Het 6800LE Topic Deel 18

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:17:
Hopelijk is niet iedereen stappen.

Heb vandaag mijn Silencer geinstalleerd en wow, wat een stilte i.c.m. die Papst fans! _/-\o_

1 probleempje: ik liet NVidia zelf even de beste settings detecteren voor mijn 3D-kloksnelheden. Al snel liep ie vast (na een uurtje hiervoor zonder problemen op de oude snelheden te hebben gedraaid). Nou ja, even resetten en opnieuw beginnen. Niet dus.

Blijkbaar heeft NVidia iets in mijn registry weggezet omtrent die "Apply at Startup" settings van die kloksnelheden. Een andere installatie van Windows draait zonder problemen met mijn kaart, dus die is niet naar de VGA-hemel.

Weet iemand welke setting het is in je registry en hoe je die kan veranderen naar een andere/lagere waarde; de PC start nu niet meer naar Windows, maar de Windows-dir is nog wel te benaderen via een andere PC??
opstarten in veilige modus ook geprobeert ?of terug zetten naar eerdere datum via cd of geheugen stik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
MAX3400 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:17:
Blijkbaar heeft NVidia iets in mijn registry weggezet omtrent die "Apply at Startup" settings van die kloksnelheden. Een andere installatie van Windows draait zonder problemen met mijn kaart, dus die is niet naar de VGA-hemel.

Weet iemand welke setting het is in je registry en hoe je die kan veranderen naar een andere/lagere waarde; de PC start nu niet meer naar Windows, maar de Windows-dir is nog wel te benaderen via een andere PC??
Moet je tijdens het starten van Windows CRTL ingedrukt houden tot je een melding krijgt van de NV drivers dattie naar default is gereset. Dit werd overigens gemeld toen je "Apply at startup" aanvinkte... Volgende keer niet te snel op 'never show again' en OK klikken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows komt niet verder dan ergens tussen dat mooie opstartlogo en het welkom-scherm (dat laatste krijg ik dus niet te zien). Dan is het zwart, en automatisch reboot... :X

*update*
Dit ga je niet geloven. Ondanks dat mijn PC dus crashte tijdens een NVidia-sessie; de boosdoener was een driver van mijn webcam. Vraag me niet meer hoe, maar het is me gelukt en zit weer in mijn oude vertrouwde Windows.
*einde update*

[ Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 14-05-2005 05:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 05:03:
Windows komt niet verder dan ergens tussen dat mooie opstartlogo en het welkom-scherm (dat laatste krijg ik dus niet te zien). Dan is het zwart, en automatisch reboot... :X

*update*
Dit ga je niet geloven. Ondanks dat mijn PC dus crashte tijdens een NVidia-sessie; de boosdoener was een driver van mijn webcam. Vraag me niet meer hoe, maar het is me gelukt en zit weer in mijn oude vertrouwde Windows.
*einde update*
f8 tijdens het booten in veilige modus gaan en alles trug zetten
edit*
ow dus mijn vraag hoe dan :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Wat is coolbits precies en hoe werkt het? Ik heb het geinstalleerd maar kan geen programma vinden.
Als ik me optimale snelheden met nvidia laat detecteren dan gebeurd er niks, die blijven dat gewoon standaard.

Ik snap niet hoe ik me optimale snelheden kan laten detecteren.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
Zijn de kaarten die nu uitkomen minder geschikt om te unlocken, omdat Nvidia ook vast op de hoogte is van het unlocken en dus zorgen dat de pipes wel zeker kapot zijn?
Of is de kans nog steeds even groot als in het begin? Zijn er eigenlijk nog mensen die hun kaart pas geleden gekocht hebben en geprobeerd hebben die pipelines en vertex shaders te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xato schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:42:
Zijn de kaarten die nu uitkomen minder geschikt om te unlocken, omdat Nvidia ook vast op de hoogte is van het unlocken en dus zorgen dat de pipes wel zeker kapot zijn?
Of is de kans nog steeds even groot als in het begin? Zijn er eigenlijk nog mensen die hun kaart pas geleden gekocht hebben en geprobeerd hebben die pipelines en vertex shaders te unlocken?
Er is niks veranderd (natuurlijk). En natuurlijk weet Nvidia dat die kaarten te unlocken zijn.
De cores zijn gewoon afgekeurd voor een hoger model, en worden dan als LE verkocht. En die worden zo goed verkocht, omdat ze te unlocken zijn.

Ik heb mijn asus 3 weken geleden gekocht ongeveer. 12 pipes 6 shaders. Daarvoor had ik een XFX. 0 pipes en 2 shaders extra open. Dus hetzelfde verhaaltje als altijd ---> Het maakt niks uit :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Mister_X schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:46:
Je kan de timings daar aanpassen, die linker kolom is het belangrijkst en ook het moeilijkst.Maa het had bij mij weinig zin, op 900mhz kreeg ik de timings voor geen mogelijkheid 'strakker' wel een beetje maar dag gaf echt maar 0.x FPS winst, en met lagere timings op 1000mhz was niet stabiel te krijgen. hoe hoog ik de getallen maar zette en meerdere combinaties..
je moet de timings toch losser zette om meer mhz te kunnen? maarja... er is gewoon meer Voltage nodig op het mem je komt er gewoon niet onderuit. ( ik weet nog bij me 4200 dat ik tijdens 3dmark de artifaqs gewoon weg draaide met een potmetertje :+ 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Coolmaster schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:19:
Wat is coolbits precies en hoe werkt het? Ik heb het geinstalleerd maar kan geen programma vinden.
Je zit dus met een .reg bestandje te klooien en hebt geen idee wat het is of wat het doet :? Mja..:/ Het is een registry bestandje en zet het bitje voor de OC optie in de drivers op 1 ipv 0. (Plus nog wat andere dingen die standaard verborgen zijn). Het geeft je de mogelijkheid meer te tweaken.
Als ik me optimale snelheden met nvidia laat detecteren dan gebeurd er niks, die blijven dat gewoon standaard.
Zie je je beld even 'verdwijnen' o.i.d.? Je kaart faalt waarschijnlijk gewoon meteen al de test op ofwel je core (een quad pipes bv) of je mem. Zet handmatig 1 vd 2 es 10-25Mhz hoger, dan merk je het gauw genoeg.
Ik snap niet hoe ik me optimale snelheden kan laten detecteren.
Guide googlen voor OCen met Coolbits misschien?
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:45:
[...]
Er is niks veranderd (natuurlijk). En natuurlijk weet Nvidia dat die kaarten te unlocken zijn.
Daarom hebben ze ook het locking mechanisme veranderd. Waar Unwinder met RT 15.3 weer vrolijk doorheen brak...
Dus hetzelfde verhaaltje als altijd ---> Het maakt niks uit :Z
Yup
HStyles schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:38:
je moet de timings toch losser zette om meer mhz te kunnen?
Ja, ik snap ook niet waarom je ze strakker zou willen - vidkaartjes moeten meer op bandbreedte hangen (Pentium 4) dan strakke timings (Athlon)
maarja... er is gewoon meer Voltage nodig op het mem je komt er gewoon niet onderuit. ( ik weet nog bij me 4200 dat ik tijdens 3dmark de artifaqs gewoon weg draaide met een potmetertje :+ 8) )
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Ik heb mijn kaartje nu al een klein half jaar, ben er erg tevreden over. Hij loopt op 16,6 en 400/805 mhz zonder problemen. :) Nu heb ik laatst de Zalman VF700-Cu gekocht, en heb het probleem dat de fan soms niet draait als ik mijn pc aanzet :O Ik moet hem dan letterlijk aanslingeren :P en dan blijft hij gewoon keurig lopen. Het probleem is dus niet dat hij uitvalt ofzo, maar dat hij gewoon niet wil starten en ik hem eerst een tikkie moet geven.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En wat kan (moet) ik nu doen?

-Ik zat net ff temps te checken, normaal is hij 50 graden idle. Maar als de fan niet draait loopt het op naar de 85 (!!) graden. :( -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Sak3d schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:48:
Ik heb mijn kaartje nu al een klein half jaar, ben er erg tevreden over. Hij loopt op 16,6 en 400/805 mhz zonder problemen. :) Nu heb ik laatst de Zalman VF700-Cu gekocht, en heb het probleem dat de fan soms niet draait als ik mijn pc aanzet :O Ik moet hem dan letterlijk aanslingeren :P en dan blijft hij gewoon keurig lopen. Het probleem is dus niet dat hij uitvalt ofzo, maar dat hij gewoon niet wil starten en ik hem eerst een tikkie moet geven.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En wat kan (moet) ik nu doen?

-Ik zat net ff temps te checken, normaal is hij 50 graden idle. Maar als de fan niet draait loopt het op naar de 85 (!!) graden. :( -
Als er niet teveel stof (of iets anders) tussenzit is het waarschijnlijk gewoon een brakke fan en moet je hem terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
-Sir_Killalot- schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:20:
[...]
Je zit dus met een .reg bestandje te klooien en hebt geen idee wat het is of wat het doet :? Mja..:/ Het is een registry bestandje en zet het bitje voor de OC optie in de drivers op 1 ipv 0. (Plus nog wat andere dingen die standaard verborgen zijn). Het geeft je de mogelijkheid meer te tweaken.

[...]
Zie je je beld even 'verdwijnen' o.i.d.? Je kaart faalt waarschijnlijk gewoon meteen al de test op ofwel je core (een quad pipes bv) of je mem. Zet handmatig 1 vd 2 es 10-25Mhz hoger, dan merk je het gauw genoeg.

[...]

[...]
Daarom hebben ze ook het locking mechanisme veranderd. Waar Unwinder met RT 15.3 weer vrolijk doorheen brak...

[...]

Yup

[...]
Ja, ik snap ook niet waarom je ze strakker zou willen - vidkaartjes moeten meer op bandbreedte hangen (Pentium 4) dan strakke timings (Athlon)

[...]
hoe hoog ik de getallen maar zette en meerdere combinaties..
Oh kijk hierboven bedoelde ik dus 'losser' (ipv hoog) ;)

Losser hielp niet

[ Voor 8% gewijzigd door Mister_X op 15-05-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik nog even een vraag over de Leadtek GF 6800LE TDH 128MB AGP RETAIL

Hoe kan het dat deze kaart wel in de prijslijst staat van paradigit, maar het filiaal in utrecht verkoopt deze kaarten niet meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
-Sir_Killalot- schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:20:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Yup

[...]

[...]
Deze kaart wilt voor geen meter omhoog. Ookal zet ik beide een voor een 25 mhz hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 19:38

Akropolis

Still stupid...

Hmmm mijn kaart wil echt 0% OCen als ik de extra pipelines openzet. Ik krijg dan meteen dat hij zich terug gaat klokken. Als ik hem op 1.4v zet werkt het wel perfect, maarja daar sloop je je kaart mee. Nu wil ik dus eigenlijk 1.3v proberen maar dat kan ik niet kiezen bij NiBiTor (ook niet als ik extend vinkje aanzet).

Kan ik er nu ook een ander bios in flashe die wel 1.3v kan? Of kan ik dat niet kiezen omdat het fysiek aan de kaart ligt? En ik heb al even naar het ASUS GT 128Mb bios gekeken maar die kan ook geen 1.3v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
Akropolis schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:15:
Hmmm mijn kaart wil echt 0% OCen als ik de extra pipelines openzet.
Al geprobeert eerst te overclocken en dan de pipes open te zetten? (staat overigens gewoon in de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Mister_X schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:43:
Oh kijk hierboven bedoelde ik dus 'losser' (ipv hoog) ;)

Losser hielp niet
Hmm heb ik het ook beetje verkeerd gelezen :P, maar vreemd dat hij niet veel verder kwam :'(
Kan je wel de gebruikte timings posten misschien? (en je standaardtimings)
Coolmaster schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:37:
Ik nog even een vraag over de Leadtek GF 6800LE TDH 128MB AGP RETAIL

Hoe kan het dat deze kaart wel in de prijslijst staat van paradigit, maar het filiaal in utrecht verkoopt deze kaarten niet meer. 8)7
Huh? Iemand had het idd weer over de XFX van Paradigit een paar posts geleden. Is Paradigit dan toch (ook) weer XFX gaan verkopen?
Coolmaster schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:41:
Deze kaart wilt voor geen meter omhoog. Ookal zet ik beide een voor een 25 mhz hoger.
Ook zonder extra pipes? Zie TS - je zit waarschijnlijk in hetzelfde schuitje als Akropolis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Akropolis schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:15:
Hmmm mijn kaart wil echt 0% OCen als ik de extra pipelines openzet. Ik krijg dan meteen dat hij zich terug gaat klokken. Als ik hem op 1.4v zet werkt het wel perfect, maarja daar sloop je je kaart mee. Nu wil ik dus eigenlijk 1.3v proberen maar dat kan ik niet kiezen bij NiBiTor (ook niet als ik extend vinkje aanzet).

Kan ik er nu ook een ander bios in flashe die wel 1.3v kan? Of kan ik dat niet kiezen omdat het fysiek aan de kaart ligt? En ik heb al even naar het ASUS GT 128Mb bios gekeken maar die kan ook geen 1.3v?
Probeer even alle pipes lines en shaders uit te zetten, toen kon ik wel overklokken, maar ging niet heel erg ver. Dan werkt de automatisch detectie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:27:
[...]
f8 tijdens het booten in veilige modus gaan en alles trug zetten
edit*
ow dus mijn vraag hoe dan :+ :+
Zoals al gezegd; Windows kwam niet meer op. Debugging mode aanzetten en uitzetten dat ie automatisch reboot. Dan opstarten, zie je op welk bestand ie over zijn nek gaat. NTFS-flop erin, bestand wegknikkeren, opnieuw proberen om Window setup (repair) te draaien... Net zo lang tot het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb hem met de detectie op 353/946 gekregen. Met rivatuner kan ik nog wel hoger, maar dat zal de kaart denk ik slechter gaan presteren. Geheugen heb ik met de hand getest, en komt dus best hoog. Maar omdat ik een kutcore heb, verpest dat gelijk de hele kaart.

[ Voor 33% gewijzigd door Robin4 op 16-05-2005 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Coolmaster schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:09:
[...]

Probeer even alle pipes lines en shaders uit te zetten, toen kon ik wel overklokken, maar ging niet heel erg ver. Dan werkt de automatisch detectie wel.
Ja klopt, dan kan ik ook aardig OCen. Maar zodra ik de pipelines weer open zet is het gebeurd. Ik heb al even gezocht naar wat biossen die wel 1.3v kunnen maar ik krijg steeds Board ID mismatch bij rivatuner (4020 t.o.v. 4025).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:19:
Ik heb hem met de detectie op 353/946 gekregen. Met rivatuner kan ik nog wel hoger, maar dat zal de kaart denk ik slechter gaan presteren. Geheugen heb ik met de hand getest, en komt dus best hoog. Maar omdat ik een kutcore heb, verpest dat gelijk de hele kaart.
ik wil niet vervelend doen, maar dat is een goede OC, ok ik kan tot de 380, maar dat kan ook niet iedereen (dat was 1.2V). en Coolermaster, lees de startpost eens even aandachtig door, daar staat alles ook nog over overklokken, met rivatuner kan hij wel verder, maar dat betekend niet dat de core dat ook aankan, dat moet je zelf testen met 3dmark

@akropolis, als je de pipes weer aanzet, krijg je dan artifacts ofzow? met de pipes aan kun je niet OC'en dus OC'en en dan pipes weer aanzetten en er verder niet weer aanzitten. of als je een andere waarde wil, pipes weer uitzetten en aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:34:
[...]

@akropolis, als je de pipes weer aanzet, krijg je dan artifacts ofzow? met de pipes aan kun je niet OC'en dus OC'en en dan pipes weer aanzetten en er verder niet weer aanzitten. of als je een andere waarde wil, pipes weer uitzetten en aanpassen.
Het probleem is dat ie gaat terug klokken zodra ik de pipes weer open zet... Dan heb ik dus regelmatig dat het beeld een aantal seconden blijft hangen in een spel en even later gaat alles weer gewoon verder. Als ik het voltage verhoog heb ik dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Hoe kan ik de hitte meten ?
Ik heb 16 pipelines openstaan en 6 shaders
heel af en toe een artifact is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

R2D3 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:45:
Hoe kan ik de hitte meten ?
Ik heb 16 pipelines openstaan en 6 shaders
heel af en toe een artifact is dat erg?
Temperatuur metertje zit tegenwoordig standaard in je Display-Settings; kijk maar eens in het Tabje van je GF6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:11:
[...]

Temperatuur metertje zit tegenwoordig standaard in je Display-Settings; kijk maar eens in het Tabje van je GF6800
Tenzij die een ASUS heeft, dan moet je ff smartdoctor gebruiken. Maar weet iemand of je de temps dan ook kan loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:22:
[...]

Tenzij die een ASUS heeft, dan moet je ff smartdoctor gebruiken. Maar weet iemand of je de temps dan ook kan loggen?
Smartdoctor heeft geen log functie.
Akropolis schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:47:
[...]

Het probleem is dat ie gaat terug klokken zodra ik de pipes weer open zet... Dan heb ik dus regelmatig dat het beeld een aantal seconden blijft hangen in een spel en even later gaat alles weer gewoon verder. Als ik het voltage verhoog heb ik dat dus niet.
Uhm, clockt hij niet gewoon terug omdat je de computer moet hestarten na het unlocken en je de overgeclockte instellingen niet vast heb gezet, zodat ze ook na een reboot nog werken?
Standaard clockt rivatuner namelijk weer terug naar default speeds na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Mythrill schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:29:

[...]

Uhm, clockt hij niet gewoon terug omdat je de computer moet hestarten na het unlocken en je de overgeclockte instellingen niet vast heb gezet, zodat ze ook na een reboot nog werken?
Standaard clockt rivatuner namelijk weer terug naar default speeds na een herstart.
Nee dat is niet het probleem. Als ik het bios flash met hoge(re) clock snelheden (zoals 350/700) dan clock hij niet terug maar maakt hij 'fouten'. Dan blijft weer het beeld even hangen en krijg ik even allemaal rare vlakken in beeld. Als ik dan weer het voltage omhoog gooi naar 1.4v werkt het weer perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Akropolis op 17-05-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan de kaart het gewoon niet aan op dat voltage, jammer maar helaas, en constant 1.4V door je kaartje raggen is ook niet al te best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:29:
[...]

Smartdoctor heeft geen log functie.
Dat weet ik, maar of er een programmatje is die de temps van asus kan uitlezen, en ook kan loggen? Weet niet hoe hoog temp nu stressed is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan dat net met rivatuner? ik heb een Asus 6800GT en daarmee kan ik wel in ed drivers en met rivatuner de temps loggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb een beetje een wazig probleem.

Heb in Rivatuner alles open kunnen gooien een hele tijd geleden. Nu heb ik eindelijk m'n VF700-CU geinstalleerd, en wilde meteen een beetje gaan clocken. Dus ik heb in Rivatuner de core op 304 gezet en de mem op 709. 3d mark gedraaid, ging goed zonder artifacts.

Daarna zag ik dat rivatuner gestopt was met het monitoren van de core-temp en de omgevings-temp. Ook was het vinkje bij "Enable driver-level hardware overclocking" weg.

Het vreemde is dat de opties bij rivatuner om de temperatuur weer te geven gewoon weg zijn :? Alsof rivatuner geen sensors kan vinden (staat dus niet eens in het lijstje bij set-up).
Ook kan ik "Enable driver-level hardware overclocking" niet meer aanvinken, want als ik dat doe, en vervolgens op Detect Now klik, gebeurt er verder niets, reboot heeft ook geen zin.

De temperatuur word WEL correct weergegeven bij de driver-settings, en ik heb Rivatuner al opnieuw geinstalleerd.

[edit]
Alle pipes/vertex weer op default zetten heeft ook geen nut.

[ Voor 6% gewijzigd door Solomon op 17-05-2005 19:24 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ben ik even blij dat ik met 6800le heb verkocht. Ga in de zomer vakantie een andere kaart kopen, misschien een x800pro vivo of een x800xl waar ik veel meer tevreden over zal zijn.
Daarbij wil ik niet zeggen dat het een super slechte kaart is, maar met unlocken had ik er gewoon iets teveel van verwacht.Met een x800pro vivo heb ik wel een grotere kans dat ik een veel sneller kaart heb. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Coolmaster schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:16:
Ben ik even blij dat ik met 6800le heb verkocht. Ga in de zomer vakantie een andere kaart kopen, misschien een x800pro vivo of een x800xl waar ik veel meer tevreden over zal zijn.
Daarbij wil ik niet zeggen dat het een super slechte kaart is, maar met unlocken had ik er gewoon iets teveel van verwacht.Met een x800pro vivo heb ik wel een grotere kans dat ik een veel sneller kaart heb. :>
Lijkt me logisch die kaart is bijna 2x zo duur. Met een 6800GT heb je ook veel meer kans op een veel snellere 16 pipe kaart. Als je met de 6800le dacht zonder problemen 16 pipes te halen voor onder de 200 euro had je er idd teveel van verwacht.

Voor mensen die max 1024x768 gebruiken bij spellen en niet te wild met de AA settings zijn doet een 6800le nauwelijks onder aan een state of the art 16 pipe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:45:
kan dat net met rivatuner? ik heb een Asus 6800GT en daarmee kan ik wel in ed drivers en met rivatuner de temps loggen
heb jij zeker ook een nvidia rev kaartje op die groene print :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup ^^, maar ik had ook een asus 6800LE, en daarmee kon ik hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

smokey schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:31:
[...]

Lijkt me logisch die kaart is bijna 2x zo duur. Met een 6800GT heb je ook veel meer kans op een veel snellere 16 pipe kaart. Als je met de 6800le dacht zonder problemen 16 pipes te halen voor onder de 200 euro had je er idd teveel van verwacht.

Voor mensen die max 1024x768 gebruiken bij spellen en niet te wild met de AA settings zijn doet een 6800le nauwelijks onder aan een state of the art 16 pipe kaart.
Even in het voordeel van de 6800LE; ik speel nogal veel MatrixOnline. Nou weet ik niet of topic-lezers dit ook spelen, maar op 1280x1024 full screen vindt FRAPS geen rare metingen onder de 40fps... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Coolmaster schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:16:
doe maar, koop jij ene lekkere 'verouderde' kaart, ik weet al wat ik van de zomer ga kopen:
nieuws: Mogelijke specificaties GeForce 7800 GTX uitgelekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:53:
[...]

doe maar, koop jij ene lekkere 'verouderde' kaart, ik weet al wat ik van de zomer ga kopen:
nieuws: Mogelijke specificaties GeForce 7800 GTX uitgelekt
kuch geldverspilling kuch

Sommige mensen kijken wel naar het aspect price/perfomance en dat zal de nieuwe generatie zeker het eerste half jaar nog niet zijn, naar mijn idee dan.

Je klinkt overigens erg nvidia fanboy :>

edit: verkkerde smilie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Vraagje, kan ik niet op een of andere manier dos op m'n hd zetten, en vervolgens zorgen dat ik via het boot-menu in dos terecht kom? Wil namelijk m'n bios flashen, maar heb geen floppy-drive in m'n pc zitten 8-)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:30:
[...]

kuch geldverspilling kuch

Sommige mensen kijken wel naar het aspect price/perfomance en dat zal de nieuwe generatie zeker het eerste half jaar nog niet zijn, naar mijn idee dan.

Je klinkt overigens erg nvidia fanboy :>

edit: verkkerde smilie
fanboy? Zeker niet, me vorige kaart was een ati, die daarvoor een kyro2 en die daarvoor GF2mx en daarvoor savage2000 *D
GF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Damned, 2e keer, R.I.P Aopen 6800le :| ;( :'( .

Hoe kan dat nou? 1,2 volt, vf700-cu, normaal agp voltage, OCZ PowerStream.

En dit PRECIES het zelfde als de vorige keer ! :(

Opstarten, het 20 sec houden, om daarna een BSOD te krijgen en nooit meer aan te gaan. :(

F*CK AOPEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Iemand heeft een slechte dag...nog wel garantie (kunnen) claimen?
Solomon schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:45:
Vraagje, kan ik niet op een of andere manier dos op m'n hd zetten, en vervolgens zorgen dat ik via het boot-menu in dos terecht kom? Wil namelijk m'n bios flashen, maar heb geen floppy-drive in m'n pc zitten 8-)
Dat gaat je makkelijker lukken met een oude HD of Boot CD dan 'ff' DOS erop zetten (je schijf van NTFS teruggooien naar FAT32 enzo...DOS op de primaire partitie zetten etc: aka big mess up).
Dus...
Men neme een snufje Google
Ruiken even...
En roer goed:
BOOTABLE CD
Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44 Read.1st

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 19-05-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
DesertShooter schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:45:

Opstarten, het 20 sec houden, om daarna een BSOD te krijgen en nooit meer aan te gaan. :(

F*CK AOPEN!
Dat word dus geen aopen 6800le voor mij :+ 8)7 nou ik weet genoeg. :P
Ik denk dat de condensators slechte kwaliteit zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:45:

F*CK AOPEN!
Heel erg poep.. Had je net nieuwe proc binnen, beetje naadje :X
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 01:05:
Iemand heeft een slechte dag...nog wel garantie (kunnen) claimen?

[...]

Dat gaat je makkelijker lukken met een oude HD of Boot CD dan 'ff' DOS erop zetten (je schijf van NTFS teruggooien naar FAT32 enzo...DOS op de primaire partitie zetten etc: aka big mess up).
Dus...
Men neme een snufje Google
Ruiken even...
En roer goed:
BOOTABLE CD
Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44 Read.1st
Sir_Born2Cook :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

RvP

Coolmaster schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:13:
[...]
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.
Ik heb nu al een half jaar een aopen 6800le en ben een van de mazzelaars die zijn kaart op 16v6p kan draaien zonder arti's en dan ook nog overklokken. De core van 300mhz naar 380mhz en mem van 700mhz naar 860mhz. Zonder uberbios of voltmod. Ik heb er voor de zekerheid wel een zalman vf700cu opgezet. Temps van 37idle en stressed 40.In combinatie met een amd xp 3000+ (stock speeds) haal ik dan 11034 3dmarks in mark03.

Vorige week trouwens een leadtek 6800le bij mijn broer in zijn barebone gezet. En dat trekt de standaard voeding van die shuttle prima. Ik heb er ook mijn 6800le ingehad en op maximale overclock en pipes open ging die voeding nog niet onderuit.

Ik heb nog geen idee hoeveel pipes er op de leadtek open kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door RvP op 19-05-2005 23:43 ]

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Coolmaster schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:13:
[...]

Waar is dat op gebaseerd ??

Die kaart scheurt hier anders prima, al sinds augustus... op 16*1,6...
Nooit arti's... op 75 mhz AGP bus... 350 watt A-open voeding... en als max non-modded = 395/895 mhz...

Die condensators zijn gewoon van goede kwaliteit, op desertshooter zijn kaart waren ze toch ook niet ontploft ofzo.
Dis dus gewoon weer een bullshit redenering, omdat iemand toevallig dat persoon 2 * een A-open opblaast...

[ Voor 6% gewijzigd door Henning op 20-05-2005 10:40 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:51:
[...]

Heel erg poep.. Had je net nieuwe proc binnen, beetje naadje :X

[...]

Sir_Born2Cook :Y) :+
ik heb 2x40gb in raid 0 naar met 3 partities: c:\=ntfs , d:\=fat32 en e:\fat 16 (100mb) dos partitie, hij was ook ooit bootable. (via bootloader) maar dat moet ik weer een keer fixen, dat kan je doen door flik te kloten met dos images van www.bootdisks.com

maar een bootable cdtje is makkelijker denk (gebruik ik nu ook, alleen me files staan dan op die E:\)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb weer geluk gehad. Ik krijg mijn geld terug, en dit keer geen le voor mij! Ik wacht wel tot Augustus/September en koop een 7800NU/GT/GTX.

(zou de 7800NU ook te unlocken zijn :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
NU bestaat niet meer ;), tis 7800, GT en GTX geloof ik, dus Ultra is van de baan.
En dat zal vast wel...misschien dat ze weer een wat beter lockingmechanisme bedenken, maar ook dat zal wel weer gebroken worden.
I.c.m. met jouw CPU zal het wel lekker kaartje worden. Ik houdt het zelf even voor gezien. Deze LE maakte mn huidige setup mooi compleet (beter was toch overkill) enne...Unreal 3 Engine.... :9~ :9~ Voordat dat dat vloeiend over je beeld loopt ben je toch wel weer een generatie verder denk ik en een PC verder...volgende upgrade is toch een totale overhaul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:43:
[...]

Dat weet ik, maar of er een programmatje is die de temps van asus kan uitlezen, en ook kan loggen? Weet niet hoe hoog temp nu stressed is.....
Speedfan 4.23 leest nu ook de gpu/memory temps. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:54:
[...]

Speedfan 4.23 leest nu ook de gpu/memory temps. O-)
Inderdaad, tnx man. Zo even kijken hoe warm die wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Ik heb in Duitsland een: Asus 6800 NU gekocht voor: 175,- :P
http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=gra128
Maar bij: 3DMark 05 geeft de test: Fill - Rate Single Texturing ,artifacts. :?
En vaak ook een blauw scherm.
De rest van de tests gaat prima verder en is getest op stock speeds: Core: 325 / Mem: 700
Enig idee hoe dat komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nFo schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:39:
Ik heb in Duitsland een: Asus 6800 NU gekocht voor: 175,- :P
http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=gra128
Maar bij: 3DMark 05 geeft de test: Fill - Rate Single Texturing ,artifacts. :?
En vaak ook een blauw scherm.
De rest van de tests gaat prima verder en is getest op stock speeds: Core: 325 / Mem: 700
Enig idee hoe dat komt ?
als je de pipelines hebt geopend zijn die waarschijnlijk niet goed, heb je dit nog niet gedaan dan is de kaart gewoon niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

PilatuS schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:49:
[...]

als je de pipelines hebt geopend zijn die waarschijnlijk niet goed, heb je dit nog niet gedaan dan is de kaart gewoon niet goed
Nee ik heb nog niks geopend, kaart draait op: 12x1/5vp
PC Mark 04 en Max Payne 2 draaien prima verder, zal straks nog wat meer games testen.
De Asus koeler zit er niet helemaal recht op, zou dat misschien de oorzaak zijn ?
Smart Doctor geeft: ± 50 graden aan in idle.

Edit: Ik heb is met Riva Tuner de Pixel Units één voor één getest.

Pixel Unit 0 = Goed
Pixel Unit 1 = HW Masked = Brak
Pixel Unit 2 = Goed
Pixel Unit 3 = Goed
Vertex Unit 0 t/m 5 = Goed

Op 4x1/5vp gaat de Fill Rate test wel weer goed. :?
Met 8x1/5vp weer niet.

Erg vaag, zal is een oudere driver proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door nFo op 22-05-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:31:
[...]

Inderdaad, tnx man. Zo even kijken hoe warm die wordt :X
zo, net even uurtje medal of honor pacific assault gedaan.

idle/load

Core: 49 / 56
Geheugen: 50/65

Dit @ 12*1,6 400/800. Onder waterchill 8) . Heb op geheugen al van die ramsinks gedaan. Hielp beetje, maar toch maar iets meer airflow in kast .Dan zal dat wel stukkie dalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airflow is a bitch ;p

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me vorige week zo'n Leadtek A400Le TDH 128 (6800 LE AGP) besteld bij Alternate in NL.
Super kaartje vind ik toch wel..
goede koeling , goede prestaties
Die koeling gaat ook over de RAM en over de achterkant van de kaart

momenteel zit ik op 12x1,6 @ 380/825 @ 1.2V 55°C stressed
heb het bios aangepast met nibitor en geflashed met WinFox

3DM03 = 10019
3DM05 = 4258

op 16x6 krijg ik hem niet overclocked ,dan heb ik last van slechte pipes. Hij geeft geen artifacts of iets anders,maar de interne test laat geen oc toe -> 9125 ptn in 3DM03
bit 01 heeft slechte pipes,dus die heb ik gedesactiveerd

ik gebruik driver 71.84

alle tests in games en benches verlopen zonder problemen of artifacts

BTW : goede topic en forum , hier heb ik al veel geleerd _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
heb je de bulk of de retail bengie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokey schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:00:
heb je de bulk of de retail bengie
de retail.
met de games bundle en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Nou heb ik dus een trial van NV Decoder geinstalleerd + een sample WMV HD videotje gedownload van microsoft (1920*1080). Dit zou dan icm WMP10 perfect afgespeeld moeten worden met "purevideo" rommel van Nvidia(hardware acceleration) Maar het loopt niet echt lekker, cpu loopt tegen 100% aan, mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkandude schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:33:
Nou heb ik dus een trial van NV Decoder geinstalleerd + een sample WMV HD videotje gedownload van microsoft (1920*1080). Dit zou dan icm WMP10 perfect afgespeeld moeten worden met "purevideo" rommel van Nvidia(hardware acceleration) Maar het loopt niet echt lekker, cpu loopt tegen 100% aan, mis ik hier iets?
HD is heel zwaar voor je pc. Daar heb je dus een redelijk zware proc voor nodig ook. Met mijn specs hieronder kan ik 1024*7xx wel vloeiend draaien, hoger niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Erkandude schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:33:
Met onderstaande specs geen problemen om HD-filmpjes van 11mbit/s af te spelen op 1280x1024x32bits. Nvidia maakt wel degelijk interessante software maar elk extra programma op je PC zorgt ervoor dat andere processen minder snel kunnen lopen.

Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd om het filmpje op standaard-settings van je kaart/nvidia/wmp10 te spelen? Dus niet overklokken, filmpje op een niet-gefragmenteerde shijf etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:29:
op 16x6 krijg ik hem niet overclocked ,dan heb ik last van slechte pipes. Hij geeft geen artifacts of iets anders,maar de interne test laat geen oc toe -> 9125 ptn in 3DM03
bit 01 heeft slechte pipes,dus die heb ik gedesactiveerd

ik gebruik driver 71.84

alle tests in games en benches verlopen zonder problemen of artifacts

BTW : goede topic en forum , hier heb ik al veel geleerd _/-\o_
je weet dat hij 380/825 kan lopen, en je weet dat de vierde pipeline niet helemaal goed is, maar wel open kan zonder zichtbare arti's? Dan overklok je em tog eerst en dan zet je die 4e aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:27:
[...]

je weet dat hij 380/825 kan lopen, en je weet dat de vierde pipeline niet helemaal goed is, maar wel open kan zonder zichtbare arti's? Dan overklok je em tog eerst en dan zet je die 4e aan?
waarom niet de OC beveiliging gewoon uitzetten ;) (rivatuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hebben julie wel een punt....

dat zal ik één van de volgende dagen eens proberen.
Waarom was ik er niet eerder opgekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij in mijn open kast word de kaart op 1.2 volt al 55 graden idle! Hoe heb je het voor mekaar gekregen om daar een stressed temp van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:21:
[...]

HD is heel zwaar voor je pc. Daar heb je dus een redelijk zware proc voor nodig ook. Met mijn specs hieronder kan ik 1024*7xx wel vloeiend draaien, hoger niet geprobeerd.
Het idee is dat met die software de hardware decoder van de 6800 gebruikt wordt, waardoor HD video opeens veel eenvoudiger wordt. Helaas is, wat ik ervan gelezen heb, die module op de 6800 niet goed, waardoor de decoding alsnog door de CPU uitgevoerd moet worden. Het schijnt op de 6600's, en ik dacht zelfs alleen op de PCI 6600's goed te werken. Daarmee kun je dus HD afspelen met 10% cpu belasting oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:34:
bij mij in mijn open kast word de kaart op 1.2 volt al 55 graden idle! Hoe heb je het voor mekaar gekregen om daar een stressed temp van te maken?
Omdat je in een open kast een veeeel slechtere airflow heb door de "interne" fans, krijg je veel sneller temperatuur-verhogingen. Zie mijn sig; ik kom nooit boven de 60 graden uit voor mijn CPU of GPU, of ik nou 2 of 24 uur zit te gamen. Hou je kast dus dicht en kijk dan naar je temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik voor goede airflow in mijn case heb gezorgd.
2 intake fans en 2 outtake fans + zalman cooler op cpu = temp CPU +- 44°C stressed.
Mijn graka heeft op zich al stock een zeer goede koeler : voor EN achterkant zijn gekoeld door een full copper heatsink die ook nog een de RAM'chips koelt.

Als hij dan al eens de 55°C haalt,dan komt het omdat ik mijn casefans niet op vollen bak laat draaien maar via een fanbuscontroller wat stiller laat draaien zodat mijn case niet op een vliegtuig lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:21:
[...]

Met de specs in mijn sig zou toch wel moeten draaien, en zoals Dacota al zegt, zou NV decoder icm een Geforce 6serie kaart er juist voor moeten zorgen dat de CPU onlast wordt. Maar ik geef het nu ook op, denk dat er hardwarematig wat mis is met de 6800's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erkandude schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:20:
[...]

Met de specs in mijn sig zou toch wel moeten draaien, en zoals Dacota al zegt, zou NV decoder icm een Geforce 6serie kaart er juist voor moeten zorgen dat de CPU onlast wordt. Maar ik geef het nu ook op, denk dat er hardwarematig wat mis is met de 6800's.
Waarschijnlijk niet dus. Veel mensen hebben problemen met die microsoft HD filmpjes in Windows media player af te spelen. Probeer eens Bsplayer (tip!) of powerdvd, met dat programma zal het wel soepel lopen :) (zie dell 2405 FPW topic) en btw een gf 4 ti 4200 trekt het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Mijn GeForce 2 (tijdelijk) trekt 1920x1080 net niet, dus er zal dan echt bijna niets mis zijn met je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Erkandude schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:20:
Yip, de WMV9 decoder werkt niet op de 6800 AGP serie. De 6800 PCI-Express en 6600 A / P hebben dit probleem niet. Is al tijden bekend maarja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eaxfer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 04:34
ik heb nog een vraagje (ja ik weet het, 't maakt niet uit welke je koop)

kan iemand mij vertellen welke van deze kaarten het minst herrie maakt (fan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Welk merk het minst lawaai maakt weet ik niet maar je kunt er altijd een NV Silcenser 5 koeling op zetten (slechts 14,50 euro). Dan heb je goeie koeling en weinig lawaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

KappuhH schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:22:
Welk merk het minst lawaai maakt weet ik niet maar je kunt er altijd een NV Silcenser 5 koeling op zetten (slechts 14,50 euro). Dan heb je goeie koeling en weinig lawaai!
:9 Goede keuze inderdaad. Montage was trouwens een stuk eenvoudiger dan zo'n gare Zalman heat-pipe-dinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eaxfer
wow, dat ding is wel groot zeg, maargoed, alles beter dan dat irritante gebrom in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring met ie silencers is dat je em na 3 maanden weer net zo hard hoord als je stockkoeling :/, ik heb er 2 gehad op 5V en allebei gingen die fans aanlopen, met de VF700 heb k daar geen last van, en hij koelt ook nog eens beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:33:
mijn ervaring met ie silencers is dat je em na 3 maanden weer net zo hard hoord als je stockkoeling :/, ik heb er 2 gehad op 5V en allebei gingen die fans aanlopen, met de VF700 heb k daar geen last van, en hij koelt ook nog eens beter
plus de 700 koelt ook de rest van je componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 08:51

Greetzel

yes you can

[beetje off-topic] Heeft er trouwens een Zalman VF700 op z'n LE gezet, in combinatie met een Abit NF7-S mobo, en dan een andere koeler op de processor?(Ook Zalman?) 'k Vind de stock-koeler van m'n processor nu wat lawaaiig, ben benieuwd naar hoe dat eruit zal zien als ik en op de videokaart en op de proc een Zalman zet. [/beetje off-topic] . ( en heb je daar misschien ook een pic van?)

M'n XFX LE draait nu nog stock met standaard koeling, heb nog geen problemen met temps. Ben gewoon even benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Misschien niet slim, maar ik stap over naar de 6600GT, AGP. Ben de hele 6800le - categorie zat. Heb al 2 dode le's gehad. In september/oktober ga ik over naar PCI-E en gelijk naar de G70 :D . (zal het pipes unlocken wel missen :P, mja ik hoop met mijn 6600GT ook de 10k te breken :) )

Met dank aan vobis voor de RMA _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Greetzel
Zalman 7000 op je CPU, 700 op je GPU - lekker stil en koel.

@DesertShooter
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
DesertShooter schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:20:
Misschien niet slim, maar ik stap over naar de 6600GT, AGP. Ben de hele 6800le - categorie zat. Heb al 2 dode le's gehad. In september/oktober ga ik over naar PCI-E en gelijk naar de G70 :D . (zal het pipes unlocken wel missen :P, mja ik hoop met mijn 6600GT ook de 10k te breken :) )

regel dan gewoon een 6800gt :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HStyles schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:04:
[...]

regel dan gewoon een 6800gt :? .
neem dan niet de aopen gt.
heb trouwens de 6k wel doorbroken eindelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DesertShooter schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:20:

10k wat?? Neem aan dat je het over 3DMark03 hebt... Zo ja, regel dan inderdaad zoals hiervoor gezegd een 6800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:14:
[...]
neem dan niet de aopen gt.
heb trouwens de 6k wel doorbroken eindelijk :D
Waarom dan niet de aopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jiepie :+
tis mij gelukt....heb de laatste pipelines ook unlocked gekregen met oc.

Ik draai nu op 16x6 @ 380/822
3DM03 = 10735 ptn (ipv 10019)

Ik heb oc gedaan op 12x6 en dan via RT de laatste pipes ook ingeschakeld, reboot,en vwala
gelukt

direkt getest met benches in 3DM03 , geen artis of andere probs...temperatuur leek me ook nog redelijk in orde voor zo'n extreem warme dag te zijn (56°C) na de benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Wel niet zo hele hoge score. Volgens mij is er toch 1 pipeline niet goed, ookal zie je dat niet in elk spel, maar als er dingen verdwijnen weet je genoeg. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik zit trouwens de denken om weer een 6800le te kopen. Ik zit hier nou met een ati 8500 64 ddr dus dat schiet niet op. Heb momenteel wel wat geld en zonder werk. En ik zag een nieuwe LE voor 130 euro, dus waarom niet. Beter dan een 9800pro > 9800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eaxfer
130 eurie!?

waar dan? ik vind dat namelijk wel heel goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
voilá
Coolmaster schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:07:
Ik zit trouwens de denken om weer een 6800le te kopen. Ik zit hier nou met een ati 8500 64 ddr dus dat schiet niet op. Heb momenteel wel wat geld en zonder werk. En ik zag een nieuwe LE voor 130 euro, dus waarom niet. Beter dan een 9800pro > 9800XT
130!? das nie mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Tijdje niet in dit draadje geweest omdat m'n LE'tje het eigenlijk perfect deed, tot ik van de week weer eens een paar spelletjes installeerde. Hickups bij BFvietnam, en nu net een fatale crash bij Farcry.

Wat is er aan het handje?!
Dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.palazzo.demon.nl/got/stof1.jpg

en duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.palazzo.demon.nl/got/stof2.jpg

Nou lijkt me wel duidelijk he. Valt me nog mee dat hij het eigenlijk nu pas met dit lekkere weer de geest geeft. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Nou jongens, ik heb soon een XFX 6800LE (Nieuwe kaart) voor 135 euro inclusief verzendkosten.
Heb ik 2e hands gekocht. :P Mag ik nou ook eens een keer een gelukje hebben :*) :9 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/videokaarten/78657.jpg

En me oude kaart heb ik voor 140 pleuro`s verkocht :9~ >:)
Moet hem alleen nog even testen of deze kaart hoog gaat scoren.

[ Voor 39% gewijzigd door Robin4 op 27-05-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
mr_a schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:36:
Tijdje niet in dit draadje geweest omdat m'n LE'tje het eigenlijk perfect deed, tot ik van de week weer eens een paar spelletjes installeerde. Hickups bij BFvietnam, en nu net een fatale crash bij Farcry.

Dit:
[afbeelding]

en duidelijker:
[afbeelding]

Nou lijkt me wel duidelijk he. Valt me nog mee dat hij het eigenlijk nu pas met dit lekkere weer de geest geeft. :)
Dat is gewoon veel te warm geworden! Ik zou je aanraden de NV700 van Zallman te kopen, die kan in ieder geval niet smelten! Draait je kaart verder wel goed als je je standaard koeler er weer op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
KappuhH schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:31:
[...]

Dat is gewoon veel te warm geworden! Ik zou je aanraden de NV700 van Zallman te kopen, die kan in ieder geval niet smelten! Draait je kaart verder wel goed als je je standaard koeler er weer op zet?
Ik heb gewoon de stof verwijderd.
Hij draait niet helemaal lekker maar crasht ook niet, dus dat kan van alles zijn.
Lijkt mij dat als mijn kaart schade heeft opgelopen dat het kopen van een Zalman het niet ongedaan maakt. Denk dat het wel meevalt allemaal trouwens. :Y)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
mr_a schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:36:
[...]

Ik heb gewoon de stof verwijderd.
Hij draait niet helemaal lekker maar crasht ook niet, dus dat kan van alles zijn.
Lijkt mij dat als mijn kaart schade heeft opgelopen dat het kopen van een Zalman het niet ongedaan maakt. Denk dat het wel meevalt allemaal trouwens. :Y)
Sorry ik dacht op het plaatje te zien dat er bobbeltjes op je fan zaten, dacht dat dit kwam door oververhitting. Foutje dus.

Edit: Nog even een ander vraagje: welke 6800LE is beter? de Asus of de XFX? en waarom? welke heeft de beste koeling? de XFX is 2 euro goedkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door KappuhH op 27-05-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
mr_a schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:36:

Dit:
[afbeelding]

en duidelijker:
[afbeelding]

Jij hebt een stoffige kamer. Ik heb mijn NV5 enkele weken geleden nog afgestoft en dr zaten niet meer dan een paar pluisjes in na maaaanden mn kast niet geopend te hebben.
KappuhH schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:42:
Edit: Nog even een ander vraagje: welke 6800LE is beter? de Asus of de XFX? en waarom? welke heeft de beste koeling? de XFX is 2 euro goedkoper.
ASUS heeft een non-reference dus is wat lastiger (volt mod, temp lezen). Heeft ook een grotere koeler, maar net zo lawaaiig IMO, dussuh...alsnog vervangen als je stilte wilt/lekker overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:32:
ASUS heeft een non-reference dus is wat lastiger (volt mod, temp lezen). Heeft ook een grotere koeler, maar net zo lawaaiig IMO, dussuh...alsnog vervangen als je stilte wilt/lekker overclocken.
Dus jij zou voor de XFX gaan? Asus heeft toch speciale software voor temperatuur enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:32:
[...]

Jij hebt een stoffige kamer. Ik heb mijn NV5 enkele weken geleden nog afgestoft en dr zaten niet meer dan een paar pluisjes in na maaaanden mn kast niet geopend te hebben.
Had jij niet een stoffilter? ;)

Had ik ook, totdat ik een NV5 inbouwde. O-)
De 6800LE had meer koele lucht nodig vond ik, dus had ik mijn filter verwijderd.. Daarna maanden kast dicht laten zitten en niet eens gegamed, stoffilter had dus best terug gemogen.... 8)7 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door mr_a op 27-05-2005 20:38 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.