K8N Neo2 Plat nieuwe BIOS 1.6 met Stutter bugfix

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen met een msi K8N neo2 plat bordje ... er zou een 1.6 bios verkrijgbaar zijn die de 'stutter-bug' oplost ... Er zijn wel nog wat temp-correcties nodig (cpu temp wordt veel lager weergegeven). Verder zou de pc sneller booten. Dit is een officiële, dan wel koreaanse, bios.

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=77715.0

"just flashed. So far seems to be the best available. I don't checked temp because I don't care as long my sytem is stable. I discovered that bios fixes stuttering with 6800gt that I have after OC to ultra so that's a big ass PLUS:) hmmm what else?? I didn't try to overclock higher than what I have in signature. Overall reccomended Thanks MSI "

Iemand die deze al draaien heeft ?

Btw: sinds bios 1.5 kan ik mijn graka niet meer zo hoog klokken. Is mijn kaart naar de zwaai of ligt het aan de bios. Hoe kan ik deze eventueel terugbrengen naar de 1.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ik heb bios 1.6 al enkele dagen draaien en heb nog geen problemen ondervonden. Echter wordt idd wel mijn CPU temp veeel te laag aan gegeven. 15 graden oid.

Welke invloed dit op het overklokken van je videokaart heeft weet ik niet. Echter zou je er niet minder door moeten kunnen klokken. Terug flashen kan gewoon simpel door een oudere 1.4 versie er in te flashen.. ( 10 seconden werk op google ).

http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html
Fix when CPU Temperature over 40.C and then to restart system the CPU Temperature still show 40.C
Handig... Nu geeft ie helemaal een verkeerde waarde... 8)7 Handig zoon fix.

[ Voor 25% gewijzigd door Pakjebakmeel op 21-04-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik heb deze nu ook circa 1 week draaien en ook geen problemen. Mijn cpu temp is nu bij cold en warmboot 33 gr idle en 42 gr load. Cpu temp blijft bij mij nu redelijk stabiel. Geen rare schommelingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las her en der dat er problemen waren tussen 'k8Neo2 - fastwrites - nforce3' ... Ik heb ondertussen fastwrites niet enkel uitgeschakeld in bios, maar heb ook rivatuner NVSTRAP-driver geïnstalleerd ... toch raak ik niet meer zo hoog als voorheen ... strange. De bios is zowat het enige op wat ik het durf steken, vandaar ...

Dan misschien toch maar wachten met de 1.6 ? Ook wel raar dat ie enkel in Korea beschikbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik wist niet eens dat ie alleen voor korea was. Ik heb um van Lejabeach. Hoewel ik geen problemen heb ga ik toch maar terug naar 1.5 totdat 1.6 officieel op alle msi-sites staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm, enig probleem dat ik heb is die verdomde cpu temp die op 15 graden blijft hangen. Draai nu al enkele dagen en zie ook geen verschil in overclocks. Zowel cpu als gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:37:
Hmm, enig probleem dat ik heb is die verdomde cpu temp die op 15 graden blijft hangen. Draai nu al enkele dagen en zie ook geen verschil in overclocks. Zowel cpu als gpu.
Ik heb zelf een Newcastle en bij mij zijn de temps echt zeer constant. Of ik nou een cold- of warmboot heb mijn temps zijn hetzelfde (33/42 idle/load). Heb jij ook een Newcastle of een Winchester? Een kennis heeft een Winchester 3500+ en hij heeft met 1.6 ook zo'n superlage cpu-temp (12 gr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die met die 1.5 bios ook van dat stotteren krijgen als ze hun graka op de speeds zetten waar die eerst op stond???
ik kreeg dit met de 1.3 bios die stock erop zat ook al en nou met de 1.5 krijg ik het nog steeds. Ik kreeg de kaart op mijn p4p800 bordje veel hoger en alsk em nou op dezelfde speeds zet stotteren spellen en benches allemaal. Deze 1.6 bios hoort dat dus te fixen of is dit op een andere manier ook op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:11:
Zijn er hier mensen die met die 1.5 bios ook van dat stotteren krijgen als ze hun graka op de speeds zetten waar die eerst op stond???
ik kreeg dit met de 1.3 bios die stock erop zat ook al en nou met de 1.5 krijg ik het nog steeds. Ik kreeg de kaart op mijn p4p800 bordje veel hoger en alsk em nou op dezelfde speeds zet stotteren spellen en benches allemaal. Deze 1.6 bios hoort dat dus te fixen of is dit op een andere manier ook op te lossen??
Idem hier ... maar bij mij is het maar veranderd vanaf de 1.5 bios ... heel raar ... morgen es proberen terugflashen en zien of het iets uitmaakt ... wel jammer, want met de 1.5 kreeg ik eindelijk geen mem-fouten meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar je resultaten. Dan zou ik graag willen weten naar welke versie je em terug flashed dan zal ik die ook eens proberen...Ik gebruik dan wel geen 6800GT@ultra maar ik heb hetzelfde stotter probleem met mijn asus v9999 TD op 420/890. Die speeds draaide wel goed op mijn p4p800 en op dit msi bordje krijg ik van dat stotteren. Lager klocken helpt dan wel maar de kaart kan die speeds ook handig aan dus wil ik ze wel weer graag op die speeds draaien.

Maar ik zou graag van je willen horen of een flash terug helpt dan kan ik dat ook eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Is er ook al iets bekend over geen boot meer hebben na het flashen, als je twinmoss geheugen hebt? Zoals bij 1.5? Heb geen zin om weer mn bios te laten flashen ergens omdat er een fout in de bios-image zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Wat mij ook opgevallen is is dat de chipset-temp sinds 1.5 en 1.6 ook ineens ca. 10 gr hoger is.

Weet iemand trouwens welke temp-sensor je voor wat moet kiezen in bv mbm?
winbond1 voor chipset/moederbord?
Winbond2-diode voor cpu-temp?
Winbond3 voor ????

Sinds bios 1.5 en 1.6 lijkt het erop dat ze ineens winbond3 voor chipset/moederbord gebruiken. Deze temp is namelijk ca. 10 graden hoger.

[ Voor 63% gewijzigd door Nilco op 24-04-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Hm, bios geupdate en nu boot windows niet meer :/
Beeld wordt zwart, en thats it.. Ik heb ook altijd pech met die nieuwe biosjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voila, we zijn er hier mee ...

Zoals beloofd de 1.4 bios teruggeflashed (naar mijn verbazing bleven alle bios-instellingen behouden ?). Meteen in windows mijn kaart geklokt naar 400/1100 en reboot uitgevoerd.

Na reboot achtereenvolgens

3dmark05: Vlekkeloos en 5545 marks
Aquamark: Vlekkeloos en 69.023 marks
3dmark03: bij eerste run freeze-bug tijden 'battle of prox.' ...

Via escape bench gestopt en meteen opnieuw uitgevoerd. Deze run liep vlekkeloos en leverde 12760 marks op.

Verder testen in games zal onontbeerlijk zijn. Duidelijk dat het probleem niet opgelost is maar schijnbaar wel verbeterd door terug te gaan naar de 1.4 bios. Misschien als ik nu een paar driver-versies terugkeer dat ik weer aan een steenstabiel systeem kom ? Toch wel enorm raar fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Bios 1.41mod er weer op en ik kan windows weer in.. Wat is dat toch met die laatste biossen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de 66.93 driver geen freezes meer ... maar wel maar 5150 3dmarks 05 ...

Waarschijnlijk een verband tussen de bug en hogere prestaties ? Very strange ... we blijven verderzoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01

OcGuru

Giulietta Qv

Ik draai al maanden op 1.5 , Prima ding. Nog geen problemen gevonden en ik ga dus ook niet updaten naar 1.6 :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...Helemaal terug naar 1.4 en latere drivers is beetje onpraktisch..
Wat is dat toch met dat bordje en een geoverclockde kaart. Als de 1.6 bios officieel word zal ik die maar meteen es proberen want, zo schiet het ook niet echt op...
Ik hoop dat die 1.6 bios het fixt anders word het denk maar een andere bordje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar niet zo'n geslaagde biosflash ... midden splinter cell een keiharde reboot :X I've had it up to ... meteen bios 1.5 er weer in voor stabiliteit (nu via winflash zoals ik gewoonlijk doe) en mijn gt op stock settings for now ... liever een stabiele tot er een biosupdate komt.

Ben inderdaad ook niet echt te spreken over dit bordje ... zou een asus (VIA) bordje soulaas brengen en zo ja, welk bordje is een aanrader ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb gelijk webwinder ik vind dit bordje ook niet zo geweldig. Gister nog. Ik probeer die mhz lock van je ram uit dat ie em dan op 200 houd. Zet hem effe op 210 HTT en wa denk je ram gaat gewoon vrolijk mee naar 210 |:( |:(
Mja k vind het al helemaal minder dat het bordje overclocken van de video kaart niet pikt...Ik zal binnekort eens die 1.6 bios proberen want ik wil zo onderhand welles men 3500+ kunnen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik ben van plan een nieuwe mobo en cpu the gaan kopen het wordt zo ie zo de amd 64 3000+ S939
dus ik ben op zoek naar een nieuw s939 mobo.
Het heb laatst de asus v9999 GE gekocht dus het moet ook een mobo met agp zijn.

Dus ik ben opzoek gegaan heb de volgende gevonden die mij wel interesant leken:

Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394) € 102,-
MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 113,90

Na wat revieuw te hebben gelezen kwam ik tot de conclusie dat MSI er iets beter uitkomt door zijn Nforce 3 chipset.
Maar ik lees nu in dit topic dat hij problemen geeft met het overclocken van je video kaart.
Komt dit probleem ook wel is voor bij mensen die hun video kaart niet hebben overclocked of als je alleen de pipeline heb open gegooit heb je dit probleem dan ook?
En als ik het goed begrijp werkt alles wel goed met 1.4 bios? of verschilt dat ook ?
Mijn voorkeur gaat uit naar Asus maar ook naar Nforce chipset aangezien asus heen nforce mobo heeft met agp voor s939 ben ik erg aan het twijfelen welke het moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg je het overclocken van je vid kaart is niet het enige wat voor problemen zorgt..De msi K8N neo2 platinum kan nog veel meer andere problemen veroorzaken. Ik raad je aan pak de asus en niet dit msi bord....Bespaart je een hoop ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben benieuwd, heb dit bordje ook besteld. Momenteel heb ik een xfx6800gt @ 405/1120
dus zal wel merken of het nog gaat met het nieuwe bordje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:22:
Je heb gelijk webwinder ik vind dit bordje ook niet zo geweldig. Gister nog. Ik probeer die mhz lock van je ram uit dat ie em dan op 200 houd. Zet hem effe op 210 HTT en wa denk je ram gaat gewoon vrolijk mee naar 210 |:( |:(
Mja k vind het al helemaal minder dat het bordje overclocken van de video kaart niet pikt...Ik zal binnekort eens die 1.6 bios proberen want ik wil zo onderhand welles men 3500+ kunnen gebruiken....
Dat noemt men Dividers.
Zet em maar eens op 166, zal je zien dat ie lager staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der staat toch duidelijk dat het een artificial lock op je ram zet zodat ie niet boven die mhz stijgt dus lijkt me geen divider he....
Mja, men vid kaart van 420 naar 400 zetten heeft alles opgelost en zo ver daalde men score ook weer niet. Dus alles draait nou lekker en nergens last meer van :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 07:52
Denk dat ik dan toch maar voor de asus ga ookal heeft deze een VIA chipset.
Hij schijnt ook nog redelijk overclockbaar te zijn. En als het de versie 2 is dan moet het probleem met de cpu en de men fsb vast zetten ook opgelost zijn.(of pci fsb weet het allemaal niet meer vast iets van fsb lock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Er schijnt al een 1.8beta te zijn!!!

http://msi.designlab.info/thread.php?threadid=16271

7025v18beta.zip
7025v18beta-mod.zip

[ Voor 49% gewijzigd door Nilco op 26-04-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eik wat er aan de hand is met dat HTT. Waar heeft dat eigenlijk invloed op??
Alsk dat verhoog gaat alleen de bus omhoog verder merk ik weinig aan de preformance. Dus weet iemand wat het effect van dit hoort te zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Voor de luiaards onder ons... de 1.8beta-mod bevat blijkbaar NB Fan Steuerung... mijn duits zegt dat je de fanspeed dus kan regelen ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K*t, de stutter-bug is dus welbefaamd bij het MSI plankje.. Ik heb er dus ook last van met mijn 6800 GT :(.. Zelfs @ stock-speeds stottert het ding. Het is niet vaak, maar wel hinderlijk. Draai BIOS 1.5 momenteel, weinig verschil ivm 1.4.. Dus 1.6 zou dit op moeten lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de 1.6 lost het niet op teminste niet bij mij. heeeel af en toe gebeurt et nog es mja nog nient fijn. Ze moeten et zo onder hand es fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
En die 1.8beta?? Hebben jullie die al geprobeerd tegen stutter-bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb vandaag mijn neo2 (bios 1.4) binnen gekregen en alles gemonteerd. Ik heb inderdaad de stutter bug als ik mijn xfx 6800gt oc.
Maar als ik agp fast writes in de bios uitzet dan loopt het gewoon prima zonder stotteren @ 405/1120
ik haal netjes 5500 3dmarks in 05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 03:35
ik heb eergister mn bios geflashed naar 1.6, geen problemen ondervonden.. ook niets aan de hand met de temperaturen..
de post gaat idd een stuk sneller hier, en in games gaat nogsteeds prima.

specs:
R9800PRO
AMD 3500+ Clawhammer
1GB Winbond UTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Ik zal mijne maar eens opnieuw flashen... De temps waren namelijk eerst ok, 36 graden namelijk. Na 1 reboot meteen 15-18 graden... Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt me op dat ik benches perfect kan draaien aan zo'n 5580 marks op 400/1100, maar ingame komt de stutter voor ... duurt zo'n 5 seconden en dan kan ik weer gewoon verder gaan ...op 380/1050 heb ik het niet. Ff kijken of mijn nieuwe zalman vf700 verandering in de zaak kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb het alweer naar 400/870 moeten zetten op men 6800 Non ultra..
Tot nu toe nog nergens last van gehad k zal dat fast writes eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Kheb net ns de 1.8 erop geflashed (ben geen overclocker) maar de temps lijken iig weer normaal. nu ns kijken offie stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou k heb dan eindelijk alles stabiel en overclocked et werkt allemaal perfect nou zonder stotteren of andere vage dingen en dat met de 1.5 bios ik ben blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:26:
Nou k heb dan eindelijk alles stabiel en overclocked et werkt allemaal perfect nou zonder stotteren of andere vage dingen en dat met de 1.5 bios ik ben blij ;)
En wat deed je daar dan precies voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Waarschijnlijk terug naar 1.5 ipv 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij ook agp fast writes uitgezet heeft ;)
(net zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm, daar kan je idd ook behoorlijk wat instabiliteit van krijgen... Vreemd genoeg haal je helemaal geen hogere score's als dat aanstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens heb ik gelezen dat een nieuwe bios in je vid kaart flashen het stutter probleem ook oplost, met agp fast writes aan. Ik weet voor de rest niet welke bios en of dit in alle gevallen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb niet zo'n topmodel vidkaart als jullie en ik doe ook niet aan overklokken maar voor zover ik weet wordt altijd aangeraden om AGP-fastwrites te disablen ivm stabiliteitsproblemen.

Ik heb nu ook die 1.8 geflashed en ik denk dat nu eindelijk mijn temps goed uitgelezen worden.
temps t/m bios 1.5 -> coldboot 62 gr. met warmboot 42 gr.
Bios 1.6 -> cold of warmboot 37 gr.
Bios 1.8 -> cold of warmboot 52 gr.

Ik heb een 3500+ met een Zalman 7000Cu (op lowspeed 1400 rpm) en kast open zonder fans. Dus die 52 gr van bios 1.8 lijkt mij de juiste weergeave. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier echt al vanalles geprobeerd ... nu met 71.89 op stock speed uit miserie ... grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat fast writes uitzette hielp dus niet...Het iets lager clocken alsk normaal zorgde er alleen maar voor dat ie er wat langer overdoet voordat ie haakt. Nou ist om et uur ofzo |:(
Das nou eik men enige probleem nog met dit bord maar wel zwaar irritant. Ze moeten zo onderhand maares een fix uitbrengen voor dat stotteren...

EDIT: btw, vohaul hoe heb je die fast writes uitgezet in de bios ?? en bij rivatuner op force off gezet??

EDIT2: Laat maar hangen in rivatuner en in de bios uitzetten haalt niks uit. Ik krijg dat stotteren gewoon niet weg alleen op stock draaien zorgt dat et weg gaat. Mja een 6800 op stock stelt nie veel voor. Is er echt niks anders dat dit op kan lossen?? want k word echt niet goed van dat gestotter

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb fast writes alleen in het bios uit gezet. Maar ik draai dan ook bios 1.4, misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Anders wordt het verschil misschien veroorzaakt door het videokaart bios? Ik heb bios 5.40.02.15.03
en ik gebruik de forceware 76.44 driver, een of andere beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1.4 heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Ik zal 1.4 eens proberen en die beta drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Pakjebakmeel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:35:
Ik zal mijne maar eens opnieuw flashen... De temps waren namelijk eerst ok, 36 graden namelijk. Na 1 reboot meteen 15-18 graden... Ik laat het weten!
Hmm nu maar meteen 1.8 erin geknalt, temps zijn nog steeds 15 graden... Weird..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff k weet et nie meer hoor bios 1.4 en die beta drivers niks fast writes af etc allemaal haalt et niks uit....Alleen stock loopt alles zoals et hoort.
Ik weet et echt niet meer hoor. Word enk gewoon een ander bordje kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Heb m nu al een tijdje draaien die 1.8. Niks problemen met m'n configuratie (fast writes, agressive timings etc) heb t gewoon allemaal aanstaan en gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het stutter probleem doet zich ook alleen voor als je de video kaart over begint te klokken :)
tenminste bij mij. Maarja het lijkt erop dat het bij iedereen anders is en de oplossing dus ook...
erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het shutter probleem, wat houd dat in? dat je pc telkens hangt om de 2 seconden ofzo? dus echt helemaal hangt, geluid hapert etc etc..? dat probleem had ik een tijd geleden, en heb ik opgelost(nou ja bijna) door bios 1.3 er weer op te zetten en 71.81drivers te gebruiken icm 6800gt
soms heb ik vanuit een kouwe start nog last van die freezes.. na een reboot is het weer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 16:38
Wat is die stutter bug precies?

Is dat als hij blijft hangen bij het booten?
Dat hij nog wel laat zien wat voor geheugen er in zit,
en dan naar detecting ide drives gaat, en vervolgens niet verder gaat?

Of ben ik de enigste die daar last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
ArisB schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:12:

Lees het topic dan door... Er staat dat het gebeurd als je dit moederbord hebt en een nvidia 6600/6800 en die overclocked.. meestal is de oplossing om fast writes uit te zetten in de bios.
Jou probleem is iets totaal anders :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

ArisB schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:12:

offtopic:
Dat ziet eruit als een bootsequence probleem. Even jumpers nakijken dus. Ook in de bios de boot priority opgeven van de harde schijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Brainless-NL op 03-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:50:
[...]

Lees het topic dan door... Er staat dat het gebeurd als je dit moederbord hebt en een nvidia 6600/6800 en die overclocked.. meestal is de oplossing om fast writes uit te zetten in de bios.
Jou probleem is iets totaal anders :P
ik heb dus ook sinds dat ik dit mobo heb, dat ik mijn Ati Radeon 9700Pro niet meer kan oc'en
alleen ik krijg dan niet stotteren maar artifacts, alsof de vga te warm wordt, te hoge clock ofzo.
maar ben met de clock al 20mhz gezakt (gpu en mem) en krijg soms nog steeds artifacts |:(

weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben, of dat mijn geval gewoon toeval is...
draai trouwens op bios 1.5 en fast-writes uit had geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:32:
ja het stutter probleem doet zich ook alleen voor als je de video kaart over begint te klokken :)
tenminste bij mij.
Dat is het risico van overklokken...instabiliteit. Dat je iets kan overklokken waarbij alles stabiel loopt is mazzel maar geen garantie. Ik laat daarom alles gewoon op stockspeed lopen, weet ik (bijna) zeker dat ik een stabiel systeem heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 03-05-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:54:
[...]

Dat is het risico van overklokken...instabiliteit. Dat je iets kan overklokken waarbij alles stabiel loopt is mazzel maar geen garantie. Ik laat daarom alles gewoon op stockspeed lopen, weet ik (bijna) zeker dat ik een stabiel systeem heb.
Ik begin ook meer en meer van die mening te zijn ... ff testen door voorlopig enkel cpu te oc'en en de graka op stock. So far geen problemen in Half Life, Doom 3, NFSU 2, ... bidden maar :p

Stabiliteit is voor mij prioritair ... alleen raar dat de problemen zo uit het niks zijn opgedoken, en dat het geen alleenstaande gevallen zijn ... Mocht iemand hier nu es testen door een via-mobo te kopen, dan komen we al een heel end :D Leggen we allen samen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al van plan een via mobo te kopen in 1 van de komende weken. Want ik heb geen 6800 non ultra gekocht om die stock te kunne draaien...

Mja al paar keer van moederbord gewisseld en wel stotter probleem met men msi bordje en geen problemen met men p4p800 e deluxe met p4 2.4@3.0 het lijkt me toch echt aan het bordje liggen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn 6800GT te verkopen en te vervangen door een x850xt ... zouden daarmee de problemen van de baan zijn of loop ik dan nog gevaar (wegens mobo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik krijg met dat neo 2 moederbord niet eens een post screen. Weet iemand hoe dat komt?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar.. Ik heb ook last van de stutterbug wanneer mijn kaart NIET oceed is.. Hoort dit?? Ik heb dit bij drie kaarten; 6800 LE / 6800 NU / 6800 GT (dan zou je denken dat het niet aan de kaarten ligt...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Het kan idd ook zijn dat je het ook op stock snelheden hebt. Ik heb het namelijk ook met mijn 6800LE@ 16*1,5 @stock speeds. Het gaat echter na een tijdje weer weg (3 a 4 mins) als ik game (enemy territory). Met 3dmark is het wel een ramp: Ik kan nauwelijks oc'en, of hij begint al te schokken en mn score is uberlaag :( (normaal 10000, na het stotteren 8800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup je score word er verrekes door verlaagt. Maar het blijkt dat het alleen voorkomt bij geforce 6800/6600 kaarten. En niet alleen als je oced. Heb al van meerdere gelezen die ook stutter bug hadden als ze niet hadden geoced. mja een ati kaart kopen wilk et eik niet op wagen of et dan wel goed gaat. Kga denk gewoon voor een nieuw moederbord dan zulle alle problemen meteen weg zijn.

Wat vinden jullie van deze: Asus A8V Deluxe
Deze geschikt of weten jullie een betere zonder nforce chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Je kan toch ook gewoon een ander nforce3 bordje halen? Het lijkt namelijk een "msi only" probleem te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik beter eentje met een andere chipset kopen. Dalek krijg ik weer problemen met een nforce 3 bordje. Mja het blijkt dat ik het stotteren op stock speeds ook heb :r :r
Niet dat het zo vaak is ongeveer om het anderhalf uur maar, het gebeurt en dat vind ik niet echt aangenaam.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ik heb nu ineens een heel vaag ander probleem... Mn computer reboot na een tijdje als ik aan het downloaden ben (azureus) Dit gebeurd vaak als ik niet in de buurt ben, dus weet er het fijne niet van (hij reboot gewoon, of hij geeft geen beeld als ik mn screen weer aan doe) ) Ik denk dat het te maken heeft met een hele hoge irritante piep die ergens naast de cpu socket vandaan komt. Geen fysieke schade te zien. Weet iemand hier meer van?

edit: Schijnt een vrij algemeen probleem te zijn. Er komt een irritante piep uit de buurt van de condensatoren/mosfets afhankelijk van de cpu load. Ik zal even kijken of het helpt om wat terug te klokken (naar 2600mhz :P >:) )

[ Voor 21% gewijzigd door Brainless-NL op 06-05-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt totaal geen last van die stutter bug. Niet om op te scheppen ofzo, maar raar. Heb namelijk een V9999le @ 12*1,6 400/850.
Waar het dan aan ligt. Draai gewoon op 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das inderdaad wreemd ja maar, ik krijg het echt niet weg. Dus ik koop liever een nieuw moederbord zodat alles wel loopt zoals et hoort. Ik heb wel nog steeds last van zo'n NV_Disp.dll error op zen tijd. Dit had ik met men p4p800 ook al iemand anders met een 6800 kaart hier nog last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Gek, die stutter bug had ik ook met mijn oude Asus a7n deluxe met nforce2 chipset
(stock 6800LE@16,6), voornamelijk met 3dMark 03 en 05. Gek genoeg met K8N neo2 met de standaard bios nergens last van. Probleem lijkt me dus misschien van beide kanten te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, als je world of warcraft zit te spelen, en je wordt aangevallen door een tijger, en het fucking ding hangt 20 secs. waardoor je gewoon doodgaat, wordt je d'r niet vrolijk van.. En nogmaals, ik heb er last van non-oceed.. Ik denk dat als het kan dat ik dit bord ga ruilen tegen een asus a8v-deluxe, ik weet dat die borden wél overweg kunnen met een 6800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, das precies het bord dat ik ook ga halen want, ik heb het ook wel gehad met dit msi bordje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer, want ik vind het een erg lekker bordje. Naadje dat zoiets het helemaal verneukt. Ikzelf erger me echt aan die temps die niet goed worden weergegeven |:(. Ga 1,6 ook maar is proberen.. of 1,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01

OcGuru

Giulietta Qv

1,5 werkt prima, ook geen stutter bug met een 6600GT, alles draait hier prima :>

of is het probleem alleen bij de 6800 Serie ?

[ Voor 25% gewijzigd door OcGuru op 08-05-2005 12:55 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:51:
Erg jammer, want ik vind het een erg lekker bordje. Naadje dat zoiets het helemaal verneukt. Ikzelf erger me echt aan die temps die niet goed worden weergegeven |:(. Ga 1,6 ook maar is proberen.. of 1,8.
2nd that ... springt hier idle van 42 naar 51 graden en terug 8)7 Nu heb ik er me bij neergelegd dat dit niet de werkelijke temps zijn, maar het probleem is dat ie zich wel op deze baseerd om te rebooten wanneer ie boven de 70° komt !!! :r

mvg
Web Wiper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

1.6 of 1.8 helpen niet bij mij... Ik word een beetje moedeloos van dit gezeik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een K8N neo2 plat gehad met een 6800LE @ 16x1,6vp @ 380/830. en ik had de normale bios, 1.3 (of lager) volgens mij, daar had ik geen last van de problemen die jullie beschrijven. of is 1.4 heel belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:07:
[...]

2nd that ... springt hier idle van 42 naar 51 graden en terug 8)7 Nu heb ik er me bij neergelegd dat dit niet de werkelijke temps zijn, maar het probleem is dat ie zich wel op deze baseerd om te rebooten wanneer ie boven de 70° komt !!! :r

mvg
Web Wiper
Net 1,8 derop gezet. Volgens mij klopen de temps wel. Onder mijn asetek waterchill @ 2476 @ 1.6v = idli 23 / load 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Er zijn nu 2 nieuwe officiele biossen!!! versie 1.7 en 1.8.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die had ik dus... officiele 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb nu ook BIOS 1.8. Het zou een temperatuur-bug moeten fixen. Ik denk dat er toch nog een fout in zit. In Corecenter zag ik eerst temperaturen die enkele graden hoger zijn dan met BIOS 1.5.
Dat is opzich niet zo raar, maar nu is ineens mijn CPU temperatuur met een graad of 15 gezakt en is die temperatuur lager dan die in de kast... het is toch gewoon luchtkoeling, dus toch een bug. :X

Verder zag ik een instelling bij advanced features: hard disk S.M.A.R.T. Ik weet niet zeker of dit ook al in BIOS 1.5 zat, maar ik denk dat t nieuw is (ik heb geen zin om terug te flashen om te kijken ;) )

Mja de stutterbug: volgens mij issie niet weg, bij een bepaald spel stuttert hij wel es, al heb ik geen overgeklokte kaart. Maar misschien is het ook gewoon t overschakelen van Cool 'n Quiet naar full-speed (het spel is alleen soms CPU belastend) Bij andere Games die wel continu CPU belastend zijn heb ik er geen last van.

Verder vraag ik me af of Venice-cores nu ook ondersteund zijn.. niet dat het voor mij van belang is, maar toch interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Waar ik wel nieuwschierig naar ben is of MSI nog met een update komt voor de A64 X2 processor.
Die hebben ook een socket 939 en zouden met een bios update moeten werken op bestaande borden.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon er niet meer tegen....Ik wil men video kaart graag draaien zoals eerst dus heb ik maar een nieuw bordje besteld namelijk een Asus A8V Deluxe. Dan zal ik eens zien hoe het allemaal draait met die VIA chipset. Zal deze week nog wel binnekomen ik post de resultaten wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb even bij een kennis navraag gedaan. Hij heeft ook dit mobo + een 6800GT. Hij heeft alles standaard stockspeed dus niets overklokt. Had ook met alle biossen het stutterprobleem. Hij kreeg van de winkel het volgende advies:

- Bios 1.5 flashen (moest 1.5 zijn. Vraag me niet waarom)
- Na de flash computer uitzetten en dmv jumper CMOS-reset doen.
- Computer opstarten en gelijk in de bios. AGP-fastwrites uitzetten, AGP-speed op 66mhz en ATI/Nvidia speedup disablen!!! (in Cellmenu dmv verborgen opties shift-F2 + Alf-F3)

Dit heeft hij gedaan en heeft tot op heden (ca 3 weken) geen stutters meer!!!

Nogmaals. Ik weet niet of dit bij jullie ook help maar ik post dit alleen maar om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik heb gedaan wat je zei Megatron en t lijkt nu beterder!

Ik heb altijd t idee gehad dat AGP grafisch minder stabiel is dan PCI en t nieuwe PCI express. Instellingen in BIOS moeten gedisabled staan, register aanpassing in Winxp (LargeLageMinimum). Mijn oude pc met AGP had ook grafische kuurtjes.

Verdere tips voor dit mobo is ook hier te vinden. Ook hier staan goeie tips wat wel en niet te doen:
http://www.xtremesystems.....php?t=43033&page=1&pp=25

Het NV/ATI speedup disable tip staat er ook bij zag ik net.
Verder las ik nog dat de kaart (6600GT AGP) switcht van kloksnelheid van 2d (300 mhz) naar 3d (500 mhz) en doet dat automatisch. Het spel wat ik speel en een schok merk van 2d naar 3d kan dus ook gewoon de switch zijn van de kloksnelheid van de kaart en processor.

Dat schokje is met de verandering niet weg, maar de 3d weergave zelf vind ik nu veel vloeiender lopen. Verder is BIOS 1.5 wel in orde qua temperatuurmeting, ik snap niet dat ze dat eigenlijk veranderd hebben met 1.6 tm 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Coyote76 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:41:
Verder las ik nog dat de kaart (6600GT AGP) switcht van kloksnelheid van 2d (300 mhz) naar 3d (500 mhz) en doet dat automatisch.
Die kennis heeft een programmaatje Coolbit wat bij boot automatisch opstart en daarin kan hij een vinkje geven bij "switch to 3D" zodat de kaart altijd op 500mhz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Dat moet ik dan es gaan proberen dat tooltje, thanks.

Ik heb nog es uitgebreid getest met verschillende BIOS instellingen. Ik was wat voorbarig dat t allemaal vloeiender zou zijn. In bijv. MOHAA viel dat vloeiende tegen en ook waren er soms een horizontale streep op t scherm (soort verloop)
Ik heb ook 3dMark2001 geprobeerd. Het bleek dat ik 900 punten inleverde als ik in BIOS dit uitzet:
*AGP Fast Writes
*NV/ATI Speed up

Ik vind dat wel erg veel en t bleek dus ook niet beterder. Tegen alle adviezen in nu maar weer fast writes aanstaan en NV/ATI speed up op auto. Ik vind dit, voor mij de beste oplossing met minste storingen en nog t snelste ook.. :) Raar maar waar dus.

De overgang 2D --> 3D zit nog steeds de schok in, maar ik zal nog es t tooltje erop los laten.

Nog 1 ding wat bij mij het beeld ook vloeiender lijkt te maken en ook de score in 3dMark verbeterde was door in NVIDIA driver settings dit aan te zetten:
*force mipmaps --> Bilinear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al eens geprobeerd of de stutter zich ook voordoet met een ati-kaart erin ? Is dit zuiver een 6800 probleem of een breder mobo-probleem ... persoonlijk heb ik vanuit ati-hoek nog geen dergelijke verhalen opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm, misschien moet je even het probleem "stutter-bug" nader uitleggen. Ikzelf heb een X800pro en heb voor zover ik weet nergens last van. Snap ook niet helemaal wat de symptomen van het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Misschien is het inderdaad een NVIDIA probleem, ik heb een 6600GT.

Ik heb zelf MSI gemaild voor t temp. probleem in BIOS 1.8 (CPU temp. ineens van 36 idle naar 22 idle), ik moest nog wat extra info geven over hoe en waarom, wordt dus nog vervolgd.

Misschien is het een goed idee dat iemand een mail stuurt naar MSI die veel last heeft van het stutterprobleem? Die kan t ook t beste uitleggen (wanneer t gebeurt enzo ook)

mailadres van MSI: support@msi.com.tw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Heb ze even gemaild:
Good afternoon

I would like to know if you are aware of the stuttering problem that occurs on many k8n neo2 boards in combination with a geforce 6 card. Many people experience stuttering in games and benchmarks, including me. This often occurs at the beginning of playing a game, and eventually fades away. Also in 3dmark, for example, when stuttering occurs, it results in a much lower score. Is this problem known to you? Is there a solution?

There is a large tech forum in the Netherlands where this problem is being discussed.

It might be handy to read the concerning topic (if you have a Dutch employee somewhere around)
K8N Neo2 Plat nieuwe BIOS 1.6 met Stutter bugfix

No bios update has solved this problem yet.

Best regards

Marcel Arlar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ze ook pas nog gemaild enige antwoord van hun kant was probeer 1.8 bios |:(

Mischien heb jij meer geluk afwachten dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Het temperatuurprobleem nog ff:

Vandaag weer bericht terug gekregen van MSI met t verzoek ook nog es naar BIOS 1.7 te kijken en welke CPU ik heb (= 3000+ Winchester).
Met BIOS 1.7 krijg ik meteen hetzelfde foute resultaat: CPU temperatuur is veel te laag:

26 graden in PC Health status in BIOS en 23 graden in Core Center. Het komt overeen met dat van BIOS 1.8. In BIOS 1.8 kwam deze lage temperatuur niet meteen boven water, maar na shutdown van de pc en een herstart tijdje later had ik die lage temperaturen. Ze zijn er dan permanent (tenzij je terugflashed naar 1.5)

wordt dus vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ATI kaart erin en gaan maar ... blij dat die problemen nu al van de baan zijn :p

Suc6 you all !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu een ati kaart erin dan??
Binnekort mijn A8V Deluxe en dan maar hopen dak daar minder problemen mee heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:07:
ATI kaart erin en gaan maar ... blij dat die problemen nu al van de baan zijn :p

Suc6 you all !
Welke ATI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:06:
Heb je nu een ati kaart erin dan??
Binnekort mijn A8V Deluxe en dan maar hopen dak daar minder problemen mee heb ;)
Asus extreme x850xt ... Alles draait nu vlekkeloos :) Wel ff wennen aan die ati-drivers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dan is mijn A8V Deluxe oplossing toch wat goedkoper ;)

Ik heb em der nu inzitten vid kaart weer op oude overclock gezet draait als een tierelier :*) :*)

Ik ben tevreden :Y) En wat nou te doen met die MSI K8N Neo2 Plat...Na al men frustratie gooi ek em et liefst kapot maar, lijkt me beter om te kijke ofk er nog wa geld voor kan krijge :)
Pagina: 1 2 Laatste