[HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

joopv schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:02:
[...]

Moet ik een teiltje onder m'n scherm zetten of zijn ze gemakkelijk uit te wassen? :)

HDTV is vooral van belang voor de US en andere landen waar de volgende combinatie van factoren in meespelen:
- NTSC systeem (ook wel Never The Same Color genoemd)
- Een hoge levensstandaard zodat er een markt is voor de dure media en tv's

Voor de PAL landen zoals europa is HDTV minder interessant, omdat wij gewend zijn aan een veel hogere beeldkwaliteit. Het verschil PAL <> HDTV is niet zo spectaculair als het verschil NTSC <> HDTV.
Het verschil dvd > hdtv is niet zo groot als vhs > dvd. Ik zag laatst weer een nieuw filmpje op de sony schermpjes gevoed door blue ray bij de MM in amsterdam staan, dat ziet er echt super uit, maar ik vraag me nog steeds af of het grote publiek dat ook ziet en er voor wil investeren. Als je ziet hoe lang de cd al bestaat, en dat dit te maken heeft met het feit dat: men er heel veel van heeft, en een goed cd-speler het geluidsniveau enorm kan verbeteren, wat zal dit met dvd doen. Als je het eenmaal hebt (hd) wil je niet meer terug denk ik...maar er zal een draagvlak voor moeten zijn. Als ik zie hoeveel mensen het vrijwel niks kan schelen hoe het eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Occy74 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:30:
[...]
Hier een voorbeeld van HDTV die ik omgezet heb naar DivX 5.2 (bitrate ±1200kbps, breedte verkleind van 1920 naar 1024), see for yourself :)

HDTV2DivXTest
Ik vind het filmpje echt ugly :s wat een artifacts zeg (op men wsxga+ scherm dan, op tv iets beter). Ik vind DivX zelf ook nog steeds staan voor blokkering, artifacts. Op tv zijn de meeste divx films wel te bekijken, maar op een monitor imho niet echt lekker.

Beetje ontopic nu :) Ik zit ook met smart te wachten tot de hdtv hier in Nederland een beetje meer wordt. Mijn volgende tv word denk ik dan ook een hdtv ready geval.

[ Voor 31% gewijzigd door potatox op 14-05-2005 00:24 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 10:26
Effe een vraag over de verbinding PC naar LCD-tv.

Ik heb mijn Pentium 3,2 GHZ boven staan, en mijn LCD-tv staat beneden.
Nu kan ik voor het afspelen van een HD-bestand wel steeds mijn PC beneden zetten, maar dat gaat toch vervelen het steeds aan- en afsluiten.

Kan de VGA-kabel van PC naar LCD-tv ook draadloos verzonden worden mbv de hoge HDTV signaal ??
Of kan ik dan het beste een 15 á 20 meter VGA-kabel aanschaffen en die daarvoor gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shailesh schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:36:
[...]

Sorry, ik had mijn antwoord beter moeten formuleerden, maar ik refereerde naar de 350mb hdtv rips (xvid) die je van de amerikaanse series op internet vind. Die zijn wel van lage resolutie (608 x 336 oid)
Die zijn gedowngrade. De echte rips zijn rond de 650MB groot en wel in HDTV-formaat.

Ik zit ook met smart te wachten op meer HDTV-materiaal. Films op dvd's vind ik nog te klein en af en toe onduidelijk :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
_PoTaToX_ schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:11:
[...]

Ik vind het filmpje echt ugly :s wat een artifacts zeg (op men wsxga+ scherm dan, op tv iets beter). Ik vind DivX zelf ook nog steeds staan voor blokkering, artifacts. Op tv zijn de meeste divx films wel te bekijken, maar op een monitor imho niet echt lekker.
Ja wat had je anders verwacht met een compressiefactor van +10, originele bitrate van de .TS files is 14000kbit en nu in divx 1200kbit..

Zo slecht is het dan nog niet hoor..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 01-06 19:25

gjs

Scoobydoobydoo

Leuk toppic, misschien weet iemand een oplossing voor het volgende probleem:
Als ik met VLC media player 0.81 een .ts af wil spelen en ik kies er voor om het geluid via spdif (5.1 via ac3 naar mijn versterker) te sturen dan krijg ik een soort van echo in mijn geluid. Met Power dvd heb ik hier geen probleem mee, maar die speelt weer niet alles af.
Ik heb een Audigy2 ZS, Sony STR-DB940 en een Philips 32PF9976 @1360*768

[Edit] Net zelf de oplossing gevonden op een videolan forum:
Change the "Audio Ouput Module" in the Audio Advanced Options to "Win32 waveOut" and restart VLC. All other settings for me are default except "Use S/PDIF when available," which I have checked. Dolby Digital works great for me now.

[ Voor 27% gewijzigd door gjs op 14-05-2005 13:49 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39
Goed topic zeg!
Er is nogal wat onduidelijkheid over HDTV geloof ik, en dat is ook helemaal niet zo gek omdat het hier gewoon nog helemaal niet is ingeburgerd.
Zo zie ik heel vaak de opmerking langskomen dat niemand in Nederland nog een HDTV heeft, terwijl de laatste generaties LCD tv's voor een groot deel HDTV compatible zijn (?).

De kwaliteit van de filmpjes zijn in ieder geval geweldig. Mijn tv kan alleen 720i aan, net als mijn pc, maar dat is al verbluffend! Daar zijn die tv's in mijn ogen voor gemaakt; beeld is echt perfect. Dit in tegenstelling tot dvd's die eigenlijk nog wel wat terkortkomen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21

Jrz

––––––––––––

HD tv is niks..
Dream Theater - 5760x1080 50meter breed met laser ipv projectie

[ Voor 18% gewijzigd door Jrz op 14-05-2005 12:24 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xbox 360 is totaal in high definition! 720p en 1080i, ik ben benieuwd voor hoeveel we kwijt zijn voor deze zeer uitgebreide spelcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 110233 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:13:
Xbox 360 is totaal in high definition! 720p en 1080i, ik ben benieuwd voor hoeveel we kwijt zijn voor deze zeer uitgebreide spelcomputer.
Voor de Xbox 360 zullen ze in de VS waarschijnlijk $200,- voor het model zonder hardeschijf en $360,- voor het model met hardeschijf en afstandsbediening kwijt zijn. In Europa zal de console waarschijnlijk weer een stuk duurder worden.

Overigens zal de Nintendo Revolution ook high-definition beelden ondersteunen en de verwachting is dat Sony met de PS3 dat ook zal doen. Zo bijzonder zal de HD-ondersteuning dus niet zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:41:
Voor de Xbox 360 zullen ze in de VS waarschijnlijk $200,- voor het model zonder hardeschijf en $360,- voor het model met hardeschijf en afstandsbediening kwijt zijn.
Dus als ik goed reken heb je voor $160:
-remote control
-hard disk 20 gb

en voor de resterende $200:
-3 cores tellende 3.2 GHz IBM PowerPC-chip
-next-generation high-end ATI-chip
-512 MB 700 MHz GDDR3
-10 MB DRAM
-Wifi, 3xUSB, ethernet
-een paar draadloze controllers

Er klopt toch iets niet denk ik. Je moet trouwens ook rekenen dat je een HD-TV en surround-set moet kopen om volop van de graphics en sound te kunnen genieten, en dan heb je nog geen muis om fatsoenlijk first-person-shooters te kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zitten usb ports op muis en keyboard aan te sluiten, je kunt namelijk chatten etc. via het internet.

Ik hoorde dat de nintendo inderdaad ook high def deed, en van playstation wist ik het ook zeker, maar nog niet van de xbox, het is wel een monster voor een laag prijsje, maar ze verdienen meer op de spelletjes neem ik aan. Enorme concurrentie voor sony en nintendo, er zit namelijk ook nog eens windows media center op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22
In dit topic moet ik toch even laten zien wat ik van het weekend heb gezien in Arnhem:

http://www.sony.nl/ShowPr...y=CAM+HDV&product=HDR-FX1

Ik heb een half uurtje mogen spelen met deze camera aangesloten met component-video op een Panasonic plasma-scherm van 106 cm. (Waarschijnlijk 720p) Maar de beelden die die camera maakt zijn werkelijk verbluffend. Voor je gevoel is elk beeldje dat je schiet een aparte foto. _/-\o_

Vooral als je terugspringt naar gewone DV-kwaliteit, dan schaam je je gewoon dat je dat normaal filmt.

Even wat technische weetjes over de HDR-FX1:
-Neemt op in 1080i.
-Gebruikt DV-tapes met MPEG2-compressie.(DV-tape == 14 GB) en kan dan 1 uur video erop kwijt. Dit is een nieuwe standaard (HDV)
-Technische resolutie is 3 x 1440x 1080i. Maar op de een of andere manier is het echt 16:9 ?
Echt verschrikkelijk mooi scherp beeld inderdaad. De recorder was niet te koop, was alleen voor demo. Jammer.
Deze recorder is wel te koop, alleen de adviesprijs was € 4500,- :'(

[ Voor 11% gewijzigd door koppie op 16-05-2005 11:20 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Bij MM in A'dam stond ook een Toshiba 27 inch aan een HD recorder, aangesloten met een computermonitorkabel (DVI?). Echt verschrikkelijk mooi scherp beeld inderdaad. De recorder was niet te koop, was alleen voor demo. Jammer. Wel een mooie verkooptruc, want tv ziet er wel een paar slagen minder uit natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koppie1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:02:
In dit topic moet ik toch even laten zien wat ik van het weekend heb gezien in Arnhem:

Ik heb een half uurtje mogen spelen met deze camera aangesloten met component-video op een Panasonic plasma-scherm van 106 cm. (Waarschijnlijk 720p) Maar de beelden die die camera maakt zijn werkelijk verbluffend. Voor je gevoel is elk beeldje dat je schiet een aparte foto. _/-\o_

Vooral als je terugspringt naar gewone DV-kwaliteit, dan schaam je je gewoon dat je dat normaal filmt.

-Neemt op in 1080i.
-Gebruikt DV-tapes met MPEG2-compressie.(DV-tape == 14 GB) en kan dan 1 uur video erop kwijt. Dit is een nieuwe standaard (HDV)
-Technische resolutie is 3 x 1440x 1080i. Maar op de een of andere manier is het echt 16:9 ?
En de prijs? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Misschien een leuk speeltje voor sommige?

http://www.livingcinema.n...9febc10d10fce0f1911fc68f6

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Zeker een leuk ding lijkt me :)

Misschien wil me pa er wel zo een, die heeft namelijk een plasma :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

koppie1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:02:

-Neemt op in 1080i.

[...]

Deze recorder is wel te koop, alleen de adviesprijs was € 4500,- :'(
De HDR-FX1 \o/. Die staat al een tijdje op eBay in de states voor ~$3000.
Gebruikt ie een forced aspect ratio?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:27:
[...]

Zeker een leuk ding lijkt me :)

Misschien wil me pa er wel zo een, die heeft namelijk een plasma :*)
Deze zogenaamde "up-converters" zijn niet altijd even goed, vooral qua aansluiting. Zo is de samsung 745 (die als een van de beste dvd upconverters bekend staat) voornamelijk goed via de hdmi aansluiting en niet via de component aansluiting. Het is ook maar de vraag of het verschil met je oude dvd-speler dusdanig goed te zien is op je zitafstand dat het zo'n (niet al te grootte maar toch..) investering waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

Topicstarter
Anoniem: 110233 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:24:
[...]

Deze zogenaamde "up-converters" zijn niet altijd even goed, vooral qua aansluiting. Zo is de samsung 745 (die als een van de beste dvd upconverters bekend staat) voornamelijk goed via de hdmi aansluiting en niet via de component aansluiting. Het is ook maar de vraag of het verschil met je oude dvd-speler dusdanig goed te zien is op je zitafstand dat het zo'n (niet al te grootte maar toch..) investering waard is.
Ja klopt idd... Er is een andere met de faroudja DCDI chip ook van samsung maar dan de Samsung DVD-HD941. Faroudja staat bekend om zijn zeer goede deinterlacer.

Maar wat wel jammer is dat deze spelers geen .ts of wmv9 kunnen afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30271 op 16-05-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die samsung speler heeft ook 5 sterren gekregen in de what hifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Playstation 3 heeft inderdaad een blue ray speler aan boord, toch een extra punch in de richting van blue ray. Kan trouwens alles in 1080p afspelen :9

http://hardware.gamespot.com/Sony-PlayStation-3-15015-S-4-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 3 standalone players aan de TS toegevoegd. Als iemand nog wat weet laat het met ff weten dan zet ik hem erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
MS brengt voor XPMCE een extender uit zodat je HDTV content kan afspelen op je xbox gestreamed vanaf je pc!

Check de press release: http://www.microsoft.com/...ay05/05-17MCEE32005PR.asp

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03

sphere

Debian abuser

Zijn er nog fatsoenlijk hardware decoders zodat je niet per se een 3GHz P4 equivalent nodig hebt?
Mijn arme Athlon XP trekt het allemaal net niet. Ik kom wel MPEG2 decoders tegen op google, maar die hebben zonder uitzondering uitgangen bedoeld voor TV, dus s-video of composite. Beetje jammer om daar je beeld over te sturen.

Ik zoek dus meer iets over D-SUB/DVI/HDMI. Er schijnt in VIA chipsets ook hippe MPEG2 decoding stuff te zitten, maar helaas heb ik niet zo'n bord en ik weet ook niet of die de hoogste resoluties pakken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor wel vaker dat je perse een computer met 3gh nodig hebt etc. Maar de filmpjes die ik tot nu toe heb downgeload (voornamelijk van de microsoft pagina) lopen erg soepeltjes op mijn 2000 athlon xp, 512 mb ram computer (bijna een oudje al dus...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

nvidia gforce6200 en 6600 kaarten hebben voor zover ik weet ingebouwde hardwarematige versnelling voor afspelen van HDTV content, maar dat schijnt nog wel een beetje buggy te zijn en alleen te werken met WMV9 of juist alleen met MPEG-2...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Jrz schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:24:
HD tv is niks..
Waar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:44
De vraag is of een dergelijke DVD spelert ook .ts (eigenlijk mpeg2) bestanden goed kan afspelen? Of kan ie alleen PAL signaal upscalen naar HD?

Het eerste is nog steeds veel gedoe voor HD films, je blijft wisselen van DVD.

* Red devil wants a modded xbox360 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

sphere schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:59:
Zijn er nog fatsoenlijk hardware decoders zodat je niet per se een 3GHz P4 equivalent nodig hebt?
Mijn arme Athlon XP trekt het allemaal net niet. Ik kom wel MPEG2 decoders tegen op google, maar die hebben zonder uitzondering uitgangen bedoeld voor TV, dus s-video of composite. Beetje jammer om daar je beeld over te sturen.

Ik zoek dus meer iets over D-SUB/DVI/HDMI. Er schijnt in VIA chipsets ook hippe MPEG2 decoding stuff te zitten, maar helaas heb ik niet zo'n bord en ik weet ook niet of die de hoogste resoluties pakken.
Via? S3? Niet-bestaande features.. Of het in de hardware zit durf ik niet te zeggen, maar in de drivers zit het 100% zeker weten niet.

S3 Deltachrome : The return of S3?
JvS schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:05:
nvidia gforce6200 en 6600 kaarten hebben voor zover ik weet ingebouwde hardwarematige versnelling voor afspelen van HDTV content, maar dat schijnt nog wel een beetje buggy te zijn en alleen te werken met WMV9 of juist alleen met MPEG-2...
Hmm, ik weet niet of ik dat dan merk op mijn A64 3000+ met 6600GT..

1080p XviD zonder Qpel/GMC loopt vrijwel vloeiend (beetje overclock nodig om ook in zware scenes zeker te zijn dat je vrij bent van hapering).
1080p WMV hetzelfde..
1080i/p MPEG2 loopt gewoon vloeiend, CPU +/- 70%.

Ik kan wel vermelden dat het werkt zoals het hoort te werken, dus niet zoals S3 die niet eens normaal video kunnen upscalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Irritant. Ik heb wat TS files "gevonden" maar die spelen onder linux niet vloeiend af, noch met mplayer, noch met xine. Daarnaast heb ik een lipsync probleem, maar dat is even niet zo belangrijk. Bedenk me net dat mplayer niet meer k7 optimized is, dus dat zou wat kunnen verklaren. Mijn bartonnetje tikt op 2.2GHz, maar ik heb geen SSE3 natuurlijk. Verder 512MB en een TI4200-128 8x van MSI.

Heb nog eens de specs opgezocht van mijn 21" (DEC PCXAV-WZ) op Google en die is max 1600x1200, dus dat is net genoeg voor de huidige bronnen lijkt me. Nu nog zorgen dat het zonder haperen speelt.

Zo maar eens booten naar W2K en kijken wat VLC ervan bakt dan :?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sphere schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:44:
Irritant. Ik heb wat TS files "gevonden" maar die spelen onder linux niet vloeiend af, noch met mplayer, noch met xine. Daarnaast heb ik een lipsync probleem, maar dat is even niet zo belangrijk. Bedenk me net dat mplayer niet meer k7 optimized is, dus dat zou wat kunnen verklaren. Mijn bartonnetje tikt op 2.2GHz, maar ik heb geen SSE3 natuurlijk. Verder 512MB en een TI4200-128 8x van MSI.

Heb nog eens de specs opgezocht van mijn 21" (DEC PCXAV-WZ) op Google en die is max 1600x1200, dus dat is net genoeg voor de huidige bronnen lijkt me. Nu nog zorgen dat het zonder haperen speelt.

Zo maar eens booten naar W2K en kijken wat VLC ervan bakt dan :?
Probeer deze filter is http://www.dvbportal.de/projects/hdtvpump/index.html voor je mpeg 2. Misschien kunnen deze filters je helpen bij het afspelen van .ts files.
JvS schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:05:
Waar heb je dat gehoord of gelezen? Ik was namelijk van plan om een 6600GT te halen voor aansluiting op mn projector zodat ik hardwarematig HD content kan afspelen.

Wat ik wel weet is dat er binnenkort een erg goede scaler voor de pc op de markt komt, de holo3dgraph (H3DII) met een ingebouwde Faroudja DCDi Fli2300 chipset van Immersive http://www.immersiveinc.com/

Voor meer info over de kaart: http://www.hometheater.nl/Immersive.htm

De losse Holo3DGraphII kaart heeft een retail prijs van € 950,00 :/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30271 op 19-05-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

Aangezien de 1e LCD-tv's met HD support op de markt komen, zijn er al mensen die hier wat over kunnen zeggen ?

[knip]

Dit is een discussie draad, niet een "welke TV moet ik kopen" draad... Daar heb je winkels voor.

[ Voor 80% gewijzigd door JvS op 19-05-2005 15:30 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 10:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

JeanJeremy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:21:
Aangezien de 1e LCD-tv's met HD support op de markt komen, zijn er al mensen die hier wat over kunnen zeggen ?
Nou, die tv's zijn er al twee jaar. Bijna alle LCD tv;s zijn compatible met HDTV, het is niet echt dat dat iets nieuws is...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

JeanJeremy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:21:

JVC: http://www.jvc.nl/product.php?id=LT-32S60BU&catid=63
Sharp: http://www.sharp.nl/templ...3042&CatID=16&ProdID=1372
Toshiba: http://www.toshiba.de/consumer/specs/271/

Beide hebben HDTV ondersteuning en bij de JVC zit ook een HDMI aansluiting.
Wanneer je nu zo'n toestel aanschaft, ben je dan al gegaradeerd dat je straks niet weer de "verkeerde" standaard hebt of alleen maar "ondersteuning" maar geen echte HDTV ?

( jullie raden het al ik ben op zoek naar een 32" LCD TV ) :P
Als ze allemaal een DVI ingang hebben, dan is het goed, want je hebt verloopkables voor hdmi naar dvi zonder signaalverlies (hdmi is DVI compatible)

Ze kunnen allemaal native 720p aan, 1080i downsampled, en geen 1080p (maar dat weet ik niet zeker)

Als je 1080i/p ondersteuning wilt, dan ga je al gauw naar de 40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD tv is niks..
Of IMAX:
Screen:
Forty-five hundred times larger than an average TV screen, IMAX and IMAX 3D giant flat screens soar up to eight stories high and have a slight curvature that extends beyond the field of geometric recognition. Because these screens fill your peripheral vision, you feel like you’re right in the action. IMAX 3D screens are painted silver to maximize the amount of light reflected back to the audience.

Afbeeldingslocatie: http://www.imax.com/ImaxWeb/images/techno-screen-diagrams.jpg

Semi-circular IMAX Dome screens produce huge images that soar and swoop above, beside and behind you to fully surround you in The IMAX Experience:
Afbeeldingslocatie: http://www.imax.com/ImaxWeb/images/theatres-DOME-diagrams.gif

Projector:
IMAX, IMAX 3D and IMAX Dome projectors are the most advanced, precise and powerful projectors ever built. The proprietary IMAX Rolling Loop technology ensures far superior picture and focus steadiness to deliver the largest, sharpest and brightest images imaginable. Light from the 15,000-watt lamp of some IMAX projectors is so bright that, if one were operated on the moon, people on Earth could see it with the naked eye.
Afbeeldingslocatie: http://www.imax.com/ImaxWeb/images/imax_projector.gif

Sound:
The six-channel, multi-way digital IMAX speaker system with sub-bass utilizes 44 speakers grouped into six clusters behind the screen and at the rear of the theatre to deliver uncompressed sound that is simply unsurpassed in depth and clarity. 16 amplifiers generate more than 12,000 watts of power, not volume, to provide the audience with life-like sound. IMAX’s proprietary loudspeaker system delivers exacting volume and quality at every seat throughout the theatre. From a small drop of rain to an enormous clap of thunder, you'll hear every shade and subtlety, regardless of where you are sitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:33
in imax zie je allen dolfijnen rondzwemmen enzo......well mooi maar wel saaiiiiiiii :O

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bschnitz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:42:
in imax zie je allen dolfijnen rondzwemmen enzo......well mooi maar wel saaiiiiiiii :O
Alleen dolfijnen? Bekijk eens enkele demo's van IMAX: http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

Hier staat de volledige collectie: http://www.imax.com/ImaxW...ngSelect&firstLetters=ABC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ring of fire is anders wel cool, met vulkaanuitbarstingen en dikke bass :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 06-06 15:21
Pathe Imax in Amsterdam (bij de Arena) vertoont "Robots" in Imax kwaliteit. en straks ook Batman Begins!

Er is dus wel meer ;)

Wat ik me ook afvroeg.. een HDTV PC kaart... hoeveel keus is daarin? en wat is de aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GS2K1 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:22:

Wat ik me ook afvroeg.. een HDTV PC kaart... hoeveel keus is daarin? en wat is de aanrader?
Ik denk dat je het beste een nvidia 6600GT kan nemen omdat deze hardwarematig HDTV kan decoderen. Maar kijk ook is naar Ati kaarten uit de 9000 serie of beter. Deze kunnen volgens mij ook al overweg met HDTV. Ik ga zelf binnenkort over op de 6600GT van XFX. Zit nu zelf met een gf3 :P en dus duidelijk aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 06-06 15:21
Ow sorry was denk ik dan niet duidelijk.
Een kaart die in HDTV kan ontvangen/capturen (hauppage MCE?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GS2K1 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:10:
Ow sorry was denk ik dan niet duidelijk.
Een kaart die in HDTV kan ontvangen/capturen (hauppage MCE?).
Ooh ok, kijk naar de SkyStar 2 TV PCI
http://www.technisat.de/?...php&produktID=1281&reload

http://www.satplaza.com/huntsupport/testsky2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GS2K1 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:22:
Pathe Imax in Amsterdam (bij de Arena) vertoont "Robots" in Imax kwaliteit. en straks ook Batman Begins!

Er is dus wel meer ;)

Wilde ik ook net zeggen, wist niet dat hij al totaal af was alleen, iemand al gezien of het inderdaad zo mooi is? En wat is het prijskaartje dat er aanhangt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 04-06 15:41
Anoniem: 30271 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:47:
[...]

Probeer deze filter is http://www.dvbportal.de/projects/hdtvpump/index.html voor je mpeg 2. Misschien kunnen deze filters je helpen bij het afspelen van .ts files.

[...]

Waar heb je dat gehoord of gelezen? Ik was namelijk van plan om een 6600GT te halen voor aansluiting op mn projector zodat ik hardwarematig HD content kan afspelen.

Wat ik wel weet is dat er binnenkort een erg goede scaler voor de pc op de markt komt, de holo3dgraph (H3DII) met een ingebouwde Faroudja DCDi Fli2300 chipset van Immersive http://www.immersiveinc.com/

Voor meer info over de kaart: http://www.hometheater.nl/Immersive.htm

De losse Holo3DGraphII kaart heeft een retail prijs van € 950,00 :/
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Zijn er ook native 1920x1080 lcd schermen? Ik ben tot nu toe alleen de Sharp LC-45GD1 (45") tegen gekomen, en die is wat te groot naar mijn idee. Ook weet ik niet of hij wel 1080p aankan, maar dat zal wel voor die 7k euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 86133 op 21-05-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 86133 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:49:
Zijn er ook native 1920x1080 lcd schermen? Ik ben tot nu toe alleen de Sharp LC-45GD1 (45") tegen gekomen, en die is wat te groot naar mijn idee. Ook weet ik niet of hij wel 1080p aankan, maar dat zal wel voor die 7k euro.
Dell 2405FPW (of de Samsung tegenhanger die binnenkort te verwachten is maar veel duurder).

Zit alleen geen tuner in, maar daar kan je een videorecorder oid voor gebruiken. Composite/component/S-video kan er allemaal in.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

er zijn wel meet HD schermen die 1080 aan kunnen, heb hier een Pioneer staat met Euro1080 er op :D

Als er vragen zijn vraag maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

joopv schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:02:
[...]

Moet ik een teiltje onder m'n scherm zetten of zijn ze gemakkelijk uit te wassen? :)

HDTV is vooral van belang voor de US en andere landen waar de volgende combinatie van factoren in meespelen:
- NTSC systeem (ook wel Never The Same Color genoemd)
- Een hoge levensstandaard zodat er een markt is voor de dure media en tv's

Voor de PAL landen zoals europa is HDTV minder interessant, omdat wij gewend zijn aan een veel hogere beeldkwaliteit. Het verschil PAL <> HDTV is niet zo spectaculair als het verschil NTSC <> HDTV.
Het verschil tussen PAL en NTSC is klein, het verschil tussen deze twee en HDTV is heel groot. Ik ben dus bang dat ik je ingelijk moet geven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:00:
er zijn wel meet HD schermen die 1080 aan kunnen, heb hier een Pioneer staat met Euro1080 er op :D

Als er vragen zijn vraag maar :)
Elk scherm met de juiste aansluitingen kan euro 1080 ontvangen, met een lagere resolutie wordt het gewoon gedownscaled op je scherm. Native 1920x1080 lcd schermen zijn er vrijwel niet, het nieuwe 42 inch samsung scherm en de westinghouse 37 inch heeft het (alleen in usa beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

Anoniem: 110233 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:30:
[...]

Elk scherm met de juiste aansluitingen kan euro 1080 ontvangen, met een lagere resolutie wordt het gewoon gedownscaled op je scherm. Native 1920x1080 lcd schermen zijn er vrijwel niet, het nieuwe 42 inch samsung scherm en de westinghouse 37 inch heeft het (alleen in usa beschikbaar).
((( Dit is een quote uit een of andere nieuws groep :| )))

Een belangrijke tip bij aankoop:
Koop een scherm dat dezelfde resolutie heeft als het weer te geven
bronmateriaal.
Wil je DVD's kijken dan koop je een scherm van ongeveer 720 bij 576
pixels.

En als je ook NTSC DVDs wil afspelen? ;-)

NTSC DVD's zijn voor de VS-markt bestemd.
PAL DVD (720 x 576 pixels) is betere kwaliteit dan NTSC(720x480 pixels).

Voor wie toch niet kan wachten op de Europese DVD-releases: kwaliteit is
blijkbaar voor u van ondergeschikt belang, bekijk je DVD's bij voorkeur op
je oude tv of op je pc-scherm. Een nieuw scherm kopen is voor u niet aan de
orde:-))

Wil je High Definition TV (HDTV) kijken dan koop je best een scherm met
een
zo hoog mogelijke resolutie. De resolutie van HDTV is 1920 bij1080 pixels
en
geen enkel scherm op de Europese markt heeft zo'n grote resolutie. Echte
HDTV-resolutie-schermen zijn enkel in Japan verkrijgbaar.

In de VS zullen de 1920x1080-schermen vandaag ook te koop zijn. Maar Japan
krijgt altijd de primeur wat betreft HDTV.
De 1920x1080-schermen zijn nog erg schaars. Bijna alle HDTV-kijkers in de
VS en Japan kijken op een scherm van 1024x768 pixels, dus het HDTV-signaal
wordt gedownsampled naar een lagere resolutie.

Ik heb hier een overzichtje van toestellen die effectief
1920 bij 1080 pixels weergeven. De kwaliteit van HDTV wordt voor 100% benut
op deze toestellen.

LCD-TV's (effectief 1920x1080 pixels)
Sharp AQUOS LC-45GD1E
SAMSUNG LTP468W
BenQ DV4680

HDTV Projectoren (effectief 1920x1080 pixels)
Sony Qualia-004
JVC DLA-HD2K
NEC HT1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

+
In Aichi (Japan) World Expo 2005. Ook de toyota robots waren erg cool :)

Maar de kleuren van dat scherm waren zo mooi!! Daarna was ik nog naar een paar 'normale' HDTV bioscopen gegaan met zo'n ouderwets lampie :D.. Dat zag er toch wel beroerd uit eigenlijk

Dus ik ben weer verpest voor de komende 20 jaar

Waar kan ik 3 plaatjes uploaden voor hier? Ik heb er nog wel een foto van (film was nog niet begonnen dus het mocht)

[ Voor 11% gewijzigd door Jrz op 22-05-2005 12:08 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Volgens mij was 1.5 jaar geleden in japan toch echt the matrix reloaded in imax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Laatst online: 05-06 13:43
Anoniem: 88625 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:56:
[...]

De resolutie van HDTV is 1920 bij1080 pixels en geen enkel scherm op de Europese markt heeft zo'n grote resolutie.
Dat klopt niet helemaal, 1280 bij 720 pixels is ook HDTV, en er zijn veel TV's en projectors die dat weer kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterker nog, het grootste gedeelte van hd wordt voorlopig in 720p aangeboden, zo ook bij sky hd volgend jaar in Engeland. Het belangrijkste is voorlopig dat je tv een digitale aansluiting met hdcp heeft en minstens 720 lijntjes vertikaal heeft (1280x720 of 1386x768 dat vaker wordt gebruikt tegenwoordig) en je kijkt dan normaal je oogjes al uit :) 1080p zal langzaam maar zeker steeds belangrijker worden maar ziet er gedownscaled op je 720p schermpjes nog steeds haarscherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:05:
[...]

Via? S3? Niet-bestaande features.. Of het in de hardware zit durf ik niet te zeggen, maar in de drivers zit het 100% zeker weten niet.
Epia-M platform met CLE266 chipset heeft voor zover ik weet hardwarematige mpeg2 decoder aan boord. Maar goed, ik zoek eigenlijk een PCI insteekkaart. Misschien moet ik maar een MyHD kaart kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 110233 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:11:
1386x768 dat vaker wordt gebruikt tegenwoordig.
Die resolutie snap ik niet zo. Wat is de logica daarachter?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Breepee schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:40:
[...]

Die resolutie snap ik niet zo. Wat is de logica daarachter?
Dit is de WXGA resolutie. XGA = 1024x768, WXGA is de breedbeeld variant hiervan.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
HD tv is niks..
3x HDTV 1920x1080.
Sony GxL: http://www.sony.net/SonyInfo/GxL/tech.html en http://www.sony.net/SonyInfo/GxL/
Megavision: http://www.megavision.co.jp/eng/index.html

Met laser projecteren is echt de toekomst.

Als je het wilt bekijken, de expo loopt nog tot 25 september 2005: http://www-2.expo2005.or.jp/en/index.html

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:52
ik heb mijn oog laten vallen op deze schitterende TV http://av.samsung.de/arti...AE-46A8-BBA0-C2E45BC78A7D

Samsung, heeft component ingang 1080i ready. Is deze tv nou geschikt om HDTV films te bekijken, of de nieuwe xbox360 games op HD te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761

BlowFish schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:16:
ik heb mijn oog laten vallen op deze schitterende TV http://av.samsung.de/arti...AE-46A8-BBA0-C2E45BC78A7D

Samsung, heeft component ingang 1080i ready. Is deze tv nou geschikt om HDTV films te bekijken, of de nieuwe xbox360 games op HD te spelen?
Dat lijkt mij ook een behoorlijk brute TV. Alleen als je zoekt in Google op pagina's alleen in NL is de enige hit die je krijgt de Samsung site. Blijkbaar wordt ie dus in geen enkele NL online shop verkocht?

Ik zou hem zeker wel es in actie willen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er maar es een mailtje naar Samsung tegenaan gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 07:50
Chilly_Willy schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:29:
[...]

Dit is de WXGA resolutie. XGA = 1024x768, WXGA is de breedbeeld variant hiervan.
Maar als je of 1280x720 of 1920x1080 als bron hebt is deze resolutie toch maar een vreemde eend in de bijt? Conformeer dan aan het 1 of het ander zou ik zeggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Samsung WS-32Z308P is op dit moment al te koop bij:

http://www.alternate.nl (hier heb ik hem ook besteld, hoop hem donderdag binnen te hebben)

http://www.pick2pay.nl

Bij beide zaken kost hij € 869,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bogaards schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:56:
De Samsung WS-32Z308P is op dit moment al te koop bij:

http://www.alternate.nl (hier heb ik hem ook besteld, hoop hem donderdag binnen te hebben)

http://www.pick2pay.nl

Bij beide zaken kost hij € 869,-
Heb jij de TV ooit zien spelen of heb je hem puur op de gok gekocht? Ik zie ook nergens test reviews or whatsoever namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Gecalculeerde gok en userreviews in duitse fora. 8)

Ik vind het beeld van lcd-tv's niet mooi als het om televisiebeelden gaat en daar ga ik hem toch merendeels voor gebruiken, dus lcd's vielen al af voor mij....

Ik heb een redelijk ondiepe televisie nodig omdat mijn tvmeubel niet erg diep is, dus kwam ik vanzelf uit bij de Samsung. Daarnaast heeft deze tv component ingangen en da's wel zo prettig voor mijn Sony dvd-speler. Die had ik juist gekocht met het oog op een toekomstige upgrade van m'n tv.

De meeste reviews die ik heb gelezen zijn erg tevreden over de beeldwaliteit van de tv en de mogelijkheden van de tv, een aantal geeft aan dat de convergentie van de tv niet je van het is, wat ongetwijfeld het gevolgd is van de korte crt-buis.

Als ik 'm binnen heb zal ik dit weekend een review op tweakers gooien met mijn ervaringen :)

ps: zoek eens op google.de en dan alleen de duitse sites, daar vind je redelijk wat info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
BlowFish schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:16:

nog steeds geen antwoord op mijn vraag :P .. anders gesteld. Zal een dergelijke Samsung TV voor een betere / mooiere TV ervaring zorgen dan mijn huidige 100hz, flatscreen Panasonic breedbeeld.(crt)

belangrijk is dat als ik straks de xbox360 koop ik games kan spelen op 1080i of "downscaled" 720p (of ziet dat er niet uit / niet mogelijk? ) .. zodat ik niet eind dit jaar weer een nieuwe TV moet kopen. ik wil er zeker 2 jaar mee doen.

[ Voor 33% gewijzigd door BlowFish op 23-05-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

BlowFish schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:59:
[...]

nog steeds geen antwoord op mijn vraag :P .. anders gesteld. Zal een dergelijke Samsung TV voor een betere / mooiere TV ervaring zorgen dan mijn huidige 100hz, flatscreen Panasonic breedbeeld.(crt)

belangrijk is dat als ik straks de xbox360 koop ik games kan spelen op 1080i of "downscaled" 720p (of ziet dat er niet uit / niet mogelijk? ) .. zodat ik niet eind dit jaar weer een nieuwe TV moet kopen. ik wil er zeker 2 jaar mee doen.
Antwoord: JA!

Lol, ik heb ook mijn oog op dat toestal laten vallen (mede omdat ie niet zo diep is). Enig nadeel is dat de toestel niet 720p ondersteund en alles upconvert naar 1080i. Welke nou beter is van de 2 zijn op internet verschillende flamewars over te vinden, maar een normaal menselijk oog ziet niet direct het verschil tussen die twee. Een ander verhaal wordt het natuurlijk als de vergelijk tussen de 720p en 1080p gaat maar er is geen een CRT scherm die 1080p ondersteund. Het schijnt nogal normaal te zijn voor CRT toestellen om niet 720p te ondersteunen en de toestellen die het wel ondersteunen schijnen het signaal ook weer upconverten naar 1080i.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
de grote vraag is of de xbox360 over een Componentuitgang beschikt (daar ga ik wel vanuit) én welke resoluties de xbox360 allemaal ondersteund...

We moeten niet vergeten dat in de VS en Japan HDTV al veel meer ingeburgerd is en er daar veel meer tv's over een componentingang beschikken. Naar mijn weten is er geen enkele CRT tv die over een 720p ingang beschikt. Het lijkt mij dan ook dat de xbox hier wel enigszins rekening mee zal houden.

Ter info: De Samsung ondersteund 480i/p, 576i/p en 1080i dus de NTSC, PAL en HDTV standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Breepee schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:44:
[...]

Maar als je of 1280x720 of 1920x1080 als bron hebt is deze resolutie toch maar een vreemde eend in de bijt? Conformeer dan aan het 1 of het ander zou ik zeggen.
Daar heb ik wel een theorie over, maar die kan ik niet onderbouwen. Mijn gok is dat voor b.v. 26" en 32" televies dezelfde panelen worden gebruikt, alleen dan dat ze het paneel wat groter uitsnijden, maar dezelfde gebruiken. Zodoende zal een grotere TV meer pixels hebben, en hoeven er geen verschillende panelen geproduceert te worden voor 2 TV's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me trouwens nog wel afvraag:

Wat doet de Samsung als je hem 720p signaal voert? Upscalen naar 1080i? Of gewoon niks?

Ditzelfde vraag ik me ook af voor de JVC HV-32P40B die ook op mijn lijstje staat. Daar wordt net als bij de samsung in de specs ook met geen woord over 720 gerept....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Die Samsung convert alles naar 1080i. Van die JVC weet ik het niet, maar het ligt denk voor de hand dat die dat ook doet.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1080i schijnt toch minder te zijn, het is namelijk 1920x540x2 (interlaced) en 720p is 1280x720x2. Maar ik denk dat je verschil nauwelijks zult zien. Ik had hierboven al een antwoord op je hd ready vraag gegeven: het ligt aan wat de toekomst brengt, moet alles via een digitale ingang met hdcp gaan of mag het ook via de component?

De resolutie is van alle schermen gelijk bij bv sharp: dus 26, 32 en 37 inch allemaal 1368x768 en vrijwel alle schermen hebben tegenwoordig deze resolutie, zelfs steeds vaker bij plasma's. Ik heb ooit gelezen dat he te maken heeft met het makkelijk downconverten van 1080 materiaal (ongeveer 1.4 keer kleiner), ikzelf denk dat het een combinatie daarvan is plus de doodeenvoudige reden dat je zo'n 380.000 meer pixels hebt (cijfer van de sharp site gehaald, blijkbaar gebruiken lcd's 3 pixels per dot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 110233 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:25:
1080i schijnt toch minder te zijn, het is namelijk 1920x540x2 (interlaced) en 720p is 1280x720x2.
Als je het zo wil omschrijven is het 1280x720x1. 720p heeft geen 50 of 60fps.

En 540.. Lees je eens in in de techniek die "interlaced" heet, het is wel degelijk 1080 lijnen hoog, maar ze worden wel om en om weergegeven.
Maar ik denk dat je verschil nauwelijks zult zien.
Bij goed materiaal zie je dat verschil best..

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 23-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07
720p kan ook in 50 of 60Hz, net als 1080i/p.
1080p bij 60Hz vreet uiteraard ongelooflijk veel bandbreedte en CPU, waardoor het niet veel gebruikt wordt.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FatalError schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:53:
720p kan ook in 50 of 60Hz, net als 1080i/p.
1080p bij 60Hz vreet uiteraard ongelooflijk veel bandbreedte en CPU, waardoor het niet veel gebruikt wordt.
Het kan wel, in hoeverre het voor 720p (waar het over ging) binnen de standaard kan weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat het op dit moment nergens in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
is het btw nog niet bekend welke uitgang de xbox360 ondersteunt? ..ik heb net wat gezocht maar ik lees enkel wat speculaties. Is het niet zo dat de xbox360 1080i ondersteunt en daarom gewoon in volle glorie af te spelen is op deze Samsung Tv ? of is er een voorwaarde bv de xbox moet een bepaald euitgang hebben? ... zijn er voor hdtv dan verschillende uitgangen? ... ben een beetje de cluts kwijt... too much information op een maandag avond 8)7 ... ... en dan nog al die examens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

BlowFish schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:35:
is het btw nog niet bekend welke uitgang de xbox360 ondersteunt?
Ik neem aan hdmi net zoals de ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

34" Widescreen XBR® HDTV
KD-34XBR960

http://www.sonystyle.com/...e-catpfeature-KD34XBR960#

Heeft deze tv nadelen ten opzichte van een lcd scherm? Het gaat mij erom dat ik bijv. de xbox360 er op kan aansluiten en in 720p kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Toppertje in het genre:

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=2938|603|602|601|4|1

Geen 1080p alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat wel bij de specs
G8 Progressive HD Plasma Panel (HD Ready / 720p, 1080i, via HDMI aansluiting)
maar (1024 x 768) is dan ook geen 720p volgens jouw begrippen, of ben ik nu vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Anoniem: 88625 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:28:
[...]

Staat wel bij de specs

[...]

maar (1024 x 768) is dan ook geen 720p volgens jouw begrippen, of ben ik nu vervelend ;)
1080i wel ja, maar 1080p niet. Of snap IK er nou niets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft met de vertikale en horizontale lijntjes te maken die i of p, i is om en om verversen, en p tegelijk om het maar heel simpel te vertellen. Zo zat het ongeveer, iig p(rogressive) is beter. 720p kwam neer op een resolutie van 1280*720, klinkt in mij oren al prima.

Ik zit er dus ook aan te denken, voor de next gen consoles. Wat ik zo allemaal lees, lijkt mij een crt hdtv toch het beste. Ik wil het beste aan beeld kwalteit en ofdat het aan de muur kan hangen en ofdat me buurman kan geilen op het design boeit me geen reet. Ik zelf zit de denken aan een sony XBR32" lees ik hele goede dingen over. 720p dmv van een xbox360 zal niet smerig zijn denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 22:20
Dus er komen nu ook HC capable CRT tv's?
Dat is natuurlijk wel interressant omdat CRT's toch nog een voorsprong op TFT's hebben:
-Reactietijd
-Contrast
-Helderheid(?)
-Kleurechtheid
-prijs (die is toch lager???)

maar de resolutie van CRT tv's ook al zijn ze voor HD televisie is lager dan die van TFT tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony KD-34XBR960: 34" Widescreen XBR® HDTV

Ik heb het over dit schermpje, klinkt heel lkkr vindt ik persoonlijk. Hij heeft ook 720p en is uiteraard beter in kwalteit dan een plasma of lcd.

edit: nog ff een linkje van dit toestel:
http://store.yahoo.com/sale4sure/kd-34xbr960.html

Nog een edit:
Dit snap ik n udus niet helemaal:
"all signals displayed at 1080i or 480p"

"2 rear-panel HD-compatible component video
(accepts 1080i/720p/480p/480i signals)"

Heeft deze tv nu gewoon echte 720p of niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 23-05-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:53:

"all signals displayed at 1080i or 480p"

"2 rear-panel HD-compatible component video
(accepts 1080i/720p/480p/480i signals)"

Heeft deze tv nu gewoon echte 720p of niet?
Nope. Give it up. Er is geen CRT die 720p aankan. Ik heb ook lang gezocht en niet gevonden. 720p wordt ofwel gedownscaled naar 480p ofwel upscaled naar 1080i en that's it. Hij accepteert het signaal en maakt er beeld van maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onee?? :P

Kijk hier is bij de Barco CRT projectoren:
http://www.crtcinema.com/barcospecs.html

Deze kunnen zowel 480p, 720p als 1080i aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik weet wel wat de benodigde specs zijn van een comp die 720p moet afspelen, maar aangezien onze HTPC te zwak is moet ik steeds mijn eigen bak naar beneden slepen als we een HD-filmpje willen kijken. Is het echt onmogelijk om 720p op een 800mHz, 512 ram, viper 770 bak te draaien?
Lijkt mij zelf van wel, maar je kan altijd hopen ;)

Zou die bak wel HD kunnen afspelen als ik een videokaart met een Geforce-6 chip erin hang? (aangezien deze hardwarematig kan decoderen) of is dan alsnog de proc een bottleneck?

Ik ben zowiezo van plan een kaart met DVI erin te hangen, de kleuren zijn dan om te smullen op die LG-lcd.

[ Voor 1% gewijzigd door sleeping_hollow op 24-05-2005 11:19 . Reden: typo ]

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sleeping_hollow schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:19:
Is het echt onmogelijk om 720p op een 800mHz, 512 ram, viper 770 bak te draaien?
Volslagen onmogelijk. Mijn powerbook G4 1.25Ghz trekt het _NET_ en niet altijd vloeiend.
Zou die bak wel HD kunnen afspelen als ik een videokaart met een Geforce-6 chip erin hang? (aangezien deze hardwarematig kan decoderen) of is dan alsnog de proc een bottleneck?
.
Hmm kan die kaart ook HD materiaal hardwarematig decoden? Dan zou het misschien kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

sleeping_hollow schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:19:
Ik weet wel wat de benodigde specs zijn van een comp die 720p moet afspelen, maar aangezien onze HTPC te zwak is moet ik steeds mijn eigen bak naar beneden slepen als we een HD-filmpje willen kijken. Is het echt onmogelijk om 720p op een 800mHz, 512 ram, viper 770 bak te draaien?
.....
Als het met HDTVpump niet lukt geef ik je weinig kans. HDTVpump geeft je echt een flinke performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Judaz schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:12:
[...]

Als het met HDTVpump niet lukt geef ik je weinig kans. HDTVpump geeft je echt een flinke performance boost.
Dan kun je net zo goed een dvdtje afspelen op dat 800mhz systeem
Want met HDTVPump krijg je echt zware kartelingen rond om mensen die bijvoorbeeld snel bewegen, of in scènes met veel details

Dat ervaar ik zelf ook met 1080i, op mijn Amd 64 3200+ met HDTVPump en een Ati 9800 Pro

Dus dat blijft lekker sjouwen elke keer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Anoniem: 88625 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:46:
[...]

Dus dat blijft lekker sjouwen elke keer >:)
En vroeger was ik nog wel zo blij met mijn thermaltake Xaser2000 (totaal 18 kilo ofzo :P )

OT: Dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe HTPC bouwen, was eigenlijk ook wel nodig want mediaportal loopt voor geen meter op die bak. Dan wil ik iig een videokaart mer DVI erin, alleen vroeg ik mij af of er tussen verschillende videokaarten nog een verschil in kwaliteit op de DVI-poort zit.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Anoniem: 88625 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:46:
[...]

Dan kun je net zo goed een dvdtje afspelen op dat 800mhz systeem
Want met HDTVPump krijg je echt zware kartelingen rond om mensen die bijvoorbeeld snel bewegen, of in scènes met veel details

Dat ervaar ik zelf ook met 1080i, op mijn Amd 64 3200+ met HDTVPump en een Ati 9800 Pro
mmm heb ik geen last van, maar ik heb mijn HDTV pas een weekje. Nog niet zo heel veel 1080i spul gezien. 720p vond ik tot nu toe er wel mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 17:15

Xenan

Tree-of-life

Als ik die berichten lees zie ik dat er wat onduidelijkheid is over 720p en 1080i. Ter aanvulling en samenvatting:

720p is er op 30, 50 en 60 fps. Eerst was er alleen 30 en 60, later is er voor de Europese markt ook 720p@50 bijgekomen. De Amerikaanse Fox gebruikt vaak 720p@30, de andere Amerikaanse zenders gebruiken 720p@60 of 1080i@60. Op dit moment is er geen enkele (Europese) omroep die 720p@50 gebruikt. Maar de standaard bestaat.

1080i bestaat in 50 en 60 fps. Idem hierboven, de 50 fps variant is er later bijgekomen. Alle Europese zenders in HDTV (en dat zijn er helaas niet veel) zenden uit in 1080i@50. De BBC neemt al redelijk veel op in 1080i@50, maar zend het uit als 576i@50 (in 16: 9).

Er bestaat ook 1080p@24 en 1080p@30. Films als Star Wars II en III zijn in 1080p@24 opgenomen. 1080p@24 valt niet onder de HDTV standaard, maar is door Sony ingevoerd om compatibel te zijn met film. 1080p@30 wordt weinig (niet?) gebruikt.

In principe is progressive beter dan interlaced. Daarom denken sommigen dat 720p beter is dan 1080i. Dat is niet helemaal waar, dat hangt af van de bron en van je ogen. Bijvoorbeeld:
- 720p video zal voor sommigen beter ogen dan 1080i.
-1080i@50 film zal voor de meesten beter ogen dan 720p, want in feite identiek aan 1080p@24 (niet helemaal, hier kun je een leuke flamewar aan wijden). 1080i@60 film ziet er beroerd uit, vanwege de (Amerikaanse) 3:2 pull-down en bijbehorende kam-effecten.
-> Diegenen die bij DLP projectoren regenboogeffecten zien, zullen 720p waarderen over 1080i

Ik hoop dat dit verduidelijkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xenan op 24-05-2005 22:02 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Ik heb Shrek 2 en een andere film op HDtv. Als ik die afspeel in Powerdvd dan hapert hij.. In VLC media player hapert hij niet, Maar word ie interlaced..(fullscreen dan, klein scherm is het niet interlaced) Kan mijn cpu het niet bijhouden? Of is het een bekend probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 04-06 19:52
unex schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:47:
Inderdaad, in Amerika zenden bijna alle grote zenders serie's uit in HDTV, hiervan is her en der ook wel wat op internet te vinden en dat is natuurlijk zeer geil :) maar ik denk dat het nog wel even kan duren voordat HDTV in Nederland komt, omdat er 'geen behoefte aan is en het oude ook nog wel goed werkt'. Zeer spijtig want het is inderdaad een zeer mooie ontwikkeling :)
Vergeet niet dat die HDTV series alsnog met XviD gecomprimeerd zijn ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-06 16:09
Sluuut schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:52:
[...]

Vergeet niet dat die HDTV series alsnog met XviD gecomprimeerd zijn ;)
LOL ja, maar er worden ook zeer regelmatig gewoon raw .ts streams "aangeboden" hoor. (Kijk maar eens @ usenet, er is een complete groep voor)

En Xvid compressie kan best, scheelt een hoop ruimte. Uiteraard krijg je compressie/artifacts, maar de resolutie is wel hoger.

Ik zie op mijn TV (Philips breedbeeldje uit 2002) amper het verschil tussen een LOL versie van 300Mb en een .TS stream van een paar Gb. Alleen soms bij donkere scene's. Zolang je 't niet kijkt met een lcd/plasma/projector/goede tv is de meerwaarde redelijk nutteloos.

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 25-05-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb zelf de LW26A33W. Er staat op de site dat deze LCD-tv HDTV ready is. Ik heb echter alleen DVI en geen HDMI. Ik zou wel graag de Xbox360 of de PS3 op m'n LCD-tv aansluiten. Maar ik heb begrepen dat deze HDMI uitgangen hebben. Nu kwam ik op deze site DVI to HDMI cables tegen. Is het dan mogelijk dat ik deze kabel gebruik en een andere kabel voor het geluid (aangezien HDMI ook geluid overbrengt) of is dat niet mogelijk. Ik had namelijk iets gelezen over beveiliging bij HDMI? Als iemand mij een duidelijk antwoord kan geven ben ik erg tevreden _/-\o_

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
En ook geen 1080i of 720p. De native resolutie is 1024x768, geen echte HDTV dus.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
** Dit is geen "Is dit een beetje een leuke TV" topic **