K8N Neo2 Plat nieuwe BIOS 1.6 met Stutter bugfix

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 980 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

klokt die a8v een beetje fatsoenlijk over? Of heb je dat nog niet geprobeerd?

btw:
Ik heb antwoord op mn mail gehad :(
Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting MSI Technical Support.

Regarding to your concern, please refer to below suggestions to see if any can helps,

1)Load BIOS Setup Defaults.

2)Reinstall all the drivers for your motherboard from below link,

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1.

3) Update the latest VGA driver for your card and latest DirectX.

4)Install relevant patch for your games if they have.

5)Change another memory with different brand.

6)Change another power supply with higher power.

Please feel free to let us know if you still have any further issues or inquiries.

Best regards,

MSI Technical Support
Wat een dakhazen :/ :r

[ Voor 85% gewijzigd door Brainless-NL op 14-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij klokt gewoon weer normaal over naar 2.5

Hoger heb ik nog niet geprobeerd toch eens kijke of ie wat hoger wil dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft iemand hier nog meer het probleem dat elke BIOS versie hoger dan 1.4 het vertikt om de DVD/CDROM stations te herkennen tijdens het booten zodat je het booten van CD kan vergeten?

Begin echt een beetje moedeloos te worden van die Neo2... tot nu toe alleen maar problemen met m'n GF6800 Ultra (stutters, artifacts en noem maar op) (BIOS 1.0 t/m 1.4) en nu (met de BIOS versies 1.5 en 1.8) vertikt hij het ook nog eens vrolijk om vanaf mijn (volledig legale!) Windows XP CD te booten...

Denk dat ik toch eens binnenkort ga rondneuzen voor een ander merk/type moederbord want hier wordt ik dus echt totaal niet blij van.

(En ohja, de drives worden wél normaal herkend door Windows XP dus aan de verbinding tussen IDE controller en drives ligt het niet)

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 15-05-2005 15:23 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
@mindcrash: Geen last van. Ik heb een LiteOn dvd-reader en een BenQ cd/dvd-brander in mijn pc'tje hangen en met geen enkele bios problemen mee gehad. Ze worden gewoon herkend en kan er gewoon van booten met boot-cd. Misschien een biossetting die niet goed staat?

[ Voor 5% gewijzigd door Nilco op 15-05-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

een tip: Als je wilt booten vanaf een bepaald medium: Op f11 rammen in de POST. Dan krijg je een boot menu en kan je kiezen waarvanaf je wilt booten. Misschien overbodig, maar misschien nuttig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brainless-NL op 15-05-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

MEGATRON schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:42:
@mindcrash: Geen last van. Ik heb een LiteOn dvd-reader en een BenQ cd/dvd-brander in mijn pc'tje hangen en met geen enkele bios problemen mee gehad. Ze worden gewoon herkend en kan er gewoon van booten met boot-cd. Misschien een biossetting die niet goed staat?
Nouja, het is niet zozeer een configuratiekwestie, maar meer dat het merk/type niet bij de Primary Master en Slave in de Standard CMOS features genoemd staat... dat vind ik al heel erg weird. (en discutabele hardware heb ik niet, maak alleen maar gebruik van A-merk producten - in dit geval Pioneer en Sony).

Wellicht dat er nog allemaal troep in de CMOS staat van oudere versies... ik zal zometeen weer eens gaan flashen naar v1.8 (even tijdelijk teruggeflashed naar v1.3) en vervolgens een CMOS reset doen... eens kijken wat er dan gebeurd.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
mindcrash schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:08:
[...]

Nouja, het is niet zozeer een configuratiekwestie, maar meer dat het merk/type niet bij de Primary Master en Slave in de Standard CMOS features genoemd staat... dat vind ik al heel erg weird. (en discutabele hardware heb ik niet, maak alleen maar gebruik van A-merk producten - in dit geval Pioneer en Sony).

Wellicht dat er nog allemaal troep in de CMOS staat van oudere versies... ik zal zometeen weer eens gaan flashen naar v1.8 (even tijdelijk teruggeflashed naar v1.3) en vervolgens een CMOS reset doen... eens kijken wat er dan gebeurd.
En zeker dat je master/slave-instellingen goed staan? (lijkt een triviale vraag, maar is vaak het probleem in zo een gevallen)

Ik heb ook al eens voorgehad dat een pinnetje van mijn NEC 3500 ingeduwd was, met als gevolg dat de drive niet meer herkend werd. Ik heb die er dan met een tang weer moeten uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb nou zo een tijdje getest met dit moederbord...En kan echt zegge heb nergens meer last van alles is opgelost dus ja voor mij is het opgelost 8)

Leve Asus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

lang leve k8t800 pro bedoel je....

[ Voor 7% gewijzigd door Brainless-NL op 18-05-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainless-NL schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:05:
lang leve k8t800 pro bedoel je....
Hehe oeps....Mja dat is niet zo eingelijk want andere nforce 3 borden blijken dit probleem niet te hebben. Ik weet het niet zeker maar ik ga het nie proberen 2 moederborden kopen heeft me al genoeg gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
MEGATRON schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:42:
Hier had ik gister last van, had per ongeluk raid op mn ide aangezet :) Ik kon ook niet booten vanaf cd, terwijl hij wel werd gezien.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net nieuwe 1.8 bios erin gezet in de hoop mijn tempmeting op te lossen ...

Voorheen:
1° boot : idle 53° (44 in bios)
2° boot : idle 44°

Nu
1° boot : idle 54° (54 in bios)
2° boot : 54°

Terwijl ie helemaal niet warm aanvoelt ... MSI heeft zo afgedaan voor mij, dit bord gooi ik er deze maand nog uit ! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Temperatuur uitlees problemen heb je met bijna elk merk mainbord. En wat boeit de temp nou, als het echt te warm wordt gaat ie vanzelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@ Webwiper : Heb jij je cpu overklokt? Ik heb ook een 3500+ (NC) en een zalman 7000cu maar met bios 1.8 heb ik idle 46 gr. (fan draait 1400 rpm met een open pc-kast en een kamertemp van 28 gr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cpu non oc, kamertemp 24° ... nu merk ik wel dat ie stressed (na drie kawartier hl2) niet hoger komt dan 62 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Wat je kan doen is even je zalman er afhalen, stofvrij maken en nieuwe zilverprut erop. Kijken wat dan je cpu-temp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kun je met de nieuwe biossen 1.5 en hoger nu al hdd's op sata 1 en 2 hangen en overklokken, of werrkt dat nog steeds niet???

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat de Asus plank (A8V Deluxe) ook genoeg problemen kent, vooral qua geheugen en dual channel...

Ik wou eerst ook de Asus hebben, maar ben daarna van mening verandert.
De MSI Neo2 heeft een iets betere performance en ik ben zowieso niet van plan om mijn videokaart te gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke BIOS geeft nog de temperatuur goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

1.5 en lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Met die firmwares (ook met 1.6 trouwens) had ik dus last van coldboot bug. Met 1.8 heb ik dat niet en lijkt de cpu-temp goed. (46 idle / 55 load met een kamertemp van 28 gr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:43:
net nieuwe 1.8 bios erin gezet in de hoop mijn tempmeting op te lossen ...

Voorheen:
1° boot : idle 53° (44 in bios)
2° boot : idle 44°

Nu
1° boot : idle 54° (54 in bios)
2° boot : 54°

Terwijl ie helemaal niet warm aanvoelt ... MSI heeft zo afgedaan voor mij, dit bord gooi ik er deze maand nog uit ! :r
Waarom zou je een mobo wegdoen omdat die verkeerde temps uitleest ? Daar hebben wel meer mobo's last van :?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol... Ik had 1.4 gewoon standaard erop. Zelfs onder waterchill gaf die 55 graden aan. Met lage watertemp en een koel blokje. Daar klopte dus helemaal niks van.
Maargoed als dat klopte, hadden ze het toch ook niet hoeven fixen in 1.8 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

bij mij zijn de temps met de 1.8 bios niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hangt ie weer aan 44 idle en 52 full stressed ???? grrmbl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:53
Brainless-NL schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:50:
Bij mij ook niet, 25 graden is de cpu nu. En dat lijkt me bijna onmogelijk met luchtkoeling. Wat mij betreft mogen ze snel komen met een nieuwe bios update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:07
Brainless-NL schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:50:
Bij mij ook niet, idle 44 stressed 52
Ziet er redelijk uit zou je denken maar mijn Zalman is lauw.

Ben weer terug naar bios 1.6, idle 33, stressed 41, komt meer overeen met de temperatuur die ik voel aan mijn koeler.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu constant rond de 45-47 idle ... wel stabiel in die zin dat het idem blijft bij eerste boot als bij warme reboot ! Stressed blijft ie onder de 55°

Als ie zo blijft is dat voldoende voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme.. Heb ik net een a8v-deluxe.. Heb ik hetzelfde probleem, alleen in agressievere mate! De PC reboot gewoon keihard als ik een half uurtje world of warcraft speel.. Volgens mij moet ik nu de oorzaak écht elders gaan zoeken.. Maar es memtesten e.d. straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een weekje testen en gamen kan ik concluderen dat ik er eindelijk ben :)

idle temps: ('t is nu wel 26 ° hier)
cpu: 46°
mobo: 32°
gpu core: 44°
gpu env : 42°

Stressed temps:
cpu: 56°
mobo: 36°
gpu core: +/- 70 (bewust fan trager gezet voor geluid)
gpu env: 50°

Idem bij opstart als bij warme boot

Hout vasthouden en voorlopig geen bios-flashes meer voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En indeed ... pc nog steeds stabiel en met goede, eenduidige temperaturen ... Ik kom met geen vinger meer aan dit bios :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn aopen aeolus 6800gt omgeruild voor n nieuwe, omdat me tempsensor kapot was, en ik met die hitte afgelopen week niet eens normaal met me pc kon werken zo haperde die zonder dat ik ook maar in n game zat ofzo... alles werkt nu weer prima, alle games draaien weer goed :D
Pagina: 1 2 Laatste