Samsung komt met dSLR-achtige prosumercam: Pro 815

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
Anoniem: 191438 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:43:
tja als je ruis dus niet zo belangrijk vind en voor goede scherpe beelden wilt gaan. waarom dan de pana fz50 ipv de veel goedkopere fz30? de venus 3 die ingebouwd zit in de fz 50 zorgt er voor dat je al veel detail verliest bij lage iso waardes. Met de fz30 zijn de foto's van veel betere kwaliteit.

als je binnenfotografie van plan bent, dan zou ik zeker kijken naar een fujifilm. er zijn dan idd 3 opties: s9500 (400/450 euro) s9600 (500/550) en de nieuwe s6500 (400 euro)
als je in de toekomst niet van plan bent om een flitser op je cam te zetten, ga dan voor de s6500.
deze is netzoals de f30 voorzien van de 6de generatie chip die ervoor zorgt dat hij 1 stop sneller is dan de 9500 en de 9600. Daarnaast voelen fuji's erg vertrouwd en stevig aan.

voor de samsung zou ik bij voorbaat al niet gaan want die ruis is echt belangelijk hoog! en het verschil tussen 300 en 420 mm is ook weer niet zo heel boeiend als het echt aankomt op beeldscherpheid.

ik ben zelf nu al 3 maanden aant zoeken voor een camera. Met prosumers is het altijd afwegen en afwegen. Nu besluit ik toch voor een spiegelreflex te gaan zodat ik nooit meer spijt krijg van een eventuele "miskoop". En vergeet niet: De perfecte camera bestaat niet ;)
En de perfekte fotograaf ook niet.
Ruis ok dat kan aan de camera liggen maar een onscherpe foto ligt toch ook wel een beetje bij de fotograaf.

En is IS nou echt wel zo belangrijk ? ik bedoel ik heb zelf nog een antieke c-2100UZ van olympus met IS maar als ik de IS uitzet krijg ik vaak scherpere fotos ligt dat aan de "oude" techniek of heeft IS invloed op de beeldkwaliteit ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Pagina: 1 2 Laatste