste PAL cam.

Voor speelfilms, letterlijk grote events, en dingen waar je speciale FX nodig hebt.. Kan ik me voorstellen dat een duurdere camera nodig is. Maar voor het nieuws en GTST zou een switch niet zo duur moeten zijn. Als dat wel zo is doen ze iets fout.

En ik snap niet waarom ze hun statieven weg moeten gooien wanneer ze er een high-res cam op monteren? Is die te zwaar ofzo, hoeveel weegt een pixel eigenlijk? :+

Veel lenzen lijken me in theorie ook prima herbruikbaar (of zorgen fabrikanten nou dat het expres niet past?). Je schroeft alleen de resolutie op, maar een beetje fatsoenlijke kwaliteit lens moet daar toch gewoon mee overweg kunnen?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar moet dat nou echt miljoenen en miljoenen kosten allemaal
Een regiewagen kost snel een miljoentje of 4/5.
( http://www.ubf.nl/website2005/docs/Multicam_Unit3.pdf )

- een studiocamera kost al snel een ton.
- een schakeltafel kost al snel 3 ton
- een tape-opname machine kost al snel 40.000 euro
- de monitoren kosten al snel per stuk 4000 euro ( er zitten er een stuk of 40 in een wagen)
- en dan nog de routing, converters, bekabeling, OCP, MCP etc, etc...

Dat zal voor HD allemaal grotendeels vervangen moeten worden...
(er zijn inderdaad een aantal dingen die kunnen blijven maar wel uitbreiding nodig hebben)

En een nieuwe non lineaire montageset kost ook al snel iets van 40.000 Euro (Avid)
Waarschijnlijk zal tegen die tijd gekozen gaan worden voor Final Cut Pro, maar dan ben je nog steedsd (inc. hardware) iets van 12.000 euro kwijt. (Wij werken (nog) niet met firewire :-) )
De goedkoopste HDTV cam heeft imho onder bijna alle omstandigheden mooier beeld dan de duurste PAL cam.
Dan heb je echt nog niet goed gekeken...
Het komt wel steeds dichter bij elkaar, maar de (H)DV versies zijn er nog lang niet.
(Buiten het feit dat studiocamera's worden 'geshade' wat met die goedkope camera's gewoon niet kan....)

En kwa kosten... laat ik maar niet beginnen over sateliet wagens, uitzendstraten, mcr's, kabel-providers, sat. providers, etc... dus de complete infrastructuur.

En ik werk inderdaad voor United ( www.ubf.nl)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:51:

xforce wacht maar weer af....
net als dat xforce ook al weer wacht op een fatsoenlijke 5.1 DD live geluidskaart etc.
en dat xforce wacht op een fatsoenlijke manier om tv@home in zijn media center pc te kunnen ontvangen.
Misschien moet je eens op deze site kijken http://www.firedtv.lanzes.com/ een floppydtv kabel inclusief een Alphacrypt cam 3.05 en een tvhome kaart zou voldoende moeten zijn, en het word op dit moment ondersteund door mediaportal http://mediaportal.sourceforge.net/ dus daar heb je je fatsoenlijke HTPC oplossing en er staat ook bij dat het HDTV voorbereid is (wat dan dan ook moge zijn) :Y) op het sat4all forum zijn al mensen die het goed werkend hebben. _/-\o_ tis wel een redelijk dure oplossing :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lijkt me reden te meer om alvast te beginnen. Ik snap wel dat het veel geld is, maar zo'n cam heeft ook een levensduur, net zoals zo'n regiewagen. Is het nou gewoon gebrek aan toekomstvisie of wat is dat? High Definition uitzendingen zitten er al jaren aan te komen, als zo'n regiewagen "versleten" is, vervang hem dan door een HD uitvoering, dat drukt de kosten enorm.

En mijn vraag was NB waarom er bijna geen BBTV uitzendingen zijn in Nederland. Daar hadden ze al jaaaaaren de tijd ovor, maar zelfs na 10 jaar BBTV in Nederland is er nog amper enig BB materiaal te vinden op de Nederlandse TV. Pal+? Ik zie het zeer, zeer zelden.

Als HDTV ook nog 's zolang gaat duren voorspel ik dat we over een jaar of 10-15 een beetje substantieel veel HD materiaal op de TV gaan zien :Y)

Noem mij een pessimist, maar volgens mij loopt NL vreselijk achter op dit gebied. Ik heb op de BBC al regelmatig gezien dat ze al met HD cams werken, bijvoorbeeld :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 12-10-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:17:
[...]

Misschien moet je eens op deze site kijken http://www.firedtv.lanzes.com/ een floppydtv kabel inclusief een Alphacrypt cam 3.05 en een tvhome kaart zou voldoende moeten zijn, en het word op dit moment ondersteund door mediaportal http://mediaportal.sourceforge.net/ dus daar heb je je fatsoenlijke HTPC oplossing en er staat ook bij dat het HDTV voorbereid is (wat dan dan ook moge zijn) :Y) op het sat4all forum zijn al mensen die het goed werkend hebben. _/-\o_ tis wel een redelijk dure oplossing :X
wow , oke dan,
zo moet ik het hebben ja. Heel erg bedankt.
Prijs maakt niet uit, als het maar fatsoenlijk werkt, en in media center fatsoenlijk werkt.

nogmaals DANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:

Ik werk zelf ook in een tv-zaak. maar wij hebben al een tijdje HD 1 en sinds kort Astra HD via de schotel met een 1080decoder HDMI aangesloten. En dat levert echt een superstrak plaatje op als je het bekijkt op de Panasonic TH42PV500, of de 50" variant (die is echt megagroot)
Maar goed. Op deze manier maak je mensen wel bewust van het feit dat HDTV zeker meer te bieden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen matches
Leveren die beeldschermfabrikanten geen leuke software om die schermen mee te demo'en? Sony deed dat in de tijd dat ik in en audiozaak werkte met de introductie van DVD en SACD in elk geval wel vrij fanatiek. Leverden ook altijd van die cliché luisterkamer cd'tjes enzo :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:59:
De goedkoopste HDTV cam heeft imho onder bijna alle omstandigheden mooier beeld dan de duurste PAL cam.
Er zijn meer specificaties dan alleen maar resolutie. Wat je nu zegt is feitelijk dat een 3megapixel cam per defenitie slechtere foto's oplevert dan een 8megapixel cam, maar moet je dan eens een canon D60 vergelijken met een aldi 8mpixel camera, dan zie je dat er meer is dan resolutie...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Hmm, daar zit idd meer bij dan ik had gedacht, valt weer tegen. Jullie werken natuurlijk ook niet met standaard hardware. Waar je bij de PC slechts snellere hardware nodig hebt om het aantal pixels aan te kunnen (sowieso qua afspelen, en qua bewerkingen hoef je eigenlijk ook alleen meer rekenkracht te hebben, + in je software moet de hogere resolutie instelbaar zijn en niet grayed out), en niet per definitie andere hardware, hebben jullie dat wel nodig.
JvS schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:23:
[...]
Er zijn meer specificaties dan alleen maar resolutie. Wat je nu zegt is feitelijk dat een 3megapixel cam per defenitie slechtere foto's oplevert dan een 8megapixel cam, maar moet je dan eens een canon D60 vergelijken met een aldi 8mpixel camera, dan zie je dat er meer is dan resolutie...
Er is zeker meer. Maar deze vergelijking gaat niet helemaal op, want Sony is niet hetzelfde als Aldi (hoewel, ik meen gelezen te hebben dat er een Sony sensor in die 8mpix Aldi cam zit :+) en 3mpix is "genoeg".

Als je nu een superdure prof 0,3mpix cam tegenover een Canon A510 zet zie je wel wat ik bedoel. Op PAL resolutie, hoe goed de camera ook is, mist het complete reliëf op gezichten. Met zelfs een relatief goedkope HDR-FX1 zie je dat wel.

En ik vraag me gewoon even hardop af in hoeverre je voor het nieuws en GTST die extra features nodig hebt.. En of het er zonder die features, maar op hoge resolutie, niet beter uit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Als je nu een HDTV kastje koopt en Talpa en dergelijke gaan bijvoorbeeld in 2008 een HDTV maken, zou je dat dan kunnen ontvangen met dat kastje of gaat dat weer heel ergens anders mee?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stond vandaag een artikel in de financiele telegraaf dat UPC geen HDTV voor het WK zal (kunnen) uitzenden, en het WK zelf ook niet, tegen eind 2006 hopen ze wat te kunnen laten zien. Ze verwachten van de overige commerciele zenders (SBS, RTL, Talpa) niet eerder dan 2008 HDTV uitzendingen.....het artikel klonk behoorlijk triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Geen matches
:'( :'(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Geen matches
Als het al op gang gaat komen, dan gaat het erg langzaam op gang komen, dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
Geen matches
@Robinsas, ken jij toevallig Jasper, die bij jullie werkte als camera-assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vinnienerd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:17:
@Robinsas, ken jij toevallig Jasper, die bij jullie werkte als camera-assistent?
Vast wel.... ik ben niet zo goed in namen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
Geen matches
is het zo het verschil tussen 720p en 1080p

gewoon de grootte van het beeld is ?
dus dat het eigenlijk even scherp is maar bij 1080 is het beeld groter ?(dus heb je en grotere tv nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
hellrazor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:33:
is het zo het verschil tussen 720p en 1080p

gewoon de grootte van het beeld is ?
dus dat het eigenlijk even scherp is maar bij 1080 is het beeld groter ?(dus heb je en grotere tv nodig)
Even scherp ja.. Tenminste. Er is maar 1 scherpte, en dat is de pixel.

Met 1080p heb je gewoon meer pixels. Dus meer detail. Dus, als je het op hetzelfde formaat TV zou afbeelden, meer scherpte. Een 1080p Dell 24" TFT is scherper dan dan een 23" 720p TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
Geen matches
hmm maar zijn er dan al 32inch lcd tv's die volledig 1080p kunnen weergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Geen matches
Nou, volgens mij zijn er geen LCD TV's op formaatje 32" met 1080 native resolutie. Ze kunnen vaak wel met 1080i/p formaten overweg, maar dat downscalen ze naar 720p :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Philips begint bij 37" met native 1920x1080, maar volgens de specs ondersteund ie via de dvi ingang geen 1920x1080 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb al een tijdje niks van me laten horen... Ik was dit topic eigenlijk een btje vergeten 8)7 Heb hetzelfde topic lopen op verschillende fora en dan ook nog mn HDTV site :/

Anyway, hoe denk je dat het er voor staat? Wie gaat er volgens jullie als eerste beginnen met HDTV uitzendingen in Nederland aangezien Philips met UPC een samenwerkingsverband hebben afgesloten om HDTV te introduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou dat kan nog weleens lachen worden (lees huilen).. Philips doet altijd geweldige uitvindingen, maar met succesvol introduceren zijn ze meestal te laat..
En tja UPC.. wat zal ik zeggen... laat maar ;-)

Maar mijn verwachting is dat UPC en Philips met één of ander onmogelijk systeem komen, totaal niet compatible met bv andere apperatuur.. zoals HTPC's ofzo.. Ik houd mijn hart vast i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:48:
Nou dat kan nog weleens lachen worden (lees huilen).. Philips doet altijd geweldige uitvindingen, maar met succesvol introduceren zijn ze meestal te laat..
En tja UPC.. wat zal ik zeggen... laat maar ;-)

Maar mijn verwachting is dat UPC en Philips met één of ander onmogelijk systeem komen, totaal niet compatible met bv andere apperatuur.. zoals HTPC's ofzo.. Ik houd mijn hart vast i.i.g.
Ze hadden het over ATSC, dat is standaard, en er is prima hardware voor te krijgen, daar maak ik me dus niet druk over, echter de manier van ATSC naar de man brengen (sat of kabel?) wordt vast duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:29:
Er stond vandaag een artikel in de financiele telegraaf dat UPC geen HDTV voor het WK zal (kunnen) uitzenden, en het WK zelf ook niet, tegen eind 2006 hopen ze wat te kunnen laten zien. Ze verwachten van de overige commerciele zenders (SBS, RTL, Talpa) niet eerder dan 2008 HDTV uitzendingen.....het artikel klonk behoorlijk triest.
2008? Dat zou relatief enorm snel zijn, namelijk al over slechts iets meer dan 2 jaar of uiterlijk 3 jaar (afhankelijk of ze januarie of december bedoelen met 2008). Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Trek alle investeringen die nodig zijn en lijntjes uit het verleden door en je komt toch eerder uit op iets van 2015. Vergeet niet dat we in Nederland wonen. Het land waar het antieke breedbeeld zelfs nog als gloedje nieuwe tech wordt gezien "waar zenders ooit in de toekomst op zullen overstappen".

Wij zullen het hier toch echt moeten hebben van (geimporteerde) films op HD-DVD en/of Blu-rays, net zoals dat we nu ook breedbeeld kunnen zien via DVDs. Het enige jammere zou zijn als de Blu-ray spelers inderdaad via het netwerk je locatie gaan controleren, maar goed, dan zullen er vast wel cracks en rips komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Geen matches
Ik denk eigenlijk dat tv-zenders steeds minder belangrijk zullen worden. Ik denk dat 2007 (2008 op zijn laatst) de doorbraak wordt voor HD-content. Over een dikke maand is in Nederland de eerste HD-console te koop, in 2006 komen daar de PS3 en Revolution bij. Datzelfde jaar zullen ook HD-films op Blu-Ray en HD-DVD te koop zijn. Voeg daarbij het feit dat elk plat beeldscherm dat dan te koop zal zijn HD-ready is en dat al die kopers zeer genegen zijn om films te kopen die de nieuwe tv met die superhoge resolutie ten volle benutten, en dan kan het al niet misgaan met de HD-revolutie.

Jammer dat de Nederlandse en Europese omroepen en kabelmaatschappijen niet mee willen gaan om praktische of financiele redenen, maar die zullen toch buitenspel worden gezet in het internet-tijdperk. Wat kan mij nou schelen dat omroep zus programma zo niet in HD uitzendt? Ik heb dat programma dan toch al lang via de bekende kanalen een dag na de uitzending in een veel betere kwaliteit gedownload dan je op je antenne of coax-kabel kunt ontvangen.

Misshien dat je oma in Appelscha en je tante in Edam er veel langer over zullen doen om HD te ontdekken, maar so what? Die kopen ook geen Ipod en hebben ook geen breedband ADSL verbinding, en dat zijn allebe toch zeer succesvolle produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Geen matches
Het enige jammere zou zijn als de Blu-ray spelers inderdaad via het netwerk je locatie gaan controleren, maar goed, dan zullen er vast wel cracks en rips komen.
Dat mandatory managed copy (verplicht gecontroleerd copieeren) gaat alleen op voor de recorders en niet voor de spelers, gelukkig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:54:
Over een dikke maand is in Nederland de eerste HD-console te koop,
En? Mijn PC en Apple genereren al sinds jaar en dag HD resoluties. Dat er nu ook een console dat doet is mooi, maar niet perse super interesant voor het HD verhaal. Ok, het is in theorie interesant omdat het de markt voor hoge resoluties op huiskamer TVs stimuleerd.

Aan de andere kant, wie zegt dat Nederland HD gaat krijgen op de xbox? Op de gamecube zit ook zo'n mooie digitale video uitgang. Zelfs nu het ding bijna end-of-life is, is die uitgang in nederland nog NOOIT gebruikt. Het zou best kunnen dat het met de Xbox360 ook zo zal zijn. Pas over een dikke maand weten we dat echt.

Het zou pas interesant worden als de xbox360 meteen met een HD-DVD of Blu-ray unit kwam, maar voorlopig weet niemand nog wanneer de "2nd release" xbox360 gaat komen.
in 2006 komen daar de PS3 en Revolution bij.
Wanneer de Revolution komt is nog helemaal niet bekend. Kan ook 2007 zijn, of mischien wel nooit. Zelfs van de PS3 weten we niet helemaal zeker of die wel in 2006 gaat komen. Iedereen neemt aan van wel, maar Sony is hier absoluut niet duidelijk over.
Datzelfde jaar zullen ook HD-films op Blu-Ray en HD-DVD te koop zijn.
In Amerika, Japan, China en nog wat andere landen ja. Denk je nou echt dat die dan meteen al bij de free record shop hier in de schappen liggen?
Misshien dat je oma in Appelscha en je tante in Edam er veel langer over zullen doen om HD te ontdekken, maar so what? Die kopen ook geen Ipod en hebben ook geen breedband ADSL verbinding, en dat zijn allebe toch zeer succesvolle produkten.
M'n Ome Arie die gewoon uit Amsterdam komt heeft net pas de DVD ontdekt. Het viel hem al een tijdje op dat de VHS banden in de videotheek helemaal naar achteren waren gezet en dat voorin allemaal rare doosjes stonden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:27:
En? Mijn PC en Apple genereren al sinds jaar en dag HD resoluties. Dat er nu ook een console dat doet is mooi, maar niet perse super interesant voor het HD verhaal. Ok, het is in theorie interesant omdat het de markt voor hoge resoluties op huiskamer TVs stimuleerd.

Aan de andere kant, wie zegt dat Nederland HD gaat krijgen op de xbox? Op de gamecube zit ook zo'n mooie digitale video uitgang. Zelfs nu het ding bijna end-of-life is, is die uitgang in nederland nog NOOIT gebruikt. Het zou best kunnen dat het met de Xbox360 ook zo zal zijn. Pas over een dikke maand weten we dat echt.
Met de Xbox 360 komt HD voor het eerst bij een groter mainstream publiek terecht, en da's toch een kleine revolutie. Support voor 720p is verplicht voor alle Xbox 360-titels, en MS heeft al via een persbericht bekend gemaakt dat er met de Xbox 360 Premium editie een Component HD-AV kabel wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
ymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:54:
Ik denk eigenlijk dat tv-zenders steeds minder belangrijk zullen worden. Ik denk dat 2007 (2008 op zijn laatst) de doorbraak wordt voor HD-content. Over een dikke maand is in Nederland de eerste HD-console te koop, in 2006 komen daar de PS3 en Revolution bij.
nieuws: Gamers willen HD-TV-ondersteuning in Nintendo Revolution

Alleen de PS3 dus.
ymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:45:
en MS heeft al via een persbericht bekend gemaakt dat er met de Xbox 360 Premium editie een Component HD-AV kabel wordt meegeleverd.
Waarom geen DVI :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:45:
[...]
Met de Xbox 360 komt HD voor het eerst bij een groter mainstream publiek terecht, en da's toch een kleine revolutie.
Voor jou ja, omdat jij niet inziet dat HD niets meer dan een resolutie specificatie is. Jij denkt dat HD iets aparts is; een totaal pakket van stekker, video standaard, encoding, en resolutie.

Helaas is dat niet zo. HD zegt alleen dat de resolutie 1280*720 of 1920*1080 is. Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar denk nou eens logisch na. Hoe lang kunnen PCs al 1280*720 aan? Dat is al meer dan 15 jaar mogelijk joh! En al een krappe 10 jaar voor zelfs de budget markt.

HD zegt dus helemaal niet dat het alleen HD is als het via component ofzo loopt. HD kan net zo goed via RGB lopen met een DSUB stekker (ook wel VGA genoemt). HD zegt ook NIKS over de encoding, het kan RAW zijn (dus het signaal van je computer naar je scherm), maar ook mpeg2 of mpeg4 of whatever.

Wat nieuw is aan "HD" is dat er mainstream series en speelfilmen op grote schaal gemaakt gaan worden. -DAT- is een revolutie, maar deze revolutie wordt niet gebracht door de xbox360. Spellen kunnen al -JAREN- lang in 1280*720 gespeeld worden door HEEL ERG VEEL MENSEN, dat is dus ABSOLUUT GEEN revolutie. Het heete toen alleen geen HD nee. De term hi-res is nog wel een tijdje in swang geweest, maar dat was eigenlijk om 640*480 of 800*600 te onderscheiden van de jarenlange 320*240 standaard voor games.
en MS heeft al via een persbericht bekend gemaakt dat er met de Xbox 360 Premium editie een Component HD-AV kabel wordt meegeleverd.
Heb jij al gezien dat dit expliciet voor de Nederlandse markt bevestigd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:13:
Heb jij al gezien dat dit expliciet voor de Nederlandse markt bevestigd werd?
Volgens de Nederlandstalige versie van Xbox.com wordt er een component HD AV-kabel met de premium X360 meegeleverd.
Xbox 360™ Component HD AV-kabel met SCART-adapter
Profiteer van high-definition gaming voor een ultieme ervaring.
Bron

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:13:

Voor jou ja, omdat jij niet inziet dat HD niets meer dan een resolutie specificatie is. Jij denkt dat HD iets aparts is; een totaal pakket van stekker, video standaard, encoding, en resolutie.

Helaas is dat niet zo. HD zegt alleen dat de resolutie 1280*720 of 1920*1080 is. Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar denk nou eens logisch na.
Fijne manier van discussieren heb jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Geen matches
Inderdaad! :)

Ach, als henk_DE_man nou eens in zag dat jij het over de huiskamer hebt, dan zou hij weten dat je gelijk hebt. ;) Maarja, misschien gebruikt hij wel een monitor als tv. 8)7 en trouwens, 1280x720 haddens ze echt niet 10 jaar geleden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Geen matches
Dat kan netter, maar hij heeft wel gelijk. Zonder een hd-dvd of blu-ray speler en de daarbijbehorende film- en serietitels kan je High Definition niet van de grond krijgen. Natuurlijk wordt het spelen van spellen interessanter, omdat de beeldscherpte toeneemt het ziet er gewoon gelikter uit. De mogelijkheid om via internet/lan HD materiaal op je xbox te zetten (ik weet niet of het kan) en het aanbod via internet van HD materiaal zal niet voor HD een take off moment zijn.

Zodra de eerste hd-dvd of blu-rays spelers er komen zal je ook titels in de winkels gaan zien. De manier waarop kennen we al, net zoals de videorecorder en de dvd-speler zullen de eerste spelers een vermogen kosten, maw als het in 2006 geïntroduceerd wordt zal het pas enkele jaren later voor iedereen betaalbaar worden om het aan te schaffen. Het enige nadeel wat is nu is, is dat nu veel dingen op internet staan in identieke kwaliteit, dat was natuurlijk bij de introdictie van video en dvd niet zo. En zeker met de mpeg4/h264. compressie en de sneller wordende internet verbindingen is dat een interessant gegeven om deze introductie te volgen.

Wat belangrijker is om HD sneller aan de man te brengen is alle series en films die er nu al (enkele jaren!) uitgebracht worden in het buitenland hier uit te gaan zenden. Hierboven had men het over regiewagens en camera's etc maar dat is allemaal nog niet van belang nu. Ze moeten nu eerst de infrastructuur op orde maken zodat er via dvb-c en liefst dvb-s (:p) de mogelijkheid er is om uitzendingen in HD formaat te ontvangen. T probleem wat er weer is,is dat in 'ons' Europa elk land weer apart bezig is enregels op stelt over de te ontvangen kanalen en de daarbij behorende coderingen, en dat is juist een tegenwerkende kracht.

Als er iemand is met een grote zak geld, die een satelliet afhuurt die grootste gedeelte van Europa dekt, dan kan je gewoon op maandag 20:00 1 keer het signaal van serie X naar boven stuurt in mpeg 4, dat is goedkoper dan 20 landen die 20 keer het signaal omhoog moeten sturen omdat het allemaal per land geregeld wordt. Ik weet dat t allemaal waarschijnlijk niet zal gebeuren en dat dit een redelijk ideale situatie is kwa kosten en dan dus interessant om uit te voeren. Nadelen zijn er ook, ondanks dat je meerdere talen en ondertitels mee kan sturen, die per gebruiker in te stellen zijn, het moet wel ondertiteld of nagesynchroniseerd worden en dat kost weer tijd, maar ondertiteling kan vooraf vast wel geregeld worden. Dan zou je een dag na het uitzenden in de VS je in Europa uit kunnen zenden, dan heeft downloaden ook geen zin meer en dat vinden omroepen fijn want meer kijkers is meer reclameinkomsten bovendien kan je dan ook met hd-dvd/blu-ray ook de regiocode afschaffen voor series.

En waarom ik de moeite zelf niet neem... Organisaties zoals bijv. SBS groep maakt allemaal deals met zenders in de VS over series en films, dus ik zie zon kans van slagen voor een niet grote TV organisatie en verstand van zaken te klein, dus voorlopig nog maar eens afwachten of Philips en Upc het voor elkaar krijgen om het WK uit te gaan zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
6killer schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:28:
[...]
De mogelijkheid om via internet/lan HD materiaal op je xbox te zetten (ik weet niet of het kan)
en dat kan met de huidige xbox al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:08:
[...]

Inderdaad! :)

Ach, als henk_DE_man nou eens in zag dat jij het over de huiskamer hebt, dan zou hij weten dat je gelijk hebt. ;) Maarja, misschien gebruikt hij wel een monitor als tv. 8)7
Zie een aantal posts eerder in deze thread ;) :X
en trouwens, 1280x720 haddens ze echt niet 10 jaar geleden... :/
Nja, 1280*1024 bevat de 1280*720 resolutie (met zwarte balken), dus in een zekere zin had je wel degelijk de 1280*720 resolutie 10 jaar geleden.

Mijn punt was dat een hele grote groep gamers over de hele wereld al jaren lang gewend is om computer spellen in een resolutie te spelen die nu opeens het HD naampje opgeplakt krijgt. Het feit dat de xbox nu -ook- deze resolutie aanbied geeft opzich geen *wow* effect, het is nix nieuws, het is nix dat niemand al niet eerder heeft gezien.

Technisch is het dus nix nieuws. Het enige "nieuwe" is dat je nu hi-res kunt gamen op het zelfde scherm waar je toevallig ook TV op kijkt. En zelfs dat is niet -zo- nieuw. Er zijn een behoorlijk aantal mensen die TV kijken op hun PC monitor (via tv-cards, DVDs en gedownloade series) en op datzelfde scherm dus ook gamen.

Ik vind het een beetje te hyperig om iets een revolutie te noemen wat we allang kennen en gewend zijn alleen omdat er een ander naampje aanhangt.

Hoe anders is de situatie voor filmen en series.

Er zijn over de hele wereld betrekkelijk weinig mensen die uberhaupt ooit een film in HD gezien hebben. Zelfs in Japan (waar ze al heel lang HDTV kennen) en Amerika is het percentage mensen nog niet eens zo enorm groot. Daarom zullen films en series in HD wel degelijk voor een revolutie zorgen. Dat consoles tegenwoordig HD output krijgen zal die revolutie ondersteunen. Maar nogmaals games op 1280*720 is opzich nix bijzonders, of ze het nu HD, Super HD, Fantastic Res, of wat dan ook noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Geen matches
Het punt wat ik maakt was: "Met de Xbox 360 komt HD voor het eerst bij een groter mainstream publiek terecht, en da's toch een kleine revolutie."

Dat HD gaming al lang kon op de PC, dat lijkt me toch wel heel erg voor de hand liggen. Dat een kleine in techniek geinteresseerde groep al in staat was om illegaal van het internet geplukte films en tv-programma's via een PC te zien op een HD-scherm, dat is ook bekend. Maar dat handjevol mensen is niet in staat om HD te populariseren.

Het gaat erom om HD in de huiskamer te krijgen en dat wordt mi met de next gen consoles voor het eerst echt in gang gezet. Dat kon voor een deel al met de huidige Xbox en PS2, maar dat gebeurde op een veel te halfslachtige manier. Er was maar een handjevol games geschikt met progressive scan output, widescreen support ontbrak in de meeste games, zelfs DD5.1 was niet standaard aanwezig. De standaard output van de current gen consoles was in de meeste gevallen toch gewoon 4:3 480i/576i. Met de Xbox 360 zijn ondersteuning voor 16:9 en 720p niet alleen verplicht, het is de standaard resolutie waarvoor elk spel geoptimaliseerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Ik heb een HDTV 1080p versie van The Matrix, maar ik vind em een beetje te groot om hem op mijn harde schijf te bewaren (dik 10GB). Zijn er al programma's waarmee je HD films in meerdere stukken kan knippen zodat ik em op 2 DVD's kan zetten? Ik heb al gezocht met Google, maar daar kwam niets zinnigs uit ;(

De plaatjes uit de startpost doen nix als ik ze aanklik ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Who Am I? op 25-10-2005 16:38 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Who Am I? schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:28:
Ik heb een HDTV 1080p versie van The Matrix, maar ik vind em een beetje te groot om hem op mijn harde schijf te bewaren (dik 10GB). Zijn er al programma's waarmee je HD films in meerdere stukken kan knippen zodat ik em op 2 DVD's kan zetten? Ik heb al gezocht met Google, maar daar kwam niets zinnigs uit ;(

De plaatjes uit de startpost doen nix als ik ze aanklik ;(
Ik ga ervan uit dat je gewone TS files gedownload heb, dan heb je er zon 100, als je met een programmaatje (hdtvtompeg) nou een aantal files samenvoegt die precies op 1 dvd passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
6killer schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:51:
[...]

Ik ga ervan uit dat je gewone TS files gedownload heb, dan heb je er zon 100, als je met een programmaatje (hdtvtompeg) nou een aantal files samenvoegt die precies op 1 dvd passen.
Als het meerdere TS files zouden zijn, zou het geen probleem zijn. Het is 1 grote TS file... Hij bestaat wel uit 235 rarretjes, maar daar heb ik niet zo veel aan, aangezien ik hem vanaf een dvd wil af kunnen spelen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:03:
[...]

Als het meerdere TS files zouden zijn, zou het geen probleem zijn. Het is 1 grote TS file... Hij bestaat wel uit 235 rarretjes, maar daar heb ik niet zo veel aan, aangezien ik hem vanaf een dvd wil af kunnen spelen.
hdtvtompeg doet dit ook, gewoon max size opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als er transmissiefouten in een ts-stream zitten heeft Elecard Mpeg2 Decoder nogal eens de neiging om vast te lopen, Ligos MPEG decoder heeft hier geen last van.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Geen matches
THNX!!
Heb nu stuk of 10 TS files die ik op DVD kan gaan zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ga deze LCD kopen in Januari Philips 37PF9830.

het display ondersteunt: HD display 1920x1080p maar de hardware die het display aanstuurt ondersteunt : HD display 1920x1080i.
Wat ik nou niet begrijp: ik lees dat mensen met hun grafische kaart Nvidia 6600 of 6800 dit display aansturen(1920*1080i), kan je daarmee nou een goede kwaliteit op je display verkrijgen, vergelijkbaar met toekomstige HD DVD spelers? Ik heb het display nog niet dus ik kan nix zelf testen :(.
In de topic start staan allerlei software players waarmee HD content mee kan afspelen in hoeverre zijn ze net zo goed als een hele goede HD of normale -DVD speler?

Het lijkt mij dat als je bijvoorbeeld als je een DVD afspeeld met een dure DVD speler (HDMI output) een betere kwaliteit kan krijgen als met je grafische kaart of zit ik er helemaal naast?
Bijvoorbeeld de Denon DVD ax1 een superdure DVD speler met een Silcon Optix Realta chip ;) dat kan je toch nooit evenaren met je 6600/6800/7800 GTX turbo etc etc
http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=176

Mocht je met een PC ook goede kwaliteit kunnen halen dan ga ik natuurlijk geen dure HD DVD speler kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:57:
-knip-
Bijvoorbeeld de Denon DVD ax1 een superdure DVD speler met een realtec chip
-knip-
Realtek chip?
ik hoop toch dat je de Silcon Optix Realta chip bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
Geen matches
Hd komt eerder dan je denkt, om hd te pushen heeft Philips de tv-jongens in duitsland voorzien van HD-camera's .. het WK zal dan ook in HD worden opgenomen en onder andere op premier (sat) in hd worden uitgezonden.

vorige maand is ook prosieben Hd gaan uitzenden, canal digital heeft ook een hd testzender, en in zweden zijn er ook filmkanalen in hd sinds kort.

op de schotel komt hd er dus echt aan, maar volgens mij wel allemaal in 1080i

dus waar iedereen vandaan haalt dat europa 720p gaat omarmen??....

ik zal blij zijn als ze alles zsm overzetten naar hd, kan de kabel niet meer zien en zelfd dvd vind ik al niet meer zo mooi.. nu nog zo'n snazio en ik ben weer happy

* Nocturno kijkt op een 42" Panasonic Plasma :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nocturno schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 04:23:
dus waar iedereen vandaan haalt dat europa 720p gaat omarmen??....
europa = schotel ?

Er zijn volgens mij toch heel wat mensen met kabel en op die kabel gaat het voorlopig nog niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
Geen matches
europa=europese zenders op de schotel in dit geval , duitse , franse en spaanse zenders.

kabel zal nog wel even op zich laten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Geen matches
Ik heb nu heel wat HD materiaal weten te bemachrigen... ;)
Maar ik vroeg me af of je ook met ondertitels kunt werken? Want een film kijken zonder NL text is niet echt zo heel fijn vind ik persoonlijk. Dus is het mogelijk om HD materiaal (via de PC) met subtitles te bekijken? En zoja: hoe?

[edit]
Pfff, na zoeken in dit topic kom ik diezelfde vraag van mezelf gewoon tegen :O 8)7 en er wordt ook nog antwoord op gegeven. Ik moet nog wat langer achter de pc gaan zitten... dan komt het zeker goed :X

[ Voor 29% gewijzigd door Atmoz op 09-11-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:57:
Ik ga deze LCD kopen in Januari Philips 37PF9830.

het display ondersteunt: HD display 1920x1080p maar de hardware die het display aanstuurt ondersteunt : HD display 1920x1080i.
Wat ik nou niet begrijp: ik lees dat mensen met hun grafische kaart Nvidia 6600 of 6800 dit display aansturen(1920*1080i), kan je daarmee nou een goede kwaliteit op je display verkrijgen, vergelijkbaar met toekomstige HD DVD spelers? Ik heb het display nog niet dus ik kan nix zelf testen :(.
In de topic start staan allerlei software players waarmee HD content mee kan afspelen in hoeverre zijn ze net zo goed als een hele goede HD of normale -DVD speler?

Het lijkt mij dat als je bijvoorbeeld als je een DVD afspeeld met een dure DVD speler (HDMI output) een betere kwaliteit kan krijgen als met je grafische kaart of zit ik er helemaal naast?
Bijvoorbeeld de Denon DVD ax1 een superdure DVD speler met een Silcon Optix Realta chip ;) dat kan je toch nooit evenaren met je 6600/6800/7800 GTX turbo etc etc
http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=176

Mocht je met een PC ook goede kwaliteit kunnen halen dan ga ik natuurlijk geen dure HD DVD speler kopen.
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
atmoz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:12:
Ik heb nu heel wat HD materiaal weten te bemachrigen... ;)
Maar ik vroeg me af of je ook met ondertitels kunt werken? Want een film kijken zonder NL text is niet echt zo heel fijn vind ik persoonlijk. Dus is het mogelijk om HD materiaal (via de PC) met subtitles te bekijken? En zoja: hoe?

[edit]
Pfff, na zoeken in dit topic kom ik diezelfde vraag van mezelf gewoon tegen :O 8)7 en er wordt ook nog antwoord op gegeven. Ik moet nog wat langer achter de pc gaan zitten... dan komt het zeker goed :X
Hmzz, hoe ik die *.srt file ook noem, hij pakt hem niet in Media Player Classic... Werken dit soort ondertitels wel met die HD *.ts files? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?

[edit]
Want de files moeten toch dezelfde naam hebben als de video-file. Maar wat als je allemaal losse *.ts files hebt. MOET je die dan eerst aan elkaar maken zodat je dus 1 file krijgt? Of is er een andere manier waardoor je gewoon die subtitle onafhankelijk van de video-files erbij kan zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Atmoz op 09-11-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
atmoz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:25:
[...]

Hmzz, hoe ik die *.srt file ook noem, hij pakt hem niet in Media Player Classic... Werken dit soort ondertitels wel met die HD *.ts files? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?

[edit]
Want de files moeten toch dezelfde naam hebben als de video-file. Maar wat als je allemaal losse *.ts files hebt. MOET je die dan eerst aan elkaar maken zodat je dus 1 file krijgt? Of is er een andere manier waardoor je gewoon die subtitle onafhankelijk van de video-files erbij kan zetten?
Met MPC niet volgens mij.

Join gewoon die *.ts files (moet je toch om de .srt te KUNNEN laten werken), dan heb je video.ts en noem je je ondertiteling video.srt. Stel in MPC wel een renderer met subtitles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Geen matches
Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar niet het antwoord op kan vinden.
het volgende is het geval ik heb een tv een panasonic TX-28PS1F op dit toestel kan ik met de pc een resolutie draaien van 1024x768 als ik hoger instel dan krijg ik maar een stukje van het beeld te zie

Kan ik ervan uit gaan dat dit dan ook echt de resolutie(1024x768) of is dit upscaled

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Heeft/weet er iemand een programma dat *.wmv bestanden aan elkaar kan knopen? Nu heb ik 4 losse files van 1GB. Dit lukt namelijk niet met HDTVtoMPEG2. Maar er zullen toch vast wel tools voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
AVI Joiner, MPEG Joiner, RM Joiner, WMV/ASF Joiner all-in-one.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 22:51 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
** Dit is geen "Is dit een beetje een leuke TV" topic **