Je kan dan beter de
FAQ eerst ff doornemen, daar staat dat enigszins in.
Je pakt dan het puntje 'no flame intended' maar laat dat dan eens voor het gemak weg en bestudeer 'm nog eens.
De beste man haalt aan dat UMTSdiensten weliswaar duur zijn, maar dat de gemiddelde Macgebruiker die het wil betalen, waarschijnlijk wel kan betalen. Doordat de bak incl alles relatief duur is, Macgebruikers in het algemeen zakelijker zijn en Macgebruikers die UMTS nodig hebben in het bijzonder zeker zakelijk zijn, kan ik me voorstellen dat deze Macgebruikers de verbinding nodig hebben en dat geld letterlijk op de tweede plaats komt (het bedrijf zal betalen vermoed ik).
Dat is een zeer plausibele verklaring waarom Macgebruikers waarschijnlijk de hoge kosten an sich gewoon zullen willen opbrengen, waarmee de post dus in 1 klap de Macgebruikers / Macgebruik in de zakelijke wereld meebrengt, de reden waarom Macgebruikers de UMTS nodig zouden kunnen hebben en de reden dat ze het kostenplaatje minder boeiend vinden.... IMHO is dat minstens een +3 waard, indien de post zelf 2 zinnen langer was had ik zelfs een +4 erin gezien.
Wel, je kan dan op 1 manier negatief denken 'Mac gebruikers zijn arrogante patsers'. Daarmee maak je echter een denkfout en zoek je de verkeerde denkhoek. Dat is dus een flame. De intentie van 'no flame intended' is hier dus om te zorgen dat mensen niet automatisch in de flamehoek gaan zitten denken, maar gewoon kijken naar wat er staat. Zodoende zetten mensen dat er soms bij.
Los daarvan, we hebben een democratie en we willen de bezoekers niet betuttelen met een modexamen: jullie mogen het proberen en net zoals de snelwegen bevolkt worden met de meest grote variatie mensen, gaat ook op de FP het modereren door de bank genomen goed. Een tutorial is echter een hele goede vraag, maar ook een bizar moeilijke vraag. Ikzelf neig dan meer naar het verwijzen naar de FAQ waar de -1 tm +4 posten globaal besproken zijn in enkele zinnen zodat je dat zelf kan doen voor ongeveer 95% van de reacties. Voor de overige 5% is dat moeilijk en vaak maatwerk, daarvoor kan je dus geen tutorial opzetten (helaas). Wat je wel kan doen (en ikzelf moedig dat dan graag aan) post aub de reactie waarover je twijfeld hier op TMF (bv in ditt 'grote modvragentopic) en dan zullen we niet te beroerd zijn om uitgebreide beschouwingen erover te houden. Soms komen zelfs de PM's met een leuke interessante post om dat door te nemen.
met
intgroening vind je overigens enkele voorbeelden van discussies die we in het verleden hadden (net zoals discussies over verplichte modexamens op de FP)
[edit]update,
de laatste post gaat over een vers nieuwstopic, enkele -1 zijn weliswaar enorm overbodig, maar de -1 is gereserveerd voor het volk dat we werkelijk niet kunnen luchten. Richting 0 dus.
[
Voor 6% gewijzigd door
Delerium op 22-04-2005 16:46
]