Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wellicht heeft die Schneider lensclub er een achromatische lens(element) voor gemaakt heeft om die bergen CA zoveel mogelijk in bedwang te houdenOverigens is een 15x zoomlens ook een leuk CA monster, al zullen de meeste consumenten zoveel zoom wel uitermate "vet" vindenEindelijk een 6+ zoom cam die ook groothoek heeft
[ Voor 43% gewijzigd door Remy op 25-04-2005 18:43 ]
Ik heb ook een aardig scherm op mn camera maar met een goede accu valt dat wel mee hoor. Die schermpjes worden steeds energiezuiniger ansich.Grrrrrene schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:40:
Allemaal leuk en aardig, zo'n groot display, maar vreet dat niet batterijen?
Wel een erg mooie camera zeg, is er al iets bekend over de prijs en de release. Hopelijk wordt het een prijs die het grote publiek gaat benaderen.
* janklp blijft dit draadje eens nauwkeurig volgen
Er zal toch vast en zeker wel beeldstabilisatie op dat ding zitten??
Ben benieuwd naar de prijs.
[ Voor 18% gewijzigd door guillaumemay op 25-04-2005 18:50 ]
Verwijderd
Viel me een beetje tegen om eerlijk te zijn, helemaal met zo'n TFT waarmee je fotograferen kunt, wat je ziet door het TFT schermpje is niet precies hetgeen wat je uiteindelijk op de foto krijgt en dat irriteerde me mateloos............
Maar wel een aardig bereik inderdaad 420mm, ik hoop ook dat er wel iets van IS op zal zitten anders wens ik de toekomstige samsung bezitters veel succes met foto's op 420mm
alle andere dingen zijn aan de randen gedrukt door het groote scherm (knopjes, zoeker)
lijkt me lastig foto maken als je door de zoeker wil kijken
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
moet je die cam echt raar gaan vasthouden
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
Heeft u uberhaupt ooit een camera vastgehad?answer_man schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:53:
en ik wil altijd met men rechter oog door de cam kijken, ding zit helemaal links
.
Door die zoeker helemaal links zit je neus niet in de weg.........
Perfecte layout
Zoals deze man hem in z'n handen heeft lijkt de cam me echt niet zo groot:Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:23:
Wat een belachelijk groot ding; koop dan meteen een DSLR!

Hooguit even groot als de 350D, en dat is al een kleintje op het gebied van dSLRs
Zo'n 800 euro?
|>
hoezo? die zijn toch al gemaakt?Simon schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:15:
D'r zal wel geen spiegel inzitten, en 't zal dus geen TTL viewfinder worden neem ik aan. Dat zou wel een grappige ontwikkeling zijn geweest, maar helaas.
Ja, de Olympus modellen, maar die sloegen niet heel erg aan. Zo zie ik bijvoorbeeld voor mijn vader er wel wat in als hij een wat goedkopere digicam zou kunnen hebben met het SLR princiepe.
|>
Verwijderd
Verwijderd
Dan kun je dat ook aan Sony vragen met hun F828, das ook best een lomp ding.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:31:
Wat ik niet begrijp is dat Samsung er niet voor kiest om met het 4/3 systeem mee te doen. Dan zetten ze een body op de markt met een leuke LCD en hebben ze direct een echte DSLR.
Ik vind het toch al zotte apparaten, ze zijn relatief duur, voor het zelfde geld heb je met eventueel een beetje bijbetalen al een echte dSLR.
Ok, misschien niet met zo'n toeter
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 19:39 ]
was dat niet iets met hitte en grote sensoren, dat gaat niet goed, tenminste, dat begreep ik ervan. Als ze dus constant feed geven (zoals bij deze)Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:31:
Wat ik niet begrijp is dat Samsung er niet voor kiest om met het 4/3 systeem mee te doen. Dan zetten ze een body op de markt met een leuke LCD en hebben ze direct een echte DSLR.
[ Voor 6% gewijzigd door simon op 26-04-2005 21:52 ]
|>
Verwijderd
ziet er best goed uit, ben alleen wel heel benieuwd inderdaad of hij het langer dan een uurtje uithoud met die TL-buizen van de display, en of de kwaliteit iets moois word!
Euh ja, de display is behoorlijk groot
Dat grote display op de achterkant gebruik je natuurlijk niet constant: voor zover ik heb gelezen zit er een high-quality EVF zoals de Sony F/707/717/828 ook heeft in de camziet er best goed uit, ben alleen wel heel benieuwd inderdaad of hij het langer dan een uurtje uithoud met die TL-buizen van de display, en of de kwaliteit iets moois word!
Wat volgens mij bullshit is. Het top-LCD is gewoon een kleine zwart/groen statusschermpje, wat helemaal niet bijzonder is, en niets te maken heeft met het fotograferen laag bij de grond.top LCD waardoor laag-bij-de grond fotograferen makkelijk wordt
Aangezien zowel zoeker en beeldscherm aan de achterkant zitten en niet draaibaar zijn zul je dus ook laag bij de grond gewoon ouderwets moeilijk moeten blijven doen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik heb het top-lcd nog niet werkend gezien, jij wel? In een report van de show waar het ding werd gepresenteerd, werd gezet dat je met het top-lcd kan composen, wie ben ik om dat tegen te spreken: ik was er niet?Johnny schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:01:
In de startpost staat 2x het volgende:
[...]
Wat volgens mij bullshit is. Het top-LCD is gewoon een kleine zwart/groen statusschermpje, wat helemaal niet bijzonder is, en niets te maken heeft met het fotograferen laag bij de grond.....
[ Voor 51% gewijzigd door Remy op 11-05-2005 15:02 ]
Zeker nooit met een gewone viewfinder gewerkt? Dat is een heel verschil, dan zie je helemaal goed of je scherp zit of niet..proller schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:04:
Zeer nice danDie EVF ken ik ja, zit ook op mijn Kodak DX6490. Werkt heerlijk!
|>
ik zei ook niet dat men hoofd dan niet in de weg kwam, maar met deze cam moet je je handen gewoon vreemd voor je hoofd gaan houden! en dat trekt me wat minderVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:58:
[...]
Heeft u uberhaupt ooit een camera vastgehad?
Door die zoeker helemaal links zit je neus niet in de weg.........
Perfecte layout
[en werk al jaren met een Minolta SLR dus jah, wel een camera vastgehad ja :P]
[ Voor 4% gewijzigd door answer_man op 11-05-2005 16:31 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Zo'n grote display is gewoon ideaal, ik heb zelf de hier genoemde sony 828 en inderdaad de display mag groter (gebruik de zoeker eigenlijk nooit). CA heb je soms last van toch mag je naar mijn mening dit soort camera's niet vergelijken met een dSLR want daarvan is de prijs uiteindelijk echt een stuk hoger. (als je er fatsoenlijk glas op wilt hebben). Ben benieuwd naar de eerste preview.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
http://www.dpreview.com/news/0506/05060202samsung_pro815.asp
Men, wat een bakbeest.

Alle specs zijn inderdaad groter, sneller, beter dan de tegenwoordige selectie 8 mp prosumers (Minolta A2, A200, Canon Pro1, Nikon 8800 etc.), en een baby-beeldscherpje bovenop. Maareh.... die 2/3" sensor.... ruiserderuis... en weg is je voordeel tov een DSLR.

Bovendien, 420mm tele, zonder anti shake.... daar ga je pas van shaken.

Ben wel benieuwd naar de reviews.

[ Voor 17% gewijzigd door Stereotomy op 02-06-2005 15:05 ]
Alors.
ik vermoed dat samsung wel weer een of andere high tech oplossing heeft gevonden voor dit probleem. een soort IS, maar dan weer net wat anders
|>
edit: en dan te bedenken dat ik 3 of 4 jaar geleden de Casio QV4000 cam heb gekocht voor 900 euro
[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 02-06-2005 20:40 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
D70s zul je niet voor dat geld krijgen, maar een 350D... Je kan dan ook nog van objectieven switchen...Arfman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:39:
Voor 900 euro wist ik het wel, een mooie D70s of 350D met een redelijke "standaard" lens. Wel minder bereik, maar veel meer kwaliteit verwacht ik. Wat heb je aan 420 mm zoom zonder iets van IS/VR ?
edit: en dan te bedenken dat ik 3 of 4 jaar geleden de Casio QV4000 cam heb gekocht voor 900 euro
|>
Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX 12 975.00
Keuze snel gemaakt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Remy schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:20:
SL klopt wel bij die camera, evenals bij de Sony F707/F717/F828 en nog een aantal andere modellen die TTL + EVF hebben. Alleen de R dus niet van Reflex
Zou het een idee zijn om een glossary op te nemen in /71?Remy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:42:
Ik heb overigens nog nergens aan foto's of aan teksten kunnen zien dat de cam met een vorm van OS/IS/VR komt
Ik ben het een beetje kwijt met al die afkortingen,
Nog een vraagje
Betekent dit dat de f2/2 op de groothoek slaat en de f/4.6 op tele stand?Het diafragma is ook bekend: f/2.2 ~ f/4.6
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Als je linkshandig (linksogig) bent, is 't helemaal lastig. Dan zit je steeds met je neus tegen 't display te drukken...answer_man schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:53:
en ik wil altijd met men rechter oog door de cam kijken, ding zit helemaal links
.
[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 04-06-2005 01:59 ]
Verwijderd
Ik lees toch anders echt dit op dpreview:Simon schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:09:
Poeh, op 800 ISO wordt dat volgens mij een ruis-monster...
Of is dat alleen marketinggeblaat?Employing an exclusive low-noise processing algorithm, the Pro815 ensures superb image quality with low noise, even at ISO 800.
420mm zonder enige vorm van stabilisatie.. veel succes. Leuk als je op Gran Canaria woont met altijd veel zon, maar in ons landje met quasi altijd kak-weer heb je daar dus echt niks aan.
Allemaal leuk en aardig die dSLR-wannabee's, maar het is het toch allemaal net niet. Ik heb enkele maanden geleden de overstapa van Minolta A2 -> Canon 350D gemaakt en had niet verwacht dat het zo'n gigantisch verschil zou zijn. En dan was de A2 nog een van de beste 8MP's.
Zolang ik nog geen voorbeeld fotos heb gezien lijkt dat me marketingblaat, want de sensor staat constant aan en blijft warm. Dat hij dan weinig ruis geeft geloof ik niet.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:32:
[...]
Ik lees toch anders echt dit op dpreview:
[...]
Of is dat alleen marketinggeblaat?
|>
ah, even mijn kennis uitbreidenSimon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:18:
[...]
Zolang ik nog geen voorbeeld fotos heb gezien lijkt dat me marketingblaat, want de sensor staat constant aan en blijft warm. Dat hij dan weinig ruis geeft geloof ik niet.
en bij een dslr staat de sensor niet aan buiten als je op de knop drukt dan, of heeft hij niets te doen en daarom wordt hij niet warmer (door de spiegel ervoor).
en ook omdat de sensor bij een dSLR wat groter is misschien?
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Verwijderd
Neem met een leuke DSLR maar 's 2 avondfoto's, 1 op ISO 200 en 4 seconden, en 1 op ISO 800 en 1 seconde. Grote kans dat de ruis op de eerste foto groter is.
Verwijderd
En ik ben echt benieuwd naar het ruis omdat die sensor groter is dan gemiddeld.
Klopt. Maar denk je dat je die sluitertijd veel zult kunnen gebruiken zonder naar ISO400/800 te gaan? Tel er maar niet op.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:48:
met 420mm kun je met een sluitertijd van 1/400 toch al uit de voeten zeker?
Ja, op de welgeteld 4 zonnige dagen van dit jaar had je wellicht goed belichte en stille foto's kunnen maken.Of het dan in Nederland of in België is, kan je buiten van zodra er geen stapel donderwolken boven je zijn toch goed belichte en stille foto's nemen zeker?
Terwijl ik even snel door de foto's browse die ik afgelopen januari in Eurodisney heb gemaakt met de A2 die ik toen nog had valt me op dat de sluitertijd meestal onder (trager dus) dan 1/100s is (en dat zelfs nog op ISO400 overdag!!!)... en die ging tot 200mm.
IS boven de 200mm is een must. Tenzij je de vaste hand van een standbeeld hebt.Stabilisatie had mooi geweest akkoord, maar je kan met die 420mm nog altijd aardige dingen doen hoor.
420mm is zeker fantastisch, als je scherpe platen krijgt. Ik betwijfel het echter ten zeerste.
Is dezelfde grote dan de 8MP generatie van vorig jaar... (A2, Pro1, F828, ...) Kijk maar naar de samples. ISO<100 is nog oke, 100<ISO<400 nog wel te fixen met NeatImage, ISO>400 is niks meer van te maken.En ik ben echt benieuwd naar het ruis omdat die sensor groter is dan gemiddeld.
Verwijderd
Dit wordt voor mij de camera! Was al langer op zoek naar een zoom van > 12 x optisch icm 8 MP. And here it is!
Even de testen afwachten. Ben erg benieuwd naar de functie High Speed mode, waardoor ook bij grote zoom het beeld niet zou bewegen, aldus Samsung. Hoe beoordelen jullie dat stukje tekst uit de press info. van Samsung? Is dat denk je beter of slechter dat Image Stabilisation?
En kennen jullie die lensfabrikant Schneider-KREUZNACH?
Dank voor je reactie van
Hans
Verwijderd
Hmm, heeft ie dus ook:
Three rings surrounding the lens controls manual zoom, manual focusing and EV compensation, provide you with direct control of manual operations.
Ben wel benieuwd!
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 15:56 ]
Verwijderd
In Nederland niet. Gelukkig was ik laatst in Azië en heb hem voor minder dan €900
Ik ben vorig jaar overgestapt van een analoge SLR naar een Minolta Dimage7 en heb nooit goed kunnen wennen aan het scherpstellen middels de EVF in vergelijking met en optische TTL zoeker. Te vaak blijken foto's niet scherp of blijkt achteraf dat er op een verkeerd punt is scherpgesteld (met AF vooral, MF is niet te doen op de lage resolutie van de EVF, zit wel zoom op maar dan ben je veel te lang bezig met scherpstellen en inmiddels is je onderwerp dan al vertrokken). Heb nu weer een SLR en ben van mening dat NIETS kan tippen aan een optische TTL viewfinder. Scherpstellen op het display achterop vind ik trouwens ook niks, hoewel handig als je over wat hoofden heen wil fotograferen. Feit dat het op die Samsung zo groot is maakt het natuurlijk wel makkelijker om het resultaat goed te beoordelen, mits de resolutie dan ook hoog genoeg is.wacko schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:59:
M'n vader heeft best wel moeite met foto's maken door middel van een displaytje (zo'n 1.8" à 2" schermpje op een A75 is echt te klein). Dat was ook een van de redenen dat hij graag een dSLR wilde hebben. Ik hoor het trouwens wel vaker van iets oudere mensen, die het gewoon niet kunnen opbrengen om op zo'n scherpje te kunnen focussen, en altijd een leesbril bij je hebben is ook zo vervelend. Als het scherm echter zo groot is als op deze cam zou dat best voordelig kunnen zijn voor een aardige doelgroep mensen die lekker consumer-gericht gewoon op een schermpje willen kijken.
Verwijderd
Image stabilisation is natuurlijk veel beter dan die Hig Speed instelling. High Speed is niets anders dan gewoon een snelle sluitertijd, een mogelijkheid die op in ieder geval alle dslr's voorkomt. Nadeel daarvan is dat je dus meer licht nodig hebt dan met een IS.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:00:
Meer informatie (en een antwoord op veel wat jullie je afvroegen) lees je op http://www.dpreview.com/news/0506/05060202samsung_pro815.asp.
Dit wordt voor mij de camera! Was al langer op zoek naar een zoom van > 12 x optisch icm 8 MP. And here it is!
Even de testen afwachten. Ben erg benieuwd naar de functie High Speed mode, waardoor ook bij grote zoom het beeld niet zou bewegen, aldus Samsung. Hoe beoordelen jullie dat stukje tekst uit de press info. van Samsung? Is dat denk je beter of slechter dat Image Stabilisation?
En kennen jullie die lensfabrikant Schneider-KREUZNACH?
Dank voor je reactie van
Hans
En Schneider-Kreuznach is een van de meest bekende objektieven fabrieken uberhaupt. In 1912 begonnen maakten ze in 1967 al hun 10 miljoenste objectief.Ze zijn vooral bekend geworden met de hoge kwaliteit objectieven voor vakcamera's, maar maken ook al vele tientallen jaren objectieven voor kleinbeeldcamera's. Ook voor de filmindustrie en video maken ze objectieven.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-07-2005 17:53 ]
Verwijderd
Jan v.d. Meer hoopt een proefexemplaar te kunnen bemachtigen en zal dan zeker een review daarvan geven.
|>
This too shall pass
Verwijderd
wel een super ding trouwens.
Verwijderd
Lees ik elders:Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:50:
Als je hem op zn kop houdt kun je van onderen het top-lcd bekijken, maar idd het is niet elke hoek.
wel een super ding trouwens.
The 3.5" LCD screen, the highest-capacity battery, the longest zoom range... very impressive!!! However, lack image stabilizer, remote control, metal tripod mount, movable LCD screen.
Is dat zo? Heeft ie geen mogelijkheid tot het gebruik van een afstandbediening?
Of bedoelen ze dat er geen zelfontspanner op zit?
En dan: Geen mogelijkheid tot 't gebruik van een statief?
Of bedoelt men hier ook iets anders.....
Jan
- Nee, geen afstandsbediening
- Nee, geen METALEN statief mount (maar een plastieken)
Overigens vind ik het altijd erg leuk als ze bij marketing adverteren met "highest capacity battery". Ja, de rest van het apparaat slurpt dusdanig energie op dat je dat wel moet hebben, en dan alsnog zegt het helemaal NIKS over de batterijduur van dit ding.
[ Voor 54% gewijzigd door Stereotomy op 30-08-2005 12:47 ]
Alors.
Let oop het woord rangemasterslave schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:23:
longest zoom range? ja 15 keer optisch tot 420mm... maar mijn canon S2 heeft 12 keer optische zoom tot 430 mm. dus wie heeft dan de longest zoom range?
Verwijderd
Afstandsbediening wordt waarschijnlijk een optie. Dus wel mogelijkheid.Stereotomy schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:46:
Lezen is ook een vak.
- Nee, geen afstandsbediening
- Nee, geen METALEN statief mount (maar een plastieken)
Overigens vind ik het altijd erg leuk als ze bij marketing adverteren met "highest capacity battery". Ja, de rest van het apparaat slurpt dusdanig energie op dat je dat wel moet hebben, en dan alsnog zegt het helemaal NIKS over de batterijduur van dit ding.
De accu heeft een capaciteit van 500 opnamen.
Verwijderd
mijn twijfel tussen de 350 d of deze ?
michel
Wat wil je met fotografie, wil je meerdere objectieven, er echt uitgebreid mee spelen of liever wat fotos schieten en interreseert de rest je niet zo?Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:14:
Is er al iemand die hem heeft ? en wat zijn de ervaringen met het toestel ?
mijn twijfel tussen de 350 d of deze ?
michel
|>
Verwijderd
spelen met de instellingen is gewoon leuk.
groet,
michel
|>
Verwijderd
http://www.photographyblo.../samsung_pro815_announced
In de onderstaande reacties worden links genoemd naar Koreaanse sites, waar in diverse berichten testfoto's staan. Zoek tussen de onleesbare tekens naar: Pro815
Jan
Hij is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 699, lijkt me een goede prijs toch?
Verwijderd
wat me opviel dat die gozer 100% zeker wist dat de cam IS aan bord zou hebben.
wie heeft er gelijk? dpreview of mm medewerker?
dan maar ff maandag zelf uit proberen.
cf en ultra zoom trekt me aan. anders koos ik voor een dSLR (mist ik een goedkope lens vind
in dit geval wel, maar dat "hoe kan het ook anders" is echt véél en véél te véél voor die prutsers bij dpreview...Mcdeath schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:06:
(hoe kan het ook anders)
[ Voor 9% gewijzigd door lateef op 28-05-2006 00:23 ]
Zou je dat misschien kunnen onderbouwen. Goed, ik weet dat dpreview geen fredmiranda.com is, maar ze zijn wel behoorlijk aangeschreven dacht ik.lateef schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:12:
[...]
in dit geval wel, maar dat "hoe kan het ook anders" is echt véél en véél te véél voor die prutsers bij dpreview...
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
lateef schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:12:
[...]
in dit geval wel, maar dat "hoe kan het ook anders" is echt véél en véél te véél voor die prutsers bij dpreview...
Helemaal mee eens..
We zijn alweer wat verder en is er al een tweakert met deze cam uitgerust ?Bierkameel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:26:
Heeft iemand al ervaring met deze cam?
Hij is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 699, lijkt me een goede prijs toch?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Iemand deze cam in bezit ??salutem schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:03:
[...]
We zijn alweer wat verder en is er al een tweakert met deze cam uitgerust ?
Lijkt mij iig een super cam met een super objectief ! Iemand al deze machtige zoom mogen gebruiken ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
lol, geloof niet dat mensen hem hebben, ze durven er in ieder geval niet voor uit te komen
Tja wat moet ik zeggen, ik heb hem ook niet
Verwijderd
Ik zal hem misschien kopen, Ik ben niet zo'n prof dat ik 3 lenzen wil kopen en ik sta nu in twijfel tussen denomad85 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:37:
[...]
lol, geloof niet dat mensen hem hebben, ze durven er in ieder geval niet voor uit te komen
Tja wat moet ik zeggen, ik heb hem ook niet
sony dsc-r1 (slechts 5* zoom)
Leica V-lux 1 (nog geen review gevonden)
Nikon D50 (lenzen nodig om veel zoom te hebben)
Samsung pro 815 (komt goed uit de review's, geen lenzen nodig)
dusja, de 815 komt er voor mij wel goed uit tenzij mij iemand kan ompraten ...
ik heb een D50 ben er blij mee, helaas heb ik geen idee wat jij met je cam wil doen, dus kan je ook niet echt ompraten....Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
[...]
Ik zal hem misschien kopen, Ik ben niet zo'n prof dat ik 3 lenzen wil kopen en ik sta nu in twijfel tussen de
D50 is lekker snel, degelijk en veel nikonglas is beschikbaar.
Waarom heb je bijvoorbeeld de S9500 en S9600 van fuji van je lijst af gestreept? Als ik namelijk een prosumer zou kopen zouden dat mijn eerste overwegingen zijn....Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
[...]
Ik zal hem misschien kopen, Ik ben niet zo'n prof dat ik 3 lenzen wil kopen en ik sta nu in twijfel tussen de
Verwijderd
Had ik nog niet bekeken, ook de panasonic dmc-fz50 vergelijk ik nu, wat een moeilijke keuze zegRedXraD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:28:
[...]
Waarom heb je bijvoorbeeld de S9500 en S9600 van fuji van je lijst af gestreept? Als ik namelijk een prosumer zou kopen zouden dat mijn eerste overwegingen zijn....
Verwijderd
Verwijderd
Dus jij hebt de fuji, en er tevreden van ? iets negatiefs of iets dat je mist ?Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:21:
Nee, geen IS op deze camera. Ook niet echt een hoge ISO mogelijkheid (zoals op de S9500). In deze klasse zou ik (nog steeds) voor de Fuji kiezen (zoals ik ook gedaan heb, ook omdat de shutterlag van de Samsung mij tegenviel).
Verwijderd
- In de A- en S-mode is niet de gehele range aan sluitertijden en diafragmawaardes beschikbaar. Wil je die toepassen, moet je overschakelen op de M-mode.
- In RAW schieten kost erg veel tijd.
Belangrijkste nadelen:
- EVF
- Boven de 200mm lijkt de scherpte van de lens af te nemen.
- In de hoeken is de lens ook minder scherp.
Verwijderd
dan ga ik resoluut voor dfe lz50 van lumixVerwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:48:
Kleine dingetjes:
- In de A- en S-mode is niet de gehele range aan sluitertijden en diafragmawaardes beschikbaar. Wil je die toepassen, moet je overschakelen op de M-mode.
- In RAW schieten kost erg veel tijd.
Belangrijkste nadelen:
- EVF
- Boven de 200mm lijkt de scherpte van de lens af te nemen.
- In de hoeken is de lens ook minder scherp.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb alle specs en sample foto's wel al 10 keer bekeken, kheb wss 30 reviews en gebruikersmeningen gelezen, hierdoor denk ik dat de lz50 nog net iets beter is dan de fuji, hij werkt ook met gewone sd kaartjes ipv xd.Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:43:
En ik zou niet zomaar mijn oordeel over een camera baseren op een paar puntjes die iemand (misschien geheel onjuist) aanstipt. Gewoon de camera's die jouw interesse hebben, (S9500/S9600, FZ50, Pro815) zélf uitproberen en op basis daarvan je keuze maken.
verder heeft ie IS en idd kan hij niet zo hoog in iso gaan schieten maar dat lijkt mij niet zo belangrijk, ik ben dan ook maar een beginnend amateurtje, buiten de hoge iso's die minder ruis geven zie ik niets van andere voordelen uit de fuji ?
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
als je binnenfotografie van plan bent, dan zou ik zeker kijken naar een fujifilm. er zijn dan idd 3 opties: s9500 (400/450 euro) s9600 (500/550) en de nieuwe s6500 (400 euro)
als je in de toekomst niet van plan bent om een flitser op je cam te zetten, ga dan voor de s6500.
deze is netzoals de f30 voorzien van de 6de generatie chip die ervoor zorgt dat hij 1 stop sneller is dan de 9500 en de 9600. Daarnaast voelen fuji's erg vertrouwd en stevig aan.
voor de samsung zou ik bij voorbaat al niet gaan want die ruis is echt belangelijk hoog! en het verschil tussen 300 en 420 mm is ook weer niet zo heel boeiend als het echt aankomt op beeldscherpheid.
ik ben zelf nu al 3 maanden aant zoeken voor een camera. Met prosumers is het altijd afwegen en afwegen. Nu besluit ik toch voor een spiegelreflex te gaan zodat ik nooit meer spijt krijg van een eventuele "miskoop". En vergeet niet: De perfecte camera bestaat niet
En de perfekte fotograaf ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:43:
tja als je ruis dus niet zo belangrijk vind en voor goede scherpe beelden wilt gaan. waarom dan de pana fz50 ipv de veel goedkopere fz30? de venus 3 die ingebouwd zit in de fz 50 zorgt er voor dat je al veel detail verliest bij lage iso waardes. Met de fz30 zijn de foto's van veel betere kwaliteit.
als je binnenfotografie van plan bent, dan zou ik zeker kijken naar een fujifilm. er zijn dan idd 3 opties: s9500 (400/450 euro) s9600 (500/550) en de nieuwe s6500 (400 euro)
als je in de toekomst niet van plan bent om een flitser op je cam te zetten, ga dan voor de s6500.
deze is netzoals de f30 voorzien van de 6de generatie chip die ervoor zorgt dat hij 1 stop sneller is dan de 9500 en de 9600. Daarnaast voelen fuji's erg vertrouwd en stevig aan.
voor de samsung zou ik bij voorbaat al niet gaan want die ruis is echt belangelijk hoog! en het verschil tussen 300 en 420 mm is ook weer niet zo heel boeiend als het echt aankomt op beeldscherpheid.
ik ben zelf nu al 3 maanden aant zoeken voor een camera. Met prosumers is het altijd afwegen en afwegen. Nu besluit ik toch voor een spiegelreflex te gaan zodat ik nooit meer spijt krijg van een eventuele "miskoop". En vergeet niet: De perfecte camera bestaat niet
Ruis ok dat kan aan de camera liggen maar een onscherpe foto ligt toch ook wel een beetje bij de fotograaf.
En is IS nou echt wel zo belangrijk ? ik bedoel ik heb zelf nog een antieke c-2100UZ van olympus met IS maar als ik de IS uitzet krijg ik vaak scherpere fotos ligt dat aan de "oude" techniek of heeft IS invloed op de beeldkwaliteit ?