Thanks, ga het nu testen...
Vraag het in het PF9830-topic: Philips 32pf9830 met wifi en ambilight II
Werkt perfect. Duurt nog geen half uur om te joinen.
Maar ik zit met een nieuw probleem:
De film begint te laat ten opzichte van de ondertitels:
zo'n 27 seconde te laat. Ik heb 3 verschillende *.srt (voor ondertitels) gebruikt. Wat doen jullie als je oploopt tegen dit probleem? Er zullen wel tools zijn om de film in het begin 27 seconde in te korten, maarja dat is toch niet DE oplossing?
Verwijderd
Geen matches
Zet in je .srt alle tijden van het begin 27 vooruit, scheelt je film croppen.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:13:
Zet in je .srt alle tijden van het begin 27 vooruit, scheelt je film croppen.

OT: Google 'ns naar Subtitle Workshop.atmoz schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:42:
[...]
Dus bij iedere regel 27 seconde erbij doen? Bij de begin tijd, en bij de eindtijd. En dan bij alle regels.... Hehe, ik hoop toch niet dat je dat echt bedoeld. Dat is toch echt MEGA veel werk?
http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/subt.htmatmoz schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:42:
[...]
Dus bij iedere regel 27 seconde erbij doen? Bij de begin tijd, en bij de eindtijd. En dan bij alle regels.... Hehe, ik hoop toch niet dat je dat echt bedoeld. Dat is toch echt MEGA veel werk?
Misschien is dat iets?
Zullen we het hier weer ontopic houden? Dit zijn gewoon allemaal problemen waar al erg veel over geschreven is en waar je zat over terug kan vinden op guide sites. Als dat niet zo is, start dan een eigen topic. Hier is het offtopic, dat technische software knippen.plakken/subs verhaal...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Geen matches
Ik heb geen idee waar ik de volgende vraag nu moet plaatsten, dus ik merk wel als dit wél de goede topic ervoor is. Al dat HD gedoe de laatste tijd ook...
Ik zit met het volgende probje nog steeds:
- Ik wil de xbox360 graag "bespelen" in 720p.
- Ik zit nog steeds met het punt hoe ik dat mogelijk ga maken.
De volgende mogelijkheden zijn aanwezig:
- Een LCDtv
- Een plasma
- Mijn huidige 19" CRT monitor
Ik heb inmiddels al heeel veel gelezen op internet, en ik ben ook in winkels ewzen kijken. Maar uiteraard heb ik nog nergens iets in echte 720p kunnen aanschouwen. Alles was tot nu toe analoog of digitale televisie. En ik vondt LCD en Plasma beide niet zoveel geld waard t.o.v. een CRT tv (meer detail ook al lagere reso).
Er wordt steeds verteld dat het scherp en mooi is en dat "dalijk" met HD materiaal het volop kwijlen wordt. Maar dat is nu simpel weg nog niet het geval. Is geen mening maar een feit. Nu vraag ik mij het volgende af;
- Als de xbox360 dalijk wordt aangesloten in 720p, is het beeld dan perfect ja of nee?
Ik wil best wel geld uitgeven voor een nieuwe tv, maar ik wil niet door de komst van SED's in 1 klap een verouderde tv hebben.
Ik zit met het volgende probje nog steeds:
- Ik wil de xbox360 graag "bespelen" in 720p.
- Ik zit nog steeds met het punt hoe ik dat mogelijk ga maken.
De volgende mogelijkheden zijn aanwezig:
- Een LCDtv
- Een plasma
- Mijn huidige 19" CRT monitor
Ik heb inmiddels al heeel veel gelezen op internet, en ik ben ook in winkels ewzen kijken. Maar uiteraard heb ik nog nergens iets in echte 720p kunnen aanschouwen. Alles was tot nu toe analoog of digitale televisie. En ik vondt LCD en Plasma beide niet zoveel geld waard t.o.v. een CRT tv (meer detail ook al lagere reso).
Er wordt steeds verteld dat het scherp en mooi is en dat "dalijk" met HD materiaal het volop kwijlen wordt. Maar dat is nu simpel weg nog niet het geval. Is geen mening maar een feit. Nu vraag ik mij het volgende af;
- Als de xbox360 dalijk wordt aangesloten in 720p, is het beeld dan perfect ja of nee?
Ik wil best wel geld uitgeven voor een nieuwe tv, maar ik wil niet door de komst van SED's in 1 klap een verouderde tv hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 15-11-2005 14:16 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik heb nog geen 26" plasma's gezien en de meeste betaalbare 42" plasma's hebben een lage reso. LCD is dus op het moment the way to go, zeker voor 26". Staar je niet blind op de komst van SED, ik zie dit de eerste 2 jaar nog niet op consumenten markt komen voor een fatsoenlijke prijs. Al is het technisch mogelijk dan zullen eerst de huidige technieken uitgemolken worden.
Waarom is dat met een X-box nou ineens heel moeilijk? Als je een 720P TV met een 720p signaal voedt, ziet het er gewoon goed uit. Ook met een Xbox, dat vershcilt niets. Ga als je zo twijfelt anders gewoon in een winkel kijken als de Xbox uit is, dan kan je het gewoon zien.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Geen matches
Jawel; Denon DVD 2910 et al vs. PureVideo 1.02-150. Ik moet wel zeggen er sinds PureVideo 1.02-150 en ForceWare 77.77 het e.e.a is verbeterd. Hier en hier zijn een paar PureVideo interviews te vinden. En check deze slides. En trouwens dit is ook handig.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 03:13 ]
Verwijderd
Matched: hdtv
Wel zeer spijtig dat nog zo weinig apparaten een DVI of HDMI out hebben. Zo zal de Xbox 360 dat ook niet hebben. IMO beperkt dat je aansluit mogelijkheden toch behoorlijk. Ook het ontbreken van een hi-freq RGB out (in de volksmond ook wel VGA genoemt
) is erg jammer.
Nu zitten zo ongeveer 500.000 pubertjes in Nederland zich af te vragen hoe ze hun Xbox in HDTV moeten gaan aansluiten, terwijl van al die 500.000 pubertjes minstens 80% een uitermate geschikt scherm daarvoor al heeft (een vga monitor).
Mensen in dit topic huilen nogal dat een xbox perse op een apparaat aangesloten moet gaan worden dat als TV gelabeld is door de fabrikant, maar ik weet uit eigen ervaring dat kinderen/pubers hier een stuk minder moeilijk over doen. Toen ik zelf nog jonger was in zat slaapkamers geweest waar de console op een oude Amiga monitor via RGB stond aangesloten. Het gaf beeld en het zag er nog super goed uit ook!
Nu zitten zo ongeveer 500.000 pubertjes in Nederland zich af te vragen hoe ze hun Xbox in HDTV moeten gaan aansluiten, terwijl van al die 500.000 pubertjes minstens 80% een uitermate geschikt scherm daarvoor al heeft (een vga monitor).
Mensen in dit topic huilen nogal dat een xbox perse op een apparaat aangesloten moet gaan worden dat als TV gelabeld is door de fabrikant, maar ik weet uit eigen ervaring dat kinderen/pubers hier een stuk minder moeilijk over doen. Toen ik zelf nog jonger was in zat slaapkamers geweest waar de console op een oude Amiga monitor via RGB stond aangesloten. Het gaf beeld en het zag er nog super goed uit ook!
Volgens mij is er gewoon een VGA kabel (welliswaar optioneel) voor de xbox 360:Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:20:
Wel zeer spijtig dat nog zo weinig apparaten een DVI of HDMI out hebben. Zo zal de Xbox 360 dat ook niet hebben. IMO beperkt dat je aansluit mogelijkheden toch behoorlijk. Ook het ontbreken van een hi-freq RGB out (in de volksmond ook wel VGA genoemt) is erg jammer.
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Geen matches
Ik heb begrepen dat de Playstation 3 2xHDMI heeft. en tot 1080p ondersteund.
Verwijderd
En dan nog al die "pubertjes" die mooi gespeld zeggen dat een "hi-freq" RGB ontbreekt".Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:20:
Wel zeer spijtig dat nog zo weinig apparaten een DVI of HDMI out hebben. Zo zal de Xbox 360 dat ook niet hebben. IMO beperkt dat je aansluit mogelijkheden toch behoorlijk. Ook het ontbreken van een hi-freq RGB out (in de volksmond ook wel VGA genoemt) is erg jammer.
VGA optie/compent optie/scart optie/compshit optie. genoeg opties lijkt me zo.
Verwijderd
Geen matches
Wat voor formaat gaan Blu-Ray en HD-DVD's eigenlijk gebruiken voor de films..720p of 1080p ?
Als ik een LCD scherm koop is voor mij het belangrijkste dat ik films en xbox360 er optimaal kan gebruiken. XBOX360 ondersteund 720p, dus daar kan ik volgens me wel mee uit de voeten op een 720p teevee. Maar hoe zit dat met die films? Als die allemaal op 1080p gaan uitkomen dan is het misschien niet zo slim als ik nu een 720p ga kopen..
Als ik een LCD scherm koop is voor mij het belangrijkste dat ik films en xbox360 er optimaal kan gebruiken. XBOX360 ondersteund 720p, dus daar kan ik volgens me wel mee uit de voeten op een 720p teevee. Maar hoe zit dat met die films? Als die allemaal op 1080p gaan uitkomen dan is het misschien niet zo slim als ik nu een 720p ga kopen..
Die komen uit op 1080i..
En iets wat true 1080i is ziet er op je 720p TV vrijwel net zo goed uit als op een 1080p LCD.
Nu komt de truck.. Hoewel het zeker in een interlaced container zal zitten, zullen films niet "true" 1080i zijn.
Wij krijgen 50FPS voor HDTV in Europa. Dat wil zeggen dat films van 24FPS een speedup van 4% zullen krijgen (hebben we nu ook met DVD). Wat ik wil zeggen : geen nare telecine ofzo.
Wat dat wil zeggen : 1080i films zullen effectief 1080p worden als je een manier kan vinden om het deinterlace filter uit te schakelen, wat vooral op een stand-alone speler lastig/onmogelijk kan zijn. Ook lang niet iedere TV die 1080i aankan doet ook 1080p.. Zo heeft Philips een model met 1080p panel maar geen op geen enkele input support voor 1080p. Dan heb je nog niks.
Of ze komen op 720p uit, dan gaat dit verhaal niet op.
En iets wat true 1080i is ziet er op je 720p TV vrijwel net zo goed uit als op een 1080p LCD.
Nu komt de truck.. Hoewel het zeker in een interlaced container zal zitten, zullen films niet "true" 1080i zijn.
Wij krijgen 50FPS voor HDTV in Europa. Dat wil zeggen dat films van 24FPS een speedup van 4% zullen krijgen (hebben we nu ook met DVD). Wat ik wil zeggen : geen nare telecine ofzo.
Wat dat wil zeggen : 1080i films zullen effectief 1080p worden als je een manier kan vinden om het deinterlace filter uit te schakelen, wat vooral op een stand-alone speler lastig/onmogelijk kan zijn. Ook lang niet iedere TV die 1080i aankan doet ook 1080p.. Zo heeft Philips een model met 1080p panel maar geen op geen enkele input support voor 1080p. Dan heb je nog niks.
Of ze komen op 720p uit, dan gaat dit verhaal niet op.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Er zijn maar een handjevol 1080p tv's op de markt, en deze kosten een paar duiten.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:26:
Wat voor formaat gaan Blu-Ray en HD-DVD's eigenlijk gebruiken voor de films..720p of 1080p ?![]()
Ik zou deze eye opener eens lezen.
Even voor de realiteit: LOTR in 1080i/30 is na nullpacketstripping 24GB. Zou je dat in 1080i/60 (zoals HDTV oorspronkelijk is) doen dan word ie 2x zo groot en doe dat nog eens in 1080p is weer 2x zo groot: kortom 1080p gaat het niet worden vanwege de datarate wat het met zich mee brengt.
en van 720p word je al heel gelukkig.What about live HDTV? That is captured, edited, and broadcast as 1080i/30. No exceptions. At present, there are no off-the-shelf broadcast cameras that can handle 1080p/60, a true progressive format with fast picture refresh rates. It’s just too much digital data to handle and requires way too much bandwidth or severe MPEG compression. (Consider that uncompressed 1920x1080i requires about 1.3 gigabits per second to move around. 1080p/60 would double that data rate.)
....
How about Blu-ray and HD-DVD? If either format is used to store and play back live HD content, it will have to be 1920x1080i (interlaced again) to be compatible with the bulk of consumer TVs. And any progressive-scan content will also have to be interlaced for viewing on the majority of HDTV sets.
Neuh, 1080p kan best.. 1080i/30 moet ik zien. Sample?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:50:
Even voor de realiteit: LOTR in 1080i/30 is na nullpacketstripping 24GB. Zou je dat in 1080i/60 (zoals HDTV oorspronkelijk is) doen dan word ie 2x zo groot en doe dat nog eens in 1080p is weer 2x zo groot: kortom 1080p gaat het niet worden vanwege de datarate wat het met zich mee brengt.
Dan heb je maar 15FPS over. Lekker bout kijken is dat dan

TMF Awards 2005 is nog steeds een schitterend voordeel : 1080i 50fields, maar zet je deinterlace filter uit en je hebt effectief 1080p 25fps. Niks absurde datarates. De organisatie die HDTV verzon wou gewoon geen mooi formaat voor films ofzo.
Verwijderd
Geen matches
uh alle 1080i's die ik hier heb zijn 30fps (komen van 60) ? ben ik abuis ?W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:07:
[...]
Neuh, 1080p kan best.. 1080i/30 moet ik zien. Sample?
leuk toppic,
er bestaat nog grote onduidelijkheid over de toekomst.
Gisteren heb ik vernomen dat misschien primere (canalplus voor de duitsers) misschien voetbal in HDTV gaat uitzenden, natuurlijk loopt nederland achter met deze ontwikkeling.
Graag wil ik de topichouder er op wijzen dat de reelbox een NL website heeft
http://reelbox.nl
aan deze website zit ook een forum waar ieder zijn vraag kan plaatsen.
De reelbox was in ontwikkeling maar word nu gezien als een stabiele ontvanger.
er bestaat nog grote onduidelijkheid over de toekomst.
Gisteren heb ik vernomen dat misschien primere (canalplus voor de duitsers) misschien voetbal in HDTV gaat uitzenden, natuurlijk loopt nederland achter met deze ontwikkeling.
Graag wil ik de topichouder er op wijzen dat de reelbox een NL website heeft
http://reelbox.nl
aan deze website zit ook een forum waar ieder zijn vraag kan plaatsen.
De reelbox was in ontwikkeling maar word nu gezien als een stabiele ontvanger.
1080i met 30 fields/seconde bedoel ik (en bedoelde de poster waar ik op reageerde volgens mij ook). Dat zou raar zijn.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:09:
[...]
uh alle 1080i's die ik hier heb zijn 30fps (komen van 60) ? ben ik abuis ?
Je 1080i's hebben 60 fields/second, maar op de PC laat zich dat zien als 30FPS en moet je zelf maar een deinterlace filter gebruiken.
Verwijderd
Geen matches
idd, dat maakt ook sense. ik gooi ze door virtualdubmod en die analiseert ze als zodanig (omdat ie deinterlaced dus ?)W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:17:
[...]
Je 1080i's hebben 60 fields/second, maar op de PC laat zich dat zien als 30FPS en moet je zelf maar een deinterlace filter gebruiken.
Voor dat deinterlacen ben jij of je player verantwoordelijk. Doe je het niet, heb je kans op mice teeth. Maar op de PC krijg je toch altijd de field bij elkaar te zien als frames, met halve zoveel FPS als dat er fields waren dus.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:23:
[...]
idd, dat maakt ook sense. ik gooi ze door virtualdubmod en die analiseert ze als zodanig (omdat ie deinterlaced dus ?)
Tijd om het 100fps linkje weer eens te spammen : www.100fps.com
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-11-2005 12:28 ]
sinds kort heb ik een aantal afleveringen van Band of Brothers in 1080p met DTS geluid, echt ben sinds ik die dingen heb bekeken helemaal verkocht, HDTV rules
Verwijderd
Thanks people.. Dus een 720p teeveetje is genoeg als ik jullie antwoorden begrijp. Op zich zoiezo wel begrijpelijk want 1080p is belachelijk duur, en uiteindelijk kan 80% van de bevolking dat niet betalen en 720p wel, dus neem aan dat fabrikanten daar ook voor kiezen nietwaar? (als ze tenminste centjes willen verdienenVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:50:
[...]
Er zijn maar een handjevol 1080p tv's op de markt, en deze kosten een paar duiten.
Ik zou deze eye opener eens lezen.
[...]
en van 720p word je al heel gelukkig.
ohja nog wat anders: als ik nou een mooie LCD ga halen, kan ik dan gewoon 1280x72 nemen (aangezien dit native is voor 720p) of is het beter te gaan voor 1366x768 ? (met het oog op 1080i) alvst bedankt
Ik snap niet waarom iedereen blijft zeggen dat 1080p twee keer zo groot is. 1080p/60fps is idd twee keer zo groot als 1080i/30fps. Maar 1080p/30fps is natuurlijk net zo groot. Het wordt niet groter van deinterlacen en je hebt dus ook niet meer bandbreedte nodig.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:50:Even voor de realiteit: LOTR in 1080i/30 is na nullpacketstripping 24GB. Zou je dat in 1080i/60 (zoals HDTV oorspronkelijk is) doen dan word ie 2x zo groot en doe dat nog eens in 1080p is weer 2x zo groot: kortom 1080p gaat het niet worden vanwege de datarate wat het met zich mee brengt.
Echt om je haren uit te kop te trekken dat 1080i formaat. Nou is er eindelijk een vervanger voor PAL, zitten we nog steeds te kloten met interlaced! Precies op het moment dat alle displays progressive worden en er een nieuwe videostandaard komt, blijven we bij interlaced. En dan ook nog een andere framerate en resolutie voor Europa en de USA, blijven we daar ook mee zitten (met speed ups enzo). Lekker 21e eeuw allemaal, notNow, don’t blame HDTV manufacturers for this oversight. They are only supporting the 1080 format in actual use, 1920x1080i, a legacy digital format that has its roots in the older Japanese MUSE analog HDTV format of the 1980s. That’s one big reason that 1080i has remained as a production and transmission format

Ben wel blij dat wij hier waarschijnlijk 720p krijgen, een stuk relaxter formaat.
Ik heb overigens nog steeds geen ultieme software gevonden voor 1080i films. Je houdt altijd deinterlace artefacts, echt heel storend. Theatertek, WinDVD, zoomplayer met NVidia codecs, MPC, het maakt allemaal niet uit, allemaal geven ze af en toe artfacten. Ik zou ook eigenlijk IVTC willen gebruiken, maar ik ken geen software die dat heeft.
Wat mij betreft van goed naar slecht:
1080p - 720p - een tijdje niks - 1080i
Ik heb laatst een systeem bij iemand geinstalleerd met een 32" 1366x768 LCD aan een MCE bak. Maar die moet je echt per se voorzien van een 1366x768 signaal anders ziet het er echt niet goed uit. Lukt overigens alleen maar via VGA, het DVI signaal van die reso snapte ie niet.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:54:ohja nog wat anders: als ik nou een mooie LCD ga halen, kan ik dan gewoon 1280x72 nemen (aangezien dit native is voor 720p) of is het beter te gaan voor 1366x768 ? (met het oog op 1080i) alvst bedankt
Ik vind het een ongelukkig gekozen resolutie, ik vraag me af hoe goed 720p materiaal eruit ziet, hoe goed ie dat scaled. Maar zijn er uberhaupt wel 720p LCD tvs?
Jag : met MPC met geïntegreerde MPEG2 decoder (en de deinterlace functie daarvan die vanzelf inschakeld) of VLC met blend heb ik geen problemen met artefacten
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11-09 09:54
Turn it up loud, captain!
Het Europese HDTV forum stelt als eis voor het HD-Ready logo dat HDTV toestellen alle formaten in zowel 50 als 60 Hz ondersteunen. Ik had zelf gehoopt dat dit het einde van de speed-up zou betekenen.W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:44:
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Nou, waarschijnlijk krijgt Amerika (en ik geloof ook Japan) 60Hz, en wij 50Hz.MetroidPrime schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:00:
[...]
Het Europese HDTV forum stelt als eis voor het HD-Ready logo dat HDTV toestellen alle formaten in zowel 50 als 60 Hz ondersteunen. Ik had zelf gehoopt dat dit het einde van de speed-up zou betekenen.
Het einde van de speedup? Je wil toch niet zeggen dat je telecine leuk vindt? 24FPS krijg je toch niet..
Ik hoop maar dat er goede rippers komen (en denk erover het zelf te doen) die de videosource van een Europese HD-DVD/Bluray nemen, vertragen tot 23,976FPS en in een progressive formaat stoppen en er vervolgens de Amerikaanse soundtrack onder plakken. Dichterbij hoe de filmmaker het ooit bedoelde kan je niet komen.
Ik heb echt veeeeel liever speedup dan telecine, telecine is bahMetroidPrime schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:00:
[...]
Het Europese HDTV forum stelt als eis voor het HD-Ready logo dat HDTV toestellen alle formaten in zowel 50 als 60 Hz ondersteunen. Ik had zelf gehoopt dat dit het einde van de speed-up zou betekenen.

- MetroidPrime
Geen matches
Ik was niet helemaal bekend met de term, maar ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk. Dan is speed-up inderdaad de beste oplossing.MaCe1337 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:08:
[...]
Ik heb echt veeeeel liever speedup dan telecine, telecine is bah
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Geen matches
Zo dit is erg interessant precies wat ik zocht, ik heb ook al een vraag aan Andy Patrizio die dit artikel heeft geschreven http://www.denguru.com/20...g_what_you_don/index.html over de verschillen in DVD kwaliteit. Als ik antwoord van hem krijg zal ik dat hier posten.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 03:01:
[...]
Jawel; Denon DVD 2910 et al vs. PureVideo 1.02-150. Ik moet wel zeggen er sinds PureVideo 1.02-150 en ForceWare 77.77 het e.e.a is verbeterd. Hier en hier zijn een paar PureVideo interviews te vinden. En check deze slides. En trouwens dit is ook handig.
Nvidia is goed bezig.
thanks
Verwijderd
Geen matches
Is DCDi (Directional Correlational Deinterlacing), waar ze het in jouw artikel over hebben, niet (ongeveer) dezelfde techniek als Purevideo's Advanced Spatial-Temporal De-Interlacing?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:39:
[...]
ik heb ook al een vraag aan Andy Patrizio die dit artikel heeft geschreven http://www.denguru.com/20...g_what_you_don/index.html over de verschillen in DVD kwaliteit.
Het is niet alsof je continu artefacten hebt, maar ze zijn er wel. Ik vind dat toch storend, het moet gewoon zonder kunnen.W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:25:
Jag : met MPC met geïntegreerde MPEG2 decoder (en de deinterlace functie daarvan die vanzelf inschakeld) of VLC met blend heb ik geen problemen met artefacten
MPC is een hele relaxte speler (heel makkelijk 1.85:1 naar 1.77:1 zoomen oa), maar gebruikt erg veel cpu, net iets teveel om altijd soepel te spelen. Is bij mij de enige player waarbij ik cpu tekort kom (XPmobile @2GHz, radeon 9700).
Op mijn tv zie ik ze niet, maar op mijn projector zie ik gewoon altijd artfacten van het deinterlacen, bij zowel High Def als DVD en bij elke speler en instelling. Meestal maar een fractie van een seconde bij een snelle beweging, maar genoeg om op te vallen.
Wat dat betreft blijft High Def spelen erg problematisch: lipsync problemen, deinterlace problemen, spoelen gaat lang niet altijd even soepel en elke speler heeft zo zijn kuren (WinDVD kan niet spoelen en progressive dingen geven artefacten (omgekeerde wereld), Theatertek heeft problemen met de tijdsindicatie (understatement), media player classic gebruikt teveel cpu en zoomplayer kan niet deinterlacen. Vaak moet ik meerdere players proberen voordat ik er één heb die goed werkt met die file.
Maar goed, het is te mooi om niet te kijken
Verwijderd
Geen matches
Ja dat snap ik, ik heb heb gevraagd naar de verschillen tussen een goede DVD speler en software decoding op een PC.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:53:
[...]
Is DCDi (Directional Correlational Deinterlacing), waar ze het in jouw artikel over hebben, niet (ongeveer) dezelfde techniek als Purevideo's Advanced Spatial-Temporal De-Interlacing?
Bij de elektronica winkels wordt ik er ook helemaal leip van. Ze zetten compleet willekeurig bij elke TV vrolijk een bordje met H/Ready. Nu net was ik bij de Block, staat er een LG 42PX2 televisie voor 1800 euro, met een bordje ernaast waar op staat Voorbereid op HDTV. Zelfs de verkoper zegt dat het klopt. Echter nu kijk ik op internet, en blijkt het helemaal niet waar te zijn.
Vorige week was ik bij een BCC, staat er een bordje met HD TV (compatible). Weer zo een smerige truck, door er met kleine lettertjes "compatible" achter te zetten. Is dus helemaal geen HD TV.
Vorige week was ik bij een BCC, staat er een bordje met HD TV (compatible). Weer zo een smerige truck, door er met kleine lettertjes "compatible" achter te zetten. Is dus helemaal geen HD TV.
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Verwijderd
HD compatible = je kan het HDTV signaal erin stoppen en de TV kan het laten zien.Flyduck schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:17:
Bij de elektronica winkels wordt ik er ook helemaal leip van. Ze zetten compleet willekeurig bij elke TV vrolijk een bordje met H/Ready. Nu net was ik bij de Block, staat er een LG 42PX2 televisie voor 1800 euro, met een bordje ernaast waar op staat Voorbereid op HDTV. Zelfs de verkoper zegt dat het klopt. Echter nu kijk ik op internet, en blijkt het helemaal niet waar te zijn.
Vooralsnog zien verkopertjes maar al te goed dat zo'n HD Ready logo prima verkoopt
Een goed idee, maar besef ook dat film gewoon 24 fps is, geen 23,976 fps, en dat 1080p@24Hz door in ieder geval Sony apparatuur gewoon ondersteund wordt.W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:07:
Ik hoop maar dat er goede rippers komen (en denk erover het zelf te doen) die de videosource van een Europese HD-DVD/Bluray nemen, vertragen tot 23,976FPS en in een progressive formaat stoppen
Sterker nog, meer en meer films worden digital opgenomen op 1080p@24Hz, met... Sony camera's.
23,976 fps is een NTSC snelheid, en daar kunnen we toch wel afscheid van nemen...
[ Voor 21% gewijzigd door Xenan op 20-11-2005 21:22 ]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Weet ik, maar die 23,976 is bewust. Als consument kan je nergens een audiotrack kopen voor de originele 24fps. Dus vandaar, vertragen tot 23,976 en de Amerikaanse audiotrack eronder.nicetas schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:18:
23,976 fps is een NTSC snelheid, en daar kunnen we toch wel afscheid van nemen...
Tenzij jij een manier weet om de Europese audiotrack 4% te vertragen, of de Amerikaanse een heel klein beetje te versnellen, zonder kwaliteitsverlies?
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 21-11-2005 06:01 ]
Ik heb ook geen echte HDTV (Wel HD ready sticker) , maar als ik met HDMI op mijn de resolutie op 1280x720 ziet dan ziet er wel behoorlijk goed uit hoor.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
'behoorlijk goed' of retescherp ???Denizz schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:42:
Ik heb ook geen echte HDTV (Wel HD ready sticker) , maar als ik met HDMI op mijn de resolutie op 1280x720 ziet dan ziet er wel behoorlijk goed uit hoor.
wat gebruik je als source..dvd ?
Verwijderd
Geen matches
Mijn inziens is een tv alleen maar HD(Ready) als hij => 1280 pixels breed is en =>720 pixels hoog. Ik vind het absoluut onacceptabel dat tv's met mindere specs een hdready logo krijgen, maarja wie ben ik

Verwijderd
Geen matches
Dan is dat onjuist:Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:00:
Mijn inziens is een tv alleen maar HD(Ready) als hij => 1280 pixels breed is en =>720 pixels hoog. Ik vind het absoluut onacceptabel dat tv's met mindere specs een hdready logo krijgen, maarja wie ben ik
bron:Nog even de vereisten voor het dragen van een HD Ready logo op een rijtje:
Minimaal 720 weer te geven beeldlijnen (720p) wat bij LCD en Plasma TV's vaak overeenkomst met 1280x720 beeldpunten.
Verplichte video-ingangen:HD inpunts moeten overweg kunnen met de volgende beeldformaten
- Analoog YPbPr (Component video)
- DVI of HDMI
De DVI of HDMI ingang ondersteunt content protection HDCP
- 1280x720 bij zowel 50 Hz als 60 Hz progressive scan, ook bekend als 720p
- 1920x1080 bij zowel 50 Hz als 60 Hz interlaced, ook bekend als 1080i
Verwijderd
Geen matches
Wat doet een "HDready" tvtje, met input van 1280*720(p) indien datzelfde tvtje zelf officieel 1360*786 is? Komen er zwarte balkjes, wordt het beeld uitgerekt ofzo? Voor een tv van zulke bedragen zou het toch erg zijn dat het beeld niet 1:1 perfekt neergezet wordt, of dat het niet beeldvullend wordt!
De meeste lcds hebben de resolutie van 1360*786, hoe wordt met die feit omgegaan?
De meeste lcds hebben de resolutie van 1360*786, hoe wordt met die feit omgegaan?
Verwijderd
Geen matches
Mijn inziens....
Ik weet wat de 'officiele' specificaties zijn, maar ik vindt ze gewoon bull
- MetroidPrime
Geen matches
Leg eens uit?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:25:
[...]
Mijn inziens....
Ik weet wat de 'officiele' specificaties zijn, maar ik vindt ze gewoon bull
Ik denk dat Felony bedoelt dat je niks aan je hoge resolutie TV-signaal hebt als je TV het gaat verkleinen omdat ie het niet aankan, dan kan je net zo goed 'normale' digitale TV nemen...
- MetroidPrime
Geen matches
Volgens de officiële HD Ready specs moet het toestel juist minstens 720p native aankunnen voordat er het HD Ready logo op geplakt mag worden.XiN schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:04:
Ik denk dat Felony bedoelt dat je niks aan je hoge resolutie TV-signaal hebt als je TV het gaat verkleinen omdat ie het niet aankan, dan kan je net zo goed 'normale' digitale TV nemen...
Verwijderd
Niet 1280x720 volgens mij, maar wel 720 vertikaal. Dat is toch treurig. Er zijn plasma's met resoluties van 1024x768 of 1024x1024 die HD-Ready 'dragen'. Maar ze kunnen niet het volledige 720p HD formaat weergeven zonder beeldverlies.
We lopen allemaal de feiten achterna en het duurt ellendig lang. Net als met breedbeeld en digitale televisie. Heeft iedereen straks een settopbox voor digitale televisie die niet eens HD voorbereid is. Lekker handig. Ik vraag me zowiezo af of we wel binnen afzienbare tijd HDTV kunnen kijken.
We lopen allemaal de feiten achterna en het duurt ellendig lang. Net als met breedbeeld en digitale televisie. Heeft iedereen straks een settopbox voor digitale televisie die niet eens HD voorbereid is. Lekker handig. Ik vraag me zowiezo af of we wel binnen afzienbare tijd HDTV kunnen kijken.
Dan klopt dat dus precies met wat Felony onder 'HD ready' verstaat...
720P is trouwens 1280x720.Mijn inziens is een tv alleen maar HD(Ready) als hij => 1280 pixels breed is en =>720 pixels hoog. Ik vind het absoluut onacceptabel dat tv's met mindere specs een hdready logo krijgen, maarja wie ben ik
Verwijderd
Geen matches
Ik weet wat 720P is, maar de HD Ready tv's zijn al hd ready als ze 720 pixels vertikaal weer kunnen geven.
Een apparaat is HD-ready als het aan de volgende voorwaarden voldoet:
Als hij tenminste 720 beeldlijnen(aantal pixels vertikaal) in 16:9 beeldverhouding,
één componentingang, en één, door hdcp beschermde, digitale ingang (DVI of HDMI) heeft.
Over beide ingangen zowel 720p als 1080i kan verwerken.
Let wel op, deze eisen worden gesteld aan het scherm (paneel), niet aan het ontvangstgedeeldte.
Als hij tenminste 720 beeldlijnen(aantal pixels vertikaal) in 16:9 beeldverhouding,
één componentingang, en één, door hdcp beschermde, digitale ingang (DVI of HDMI) heeft.
Over beide ingangen zowel 720p als 1080i kan verwerken.
Let wel op, deze eisen worden gesteld aan het scherm (paneel), niet aan het ontvangstgedeeldte.
Ik zag eens een Plasma met een resolutie van 1024x768, gewoon omdat ie vertikaal 768 pxiels heeft is het al HD ready... het is niet eens 16:9. 
. Source was een film op mijn PC via de HDMI kabel (met dvi converter voor mijn videokaart.

RetescherpVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:09:
[...]
'behoorlijk goed' of retescherp ???
wat gebruik je als source..dvd ?
[ Voor 52% gewijzigd door Denizz op 22-11-2005 13:20 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Geen matches
Ik heb dat in meerdere winkels gezien. Dat is een sticker van LG zelf.Flyduck schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:17:
Verwijderd
Geen matches
Stoer, daar ben ik ook superbenieuwd na hoe zo'n HD film er uit ziet in volle glorie (mn laptoppie trekt het helaas niet).. Maar waar vindt je zoiezo zo'n HD-film, zijn die al ergens (legaal) te vinden/downloaden ?Retescherp. Source was een film op mijn PC via de HDMI kabel (met dvi converter voor mijn videokaart.
trailers wel, hele films niet legaal natuurlijk. Trailers staan op apple.com (1080p zelfs) en wat andere filmpjes (sommige ook film trailers) op de microsoft site.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:22:
[...]
Stoer, daar ben ik ook superbenieuwd na hoe zo'n HD film er uit ziet in volle glorie (mn laptoppie trekt het helaas niet).. Maar waar vindt je zoiezo zo'n HD-film, zijn die al ergens (legaal) te vinden/downloaden ?
Legaal niet. Ik heb hier Gladiator en The Matrix in 1080i formaat en dat ziet er echt retescherp uit!!!Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:22:
[...]
Stoer, daar ben ik ook superbenieuwd na hoe zo'n HD film er uit ziet in volle glorie (mn laptoppie trekt het helaas niet).. Maar waar vindt je zoiezo zo'n HD-film, zijn die al ergens (legaal) te vinden/downloaden ?
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Pixels zijn niet per sé altijd vierkant.Denizz schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:18:
Ik zag eens een Plasma met een resolutie van 1024x768, gewoon omdat ie vertikaal 768 pxiels heeft is het al HD ready... het is niet eens 16:9.
Mijn pa's TV is 1024x1024i hij is interlaced, wat ik opzich al vreemd vind, maar het is ook nog eens een 1:1 resolutie, en die TV is toch echt 16:9.
Dus je hebt zeg maar ook 'rechthoekige' pixels? Dat wist ik nog nietMaCe1337 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:27:
[...]
Pixels zijn niet per sé altijd vierkant.
Mijn pa's TV is 1024x1024i hij is interlaced, wat ik opzich al vreemd vind, maar het is ook nog eens een 1:1 resolutie, en die TV is toch echt 16:9.
En hier wat korte stukjes : HDTV op laptops : wat heb je nodig?6killer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:33:
[...]
trailers wel, hele films niet legaal natuurlijk. Trailers staan op apple.com (1080p zelfs) en wat andere filmpjes (sommige ook film trailers) op de microsoft site.
Verwijderd
Geen matches
cool ! maar als je dat van PC naar TV stuurt, pompt hij het dan rechtstreeks op het beeld op de TV, of ben je gewoon met TV-out bezig ? (begrijp je wat ik bedoel6killer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:33:
[...]
trailers wel, hele films niet legaal natuurlijk. Trailers staan op apple.com (1080p zelfs) en wat andere filmpjes (sommige ook film trailers) op de microsoft site.
Verwijderd
Geen matches
Dat lijkt me echt onwijs gaaf !! Maar waar komen die dan vandaan vraag ik me af...heeft de filmmaatschappij die ooit eens gedigitaliseerd van een master? zijn neem ik aan geen omgezette dvd's ofzo..Who Am I? schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:41:
[...]
Legaal niet. Ik heb hier Gladiator en The Matrix in 1080i formaat en dat ziet er echt retescherp uit!!!
Die worden in Amerika (en Japan) op TV uitgezonden. Je ziet dus ook alleen "oude" films in HD, nooit het nieuwste van het nieuwste.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:49:
[...]
Dat lijkt me echt onwijs gaaf !! Maar waar komen die dan vandaan vraag ik me af...heeft de filmmaatschappij die ooit eens gedigitaliseerd van een master? zijn neem ik aan geen omgezette dvd's ofzo..
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:49:
[...]
Dat lijkt me echt onwijs gaaf !! Maar waar komen die dan vandaan vraag ik me af...heeft de filmmaatschappij die ooit eens gedigitaliseerd van een master? zijn neem ik aan geen omgezette dvd's ofzo..
Zijn idd in Amerika uitgezonden en geript. Ze hebben ook 5.1DolbyDigital geluid. The Matrix is een kleine 10GB groot en Gladiator dik 12GB.W3ird_N3rd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:55:
[...]
Die worden in Amerika (en Japan) op TV uitgezonden. Je ziet dus ook alleen "oude" films in HD, nooit het nieuwste van het nieuwste.
Ik kan wel een paar samples uploaden misschien, maar dan moet ik wel een host hebben.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Zeg maar gerust een hele dikke 12GB.. Mijn Gladiator is 19,4GB namelijkWho Am I? schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:46:
[...]
Zijn idd in Amerika uitgezonden en geript. Ze hebben ook 5.1DolbyDigital geluid. The Matrix is een kleine 10GB groot en Gladiator dik 12GB.
Ik kan wel een paar samples uploaden misschien, maar dan moet ik wel een host hebben.

Wat wil je, 2 en een half uur film..
Ik heb wel een 1080i versie heh, ik weet niet precies of dat nou wel of niet uit maakte in vergelijking met 1080p. Ben nu trouwens Star Wars 2-1080p en shrek 2-1080i aan het binnen halen.W3ird_N3rd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:00:
[...]
Zeg maar gerust een hele dikke 12GB.. Mijn Gladiator is 19,4GB namelijk
Wat wil je, 2 en een half uur film..
Ik heb gewoon de originele transportstream afaik.Who Am I? schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:18:
[...]
Ik heb wel een 1080i versie heh, ik weet niet precies of dat nou wel of niet uit maakte in vergelijking met 1080p. Ben nu trouwens Star Wars 2-1080p en shrek 2-1080i aan het binnen halen.
En die is 1080i. Echter, geen (zichtbare) interlace tijdverschillen. Dus deinterlace filter uit en het is 1080p
Maakt geen lazer uit qua formaat, aangezien films toch maar 24FPS zijn en nooit 50 of 60
Wanneer gaat dat fabeltje dat 1080p altijd groter is nou toch eens de wereld uit..
Verwijderd
Geen matches
Star Wars in 1080...kwijl kwijl
Waar blijft die (nieuwe) digitale revolutie !!?!?!
Waar blijft die (nieuwe) digitale revolutie !!?!?!
Even een vraagje
Ook ik ben onlangs overgestapt op een LCD TV van sony, Deze heeft een component en een HDMI ingang. Helaas heeft mijn laptop slechts analoog. Je raad het al ik zit in een dillema ik wil namelijk via mijn laptop .ts HD films streamen maar welke kabel kan ik gebruiken om dit mogenlijk te maken ?
Zelf zat ik te denken aan een VGA -> Component kabel, misschien wat alternatief. Maar zou dit een oplossing zijn? Verlies ik hier veel kwaliteit mee en kan ik mooi HD beeld weergeven?
Of is er misschien een andere oplossing bv een usb-> DVI welke ik weer kan verbinden met mijn TV DVI --> HDMI ?
OF is er ene mogenlijkheid om VGA -> VGA-scart ?
Ik heb de sony 'bravia' V LCD TV heeft helaas geen VGA poort, zijn kleinere en goedkopere broertje "S" heeft dit wel. Ook de amerikaanse variant heeft wel een VGA ingang.
Wie help me
Ook ik ben onlangs overgestapt op een LCD TV van sony, Deze heeft een component en een HDMI ingang. Helaas heeft mijn laptop slechts analoog. Je raad het al ik zit in een dillema ik wil namelijk via mijn laptop .ts HD films streamen maar welke kabel kan ik gebruiken om dit mogenlijk te maken ?
Zelf zat ik te denken aan een VGA -> Component kabel, misschien wat alternatief. Maar zou dit een oplossing zijn? Verlies ik hier veel kwaliteit mee en kan ik mooi HD beeld weergeven?
Of is er misschien een andere oplossing bv een usb-> DVI welke ik weer kan verbinden met mijn TV DVI --> HDMI ?
Ik heb de sony 'bravia' V LCD TV heeft helaas geen VGA poort, zijn kleinere en goedkopere broertje "S" heeft dit wel. Ook de amerikaanse variant heeft wel een VGA ingang.
Wie help me

edit:
dit is misschien interresant:
- "YPrPb component output for direct drive of HDTV displays"
staat op de ATI website, dus er is en kabel van mijn "S-video" uitgang naar component?
staat op de ATI website, dus er is en kabel van mijn "S-video" uitgang naar component?
[ Voor 14% gewijzigd door BlowFish op 26-11-2005 16:09 ]
Kijk of je een dockingstation met DVI voor je laptop kan kopen. Gaat duur zijn, maarja, dan had je gewoon een andere LCD TV moeten kopen en op moeten letten dat die wel D-sub heeft.. Dit is nou niet echt verstandig imho

Als je TV DVI-I heeft, kun je gewoon van DVI naar VGA met een adaptertje, dit kun je loskopen in elke zelfrespecterende computerzaak/elektronica winkel, zo doe ik dit ook op mijn pa's plasma.BlowFish schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:41:
Even een vraagje
Wie help me
edit:
Die ATI component kabel gaat niet op de s-video lijkt me logisch

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 26-11-2005 22:52 ]
Wat is dit nou voor een idioot argument? Ben zeer tevreden met bijde apparaten stuit nu slecht op een probleempje dat niet te voorzien was omdat mijn intresse in HD films vrij recent is. Nu vraag ik dan ook om een alternatief.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:26:
Kijk of je een dockingstation met DVI voor je laptop kan kopen. Gaat duur zijn, maarja, dan had je gewoon een andere LCD TV moeten kopen en op moeten letten dat die wel D-sub heeft.. Dit is nou niet echt verstandig imho
Mijn TV ontvangt enkel HDMI zoals eerder is aangegeven dus geen DVI-I.MaCe1337 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:51:
[...]
Als je TV DVI-I heeft, kun je gewoon van DVI naar VGA met een adaptertje, dit kun je loskopen in elke zelfrespecterende computerzaak/elektronica winkel, zo doe ik dit ook op mijn pa's plasma.
Die ATI component kabel gaat niet op de s-video lijkt me logischSvideo is niet in staat om dikke HD-resoluties over te brengen.Die ATI component kabel is een DVI naar component kabel, dus je moet een DVI uitgang hebben op je computer, en dat heb je niet
[afbeelding]
Wat ik op het oog had qua S-video naar component is het volgende:
link:
http://shop.ati.com/product.asp?sku=2550138

Wat blijkt is dat mijn S-video output 7 pins heeft waarvan de bovenste 3 component zijn. Geeft dit degelijke qualiteit is nu de vraag ?
Ahzo, dan is het een ander verhaal, de kwaliteit zal stukken beter dan s-video zijn, proberen kan geen kwaad iig.BlowFish schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:28:
[...]
Wat is dit nou voor een idioot argument? Ben zeer tevreden met bijde apparaten stuit nu slecht op een probleempje dat niet te voorzien was omdat mijn intresse in HD films vrij recent is. Nu vraag ik dan ook om een alternatief.
[...]
Mijn TV ontvangt enkel HDMI zoals eerder is aangegeven dus geen DVI-I.
link:
[afbeelding]
Wat blijkt is dat mijn S-video output 7 pins heeft waarvan de bovenste 3 component zijn. Geeft dit degelijke qualiteit is nu de vraag ?
Je zei dat je "onlangs" een LCD TV had gekocht. Weet ik veel dat je interesse in HDTV nóg recenter is? Het kwam iig niet erg snugger over zo, een TV kopen en je na aankoop bedenken dat er geen D-sub opzit.BlowFish schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:28:
[...]
Wat is dit nou voor een idioot argument? Ben zeer tevreden met bijde apparaten stuit nu slecht op een probleempje dat niet te voorzien was omdat mijn intresse in HD films vrij recent is. Nu vraag ik dan ook om een alternatief.
Je hebt volgens mij nog steeds niet gezegd wat voor laptop je hebt, ik zou zelf denken dat de gemiddelde laptop geen component voorziening heeft (heb het nog nooit in de specs gezien), maar misschien heb je geluk[...]
Mijn TV ontvangt enkel HDMI zoals eerder is aangegeven dus geen DVI-I.
link:
[afbeelding]
Je bent wel een beetje een 'wiseguy' heW3ird_N3rd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:56:
[...]
Je zei dat je "onlangs" een LCD TV had gekocht. Weet ik veel dat je interesse in HDTV nóg recenter is? Het kwam iig niet erg snugger over zo, een TV kopen en je na aankoop bedenken dat er geen D-sub opzit.
[...]
Je hebt volgens mij nog steeds niet gezegd wat voor laptop je hebt, ik zou zelf denken dat de gemiddelde laptop geen component voorziening heeft (heb het nog nooit in de specs gezien), maar misschien heb je geluk
Maar ik heb het uitgezocht en heb zojuist een 7-pins HDTV component cable by ATI besteld.
Ik heb een laptop met een mobility X700 PCI-E dedicated videokaart, De laptop bevat een TV-out uitgang (geen S-video stom van mij indd). Welke niet 4pins maar 7pins bevat. (4 pins is enkel S-video) de 3 extra pins zijn component dus maakt component naar componen mogelijk. het volgende staat er bij de specificaties van deze Videokaart op de ATI site:
" YPrPb component output for direct drive of HDTV displays "
en uit de faq:
Blijft nog een beetje tricky omdat de europese markt niet wordt ondersteund door ATI maar volgens mij moet dit geen probleem zijn de LAptop heeft namelijk 7pins tv-out.Q1: What is ATI's HDTV Component Video Adapter?
A1: ATI's HDTV Component Video Adapter provides analog component output support for your ATI supported Radeon® Series graphics card. The adapter provides component output for display on a High Definition Television (HDTV) or any other component input device, such as a projector.
ATI's HDTV Component Video Adapter is the highest quality method to deliver HDTV support. It provides a big screen experience for your entertainment PC that is ideal for gaming, surfing the Internet, and watching DVDs.
Q6: What modes does the HDTV Component Video Adapter support?
A6: ATI's HDTV Component Video Adapter supports the standard analog component modes of 480i (interlaced), 480p (progressive), 720p and 1080i.
We zullen zien, voor 8euro is deze "gok" wel te wagen
Overigens is dit hele component gebeuren vanaf een Laptop/PC voor mij ook nieuw. Had hier voor vandaag nix over gehoord
[ Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 27-11-2005 00:27 ]
Dat ligt er helemaal aan wat voor tv je hebt en welke ingang je gebruikt. Als jij bijv. een LCD heb met een native resolutie van 1920x1080 en een ingang (dvi, vga, hdmi) die die resolutie ook ondersteunt dan is het op je pc aankoppelen en smullen maar. Heb je daarentegen een 'ouderwetse' CRT met alleen scart of s-video ingang dan kan je niet eens die hoge resoluties versturen, die tv's zijn gemaakt voor PAL en NTSC resoluties.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:17:
[...]
cool ! maar als je dat van PC naar TV stuurt, pompt hij het dan rechtstreeks op het beeld op de TV, of ben je gewoon met TV-out bezig ? (begrijp je wat ik bedoel)
Meeste wat je nu ziet zijn LCD of Plasma schermen met een resolutie die min 720p aan kan (1280x720) als die 1080i binenn krijgen scalen ze het naar 1280.
Ik hoop dat je dit bedoelde.
zon HDTV kun je die ook gebruiken als monitor? ik bedoel voor de afstand enzo. want eigenlijk is het gewoon een hele grote monitor met even kleine dotpitch als een monitor
Idd, blij dat iemand anders het ook eens een keer zegtW3ird_N3rd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:26:Wanneer gaat dat fabeltje dat 1080p altijd groter is nou toch eens de wereld uit..
Ik denk dat de enige reden dat er voor 1080i is gekozen, is omdat die standaard al redelijk oud is en er toen nog veel displays interlaced werkten en dat het gehouden is omdat 1080i al veel gebruikt werd. En daarom gaan we de komende vele jaren nog zitten kloten met deinterlacen

Ja dat kan meer dan prima, je moet het dan alleen niet aansluiten via component video. Je kan dan alleen maar een 720p signaal sturen en dat is niet de native panel reso van die dingen. Helaas worden er niet standaard resoluties gebruikt voor die lcd panelen in HDTVs, voornamelijk 1366x768. Je moet dan ook een signaal sturen met die resolutie! Ik heb laatst nog een nieuwe set voor iemand geinstalleerd bestaande uit een computer met MCE erop en een 32" 1366x768 Samsung LCD als monitor / tv. Verbinding via VGA. Heb nog ff 1280x720 geprobeerd. Ik wilde ff zien hoe dat eruit zag, had gehoopt dat ie 720p wel goed zou kunnen scalen. Maar nee hoor, zag er niet uit. 1366x768 resolutie aangemaakt met powerstrip, clear type aan en et voila, wat een beeld. Dezelfde scherpte als een computer monitor alleen dan groter en breedbeeld (en dus niet verbreed!!!).WSaeNoTSoCK schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:31:
zon HDTV kun je die ook gebruiken als monitor? ik bedoel voor de afstand enzo. want eigenlijk is het gewoon een hele grote monitor met even kleine dotpitch als een monitor
[ Voor 31% gewijzigd door Jag op 28-11-2005 18:53 ]
Niet voor films gelukkig. Voor films moeten we in de illegaliteit en Europese films (4% speedup zonder telecine) in XviD formaat opzoeken die zijn omgezet zonder deinterlace filter, als het ff kan vertraagd met Amerikaanse audiotrack eronder. Maarja, voor gewone TV krijgen we onherroepelijk 1080i (of 720p.. kiezen tussen 2 kwaden, want aan alles >24fps heb ik persoonlijk niet zoveel).Jag schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:33:
[...]
Idd, blij dat iemand anders het ook eens een keer zegt! In dezelfde lijn: er wordt altijd beweerd dat 1080p meer bandbreedte nodig heeft dan 1080i en dat dat de reden is dat er voor 1080i is gekozen. Ik heb dat zelf ook een tijdje geloofd omdat iedereen het zei, maar niemand kon het ooit uitleggen. Volgens mij is het gewoon dikke onzin, tenzij er 1080p60 bedoeld wordt. Dat heeft een dubbele framerate ten opzichte van 1080i30 (60 fields en 30 frames per seconde) en dat heeft dan natuurlijk dubbele bandbreedte nodig.
Ik denk dat de enige reden dat er voor 1080i is gekozen, is omdat die standaard al redelijk oud is en er toen nog veel displays interlaced werkten en dat het gehouden is omdat 1080i al veel gebruikt werd. En daarom gaan we de komende vele jaren nog zitten kloten met deinterlacen.
Vanuit dat opzicht zou ik eigenlijk nog wel een 1080i CRT TV willen. Misschien niet mooi plat enzo, maar qua beeld kan het heel mooi zijn denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2005 00:42 ]
Lichtelijk ontopic: Plaatjes in TS zijn dood
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
Geen matches
Ik zag laatst dat in Duitsland Philips een aantal echte 1080i CRT TV's verkoopt. Ik had mischien even het typenummer op moeten schrijven, maar via de Duitse Philips site zouden ze wel te vinden moet zijn.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:41:
Vanuit dat opzicht zou ik eigenlijk nog wel een 1080i CRT TV willen. Misschien niet mooi plat enzo, maar qua beeld kan het heel mooi zijn denk ik.
www.p4c.philips.com, daar staan alle modellen op, internationaal.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:02:
[...]
Ik zag laatst dat in Duitsland Philips een aantal echte 1080i CRT TV's verkoopt. Ik had mischien even het typenummer op moeten schrijven, maar via de Duitse Philips site zouden ze wel te vinden moet zijn.
deze bijvoorbeeld
Misschien na al deze informatie een 'domme' vraag, maar hoe merk ik nu of mijn LCD TV, HD beelden kan weergeven? De max resolutie is 1280x768 kan 60hz weergeven en beschikt over scart (duh) DVI-D, VGA en S-VIDEO. Maar ik heb geen zekerheid of deze TV nu HD kan weergeven of niet, is er een manier om dit te zien of te testen of iets dergelijks?
Het feit dat de tv een resolutie heeft die groter is dan 720p en minimaal 1 input die een dergelijk signaal kan ontvangen (VGA en DVI-poort) maakt dat het een HD-display is. Je kunt het testen door de tv aan je computer te hangen die een (bij voorkeur) native panel resolution signaal uitstuurt (1280 x 768 dus). Als ie beeld geeft is het goed. Overigens moet hij ook 1080i kunnen scalen naar 720p om officieel hd-display te mogen zijn, maar goed dat scalen kan je computer beter, dus laat die dat maar doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Munchkin op 01-12-2005 09:38 ]
Oh op die fiets, nu snap ik het. (ik had me weliswaar vegist in de resolutie, maar de TV kan 1280x720 aan. En dat is dus voldoende. Goed om te weten, was al bang dat ik over een paar maanden wéér een nieuwe TV kon kopen.
Verwijderd
Geen matches
from Nvidia site:
1080i: 1600 x 900 (1632 x 918 is 85% of the full 1920x1080, but that is so close to 1600x900 that 1600 x 900 is used instead.)
Wat moet ik hier nu van denken... Zit Nvidia ons te neppen.. of is dit alleen als je er een compnent out aan hangt.. of doen ze dit ook via de DVI ????
Link: http://www.nvidia.com/object/analog_component_out.html
1080i: 1600 x 900 (1632 x 918 is 85% of the full 1920x1080, but that is so close to 1600x900 that 1600 x 900 is used instead.)
Wat moet ik hier nu van denken... Zit Nvidia ons te neppen.. of is dit alleen als je er een compnent out aan hangt.. of doen ze dit ook via de DVI ????
Link: http://www.nvidia.com/object/analog_component_out.html
Kan iemand mij verrtellen watvoor uitgang dit is, zit achter op mn dvd-speler:

(Digital AV-out)

(Digital AV-out)
Verwijderd
Geen matches
Aan de URL te zien is deze van een gamecube. Die had vroeger een digital out.
Het punt is dat deze te goed en te mooi was. In Nederland mochten we er daarom van Nintendo nix op aansluiten. Er zat zelfs expliciet code in PAL gamecube titles om deze port te disablen.
Later hebben ze deze poort maar helemaal weggehaald, uit angst dat mensen hem toch werkend kregen ofzo (?).
In Amerika hebben de mensen hem wel een tijdje mogen gebruiken. Er zijn daar heel wat games uitgekomen die in SD-progressive resolutie waren (dacht 640x480@60hzP). Jammer genoeg hebben ze op een gegeven moment ook voor de Amerikanen besloten dat deze hun games niet langer in superieure beeldkwaliteit mochten spelen.
Ook is er, voor zover ik weet, ondanks het feit dat het een digital out was, alleen maar een (progressive) YCbCr lead voor uitgekomen. Je zou eerder verwachten dat een DVI of HDMI ook tot de mogelijkheden had gehoord, maar helaas.
Het punt is dat deze te goed en te mooi was. In Nederland mochten we er daarom van Nintendo nix op aansluiten. Er zat zelfs expliciet code in PAL gamecube titles om deze port te disablen.
Later hebben ze deze poort maar helemaal weggehaald, uit angst dat mensen hem toch werkend kregen ofzo (?).
In Amerika hebben de mensen hem wel een tijdje mogen gebruiken. Er zijn daar heel wat games uitgekomen die in SD-progressive resolutie waren (dacht 640x480@60hzP). Jammer genoeg hebben ze op een gegeven moment ook voor de Amerikanen besloten dat deze hun games niet langer in superieure beeldkwaliteit mochten spelen.
Ook is er, voor zover ik weet, ondanks het feit dat het een digital out was, alleen maar een (progressive) YCbCr lead voor uitgekomen. Je zou eerder verwachten dat een DVI of HDMI ook tot de mogelijkheden had gehoord, maar helaas.
Ja ik d8 eigenlijk dat het dvi of hdmi was. Het is ook een Gamecube, gemaakt doorVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:36:
Aan de URL te zien is deze van een gamecube. Die had vroeger een digital out.
Panasonic. Staat hier thuis te glimmen
mee heb bij bv dvd's kijken. Hij staat nu aangesloten met een composite kabel.
Verwijderd
Sinds vandaag bij BCC AMsterdam Osdorp HDTV Opstelling met 1080i beelden op de beter tv's... !!
- MetroidPrime
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:36:
Het punt is dat deze te goed en te mooi was. In Nederland mochten we er daarom van Nintendo nix
offtopic:
Hoe verklaar je dan dat er zat mensen zijn die die uitgang op een PAL GameCube gebruiken met PAL spellen zonder enige problemen(is al vaker in het GC en Rev topic voorbij gekomen)? Er zit geen code in PAL spellen die deze uitgang uitschakeld, het enige wat er anders is is dat er geen PAL spellen zijn die progressive scan via deze poort ondersteunen. Deze poort kun je echter gewoon gebruiken.
De reden dat de poort weggehaald is, is omdat Nintendo merkte dat er in de VS en Japan weinig kabels verkocht werden voor deze uitgang. Om kosten te besparen is de uitgang verwijderd, maar als je nu een GameCube koopt zonder deze uitgang, kun je hem bij Nintendo omruilen voor een GameCube die de uitgang wel heeft.
Hoe verklaar je dan dat er zat mensen zijn die die uitgang op een PAL GameCube gebruiken met PAL spellen zonder enige problemen(is al vaker in het GC en Rev topic voorbij gekomen)? Er zit geen code in PAL spellen die deze uitgang uitschakeld, het enige wat er anders is is dat er geen PAL spellen zijn die progressive scan via deze poort ondersteunen. Deze poort kun je echter gewoon gebruiken.
De reden dat de poort weggehaald is, is omdat Nintendo merkte dat er in de VS en Japan weinig kabels verkocht werden voor deze uitgang. Om kosten te besparen is de uitgang verwijderd, maar als je nu een GameCube koopt zonder deze uitgang, kun je hem bij Nintendo omruilen voor een GameCube die de uitgang wel heeft.
Na het topic doorgelezen te hebben heb ik toch nog een aantal vraagjes over HDTV.
Je ziet tegenwoordig alleen nog maar lcd-tv's met de label hd-ready. Nu heb ik een lcd-tv(58cm/23inch) op het oog die een resolutie heeft van 1280 x 768 pixels. Deze heeft niet het label HD-ready en er staat bij dat hij de volgende videoformaten aan kan: 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh
Nu zie ik een gelijke lcd-tv staan die wel HD-ready is (66cm/26inch) die verder precies gelijk is aan de eerste tv op alle specificaties. Het enige wat verschilt is dat de 2e tv 6cm groter is en wel de volgende videoformaten ondersteund: 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Wat ik nu zo raar vindt is dat volgens de TS HD een resolutie van 1280x720 heeft (of 1920x1080). Deze resolutie is precies hetzelfde op beide tv's en is zelfs groter dan de HD-resolutie: 1280*768pixels.
Nu is mijn vraag, is de HD-ready label een complete marketingterm(en kan je er geen waarde aan hechten, net zoals dat digitaal altijd beter is dan analoog)? Of is het echt zo dat de eerste tv hoogstens beelden op de dvd-resolutie kan laten zien en dat de tweede tv dus wel beelden op de HD resolutie kan laten zien? Dus zit er nog een echt software/hardwarematig verschil tussen die 2?
Het is namelijk de bedoeling dat er o.a. een xbox360 aan komt te hangen dus als er een groot verschil in beeld zou zitten, zou het zonde zijn om een niet-hd tv te kopen, ook met de oog op de toekomst.
Beide tv's zijn van het merk philips en hebben beide o.a. een DVI aansluiting. Typenummers zijn volgens mij niet nodig, aangezien het anders een "Is dit een beetje een leuke TV" post wordt, wat hier niet de bedoeling is. Ik heb ook helaas niet de mogelijkheid om beide tv's te bekijken hoe het beeld eruit ziet, maar het gaat hier eigenlijk totaal om het technische verhaal.
HDMI lijkt mij ook overbodig als je een DVI aansluiting hebt?
Je ziet tegenwoordig alleen nog maar lcd-tv's met de label hd-ready. Nu heb ik een lcd-tv(58cm/23inch) op het oog die een resolutie heeft van 1280 x 768 pixels. Deze heeft niet het label HD-ready en er staat bij dat hij de volgende videoformaten aan kan: 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh
Nu zie ik een gelijke lcd-tv staan die wel HD-ready is (66cm/26inch) die verder precies gelijk is aan de eerste tv op alle specificaties. Het enige wat verschilt is dat de 2e tv 6cm groter is en wel de volgende videoformaten ondersteund: 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Wat ik nu zo raar vindt is dat volgens de TS HD een resolutie van 1280x720 heeft (of 1920x1080). Deze resolutie is precies hetzelfde op beide tv's en is zelfs groter dan de HD-resolutie: 1280*768pixels.
Nu is mijn vraag, is de HD-ready label een complete marketingterm(en kan je er geen waarde aan hechten, net zoals dat digitaal altijd beter is dan analoog)? Of is het echt zo dat de eerste tv hoogstens beelden op de dvd-resolutie kan laten zien en dat de tweede tv dus wel beelden op de HD resolutie kan laten zien? Dus zit er nog een echt software/hardwarematig verschil tussen die 2?
Het is namelijk de bedoeling dat er o.a. een xbox360 aan komt te hangen dus als er een groot verschil in beeld zou zitten, zou het zonde zijn om een niet-hd tv te kopen, ook met de oog op de toekomst.
Beide tv's zijn van het merk philips en hebben beide o.a. een DVI aansluiting. Typenummers zijn volgens mij niet nodig, aangezien het anders een "Is dit een beetje een leuke TV" post wordt, wat hier niet de bedoeling is. Ik heb ook helaas niet de mogelijkheid om beide tv's te bekijken hoe het beeld eruit ziet, maar het gaat hier eigenlijk totaal om het technische verhaal.
HDMI lijkt mij ook overbodig als je een DVI aansluiting hebt?
[ Voor 9% gewijzigd door dev icey op 04-12-2005 16:34 ]
Zou handig zijn als je je straks PS3 met HDMI aansluit en dan geluid hebt als je geen externe boxen hebt zoals ik. Voor de rest wel een beetje nutteloos ja. Zit nu ook op HDMI met DVI converter op mijn TV.
Ik heb de introductie over interlaced en progressive gelezen maar zit nog met één vraag: waarom?
De conversie van progressive naar interlaced schijnt eenvoudig te zijn terwijl het tegenovergestelde een kleine ramp is. Waarom gebruikt DVD dan toch interlaced (op de schijf zelf)?
De conversie van progressive naar interlaced schijnt eenvoudig te zijn terwijl het tegenovergestelde een kleine ramp is. Waarom gebruikt DVD dan toch interlaced (op de schijf zelf)?
Omdat dat zo is vastgelegd in de PAL standaardOlafvdSpek schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:04:
Waarom gebruikt DVD dan toch interlaced (op de schijf zelf)?
De DVD speler zou de interlacing stap toch uit kunnen voeren indien nodig?W3ird_N3rd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:16:
Omdat dat zo is vastgelegd in de PAL standaard(niet leuk nee maarja..)
Wat is het plan trouwens voor HD-DVD en BD? Ook interlaced content?
[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-12-2005 21:54 ]
Ik ben het zeer roerend met je eens! Maar ten tijde van DVD video had natuurlijk wel bijna iedereen nog een display.die alleen met interlaced signalen omkon. Maar het treurige is dat met de komst van High Def interlaced er gewoon ingehouden is. Er zijn twee gangbare formaten: 720p en 1080i. De laatste is gewoon interlaced en is in feite de standaard in Amerika.OlafvdSpek schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:54:
[...]
De DVD speler zou de interlacing stap toch uit kunnen voeren indien nodig?
Wat is het plan trouwens voor HD-DVD en BD? Ook interlaced content?
Er is bovendien ook nog steeds geklooi met verschillende framerates en conversies en moeilijk gedoe (telecine en 3:2 pulldown en dat soort grappen). Je zou denken dat wanneer er een nieuwe video standaard komt, dat dan afgerekend wordt met dat soort vooroorlogse dingen, maar helaas.
Ja, maar dat is nu eenmaal niet opgenomen in de standaard en zit dus in geen enkele DVD speler. En schijfjes verkopen die het niet doen in bepaalde DVD spelers zit ook weer niemand op te wachten.OlafvdSpek schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:54:
[...]
De DVD speler zou de interlacing stap toch uit kunnen voeren indien nodig?
Je kan natuurlijk wel het schijfje in je computer doen en afspelen zonder deinterlace filter.
Jup, 1080i he. Same here.Wat is het plan trouwens voor HD-DVD en BD? Ook interlaced content?
@Jag : dat ligt denk ik op de planning voor de volgende standaard.. Voorlopig kunnen we nog lekker knoeien.
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 04-12-2005 23:14 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
** Dit is geen "Is dit een beetje een leuke TV" topic **
** Dit is geen "Is dit een beetje een leuke TV" topic **