Verbaast me helemaal niet, Ik heb dit enkele maanden geleden ook al voorspeld...Eggy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:24:
Voor de mensen die op de N91 wachen... Volgens Eldar (van Mobile-review) is deze uitgesteld tot februari
Laten we hopen dat de N70 wel eind augustus komt dan.
En tja, een opvolger op de N90 introduceren 2 maanden na de N90 is ook niet echt slim nee, dus het was idd wel te verwachten.
En tja, een opvolger op de N90 introduceren 2 maanden na de N90 is ook niet echt slim nee, dus het was idd wel te verwachten.
Het is geen opvolger hoor, beide toestellen zijn voor verschillende doelgroepen. De N90 is een imaging phone (Carl Zeiss lens, auto focus, macro modus en CIF resolutie video recorder) en de N91 een music phone (met o.a. een HDD)...
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Zo zie je maar weer hoeveel ik van telefoons weet. Eggy bedankt 
Dan vind ik het trouwens wel raar dat ze de release zover hebben uitgesteld. Of zouden ze problemen hebben met de mini-hd's voor in de N91? Lijkt me namelijk nie dat er een hd van 2,5" in zit, want bellen met een iPod lijkt mij nogal onhandig (koelkast iemand
)
Dan vind ik het trouwens wel raar dat ze de release zover hebben uitgesteld. Of zouden ze problemen hebben met de mini-hd's voor in de N91? Lijkt me namelijk nie dat er een hd van 2,5" in zit, want bellen met een iPod lijkt mij nogal onhandig (koelkast iemand
Verwijderd
er zal wel zoon mini toshiba hardeschijf in zitten
die nu veel de frontpage paseren in nieuwsberichten
die nu veel de frontpage paseren in nieuwsberichten
wie heeft hier allemaal de nokia n70 besteld? ik heb gsm.nl gebeld en de prijs hadden ze van de leverancier gekregen wat dus een fout bleek te zijn, ze zijn nu in onderhandeling met leverancier over die prijs voor de mensen die al hebben besteld en hoog waarschijnlijk blijft de prijs voor de mensen die al besteld hadden voor 269 hetzelfde
de prijs van 469 klopte ook niet dat op de site stond:P maar wel relaxt 250 euro minder voor betalen ongeveer
Verwijderd
ik nietdsonnaville schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:06:
wie heeft hier allemaal de nokia n70 besteld? ik heb gsm.nl gebeld en de prijs hadden ze van de leverancier gekregen wat dus een fout bleek te zijn, ze zijn nu in onderhandeling met leverancier over die prijs voor de mensen die al hebben besteld en hoog waarschijnlijk blijft de prijs voor de mensen die al besteld hadden voor 269 hetzelfdede prijs van 469 klopte ook niet dat op de site stond:P maar wel relaxt 250 euro minder voor betalen ongeveer
Laat Carl Zeiss nou sinds ± 1982 geen lenzen meer makenEggy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:53:
Het is geen opvolger hoor, beide toestellen zijn voor verschillende doelgroepen. De N90 is een imaging phone (Carl Zeiss lens, auto focus, macro modus en CIF resolutie video recorder) en de N91 een music phone (met o.a. een HDD)...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Het gaat ook gewoon om de naam. Verder heeft die volgens mij geen betekenis meer.
Waar bazeer je dat op als ik vragen mag? Want ik kan me nie voorstellen dat bijna alle nieuwe Sony camera's zijn uitgerust met een lens die is ontworpen in 1982.Ginz schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:48:
[...]
Laat Carl Zeiss nou sinds ± 1982 geen lenzen meer maken
Ja, de website van Carl Zeiss vermeld niks meer over lenzen, maar ze maken of iig ontwerpen ze nog steeds. En een ontwerp van Carl Zeiss is voor mij gewoon een lens gemaakt door hun.
Verwijderd
Bij mijn weten heeft Sony gewoon de rechten op die naam gekocht en maken ze lenzen onder die naam.Postman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:53:
[...]
Waar bazeer je dat op als ik vragen mag? Want ik kan me nie voorstellen dat bijna alle nieuwe Sony camera's zijn uitgerust met een lens die is ontworpen in 1982.
Ja, de website van Carl Zeiss vermeld niks meer over lenzen, maar ze maken of iig ontwerpen ze nog steeds. En een ontwerp van Carl Zeiss is voor mij gewoon een lens gemaakt door hun.
Verwijderd
In de afgelopen minuten kwam ik het volgende tegen. Op NieuweMobiel.NL blijken ze dat ding (N90) al te hebben. Ze hebben allerlei video's, afbeeldingen en foto's geplaatst op hun site bij het toestel.
Ik moet zeggen dat het toestel wel erg groot is.
Ik moet zeggen dat het toestel wel erg groot is.
Al zet je de link er ook nog ff bij, is dat wel zo fijn voor de rest. Ik kan hem trouwens niet vinden op die site
Mijn abbo loopt over 3 maanden af en ik wil een telefoon twv 380 euro uitzoeken (dan hoef ik er niets extra's bij te betalen)
Welke van de N serie zou ik dan kunnen nemen? Aangezien ik door het topic heb gesurft en niet echt prijzen heb kunnen vinden.
Welke van de N serie zou ik dan kunnen nemen? Aangezien ik door het topic heb gesurft en niet echt prijzen heb kunnen vinden.
Verwijderd
www.nieuwemobiel.nl, dan ga je daarna naar het toestel zelf en dan daarna naar media archief. Dan vind je alle foto's, video's en andere data. Ze hebben van heel veel toestellen foto's en video's. Ik check het altijd even. Ze posten daar altijd al snel data voor dat een model uitkomt. Zeker interessant
Volgens smartphonestunts.nl is de N70 pas in oktober leverbaar. Ik hoop dat hun het aan het foute eind hebben, of dat ze hem pas later in hun assortiment krijgen want oktober is nog een lange tijd.
Verwijderd
Eerst komt de N90 (eind aug, sept), dan de N70 (eind sept/okt) dan de N91 (eind dec/jan), en dan allemaal nog met kans op uitstel.Postman schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:59:
Volgens smartphonestunts.nl is de N70 pas in oktober leverbaar. Ik hoop dat hun het aan het foute eind hebben, of dat ze hem pas later in hun assortiment krijgen want oktober is nog een lange tijd.
Verwijderd
er word wel veel gespeculeerd over het uitkomen van de mobieltjes (gaat dit altijd zo bij nieuwe mobieltjes?). mag ik vragen waar john-hendriks zijn info op baseert?
Verwijderd
fingerspitsengefuhl... Nee, heb vanmorgen paar importeurs en grote dealers gebeld. Bij de meeste kwam ik dezelfde informatie tegen. Of het klopt weet je nooit bij mobieltjes. Ik wacht al 4 weken op de Motorola A780 (linux-toestel). Zou eind juni op de markt komen en is er nu nog niet: zelfs de prognose-week is al niet meer ingevuld bij de dealers.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:06:
er word wel veel gespeculeerd over het uitkomen van de mobieltjes (gaat dit altijd zo bij nieuwe mobieltjes?). mag ik vragen waar john-hendriks zijn info op baseert?
Verwijderd
haha oke zoiets dacht ik ook alVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:11:
fingerspitsengefuhl... Nee, heb vanmorgen paar importeurs en grote dealers gebeld. Bij de meeste kwam ik dezelfde informatie tegen. Of het klopt weet je nooit bij mobieltjes. Ik wacht al 4 weken op de Motorola A780 (linux-toestel). Zou eind juni op de markt komen en is er nu nog niet: zelfs de prognose-week is al niet meer ingevuld bij de dealers.
Nieuwe camera vergelijking tussen de N90 en K750i met full res foto's
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Een vergelijking die qua beeldkwaliteit wel erg negatief uitvalt voor de nokia..
Ik was al niet onder de indruk van de officiele foto's vergeleken met wat foto's die ik had gezien van de k750i, maar het verschil is nu wel erg groot. De N90 foto's zijn té blauw (van sony iets te warm), ongebalanceerd qua contrast, en er is zelfs minder detail dan de k750 foto's. Als ik Nokia was had ik deze kwaliteit absoluut niet ingezet als Dé camera phone.
Ik was al niet onder de indruk van de officiele foto's vergeleken met wat foto's die ik had gezien van de k750i, maar het verschil is nu wel erg groot. De N90 foto's zijn té blauw (van sony iets te warm), ongebalanceerd qua contrast, en er is zelfs minder detail dan de k750 foto's. Als ik Nokia was had ik deze kwaliteit absoluut niet ingezet als Dé camera phone.
Verwijderd
Die camera met zogenaamde "Carl Zeis" lens (van Nokia) die is niks waar zoals jullie zien.
De K750i is er al veel langer en zonder die grote aankodigingen geintroduceerd.
Maar iedereen weet over nokia N en dat ding heeft geen eens een betere camera dan een oudere toestel.
EN dan zeggen ze dat het "De camera Phone" word.
De K750i is er al veel langer en zonder die grote aankodigingen geintroduceerd.
Maar iedereen weet over nokia N en dat ding heeft geen eens een betere camera dan een oudere toestel.
EN dan zeggen ze dat het "De camera Phone" word.
is de N90 al bijna uit, want ik zie steeds vaker reclames op tv. Voornamelijk op Discovery zie ik steeds reclames van de N90, en ook de N serie
Verwijderd
Ben net bij bel company utrecht binnen geweest en die denken binnen 2 à 3 weken de eerste binnen te krijgen. Met een maar. Dat het bij Nokia zomaar weer wat langer kan duren. Ik kreeg het idee dat het dus kwestie is van weken en niet maanden (hoewel hij niets kon vertellen welk model dan binnenkomt). Maar ze komen dan maar mondjesmaat binnen, laten we zeggen alla 8800. September lijkt dus erg aannemelijk. Nog FF geduld dus.
Verwijderd
Voor degene die aan het wachten zijn op de N90 camera telefoon van nokia. Hier toch een eye opener:
http://www.gsmarena.com/n...icsson_w800-review-46.php
Hier wordt de camerafunctie van de SE W800i, K750i en nokia N90 met elkaar vergeleken. En die valt niet in het voordeel van de camera telefoon van nokia uit
Hier wordt de camerafunctie van de SE W800i, K750i en nokia N90 met elkaar vergeleken. En die valt niet in het voordeel van de camera telefoon van nokia uit
Verwijderd
ik vind deze n-series nokia telefoons zo cool.
en over dat de camera van de n90 minder zou zijn dan die sony erickson dat maakt me niet uit.
nokia heeft symbian s60. en dat is iets dat weer meer punten scoort.
btw die N70 is ook mooi!
PS: is er nou een startpost(een nieuwe topic) gemaakt van een van deze drie telefoons apart?.
en over dat de camera van de n90 minder zou zijn dan die sony erickson dat maakt me niet uit.
nokia heeft symbian s60. en dat is iets dat weer meer punten scoort.
btw die N70 is ook mooi!
PS: is er nou een startpost(een nieuwe topic) gemaakt van een van deze drie telefoons apart?.
Verwijderd
Ik weet alleen dat er al een aparte topic is voor de n91. Topics van de andere twee foons uit de n-serie zijn er volgens mij nog niet.
Die SE is zoveel mooier. It's a shameVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:15:
Voor degene die aan het wachten zijn op de N90 camera telefoon van nokia. Hier toch een eye opener:
Verwacht in december... wel een leuke Kerst/Sinterklaas hit, maar toch een vrij late release date imho.Furinax schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:02:
Prijsindiactie van de N91: €600,00
http://www.belstore.nl/be...Referer=www.clearsence.nl
Heeft er verder nog iemand info over de release dat van de N70?? Dat is namelijk de enige foon waar ik in geïnteresseerd ben. En mocht het echt lang gaan duren dan ga ik misschien toch voor de 6680, mits ik een redelijke aanbieding voor contract verlenging krijg.
Verwijderd
Waarom zet je er een referer bij? Mensen kunnen ook gewoon op http://www.belstore.nl/belstore/RAPRL/13.html terecht.Furinax schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:02:
Prijsindiactie van de N91: €600,00
http://www.belstore.nl/be...Referer=www.clearsence.nl
copy/paste
[ Voor 88% gewijzigd door Furinax op 15-08-2005 14:07 ]
Verwijderd
Ik lees op verschillende sites terug dat de n91 usb 1.2 schijnt te hebben. Op de officiele site van Nokia staat echter dat hij over usb 2.0 beschikt. Zou het zijn dat de sites usb en bt(welke volgens de site wel versie 1.2 is) door elkaar halen?
Mag hopen van wel...Even los van WiFi, 4 gieg aan data wil je echt niet met "usb 1.2" overzetten. De N91 is zo gemaakt dat je'm als gewone usb stick kan gebruiken.
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Nee hij is er voor gemaakt om mee te bellen. De rest komt allemaal op plek 2trimakassi schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:45:
Mag hopen van wel...Even los van WiFi, 4 gieg aan data wil je echt niet met "usb 1.2" overzetten. De N91 is zo gemaakt dat je'm als gewone usb stick kan gebruiken.
Lol
lees mn eigen post terug...bedoelde dat 'ie ook als usb stick gebruikt moet kunnen worden voor die 4 Gb...
[ Voor 8% gewijzigd door trimakassi op 17-08-2005 14:08 ]
Ik heb net even op de nokia site zitten kijken alleen kon het niet gevonden krijgen. Er zit op de N70 wel een fm radio maar kun je er ook mp3tjes opzetten?
Nadat ik gister bij een Debitel verkooppunt ben geweest begin ik toch enigszins te twijfelen of ik überhaupt wel een N70 kan kopen straks. Zoals al blijkt met de N90 en de 8880 zijn dit telefoons die maar zeer beperkt leverbaar zijn. Nou kan dit ook wel kloppen volgens de verkoper want Nokia ziet die telefoons als exclusief. Wat ik mij nu afvraag is of die verkoper gelijk heeft en of het voor de hele N-serie geld. Want als ik straks een nieuwe telefoon kan krijgen bij Debitel (contractverlenging) dan wil ik niet nog eens 2 maanden moeten wachten op een mobiel die wel of niet leverbaar is.
Idd, eem aantal series 60 toestellen zijn standaard uitgerust met een mp3 maar sommige ook niet (6600 als ik me niet vergis). Wat ik kan aanbevelen is oggplayer installeren. Je moet je mp3/wmv/... wel eerst ff omzetten, want de oggplayer kan alleen .ogg bestanden aan, maar dan heb je wel de helft van een mp3bestand met dezelfde kwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door trimakassi op 21-08-2005 19:28 ]
??? Ik mis iets...welke versie gebruik je dan?
De MMF versietrimakassi schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:58:
??? Ik mis iets...welke versie gebruik je dan?
http://symbianoggplay.sourceforge.net/S60MMF.html
Verwijderd
In het mediamarkt krantje staat de N90 icm een Hi 25 abbo voor 200 euro
Denk dat ik die morgen maar ga halen
edit: Groningen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 13:39 ]
Misschien makkelijk erbij te vermelden welke MediaMarkt het is want elke vestiging heeft zijn eigen folder.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:26:
Verwijderd
Bel maar eerst of ze hem op voorraad hebben. Meestal niet, en deze zeker niet, want volgens mij is hij nog niet uit.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:26:
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 14:11 ]
Verwijderd
Ja, of ik fiets er even langs...Bel maar eerst of ze hem op voorraad hebben. Meestal niet, en deze zeker niet, want volgens mij is hij nog niet uit.

En hij zou toch eind augustus uitkomen (en dat is het nu)... En ze hebben het meestal wel op voorraad als ze het in het krantje zetten. Met een beetje mazzel ben ik ongeveer de eerste in nederland die hem heeft
En ook ongeveer de enigsteVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:19:
[...]
Ja, of ik fiets er even langs...
En hij zou toch eind augustus uitkomen (en dat is het nu)... En ze hebben het meestal wel op voorraad als ze het in het krantje zetten. Met een beetje mazzel ben ik ongeveer de eerste in nederland die hem heeft
Natuurlijk, zat niet goed te lezen...

Heb zelf nl. de non-MMF versie en die kan alleen je oggjes afspelen...
Verwijderd
Klein vraagje; ik vind die N90 dus echt helemaal top, echter ik zou er graag navigatie op willen draaien. Draait deze foon op symbian of op een ander besturingsysteen? En is hij momenteel al te koop, of pas in september?
Verwijderd
De laatste berichten zijn de 2e week van september. Hij komt de 31ste augustus pas in Duitsland, en die zijn vaak een week of 2 (minimaal) eerder. Je kunt wel het duitse toestel dan kopen maar daar zit geen nederlandse taal op (zoals bij de 8800 wel). Symbian heeft meestal maar een paar talen (Duits/Engels/Turks of Nederland/Engels/Turks).Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:17:
Klein vraagje; ik vind die N90 dus echt helemaal top, echter ik zou er graag navigatie op willen draaien. Draait deze foon op symbian of op een ander besturingsysteen? En is hij momenteel al te koop, of pas in september?
Verwijderd
Thnx voor je snelle antw. Denk je dat deze telefoon ook geschikt zal zijn om TomTom Mobile op te draaien? Zowel op de Nokia site als de TomTom site kan ik hier geen duidelijkheid over krijgen.
Verwijderd
Natuurlijk word/is ie geschikt voor tomtom
Ik heb al een bluetooth gps muis besteld en denk dat tomtom van de 6600/6680 wel gaat werken
Later zal er vast wel eens tomtom voor de n90 uitkomen zodat je ook gebruik kunt maken van de hogere resolutie.
Ik heb al een bluetooth gps muis besteld en denk dat tomtom van de 6600/6680 wel gaat werken
Later zal er vast wel eens tomtom voor de n90 uitkomen zodat je ook gebruik kunt maken van de hogere resolutie.
Verwijderd
Straks even bij Mediamarkt Utrecht geweest. Geen idee wanneer de N90 in de winkel komt. Ook de BC aldaar denkt nog een maand te moeten wachten. Geduld dus.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:26:
Thnx voor je snelle antw. Denk je dat deze telefoon ook geschikt zal zijn om TomTom Mobile op te draaien? Zowel op de Nokia site als de TomTom site kan ik hier geen duidelijkheid over krijgen.
Verwijderd
Ik heb hem net bij mediamarkt Groningen besteld. Volgens hun zou ik hem volgende week in huis moeten hebben
Het zal mij benieuwen...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 19:40 ]
Verwijderd
Hoor het graag, zit er ook op te w8enVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:40:
Ik heb hem net bij mediamarkt Groningen besteld. Volgens hun zou ik hem volgende week in huis moeten hebbenHet zal mij benieuwen...
Nieuwe software!!!!
Nokia N90 - Versie 2.0530.3.5
Changes/improvements made from MCU SW v 2.0527.2.3 to v 2.0530.3.5:
Call and network management
- IHF logic correction: IHF not active anymore after creating second call
(loudspeaker activated during first call)
- S60 API DLL included for Ctelephony. This has been requested
especially by application developers.
- Sometimes email message was opened empty, i.e. nothing was shown
in the message body. This is now fixed.
Browser
- Fixed: if SVG element contained Scandinavian characters, it was not
displayed in Browser
- Browser improvement: All radio buttons did not work
- Web page crashes in e.g. www.nokia.com, www.opera.com solved
- Fixed: SIM Refresh disconnected browsing session
- Fixed: Spinning globe of page view was displayed as a box.
Camera:
- Inaccurate positioning of the slider scale in the Exposure value menu
pop-up is fixed
- Improvement to AV synchronization for video recording
- Battery and field strength bars when sending MMS from camcorder
post capture view are fixed.
- Fixed: Half press shutter key in sequence post capture view started
focus procedure which could not be cancelled
- Fixed: Receiving incoming call while focusing for sequence capture
hanged the application
- Autofocus algorithm has been improved.
- Unwanted “beep” removed from camera shutter sound (fixed, not
verified yet)
Gallery, editors and printing:
- Danish localisation for still image editor updated
- Fixes a crash bug when images are deleted from Image Viewer
- Image scrolling improved with >100 images in the gallery
- Thumbnail creation improved: Thumbnails are now generated when
exiting the editors
- Solved animated gif view application crash in the Media Gallery
- Canon CP600: USB driver updated
- Fixed: Twisting to landscape in the image print did show incorrect
display.
- Multiple images can now be printed from Media Gallery
- Muvee movie editor: Bulgarian localisation fixed and help improved
- Muvee movie editor: Performance improved
- Improvement to JPEG decoder robustness
- Application crash when inserting sound clip in Video Editor is fixed.
Real One Player and streaming
- Fixed: In some occasions Realplayer did not start when streaming was
initiated.
- eAAC+ compatibility has been improved.
- Music player problem fixed: Track list identifies artist but player
displayed Unknown.
- Icons updated in Real One Player.
Other applications
- Application Installer problem fixed: Custom Installation query items
were not marked.
- Push to talk correction: talking was not possible in group after waiting
- Notepad improvement in e.g. scroll bar functionality
- Data Mover application had scrolling problems with some variants and
are now fixed
Java
- SD java problem fixed: files were not downloaded/installed properly in all cases
Bluetooth
- Voice recognition problem fixed: jam when voice recognition was
activated with BT handsfree accessory
- Fix to crash caused by External Bluetooth Connection Requests
released (verification still missing)
- Battery life improvement for fold open standby mode
- Security problem fixed: Phone was unlocked by pressing Selection key +
number key 112.
- White Bar correction, fixes many UI views where white bar has been
visible with default theme.
- Arabic and Hebrew icon fix
- Memory card formatting problem fixed: Formatting was not possible when
a theme was installed on MMC
- Several layout fixes
- SIND improvement (reduced load for resynchronization after booting the device)
- New help release
- Cover UI in landscape mode after twisting the camera fixed
- Problem of getting the animated gif working first time in cover screensaver is fixed
- Nokia tune improved
NOTIFICATION FOR PC SUITE USE: If phone is flashed with new software, it
is strongly recommended to create new synchronization profile in Nokia PC
Suite. It has been found that if old synchronization profile is used,
synchronization might not work properly. In many cases only some of the
data is updated during synchronization, if any.
Bron: Nokia
don't worry, be happy...
Zo das ook wel knap om nieuwe firmware uit te brengen voor een toestel dat niet of nauwelijks verkrijgbaar is
Verwijderd
4 september verwacht (laatste gegevens). Als hij nog niet in de doos zit kunnen ze gelijk de nieuwe software plaatsen.Postman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:23:
Zo das ook wel knap om nieuwe firmware uit te brengen voor een toestel dat niet of nauwelijks verkrijgbaar is
Het is altijd zo dat er de eerste weken, maanden nieuwere versies uit zijn. Dit zijn echter versies voor heel europa. En het komt vaker voor dat er dus al een 2e versie is voordat het toestel in nederland verkrijgbaar is. Maar ze zullen allemaal met de nieuwste software de fabriek uitgaan.
don't worry, be happy...
Verwijderd
Ik hoop dus dat ze er echt wel een betere processor in zetten!
want ik heb hier de 6681, en de snes emulator werkt ook niet echt snel of zo....
leek me wel leuk om turn based RPG's te spelen, op mn phone.
En zit er nou wel of geen Trilfucntie op?
want ik heb hier de 6681, en de snes emulator werkt ook niet echt snel of zo....
leek me wel leuk om turn based RPG's te spelen, op mn phone.
En zit er nou wel of geen Trilfucntie op?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:48 ]
Is er al een officele release van de N70?
Verwijderd
ja dat wil ik ook weleens weten, komt er nu wel of geen trilfunctie op??
Zo ja, dan ben ik wel geinteresseerd, zo niet, dan ga ik voor de SE d750i of de nieuwe Samsung D600
Zo ja, dan ben ik wel geinteresseerd, zo niet, dan ga ik voor de SE d750i of de nieuwe Samsung D600
Waarom zou er geen trilfunctie op zitten? Komt er überhaupt nog wel een telefoon uit zonder trilfunctie vraag ik me af??Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:13:
ja dat wil ik ook weleens weten, komt er nu wel of geen trilfunctie op??
Officiële Nokia site is weer eens bagger, zoals vaker. Maar alle specs die ik kan vinden hebben het gewoon over een trilfunctie hoor.
En tja, releasedate. Ze zeggen dat het oktober is. Maar ik ben bang dat het wel eens december of zelfs ergens in 2006 kan worden. Ik denk dus dat ik eieren voor mijn geld ga kiezen en voor de 6680 ga. Wat je extra krijgt bij de N70 is alleen maar een 2MP camera, FM radio en een verbeterd omhulsel, plus ook een ietsje meer aan intern geheugen, alsof je dat gaat missen.
over welke telefoon heb je het dan dat die pas in 2006 zal komen? de n90 komt gewoon in de 2e week van september dat heb ik allang bevestigd gekregen van belcompany en van mijn telefoonprovider.. als ik mn abbo verleng kan ik die gewoon kiezen en heb ik die gewoon in de bus over 2 weken.Postman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:50:
[...]
Waarom zou er geen trilfunctie op zitten? Komt er überhaupt nog wel een telefoon uit zonder trilfunctie vraag ik me af??
Officiële Nokia site is weer eens bagger, zoals vaker. Maar alle specs die ik kan vinden hebben het gewoon over een trilfunctie hoor.
En tja, releasedate. Ze zeggen dat het oktober is. Maar ik ben bang dat het wel eens december of zelfs ergens in 2006 kan worden. Ik denk dus dat ik eieren voor mijn geld ga kiezen en voor de 6680 ga. Wat je extra krijgt bij de N70 is alleen maar een 2MP camera, FM radio en een verbeterd omhulsel, plus ook een ietsje meer aan intern geheugen, alsof je dat gaat missen.
de n91 zal idd misschien wel een probleem kunnen worden qua leverbaarheid .. niemand weet meer dan alleen Q4 2005. Die telefoon zal vast wel last krijgen van het welbekende ati syndroom dat zich de laatste tijd afspeeld
Heb het over de N70, waar het al 10 posts over gaat ofzo.
de N90 heeft geen trillfunctiePostman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:50:
[...]
Waarom zou er geen trilfunctie op zitten? Komt er überhaupt nog wel een telefoon uit zonder trilfunctie vraag ik me af??
Hmm, dat is wel typisch. Maar ja, Nokia zegt ook meer dat het een camera foon is, dus trillen is misschien niet makkelijk als je een foto maakt
Verwijderd
Nokia zegt dat de trilfunctie de kwaliteit van de cameralenzen aantastPostman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:59:
[...]
Hmm, dat is wel typisch. Maar ja, Nokia zegt ook meer dat het een camera foon is, dus trillen is misschien niet makkelijk als je een foto maakt
Heeft de N91 wel trilfunctie?
Multimonitor is relax :P
De N70 en de N91 hebben trilfunctie.MeIsTwisted schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:52:
Heeft de N91 wel trilfunctie?
De N90 heeft geen trilfunctie.
Bron: nieuwemobiel.nl
Wel schandalig dat N90 geen trilfunctie heeft. Maar voorkeur gaat toch uit voor N70.
Beetje idioot. Geen trilfunctie op een smartphone, die je toch ook wel heel handig zakelijk kunt gebruiken. Oké, het ding wordt gepositioneerd als camera waar je mee kunt bellen, maar daarvoor is de kwaliteit van de foto's imho nog niet goed genoeg.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
De kwaliteit van foto's met een mobiel zal altijd achterlopen met die van een echte digicam. Alleen al de beperking van de lensomvang doet afbreuk aan de kwaliteit. Als je een digiflex neemt met een 6 cm lange lens moet je wel heel hart stampen om die in een mobiel te krijgendreamscape schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:32:
Beetje idioot. Geen trilfunctie op een smartphone, die je toch ook wel heel handig zakelijk kunt gebruiken. Oké, het ding wordt gepositioneerd als camera waar je mee kunt bellen, maar daarvoor is de kwaliteit van de foto's imho nog niet goed genoeg.
Verwijderd
heb de N90 nu een weekje gehad en het valt me best tegen. Het toestel is erg groot, topzwaar een een vervelende camera die bij de minste aanraking draait en (voor mijn gevoel) dwars ligt. Het toestel heeft ook de neiging achterover te kiepen als je het in de hand houd. Het geluid is wel goed, evenals het binnenscherm. Achtergrondjes zijn nog sporadisch te krijgen vanwege de resolutie. Je kunt ze ze wel zelf maken. Denk dat ik later toch voor de N91 ga: lijkt me mooier en handzamer.
Verwijderd
Check http://www.mobilnytt.nu/index.php?o...d=321&Itemid=39 voor nieuwe foons uit de N-serie. Ben wel benieuwd naar de N80.
En blijkbaar moeten we toch wachten tot 1ste kwartaal 2006 voor de N91.
En blijkbaar moeten we toch wachten tot 1ste kwartaal 2006 voor de N91.
Verwijderd
sjonge... als de N70/N80/N91 eindelijk uitkomt heeft SonyEricsson vast alweer een 3 megapixel mobieltje....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 13:48 ]
Verwijderd
Q1 2006 = 1e kwartaal 2006 maar 2H2005 betekent?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:23 ]
2nd Half
Ik denk alleen dat de algemene beschikbaarheid van de N70 pas in januari en later op gang komt..
Verwijderd
pffff.... ik vind het al minder dat nokia nog niet eens snel antwoord heeft op de K750i en andere merken (samsung of zo?) die ook 2 MP hebben.
ik kies nu voor nokia omdat ik graag routeplanner wil. maar begin me af te vragen of ik niet beter wat anders kan kiezen dan de n70...
ik kies nu voor nokia omdat ik graag routeplanner wil. maar begin me af te vragen of ik niet beter wat anders kan kiezen dan de n70...
Verwijderd
de N90 is er al, wel stuk groter dan de 70. Je moet er van houdenVerwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:14:
pffff.... ik vind het al minder dat nokia nog niet eens snel antwoord heeft op de K750i en andere merken (samsung of zo?) die ook 2 MP hebben.
Ik heb nog twee maanden maar ik denk dat ik voor de Qtek 8310 ga. Heb ik ook een smartfone, alleen helaas geen 2.0 megapixel cam maar een 1.3 en geen radio.
Is er eigenlijk al een topic over deze telefoon? kan hem namelijk niet vinden. Op nieuwe mobiel staat dat hij in het vierde kwartaal uitkomt. Hopelijk wordt deze tel niet iedere keer uitgesteld net als de nokia's.
Is er eigenlijk al een topic over deze telefoon? kan hem namelijk niet vinden. Op nieuwe mobiel staat dat hij in het vierde kwartaal uitkomt. Hopelijk wordt deze tel niet iedere keer uitgesteld net als de nokia's.
Of kies de 6680, ook een 1.3 megapixel smartphone zonder radioscorpio81 schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:08:
Ik heb nog twee maanden maar ik denk dat ik voor de Qtek 8310 ga. Heb ik ook een smartfone, alleen helaas geen 2.0 megapixel cam maar een 1.3 en geen radio.
Verwijderd
Ik twijfel nou echt of ik de N90 nou wel zal nemen 
- Zo zit er geen trilfunctie op
- Geen FM-Radio
- Werkt de nieuwe draadloze stereo headset (met display) niet op de n90
- Is hij groot en lomp (hier kan ik persoonlijk nog wel overheen komen, heb nu een n-gage
)
- Kan het beeldscherm niet 180 graden gedraaid worden en weer teruggeklapt worden (zoals nokia 6260)
- Moet je de telefoon helemaal openklappen om van mp3 te wisselen of om hem harder/zachter te zetten
Maar dat beeldscherm en die camera zijn toch wel weer erg sweet en ik heb geen zin om nog een half jaar te wachten tot nokia iets beters maakt...
Argh... Bijna de perfecte telefoon
- Zo zit er geen trilfunctie op
- Geen FM-Radio
- Werkt de nieuwe draadloze stereo headset (met display) niet op de n90
- Is hij groot en lomp (hier kan ik persoonlijk nog wel overheen komen, heb nu een n-gage
- Kan het beeldscherm niet 180 graden gedraaid worden en weer teruggeklapt worden (zoals nokia 6260)
- Moet je de telefoon helemaal openklappen om van mp3 te wisselen of om hem harder/zachter te zetten
Maar dat beeldscherm en die camera zijn toch wel weer erg sweet en ik heb geen zin om nog een half jaar te wachten tot nokia iets beters maakt...
Argh... Bijna de perfecte telefoon
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 21:43 ]
k zat met smart op de n91 te wachten.. maar t duurt gewoon te lang. Als dat ding utikomt zijn er allang beter telefoons van samsung/se uit.
it's a shame
it's a shame
Verwijderd
Nokia N80:

Nokia N71: (N70 zonder 2e camera en UMTS, zoals 6681 dus)

Nokia N71: (N70 zonder 2e camera en UMTS, zoals 6681 dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 15:34 ]
Verwijderd
zoiets postte ik onlangs ook ja...Furinax schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:11:
k zat met smart op de n91 te wachten.. maar t duurt gewoon te lang. Als dat ding utikomt zijn er allang beter telefoons van samsung/se uit.
it's a shame
Verwijderd
heren en dames van dit forum,
ik kan nu weer 2 jaar verlengen met mij abonoment, bij telfort, ik heb pas geleden pas gekeken naar een nieuwe telefoon mijn oog viel gelijk op de N90 omdat ik hiermee dus foto's kan maken en filmen.
nu is mijn vraag aan jullie kan er iemand eens een foto maken met hde n90 en hem plaatsen hier in dit forum?, en hoe zit het eigenlijk met de filmkwaliteit? is het goed of beter dan een ouderwetse filmcamera kun je het vergelijken met B.V. VHS, ik weet het echt niet!
ik vraag dit omdat als ik met vakantie ga het zat ben om en een foto camera en een filmcamera en een telefoon bij te hebben.
mij leek de n90 een uitkomst.
P.S. kijk nie op de schrijf fouten heb net nacht dienst gehad
ik kan nu weer 2 jaar verlengen met mij abonoment, bij telfort, ik heb pas geleden pas gekeken naar een nieuwe telefoon mijn oog viel gelijk op de N90 omdat ik hiermee dus foto's kan maken en filmen.
nu is mijn vraag aan jullie kan er iemand eens een foto maken met hde n90 en hem plaatsen hier in dit forum?, en hoe zit het eigenlijk met de filmkwaliteit? is het goed of beter dan een ouderwetse filmcamera kun je het vergelijken met B.V. VHS, ik weet het echt niet!
ik vraag dit omdat als ik met vakantie ga het zat ben om en een foto camera en een filmcamera en een telefoon bij te hebben.
mij leek de n90 een uitkomst.
P.S. kijk nie op de schrijf fouten heb net nacht dienst gehad
Review van de camera van de N90: http://www.mobile-review....nokia-n90-camera-en.shtml
Zijn zelfs foto's gemaakt in A'Dam!
Echter ik vind de kwaliteit zeer onder de maat hoor. Leuk voor een weblog of email, maar niet om af te laten drukken. Bij 1600x1200 (wat voor een 10x15 cm foto nog veel te weinig is) zijn de foto's zeer korrelig. De digitale camera van mijn ouders met 2,3 MP maakt veel betere foto's met hogere resolutie. Maar het blijft ook een telefoon de N90, dus het is nu eenmaal allemaal veel kleiner en dus van mindere kwaliteit.
Edit: en je vraagt om een vergelijking met een ouderwetse analoge camera? Weet je dat pas de 5 MP camera's van nu die kwaliteit behalen? Analoog produceert nu nog steeds goeie foto's, mits je een goede camera hebt. Nog niet te spreken over spiegelreflex, digitaal kan daar nog lang niet tippen aan analoog.
Tevens denk ik ook niet dat de video's hetzelfde zijn als een oude VHS camera. Deze neemt (meen ik) op met een TV resolutie (7xx) en de N90 doet het met de helft.
Dus het is leuk voor internet, maar als je het echt wilt laten zien doormiddel van afgedrukte foto's en/of een DVD/CD met filmpjes dan is de N90 niks voor je imho.
Echter ik vind de kwaliteit zeer onder de maat hoor. Leuk voor een weblog of email, maar niet om af te laten drukken. Bij 1600x1200 (wat voor een 10x15 cm foto nog veel te weinig is) zijn de foto's zeer korrelig. De digitale camera van mijn ouders met 2,3 MP maakt veel betere foto's met hogere resolutie. Maar het blijft ook een telefoon de N90, dus het is nu eenmaal allemaal veel kleiner en dus van mindere kwaliteit.
Edit: en je vraagt om een vergelijking met een ouderwetse analoge camera? Weet je dat pas de 5 MP camera's van nu die kwaliteit behalen? Analoog produceert nu nog steeds goeie foto's, mits je een goede camera hebt. Nog niet te spreken over spiegelreflex, digitaal kan daar nog lang niet tippen aan analoog.
Tevens denk ik ook niet dat de video's hetzelfde zijn als een oude VHS camera. Deze neemt (meen ik) op met een TV resolutie (7xx) en de N90 doet het met de helft.
Dus het is leuk voor internet, maar als je het echt wilt laten zien doormiddel van afgedrukte foto's en/of een DVD/CD met filmpjes dan is de N90 niks voor je imho.
[ Voor 38% gewijzigd door Postman op 13-09-2005 11:00 ]
Verwijderd
.Postman schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:56:
Review van de camera van de N90: http://www.mobile-review....nokia-n90-camera-en.shtml
dank je voor het antwoord!!!
ok ik ben het wel met je eens dat het een gsm is, de verwachting van mij over dit toestel zal wel weer te hoog gegrepen zijn, voor een telefoon zal het natuurlijk wel een topprestatie zijn, dan vind ik het dan wel weer jammer dat het in de reclame zo omschreven wordt dat je je foto toestel thuis kan laten!
maar is het dan wel zo dat dit type wat betreft foto en film dan het beste is wat nu op de markt te krijgen is?, en hoelang kun je er eigenlijk mee opnemen met de hoogste resulutie en met wat voor een geheugen kaart? men spreekt van 1 uur.
en ook heb ik gelezen dat ze bezig zijn met de N91 is die dan wel goed genoeg, of gaat daar nog een jaar of 2 overheen dat ik dan wel mijn spulletjes thuis kan laten.
en eeuh blijf aub nie op de schrijf fouten letten ben nu net weer wakker en heb geen zin om alles te verbeteren, haaha

Ik ben bang dat er binnenkort hier in EU geen goede camerafoon zal komen. Dat ze in Japan al wel 5MP of zelfs hogere resolutie foons hebben komt omdat die markt daar veel meer gericht is op 'gadgets' dan hier.
En de N91 zal niet veel beter zijn hoor, hooguit iets langer mee gaan op een batterij dan de N90. Dat omdat de N91 (net zoals 6681, N71, etc) allemaal niet over UMTS beschikken.
Als ik persoonlijk zou moeten w88 op een camera foon dan zou ik meer die van Sony-Ericsson in de gaten houden, dan die van Nokia.
En de N91 zal niet veel beter zijn hoor, hooguit iets langer mee gaan op een batterij dan de N90. Dat omdat de N91 (net zoals 6681, N71, etc) allemaal niet over UMTS beschikken.
Als ik persoonlijk zou moeten w88 op een camera foon dan zou ik meer die van Sony-Ericsson in de gaten houden, dan die van Nokia.
Verwijderd
zucht... heb ik de T200 en de T610 gehad, denk ik van: zo en dan nu een nokiaatje (vooral vanwege de routeplanner) dan wordt ik gwoon weer (lichtelijk) gedwongen om toch nog over een SE na te denken.Postman schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:16:
Ik ben bang dat er binnenkort hier in EU geen goede camerafoon zal komen. Dat ze in Japan al wel 5MP of zelfs hogere resolutie foons hebben komt omdat die markt daar veel meer gericht is op 'gadgets' dan hier.
ik hoop dat je vanavond goed kan slapen
Verwijderd
De N91 heeft wel UMTS.Postman schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:16:
Hmm, dan is de N91 misschien toch wel verschillend van de N90. Maar of da betekend dat je ook een betere camera krijgt, ik betwijfel het.
Dit topic is gesloten.