K8N Neo2 Plat nieuwe BIOS 1.6 met Stutter bugfix

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb vandaag mijn neo2 (bios 1.4) binnen gekregen en alles gemonteerd. Ik heb inderdaad de stutter bug als ik mijn xfx 6800gt oc.
Maar als ik agp fast writes in de bios uitzet dan loopt het gewoon prima zonder stotteren @ 405/1120
ik haal netjes 5500 3dmarks in 05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
ik heb eergister mn bios geflashed naar 1.6, geen problemen ondervonden.. ook niets aan de hand met de temperaturen..
de post gaat idd een stuk sneller hier, en in games gaat nogsteeds prima.

specs:
R9800PRO
AMD 3500+ Clawhammer
1GB Winbond UTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ik zal mijne maar eens opnieuw flashen... De temps waren namelijk eerst ok, 36 graden namelijk. Na 1 reboot meteen 15-18 graden... Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt me op dat ik benches perfect kan draaien aan zo'n 5580 marks op 400/1100, maar ingame komt de stutter voor ... duurt zo'n 5 seconden en dan kan ik weer gewoon verder gaan ...op 380/1050 heb ik het niet. Ff kijken of mijn nieuwe zalman vf700 verandering in de zaak kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb het alweer naar 400/870 moeten zetten op men 6800 Non ultra..
Tot nu toe nog nergens last van gehad k zal dat fast writes eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kheb net ns de 1.8 erop geflashed (ben geen overclocker) maar de temps lijken iig weer normaal. nu ns kijken offie stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou k heb dan eindelijk alles stabiel en overclocked et werkt allemaal perfect nou zonder stotteren of andere vage dingen en dat met de 1.5 bios ik ben blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:26:
Nou k heb dan eindelijk alles stabiel en overclocked et werkt allemaal perfect nou zonder stotteren of andere vage dingen en dat met de 1.5 bios ik ben blij ;)
En wat deed je daar dan precies voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Waarschijnlijk terug naar 1.5 ipv 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij ook agp fast writes uitgezet heeft ;)
(net zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm, daar kan je idd ook behoorlijk wat instabiliteit van krijgen... Vreemd genoeg haal je helemaal geen hogere score's als dat aanstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens heb ik gelezen dat een nieuwe bios in je vid kaart flashen het stutter probleem ook oplost, met agp fast writes aan. Ik weet voor de rest niet welke bios en of dit in alle gevallen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Ik heb niet zo'n topmodel vidkaart als jullie en ik doe ook niet aan overklokken maar voor zover ik weet wordt altijd aangeraden om AGP-fastwrites te disablen ivm stabiliteitsproblemen.

Ik heb nu ook die 1.8 geflashed en ik denk dat nu eindelijk mijn temps goed uitgelezen worden.
temps t/m bios 1.5 -> coldboot 62 gr. met warmboot 42 gr.
Bios 1.6 -> cold of warmboot 37 gr.
Bios 1.8 -> cold of warmboot 52 gr.

Ik heb een 3500+ met een Zalman 7000Cu (op lowspeed 1400 rpm) en kast open zonder fans. Dus die 52 gr van bios 1.8 lijkt mij de juiste weergeave. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier echt al vanalles geprobeerd ... nu met 71.89 op stock speed uit miserie ... grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat fast writes uitzette hielp dus niet...Het iets lager clocken alsk normaal zorgde er alleen maar voor dat ie er wat langer overdoet voordat ie haakt. Nou ist om et uur ofzo |:(
Das nou eik men enige probleem nog met dit bord maar wel zwaar irritant. Ze moeten zo onderhand maares een fix uitbrengen voor dat stotteren...

EDIT: btw, vohaul hoe heb je die fast writes uitgezet in de bios ?? en bij rivatuner op force off gezet??

EDIT2: Laat maar hangen in rivatuner en in de bios uitzetten haalt niks uit. Ik krijg dat stotteren gewoon niet weg alleen op stock draaien zorgt dat et weg gaat. Mja een 6800 op stock stelt nie veel voor. Is er echt niks anders dat dit op kan lossen?? want k word echt niet goed van dat gestotter

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb fast writes alleen in het bios uit gezet. Maar ik draai dan ook bios 1.4, misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Anders wordt het verschil misschien veroorzaakt door het videokaart bios? Ik heb bios 5.40.02.15.03
en ik gebruik de forceware 76.44 driver, een of andere beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1.4 heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Ik zal 1.4 eens proberen en die beta drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Pakjebakmeel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:35:
Ik zal mijne maar eens opnieuw flashen... De temps waren namelijk eerst ok, 36 graden namelijk. Na 1 reboot meteen 15-18 graden... Ik laat het weten!
Hmm nu maar meteen 1.8 erin geknalt, temps zijn nog steeds 15 graden... Weird..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff k weet et nie meer hoor bios 1.4 en die beta drivers niks fast writes af etc allemaal haalt et niks uit....Alleen stock loopt alles zoals et hoort.
Ik weet et echt niet meer hoor. Word enk gewoon een ander bordje kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb m nu al een tijdje draaien die 1.8. Niks problemen met m'n configuratie (fast writes, agressive timings etc) heb t gewoon allemaal aanstaan en gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het stutter probleem doet zich ook alleen voor als je de video kaart over begint te klokken :)
tenminste bij mij. Maarja het lijkt erop dat het bij iedereen anders is en de oplossing dus ook...
erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het shutter probleem, wat houd dat in? dat je pc telkens hangt om de 2 seconden ofzo? dus echt helemaal hangt, geluid hapert etc etc..? dat probleem had ik een tijd geleden, en heb ik opgelost(nou ja bijna) door bios 1.3 er weer op te zetten en 71.81drivers te gebruiken icm 6800gt
soms heb ik vanuit een kouwe start nog last van die freezes.. na een reboot is het weer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 12:06
Wat is die stutter bug precies?

Is dat als hij blijft hangen bij het booten?
Dat hij nog wel laat zien wat voor geheugen er in zit,
en dan naar detecting ide drives gaat, en vervolgens niet verder gaat?

Of ben ik de enigste die daar last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
ArisB schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:12:

Lees het topic dan door... Er staat dat het gebeurd als je dit moederbord hebt en een nvidia 6600/6800 en die overclocked.. meestal is de oplossing om fast writes uit te zetten in de bios.
Jou probleem is iets totaal anders :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

ArisB schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:12:

offtopic:
Dat ziet eruit als een bootsequence probleem. Even jumpers nakijken dus. Ook in de bios de boot priority opgeven van de harde schijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Brainless-NL op 03-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:50:
[...]

Lees het topic dan door... Er staat dat het gebeurd als je dit moederbord hebt en een nvidia 6600/6800 en die overclocked.. meestal is de oplossing om fast writes uit te zetten in de bios.
Jou probleem is iets totaal anders :P
ik heb dus ook sinds dat ik dit mobo heb, dat ik mijn Ati Radeon 9700Pro niet meer kan oc'en
alleen ik krijg dan niet stotteren maar artifacts, alsof de vga te warm wordt, te hoge clock ofzo.
maar ben met de clock al 20mhz gezakt (gpu en mem) en krijg soms nog steeds artifacts |:(

weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben, of dat mijn geval gewoon toeval is...
draai trouwens op bios 1.5 en fast-writes uit had geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:32:
ja het stutter probleem doet zich ook alleen voor als je de video kaart over begint te klokken :)
tenminste bij mij.
Dat is het risico van overklokken...instabiliteit. Dat je iets kan overklokken waarbij alles stabiel loopt is mazzel maar geen garantie. Ik laat daarom alles gewoon op stockspeed lopen, weet ik (bijna) zeker dat ik een stabiel systeem heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 03-05-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:54:
[...]

Dat is het risico van overklokken...instabiliteit. Dat je iets kan overklokken waarbij alles stabiel loopt is mazzel maar geen garantie. Ik laat daarom alles gewoon op stockspeed lopen, weet ik (bijna) zeker dat ik een stabiel systeem heb.
Ik begin ook meer en meer van die mening te zijn ... ff testen door voorlopig enkel cpu te oc'en en de graka op stock. So far geen problemen in Half Life, Doom 3, NFSU 2, ... bidden maar :p

Stabiliteit is voor mij prioritair ... alleen raar dat de problemen zo uit het niks zijn opgedoken, en dat het geen alleenstaande gevallen zijn ... Mocht iemand hier nu es testen door een via-mobo te kopen, dan komen we al een heel end :D Leggen we allen samen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al van plan een via mobo te kopen in 1 van de komende weken. Want ik heb geen 6800 non ultra gekocht om die stock te kunne draaien...

Mja al paar keer van moederbord gewisseld en wel stotter probleem met men msi bordje en geen problemen met men p4p800 e deluxe met p4 2.4@3.0 het lijkt me toch echt aan het bordje liggen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn 6800GT te verkopen en te vervangen door een x850xt ... zouden daarmee de problemen van de baan zijn of loop ik dan nog gevaar (wegens mobo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik krijg met dat neo 2 moederbord niet eens een post screen. Weet iemand hoe dat komt?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar.. Ik heb ook last van de stutterbug wanneer mijn kaart NIET oceed is.. Hoort dit?? Ik heb dit bij drie kaarten; 6800 LE / 6800 NU / 6800 GT (dan zou je denken dat het niet aan de kaarten ligt...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Het kan idd ook zijn dat je het ook op stock snelheden hebt. Ik heb het namelijk ook met mijn 6800LE@ 16*1,5 @stock speeds. Het gaat echter na een tijdje weer weg (3 a 4 mins) als ik game (enemy territory). Met 3dmark is het wel een ramp: Ik kan nauwelijks oc'en, of hij begint al te schokken en mn score is uberlaag :( (normaal 10000, na het stotteren 8800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup je score word er verrekes door verlaagt. Maar het blijkt dat het alleen voorkomt bij geforce 6800/6600 kaarten. En niet alleen als je oced. Heb al van meerdere gelezen die ook stutter bug hadden als ze niet hadden geoced. mja een ati kaart kopen wilk et eik niet op wagen of et dan wel goed gaat. Kga denk gewoon voor een nieuw moederbord dan zulle alle problemen meteen weg zijn.

Wat vinden jullie van deze: Asus A8V Deluxe
Deze geschikt of weten jullie een betere zonder nforce chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Je kan toch ook gewoon een ander nforce3 bordje halen? Het lijkt namelijk een "msi only" probleem te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik beter eentje met een andere chipset kopen. Dalek krijg ik weer problemen met een nforce 3 bordje. Mja het blijkt dat ik het stotteren op stock speeds ook heb :r :r
Niet dat het zo vaak is ongeveer om het anderhalf uur maar, het gebeurt en dat vind ik niet echt aangenaam.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ik heb nu ineens een heel vaag ander probleem... Mn computer reboot na een tijdje als ik aan het downloaden ben (azureus) Dit gebeurd vaak als ik niet in de buurt ben, dus weet er het fijne niet van (hij reboot gewoon, of hij geeft geen beeld als ik mn screen weer aan doe) ) Ik denk dat het te maken heeft met een hele hoge irritante piep die ergens naast de cpu socket vandaan komt. Geen fysieke schade te zien. Weet iemand hier meer van?

edit: Schijnt een vrij algemeen probleem te zijn. Er komt een irritante piep uit de buurt van de condensatoren/mosfets afhankelijk van de cpu load. Ik zal even kijken of het helpt om wat terug te klokken (naar 2600mhz :P >:) )

[ Voor 21% gewijzigd door Brainless-NL op 06-05-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt totaal geen last van die stutter bug. Niet om op te scheppen ofzo, maar raar. Heb namelijk een V9999le @ 12*1,6 400/850.
Waar het dan aan ligt. Draai gewoon op 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das inderdaad wreemd ja maar, ik krijg het echt niet weg. Dus ik koop liever een nieuw moederbord zodat alles wel loopt zoals et hoort. Ik heb wel nog steeds last van zo'n NV_Disp.dll error op zen tijd. Dit had ik met men p4p800 ook al iemand anders met een 6800 kaart hier nog last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Gek, die stutter bug had ik ook met mijn oude Asus a7n deluxe met nforce2 chipset
(stock 6800LE@16,6), voornamelijk met 3dMark 03 en 05. Gek genoeg met K8N neo2 met de standaard bios nergens last van. Probleem lijkt me dus misschien van beide kanten te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, als je world of warcraft zit te spelen, en je wordt aangevallen door een tijger, en het fucking ding hangt 20 secs. waardoor je gewoon doodgaat, wordt je d'r niet vrolijk van.. En nogmaals, ik heb er last van non-oceed.. Ik denk dat als het kan dat ik dit bord ga ruilen tegen een asus a8v-deluxe, ik weet dat die borden wél overweg kunnen met een 6800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, das precies het bord dat ik ook ga halen want, ik heb het ook wel gehad met dit msi bordje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer, want ik vind het een erg lekker bordje. Naadje dat zoiets het helemaal verneukt. Ikzelf erger me echt aan die temps die niet goed worden weergegeven |:(. Ga 1,6 ook maar is proberen.. of 1,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

1,5 werkt prima, ook geen stutter bug met een 6600GT, alles draait hier prima :>

of is het probleem alleen bij de 6800 Serie ?

[ Voor 25% gewijzigd door OcGuru op 08-05-2005 12:55 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:51:
Erg jammer, want ik vind het een erg lekker bordje. Naadje dat zoiets het helemaal verneukt. Ikzelf erger me echt aan die temps die niet goed worden weergegeven |:(. Ga 1,6 ook maar is proberen.. of 1,8.
2nd that ... springt hier idle van 42 naar 51 graden en terug 8)7 Nu heb ik er me bij neergelegd dat dit niet de werkelijke temps zijn, maar het probleem is dat ie zich wel op deze baseerd om te rebooten wanneer ie boven de 70° komt !!! :r

mvg
Web Wiper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

1.6 of 1.8 helpen niet bij mij... Ik word een beetje moedeloos van dit gezeik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een K8N neo2 plat gehad met een 6800LE @ 16x1,6vp @ 380/830. en ik had de normale bios, 1.3 (of lager) volgens mij, daar had ik geen last van de problemen die jullie beschrijven. of is 1.4 heel belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:07:
[...]

2nd that ... springt hier idle van 42 naar 51 graden en terug 8)7 Nu heb ik er me bij neergelegd dat dit niet de werkelijke temps zijn, maar het probleem is dat ie zich wel op deze baseerd om te rebooten wanneer ie boven de 70° komt !!! :r

mvg
Web Wiper
Net 1,8 derop gezet. Volgens mij klopen de temps wel. Onder mijn asetek waterchill @ 2476 @ 1.6v = idli 23 / load 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Er zijn nu 2 nieuwe officiele biossen!!! versie 1.7 en 1.8.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die had ik dus... officiele 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb nu ook BIOS 1.8. Het zou een temperatuur-bug moeten fixen. Ik denk dat er toch nog een fout in zit. In Corecenter zag ik eerst temperaturen die enkele graden hoger zijn dan met BIOS 1.5.
Dat is opzich niet zo raar, maar nu is ineens mijn CPU temperatuur met een graad of 15 gezakt en is die temperatuur lager dan die in de kast... het is toch gewoon luchtkoeling, dus toch een bug. :X

Verder zag ik een instelling bij advanced features: hard disk S.M.A.R.T. Ik weet niet zeker of dit ook al in BIOS 1.5 zat, maar ik denk dat t nieuw is (ik heb geen zin om terug te flashen om te kijken ;) )

Mja de stutterbug: volgens mij issie niet weg, bij een bepaald spel stuttert hij wel es, al heb ik geen overgeklokte kaart. Maar misschien is het ook gewoon t overschakelen van Cool 'n Quiet naar full-speed (het spel is alleen soms CPU belastend) Bij andere Games die wel continu CPU belastend zijn heb ik er geen last van.

Verder vraag ik me af of Venice-cores nu ook ondersteund zijn.. niet dat het voor mij van belang is, maar toch interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Waar ik wel nieuwschierig naar ben is of MSI nog met een update komt voor de A64 X2 processor.
Die hebben ook een socket 939 en zouden met een bios update moeten werken op bestaande borden.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon er niet meer tegen....Ik wil men video kaart graag draaien zoals eerst dus heb ik maar een nieuw bordje besteld namelijk een Asus A8V Deluxe. Dan zal ik eens zien hoe het allemaal draait met die VIA chipset. Zal deze week nog wel binnekomen ik post de resultaten wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb even bij een kennis navraag gedaan. Hij heeft ook dit mobo + een 6800GT. Hij heeft alles standaard stockspeed dus niets overklokt. Had ook met alle biossen het stutterprobleem. Hij kreeg van de winkel het volgende advies:

- Bios 1.5 flashen (moest 1.5 zijn. Vraag me niet waarom)
- Na de flash computer uitzetten en dmv jumper CMOS-reset doen.
- Computer opstarten en gelijk in de bios. AGP-fastwrites uitzetten, AGP-speed op 66mhz en ATI/Nvidia speedup disablen!!! (in Cellmenu dmv verborgen opties shift-F2 + Alf-F3)

Dit heeft hij gedaan en heeft tot op heden (ca 3 weken) geen stutters meer!!!

Nogmaals. Ik weet niet of dit bij jullie ook help maar ik post dit alleen maar om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik heb gedaan wat je zei Megatron en t lijkt nu beterder!

Ik heb altijd t idee gehad dat AGP grafisch minder stabiel is dan PCI en t nieuwe PCI express. Instellingen in BIOS moeten gedisabled staan, register aanpassing in Winxp (LargeLageMinimum). Mijn oude pc met AGP had ook grafische kuurtjes.

Verdere tips voor dit mobo is ook hier te vinden. Ook hier staan goeie tips wat wel en niet te doen:
http://www.xtremesystems.....php?t=43033&page=1&pp=25

Het NV/ATI speedup disable tip staat er ook bij zag ik net.
Verder las ik nog dat de kaart (6600GT AGP) switcht van kloksnelheid van 2d (300 mhz) naar 3d (500 mhz) en doet dat automatisch. Het spel wat ik speel en een schok merk van 2d naar 3d kan dus ook gewoon de switch zijn van de kloksnelheid van de kaart en processor.

Dat schokje is met de verandering niet weg, maar de 3d weergave zelf vind ik nu veel vloeiender lopen. Verder is BIOS 1.5 wel in orde qua temperatuurmeting, ik snap niet dat ze dat eigenlijk veranderd hebben met 1.6 tm 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Coyote76 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:41:
Verder las ik nog dat de kaart (6600GT AGP) switcht van kloksnelheid van 2d (300 mhz) naar 3d (500 mhz) en doet dat automatisch.
Die kennis heeft een programmaatje Coolbit wat bij boot automatisch opstart en daarin kan hij een vinkje geven bij "switch to 3D" zodat de kaart altijd op 500mhz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Dat moet ik dan es gaan proberen dat tooltje, thanks.

Ik heb nog es uitgebreid getest met verschillende BIOS instellingen. Ik was wat voorbarig dat t allemaal vloeiender zou zijn. In bijv. MOHAA viel dat vloeiende tegen en ook waren er soms een horizontale streep op t scherm (soort verloop)
Ik heb ook 3dMark2001 geprobeerd. Het bleek dat ik 900 punten inleverde als ik in BIOS dit uitzet:
*AGP Fast Writes
*NV/ATI Speed up

Ik vind dat wel erg veel en t bleek dus ook niet beterder. Tegen alle adviezen in nu maar weer fast writes aanstaan en NV/ATI speed up op auto. Ik vind dit, voor mij de beste oplossing met minste storingen en nog t snelste ook.. :) Raar maar waar dus.

De overgang 2D --> 3D zit nog steeds de schok in, maar ik zal nog es t tooltje erop los laten.

Nog 1 ding wat bij mij het beeld ook vloeiender lijkt te maken en ook de score in 3dMark verbeterde was door in NVIDIA driver settings dit aan te zetten:
*force mipmaps --> Bilinear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al eens geprobeerd of de stutter zich ook voordoet met een ati-kaart erin ? Is dit zuiver een 6800 probleem of een breder mobo-probleem ... persoonlijk heb ik vanuit ati-hoek nog geen dergelijke verhalen opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm, misschien moet je even het probleem "stutter-bug" nader uitleggen. Ikzelf heb een X800pro en heb voor zover ik weet nergens last van. Snap ook niet helemaal wat de symptomen van het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Misschien is het inderdaad een NVIDIA probleem, ik heb een 6600GT.

Ik heb zelf MSI gemaild voor t temp. probleem in BIOS 1.8 (CPU temp. ineens van 36 idle naar 22 idle), ik moest nog wat extra info geven over hoe en waarom, wordt dus nog vervolgd.

Misschien is het een goed idee dat iemand een mail stuurt naar MSI die veel last heeft van het stutterprobleem? Die kan t ook t beste uitleggen (wanneer t gebeurt enzo ook)

mailadres van MSI: support@msi.com.tw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Heb ze even gemaild:
Good afternoon

I would like to know if you are aware of the stuttering problem that occurs on many k8n neo2 boards in combination with a geforce 6 card. Many people experience stuttering in games and benchmarks, including me. This often occurs at the beginning of playing a game, and eventually fades away. Also in 3dmark, for example, when stuttering occurs, it results in a much lower score. Is this problem known to you? Is there a solution?

There is a large tech forum in the Netherlands where this problem is being discussed.

It might be handy to read the concerning topic (if you have a Dutch employee somewhere around)
K8N Neo2 Plat nieuwe BIOS 1.6 met Stutter bugfix

No bios update has solved this problem yet.

Best regards

Marcel Arlar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ze ook pas nog gemaild enige antwoord van hun kant was probeer 1.8 bios |:(

Mischien heb jij meer geluk afwachten dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Het temperatuurprobleem nog ff:

Vandaag weer bericht terug gekregen van MSI met t verzoek ook nog es naar BIOS 1.7 te kijken en welke CPU ik heb (= 3000+ Winchester).
Met BIOS 1.7 krijg ik meteen hetzelfde foute resultaat: CPU temperatuur is veel te laag:

26 graden in PC Health status in BIOS en 23 graden in Core Center. Het komt overeen met dat van BIOS 1.8. In BIOS 1.8 kwam deze lage temperatuur niet meteen boven water, maar na shutdown van de pc en een herstart tijdje later had ik die lage temperaturen. Ze zijn er dan permanent (tenzij je terugflashed naar 1.5)

wordt dus vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ATI kaart erin en gaan maar ... blij dat die problemen nu al van de baan zijn :p

Suc6 you all !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu een ati kaart erin dan??
Binnekort mijn A8V Deluxe en dan maar hopen dak daar minder problemen mee heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:07:
ATI kaart erin en gaan maar ... blij dat die problemen nu al van de baan zijn :p

Suc6 you all !
Welke ATI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:06:
Heb je nu een ati kaart erin dan??
Binnekort mijn A8V Deluxe en dan maar hopen dak daar minder problemen mee heb ;)
Asus extreme x850xt ... Alles draait nu vlekkeloos :) Wel ff wennen aan die ati-drivers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dan is mijn A8V Deluxe oplossing toch wat goedkoper ;)

Ik heb em der nu inzitten vid kaart weer op oude overclock gezet draait als een tierelier :*) :*)

Ik ben tevreden :Y) En wat nou te doen met die MSI K8N Neo2 Plat...Na al men frustratie gooi ek em et liefst kapot maar, lijkt me beter om te kijke ofk er nog wa geld voor kan krijge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

klokt die a8v een beetje fatsoenlijk over? Of heb je dat nog niet geprobeerd?

btw:
Ik heb antwoord op mn mail gehad :(
Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting MSI Technical Support.

Regarding to your concern, please refer to below suggestions to see if any can helps,

1)Load BIOS Setup Defaults.

2)Reinstall all the drivers for your motherboard from below link,

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1.

3) Update the latest VGA driver for your card and latest DirectX.

4)Install relevant patch for your games if they have.

5)Change another memory with different brand.

6)Change another power supply with higher power.

Please feel free to let us know if you still have any further issues or inquiries.

Best regards,

MSI Technical Support
Wat een dakhazen :/ :r

[ Voor 85% gewijzigd door Brainless-NL op 14-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij klokt gewoon weer normaal over naar 2.5

Hoger heb ik nog niet geprobeerd toch eens kijke of ie wat hoger wil dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft iemand hier nog meer het probleem dat elke BIOS versie hoger dan 1.4 het vertikt om de DVD/CDROM stations te herkennen tijdens het booten zodat je het booten van CD kan vergeten?

Begin echt een beetje moedeloos te worden van die Neo2... tot nu toe alleen maar problemen met m'n GF6800 Ultra (stutters, artifacts en noem maar op) (BIOS 1.0 t/m 1.4) en nu (met de BIOS versies 1.5 en 1.8) vertikt hij het ook nog eens vrolijk om vanaf mijn (volledig legale!) Windows XP CD te booten...

Denk dat ik toch eens binnenkort ga rondneuzen voor een ander merk/type moederbord want hier wordt ik dus echt totaal niet blij van.

(En ohja, de drives worden wél normaal herkend door Windows XP dus aan de verbinding tussen IDE controller en drives ligt het niet)

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 15-05-2005 15:23 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@mindcrash: Geen last van. Ik heb een LiteOn dvd-reader en een BenQ cd/dvd-brander in mijn pc'tje hangen en met geen enkele bios problemen mee gehad. Ze worden gewoon herkend en kan er gewoon van booten met boot-cd. Misschien een biossetting die niet goed staat?

[ Voor 5% gewijzigd door Nilco op 15-05-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

een tip: Als je wilt booten vanaf een bepaald medium: Op f11 rammen in de POST. Dan krijg je een boot menu en kan je kiezen waarvanaf je wilt booten. Misschien overbodig, maar misschien nuttig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brainless-NL op 15-05-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

MEGATRON schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:42:
@mindcrash: Geen last van. Ik heb een LiteOn dvd-reader en een BenQ cd/dvd-brander in mijn pc'tje hangen en met geen enkele bios problemen mee gehad. Ze worden gewoon herkend en kan er gewoon van booten met boot-cd. Misschien een biossetting die niet goed staat?
Nouja, het is niet zozeer een configuratiekwestie, maar meer dat het merk/type niet bij de Primary Master en Slave in de Standard CMOS features genoemd staat... dat vind ik al heel erg weird. (en discutabele hardware heb ik niet, maak alleen maar gebruik van A-merk producten - in dit geval Pioneer en Sony).

Wellicht dat er nog allemaal troep in de CMOS staat van oudere versies... ik zal zometeen weer eens gaan flashen naar v1.8 (even tijdelijk teruggeflashed naar v1.3) en vervolgens een CMOS reset doen... eens kijken wat er dan gebeurd.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Laatst online: 11-09 08:52
mindcrash schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:08:
[...]

Nouja, het is niet zozeer een configuratiekwestie, maar meer dat het merk/type niet bij de Primary Master en Slave in de Standard CMOS features genoemd staat... dat vind ik al heel erg weird. (en discutabele hardware heb ik niet, maak alleen maar gebruik van A-merk producten - in dit geval Pioneer en Sony).

Wellicht dat er nog allemaal troep in de CMOS staat van oudere versies... ik zal zometeen weer eens gaan flashen naar v1.8 (even tijdelijk teruggeflashed naar v1.3) en vervolgens een CMOS reset doen... eens kijken wat er dan gebeurd.
En zeker dat je master/slave-instellingen goed staan? (lijkt een triviale vraag, maar is vaak het probleem in zo een gevallen)

Ik heb ook al eens voorgehad dat een pinnetje van mijn NEC 3500 ingeduwd was, met als gevolg dat de drive niet meer herkend werd. Ik heb die er dan met een tang weer moeten uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb nou zo een tijdje getest met dit moederbord...En kan echt zegge heb nergens meer last van alles is opgelost dus ja voor mij is het opgelost 8)

Leve Asus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

lang leve k8t800 pro bedoel je....

[ Voor 7% gewijzigd door Brainless-NL op 18-05-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainless-NL schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:05:
lang leve k8t800 pro bedoel je....
Hehe oeps....Mja dat is niet zo eingelijk want andere nforce 3 borden blijken dit probleem niet te hebben. Ik weet het niet zeker maar ik ga het nie proberen 2 moederborden kopen heeft me al genoeg gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
MEGATRON schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:42:
Hier had ik gister last van, had per ongeluk raid op mn ide aangezet :) Ik kon ook niet booten vanaf cd, terwijl hij wel werd gezien.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net nieuwe 1.8 bios erin gezet in de hoop mijn tempmeting op te lossen ...

Voorheen:
1° boot : idle 53° (44 in bios)
2° boot : idle 44°

Nu
1° boot : idle 54° (54 in bios)
2° boot : 54°

Terwijl ie helemaal niet warm aanvoelt ... MSI heeft zo afgedaan voor mij, dit bord gooi ik er deze maand nog uit ! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Temperatuur uitlees problemen heb je met bijna elk merk mainbord. En wat boeit de temp nou, als het echt te warm wordt gaat ie vanzelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@ Webwiper : Heb jij je cpu overklokt? Ik heb ook een 3500+ (NC) en een zalman 7000cu maar met bios 1.8 heb ik idle 46 gr. (fan draait 1400 rpm met een open pc-kast en een kamertemp van 28 gr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cpu non oc, kamertemp 24° ... nu merk ik wel dat ie stressed (na drie kawartier hl2) niet hoger komt dan 62 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Wat je kan doen is even je zalman er afhalen, stofvrij maken en nieuwe zilverprut erop. Kijken wat dan je cpu-temp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kun je met de nieuwe biossen 1.5 en hoger nu al hdd's op sata 1 en 2 hangen en overklokken, of werrkt dat nog steeds niet???

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat de Asus plank (A8V Deluxe) ook genoeg problemen kent, vooral qua geheugen en dual channel...

Ik wou eerst ook de Asus hebben, maar ben daarna van mening verandert.
De MSI Neo2 heeft een iets betere performance en ik ben zowieso niet van plan om mijn videokaart te gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke BIOS geeft nog de temperatuur goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

1.5 en lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Met die firmwares (ook met 1.6 trouwens) had ik dus last van coldboot bug. Met 1.8 heb ik dat niet en lijkt de cpu-temp goed. (46 idle / 55 load met een kamertemp van 28 gr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:43:
net nieuwe 1.8 bios erin gezet in de hoop mijn tempmeting op te lossen ...

Voorheen:
1° boot : idle 53° (44 in bios)
2° boot : idle 44°

Nu
1° boot : idle 54° (54 in bios)
2° boot : 54°

Terwijl ie helemaal niet warm aanvoelt ... MSI heeft zo afgedaan voor mij, dit bord gooi ik er deze maand nog uit ! :r
Waarom zou je een mobo wegdoen omdat die verkeerde temps uitleest ? Daar hebben wel meer mobo's last van :?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol... Ik had 1.4 gewoon standaard erop. Zelfs onder waterchill gaf die 55 graden aan. Met lage watertemp en een koel blokje. Daar klopte dus helemaal niks van.
Maargoed als dat klopte, hadden ze het toch ook niet hoeven fixen in 1.8 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

bij mij zijn de temps met de 1.8 bios niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hangt ie weer aan 44 idle en 52 full stressed ???? grrmbl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:56
Brainless-NL schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:50:
Bij mij ook niet, 25 graden is de cpu nu. En dat lijkt me bijna onmogelijk met luchtkoeling. Wat mij betreft mogen ze snel komen met een nieuwe bios update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
Brainless-NL schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:50:
Bij mij ook niet, idle 44 stressed 52
Ziet er redelijk uit zou je denken maar mijn Zalman is lauw.

Ben weer terug naar bios 1.6, idle 33, stressed 41, komt meer overeen met de temperatuur die ik voel aan mijn koeler.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu constant rond de 45-47 idle ... wel stabiel in die zin dat het idem blijft bij eerste boot als bij warme reboot ! Stressed blijft ie onder de 55°

Als ie zo blijft is dat voldoende voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme.. Heb ik net een a8v-deluxe.. Heb ik hetzelfde probleem, alleen in agressievere mate! De PC reboot gewoon keihard als ik een half uurtje world of warcraft speel.. Volgens mij moet ik nu de oorzaak écht elders gaan zoeken.. Maar es memtesten e.d. straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een weekje testen en gamen kan ik concluderen dat ik er eindelijk ben :)

idle temps: ('t is nu wel 26 ° hier)
cpu: 46°
mobo: 32°
gpu core: 44°
gpu env : 42°

Stressed temps:
cpu: 56°
mobo: 36°
gpu core: +/- 70 (bewust fan trager gezet voor geluid)
gpu env: 50°

Idem bij opstart als bij warme boot

Hout vasthouden en voorlopig geen bios-flashes meer voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En indeed ... pc nog steeds stabiel en met goede, eenduidige temperaturen ... Ik kom met geen vinger meer aan dit bios :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn aopen aeolus 6800gt omgeruild voor n nieuwe, omdat me tempsensor kapot was, en ik met die hitte afgelopen week niet eens normaal met me pc kon werken zo haperde die zonder dat ik ook maar in n game zat ofzo... alles werkt nu weer prima, alle games draaien weer goed :D
Pagina: 1 2 Laatste