Het 6800LE Topic Deel 18

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
Dit topic kan echt beter op slot tot deel 16 was het allemaal goed te volgen, nu komen er van die kinderen, die het voor andere LE bezitters lopen te verkl*ten. Ik ben wel blij met me kaart hij draait beter dan een 9800xt en voor veel minder geld. Er komt altijd nieuwe rotzooi uit, maja daarmee kan je deze kaart niet vergelijken. En al die mensen die nu zeggen wat een klote kaart, waarom heb je hem dan gekocht, misschien niet alle topics doorgelezen over de kaart?

Want je weet dat ie standaart iets slechter presteert dan een 6600gt, nou als je niet wilde tweaken koop je toch een 6600gt. Als je nu een 6800le heb gekocht met het risico dat de pipes defect zijn, ja dan heb je het risico genomen, jammer dat ie bij jou niet werkt, maar je hebt nog steeds een goede kaart voor het geld, alleen je had beter kunnen hebben. *iets beter dan* wat moeten al die mensen niet die 2 jaar geleden een geforce FX kochten en toen kwam ATI met 10x betere kaarten.

Loop gewoon niet zo te zieken, gebruik dit topic voor vragen en voor geblaat over waarom jouw kaart kut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
1300A schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:21:
Dit topic kan echt beter op slot tot deel 16 was het allemaal goed te volgen, nu komen er van die kinderen, die het voor andere LE bezitters lopen te verkl*ten. Ik ben wel blij met me kaart hij draait beter dan een 9800xt en voor veel minder geld. Er komt altijd nieuwe rotzooi uit, maja daarmee kan je deze kaart niet vergelijken. En al die mensen die nu zeggen wat een klote kaart, waarom heb je hem dan gekocht, misschien niet alle topics doorgelezen over de kaart?

Want je weet dat ie standaart iets slechter presteert dan een 6600gt, nou als je niet wilde tweaken koop je toch een 6600gt. Als je nu een 6800le heb gekocht met het risico dat de pipes defect zijn, ja dan heb je het risico genomen, jammer dat ie bij jou niet werkt, maar je hebt nog steeds een goede kaart voor het geld, alleen je had beter kunnen hebben. *iets beter dan* wat moeten al die mensen niet die 2 jaar geleden een geforce FX kochten en toen kwam ATI met 10x betere kaarten.

Loop gewoon niet zo te zieken, gebruik dit topic voor vragen en voor geblaat over waarom jouw kaart kut is.
Op slot hoeft niet per definitie, maar kennelijk zijn er twee mensen die het moeten verpesten, namelijk Nightshade2k3 en Coolmaster. Lekker lopen zeuren over een 6600, dan zit je redelijk in het verkeerde topic. Daar hebben ze namelijk een apart topic over. Kan je daar mensen overtuigen hoe bagger een 6800LE is en hebben wij er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Amen _o_ !

Back Ontopic:

Heb hier een progje gevonden waarmee je makkelijk de timings van je kaart kunt aanpassen. Weet er nog niet veel van, dus ga er voorzichtig mee om!

Download Hier

[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 06-05-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou juist precies wat ik dus doe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Lanfear28 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:11:
De LE is een geweldige kaart omdat er heerlijk mee valt te tweaken. En hoe heet dit forum ;)
Sesamstraat :+

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36

Er word overal gezegd dat het een oh zo geweldig videokaart is die simpel te unlocken is en makkelijk te tweaken, en dan over de prestaties maar niet gespoken. Ik had echter wel meer van deze kaart verwacht, maar dit blijkt achteraf toch helemaal niet zo te zijn. In tegendeel vind ik het maar een redelijke kaart. En adviseer ik mensen 100 euro extra bij hun 200 euro te leggen en beter de x800xl kunnen kopen. Je dacht toch niet dat ik het blijf proberen om 6800les te kopen net zo lang totdat ik een superkaart tegen kom, voor dat geld had ik al een ultra of de nieuwste kaart kunnen kopen en dat presteerd altijd nog vele male beter dan een 6800le baggerkaart.
Ik had me hoop wel een beetje op die 16 pipes, maar achteraf blijft er maar 12 pipes en 6 shaders over. Ik dan toch geluk hebben? Nee, want die 4 pipes die ik opende geven mij helemaal geen extra prestaties, alleen 1 shader gaf mij 300 punten meer en dat was het dan. Ook hoopte ik nog in iedergeval de 10000 grens te kunnen breken, maar dat zal ik nooit kunnen halen want ik haal hoogstens 9300 marks 03. Oke hij is een stukje sneller dan een 6600GT. Maar vraag me niet hoe de kaart presteerd. :'( En ik weet bijna zeker dat een enkeling 16 goede pipes heeft met een redelijke hoge score. De meeste halen net 12 pipes en dan is de vraag of die extra geactiveerde pipe wel goed is aangezien je het soms niet eens kunt zien of krijg je niet eens er extra prestatie erdoor.
Ik denk zoiezo niet dat er zoveel kaarten zijn die 16 pipes blijken te hebben, ik denk dat de producent niet zo gek is om kaart met 12 en 16 goede pipes te gaan verkopen. Of ze lijken misschien wel goed terwijl ze dat helemaal niet zijn. Het zijn gewoon 6800 kaarten die niet volledig werken, en een enkele keer dat je net geluk hebt. Ik vind de 6800le gewoon een afgedankte kaart. Voor mij hadden ze net zo goed kunnen vernietigen, dan had ik voor het zelfde geld een beter werkende 6800 gehad met meer prestaties.

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 06-05-2005 11:53 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik ben het wel met je eens dat door zijn immense populariteit (mede ook door dit forum) de kaart niet echt in prijs gezakt is. Ik kocht hem toen ie net op de markt kwam voor 200 euro en dat kost ie nog steeds. Dat de kaart inmiddels meer concurrentie heeft gekregen moge duidelijk zijn. Als ik nu een nieuwe kaart moest kopen zou ik ook een andere nemen. Maar dan nog is/was het een wereldkaart voor die 200 euro. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is het overgens mogelijk om op de een of andere manier een bios in een LE, NU of GE etc. te flashen dat hij zonder rivatuner op 16X1 om 6 of iets dergelijks loopt? dit zoek ik eigelijk voor mijn 6800GTO maar jullie weten vast wel of het uberhaupt mogelijk is.
DesertShooter schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:42:
Amen _o_ !

Back Ontopic:

Heb hier een progje gevonden waarmee je makkelijk de timings van je kaart kunt aanpassen. Weet er nog niet veel van, dus ga er voorzichtig mee om!

Download Hier
zou dat progammatje ook werken op een GT met Gddr3 :? staat geen verdere info bij

[size=1]offtopic
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:07:
[...]

Wat probeer je eigenlijk hiermee te zeggen? :|

[...]

Mannetjes van 14 en GoT gaat niet samen of wel? :/
Is je paasvakantie nog niet voorbij knul? :Z
dit manntje van 25 ^heeft poep in z'n ogen, ik ben 15 en het is nogsteeds niet standaard/gewoonlijk dat iemand SLI heeft
dit was mijn laatste woord hier over
[/size]

[ Voor 27% gewijzigd door GoldenSample op 06-05-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:44:
[...]

Er word overal gezegd dat het een oh zo geweldig videokaart is die simpel te unlocken is en makkelijk te tweaken, en dan over de prestaties maar niet gespoken. Ik had echter wel meer van deze kaart verwacht, maar dit blijkt achteraf toch helemaal niet zo te zijn. In tegendeel vind ik het maar een redelijke kaart. En adviseer ik mensen 100 euro extra bij hun 200 euro te leggen en beter de x800xl kunnen kopen. Je dacht toch niet dat ik het blijf proberen om 6800les te kopen net zo lang totdat ik een superkaart tegen kom, voor dat geld had ik al een ultra of de nieuwste kaart kunnen kopen en dat presteerd altijd nog vele male beter dan een 6800le baggerkaart.
Ik had me hoop wel een beetje op die 16 pipes, maar achteraf blijft er maar 12 pipes en 6 shaders over. Ik dan toch geluk hebben? Nee, want die 4 pipes die ik opende geven mij helemaal geen extra prestaties, alleen 1 shader gaf mij 300 punten meer en dat was het dan. Ook hoopte ik nog in iedergeval de 10000 grens te kunnen breken, maar dat zal ik nooit kunnen halen want ik haal hoogstens 9300 marks 03. Oke hij is een stukje sneller dan een 6600GT. Maar vraag me niet hoe de kaart presteerd. :'( En ik weet bijna zeker dat een enkeling 16 goede pipes heeft met een redelijke hoge score. De meeste halen net 12 pipes en dan is de vraag of die extra geactiveerde pipe wel goed is aangezien je het soms niet eens kunt zien of krijg je niet eens er extra prestatie erdoor.
Ik denk zoiezo niet dat er zoveel kaarten zijn die 16 pipes blijken te hebben, ik denk dat de producent niet zo gek is om kaart met 12 en 16 goede pipes te gaan verkopen. Of ze lijken misschien wel goed terwijl ze dat helemaal niet zijn. Het zijn gewoon 6800 kaarten die niet volledig werken, en een enkele keer dat je net geluk hebt. Ik vind de 6800le gewoon een afgedankte kaart. Voor mij hadden ze net zo goed kunnen vernietigen, dan had ik voor het zelfde geld een beter werkende 6800 gehad met meer prestaties.
Dat is het risico wat je neemt met een 6800le. Dat is in de afgelopen 17 delen echt heel vaak herhaald, wil je zekerheid dan moet je voor een 6600GT gaan. Hoe je van een beetje prutsen (zoals ik) dan kan je beter voor een 6800le gaan. Een 6800le heeft standaart een 3dmark score van ong. 6500. @ stock speeds. Op 12 pipes zit je al dik aan de 8500. Met 16 zit je op stock speeds zo al boven de 10K. Het is idd geluk hebben, maar ga me niet vertellen dat 12 pipes absoluut geen zin heeft. Ik draai zelf op 12*1,6 @ 350/850 En ik heb op dit moment ook iets van een score van 9300. Dat is voor de meeste games al genoeg om alles op high te zetten! Ik spel zelfs doom3 op 1280 reso met high details. En dan heb ik nog een fps van boven de 50.
En dan nog wat, stel dat je alleen maar at vertexjes kan unlocken. Dan koop je voor 25 euri een zally v700cu instaleert die een beetje fatsoenlijk, voltmod op de core en je kan zo Ocen naar 450 Mhz oid. Mijn kaart pakt zonder iets te unlocken op 1.1 volt al 380 op. stel je voor wat dat op 1.3 zou doen. Dit is ook allemaal al 100000 keertjes verteld.

En nog 1 smeekbede van mij aan jullie, hou asjelieft op met het maken van flameposts. Wat maakt het uit als de ander iets beer denkt te weten dan jij, Als jij zeker van je zaak bet ga dan niet proberen de ander te overtuigen, want hij is net zo zeker. Dat is gewoon onbegonen werk. Ik lees op GoT voor dit topic (al vanaf deeltje 13) Dus asljeblieft, hou het open en netjes.

GeGroet,
Mr Wizard,
17 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
DesertShooter schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:42:

Download Hier
Thx!, link toegevoegd aan TS bij Tools. Dit maakt het iig al een stukkie leesbaarder en makkelijker te editen.
GoldenSample schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:52:
is het overgens mogelijk om op de een of andere manier een bios in een LE, NU of GE etc. te flashen dat hij zonder rivatuner op 16X1 om 6 of iets dergelijks loopt?
[/size]
Bij mijn weten unlock je je kaart niet met een andere BIOS tenzij je deze zelf aanpast. DUs gewoon flashen ;), gebeurt niks.
Er word overal gezegd dat het een oh zo geweldig videokaart is die simpel te unlocken is en makkelijk te tweaken, en dan over de prestaties maar niet gespoken.
Ow? Heb anders genoeg 3DMarkjes en gametests voorbij zien komen. Tis alleen dat er nogal veel over problemen gepost wordt...
Ik had echter wel meer van deze kaart verwacht, maar dit blijkt achteraf toch helemaal niet zo te zijn.
Ja hehe...beetje geluk moet je hebben he?
In tegendeel vind ik het maar een redelijke kaart.
Duh, tis een midrange ding - 9800 Pro achtig
En adviseer ik mensen 100 euro extra bij hun 200 euro te leggen en beter de x800xl kunnen kopen.
Die was er een paar maanden geleden nog niet...
Je dacht toch niet dat ik het blijf proberen om 6800les te kopen net zo lang totdat ik een superkaart tegen kom, voor dat geld had ik al een ultra of de nieuwste kaart kunnen kopen en dat presteerd altijd nog vele male beter dan een 6800le baggerkaart.
Wij houden je niet tegen...
Ik had me hoop wel een beetje op die 16 pipes,
Wie niet 8)7 !?
maar achteraf blijft er maar 12 pipes en 6 shaders over. Ik dan toch geluk hebben?
Ja, er zijn er genoeg met 'slechts' 8 en op 12 pipes is er nog heel wat uit te halen hoor zeker met wat overclocken.
Nee, want die 4 pipes die ik opende geven mij helemaal geen extra prestaties
Oke...dat is vreemd.
Maar vraag me niet hoe de kaart presteerd. :'(
EHm...hij presteert naar behoren zoals je um in de winkel kocht en daarmee basta. Dit wist je van te voren.
Ik denk zoiezo niet dat er zoveel kaarten zijn die 16 pipes blijken te hebben, ik denk dat de producent niet zo gek is om kaart met 12 en 16 goede pipes te gaan verkopen.
Hmm...ik meen me een 9500 kaart te herinneren die heel makkelijk was te unlocken naar een 9700? Dat heet een productieproces: 1 lijn...2 kaarten
Het zijn gewoon 6800 kaarten die niet volledig werken, en een enkele keer dat je net geluk hebt. Ik vind de 6800le gewoon een afgedankte kaart.
Goh...vind jij dat? Uhm... duh?
Voor mij hadden ze net zo goed kunnen vernietigen, dan had ik voor het zelfde geld een beter werkende 6800 gehad met meer prestaties.
En dat kost de chipbakker ook niks zeker? Honderden/duizenden van die cores wegmieteren terwijl ze er nog wat voor kunnen vangen? Nee nee zo werkt het niet, als ze dat hadden gedaan was een 6800 nog een stukkie duurder geweest, en zeker niet goedkoper. Want waar moeten hun verliezen van de kapotte cores vandaan halen? Juist...de andere kaarten. |:(

En dat was m'n laatste woord hierover.
Sir K
21 jr

[ Voor 10% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-05-2005 14:41 . Reden: antwoord op vraag GoldenSample vergeten :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk meneer killalot.
Sommige mensen snappen het niet helemaal 8)7.

Leuke topic, zou jammer zijn als het gesloten wordt door deze onzin.

Maar om even lekker ontopic te komen. Ik zag in de super magazijn opruiming van mycom een Aopen GF 6800(le???) voor 89 euro. Dat zal wel de probleemrevisie zijn neem ik aan. Maar leuk om mee te kloten voor dat geld.
En wie weet is het wel een goede revisie...
Dus voor mensen die er nog 1 zoeken, misschien een tip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Even geknipt in een enorm verhaal
Tot de tijd dat je helemaal zelf kaartjes kan aanschaffen zonder subsidie van pappie&mammie of een lieve oma, zal je waarschijnlijk niet kunnen waarderen dat je x aantal 3DMark-punten kan halen door kleine aanpassingen en daardoor tientjes (of meer) kan besparen op een vergelijkbare kaart.

Maar ja, 16x6 configuraties of lagere uitvoeringen: niet miepen want zoals gezegd is het niet gegarandeerd dat merk X met revisie Y ook daadwerkelijk zoveel pipes of zoveel vertex open kan zetten.

En zoals altijd met PC's; wat je nu koopt en unlockt is morgen alweer te langzaam dus zouden we net zo goed 600Euro uit kunnen geven voor de nieuwste ATi-kaart; kan je in ieder geval je 10.000 punten doorbreken.

Heb het zolang mogelijk proberen vol te houden om mee te lezen in dit topic maar moet de "die-hards" gelijk geven dat de kleuters in hun schoolvakantie erg weinig te doen hebben en alleen maar zitten te spammen.

Groet,
MAX3400
23 jaar PC-ervaring

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:47:
[...]

Tot de tijd dat je helemaal zelf kaartjes kan aanschaffen zonder subsidie van pappie&mammie of een lieve oma, zal je waarschijnlijk niet kunnen waarderen dat je x aantal 3DMark-punten kan halen door kleine aanpassingen en daardoor tientjes (of meer) kan besparen op een vergelijkbare kaart.

Maar ja, 16x6 configuraties of lagere uitvoeringen: niet miepen want zoals gezegd is het niet gegarandeerd dat merk X met revisie Y ook daadwerkelijk zoveel pipes of zoveel vertex open kan zetten.

En zoals altijd met PC's; wat je nu koopt en unlockt is morgen alweer te langzaam dus zouden we net zo goed 600Euro uit kunnen geven voor de nieuwste ATi-kaart; kan je in ieder geval je 10.000 punten doorbreken.

Heb het zolang mogelijk proberen vol te houden om mee te lezen in dit topic maar moet de "die-hards" gelijk geven dat de kleuters in hun schoolvakantie erg weinig te doen hebben en alleen maar zitten te spammen.

Groet,
MAX3400
23 jaar PC-ervaring
offtopic:
23 jaar ervaring. WOW RESPECT brotha! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
iemand dat tooltje van een paaar posts hierboven al geprobeert? Ik kan pas na het weekend testen! (ben niet thuis het weekend)

Oh, ik ben 23jaar en 10jaar pc ervaring,
beroep: php programmeur -> hobby: gamen/tweaken/overklokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi peepz
in het grote gt topic had iemand mij een mod gegeven voor mijn aopen gt om hem stabiel op 1.4 volt te krijgen maar dat hield in met een potlood lijntjes trekken op de kaart en mijn agp voltage op 1.8 volt te zetten naar mijn weten is dat niet verstandig wat denken jullie daar van ?

offtopic
ben 22 jaar
en zit al weer 7 jaar in de computer bissniss
hobby's gamen, tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nou ik denk ook dat het niet verstandig is, teveel volts sloop je zo je kaart mee, tis wel leuk om erg hoog te komen maar ik vind dat het risico dat je de kaart sloopt te groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:38

Akropolis

Still stupid...

Ik heb vandaag een Leadtek a400 (GF 6800 geen LE) gehaald. Nu heeft ie standaard 12 pipelines open en de andere vier werken tot nu toe perfect. Alleen als ik mijn core op 350mhz zet ipv 325, dan heb ik in 3dmark05 dat het beeld af en toe blijft hangen (gaat na een poosje wel weer verder). Dat komt waarschijnlijk omdat de kloksnelheid van de core dan opeens 25 mhz terug wordt gezet (naar 325mhz dus). Waarom doet hij dit? De core wordt maximaal 71 c op 350 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, weer even wat verder gaan klocken, en gaat best goed.
Mijn asus draait nu op 12*1,6 @ 400/850. Gewoon normaal voltage, 1.2 dus.
Temps zijn gewoon in orde, voor zover ik dat kan zien met smartdoctor. Nog ander proggie waarmee ik dat in de gaten kan houden of nog beter, kan loggen? Want rivatuner pakt hem niet toch?

Maargoed, 3Dmark2003 op deze settings = 11031 puntjes. Valt me niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:16:
Ik heb vandaag een Leadtek a400 (GF 6800 geen LE) gehaald. Nu heeft ie standaard 12 pipelines open en de andere vier werken tot nu toe perfect. Alleen als ik mijn core op 350mhz zet ipv 325, dan heb ik in 3dmark05 dat het beeld af en toe blijft hangen (gaat na een poosje wel weer verder). Dat komt waarschijnlijk omdat de kloksnelheid van de core dan opeens 25 mhz terug wordt gezet (naar 325mhz dus). Waarom doet hij dit? De core wordt maximaal 71 c op 350 mhz.
meestal wordt de kloksnelheid pas terug geklokt als de kaart te warm wordt.
hoever klokt hij op standaard pipe config ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Akropolis schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:16:
Heb je toevallig een k8n neo2?

kijk hier dan maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1030136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Ik heb niet gekeken tot hoe ver ik kwam met 12x1,6. Maar als ik hem dan op 350 zet was het probleem er ook. Maar ik weet denk ik het probleem al. Ik heb me core op 1,4v gezet er heb er geen last meer van (core stond op 1,2 in 3D). Alleen is dit wel gezond voor je core? Ik kan er niet achter komen wat het standaard voltage van een ultra is. De temperatuur verandert er iig bijna niet door (72c max).

En ik heb geen k8n neo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ultra = 1.4V. Tsja dan heb je misschien een core (of extra pipe) die niet zo van overclocken houdt. 72 is al aardig hoog. Had 1.4 nodig om 400 te krijgen met die temp @ stockkoeling. NV5 drop, temps zo'n 20 graden gedaald en hoppa...hij doet hetzelfde kunstje (en nog iets meer) op 1.2V :P.

TS nogmaals aangepast: Volt mem mod staat erbij (eindelijk), hier en daar wat plaatjes gecorrigeerd, wat typo's die ik in de gauwigheid tegenkwam en geprobeerd de FAQ recht te krijgen, maar die tabel wil niet :( om een of andere reden, terwijl exact dezelfde afmetingen gegeven zijn als bij de overige :?.

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 07-05-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:54:
Ik heb niet gekeken tot hoe ver ik kwam met 12x1,6. Maar als ik hem dan op 350 zet was het probleem er ook. Maar ik weet denk ik het probleem al. Ik heb me core op 1,4v gezet er heb er geen last meer van (core stond op 1,2 in 3D). Alleen is dit wel gezond voor je core? Ik kan er niet achter komen wat het standaard voltage van een ultra is. De temperatuur verandert er iig bijna niet door (72c max).

En ik heb geen k8n neo :)
Mijn a400le (zelfde koeler) word op 1.1 volt ong. 55 graden stressed. Als ik em op 1.2 zet word tie zo 66 graden. Is niet gezond voor mijn core/pcbtje. op 1.4 volt is je kaart sowieso binnen de 4 maanden kapoet. Die 6800 modellen zijn er gewoon niet op gebouwd zoon hoog voltage te gebruiken. Als ik jou was zou ik in Nbitor bij de voltages tabel extended labeling aanzetten, en dan 1.3 volt selecteren. Dat is wat beter voor je kaart en voor je core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Hmmm ik kan geen 1,3 kiezen? alleen 1,1 1,2 1,4 of 1,5? Ik heb versie 2.1 van nibitor.

Maar op een Ultra zit toch precies de zelfde core (alleen dan zonder brakke piplines/vertexshaders)? Dan zou je zeggen dan 1,4v geen probleem kan zijn. En ik dacht dat 72c erg mee viel, mijn voormalig radeon 9800pro@xt werd 82c... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:40:
Hmmm ik kan geen 1,3 kiezen? alleen 1,1 1,2 1,4 of 1,5? Ik heb versie 2.1 van nibitor.

Maar op een Ultra zit toch precies de zelfde core (alleen dan zonder brakke piplines/vertexshaders)? Dan zou je zeggen dan 1,4v geen probleem kan zijn. En ik dacht dat 72c erg mee viel, mijn voormalig radeon 9800pro@xt werd 82c... :P
Voor de core maakt het idd niet zoveel uit. Maar alle condesatortjes en alle andere dingen die om de core heen zitten, krijgen plots ook 1.4 volt voor hun kiezen, terweijl ze gemaakt zijn vvoor 1.1, in jou geval 1.2. De kaart zal dan ook niet in de core kaduuk gaan maar in een van de omringende onderdeeltjes.

Vreemd trouwens dat je niet 1.3 kan selecteren. Nouja, leg je hand eens op de onderdeeltjes naast de stroomconnecter en pak ze eens goed vast. Als je het een uur vol kan houden ord tie niet te warm (bij wijze van spreken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Klopt, sommige biossen kan je idd geen 1.3 kiezen, het verschilt echt per bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Naja ik heb hem toch maar even terug geflashed naar 1,2v en core weer op 325mhz gezet. 4000 3dmarks in 05 en 10000 in 03 daar kan ik wel mee leven. En zo heb ik (hoop ik) ook nog even wat langer plezier van me kaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instaleer coolbits 2.0 eens. en laat de kaart een auto detect voor de optimale clocksnelheden houden. Als je 2.2 NS gheuegne hebt kan je dat ook lekker opschroeven(909Mzh). Hoe meer geheugen mhz, hoe meer bandbreedte, hoe beter de kaart werkt op hoge resos met AA en AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:27:
Instaleer coolbits 2.0 eens. en laat de kaart een auto detect voor de optimale clocksnelheden houden. Als je 2.2 NS gheuegne hebt kan je dat ook lekker opschroeven(909Mzh). Hoe meer geheugen mhz, hoe meer bandbreedte, hoe beter de kaart werkt op hoge resos met AA en AF.
337/820 wordt het beeld zwart en stopt ie met autodetect. Vast geen 2.2 ns geheugen dus. :P
Koeler is ook niet echt makkelijk te verwijderen dus daar begin ik ook niet aan (zo heb ik al een keer een kaart gesloopt :x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Bij mij is 3dmark nog super stabiel op 400/850 + . maar als ik een game opstart met de unreal engine dan reboot hij gelijk al :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:06:
[...]

337/820 wordt het beeld zwart en stopt ie met autodetect. Vast geen 2.2 ns geheugen dus. :P
Koeler is ook niet echt makkelijk te verwijderen dus daar begin ik ook niet aan (zo heb ik al een keer een kaart gesloopt :x).
Haha, ik heb die koeler er al eens af gehad, maar toen bleek dat er koelpasta op de mem chipjes zat, en bij gebrek aan nieuwe pasta heb ik dus niet kunnen kijken wat men mem deej. Mijna pakt ook auto detect 820 op. ik kon echter nog zeer stabiel Ocen tot 870. Je kan het beste controleren met de battle for proxycon test van 3dmark03 of er artifacts komen. Die kreeg ik daar als ik hoger dan 870 ging. Het is het proberen waard.

Kan je overgings wel de auto detect voltooien? mijn auto detect stopt ggewoon en laat alles op default staan. Ik moest uiteindelijk de stresss test uitzetten om te kunnen OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:40:

tja, er sterven er veel door dat er andere onderdelen te warm worden.

maar wat maakt je leeftijd nu weer uit... ik ben 15 :*) en ik ben er trots op ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:38:
[...]

Haha, ik heb die koeler er al eens af gehad, maar toen bleek dat er koelpasta op de mem chipjes zat, en bij gebrek aan nieuwe pasta heb ik dus niet kunnen kijken wat men mem deej. Mijna pakt ook auto detect 820 op. ik kon echter nog zeer stabiel Ocen tot 870. Je kan het beste controleren met de battle for proxycon test van 3dmark03 of er artifacts komen. Die kreeg ik daar als ik hoger dan 870 ging. Het is het proberen waard.

Kan je overgings wel de auto detect voltooien? mijn auto detect stopt ggewoon en laat alles op default staan. Ik moest uiteindelijk de stresss test uitzetten om te kunnen OCen.
Ja mijn autodetect voltooid wel en dan zet hij mem op 820. Heb het even geprobeert zoals je zei en kan tot 920 komen zonder artifact. Als ik hoger ga zegt ie dat de test failed.

Hmm probeer net even 3dmark05 en krijg weer van die mooie hang stukken dat hij de kloksnelheid terug zet... Spultje krijgt toch te weinig voltage denk ik :(

[ Voor 9% gewijzigd door Akropolis op 07-05-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij klokt toch alleen maar automatisch terug als de kaart te warm word? Ik vind het maar vreemd. Als je kaart niet te warm word zou ik de interene stress test in RT even uitzetten. Dan kna je gewoon lekker doorklokken en het maximum van je kaart berijken. Dat is iig veiliger als stabiel op een hoge temp draaien.

Golden pas 15??? Hadk dus niet ged8 ;) Kan je trouwens nog ff naar de reply op men specs paginatje loeren :) dankje. Kwil nog steeds weten hoe je kan OCen met dit (flut) ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:48:
hij klokt toch alleen maar automatisch terug als de kaart te warm word? Ik vind het maar vreemd. Als je kaart niet te warm word zou ik de interene stress test in RT even uitzetten. Dan kna je gewoon lekker doorklokken en het maximum van je kaart berijken. Dat is iig veiliger als stabiel op een hoge temp draaien.
Ik kan wel max gaan klokken, maar als ie steeds snelheid terug zet heb ik er niks aan :P. Kaart wordt volgensmij niet te warm... core is 63c max op standaard snelheid (325) en die ambient (ofzo) 43c max. Deze temperaturen zijn misschien 1 a 2 graden lager als ik op stock draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:06:
Auto detect clockt En je core EN je mem tegelijkertijd over. Dus alsie stopt is 1 van de 2 de schuldige.
Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:38:
Ja mijn autodetect voltooid wel en dan zet hij mem op 820. Heb het even geprobeert zoals je zei en kan tot 920 komen zonder artifact. Als ik hoger ga zegt ie dat de test failed.
See? Je core was het dus (door de extra pipe misschien? ZOu zomaar kunnen dattie daaarom is 'afgekeurd') - als je autodetect de goeie freq wil laten bereken VOOR ALLEBEI - moet je 1 vd 2 underclocken (via) BIOS. Anders krijg je eigenlijk ALTIJD een te lage overclock (voor GPU of mem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:54:
[...]

Ik kan wel max gaan klokken, maar als ie steeds snelheid terug zet heb ik er niks aan :P. Kaart wordt volgensmij niet te warm... core is 63c max op standaard snelheid (325) en die ambient (ofzo) 43c max. Deze temperaturen zijn misschien 1 a 2 graden lager als ik op stock draai.
Dat bedoel ik dus, als je de interne clocktest van nvidia uitzet en dan alleen Oced voor altijd (dus neit 2 en 3d apart) dan klokt de kaart niet automatisch terug....snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:08:
[...]

Auto detect clockt En je core EN je mem tegelijkertijd over. Dus alsie stopt is 1 van de 2 de schuldige.

[...]

See? Je core was het dus (door de extra pipe misschien? ZOu zomaar kunnen dattie daaarom is 'afgekeurd') - als je autodetect de goeie freq wil laten bereken VOOR ALLEBEI - moet je 1 vd 2 underclocken (via) BIOS. Anders krijg je eigenlijk ALTIJD een te lage overclock (voor GPU of mem).
Hoe bedoel je 1 van de 2 unlocken via het BIOS?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:31:
[...]

Dat bedoel ik dus, als je de interne clocktest van nvidia uitzet en dan alleen Oced voor altijd (dus neit 2 en 3d apart) dan klokt de kaart niet automatisch terug....snappie?
Dus als ik 350/900 voor zowel 2d als 3d in de kaart flash zal hij niet meer terug gaan klokken? Of moet dan alsnog de clocktest uit (value 0 zetten bij nvidia overclock settings bij tabje power user neem ik aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Akropolis schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:23:
Hoe bedoel je 1 van de 2 unlocken via het BIOS?
unDERClocken, niet unlocken :P. Hoe wou jij mem unlocken :?. Enniewee - gewoon..in je BIOS 1 vs 2 lager zetten dan dat je weet dattut kan --> weer testen.
Zo kreeg ik eerst 350/800 (300/700 in BIOS), dan 325/700 in BIOS gezet (testen of mem = bottleneck), weer testen gaf 375/800, 350/700 in BIOS gaf 375/750 --> 1.2V --> 400/800. 375/700 in BIOS gaf 400/750. Dus max core 400 en max mem 800. Done. Dit is grofweg hoe ik het deed, vaak getest, mooie speeds en nog geen enkele artifact gezien B). Kan wel verder...maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:42:
[...]

unDERClocken, niet unlocken :P. Hoe wou jij mem unlocken :?. Enniewee - gewoon..in je BIOS 1 vs 2 lager zetten dan dat je weet dattut kan --> weer testen.
Zo kreeg ik eerst 350/800 (300/700 in BIOS), dan 325/700 in BIOS gezet (testen of mem = bottleneck), weer testen gaf 375/800, 350/700 in BIOS gaf 375/750 --> 1.2V --> 400/800. 375/700 in BIOS gaf 400/750. Dus max core 400 en max mem 800. Done. Dit is grofweg hoe ik het deed, vaak getest, mooie speeds en nog geen enkele artifact gezien B). Kan wel verder...maar ach.
Lol ja ik moet beter lezen. B) Vond het ook al wat raar. :P Maar idd dat kan ik wel even gaan proberen zo.

Ben nog even aan het testen geweest. Als ik bios flash met 350/800 klok hij niet terug maar dan maakt hij wel fouten, hij hangt even, rare vlakken in beeld en gaat weer verder. Als ik de vier extra geactiveerde pipelines uitzet gebeurd dit niet meer. Maar dan moet ik er toch nog aardig wat fpsjes op inleveren. Bij 12x1,6 met 350/900 krijg ik soms ook wat rare haperingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Akropolis op 07-05-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:27:
Zo, weer even wat verder gaan klocken, en gaat best goed.
Mijn asus draait nu op 12*1,6 @ 400/850. Gewoon normaal voltage, 1.2 dus.
Temps zijn gewoon in orde, voor zover ik dat kan zien met smartdoctor. Nog ander proggie waarmee ik dat in de gaten kan houden of nog beter, kan loggen? Want rivatuner pakt hem niet toch?

Maargoed, 3Dmark2003 op deze settings = 11031 puntjes. Valt me niks tegen.
Wanneer ik boven de 375mhz bij de GPU kom en 875MHz bij mijn Mem krijg ik een uitroepteken bij RivaTuner. Heb jij dit genegeerd? Ik haal 4000 punten bij 3dmark05 met een Amd 2800+ bagger systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Haha, dat moet je gewoon negeren. Rivatuner baseert zich op de stock speeds van de LE. En weet niet in hoeverre je OC stable is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja das gewoon natte vinger werk: 'Uhh...nu ga je wel erg ver...Maar ga gerust door, I didn't fry it, you did :+ !'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe rivatuner is the vinden op guru3d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
...en leest nog steeds geen temps uit de asus kaart. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

..en een link posten zou wel handig zijn:

Rivatuner 15.5 op Guru3d

Shit, net te laat :P

[ Voor 11% gewijzigd door DesertShooter op 08-05-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Check deze gast:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=3939077
http://people.overclockers.ru/sav/gallery | Leadtek A400LE TDH 6800LE/12p6v@455x1002 (Asus V9999GT BIOS, GPU SoftVMod 1.1V->1.6V <real Vgpu=1.4V>, NV_PFB_TIMINGs mod), Athlon64 (Winchester) 3200+@2776MHz (9.5x292, HT=2.0x292), Abit AV8 (BIOS v1.9, mosfets aircooled), 2x512Mb Winbond BH-5@2.8V 213MHz/2.0-1-1-1/2T, CPU/NorthBridge/GPU cooled by Aucma CoolRiver with cold water (T<water>=~10°, T<gpu>=~20°, T<ambient>=~25°), Clean Win2k, DirectX 9.0c, LOD = +3.0, A64-tweaked
1..6v met v9999GT bios, denk dat ik dat morgen avond ook weer is ga proberen :D Wat bedoelt ie met 1.6 maar in het echt 1.4??

En wat houd dit in? NV_PFB_TIMINGs mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
hahah, lol dit zeg die discussies over dat het nou wel of geen goede kaart is.

Misschien is niet iedereen in de bijzondere positie die ik heb, werk namelijk bij Paradigit, en heb daar vorige week vrijdag de laatste 2 kaarten die we hadden van Leadtek even kunnen testen alvorens ik er een wilde kopen. De 1e kaart kwam goed uit de bus, alle pipes open en 1 shader open. 2e kaart was echter nog veel beter, hiermee kon ik namelijk alles unlocken :D Lucky me :)

Maar even een andere vraag. Ik draai nu MCE, en ik heb sinds gisteren ook een hele dikke vette S-Video kabel van 7,5m van 30 eur ongeveer. Maar op de een of andere manier krijg ik nu alleen zwart wit, vorige probleem was dat ik het signaal op NTSC had staan en dat sipel had veranderd in PAL, maar nu heb ik dat ook, alleen nog steeds zwart wit beeld.

Is er niet een mogelijkheid om de standaard instelling van die kaart ( namelijk NTSC ) om te zetten naar PAL? Ik ga toch nooit NTSC gebruiken dus wil ik dat ie standaard gewoon op PAL moet staan.

Verder begrijp ik dus nog niet waarom ik zwart wit heb, want het beeld is veeeel scherper en duidelijker dan met de vorige dunne kutkabeltjes, maar daar had ik wel kleur mee :S

Iemand een idee om dat om te zetten of nog een tip om kleur te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:40:

Misschien is niet iedereen in de bijzondere positie die ik heb, werk namelijk bij Paradigit, en heb daar vorige week vrijdag de laatste 2 kaarten die we hadden van Leadtek even kunnen testen alvorens ik er een wilde kopen. De 1e kaart kwam goed uit de bus, alle pipes open en 1 shader open. 2e kaart was echter nog veel beter, hiermee kon ik namelijk alles unlocken :D Lucky me :)
Sommige mensen hebben ook altijd geluk! Haha, je moet wel in een goed blaadje staan als je zoiets mag met medeweten van de baas ;)

Lijkt me heerlijk in een PC winkel werken, lekker PCs voor mensen samenstellen en lekker sleutelen aan uber systeempjes enzo. Pracht werk! Ka echt eens zoeken wat voor studierichting ik meot hebben om in zon winkel de leuke dingetjes te mogen opknappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Mister_X schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:38:
Check deze gast:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=3939077

[...]

1..6v met v9999GT bios, denk dat ik dat morgen avond ook weer is ga proberen :D Wat bedoelt ie met 1.6 maar in het echt 1.4??

En wat houd dit in? NV_PFB_TIMINGs mod
Dat als ie het nameet het waarschijnlijk maar 1,4V is. Dat ie waarschijnlijk lossere/strakkere timings gebruikt. Ik zoek trouwens ook een 1,6V V9999GT bios, heeft iemand dat voor mij?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:52:
[...]

Sommige mensen hebben ook altijd geluk! Haha, je moet wel in een goed blaadje staan als je zoiets mag met medeweten van de baas ;)

Lijkt me heerlijk in een PC winkel werken, lekker PCs voor mensen samenstellen en lekker sleutelen aan uber systeempjes enzo. Pracht werk! Ka echt eens zoeken wat voor studierichting ik meot hebben om in zon winkel de leuke dingetjes te mogen opknappen :)
Studie?

Waar je even op moet letten is dat je gewoon zelf btje multitaskerig ingesteld bent, tegen werkdruk kan, en probleemoplossendgericht bent ( als dat ook allemaal echte woorden zijn :P )

Oftewel, je moet gewoon een man zijn, die denken altijd probleemoplossend. Maargoed.

Of het mag of niet, why not? Je sloopt de kaart niet, je kijkt alleen wat zijn capaciteiten zijn. Verder gebeurt er niets bijzonders met de kaart.

Kwa studie, een technische studie in ieder geval waar je wat kennis opdoet over hardware problemen die ermee kunnen voorkomen etc, als je veel thuis hobbyt of je moet veel voor kennissen dingen fixen, problemen oplossen etc dan kan je altijd een gokje wagen. Wat dit betreft is het altijd een kwestie van ervaring die je opdoet, je hebt met rijlessen ook niet alles aan alle theorie, meer wat je in de praktijk kan toepassen.

Maar even ontopic :) Zometeen even Far Cry weer doen, zal allicht beter eruitzien dan toen ik het speelde met mijn Geforce 4 4400 Ti :D

Niemand enig idee hoe en wat met dat kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel even updaten naar V1.3 of hoger anders pakt tie PS3.0 niet op. Tja, t lijkt me gewoon leuk werk, maar met men 17 jaren en men fulltime havo kom ik toch nog niet aan de bak in zon type winkel :)

Dat zwart/wit probleem van je heb ik ook last van gehad, maar dan met een verleng kabel voor VGA. Die gaf ook alleen maar zwart wit goed weer. Mischien heeft het met de afstand te maken?

Edit: Ik werk nu bij de lokale c1000 en ben vooral probleem wegstoppend gericht :P Ach, zoalng ik maar een beetje inkomen heb is het wel goed. Ik wil echt zo een zally v700cu aanschaffen en t voltage opschroeven naar 1.3 volt. mischien is me kaartje dan wat stabieler.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:09:
Dat zwart/wit probleem van je heb ik ook last van gehad, maar dan met een verleng kabel voor VGA. Die gaf ook alleen maar zwart wit goed weer. Mischien heeft het met de afstand te maken?
Afstand... Kan tot max 8 meter heb ik gehoord, maar dit is een hele speciale kabel en heb em overkocht van iemand die nu met optische werkt vanwege zijn nieuwe tv, of scart ofzo, what ever. Maar de kabel zou wel moeten werken, hij heeft em namelijk zelf ook gebruikt, en die kabel was dus altijd gewoon 7,5 meter. Maar de kabel is luchtdicht en goldplated en weet ik et allemaal dus dat zit wel goed. Alleen geen idee waarom ie nu dus alleen zwart wit beeld geeft. Zal em even bellen.

Mmms, hij moest vreemd genoeg ingesteld staan op Composiet uit, :S slaat echt helemaal nergens op, maar het werkt :D en daar gaat het om!

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 08-05-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Hebben mensen hier de kaart draaien op 1,3V op langere termijn. Ik ga namelijk geen 1,4V doen want ik weet hoeveel kaarten er wat topic geleden gesneuveld zijn :P.

Ik draai nu 1,2V en 1,3V kan ik niet selecteren met een Leadtek Geforce 6800 LE.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
orange.x schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:40:

Maar even een andere vraag. Ik draai nu MCE, en ik heb sinds gisteren ook een hele dikke vette S-Video kabel van 7,5m van 30 eur ongeveer. Maar op de een of andere manier krijg ik nu alleen zwart wit, vorige probleem was dat ik het signaal op NTSC had staan en dat sipel had veranderd in PAL, maar nu heb ik dat ook, alleen nog steeds zwart wit beeld.

Is er niet een mogelijkheid om de standaard instelling van die kaart ( namelijk NTSC ) om te zetten naar PAL? Ik ga toch nooit NTSC gebruiken dus wil ik dat ie standaard gewoon op PAL moet staan.

Verder begrijp ik dus nog niet waarom ik zwart wit heb, want het beeld is veeeel scherper en duidelijker dan met de vorige dunne kutkabeltjes, maar daar had ik wel kleur mee :S

Iemand een idee om dat om te zetten of nog een tip om kleur te krijgen ?
Tja, toen ik hem kochte werkte ik bij mycom ;) maar ik had meteen de eerste keer al geluk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:52:
[...]

Daar heb je geen studie voor nodig hoor. Gewoon doen wat de baas bij Para je opdraagt. Arjen is bezig met grotere projecten en als je in Eindhoven mag staan moet je doen wat Karl en Mark je opdragen.

Als je computers zo interessant vind moet je misschien: Hogere / Technische Informatica studeren. Mag je de hele dag knutselen :P (aan Java / PHP / Oracle / Delphi / C++)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:07:
[...]

Daar heb je geen studie voor nodig hoor. Gewoon doen wat de baas bij Para je opdraagt. Arjen is bezig met grotere projecten en als je in Eindhoven mag staan moet je doen wat Karl en Mark je opdragen.

Als je computers zo interessant vind moet je misschien: Hogere / Technische Informatica studeren. Mag je de hele dag knutselen :P (aan Java / PHP / Oracle / Delphi / C++)
Ik ben meer hardware gericht ;) en dan heel specefiek op t prutsen eraan, over onder en door klokken. modden etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:18:
[...]

Ik ben meer hardware gericht ;) en dan heel specefiek op t prutsen eraan, over onder en door klokken. modden etc. :P
Helaas er zal geen OC'studie bestaan ;) Maar je kunt bv. ElektroTechniek doen. (na je HAVO?)

edit:
Dit alles begint wel heeel erg offtopic te worden dus ik zal in ieder geval niet meer reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ik hou het wel als hobby, weet ik zeker dat het niet/nooit snel zal vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit. Ik wil zo graag van mijn 6800LE in bezit houden. Ik krijg met geen mogelijkheid een andere driver als 71.25 geinstalleerd. Al het andere (bv 71.89 en 76.45 beide WHQL overigens) zorgen voor bijzonder vage artifacts. Bijvoorbeeld snel koppelingen linksonderaan mijn scherm zijn vaag en vol met strepen of mijn wallpaper is totaal verdwenen en meer een 3d-tekening geworden.

Ik kan dit gewoon niet begrijpen. Het ene driver werkt maar de ander niet. Wat zou het kunnen zijn? Hebben jullie dit eerder gehad met je Geforce? Installeer ik het wel juist? (ik verwijder het keurig eerst en na een reboot doe ik het installeren). Of staan de instellingen van mijn pc gewoon verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Volgens mij is kaart gewoon DOA. Hoelang heb je hem al??

Als ik jou was zou ik hem omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 07:49:
Volgens mij is kaart gewoon DOA. Hoelang heb je hem al??

Als ik jou was zou ik hem omruilen!
Vorige week woensdag aangeschaft en kan het tot morgen nog retourneren. Alleen het is gewoon vreemd dat 71.25 keurig werkt en de rest van Nvidea drivers dus absoluut niet. Het heeft niets met pipelines te maken want het staat gewoon op 'stock 8 pipes'.

Ik had gehoopt op een eenvoudige verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mij of na deel 18!! over de 6800LE staat bij de XFX nog steeds een plaatje van revisie 1???

ik heb deze kaart net terug gestuurd. goed klote ding. dit is al 30keer eerder gepost maar zolang er geen plaatje van de XFX met alleen maar paarse condersators moeten we het maar blijven doen. kheb geen zin die posts op te zoeken maar hier is er een

of hier

het is echt een probleem en snap dus niet dat hier nog steeds niets over in de ts staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:49:
[...]

Vorige week woensdag aangeschaft en kan het tot morgen nog retourneren. Alleen het is gewoon vreemd dat 71.25 keurig werkt en de rest van Nvidea drivers dus absoluut niet. Het heeft niets met pipelines te maken want het staat gewoon op 'stock 8 pipes'.

Ik had gehoopt op een eenvoudige verklaring.
tja. het is niet altijd eenvoudig, ik zou hem echt zo snel mogelijk terug brengen als ik jou was, dat scheelt gewoon een hoop gekut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na mn problemen met de xfx6800le heb ik hem opgestuurd en krijg ik een nieuwe, alleen die nieuwe is weer een revisie 1. de shop zegt dat ze veel van deze kaarten hebben verkocht endat het probleem niet standaard optreed. ik zou er nu voor kunnen kiezen om 35 euro bij te betalen en voor een ASUS V9999TD 128mb te gaan ipv de xfx6800le rev1 dus.

mn vraag is dus, zou je hiervoor gaan of toch maar het risico nemen? die asus heeft 1 pipe meer open standaard? en de core draait standaard op 325mhz ipv 300. of is de le waarschijnlijk even ver over te clocken? wat is verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ben van plan om vandaag een nieuwe videokaart te kopen.
Ga voor de 6800LE omdat ik wel houd van beetje tweaken en ik het verschil t.o.v. de 6600GT niet abnormaal groot vind.

Nou zat ik dus te twijfelen tussen deze 3:
- Asus GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), V9999LE/TD
- Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH
- XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB

Welke van deze 3 kan het beste overclocken en bij welke heb ik de meeste kans zoveel mogelijk pipelines en shaders open te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:35:
ligt het aan mij of na deel 18!! over de 6800LE staat bij de XFX nog steeds een plaatje van revisie 1???
|:( Je hebt gelijk
ik heb deze kaart net terug gestuurd. goed klote ding. dit is al 30keer eerder gepost maar zolang er geen plaatje van de XFX met alleen maar paarse condersators moeten we het maar blijven doen.
Niet meer, check TS - had geen andere foto dus heb mn fotosoep skills met MS Paint er even op los gelaten :9 - Zoek de 10 verschillen! :P
kheb geen zin die posts op te zoeken maar hier is er een

of hier
_/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:22:
na mn problemen met de xfx6800le heb ik hem opgestuurd en krijg ik een nieuwe, alleen die nieuwe is weer een revisie 1. de shop zegt dat ze veel van deze kaarten hebben verkocht endat het probleem niet standaard optreed.
Hmm, heb dat er ook even bijgezet in de TS
ik zou er nu voor kunnen kiezen om 35 euro bij te betalen en voor een ASUS V9999TD 128mb te gaan ipv de xfx6800le rev1 dus.
Das vrij klein verschil...vroeger waren de 6800NU kaarten 1,5 tot 2x zo duur, kzie niet waarom je het niet zou doen.
mn vraag is dus, zou je hiervoor gaan of toch maar het risico nemen? die asus heeft 1 pipe meer open standaard?
1 quad aan pipes -> 4 dus
en de core draait standaard op 325mhz ipv 300. of is de le waarschijnlijk even ver over te clocken? wat is verstandig?
LE = zelfde core he, dus OCen zal gemiddeld niet uitmaken tussen de kaarten. En meer pipelines blijft sneller dan flink OCen.
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:39:
Welke van deze 3 kan het beste overclocken en bij welke heb ik de meeste kans zoveel mogelijk pipelines en shaders open te krijgen? :P
O
M
G
|:(
*kick naar TS, want die heb je kennelijk vrolijk overgeslagen... :(
Ik heb het zelfs in de FAQ gezet omdat me dat overzichterlijker leek dan zomaar ergens middenin de post (bij het unlocken nog wel :/ )

[ Voor 16% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-05-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:47:
[...]

O
M
G
|:(
*kick naar TS, want die heb je kennelijk vrolijk overgeslagen... :(
Ik heb het zelfs in de FAQ gezet omdat me dat overzichterlijker leek dan zomaar ergens middenin de post (bij het unlocken nog wel :/ )
Heeeeeey.... bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.... kan de mod zulke posts niet gewoon verwijderen? 8)

maargoed, ik heb van het weekend mooi mijn asetek waterchill (K21-L20) in mijn pc gebouwd. Het viel me alleen beetje tegen dat het chipset blokje niet echt goed past in combinatie met asus v9999le. De outlet van koelbloekje duwt een condensatortje beetje scheef. Opzich geen ramp, maar toch hopen dat het goed gaat :X .

foto asus
Het is de onderste op de foto. (die zwart-witte, onder de 2 geel-zwarte)
Het zou op het normale reference model helemaal niet passen denk ik 8)7

Helaas geen foto van, digitale camera is overleden |:(
Koelprestaties zijn wel redelijk volgens mij, op 400/800 komt die niet echt hoger dan 57 graden. Voor zover ik dat in de gaten kan houden met Smartdoctor |:(

Wat is trouwens goed om geheugen te koelen? Gewoon van die kopere ram sinks?
Hoop dat niet teveel offtopic is :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Iemand bekend met deze zaak:

http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/details/110

vond het in pricewatch.. verkopen 3 soorten 6800's. 1 zonder garantie, 1 met garantie voor 12 pipelines en 1 met garantie voor 16 pipelines.

tja, lastig, als ze ze allemaal getest hebben dan is het leuk dat je een 16p kan kopen, maarja die zijn dan weer bijna even duur als de GT.

de goedkoopste versie weet je bijna zeker dat je niet eens 12 haalt, anders hadden zij hem wel verkocht voor 12p garantie...

wazige aanbieding, jullie mening graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Buntmans schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 03:37:

vond het in pricewatch.. verkopen 3 soorten 6800's. 1 zonder garantie, 1 met garantie voor 12 pipelines en 1 met garantie voor 16 pipelines.

tja, lastig, als ze ze allemaal getest hebben dan is het leuk dat je een 16p kan kopen, maarja die zijn dan weer bijna even duur als de GT.

de goedkoopste versie weet je bijna zeker dat je niet eens 12 haalt, anders hadden zij hem wel verkocht voor 12p garantie...

Hmmzz... Het is natuurlijk wel handig dat ze hem voor je getest hebben. Minder vind ik dan weer dat ze elke doos opengehad hebben, maar ja, je moet er iets voor over hebben. Als het geen malafide bedrijf is het zeker een goede aanbieding.

Het spannende is er natuurlijk wel vanaf... :+

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-05-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
ik had de laatste tijd wat last van blauwe pixels op me scherm dus ik dacht dat het aan 1 van de geunlockte setjes pipelines lag. Maar na beide setjes en de shaders uitgezet te hebben bleef het nogsteeds. Nu blijkt dat een originele set pipelines niet 100% functioneerd. Heb deze dus maar uitgezet en draai nu op 12x1.6 score in 3dmark03 is iets van 8500 nog ipv 9100 wat ik eerst had. Verschil in games is nouwelijks te merken. Maar iemand die dit eerder heeft gehad?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mee, ik heb destijds mijn 6800le van leadtek voor 250 euro in de winkel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XFX is nu voor 180 euro bijna overal verkrijgbaar. Ze zijn aardig in prijs gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daroy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:36:
ik had de laatste tijd wat last van blauwe pixels op me scherm dus ik dacht dat het aan 1 van de geunlockte setjes pipelines lag. Maar na beide setjes en de shaders uitgezet te hebben bleef het nogsteeds. Nu blijkt dat een originele set pipelines niet 100% functioneerd. Heb deze dus maar uitgezet en draai nu op 12x1.6 score in 3dmark03 is iets van 8500 nog ipv 9100 wat ik eerst had. Verschil in games is nouwelijks te merken. Maar iemand die dit eerder heeft gehad?
ja dat kan je zou het beste hem terrug kunnen sturen maar dan is de kans er dat je zelfs geen extra pipes kunt unlocken groot .
maar voor latere verkoop of bij nieuwe instal is het natuurlijk beter toch een goed beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-

Is enkele topics eerder uitgebreid besproken (kan je helaas niet zeggen welke... daarvoor zijn er teveel deeltjes O-))
daroy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:36:
Maar na beide setjes en de shaders uitgezet te hebben bleef het nogsteeds. Nu blijkt dat een originele set pipelines niet 100% functioneerd.
Iemand die het zelf eerst volledig test _/-\o_
Ja, dat is 1 of 2 keer eerder voorgekomen. Als je er alsnog 12 pipes aan overhoudt, prima, zou zo houden.
En...
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:35:
maar voor latere verkoop of bij nieuwe instal is het natuurlijk beter toch een goed beeld te hebben.
1 antwoord: BIOS Unlock Mod O-) . Problem solved :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dat kan ook.
maar dan is je garrantie wel weg als je dat nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:57:
ok dat kan ook.
maar dan is je garrantie wel weg als je dat nu doet.
Als je de bios unlock mod doet vervalt je garantie niet hoor. :P Als je maar even een back-up maakt van het orgineel. Mocht je hem dan alsnog om willen ruilen kunt je hem weer terug flashen en het lijkt of er niks is gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Videopac

Rommelt wat aan.

OK, eerder meldde ik dat de Zalman ZM80D-HP passieve koeler niet paste op een Asus V9999LE. Inmiddels heb ik de orginele koelergaatjes opgeboord met een 3 mm metaalboortje en de Zalman koeler alsnog geïnstallerd. De kaart/koeler werkt nu perfect!!!

Het lijkt mij zeer verstandig hierover een opmerking te maken in de OP.
Overigens lijkt mij dat bij goede voedingen het merk Tagan ook wel genoemd mag worden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Voor alle overklokkers:

Ik ben bezig met nvtimings (ofzo) en heb me geheugen (2.2ns) al op 1000mhz gekregen door te testen met die timmings, het is nog niet helemaal perfect (paar artis). Maar het moet kunnen! ik ga er vanavond mee verder. Ook zag ik dat ik die timings mbv nibitor in een bios kan flashen, dus, meer performance/fps uit je goedkope LE (tov GT) komt eraan >:) (hoop ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Videopac schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:19:
OK, eerder meldde ik dat de Zalman ZM80D-HP passieve koeler niet paste op een Asus V9999LE. Inmiddels heb ik de orginele koelergaatjes opgeboord met een 3 mm metaalboortje en de Zalman koeler alsnog geïnstallerd. De kaart/koeler werkt nu perfect!!!

Het lijkt mij zeer verstandig hierover een opmerking te maken in de OP.
Overigens lijkt mij dat bij goede voedingen het merk Tagan ook wel genoemd mag worden.
Tof dat het werkt/past, maar ik heb die ZM80D-HP ook gehad, en wat een #(%*&#%* ding is dat, vergeleken met de simpel/effectiefheid van de nvsilincer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Mister_X schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:34:
Voor alle overklokkers:

Ik ben bezig met nvtimings (ofzo) en heb me geheugen (2.2ns) al op 1000mhz gekregen door te testen met die timmings, het is nog niet helemaal perfect (paar artis). Maar het moet kunnen! ik ga er vanavond mee verder. Ook zag ik dat ik die timings mbv nibitor in een bios kan flashen, dus, meer performance/fps uit je goedkope LE (tov GT) komt eraan >:) (hoop ik ;))
Zeg snel of dat de hogere timings dan ook geen probleem worden dus dat de prestaties minder worden.
dus regel snel resultaten :> >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
kan nog even tot vanavond duren, net gegeten ga nu effe verder, toen ik mijn vorige post poste hierover, was ik net 5minuten bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even een snelle vraag...

De XFX 6800LE van Paradigit, past daar de Artic Cooling NV Silencer rev. 5 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kort antwoord: Yup
Lang antwoord: draait hier bv al paar maanden uitstekend, dus ik geloof van wel :P

@Mister_X
Plz post! :P Ben zeeeer benieuwd naar je bevindingen :9 :P Of ben je nog niet uitgetweaked :+ ?

[ Voor 36% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 13-05-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:16:
Kort antwoord: Yup
Lang antwoord: draait hier bv al paar maanden uitstekend, dus ik geloof van wel :P

@Mister_X
Plz post! :P Ben zeeeer benieuwd naar je bevindingen :9 :P Of ben je nog niet uitgetweaked :+ ?
Thanks!!! Heb meteen besteld; wordt een beetje moe van mijn huidige herrie-kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb max van kaartje @ default voltjes wel gehaald nu. Asus, dus loopt op 1,2 volt.
Zit nu op 12-1,6 @ 400-856. Toch goed voor 4k 3dmark05 en net over 11k 3dmark 03.
Binnenkort maar 1,3 op gooien, kijken wat er dan gebeurt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:07:
[...]

Als je de bios unlock mod doet vervalt je garantie niet hoor. :P Als je maar even een back-up maakt van het orgineel. Mocht je hem dan alsnog om willen ruilen kunt je hem weer terug flashen en het lijkt of er niks is gebeurd. :)
Ik had hier nog een vraagje over, kan je niet zien waneer je voor het laatst hebt geflashed naar de bios?? Want ik denk dat ze daarmee wel rekening houden in een winkel, anders kan je die kaarten net zo alng terugbrengen totdat je eentje hebt met 16,6

Edit, door b.v Een stukje uit de bios te verwijderen kan je de kaart b.v onklaar maken. En dan zeggen dat deze kapoet is....(haal maar weg als di niet geoorloofd is)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:30:
[...]

Ik had hier nog een vraagje over, kan je niet zien waneer je voor het laatst hebt geflashed naar de bios?? Want ik denk dat ze daarmee wel rekening houden in een winkel, anders kan je die kaarten net zo alng terugbrengen totdat je eentje hebt met 16,6

Edit, door b.v Een stukje uit de bios te verwijderen kan je de kaart b.v onklaar maken. En dan zeggen dat deze kapoet is....(haal maar weg als di niet geoorloofd is)
Ik denk niet dat er een flash datum in komt te staan. En al zou dat wel zo wezen, ik denk niet dat ze daar naar gaan kijken, en voor het omruilen moet je wel een reden hebben. Dus steeds maar weer omruilen gaat niet lukken denk ik.

Kapot flashen kan natuurlijk wel. Maar dat vind ik niet kunnen. Je neemt gewoon een risico, dat weet je van te voren en als je dus pech hebt met je pipelines/vshaders kan je twee dingen doen. Omruilen voor een 6600GT of een 6800(GT). Want daar doen ze vast niet moeilijk over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net windows64 geinstalleert, maar rivatuner werkt daarbij dus niet. Ik heb trouwens een XFX 6800Le en alles is unlockbaar. Nu heb ik ook de biosunlockpatch geprobeert, maar dan krijg ik de volgende fout: "script error! wrong plugins declaration".

Weet iemand een manier om toch alles te enablen onder windows64?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:21:
Ik heb net windows64 geinstalleert, maar rivatuner werkt daarbij dus niet. Ik heb trouwens een XFX 6800Le en alles is unlockbaar. Nu heb ik ook de biosunlockpatch geprobeert, maar dan krijg ik de volgende fout: "script error! wrong plugins declaration".
Uiteraard krijg je dat. Dat soort scriptjes worden uitgevoerd door RT (de bestandsextensie is dan ook gekoppeld aan RT).
Weet iemand een manier om toch alles te enablen onder windows64?

Bedankt!
Hoop voor je dat het het op een andere manier hebt gedaan dan de MS way :P? (aka..upgrade je 32-bit XP naar 64 with no way back :P...dwz...op de 'normale' manier)
Maar denk dat Unwinder (RT maker) zich ook wel met XP64 zal bemoeien en het slechts een kwestie van tijd is voordat er een updateje komt. Het is nu eenmaal een flinke overstap met een hoop bugs waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tlforce/timings11.JPG

Heel leuk. maar nu heb ik geen id wat ik zou moeten/kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Videopac

Rommelt wat aan.

Mister_X schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:38:
[...]

Tof dat het werkt/past, maar ik heb die ZM80D-HP ook gehad, en wat een #(%*&#%* ding is dat, vergeleken met de simpel/effectiefheid van de nvsilincer! :)
Ik ga voor een stille PC en de NVSilencer maakt geluid, toch?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de VF700-cu maakt 18db aan geluid, de NVsilencer maakt 20Db, en koelt slechter dus die keuze is snel gemaakt (allebei op 5v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:26:
de VF700-cu maakt 18db aan geluid, de NVsilencer maakt 20Db, en koelt slechter dus die keuze is snel gemaakt (allebei op 5v)
Tja, wat is veel geluid en wat is handig?? De NVSilencer zit tenminste ook nog aan je kast vast met een schroefje en knalt lucht-afoer mooi ver weg van je kaart. En dat samen met 4x 12dB Papst-fans, denk ik niet dat er veel te klagen valt over die paar graadjes GPU-temperatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:47:
[...]
Uiteraard krijg je dat. Dat soort scriptjes worden uitgevoerd door RT (de bestandsextensie is dan ook gekoppeld aan RT).

[...]

Hoop voor je dat het het op een andere manier hebt gedaan dan de MS way :P? (aka..upgrade je 32-bit XP naar 64 with no way back :P...dwz...op de 'normale' manier)
Maar denk dat Unwinder (RT maker) zich ook wel met XP64 zal bemoeien en het slechts een kwestie van tijd is voordat er een updateje komt. Het is nu eenmaal een flinke overstap met een hoop bugs waarschijnlijk :P
Erg jammer. En Unwinder is er wel mee bezig ja, maar het kan ook op een andere manier uitgelegd op de RT forums, maar daar snap ik weining van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Je kan de timings daar aanpassen, die linker kolom is het belangrijkst en ook het moeilijkst.Maa het had bij mij weinig zin, op 900mhz kreeg ik de timings voor geen mogelijkheid 'strakker' wel een beetje maar dag gaf echt maar 0.x FPS winst, en met lagere timings op 1000mhz was niet stabiel te krijgen. hoe hoog ik de getallen maar zette en meerdere combinaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hopelijk is niet iedereen stappen.

Heb vandaag mijn Silencer geinstalleerd en wow, wat een stilte i.c.m. die Papst fans! _/-\o_

1 probleempje: ik liet NVidia zelf even de beste settings detecteren voor mijn 3D-kloksnelheden. Al snel liep ie vast (na een uurtje hiervoor zonder problemen op de oude snelheden te hebben gedraaid). Nou ja, even resetten en opnieuw beginnen. Niet dus.

Blijkbaar heeft NVidia iets in mijn registry weggezet omtrent die "Apply at Startup" settings van die kloksnelheden. Een andere installatie van Windows draait zonder problemen met mijn kaart, dus die is niet naar de VGA-hemel.

Weet iemand welke setting het is in je registry en hoe je die kan veranderen naar een andere/lagere waarde; de PC start nu niet meer naar Windows, maar de Windows-dir is nog wel te benaderen via een andere PC??

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 13-05-2005 23:20 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.