HD vol, maar toch niet

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik krijg dus net een bericht dat er onvoldoende schijfruimte is op me c schijf. dus ik ga naar Deze computer (ja ik gebruik nl win-xp) en er staat 549Mb van de 12Gb beschikbaar. Dus ik open de schijf, selecteer alles, vraag eigenschappen op 3.62GB is alles samen. Mijn vraag, waarom mis ik 8Gb op me schijf?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
* verborgen bestanden
* systeem herstel bestanden
* heel veel kleine bestanden..

etc...

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
hij begint te mekkeren dat er te weinig schijfruimte over is als een bepaald percentage van je hdd over is. Iets van 10% ofzo, geen idee hoeveel precies. Maar je kunt dat uit zetten ergens... vraag me niet waar :)

Verwijderd

Gebruik je toevallig Norton? Die heeft zo'n functie dat ie alles wat je weggooit uit de prullenbak toch nog bewaard.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
swap file :?

12 gb is wel een beetje weinig heh, vind je niet? tijd voor een GROTE hdd 8)

• speek1984
  • Laatst online: 05-09-2025
Als je een gedeelte van je schijfruimte als virtueel geheugen gebruikt, wordt dit ook van de schijfruimte afgehaald.

Edit: Net te laat :P

En inderdaad, kijk eens of er verborgen bestanden (temp bv.) opstaan. Er staat veel meer op een HDD dan wat je zo direct met het blote oog ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door speek1984 op 27-04-2005 09:13 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• ye-roon
tis een 120 gb schijf, maar 12gb windows partitie :)

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De beschikbare hoeveelheid wordt niet berekend maar is een apart tellertje. Soms komt hier een verkeerde waarde in. Dit kan je herstellen door je schijf op fouten te scannen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
-krekel- schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:05:
hij begint te mekkeren dat er te weinig schijfruimte over is als een bepaald percentage van je hdd over is. Iets van 10% ofzo, geen idee hoeveel precies. Maar je kunt dat uit zetten ergens... vraag me niet waar :)
Cool, want ik gebruik een aparte partitie voor swap, die ik extra groot maak om die melding te voorkomen... Iemand een idee waar die optie zit?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

stom iets, maar ik val toch even terug op de faq :)
OM FAQ: Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
WOS-faq: Waar is mijn diskspace toch heen? en zoek ook nog even in de faq naar:
Windows zegt dat ik veel ruimte in gebruik heb?

Ik denk dat als je dit doorleest je probleem wel is opgelost ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 27-04-2005 09:36 . Reden: renovatie bericht ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:37

timovd

Voorsprong door techniek

zoek ff het proggie SpaceMonger op Google.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ye-roon
Ah hebbes, Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen stond aan. ff uit zetten onzin verwijderen en p00f de juiste ruimte vrij :)

tnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie outerspace :)

Het is hier op GoT sowieso de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Uit je topicstart kunnen we helaas niet afleiden wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgevonden met betrekking tot het probleem. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.