Ok ik heb mijn n90 ook eindelijk binnen

Nog steeds niets van de mediamarkt gehoord dus ik heb hem maar bij belcompany gehaald (

voor de tip nkfreak ). Uiteraard voor dezelfde prijs als de aanbieding bij de mediamarkt. (200 euro icm een Kpn Mobile 25 abbo). Toch nog mooi 100euro vanaf gekregen dus bij belcompany.
Ok eerste indruk:
Ik heb hiervoor een nokia n-gage gehad, dus dat zal mijn referentie zijn aangezien ze in veel eigenschappen vergelijkbaar zijn / overeen komen.
Fotokwaliteit valt me eigenlijk een beetje tegen, voor een telefoon is het natuurlijk super, misschien lagen mijn verwachtingen dus te hoog.
Formaat en gewicht valt me eigenlijk wel mee, de N90 is dichtgeklapt ongeveer evengroot als de n-gage. Zodra je hem openklapt word de telefoon HUGE. (Maakt me niets uit, ik was roch al wat vreemde blikken gewend als ik aan het bellen was met mijn n-gage

)
Scherm resolutie is geweldig, scherm is redelijk goed leesbaar in de zon, maar het n-gage scherm was helderder en nog beter leesbaar in de zon... De N90 heeft wel een backlight die zich automatisch aanpast aan de omgeving.
Software: Backward compatibility is geweldig! Alle software van mijn oude telefoon werkt gewoon, zelfs de n-gage games werken zonder problemen. De menu's etc vindt ik redelijk traag werken, iets trager dan de n-gage. Zodra je de themes uitzet werkt het allemaal wel een stuk sneller / soepeler. Aan en uitschekelen van de telefoon is nog steeds irritant (net zoals de n-gage, zal wel iets met s60 te maken hebben). Met aan en uit schakelen zit je eerst een minuut tegen het nokia logo aan te kijken (of tegen een helemaal leeg scherm), en nadat je ongeveer 5 keer op het knopje hebt gedrukt verschijnt dan eindelijk de pin-code of gaat de telefoon eindelijk uit.
Connectivity: De USB kabel is een ramp! Ik ben een half uur aan het kloten geweest met de driver (die eerst gedownload moet worden!!!!

) Niks plus-and-play dus. Vervolgens werkt het niet, en kom ik er achter dat de telefoon overnieuw opgestart moet worden omdat hij denkt dat er een usb-kabel inzit terwijl dat niet het geval is... (waarschijnlijk heb ik de kabel iets van 5keer erin en eruit getrokken omdat de driver ook niet wilde werken.)
Vervolgens kun je alleen connecten met de stomme pc-suite programma van nokia...
Ik begrijp niet waarom er niet gewoon een mini-usb aansluiting opzit, en de telefoon gewoon als mass-storage-device werkt (zoals een usb stick dus). Dit was bij de n-gage wel het geval en werkte geweldig.
MP3 speler: Werkt goed, playlists aanmaken, alles d'rop en d'raan. De meegeleverde headset is van goede kwaliteit en zit lekker. Toch hoop ik dat de draadloze (stereo) bluetooth headset met display

toch nog gaat werken voor de N90.
tsja... meer komt nog.
Ik denk dat een hoop van de dingen die ik hier beschreven heb ook voor de N70 en toekomstige n-series modellen van toepassing zullen zijn. (zoals backward-compatibility, aan-uit schakelen, usb-kabel, mp3speler etc). Dit lijkt me bij andere n-serie telefoons gewoon hetzelfde.