Samsung komt met dSLR-achtige prosumercam: Pro 815

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Samsung zal met de nieuwe Digimax Pro 815 een poging gaan doen een deel van de digicam-markt te veroveren :) Het grote LCD van 3,5 inch en top LCD waarmee ook is te fotograferen vanuit lage punten valt sowieso al op aan het model.

Specs:

- 2/3" sensor, MP nog onbekend (waarschijnlijk 8 gezien modelnaam)
- 3,5" LCD display :o
- Schneider lens , 28mm-420mm, 15x mechanische zoom, f/2.2 ~ f/4.6
- top LCD waardoor laag-bij-de grond fotograferen makkelijk wordt
- oplaadbare Lithium Ion accu 7.4V , 1900mAh
- 2,5fps
- flits hot shoe
- introductie juli/augustus 2005

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_04.jpg Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_06.jpg

Extra foto:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/digimax815_07.jpg

Nog wat extra pics:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/815_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/815_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/815_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/815_04.jpg
De camera heeft net als de Sony F828 een mechanische zoomring, en het zoombereik zelf is ook enorm: 28-420mm! Met deze cam zal Samsung het publiek bedienen dat wel veel bereik en instelmogelijkheden wil, maar niet met een 'grote' dSLR en losse lenzen rond wil lopen :) Shot to shot snelheid is 1 seconde, en startup tijd is ook 1 seconde, redelijk vlot.

[ Voor 18% gewijzigd door Remy op 11-05-2005 14:43 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, zo'n groot display, maar vreet dat niet batterijen? :X Overigens is een 15x zoomlens ook een leuk CA monster, al zullen de meeste consumenten zoveel zoom wel uitermate "vet" vinden ;) Eindelijk een 6+ zoom cam die ook groothoek heeft :)

[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 25-04-2005 18:41 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Het schijnt dat Samsung er een superzuinige oplossing voor verzonnen heeft, waardoor het energieverbruik flink meevalt :). Niet zo gek ook dat ze dat hebben, aangezien zijzelf 1 van de grootste fabrikanten van TFT lcd-spul zijn :P
Overigens is een 15x zoomlens ook een leuk CA monster, al zullen de meeste consumenten zoveel zoom wel uitermate "vet" vinden ;) Eindelijk een 6+ zoom cam die ook groothoek heeft :)
Wellicht heeft die Schneider lensclub er een achromatische lens(element) voor gemaakt heeft om die bergen CA zoveel mogelijk in bedwang te houden :)

[ Voor 43% gewijzigd door Remy op 25-04-2005 18:43 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 15:49

janklp

FortyTwo Capital

Grrrrrene schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:40:
Allemaal leuk en aardig, zo'n groot display, maar vreet dat niet batterijen? :X
Ik heb ook een aardig scherm op mn camera maar met een goede accu valt dat wel mee hoor. Die schermpjes worden steeds energiezuiniger ansich.

Wel een erg mooie camera zeg, is er al iets bekend over de prijs en de release. Hopelijk wordt het een prijs die het grote publiek gaat benaderen.

* janklp blijft dit draadje eens nauwkeurig volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Grappig hoor.

Er zal toch vast en zeker wel beeldstabilisatie op dat ding zitten??

Ben benieuwd naar de prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door guillaumemay op 25-04-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140680

Ben bang dat het een beetje Sony F828 wordt, heb deze ook gehad voordat ik over ben gegaan naar de 300d, maar de F828 is net zo zwaar ongeveer en inderdaad bij met een zoomrange van 200mm hou je hem niet stil en moet steady shot constant ingrijpen.

Viel me een beetje tegen om eerlijk te zijn, helemaal met zo'n TFT waarmee je fotograferen kunt, wat je ziet door het TFT schermpje is niet precies hetgeen wat je uiteindelijk op de foto krijgt en dat irriteerde me mateloos............

Maar wel een aardig bereik inderdaad 420mm, ik hoop ook dat er wel iets van IS op zal zitten anders wens ik de toekomstige samsung bezitters veel succes met foto's op 420mm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik heb even wat extra foto's toegevoegd aan de TS, het is goed te zien hoe groot dat 3,5 inch scherm wel niet is :o En ik mag hopen voor Samsung dat die lens idd een vorm van IS heeft, anders wordt het lastig voorbij 200mm echt scherpe foto's te maken uit de losse pols :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

B-lennium

Volvo 164 1975!

ben ik de eenige die het scherm TE groot vind ?
alle andere dingen zijn aan de randen gedrukt door het groote scherm (knopjes, zoeker)

lijkt me lastig foto maken als je door de zoeker wil kijken

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 13-06 15:49

janklp

FortyTwo Capital

Vind dat nog wel meevallen, knopjes zitten wel aan de randen maar dat lijkt me in dit geval zeker niet hinderlijk. Ik denk dat de meerderheid van de geintresseerden voor deze camera toch geilt op dat schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136140

Wat een belachelijk groot ding; koop dan meteen een DSLR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
en ik wil altijd met men rechter oog door de cam kijken :P, ding zit helemaal links :D.
moet je die cam echt raar gaan vasthouden :D

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

answer_man schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:53:
en ik wil altijd met men rechter oog door de cam kijken :P, ding zit helemaal links :D.
Heeft u uberhaupt ooit een camera vastgehad?
Door die zoeker helemaal links zit je neus niet in de weg.........
Perfecte layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Het diafragma is ook bekend: f/2.2 ~ f/4.6, best netjes voor een superzoom. En zeer waarschijnlijk heeft deze cam een vorm van AS oftewel Anti-Shake aan boord :)
Anoniem: 136140 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:23:
Wat een belachelijk groot ding; koop dan meteen een DSLR!
Zoals deze man hem in z'n handen heeft lijkt de cam me echt niet zo groot:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/digimax815_03.jpg

Hooguit even groot als de 350D, en dat is al een kleintje op het gebied van dSLRs :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Die zal denk ik best wel duur worden!
Zo'n 800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 19:32
D'r zal wel geen spiegel inzitten, en 't zal dus geen TTL viewfinder worden neem ik aan. Dat zou wel een grappige ontwikkeling zijn geweest, maar helaas.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Simon schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:15:
D'r zal wel geen spiegel inzitten, en 't zal dus geen TTL viewfinder worden neem ik aan. Dat zou wel een grappige ontwikkeling zijn geweest, maar helaas.
hoezo? die zijn toch al gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
lateef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:30:
[...]

hoezo? die zijn toch al gemaakt?
Ja, de Olympus modellen, maar die sloegen niet heel erg aan. Zo zie ik bijvoorbeeld voor mijn vader er wel wat in als hij een wat goedkopere digicam zou kunnen hebben met het SLR princiepe.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
SL klopt wel bij die camera, evenals bij de Sony F707/F717/F828 en nog een aantal andere modellen die TTL + EVF hebben. Alleen de R dus niet van Reflex, aangezien er geen spiegel is (nodig is) maar alleen een sensor. In zo'n model zou een spiegel alleen maar ervoor zorgen dat de cam flink groter zou worden, en dat is nou juist net niet de bedoeling: dan kunnen mensen idd gewoon voor een dSLR gaan ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wat ik niet begrijp is dat Samsung er niet voor kiest om met het 4/3 systeem mee te doen. Dan zetten ze een body op de markt met een leuke LCD en hebben ze direct een echte DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:31:
Wat ik niet begrijp is dat Samsung er niet voor kiest om met het 4/3 systeem mee te doen. Dan zetten ze een body op de markt met een leuke LCD en hebben ze direct een echte DSLR.
Dan kun je dat ook aan Sony vragen met hun F828, das ook best een lomp ding.

Ik vind het toch al zotte apparaten, ze zijn relatief duur, voor het zelfde geld heb je met eventueel een beetje bijbetalen al een echte dSLR.
Ok, misschien niet met zo'n toeter :o erop maar de kwaliteit moet nog blijken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 26-04-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:31:
was dat niet iets met hitte en grote sensoren, dat gaat niet goed, tenminste, dat begreep ik ervan. Als ze dus constant feed geven (zoals bij deze)

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 26-04-2005 21:52 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

1 woord: MOZESKRIEBELWATEENMEGADISPLAY :P

ziet er best goed uit, ben alleen wel heel benieuwd inderdaad of hij het langer dan een uurtje uithoud met die TL-buizen van de display, en of de kwaliteit iets moois word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Anoniem: 116136 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:39:
1 woord: MOZESKRIEBELWATEENMEGADISPLAY :P
Euh ja, de display is behoorlijk groot ;)
ziet er best goed uit, ben alleen wel heel benieuwd inderdaad of hij het langer dan een uurtje uithoud met die TL-buizen van de display, en of de kwaliteit iets moois word!
Dat grote display op de achterkant gebruik je natuurlijk niet constant: voor zover ik heb gelezen zit er een high-quality EVF zoals de Sony F/707/717/828 ook heeft in de cam :) Ik zal zo nog wat extra pics toevoegen aan de topicstart. Ik heb overigens nog nergens aan foto's of aan teksten kunnen zien dat de cam met een vorm van OS/IS/VR komt, maar wie weet: binnenkort zal Samsung een releasedatum geven als het goed is.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Is het nu een dSLR of niet? Omdat er in de topic titel staat "achtige"? EN als het geen dSLR is, dan moet het wel een leuk cammetje zijn zeg :D Nu nog een redelijke prijs eraan verbinden, et voila, je hebt een goede amateur cam in handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In de startpost staat 2x het volgende:
top LCD waardoor laag-bij-de grond fotograferen makkelijk wordt
Wat volgens mij bullshit is. Het top-LCD is gewoon een kleine zwart/groen statusschermpje, wat helemaal niet bijzonder is, en niets te maken heeft met het fotograferen laag bij de grond.

Aangezien zowel zoeker en beeldscherm aan de achterkant zitten en niet draaibaar zijn zul je dus ook laag bij de grond gewoon ouderwets moeilijk moeten blijven doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Het is geen dSLR aangezien het ding geen verwisselbare lenzen kent en geen spiegel heeft. Verder klopt het SL-verhaal wel: single lens, dus geen gewone viewfinder maar een electronische, genaamd EVF :) Dat achtige slaat meer op z'n bodyvorm, specs en (beoogde) prestaties ;)
Johnny schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:01:
In de startpost staat 2x het volgende:

[...]

Wat volgens mij bullshit is. Het top-LCD is gewoon een kleine zwart/groen statusschermpje, wat helemaal niet bijzonder is, en niets te maken heeft met het fotograferen laag bij de grond.....
Ik heb het top-lcd nog niet werkend gezien, jij wel? In een report van de show waar het ding werd gepresenteerd, werd gezet dat je met het top-lcd kan composen, wie ben ik om dat tegen te spreken: ik was er niet? ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Remy op 11-05-2005 15:02 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Zeer nice dan :*) Die EVF ken ik ja, zit ook op mijn Kodak DX6490. Werkt heerlijk! Mijn LCD gebruik ik zo min mogelijk. Kwa body en alles is het zeker een pats dingetje! Stel dat ze nu zo'n 500 euro voor zo'n cam vragen, dan ga ik er wel één scoren :P Alleen zal het wel meer in de richting van de 1000 gaan (maar dan zou ik eerder een EOS 300d pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
proller schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:04:
Zeer nice dan :*) Die EVF ken ik ja, zit ook op mijn Kodak DX6490. Werkt heerlijk!
Zeker nooit met een gewone viewfinder gewerkt? Dat is een heel verschil, dan zie je helemaal goed of je scherp zit of niet..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 89521 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:58:
[...]

Heeft u uberhaupt ooit een camera vastgehad?
Door die zoeker helemaal links zit je neus niet in de weg.........
Perfecte layout
ik zei ook niet dat men hoofd dan niet in de weg kwam, maar met deze cam moet je je handen gewoon vreemd voor je hoofd gaan houden! en dat trekt me wat minder :P

[en werk al jaren met een Minolta SLR dus jah, wel een camera vastgehad ja :P]

[ Voor 4% gewijzigd door answer_man op 11-05-2005 16:31 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ziet er mooi uit vooral ook een mooie lichtsterke lens zoombereik hadden ze van mij mogen beperken tot 200mm. Liever toch nog meer groothoek heb je meer aan 24mm-200mm bv.
Zo'n grote display is gewoon ideaal, ik heb zelf de hier genoemde sony 828 en inderdaad de display mag groter (gebruik de zoeker eigenlijk nooit). CA heb je soms last van toch mag je naar mijn mening dit soort camera's niet vergelijken met een dSLR want daarvan is de prijs uiteindelijk echt een stuk hoger. (als je er fatsoenlijk glas op wilt hebben). Ben benieuwd naar de eerste preview.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Officieel uit:

http://www.dpreview.com/news/0506/05060202samsung_pro815.asp

Men, wat een bakbeest. 8)7

Alle specs zijn inderdaad groter, sneller, beter dan de tegenwoordige selectie 8 mp prosumers (Minolta A2, A200, Canon Pro1, Nikon 8800 etc.), en een baby-beeldscherpje bovenop. Maareh.... die 2/3" sensor.... ruiserderuis... en weg is je voordeel tov een DSLR. :/

Bovendien, 420mm tele, zonder anti shake.... daar ga je pas van shaken. :/

Ben wel benieuwd naar de reviews. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Stereotomy op 02-06-2005 15:05 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:33
erg jammer dat er geen IS op zit, dit is toch wel een vereiste vind ik. met zo'n giga telelens moet je wel een statief gebruiken wil je scherpe foto's krijgen.

ik vermoed dat samsung wel weer een of andere high tech oplossing heeft gevonden voor dit probleem. een soort IS, maar dan weer net wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142673

Prijs zal rond de 900 euro liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Poeh, op 800 ISO wordt dat volgens mij een ruis-monster... Aparte cam, maar duidelijk niet aan mij besteed, geen TTL.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

Arfman

Drome!

Voor 900 euro wist ik het wel, een mooie D70s of 350D met een redelijke "standaard" lens. Wel minder bereik, maar veel meer kwaliteit verwacht ik. Wat heb je aan 420 mm zoom zonder iets van IS/VR ?

edit: en dan te bedenken dat ik 3 of 4 jaar geleden de Casio QV4000 cam heb gekocht voor 900 euro :o

[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 02-06-2005 20:40 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Arfman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:39:
Voor 900 euro wist ik het wel, een mooie D70s of 350D met een redelijke "standaard" lens. Wel minder bereik, maar veel meer kwaliteit verwacht ik. Wat heb je aan 420 mm zoom zonder iets van IS/VR ?

edit: en dan te bedenken dat ik 3 of 4 jaar geleden de Casio QV4000 cam heb gekocht voor 900 euro :o
D70s zul je niet voor dat geld krijgen, maar een 350D... Je kan dan ook nog van objectieven switchen...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

Arfman

Drome!

Inderdaad, de D70s kit komt op 1150 euro bij Konijn ..ze hebben echter nog wel een D70 .. :

Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX 12 975.00

Keuze snel gemaakt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Remy schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:20:
SL klopt wel bij die camera, evenals bij de Sony F707/F717/F828 en nog een aantal andere modellen die TTL + EVF hebben. Alleen de R dus niet van Reflex
Remy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:42:
Ik heb overigens nog nergens aan foto's of aan teksten kunnen zien dat de cam met een vorm van OS/IS/VR komt
Zou het een idee zijn om een glossary op te nemen in /71?

Ik ben het een beetje kwijt met al die afkortingen,

Nog een vraagje
Het diafragma is ook bekend: f/2.2 ~ f/4.6
Betekent dit dat de f2/2 op de groothoek slaat en de f/4.6 op tele stand?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

EXX

EXtended eXchange

Yep.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

answer_man schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:53:
Als je linkshandig (linksogig) bent, is 't helemaal lastig. Dan zit je steeds met je neus tegen 't display te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 00:04
M'n vader heeft best wel moeite met foto's maken door middel van een displaytje (zo'n 1.8" à 2" schermpje op een A75 is echt te klein). Dat was ook een van de redenen dat hij graag een dSLR wilde hebben. Ik hoor het trouwens wel vaker van iets oudere mensen, die het gewoon niet kunnen opbrengen om op zo'n scherpje te kunnen focussen, en altijd een leesbril bij je hebben is ook zo vervelend. Als het scherm echter zo groot is als op deze cam zou dat best voordelig kunnen zijn voor een aardige doelgroep mensen die lekker consumer-gericht gewoon op een schermpje willen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 04-06-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Simon schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:09:
Poeh, op 800 ISO wordt dat volgens mij een ruis-monster...
Ik lees toch anders echt dit op dpreview:
Employing an exclusive low-noise processing algorithm, the Pro815 ensures superb image quality with low noise, even at ISO 800.
Of is dat alleen marketinggeblaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Leuk zo'n groot scherm, maar hoe zit 't met de resolutie? Is die ook groter dan de huidige 1.8"-2.5" schermpjes? Anders heeft 't nog geen nut.

420mm zonder enige vorm van stabilisatie.. veel succes. Leuk als je op Gran Canaria woont met altijd veel zon, maar in ons landje met quasi altijd kak-weer heb je daar dus echt niks aan.

Allemaal leuk en aardig die dSLR-wannabee's, maar het is het toch allemaal net niet. Ik heb enkele maanden geleden de overstapa van Minolta A2 -> Canon 350D gemaakt en had niet verwacht dat het zo'n gigantisch verschil zou zijn. En dan was de A2 nog een van de beste 8MP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 300 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:32:
[...]

Ik lees toch anders echt dit op dpreview:

[...]

Of is dat alleen marketinggeblaat?
Zolang ik nog geen voorbeeld fotos heb gezien lijkt dat me marketingblaat, want de sensor staat constant aan en blijft warm. Dat hij dan weinig ruis geeft geloof ik niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Simon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:18:
[...]

Zolang ik nog geen voorbeeld fotos heb gezien lijkt dat me marketingblaat, want de sensor staat constant aan en blijft warm. Dat hij dan weinig ruis geeft geloof ik niet.
ah, even mijn kennis uitbreiden :) is het doordat bij de niet dslr-cam's de sensor heel de tijd aan staat voor op je schermpje het 'resultaat' te kunnen tonen, dat deze warm wordt en ruis gaat veroorzaken? (en waarom bij hogere iso waraden meer dan?)

en bij een dslr staat de sensor niet aan buiten als je op de knop drukt dan, of heeft hij niets te doen en daarom wordt hij niet warmer (door de spiegel ervoor).

en ook omdat de sensor bij een dSLR wat groter is misschien?

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Beide. Dat de sensor groter is scheelt natuurlijk, maar het feit dat de sensor warm wordt levert bij de huidige CCD's (en in iets mindere mate bij CMOS sensors) gewoon meer ruis op.

Neem met een leuke DSLR maar 's 2 avondfoto's, 1 op ISO 200 en 4 seconden, en 1 op ISO 800 en 1 seconde. Grote kans dat de ruis op de eerste foto groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

met 420mm kun je met een sluitertijd van 1/400 toch al uit de voeten zeker? Of het dan in Nederland of in België is, kan je buiten van zodra er geen stapel donderwolken boven je zijn toch goed belichte en stille foto's nemen zeker? Stabilisatie had mooi geweest akkoord, maar je kan met die 420mm nog altijd aardige dingen doen hoor. :)
En ik ben echt benieuwd naar het ruis omdat die sensor groter is dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Anoniem: 116196 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:48:
met 420mm kun je met een sluitertijd van 1/400 toch al uit de voeten zeker?
Klopt. Maar denk je dat je die sluitertijd veel zult kunnen gebruiken zonder naar ISO400/800 te gaan? Tel er maar niet op.
Of het dan in Nederland of in België is, kan je buiten van zodra er geen stapel donderwolken boven je zijn toch goed belichte en stille foto's nemen zeker?
Ja, op de welgeteld 4 zonnige dagen van dit jaar had je wellicht goed belichte en stille foto's kunnen maken.

Terwijl ik even snel door de foto's browse die ik afgelopen januari in Eurodisney heb gemaakt met de A2 die ik toen nog had valt me op dat de sluitertijd meestal onder (trager dus) dan 1/100s is (en dat zelfs nog op ISO400 overdag!!!)... en die ging tot 200mm.
Stabilisatie had mooi geweest akkoord, maar je kan met die 420mm nog altijd aardige dingen doen hoor. :)
IS boven de 200mm is een must. Tenzij je de vaste hand van een standbeeld hebt.

420mm is zeker fantastisch, als je scherpe platen krijgt. Ik betwijfel het echter ten zeerste.
En ik ben echt benieuwd naar het ruis omdat die sensor groter is dan gemiddeld.
Is dezelfde grote dan de 8MP generatie van vorig jaar... (A2, Pro1, F828, ...) Kijk maar naar de samples. ISO<100 is nog oke, 100<ISO<400 nog wel te fixen met NeatImage, ISO>400 is niks meer van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146432

[knip]spam[/knip]

Modbreak:We waarderen spam niet zo op Tweakers.net. Discussies in het Nederlands kunnen prima hier plaatsvinden, daar hebben we niet een extra site voor nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147739

Meer informatie (en een antwoord op veel wat jullie je afvroegen) lees je op http://www.dpreview.com/news/0506/05060202samsung_pro815.asp.

Dit wordt voor mij de camera! Was al langer op zoek naar een zoom van > 12 x optisch icm 8 MP. And here it is!

Even de testen afwachten. Ben erg benieuwd naar de functie High Speed mode, waardoor ook bij grote zoom het beeld niet zou bewegen, aldus Samsung. Hoe beoordelen jullie dat stukje tekst uit de press info. van Samsung? Is dat denk je beter of slechter dat Image Stabilisation?

En kennen jullie die lensfabrikant Schneider-KREUZNACH?

Dank voor je reactie van

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114034

Zou leuk zijn als er ook een focusring op zit en als het kan dan ook nog effe traploos! :)

Hmm, heeft ie dus ook:

Three rings surrounding the lens controls manual zoom, manual focusing and EV compensation, provide you with direct control of manual operations.

Ben wel benieuwd!

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 114034 op 25-06-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Simon schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:48:
[...]

D70s zul je niet voor dat geld krijgen, ....
In Nederland niet. Gelukkig was ik laatst in Azië en heb hem voor minder dan €900 :P
wacko schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:59:
M'n vader heeft best wel moeite met foto's maken door middel van een displaytje (zo'n 1.8" à 2" schermpje op een A75 is echt te klein). Dat was ook een van de redenen dat hij graag een dSLR wilde hebben. Ik hoor het trouwens wel vaker van iets oudere mensen, die het gewoon niet kunnen opbrengen om op zo'n scherpje te kunnen focussen, en altijd een leesbril bij je hebben is ook zo vervelend. Als het scherm echter zo groot is als op deze cam zou dat best voordelig kunnen zijn voor een aardige doelgroep mensen die lekker consumer-gericht gewoon op een schermpje willen kijken.
Ik ben vorig jaar overgestapt van een analoge SLR naar een Minolta Dimage7 en heb nooit goed kunnen wennen aan het scherpstellen middels de EVF in vergelijking met en optische TTL zoeker. Te vaak blijken foto's niet scherp of blijkt achteraf dat er op een verkeerd punt is scherpgesteld (met AF vooral, MF is niet te doen op de lage resolutie van de EVF, zit wel zoom op maar dan ben je veel te lang bezig met scherpstellen en inmiddels is je onderwerp dan al vertrokken). Heb nu weer een SLR en ben van mening dat NIETS kan tippen aan een optische TTL viewfinder. Scherpstellen op het display achterop vind ik trouwens ook niks, hoewel handig als je over wat hoofden heen wil fotograferen. Feit dat het op die Samsung zo groot is maakt het natuurlijk wel makkelijker om het resultaat goed te beoordelen, mits de resolutie dan ook hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142673

Anoniem: 147739 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:00:
Meer informatie (en een antwoord op veel wat jullie je afvroegen) lees je op http://www.dpreview.com/news/0506/05060202samsung_pro815.asp.

Dit wordt voor mij de camera! Was al langer op zoek naar een zoom van > 12 x optisch icm 8 MP. And here it is!

Even de testen afwachten. Ben erg benieuwd naar de functie High Speed mode, waardoor ook bij grote zoom het beeld niet zou bewegen, aldus Samsung. Hoe beoordelen jullie dat stukje tekst uit de press info. van Samsung? Is dat denk je beter of slechter dat Image Stabilisation?

En kennen jullie die lensfabrikant Schneider-KREUZNACH?

Dank voor je reactie van

Hans
Image stabilisation is natuurlijk veel beter dan die Hig Speed instelling. High Speed is niets anders dan gewoon een snelle sluitertijd, een mogelijkheid die op in ieder geval alle dslr's voorkomt. Nadeel daarvan is dat je dus meer licht nodig hebt dan met een IS.

En Schneider-Kreuznach is een van de meest bekende objektieven fabrieken uberhaupt. In 1912 begonnen maakten ze in 1967 al hun 10 miljoenste objectief.Ze zijn vooral bekend geworden met de hoge kwaliteit objectieven voor vakcamera's, maar maken ook al vele tientallen jaren objectieven voor kleinbeeldcamera's. Ook voor de filmindustrie en video maken ze objectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ze maken dacht ik ook lenzen voor Kodak (digitaal compact)

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ook op photo.net is nu een stukje over de Samsung Digimax Pro815 verschenen, 't lijkt alleen meer op een persbericht.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-07-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152093

De Samsubg Pro815 zal mogelijk toch een kei van een kamera zijn. Jammer genoeg heeft hij inderdaad geen IS, maar door een snellere sluitertijd bij ISO800 blijkt Samsung toch een nagenoeg ruisvrije plaat te kunnen maken. Kijk eens bij de links die op bijgevoegde pagina van Jan van de Meer's Global Video Members staat: http://www.global-dvc.org/Sony%20DSC-F939.htm
Jan v.d. Meer hoopt een proefexemplaar te kunnen bemachtigen en zal dan zeker een review daarvan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ISO 800, compact en weinig ruis? Dat lijkt mij dus echt niet zo. Zelfs op een goede dSLR is op iso 800 de ruis zichtbaar. Klinkt erg als verkoop praatje..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-06 11:48

Sharky

Skamn Dippy!

dan maken ze een mooie prosumercam met als voordeel dat je de te schieten foto gelijk op het display kunt zien maar dan maken ze niet zo'n handig draaibaar display zodat je vanuit iedere hoek een foto kunt maken...das zonde

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074

Als je hem op zn kop houdt kun je van onderen het top-lcd bekijken, maar idd het is niet elke hoek.
wel een super ding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

hier nog een paar plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=65304&format=full&ext=.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door airliner op 27-08-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:50:
Als je hem op zn kop houdt kun je van onderen het top-lcd bekijken, maar idd het is niet elke hoek.
wel een super ding trouwens.
Lees ik elders:
The 3.5" LCD screen, the highest-capacity battery, the longest zoom range... very impressive!!! However, lack image stabilizer, remote control, metal tripod mount, movable LCD screen.

Is dat zo? Heeft ie geen mogelijkheid tot het gebruik van een afstandbediening?
Of bedoelen ze dat er geen zelfontspanner op zit?
En dan: Geen mogelijkheid tot 't gebruik van een statief?
Of bedoelt men hier ook iets anders.....

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Lezen is ook een vak. ;)

- Nee, geen afstandsbediening
- Nee, geen METALEN statief mount (maar een plastieken)

Overigens vind ik het altijd erg leuk als ze bij marketing adverteren met "highest capacity battery". Ja, de rest van het apparaat slurpt dusdanig energie op dat je dat wel moet hebben, en dan alsnog zegt het helemaal NIKS over de batterijduur van dit ding.

[ Voor 54% gewijzigd door Stereotomy op 30-08-2005 12:47 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:33
longest zoom range? ja 15 keer optisch tot 420mm... maar mijn canon S2 heeft 12 keer optische zoom tot 430 mm. dus wie heeft dan de longest zoom range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
longest slaat niet op grootste tele-bereik, maar totale bereik :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
masterslave schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:23:
longest zoom range? ja 15 keer optisch tot 420mm... maar mijn canon S2 heeft 12 keer optische zoom tot 430 mm. dus wie heeft dan de longest zoom range?
Let oop het woord range ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074

Stereotomy schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:46:
Lezen is ook een vak. ;)

- Nee, geen afstandsbediening
- Nee, geen METALEN statief mount (maar een plastieken)

Overigens vind ik het altijd erg leuk als ze bij marketing adverteren met "highest capacity battery". Ja, de rest van het apparaat slurpt dusdanig energie op dat je dat wel moet hebben, en dan alsnog zegt het helemaal NIKS over de batterijduur van dit ding.
Afstandsbediening wordt waarschijnlijk een optie. Dus wel mogelijkheid.
De accu heeft een capaciteit van 500 opnamen.

Anoniem: 154531

Is er al iemand die hem heeft ? en wat zijn de ervaringen met het toestel ?

mijn twijfel tussen de 350 d of deze ?

michel

• simon
Anoniem: 154531 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:14:
Is er al iemand die hem heeft ? en wat zijn de ervaringen met het toestel ?

mijn twijfel tussen de 350 d of deze ?

michel
Wat wil je met fotografie, wil je meerdere objectieven, er echt uitgebreid mee spelen of liever wat fotos schieten en interreseert de rest je niet zo?

|>

Een mooie foto is belangrijkst maar wil indien het niet nodig is niet onnodig veel slepen. De camera moet snel zijn heb nu een hp 815 maar bij leuke foto's van de kids ben je altijd te laat.

spelen met de instellingen is gewoon leuk.

groet,

michel

• simon
hmm, ik denk dat je dan bij een geavanceerde P&S beter zit, een 350D betekent veelal nabewerken, rommelen, grote tas met lenzen, etc.

|>

dankje ik hoop dat er nog wat foto's komen van mensen die hem al hebben.:)

michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk ook 's op:

http://www.photographyblo.../samsung_pro815_announced

In de onderstaande reacties worden links genoemd naar Koreaanse sites, waar in diverse berichten testfoto's staan. Zoek tussen de onleesbare tekens naar: Pro815

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heeft iemand al ervaring met deze cam?
Hij is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 699, lijkt me een goede prijs toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verkoop het product en zowel een oom van me alsmede mijn zusje heeft het apparaat. Ik kan me aansluiten bij de conclusie van DPreview: gebruik hem niet voor sportfotografie (vertraging) en gebruik de normale consumenten iso waarden (kortom de beperkingen die voor iedere compactcamera gelden inclusief de directe concurrentie) en je hebt een pracht van een fotocamera. Het zoombereik is fenomenaal (groothoek en extreem tele), de bediening zeer toegankelijk en een beauty van een scherm op de achterkant. Voor mij met stip de leukste prosumer camera van dit moment. De fotokwaliteit van al deze prosumers is namelijk gewoon top en deze heeft de coolste looks, feels en gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik was vandaag bij de Media markt. ik zag hem daar. staan, helaas wilde de Medewerker niet een werkende exemplaar tonen. (accu zoek geloof ik)

wat me opviel dat die gozer 100% zeker wist dat de cam IS aan bord zou hebben.

wie heeft er gelijk? dpreview of mm medewerker?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:32
de samsung digimax pro815 heeft geen stabilisatie aanboord, geleerd tijdens producttraining ;) . Dus waarschijnlijk heeft de mmmedewerker ongelijk en dpreview (hoe kan het ook anders) gelijk.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Laatst online: 13-01-2022
heee bedankt voor de snelle reactie.
dan maar ff maandag zelf uit proberen.
cf en ultra zoom trekt me aan. anders koos ik voor een dSLR (mist ik een goedkope lens vind ;))

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
in dit geval wel, maar dat "hoe kan het ook anders" is echt véél en véél te véél voor die prutsers bij dpreview...

[ Voor 9% gewijzigd door lateef op 28-05-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lateef schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:12:
[...]

in dit geval wel, maar dat "hoe kan het ook anders" is echt véél en véél te véél voor die prutsers bij dpreview...
Zou je dat misschien kunnen onderbouwen. Goed, ik weet dat dpreview geen fredmiranda.com is, maar ze zijn wel behoorlijk aangeschreven dacht ik.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:12:
[...]

:P
Helemaal mee eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
Bierkameel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:26:
Heeft iemand al ervaring met deze cam?
Hij is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 699, lijkt me een goede prijs toch? :)
We zijn alweer wat verder en is er al een tweakert met deze cam uitgerust ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
salutem schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:03:
[...]

We zijn alweer wat verder en is er al een tweakert met deze cam uitgerust ?
Iemand deze cam in bezit ??
Lijkt mij iig een super cam met een super objectief ! Iemand al deze machtige zoom mogen gebruiken ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Anyone ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 20:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

lol, geloof niet dat mensen hem hebben, ze durven er in ieder geval niet voor uit te komen ;)

Tja wat moet ik zeggen, ik heb hem ook niet :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

nomad85 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:37:
[...]

lol, geloof niet dat mensen hem hebben, ze durven er in ieder geval niet voor uit te komen ;)

Tja wat moet ik zeggen, ik heb hem ook niet :)
Ik zal hem misschien kopen, Ik ben niet zo'n prof dat ik 3 lenzen wil kopen en ik sta nu in twijfel tussen de

sony dsc-r1 (slechts 5* zoom)
Leica V-lux 1 (nog geen review gevonden)
Nikon D50 (lenzen nodig om veel zoom te hebben)
Samsung pro 815 (komt goed uit de review's, geen lenzen nodig)

dusja, de 815 komt er voor mij wel goed uit tenzij mij iemand kan ompraten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 20:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 103711 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

Ik zal hem misschien kopen, Ik ben niet zo'n prof dat ik 3 lenzen wil kopen en ik sta nu in twijfel tussen de

ik heb een D50 ben er blij mee, helaas heb ik geen idee wat jij met je cam wil doen, dus kan je ook niet echt ompraten....
D50 is lekker snel, degelijk en veel nikonglas is beschikbaar.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Anoniem: 103711 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

Waarom heb je bijvoorbeeld de S9500 en S9600 van fuji van je lijst af gestreept? Als ik namelijk een prosumer zou kopen zouden dat mijn eerste overwegingen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedXraD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:28:
[...]

Waarom heb je bijvoorbeeld de S9500 en S9600 van fuji van je lijst af gestreept? Als ik namelijk een prosumer zou kopen zouden dat mijn eerste overwegingen zijn....
Had ik nog niet bekeken, ook de panasonic dmc-fz50 vergelijk ik nu, wat een moeilijke keuze zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Samuns pro815 heeft nog geen beeld stabiliser ? of reeds al wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Nee, geen IS op deze camera. Ook niet echt een hoge ISO mogelijkheid (zoals op de S9500). In deze klasse zou ik (nog steeds) voor de Fuji kiezen (zoals ik ook gedaan heb, ook omdat de shutterlag van de Samsung mij tegenviel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:21:
Nee, geen IS op deze camera. Ook niet echt een hoge ISO mogelijkheid (zoals op de S9500). In deze klasse zou ik (nog steeds) voor de Fuji kiezen (zoals ik ook gedaan heb, ook omdat de shutterlag van de Samsung mij tegenviel).
Dus jij hebt de fuji, en er tevreden van ? iets negatiefs of iets dat je mist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine dingetjes:
- In de A- en S-mode is niet de gehele range aan sluitertijden en diafragmawaardes beschikbaar. Wil je die toepassen, moet je overschakelen op de M-mode.
- In RAW schieten kost erg veel tijd.

Belangrijkste nadelen:
- EVF
- Boven de 200mm lijkt de scherpte van de lens af te nemen.
- In de hoeken is de lens ook minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:48:
Kleine dingetjes:
- In de A- en S-mode is niet de gehele range aan sluitertijden en diafragmawaardes beschikbaar. Wil je die toepassen, moet je overschakelen op de M-mode.
- In RAW schieten kost erg veel tijd.

Belangrijkste nadelen:
- EVF
- Boven de 200mm lijkt de scherpte van de lens af te nemen.
- In de hoeken is de lens ook minder scherp.
dan ga ik resoluut voor dfe lz50 van lumix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

En ik zou dan resoluut voor de s9600 gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik zou niet zomaar mijn oordeel over een camera baseren op een paar puntjes die iemand (misschien geheel onjuist) aanstipt. Gewoon de camera's die jouw interesse hebben, (S9500/S9600, FZ50, Pro815) zélf uitproberen en op basis daarvan je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:43:
En ik zou niet zomaar mijn oordeel over een camera baseren op een paar puntjes die iemand (misschien geheel onjuist) aanstipt. Gewoon de camera's die jouw interesse hebben, (S9500/S9600, FZ50, Pro815) zélf uitproberen en op basis daarvan je keuze maken.
Ik heb alle specs en sample foto's wel al 10 keer bekeken, kheb wss 30 reviews en gebruikersmeningen gelezen, hierdoor denk ik dat de lz50 nog net iets beter is dan de fuji, hij werkt ook met gewone sd kaartjes ipv xd.

verder heeft ie IS en idd kan hij niet zo hoog in iso gaan schieten maar dat lijkt mij niet zo belangrijk, ik ben dan ook maar een beginnend amateurtje, buiten de hoge iso's die minder ruis geven zie ik niets van andere voordelen uit de fuji ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 11-06 22:36
Die hoge iso waarden zijn juist super belangrijk, ook al heb je IS. Of wil je alleen maar stil levens schieten? Al zou je met IS een sluitertijd van 1 seconde kunnen gebruiken zonder dat de achtergrond onscherp wordt. Je onderwerp hoeft in die ene seconde nog geen centimeter te bewegen of je foto is onscherp, dus mislukt. Sterker nog sluitertijden langer dan 1/20 zijn met mensen of dieren als onderwerp zelden een succes, of je moet party fotografie doen en hos2 heten (extreem lange sluitertijden, veel beweging en zacht inflitsen is zo'n beetje z'n handels merk).

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191438

tja als je ruis dus niet zo belangrijk vind en voor goede scherpe beelden wilt gaan. waarom dan de pana fz50 ipv de veel goedkopere fz30? de venus 3 die ingebouwd zit in de fz 50 zorgt er voor dat je al veel detail verliest bij lage iso waardes. Met de fz30 zijn de foto's van veel betere kwaliteit.

als je binnenfotografie van plan bent, dan zou ik zeker kijken naar een fujifilm. er zijn dan idd 3 opties: s9500 (400/450 euro) s9600 (500/550) en de nieuwe s6500 (400 euro)
als je in de toekomst niet van plan bent om een flitser op je cam te zetten, ga dan voor de s6500.
deze is netzoals de f30 voorzien van de 6de generatie chip die ervoor zorgt dat hij 1 stop sneller is dan de 9500 en de 9600. Daarnaast voelen fuji's erg vertrouwd en stevig aan.

voor de samsung zou ik bij voorbaat al niet gaan want die ruis is echt belangelijk hoog! en het verschil tussen 300 en 420 mm is ook weer niet zo heel boeiend als het echt aankomt op beeldscherpheid.

ik ben zelf nu al 3 maanden aant zoeken voor een camera. Met prosumers is het altijd afwegen en afwegen. Nu besluit ik toch voor een spiegelreflex te gaan zodat ik nooit meer spijt krijg van een eventuele "miskoop". En vergeet niet: De perfecte camera bestaat niet ;)
Pagina: 1 2 Laatste