[HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.495 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Matched: hdtv
Chocovla schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:35:
Ik bedoelde hier een hdtv afspeelapparaat/chip mee. Wat het streamen betreft vrees ik dat dat een utopie is. Zeker aangezien Philips zich in zijn eigen documentatie al behoorlijk tegenspreek. In de vroegere versies van deze folder werd de ethernet poort nl. expliciet genoemd terwijl hij bij de laatste versie niet meer wordt genoemd , alleen nog onderin wordt afgebeeld. Zie ik het goed en heeft de tv ook usb en memory card aansluitingen misschien dat daar iets mee kan worden gedaan.
Ja, dat vond ik dus ook al gek, btw, de 42" had volgens mij zelfs wifi.

IIG: ze zeggen dat je spellen en softwareupdates kan draaien vanaf memorypen/memorykaartje.
DWZ dat je software op deze TV kan draaien (spellen). Als dat zo is dan is het theoretisch gezien mogelijk om een soort client te maken die vanaf de memorypen draait, en dus op de ethernetpoort beeld ontvangt en weergeeft, dan moet er uiteraard nog een streaming server zijn, maar ik denk dat dit theoretisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03
Geen matches
Tsja en anders maar een standalone speler kopen. Ik ben op dit gebied verder een n00b maar ik vraag me toch af hoe de tv het verschil merkt tussen data wat van een pc afkomt en wat via een standalone speler gaat (http://www.inside.nl/nieuws.php?id=12 zag deze bijv. voorbij komen) beide maken gebruik van dvi. Heeft dit misschien te maken met de refresh rate anyone ?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35
Geen matches
MaCe1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:45:
[...]

Ja, dat vond ik dus ook al gek, btw, de 42" had volgens mij zelfs wifi.

IIG: ze zeggen dat je spellen en softwareupdates kan draaien vanaf memorypen/memorykaartje.
DWZ dat je software op deze TV kan draaien (spellen). Als dat zo is dan is het theoretisch gezien mogelijk om een soort client te maken die vanaf de memorypen draait, en dus op de ethernetpoort beeld ontvangt en weergeeft, dan moet er uiteraard nog een streaming server zijn, maar ik denk dat dit theoretisch mogelijk is.
Philips heeft toch ook een streaming media product lijn. zou het daar wat mee te maken hebben?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
Chocovla schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:54:
Tsja en anders maar een standalone speler kopen. Ik ben op dit gebied verder een n00b maar ik vraag me toch af hoe de tv het verschil merkt tussen data wat van een pc afkomt en wat via een standalone speler gaat (http://www.inside.nl/nieuws.php?id=12 zag deze bijv. voorbij komen) beide maken gebruik van dvi. Heeft dit misschien te maken met de refresh rate anyone ?
standalones hebben vaak (altijd) HDCP beveiliging, en PC's niet.

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
6killer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Philips heeft toch ook een streaming media product lijn. zou het daar wat mee te maken hebben?
Zou kunnen, de streamium lijn is dat http://nl.streamium.com/ , er is wel een tv met streamium functionaliteit, misschien komt dit ook op deze TV met een software update ? Zou erg mooi zijn :9

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een website gevonden die ook over High Definition gaat en lekker simpel uitgelegd ... Staat ook die nieuwe Philips al op! En de nieuwe Sony Brava lijn!

[ Voor 28% gewijzigd door voodooless op 05-02-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die plasma heeft zelfs een te lage resolutie voor PAL (576 beeldlijnen)
PAL is interlaced, maw dit ED scherm is RUIM voldoende voor PAL.
Voor een 42" heeft een HD resolutie niet zoveel toegevoegde waarde. Daar is het te klein voor. Het verschil in detail is nauwelijks merkbaar. Er zijn meerdere specs die de beeldkwaliteit bepalen. Dat is mij maar al te duidelijk geworden in testen tussen HD schermen van Samsung en Philips, tegenover de Panasonic die ik nu heb. Over het algemeen kwam deze er het beste uit, ook met HD signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat is kwalitatief beter beeld?

720P op een lcdtv of op een crt monitor (pc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:42

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:33:
Wat is kwalitatief beter beeld?

720P op een lcdtv of op een crt monitor (pc)?
over het algemeen crt, door de echtere kleurenweergave (er zijn wel al tft's met echte 16,7 miljoen kleuren...) en ik vind het op mijn 21" schermpje (sig PC2) er mooier uitzien, dan op een LG 17" TFT, die heeft dan nog wel n ouder panel...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het gaat ermij dan dus om wat mooier is voor de xbox360:

- samsung le26r51b
- mijn huidige iiyama 19" vision master pro455

Ik wil best wel de samsung kopen, maar het moet wel minstens net zo goed in beeldkwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:17:
Het gaat ermij dan dus om wat mooier is voor de xbox360:

- samsung le26r51b
- mijn huidige iiyama 19" vision master pro455

Ik wil best wel de samsung kopen, maar het moet wel minstens net zo goed in beeldkwaliteit zijn.
Volgens mij is die IIyama niet widescreen, dus of je moet het beeld stretchen of je gaat zwarte balken zien in je X360 beeld op 720p. Ik ken dat scherm verder niet, maar ik kan je vertellen dat de samsung LE32R51 echt een super-beeld geeft en stukken beter is dan mijn 17 " Iiyama CRT (HM704 UT, ook geen goedkope).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Zo, even definitief ontkrachten dat er videokaarten met "magische" HDTV engines zijn die het met iedere willekeurige speler en codec zouden doen.

Ik heb net een 720p XviD en 720p MPEG2 transportstream file afgespeeld, vrij vloeiend, op een XP3200+ op nForce2 chipset, met.. Een S3 Savage2000 :). Fullscreen met als schermresolutie 1280*1024, omdat de videodriver het anders niet aankan. Maar het werkt, en best vloeiend ook nog eigenlijk wel :). CPU belasting XviD = +/- 50%, CPU belasting MPEG2 = +/- 80~90%.

De enige videokaart met echte HW decoding is de GF6 serie (en Quadro tegenhangers) icm. nVidia's MPEG2 decoder.

[edit]
Er is toch iets magisch.. ~20% CPU op de 720p XviD met een Radeon 9700TX.. 10-25% op de 720p MPEG2..

~80% CPU op een 1080i .mpg file, in MplayerC ipv. VLC dan wel omdat VLC die niet pakt.. Vloeiend. M'n S3 Deltachrome S8 heeft dat nooit gekunt op een XP3200+ :'(

[edit]
Deltachrome erin gezet, ~90% CPU usage op de 1080i .mpg in MplayerC, vloeiend :|. Waarom heeft dat eerder op m'n KT880 board nooit gewerkt met dezelfde CPU?

Wel 100% CPU usage/niet vloeiend met de 720p XviD. 100% CPU usage op de 720p MPEG2 en net niet lekker vloeiend. Ietsje slechter dan de Savage2000 zelfs :o

[ Voor 52% gewijzigd door Mentalist op 04-09-2005 21:52 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:44:
Zo, even definitief ontkrachten dat er videokaarten met "magische" HDTV engines zijn die het met iedere willekeurige speler en codec zouden doen.

Ik heb net een 720p XviD en 720p MPEG2 transportstream file afgespeeld, vrij vloeiend, op een XP3200+ op nForce2 chipset, met.. Een S3 Savage2000 :). Fullscreen met als schermresolutie 1280*1024, omdat de videodriver het anders niet aankan. Maar het werkt, en best vloeiend ook nog eigenlijk wel :). CPU belasting XviD = +/- 50%, CPU belasting MPEG2 = +/- 80~90%.

De enige videokaart met echte HW decoding is de GF6 serie (en Quadro tegenhangers) icm. nVidia's MPEG2 decoder.
Vreemde bevinding ? Ik speel 1080i (~15 tot 20Mbps) op een P4 3.2 met een Radeon X800 in powerDVD en dan is er 5-15% cpu belasting. Punt is: hier staat HW acceleratie aan, zet ik dat uit dan loopt ie moeizaam, maar 720p mag geen probleem wezen zonder HW acceleratie.

XviD's met QPEL en GMC aan lopen ook veel moeizamer, doe dit zonder en je zult zien dat de CPU belasting enorm naar beneden gaat. Zelfde geldt voor WMV9 en H.264, dit vereist m.i. gewoon teveel CPU terwijl XviD hetzelfde kan leveren. MPEG2 TS blijft het zwaarst zo lijkt het.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:08:
[...]

Vreemde bevinding ? Ik speel 1080i (~15 tot 20Mbps) op een P4 3.2 met een Radeon X800 in powerDVD en dan is er 5-15% cpu belasting. Punt is: hier staat HW acceleratie aan, zet ik dat uit dan loopt ie moeizaam, maar 720p mag geen probleem wezen zonder HW acceleratie.

XviD's met QPEL en GMC aan lopen ook veel moeizamer, doe dit zonder en je zult zien dat de CPU belasting enorm naar beneden gaat. Zelfde geldt voor WMV9 en H.264, dit vereist m.i. gewoon teveel CPU terwijl XviD hetzelfde kan leveren. MPEG2 TS blijft het zwaarst zo lijkt het.
De 720p MPEG2 TS is wel 60fps, tegenover 25fps voor (in dit geval) de 720p XviD.

Verder gebruik ik VLC/MplayerC, gewoon software decoders zonder hardware ongein. De PowerDVD decoder vertrouw ik ook niet, dat ding geeft vreemde kleuren, en schijnt idd op bepaalde videokaarten acceleratie te ondersteunen (zelf niks van gemerk toen..).

Van die XviD kan ik niet zien of daar Qpel/GMC op is toegepast, die is gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 04-09-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:23:
De 720p MPEG2 TS is wel 60fps, tegenover 25fps voor (in dit geval) de 720p XviD.
Ik heb alleen maar HDTV 1080i captures, deze zijn altijd 29 fps dus hier zou idd nog een bottleneck kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb nu mijn MCE doosje (3.2Ghz P4, 1GB ram, Radeon 9700 Pro 128MB) voorzien van dat HDTV Pump filter en afspelen van een film in 1080i gaat prima, ware het niet dat die .ts files allemaal 100MB groot zijn, dus er om de 1.5 minuut een soort van "layer skip" effect op treed. Hoe krijg ik dat nou weg?

Specs van mijn HTPC lijken mij goed genoeg, tevens zit er een rappe disk in (DiamondMax Plus 9 7200rpm) en is het voor de rest een cleane installatie, met van alles de laatste drivers. :)

Kortom, het afspelen van het spul gaat harstikke goed, alleen als hij dus naar de volgende file in de playlist gaat, krijg ik dus dat ff een blackout is, bitstream uitvalt, etc.

Excuses als dit stiekem al behandeld is, kon het zo snel niet vinden. :)

(Ik speel overigens gewoon af binnen MCE, middels de "My Videos" selectie.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

GaMeOvEr schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:38:
Ik heb nu mijn MCE doosje (3.2Ghz P4, 1GB ram, Radeon 9700 Pro 128MB) voorzien van dat HDTV Pump filter en afspelen van een film in 1080i gaat prima, ware het niet dat die .ts files allemaal 100MB groot zijn, dus er om de 1.5 minuut een soort van "layer skip" effect op treed. Hoe krijg ik dat nou weg?

Specs van mijn HTPC lijken mij goed genoeg, tevens zit er een rappe disk in (DiamondMax Plus 9 7200rpm) en is het voor de rest een cleane installatie, met van alles de laatste drivers. :)

Kortom, het afspelen van het spul gaat harstikke goed, alleen als hij dus naar de volgende file in de playlist gaat, krijg ik dus dat ff een blackout is, bitstream uitvalt, etc.

Excuses als dit stiekem al behandeld is, kon het zo snel niet vinden. :)

(Ik speel overigens gewoon af binnen MCE, middels de "My Videos" selectie.)
8)7

Je moet ze ook nog joinen met b.v. HDTVtoMPEG2 he ;). Tip : geen MPEG2 van maken, gewoon op transportstream weer zetten, maar wel 1 file ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

W3ird_N3rd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:59:
[...]

8)7

Je moet ze ook nog joinen met b.v. HDTVtoMPEG2 he ;). Tip : geen MPEG2 van maken, gewoon op transportstream weer zetten, maar wel 1 file ervan maken.
:X

Owh. :P

Nou, dan snap ik het wel. ;) Ging ervan uit dat het gewoon zo zou behoren te werken. :D

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

GaMeOvEr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:07:
[...]

:X

Owh. :P

Nou, dan snap ik het wel. ;) Ging ervan uit dat het gewoon zo zou behoren te werken. :D
Nee, d'r komen behoorlijk wat stappen aan te pas voor je een werkende HDTV film hebt :)

offtopic:
Aargh, een nieuw icon.. Dat gaat weer wennen worden

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:08:
[...]

Nee, d'r komen behoorlijk wat stappen aan te pas voor je een werkende HDTV film hebt :)
Behoorlijk wat stappen? Mis ik nog iets dan? Ik heb dus die .ts files "ergens" vandaan, het enige wat ik hoef te doen is nu dat joinen van die files, dan ben ik klaar. En ik moest ff dat HDTV Pump ding installen. Dat zijn toch niet zoveel stappen? Of zie ik iets over het hoofd? ;)

Overigens stuurt mijn HTPC over DVI mijn Panasonic PT-AE700 Beamer op 1280X720 aan, dus dat gaat al goed, als je met extra stappen iets in de output stage bedoeld. :)

offtopic:
Na meer dan 5 jaar vond ik het tijd voor wat nieuws. ;) Maar hij is toch opvallend genoeg? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-09-2005 02:14 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

GaMeOvEr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:11:
[...]

Behoorlijk wat stappen? Mis ik nog iets dan? Ik heb dus die .ts files "ergens" vandaan, het enige wat ik hoef te doen is nu dat joinen van die files, dan ben ik klaar. En ik moest ff dat HDTV Pump ding installen. Dat zijn toch niet zoveel stappen? Of zie ik iets over het hoofd? ;)
Nou, eerst moet je uitvinden hoe je uit nieuwsgroepen kan downloaden, dan moet je nog het forum wat bij a.b.hdtv hoort vinden zodat je weet wat er wordt gepost, dan moet je headeren en alle files bij elkaar zoeken die je moet hebben, dan moet je de zooi joinen, dan moet je een speler installeren die .ts af kan spelen.. Je moet er maar achter komen natuurlijk.

Waarom HDTV pump? Zo'n slappe PC?
offtopic:
Na meer dan 5 jaar vond ik het tijd voor wat nieuws. ;) Maar hij is toch opvallend genoeg? ;)
offtopic:
Ik vond de oude leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:17:
[...]

Nou, eerst moet je uitvinden hoe je uit nieuwsgroepen kan downloaden, dan moet je nog het forum wat bij a.b.hdtv hoort vinden zodat je weet wat er wordt gepost, dan moet je headeren en alle files bij elkaar zoeken die je moet hebben, dan moet je de zooi joinen, dan moet je een speler installeren die .ts af kan spelen.. Je moet er maar achter komen natuurlijk.
Hm, nou, dat gedeelte had ik al wel onder controle. :P
Waarom HDTV pump? Zo'n slappe PC?
Omdat in de startpost stond dat ik dat nodig had. :D Wat kan ik dan beter gebruiken voor HDTV? Ik heb ook de Nvidia decoder dinges draaien, dus heb ik dat ding niet nodig dan?

Overigens is dit een tijdelijke HTPC, totdat eindelijk mijn Silverstone LC16 binnenkomt, dan kan ik mijn nieuwe op gaan bouwen. (Asus A8N-SLI Premium (wegens heatpipe), AMD 64 3700+ San Diego, Zalman 9500, Gigabyte 6600GT passief met 1GB mem, Nec 3540A dingetje en Maxline III 300GB disk)

Maarja, daar zit nogal levertijd op, de rest ligt hier al. :{
offtopic:
Ik vond de oude leuker :P
offtopic:
Afhankelijk van de reacties kan hij weer terugkomen. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

GaMeOvEr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:31:
[...]

Hm, nou, dat gedeelte had ik al wel onder controle. :P
Dat kan idd, ik moest alles redelijk vanaf het begin uitzoeken :) (nieuwsgroepen enzo)
[...]

Omdat in de startpost stond dat ik dat nodig had. :D Wat kan ik dan beter gebruiken voor HDTV? Ik heb ook de Nvidia decoder dinges draaien, dus heb ik dat ding niet nodig dan?
HDTV pump is een "slordige" en snelle decoder (=lagere beeldkwaliteit). Goede decoders : nVidia DVD decoder, VLC, ingebouwde MPEG2 decoder in MplayerC.

Die nVidia decoder heeft dan nog het voordeel dat je 'm kan accelereren met een GF6 videokaart.. nVidia is helaas wel shareware.
Overigens is dit een tijdelijke HTPC, totdat eindelijk mijn Silverstone LC16 binnenkomt, dan kan ik mijn nieuwe op gaan bouwen. (Asus A8N-SLI Premium (wegens heatpipe), AMD 64 3700+ San Diego, Zalman 9500, Gigabyte 6600GT passief met 1GB mem, Nec 3540A dingetje en Maxline III 300GB disk)

Maarja, daar zit nogal levertijd op, de rest ligt hier al. :{
:9
[...]

offtopic:
Afhankelijk van de reacties kan hij weer terugkomen. ;)
offtopic:
Mijn voorkeur weet je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:59:
waarom geen MPEG2 van maken ? (spelen prima in powerDVD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 06:47:
[...]

waarom geen MPEG2 van maken ? (spelen prima in powerDVD)
Met HDTVtoMPEG2 kan je van een .ts een .mpg maken, maar niet andersom. Je zit dus vast met je .mpg. En iig VLC kan niet met deze .mpg overweg, dus schijnbaar toch wat minder compatibel.

Je moet er weer wel een .mpg van maken (.vob compatible) als je de file in DVD2AVI wil inladen om er b.v. een XviD van te maken.

Verder heeft MPEG2 ook geen bijzondere voordelen ofzo, dus kan je net zo goed gewoon bij transportstream blijven :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:51:

Dat kan idd, ik moest alles redelijk vanaf het begin uitzoeken :) (nieuwsgroepen enzo)
Ach, ik zat al een tijdje in usenet, dat scheelt. ;)
HDTV pump is een "slordige" en snelle decoder (=lagere beeldkwaliteit). Goede decoders : nVidia DVD decoder, VLC, ingebouwde MPEG2 decoder in MplayerC.

Die nVidia decoder heeft dan nog het voordeel dat je 'm kan accelereren met een GF6 videokaart.. nVidia is helaas wel shareware.
Ah mooi, die Nvidia Decoder heb ik al draaien, dus meer heb ik niet nodig. Straks kan ik dan idd met de 6600GT met de PureVideo en acceleratie aan de slag, wat dan ook mijn reden was om voor deze kaart te kiezen. :) Kan ik HDTV pump meuk eraf mikken. :)
:9
Heel irri hoor, alles hebben liggen en geen case om het kreng eindelijk op te bouwen. :P
offtopic:
Mijn voorkeur weet je :P
offtopic:
check. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35
GaMeOvEr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:54:
[...]

Ach, ik zat al een tijdje in usenet, dat scheelt. ;)

[...]

Ah mooi, die Nvidia Decoder heb ik al draaien, dus meer heb ik niet nodig. Straks kan ik dan idd met de 6600GT met de PureVideo en acceleratie aan de slag, wat dan ook mijn reden was om voor deze kaart te kiezen. :) Kan ik HDTV pump meuk eraf mikken. :)

[...]

Heel irri hoor, alles hebben liggen en geen case om het kreng eindelijk op te bouwen. :P

[...]

offtopic:
check. ;)
Jullie gebruiken nvidea grafische kaarten, zijn deze 'beter' dan de Ati's om HD materiaal mee af te spelen? Die Ati's hebben All-format DTV/HDTV decoding, ik heb het al eerder gevraagd, maar niemand die het wist of gezien heeft, maar heeft dit een voordeel, of heeft nvidea hetzelfde (hardwareversnelling ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Geen matches
Lees dit stukje op anandtech maar eens: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305

Op het moment denk ik dat Nvidia de mooiste output genereert, in combinatie met degelijke hardwareversnelling. :) (Vanaf de Geforce 6 series dus.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
over het algemeen crt, door de echtere kleurenweergave (er zijn wel al tft's met echte 16,7 miljoen kleuren...)
Plasma zit tegenwoordig op 8,6 miljard kleuren. LCD komt inderdaad niet hoger dan 16,7 miljoen, Helaas is dat ook zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:07:
[...]
Je moet er weer wel een .mpg van maken (.vob compatible) als je de file in DVD2AVI wil inladen om er b.v. een XviD van te maken.
Hoeft niet...DVD2AVIT3 doet ook TS streams tegenwoordig ;)
Verder heeft MPEG2 ook geen bijzondere voordelen ofzo,
TS ook niet, althans je hebt me nog niet kunnen overtuigen.
Je kan ze trouwens ook aan elkaar plakken met nullpacketstripper, kan nog wat ruimte schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:25:
[...]

Hoeft niet...DVD2AVIT3 doet ook TS streams tegenwoordig ;)
Oh, dan moet ik dat maar 'ns opzoeken.
[...]

TS ook niet, althans je hebt me nog niet kunnen overtuigen.
Nouja, VLC dus.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:00

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:49:
[...]

Plasma zit tegenwoordig op 8,6 miljard kleuren. LCD komt inderdaad niet hoger dan 16,7 miljoen, Helaas is dat ook zichtbaar...
Duidelijk nog nooit een goed aangesloten lcd gezien :)

Verwijderd

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:47:
Oh, dan moet ik dat maar 'ns opzoeken.
http://www.trbarry.com/DVD2AVIT3.zip

wel even de juiste program ID's in de ini file zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Binnenkort hoeven we niet meer te kijken naar Xvid en Divx in High Definition maar kunnen we gewoon allemaal genieten van echte High Definition beelden zoals via de satelliet nu al kan met HD1 en HD2 en binnenkort komen er nog 2 zenders bij. Afgelopen zaterdag was de opening van de nieuwe High Definition studio van EUROCAM in Lint-België en daar heb ik gekeken naar een geweldig optreden van Jean-Michel Jarre, dit is allemaal High Definition opgenomen en word binnenkort al uitgezonden op HD1 of HD2 dat weet ik niet precies maar in ieder geval was het een geweldige studio waarin alles High Definition word geproduceerd. Foto's van het optreden kun je zien op:

... en nieuws van de studio kun je zien op ...

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 05-02-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:42:
Binnenkort hoeven we niet meer te kijken naar Xvid en Divx in High Definition maar kunnen we gewoon allemaal genieten van echte High Definition beelden zoals via de satelliet
Kijk jij niet naar transportstreams dan? Dat is precies hetzelfde als wat je via de schotel krijgt hoor, geen recompressing oid ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 12-09-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Geen matches
Nadat ik wat HD films heb geregeld ben ik eens gaan testen met m'n computertje.
Het beeld is idd heel erg scherp, maar bij snelle bewegingen krijg ik allemaal horizontale strepen in het beeld. Heeft dit met interlace ofzo te maken?

Het zijn films van 1280x1088. Eigenlijk ook maar een rare resolutie he?

Ik speel de films af met BSPlayer, en het enigste wat ik heb gedownload is EMPG2_Dec_Strm_Pack_3_0.zip

Iemand raad? Ik neem aan dat die strepen daar niet horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
atmoz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:56:
Nadat ik wat HD films heb geregeld ben ik eens gaan testen met m'n computertje.
Het beeld is idd heel erg scherp, maar bij snelle bewegingen krijg ik allemaal horizontale strepen in het beeld. Heeft dit met interlace ofzo te maken?
Strepen? Screenshot, foto?
Het zijn films van 1280x1088. Eigenlijk ook maar een rare resolutie he?
Ja, daar heb ik er ook een paar van.. Zit een forced AR van 16:9 bij. Die 1280 ipv. 1920 zal wel zijn om bandbreedte te besparen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
http://members.home.nl/atmoz2/bscap000.jpg

Alstublieft :)

[edit]
Ja, daar heb ik er ook een paar van.. Zit een forced AR van 16:9 bij. Die 1280 ipv. 1920 zal wel zijn om bandbreedte te besparen ofzo :?
En die 1088 in plaats van 1080 dan? :) Ook niet echt 'standaard' ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Atmoz op 27-09-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:19:
http://members.home.nl/atmoz2/bscap000.jpg
...
1920x1080 = 1080i HDTV
1280x720 = 720p HDTV

Jouw source lijkt sterk op een verkeerd geschaalde/verkleinde 1080i die niet is gedeinterlaced dan krijg je dit soort fratsen, maar zelfs dan krab ik op m'n hoofd, want de meeste 1080i's zijn 816.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je deinterlacer doet het niet. Je forced AR ook niet als die screenshot is wat jij ziet.

Probeer de ingebouwde MPEG2 decoder van Mediaplayer Classic/VLC of de nVidia DVD decoder, die deinterlacen/scalen vanzelf.
Jawel hoor, dat is omdat 1080 niet divisible by 16 is, wat echter wel een vereiste voor MPEG2 is. Zodoende 8 pixels met een meestal grijze border extra.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:44:
[...]

1920x1080 = 1080i HDTV
1280x720 = 720p HDTV

Jouw source lijkt sterk op een verkeerd geschaalde/verkleinde 1080i
Mwah, het beeld klopt gewoon door het forced AR hoor. DVD doet eigenlijk hetzelfde, daar heb je 4:3 beeld dat met een forced AR wordt opgerekt tot 16:9.
die niet is gedeinterlaced dan krijg je dit soort fratsen
Maar dat ligt vrijwel zeker aan de decoder
, maar zelfs dan krab ik op m'n hoofd, want de meeste 1080i's zijn 816.
Da's panavision. En de meeste 1080i's met panavision content (zoveel zijn dat er toch ook weer niet?) hebben gewoon een zwarte border zodat ze toch 1080 (1088) pixels hoog zijn. Ik ken eigenlijk maar 1 uitzondering : Terminator 2. En da's geen MPEG2. Dat is niet eens 1080i, dat is 1080p.

[ Voor 51% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:23:
Da's panavision. En de meeste 1080i's met panavision content (zoveel zijn dat er toch ook weer niet?)
Ach, ik heb er hier 53 van 1080i ;) (meest zijn OAR) en ben er niet veel tegengekomen die een andere resolutie hebben dan 1920x816

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Geen matches
Klein vraagje: Als ik een 26" LCD TV neemt (Samsung LE26R51B), zou 1080i er dan wel goed uitzien of is het beeld dan zo gescaled dat je eigenlijk helemaal niet zo mooi meer is? (8>

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:50:
[...]

Ach, ik heb er hier 53 van 1080i ;) (meest zijn OAR) en ben er niet veel tegengekomen die een andere resolutie hebben dan 1920x816
Ff wat recent binnengehaalde meuk + wat oudere meuk die ik heb (verre van complete lijst):

Dawn of the Dead : 1920*1080 OAR 16:9
Ngo si sui (who am I) : 1920*1080 OAR 16:9
Return of the living dead : 1920*1080 OAR 16:9
The forgotten : 1920*1080 OAR 16:9
Girl Valley : 1920*1080 OAR 16:9
Ghost in the Shell 2 : 1280*1080 16:9
Matrix Revolutions : 1920*1080 OAR 16:9
Final Fantasy 1920*1080 OAR 16:9
Waking Life 1920*1080 OAR 16:9
Milk Inc - I don't care @ HD1 - 1920*1088 16:9
Britney Spears Rock in Rio 2004 1920*1088 16:9 (nee ik vind het ook niet geweldig, maar hee, het is HD)
Tiësto @ Eurodisney 1920*1088 16:9
Tomb Raider 1920*1088 Panavision with borders
Tomb Raider 2 zelfde geloof ik maar daar kan ik ff niet bij
Fight Club 1920*1088 16:9
Mean Girls 1920*1080 OAR 16:9

Even geen zin om m'n DVD's af te gaan zoeken, maar Panavision is dus echt een uitzondering (ik ken alleen Tomb Raider ermee), en dan nog is het 1088 pixels omdat er zwarte randen bijzitten. En de meeste films zijn gewoon 1080 (dit is echter een truck, MPEG2 werkt in de onderste 8 pixels dan ook eigenlijk niet helemaal optimaal als het goed is bij deze films, maar who cares).

Het lijkt erop dat die 1088 dus voornamelijk afkomstig is van HD1.
Denizz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:06:
Klein vraagje: Als ik een 26" LCD TV neemt (Samsung LE26R51B), zou 1080i er dan wel goed uitzien of is het beeld dan zo gescaled dat je eigenlijk helemaal niet zo mooi meer is? (8>
Dan zal je 1080i moeten deinterlacen (moet je toch) en downscalen naar 720p (je zoekt zelf maar op of die Samsung wel 720p aankan).

Moet er in theorie uitstekend uitzien, 1080i op mijn 17" TFT is ook uitstekend naar te kijken, het is sowieso veel beter dan PAL.

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:23:
[...]

Je deinterlacer doet het niet. Je forced AR ook niet als die screenshot is wat jij ziet.

Probeer de ingebouwde MPEG2 decoder van Mediaplayer Classic/VLC of de nVidia DVD decoder, die deinterlacen/scalen vanzelf.
Yooow, met Media Player Classic "streept" hij niet :)
Mwah, het beeld klopt gewoon door het forced AR hoor. DVD doet eigenlijk hetzelfde, daar heb je 4:3 beeld dat met een forced AR wordt opgerekt tot 16:9.
AR? Dat moet ik effe op internet opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Geen matches
AR = Aspect Ratio. (Oftwel 4 : 3, 16 : 9, 21 : 9 ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Aspect Ratio ;)
[edit]
Te laat :P
GaMeOvEr schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:29:
21:9? 2,35:1 of 40:17 bedoel je, panavision?

21:9 is niet zo precies :)

[ Voor 122% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GaMeOvEr schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:29:
En forced AR hangt dan samen met het begrip anamorph (niet gelijke vorm). Dit houdt in dat je beeld in de eigenlijke resolutie "samengedrukt" opgenomen is: een circel wordt een ei. Er is dan een AR correctie nodig om de verhoudingen weer goed te krijgen (zodat een circel weer een circel is).

Dit verschijnsel is het meest bekend van de DVD.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:33:
Aspect Ratio ;)
[edit]
Te laat :P

[...]

21:9? 2,35:1 of 40:17 bedoel je, panavision?

21:9 is niet zo precies :)
Uh, die nog bredere dan 16:9. ;) (1,85)

Ja, ik weet dat die niet echt exact is, maar ze ontlopen elkaar niet zoveel. ;)

Aannames zijn fataal.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
GaMeOvEr schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:39:
[...]

Uh, die nog bredere dan 16:9. ;) (1,85)

Ja, ik weet dat die niet echt exact is, maar ze ontlopen elkaar niet zoveel. ;)
Euh ja, die ja. Wat maakt het ook uit. Panavision :P

Verwijderd

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:24:
Even geen zin om m'n DVD's af te gaan zoeken, maar Panavision is dus echt een uitzondering
open eens een willekeurige .ts in DVD2AVIT3 ?
Die zegt bij de meeste 1920x816, autocropped ie dat of zo, want die overige 264 "lijnen" ben ik altijd kwijt... :?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
panavision is toch 2.35:1 ?

Misschien is het eerder 1.85:1, die zie ik zelf een stuk vaker :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
Kun je eigenlijk ook ondertitels afspelen bij *.ts bestanden (of ander HD materiaal) ??
Want m'n vriendin kan niet zo heel goed engels, en ik vind het zelf ook wel makkelijk als er tekst bij staat :) Of is dat allemaal nog niet zover bij dat HD gedoe?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
atmoz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:18:
Kun je eigenlijk ook ondertitels afspelen bij *.ts bestanden (of ander HD materiaal) ??
Want m'n vriendin kan niet zo heel goed engels, en ik vind het zelf ook wel makkelijk als er tekst bij staat :) Of is dat allemaal nog niet zover bij dat HD gedoe?
Als het goed is wel, moet je de sub file dezelfde naam geven als de ts file (maar dan met andere extensie natuurlijk). Afhankelijk van je player heb je dan ook directvobsub nodig, net zoals met divx/xvid dus :)

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een ( codec? ) vraagje

Ik heb een HD film : Swordfish 1080p.ts Deze kan ik op mijn kantoor prima afspelen. Maar thuis heb ik net een schone xp installatie gedaan en krijg het bestand maar niet geopend.
Ik heb geinstalleerd (met daarbij dus de behorende codecs):
Windows mediaplayer 10
VLC player
WinDVD
FFDshow

Je zou toch zeggen dat één van die players het zou moeten kunnen, en dat door bovenstaande installaties een juiste Mpeg2 decoder is geinstalleerd. Met overige .TS files heb ik geen problemen.
Als ik gspot het file laat bekijken dan zegt hij mpeg2 bestand en rendert hij het wel?? in het kleine preview veldje. Maar geen enkele andere video applicatie op mijn systeem krijgt het geopend.
Iemand enige suggesties

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:00
Geen matches
Cinemascope is 2.35:1 of 2.40:1

Je hebt iig Ultra-Panavision, 2.67:1

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
Ik kom overal Xvid / Divx'en tegen die ook 1280x720 zijn. Maar is de kwaliteit hiervan hetzelfde als die (mega grote) *.ts files? Ik bedoel, anders kun je beter die Xvid's binnen halen dan steeds 17Gb. Of ga je het verschil toch zien?

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
Ik heb nu een lekker wazig probleem, als ik WMV HD afspeel op mijn hagelnieuwe laptop, krijg ik raar oranje-groen beeld, ik speel het af met windows media player 9, en de bestanden zijn niet beveiligd (het zijn die WMV-HD samples van MS zelf) . Ik heb al geprobeerd om WMV accelleration uit te zetten, maar dat mocht niet baten. Met VLC spelen ze wel af, maar ik wil het toch graag ook in
WMP af kunnen spelen.

Specs:

acer aspire 1692wlmi
pentium-m 740 (1,73 ghz)
1024 MB ddr2 533mhz dual channel
4200 rpm 100gb seagate
radeon mobile x700 128mb

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 28-09-2005 15:21 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
MaCe1337 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:21:
Ik heb nu een lekker wazig probleem, als ik WMV HD afspeel op mijn hagelnieuwe laptop, krijg ik raar oranje-groen beeld, ik speel het af met windows media player 9, en de bestanden zijn niet beveiligd (het zijn die WMV-HD samples van MS zelf) . Ik heb al geprobeerd om WMV accelleration uit te zetten, maar dat mocht niet baten. Met VLC spelen ze wel af, maar ik wil het toch graag ook in
WMP af kunnen spelen.

Specs:

acer aspire 1692wlmi
pentium-m 740 (1,73 ghz)
1024 MB ddr2 533mhz dual channel
4200 rpm 100gb seagate
radeon mobile x700 128mb
Exact hetzelfde probleem had ik gister bij een vriend. Ik wilde hem ook laten genieten van allemaal die HD dingen, en had dus een voorbeeld WMV-HD'tje gedownload. Dit heb ik proberen af te spelen in "Windows Media Player" en in "Media Player Classic". Beide gaven een groen/oranje super gaar beeld. Ik heb toen die Mpeg2 codec gedownload, maar ook dit was zonder resultaat. Bij jou werken ze wel met VLC? Dus dan ga ik dat eens proberen :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen matches
Ik heb liever dat problemen in losse topics besproken worden en niet dat je alles in een centraal topic hebt, dan kan je dat namelijk als je hetzelfde probleem hebt nooit meer terugvinden.

Dus algemene info over High-def en bespreken van toekomst en dat soort 'gebabbel' mag gezellig hier. Hele specifieke technische vragen of problemen: gewoon een normaal topic starten, anders wordt het een zooi.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

We krijgen morgen of overmorgen een nieuwe TV, de philips 42pf9966, die ambilight plasma, met pixel plus 2 e.d. Het apparaat heeft een panel van 1024x1024i (wat ik een beetje raar vind, vierkant ipv 16:9 en dan interlaced :?) Ik neem het zo over uit de folder, dus...

Nu staat er in de folder het volgende:
Geschikt voor HDTV-weergave
Geniet van de uitzonderlijke kwaliteit van HDTVsignalen.
U bent alvast voorbereid op toekomstige HDbronnen
zoals HDTV-uitzendingen en de DVDformaten
Blu-ray DVD en HDVD. HD-compatibele TV's
leveren een hogere beeldkwaliteit dan televisies met
Progressive Scan. De toestellen voldoen aan de strikte
normen van EICTA en zijn uitgerust met een HDscherm
dat de resolutie en beeldkwaliteit van HDTVsignalen
volledig tot hun recht doet komen. Ze hebben
een universele ingang voor analoge YPbPr-aansluitingen
en ongecomprimeerde, digitale DVI- of HDMIaansluitingen,
en ondersteunen bovendien HDCP. Ze
kunnen 720p- en 1080i-signalen van 50 en 60 Hz
weergeven.
Maar met een panel van 1024x1024i kan je toch helemaal geen volledige HDTV resoluties weergeven? OK, het zal er zeker niet verkeerd uitzien. Maar ik vraag me af hoe ze er bij komen dat de HDTV signalen volledig tot hun recht komen.

Soms heb je ook van die 720x480 T'V's die zogenaamd "HD-Ready" zijn, wat een onzin.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen matches
Als je voor een Philips gaan wil, dan lijken mij de Philps 37PF9830/10 en Philips 42PF9830/10 wel mooi. Allebei 1920*1080p native! Hoe het zit met de resolutie van het model dat je noemt, dat weet ik ook niet :P Kga eens kijken :)

//Lol, wazig. Heb dat model op de philips site gevonden. Flink hoge resolutie voor een plasma scherm, maar idd vreemde verhouding :o Klik hier voor meer info over het scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door Okyah op 28-09-2005 17:23 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
Okyah schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:19:
Als je voor een Philips gaan wil, dan lijken mij de Philps 37PF9830/10 en Philips 42PF9830/10 wel mooi. Allebei 1920*1080p native! Hoe het zit met de resolutie van het model dat je noemt, dat weet ik ook niet :P Kga eens kijken :)

//Lol, wazig. Heb dat model op de philips site gevonden. Flink hoge resolutie voor een plasma scherm, maar idd vreemde verhouding :o Klik hier voor meer info over het scherm.
Ja, die info haal ik altijd van p4c.philips.com, maar het zit eigenlijk zo:

We hadden altijd een 42pf9952, een oud model van de 2e generatie plasma's ofzo, dit beviel erg goed, maar hij had niet zoveel aansluitmogelijkheden. Op een gegeven moment ging de TV kapot, tot 2 keer toe is er een nieuw PDP panel in gezet, maar na de 2e keer reparatie bromde de TV heel erg bij heldere beelden, als er veel wit in zat. Daarom hebben we met het service centrum alhier onderhandeld en uiteindelijk een nieuwe TV gekregen, de 42pf7320.
Deze TV moet ik je ten sterkste AFRADEN, het leek wel alsof de pixel plus te hoog stond, alle lijnen waren gigantisch gearceerd met witte randen, heel lelijk, vooral lippen zagen er niet uit. De dealer was het er mee eens, want van de 12 uitgeleverde TV's in NL (gloednieuw model) , waren er 10 teruggekomen, zo slecht was deze TV.

Daarom krijgen we een andere TV, en als je dan zo'n mooi ding krijgt, dan ga je niet zeuren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 28-09-2005 17:31 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen matches
Ah, kk :D Idd, een gegeven HD plasma TV moet je niet in de bek kijken, he :P

Als ik de bank hier om de hoek beroofd heb, ga ik denk ik maar eens een van die 2 1080p schermen aanschaffen :+ Nja, tis wel een hoop geld, maar wat zijn die schermen in prijs gedaald zeg :o Toen ik een paar jaar geleden wat winkels afliep om flink grote plasma TVs te bekijken, betaalde je rustig 20k gulden voor die dingen 8)7

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

MaCe1337 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:13:
Soms heb je ook van die 720x480 T'V's die zogenaamd "HD-Ready" zijn, wat een onzin.
Zo werkt de marketing; als er een HDMI aansluiting op zit dan mogen ze het HD-Ready noemen, want het toestel kan HDTV signaal aan, ongeacht of ie dat dan moet rescalen. 1024x1024 is in de praktijk 1024x512x2 (interlaced)

• Denizz
Geen matches
Waarom zijn er wel 1920x1280 TV's, maar haast geen 1280x720 TV's, het is bijna allemaal 1366x10nogwat bij de kleinere LCD TV's. :?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Geen matches
Denizz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:43:
Waarom zijn er wel 1920x1280 TV's, maar haast geen 1280x720 TV's, het is bijna allemaal 1366x10nogwat bij de kleinere LCD TV's. :?
1366x768 bedoel je denk ik.

• Denizz
Geen matches
Ja, maar waarom is dat :) ? Ik vind het maar een rare resolutie.

Verwijderd

Geen matches
Jag schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:37:
[...]
Ja, ik bedoel natuurlijk geen computer monitoren :P. Ik heb het over grote 16:9 schermen. Dat er goede CRT computer monitoren zijn die hoge reso's aankunnen weet ik, maar daar heb je niet zoveel aan in de huiskamer.
Ik vraag me af waarom iedereen nou toch zo perse erop gebrand is dat het model als "huiskamer mode" wordt verkocht.

Waarom zou je aan een CRT monitor niks hebben in de huiskamer? Je kunt er gewoon een HTPC opaansluiten zodat je zowel SD (bijvoorbeeld van kabel) of HD kunt bekijken. Er zit op zo'n model geen SCART aansluiting nee, maar waarom heb je die dan perse nodig?

Of missen jullie soms de ingebouwde boxen? Als je echt mooi geluid wilt sluit je hem toch op de stereo aan. Het gemis aan een afstandsbediening kan het ook niet zijn, want die zit bij je HTPC.

Is het mischien het feit dat CRT monitors een minder goede licht opbrengst hebben? Bij de nieuwere modellen is dat ook verholpen.

Voor LCDs geldt ongeveer hetzelfde. De Dell 2405 doet 1920*1200 en is in vergelijking met de TV modellen enorm goedkoop. Tenzij ik iets mis is het verschil (vergeleken met 24" modellen natuurlijk) alleen de SCART/YCbCr/etc ingangen en de ingebouwde speakers. Als je je LCD-TV toch al via DVI en je stereo wilde aansluiten zie ik het verschil niet eigenlijk...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 06:11:
[...]

open eens een willekeurige .ts in DVD2AVIT3 ?
Die zegt bij de meeste 1920x816, autocropped ie dat of zo, want die overige 264 "lijnen" ben ik altijd kwijt... :?
Waarom gebruikt iedereen DVD2AVIT3? Die tool is bijna nergens te vinden?

Met "DGMPGDec 1.4.1 - latest version of the tool formerly known as DVD2AVI" krijg ik voor alles (ook voor de 1080 films) 1920*1088.

Ik weet echt wel hoe panavision eruit ziet hoor. En bij die 2 panavision films die ik heb zitten zwarte balken, want ik weet ook hoe groot 1080 pixels zijn. De meeste van de films die ik heb zijn écht 16:9.
atmoz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:00:
Ik kom overal Xvid / Divx'en tegen die ook 1280x720 zijn. Maar is de kwaliteit hiervan hetzelfde als die (mega grote) *.ts files? Ik bedoel, anders kun je beter die Xvid's binnen halen dan steeds 17Gb. Of ga je het verschil toch zien?
Die zien er ook al heel aardig uit ja. Op 1080i verlies je wat omdat je het moet deinterlacen, die XviD's zijn al deinterlaced met een goede (trage) deinterlacer door de re-encoder.

Verder is het MPEG4-based XviD gewoon een betere compressietechniek dan MPEG2. Overall kan je denk ik, vooral gezien de vereiste schijfruimte het best de re-encodes pakken, zeker als het XviD's zijn. De .ts files hoef je eigenlijk alleen te overwegen als je zelf wil re-encoden, een >720p scherm hebt of gewoon absoluut de allerbeste kwaliteit wil.

Als de kwaliteit "goed genoeg" voor je is zou ik het voorlopig zeker bij de 720p XviD re-encodes houden, als je ze kan vinden voor alles wat je wil (in nieuwsgroepen zie je de .ts versie toch altijd als eerste opduiken, en niet van iedere titel is een re-encode te krijgen).
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:16:
[...]

Ik vraag me af waarom iedereen nou toch zo perse erop gebrand is dat het model als "huiskamer mode" wordt verkocht.
Jij denkt als mij.. Praktisch :). Ik zie het probleem van een computermonitor als TV ook niet, maar andere mensen vind het "niet kunnen". Ze vinden het lelijk ofzo. Net als sommige mensen per se een iPod als Mp3 speler moeten hebben. Niet dat die beter is oid, maar het moet gewoon een bepaald apparaat/merk zijn.

Het ziet er niet uit als een TV, dus het mag zo ook niet gebruikt worden. Terwijl zo'n 24" CRT soms bijzonder goedkoop te krijgen is, en dan heb je toch een mooie 1080p TV..

Ik wil zelf ook nog eens een sneller laptopje + 720p LCD TV in de woonkamer. Geen zin in een HTPC, wel HDTV in de woonkamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 28-09-2005 23:48 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:16:
[...]

Waarom zou je aan een CRT monitor niks hebben in de huiskamer? Je kunt er gewoon een HTPC opaansluiten zodat je zowel SD (bijvoorbeeld van kabel) of HD kunt bekijken. Er zit op zo'n model geen SCART aansluiting nee, maar waarom heb je die dan perse nodig?

Of missen jullie soms de ingebouwde boxen? Als je echt mooi geluid wilt sluit je hem toch op de stereo aan. Het gemis aan een afstandsbediening kan het ook niet zijn, want die zit bij je HTPC.

Is het mischien het feit dat CRT monitors een minder goede licht opbrengst hebben? Bij de nieuwere modellen is dat ook verholpen.

Voor LCDs geldt ongeveer hetzelfde. De Dell 2405 doet 1920*1200 en is in vergelijking met de TV modellen enorm goedkoop. Tenzij ik iets mis is het verschil (vergeleken met 24" modellen natuurlijk) alleen de SCART/YCbCr/etc ingangen en de ingebouwde speakers. Als je je LCD-TV toch al via DVI en je stereo wilde aansluiten zie ik het verschil niet eigenlijk...
Je hebt gelijk hierin, maar er zijn toch een paar "problemen" die ik tegenkom:

- TV tuner?
- afstandsbediening?
- plaats?

Zo'n CRT is nogal erg diep, heeft geen TV tuner dus je kunt niet direct TV erop kijken. En je kunt er niet mee "bedienen" zonder een afstandsbediening. Verder is het (voor mij) veels te klein. Maar films kijken op een "normale monitor" zou volgens mij gewoon moeten kunnen. En idd, het geluid gaat natuurlijk altijd via de externe speakers.

Maarja, als je al een beamer + een 70CM breedbeeld gewend bent, dan wil je natuurlijk weer iets wat groter is...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
atmoz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:01:
[...]

Je hebt gelijk hierin, maar er zijn toch een paar "problemen" die ik tegenkom:

- TV tuner?
- afstandsbediening?
- plaats?
henk_DE_man noemde voor een gedeelte al oplossingen daarvoor :). HTPC, MCE afstandsbediening, plaats heb je of heb je niet.

Maar qua plaats kan je ook voor een 2405FPW gaan. Maar dat willen veel mensen ook niet, "het is geen TV". Als ik een eigen huis had zou ik best een 2405FPW als TV neerzetten.. Hoewel denk ik eerder een 26" LCD TV. Iets groter en goedkoper. En op een afstandje kan je toch geen pixels meer tellen.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Als ik met HDTVtoMPEG een 1080 film probeer te "samenkoppelen" dan krijg ik bij sommige files de melding:

"Couldn't sync AC3 packet!"

Wat zou ik eventueel hieraan kunnen doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Atmoz op 29-09-2005 11:37 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

atmoz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:36:
Als ik met HDTVtoMPEG een 1080 film probeer te "samenkoppelen" dan krijg ik bij sommige files de melding:

"Couldn't sync AC3 packet!"

Wat zou ik eventueel hieraan kunnen doen?
Nooit meegemaakt. Wat probeer je te joinen? Partjes van 50MB of 100MB van usenet? Heb je de PAR bestanden wel gebruikt dan?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:37:
[...]

Nooit meegemaakt. Wat probeer je te joinen? Partjes van 50MB of 100MB van usenet? Heb je de PAR bestanden wel gebruikt dan?
Ik probeer *.ts bestanden van 100MB aan mekaar te knopen. Dus een hele hoop *.ts bestanden en die moeten allemaal (stuk of 4) bestanden worden van 4600MB (MPEG2).

[edit]

Jep, ik heb PAR2 gebruikt om alles te repairen. Maar dit was niet nodig, want alles was completo :+

[ Voor 13% gewijzigd door Atmoz op 29-09-2005 13:56 ]

Verwijderd

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:46:
Waarom gebruikt iedereen DVD2AVIT3? Die tool is bijna nergens te vinden?

Met "DGMPGDec 1.4.1 - latest version of the tool formerly known as DVD2AVI" krijg ik voor alles (ook voor de 1080 films) 1920*1088.
Ik ben iig niet iedereen ;)
Met DGMPGDec kreeg ik uiteindelijk issues met encoden (output liep niet goed) en DVD2AVIT3 analyseert hier 3x zo snel zonder output issues, ik moet er bij zeggen dat niet op de resolutie heb gelet met DGMPGDec. Ik heb hier veel films met zwarte balken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 16:10 ]

• bolleh
  • Laatst online: 11:48
ik download sinds kort ook zoveel mogelijk hdtv materiaal

mijn vraag is echter: waar laten jullie dit alles?
splitten en op meerdere dvds gooien of op een harde schijf gooien?

ik heb wel een lacie 300gb externe schijf, die wil ik gaan gebruiken voor hdtv opslag maar dan zullen er helaas veel films vanaf moeten die ik pasgeleden vanaf oude cds erop heb gezet ;)

ik download veel hdtv bestanden omdat het op mn monitor mooier is fullscreen en omdat we binnenkort een grote lcd tv krijgen. alleen heb ik nog geen idee hoe ik ze ga afspelen op de tv.

heb wel de beschikking over een laptop met 2e vga aansluiting maarja dat is het toch niet helemaal. en geld uitgeven voor een htpc zullen mn ouders niet gauw doen(hele huis wordt al verbouwd ;))

[ Voor 15% gewijzigd door bolleh op 29-09-2005 16:34 ]

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:46:
Ik wil zelf ook nog eens een sneller laptopje + 720p LCD TV in de woonkamer. Geen zin in een HTPC, wel HDTV in de woonkamer.
Zat ik ook naar te kijken. De meeste HTPC's zijn P4 based, terwijl ik liever een P-M heb + alle andere stroombesparende dingen van een laptop + het gemak.

Weet iemand welke P-M cpu een beetje met media dingen kan meekomen? Dell heeft bijvoorbeeld een zeer goedkope laptop met een P-M celeron 1.3ghz. Ik vermoed dat dit net even te weinig is voor 720P te decoden, maar vind er maar weinig benchmarks over.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

bolleh schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:32:

Ik heb wat dingen op DVD gezet, maar dump nu het liefst zoveel mogelijk op HD's. Makkelijker. Op een gegeven moment "heb je ook alles", en dan komt er zo-nu-en-dan nog een leuke nieuwe film uit op HDTV. Wat dat betreft kan je het wel met HD's af als je er een paar hebt.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:36:
Weet iemand welke P-M cpu een beetje met media dingen kan meekomen? Dell heeft bijvoorbeeld een zeer goedkope laptop met een P-M celeron 1.3ghz. Ik vermoed dat dit net even te weinig is voor 720P te decoden, maar vind er maar weinig benchmarks over.
Hier wou ik nou nét een topic voor openen, maar dan met een wat betere test en niet "wat kan meekomen" zonder informatie.

Wacht dat ff af, ik heb nog toestemming van Aikeleer nodig :).

Hier aub. geen opsomtopic van maken met "hier loopt het wel" en "hier loopt het niet". Wacht gewoon ff mijn topic af :)

Verwijderd

bolleh schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:32:

ik reencode alles wat ik binnen haal naar 1024 of 1280 xvid en hou het daarna op schijf (4x300g raid 5) al kun je ook de originele .ts behouden en deze door nullpacketstripper halen, dat kan soms enkele gigs per film schelen als dat nog niet is gebeurt.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

HDTV op laptops : wat heb je nodig?

Meerrrr HDTV ter download!

• bolleh
mjah maar ik download nu ook zoveel mogelijk tv-series op hdtv, en dat gaat met 2-4gb per aflevering toch behoorlijk oplopen als je een stuk of 8 series volgt ;)

meeste tv series komen op 720p formaat uit overigens. wat ik een ideaal formaat vind qua kwaliteit/ruimte

verder kwam ik dit programma tegen: hdtv2dvd

het is eigenlijk svcd2dvd maar dan toegespitst op .ts bestanden

het is heel simpel, gewoon slepen, aangeven hoeveel je op 1 dvd wil en hij doet de rest vanzelf. natuurlijk niet de beste kwaliteit die mogelijk is maargoed af en toe wil je ook gewoon ff snel iets kunnen converten :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

bolleh schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:17:
mjah maar ik download nu ook zoveel mogelijk tv-series op hdtv, en dat gaat met 2-4gb per aflevering toch behoorlijk oplopen als je een stuk of 8 series volgt ;)

meeste tv series komen op 720p formaat uit overigens. wat ik een ideaal formaat vind qua kwaliteit/ruimte

verder kwam ik dit programma tegen: hdtv2dvd

het is eigenlijk svcd2dvd maar dan toegespitst op .ts bestanden

het is heel simpel, gewoon slepen, aangeven hoeveel je op 1 dvd wil en hij doet de rest vanzelf. natuurlijk niet de beste kwaliteit die mogelijk is maargoed af en toe wil je ook gewoon ff snel iets kunnen converten :)
Als je dat omzet, wordt de kwaliteit dan dus eigenlijk precies hetzelfde als een "gewone" DVD?

Verwijderd

Geen matches
* edit verkeerd gelezen *

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:43 ]

• bolleh
atmoz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:22:
[...]

Als je dat omzet, wordt de kwaliteit dan dus eigenlijk precies hetzelfde als een "gewone" DVD?
je komt wel in de buurt van een commerciele dvd-9

die zitten volgens mij op een gigabyte of 6 voor een 2 uurs film. maar omdat je nu een hoge resolutie bestand als source neemt valt de lagere bitrate wat minder op. maar als je echt dvd kwaliteit wil zul je toch echt de bitrate moeten opvoeren en een optimale compressor gebruiken.

maargoed zoals gezegd heb ik slechts 1x een testje gedaan, verder valt er niet veel in te stellen. maarja het blijft een feit, als je kwaliteit wilt moet je gewoon bij hdtv blijven, en of je daar nu de originele .ts bestanden voor houd of ze met een goede compressor omzet naar divx/xvid dat maakt niet zoveel uit. ik neig er echter naar om gewoon lekker de .ts bestanden te behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 12:30
Weet iemand welke specs ik dient te hebben om een 1080i TS/WMV bestand af te spelen nodig heb.

Ik heb nu een pundit - r
1.7Ghz / Radeon 9100IGP / 512MB

Ik wil een CPU upgrade naar een 3.0Ghz doen. Maar kan ik dan wel TS en WMV afspelen?

Ik heb ook het probleem dat ik geen TS bestanden met Mediacenter 2005 kan afspelen. Ik heb HDTVpump geinstaleerd maar dit mocht niet baten. Ik gebruik als decoder WinDVD 7.0.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 32% gewijzigd door ilovetechno op 03-10-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Ik heb een vraagje. Omdat mij huidige Philips Blackline 4:3 TV nu wel erg oud begint te worden ben ik eens rond gaan kijken in het aanbod van HDTV-toestellen.
Ik zag op de site van Philips een HDTV TFT-tv (37PF7320/10) die een maximale resolutie had van 1366 x 768p. Echter staat in de specs toch dat het video-formaat 1920 x 1080i - 2Fh weergegeven kan worden, hoe kan dit?? De resolutie moet toch minimaal gelijk zijn of groter zijn dan de weergave?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Sierra-NL schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:02:
Ik heb een vraagje. Omdat mij huidige Philips Blackline 4:3 TV nu wel erg oud begint te worden ben ik eens rond gaan kijken in het aanbod van HDTV-toestellen.
Ik zag op de site van Philips een HDTV TFT-tv (37PF7320/10) die een maximale resolutie had van 1366 x 768p. Echter staat in de specs toch dat het video-formaat 1920 x 1080i - 2Fh weergegeven kan worden, hoe kan dit?? De resolutie moet toch minimaal gelijk zijn of groter zijn dan de weergave?

Door het beeld terug te schalen naar 720P. Maar dit staat al een aantal keer in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ilovetechno schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:21:
Weet iemand welke specs ik dient te hebben om een 1080i TS/WMV bestand af te spelen nodig heb.

Ik heb nu een pundit - r
1.7Ghz / Radeon 9100IGP / 512MB

Ik wil een CPU upgrade naar een 3.0Ghz doen. Maar kan ik dan wel TS en WMV afspelen?

Ik heb ook het probleem dat ik geen TS bestanden met Mediacenter 2005 kan afspelen. Ik heb HDTVpump geinstaleerd maar dit mocht niet baten. Ik gebruik als decoder WinDVD 7.0.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Die commerciële decoders kan ik afraden. Get VLC.

Veel te weinig informatie trouwens, "1,7Ghz", 1,7Ghz WAT? P4 gaat waarschijnlijk niet werken nee, P-M met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sierra-NL schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:02:

Het beeldscherm kan de resolutie aan en weergeven, echter zoals al gezegd, gedownscaled naar 720p, het zal er nog steed uitmuntend uitzien hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:31:
[...]

Veel te weinig informatie trouwens, "1,7Ghz", 1,7Ghz WAT? P4 gaat waarschijnlijk niet werken nee, P-M met gemak.
Vaag mannetje inderdaad ;) Maar als ie hem wil upgraden naar 3.0Ghz, dan gok ik toch dat het om een P4 gaat. (vraag me dan wel af of die upgrade kwa chipset gaat lukken overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:31:
[...]

Ik geef aan dat ik Mediacenter (2005) gebruik. Hierin kun je volgens mij geen VLC gebruiken. Of zie ik wat over het hoofd? :?

Tevens geef ik aan dat het een pundit-r betreft. Dit is een P4 socket 478 barebone die tot 3.0Ghz gaat.

De Chipset staat vermeld: Radeon 9100IGP:X

[ Voor 7% gewijzigd door ilovetechno op 05-10-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
ilovetechno schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:49:
[...]

Ik geef aan dat ik Mediacenter (2005) gebruik. Hierin kun je volgens mij geen VLC gebruiken. Of zie ik wat over het hoofd? :?

Tevens geef ik aan dat het een pundit-r betreft. Dit is een P4 socket 478 barebone die tot 3.0Ghz gaat.

De Chipset staat vermeld: Radeon 9100IGP:X
Vreemd, daar heb ik dan overheen gelezen. Dat is helemaal geen laptop. Sorry 8)7.

Over Mediacenter.. Dat is afaik gewoon XP Pro. Maar ik ken het niet, maar als je er geen VLC op kan draaien zou ik het maar eens inruilen voor een ander OS. Voor XP Home/Pro schijnt ook een Mediacenter project te zijn, misschien dat dan eens proberen, kan je VLC ernaast gebruiken :).

Welke player gebruik je op Mediacenter dan? WMP is echt helemaal niks. Kan ook niet (zomaar) met .ts files overweg.. De meeste DVD afspeelsoftware wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
W3ird_N3rd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:59:
Over Mediacenter.. Dat is afaik gewoon XP Pro. Maar ik ken het niet, maar als je er geen VLC op kan draaien zou ik het maar eens inruilen voor een ander OS. Voor XP Home/Pro schijnt ook een Mediacenter project te zijn, misschien dat dan eens proberen, kan je VLC ernaast gebruiken :).
MCE is idd gewoon XP Prof, maar dan zonder domein ondersteuning, en met een extra shell (Media Center zelf) en twee extra services (om op te nemen en TV te kijken). Je kan er wel VLC gebruiken, maar dat kan afaik alleen standalone. Dat kan niet in Media Center (de interface dus) zelf.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Geen matches
blackd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:20:
[...]

MCE is idd gewoon XP Prof, maar dan zonder domein ondersteuning, en met een extra shell (Media Center zelf) en twee extra services (om op te nemen en TV te kijken). Je kan er wel VLC gebruiken, maar dat kan afaik alleen standalone. Dat kan niet in Media Center (de interface dus) zelf.
En deze wil ik dus graag gebruiken. ;)

Maar weet iemand of in combo met de onboard kaart en een P4 3Ghz .TS bestanden van 1080i kan afspelen zonder framedrops?

[ Voor 3% gewijzigd door ilovetechno op 05-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat kan waarschijnlijk wel. Ik heb het zelfs op een Savage2000 laten spelen, maar die kon niet rescalen. De grootste vraag is dus, kan die 9100 IGP HDTV goed rescalen en overlayen? Als die gebaseerd is op de Radeon 9x00 serie moet het wel lukken. CPU power heb je zat, dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer vandaag eens een HDTV demo (kingkong) af te spelen op onze nieuwe Samsung LCD 32''.

Nou zou dit via een Kiss 558 200gb hd recorder en het netwerk van mijn pc af moeten komen, maar het speelt niet helemaal lekker af. Op de pc (Athlon 2400, 1gig mem, Geforce 5700) zelf geen enkel probleem maar via het netwerk stottert het beeld en verschiet het van kleur.

Het bestand is gewoon een avi van 60mb in 720p. Er komt al een bestand van Finding Nemo in 720p binnen maar dat duurt nog eventjes.

Kan ik beter het avi bestand op de hd zetten, of zelfs evt.op cd op dvd branden om het vloeiend af te laten spelen?

Wat is hier de bottleneck, netwerk of kiss speler? Overigens speelt verder alle andere spulletjes wel prima af via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:48:
Wat is hier de bottleneck, netwerk of kiss speler? Overigens speelt verder alle andere spulletjes wel prima af via netwerk.
De kiss speler is voor zover ik weet niet geschikt voor HD materiaal, dus daar ligt het aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik probeer het in dit topic ook maar een
keer (in een ander topic geen reactie gekregen)

De xbox360 kan straks hoge-definitie films afspelen
(zoals bijvoorbeeld de Imax-serie (Coral Reef Adventure
enzo)) door middel van wm-hd-dvd's

Deze dvd's kun je op het internet echter alleen
kopen als regio-1 dvd's

Mijn xbox zal straks helaas echter regio-2 zijn.

En toch wil ik eens op mijn (hd/ready) tv zien
hoe high-def-filmpjes eruitzien.

Weet iemand of er regio-2 wm-hd-dvd's bestaan
of weet iemand of er een andere mogelijkheid is
om hi-def filmpjes te bekijken ?

Mijn pc is helaas te oud om hd af te kunnen
spelen, dus ik zal het moeten hebben van
de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:48:
Het bestand is gewoon een avi van 60mb in 720p. Er komt al een bestand van Finding Nemo in 720p binnen maar dat duurt nog eventjes.
Finding Nemo is hoogstwaarschijnlijk een upconvert.. De enige release die ik heb gezien was dat iig.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
** Dit is geen "Is dit een beetje een leuke TV" topic **