Topic reports en feedback?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik gebruik regelmatig de TR functie (zoals zovelen) maar krijg nooit feedback ofzo, zie ook heel vaak dat er niets gedaan wordt met een serieuze opmerking.

Is er geen manier om een mod te laten replien op je TR, of een functie in te voegen dat je kan zien dat er wat is gedaan met je topicreport?

ik begrijp dat het veel werk is om alles te beantwoorden, maar ik zou het wel chill vinden als er op ze minst iets kwam dat je kan zien dat je TR nut heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[rml][ TR] Kan het ook in 2 richtingen?[/rml]

Zoals dit?

ik was lekker eerst :P

[ Voor 21% gewijzigd door Roamor op 17-04-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hier is nota bene een paar dagen geleden nog een discussie over geweest, [rml][ TR] Kan het ook in 2 richtingen?[/rml] :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[rml][ TR] Kan het ook in 2 richtingen?[/rml]

sluitmessage:
Well, om dit niet uit te laten lopen in een zeurtopic, doe ik deze maar dicht.

Het doel en de werking van TRs is duidelijk (zoniet, zie hier). Het verhaal achter dit topic van De Zeurkous is ook afgehandeld, dus ik wens iedereen goedenacht en een prettig weekend
edit:
aargh.. stelletje LA meubels die sneller zijn

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

(jarig!)
zie ook dit topic, daar hebben ze het er over gehad

Edit: volgens mij waren er meer die het zeiden

[ Voor 22% gewijzigd door MueR op 17-04-2005 19:28 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, had iemand al op dit topic gewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

En zeker niet alleen dat topic. Zie ook zeker dit topic :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Denk dat het zo wel duidelijk is met al die linkjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
het gaat mij niet eens zozeer om een reply ofzo, maar het zou wel cool zijn dat je even ziet dat er wat met je reports gebruikt

ik heb namelijk het idee dat de helft van mijn reports niet eens gelezen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Meestal zie je wel of het topic bijvoorbeeld is gesloten, of je ziet op een andere manier of er wat met je TR is gedaan :)

Je kan ook niet verwachten van de moderator om op iedere TR die ze zien een reply/ actie te gaan doen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 17-04-2005 19:57 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is het niet mogelijk dat je een automatisch gegenereerde leesbevestiging kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Catch22: En ook dat wordt uigebreid gesproken in de genoemde topics. En lees zeker dat topic wat ik noemde over hoe de TR's voor de moderatoren nu werken. Het kan ook een indicatie zijn waarna andere actie wordt ondernomen. Men kan het ook gewoon niet met je eens zijn, maar als je werkelijk zinloze TR's post, wordt je daar wel op gewezen :) . Ook kan het gebeuren dat het betreffende topic wel in de gaten wordt gehouden. Als op de helft van je TR's actie wordt ondernomen, lijkt me toch dat je een groot en goed effect hebt, en dat het zaak is het te blijven doen :) .

edit:
RoD: Nee, want wat zou dat voor zin hebben? Moderatoren kijken heus wel in de topics met de TR's. En dan ook wel naar de TR's zelf. Maar wat wil je als je die bevestiging niet krijgt? Klagen dat de TR's niet gelezen worden? Het enige zinnige wat me zelf voor de geest komt is als er niks in reactie op je TR ondernomen wordt, een SeM topic openen, maar daar heb je niks aan bij een leesbevestiging. Bovendien doe ik persoonlijk al te veel TR's om een leesbevestiging te willen ontvangen. En volgens mij zijn er vele users die veel meer TR's aanmaken dan ik...

edit:
:D :D _O_ @ Han

[ Voor 44% gewijzigd door JHS op 17-04-2005 20:02 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

* Han wacht op een reply van Erkens :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
je zou bijv. gewoon een dropdown maken waarbij de mod aangeeft

Gelezen - Niet toegepast
Gelezen - Gesloten
Gelezen - Actie ondernomen

en dat er in de MyAT bijv. een overzichtje staat van ingediende TR's (alleen zichtbaar voor de betreffende user) en dat je daarbij ziet welke gelezen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 14:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

418O2 schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:02:
je zou bijv. gewoon een dropdown maken waarbij de mod aangeeft

Gelezen - Niet toegepast
Gelezen - Gesloten
Gelezen - Actie ondernomen

en dat er in de MyAT bijv. een overzichtje staat van ingediende TR's (alleen zichtbaar voor de betreffende user) en dat je daarbij ziet welke gelezen zijn
En dat met 11 TR's bij sommige topics, meerdere topics? Nee, niet alle TR's worden altijd gelezen; als er tig TR's bij een topic staan, is al voldoende duidelijk dat er iets aan de hand is.

En je ziet zelf als er wat met een topicreport gedaan wordt, je ziet de uitkomst. Maar heb je dat andere topic al gelezen, omdat exact dezelfde discussie, met exact dezelfde argumenten als enkele dagen terug weer gevoerd gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 17-04-2005 20:04 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Naja dat is ook wel weer te doen

jammer dan, ik denk dat ik dan maar stop met mijn TR's, want ik heb namelijk niet echt het idee dat de genomen moeite echt wat oplevert, niet specifiek voor mijn persoon, maar in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

418O2 schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:05:
jammer dan, ik denk dat ik dan maar stop met mijn TR's, want ik heb namelijk niet echt het idee dat de genomen moeite echt wat oplevert, niet specifiek voor mijn persoon, maar in het algemeen
Da's erg jammer. TR's zijn vaak heel nuttig voor de crew :)

Overigens ben ik het niet helemaal met sommige collega's eens want hier en daar een TR voorzien van een "tag" met info maakt mij niet uit. Dat het soms niet zou gebeuren bij een topic met 5 TR's is jammer dan. Feit dat er actie wordt ondernomen is dan best zichtbaar in de vorm van een slotje bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Catch22: Maar dát is dan iets waar je wat aan kunt doen.. Verzamel een weekje de TR's die je doet (bookmark de topics ofzo, of vraag aan iemand met de rechten ertoe om ze even voor je op te vissen aan het eind van de week als dat mogelijk is...), en kijk of er wat mee gebeurt. Gebeurt er naar je mening te weinig mee, open dan een LA topic waarin je gelijk een onderbouwde mening hebt over het feit dat er teweinig met de TR's gedaan wordt. Maar een leesbevestiging, of een vorm van feedback, of een technische oplossing is denk ik niet waar het hier om gaat. Het gaat om het idee dat er niet gereageerd wordt op je TR's. En ja, dat kost wel even moeite, maar hetgene wat eruitkomt is iets waar het hele forum wat aan heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 17-04-2005 20:14 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

JHS schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:11:
Verzamel een weekje de TR's die je doet (bookmark de topics ofzo, of vraag aan iemand met de rechten ertoe om ze even voor je op te vissen aan het eind van de week als dat mogelijk is...), en kijk of er wat mee gebeurt.
:+

Grappig, heel grappig :P Nee, dat is echt ondoenlijk. Dan is een of ander systeem met bookmarks beter maar dan nog is het de vraag wat het nut er nou van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

* Atlas zit op een totaal van 1200 TR's schat ik.
En ik zie echt wel profijt ervan. Topics gaan dicht, users worden aangesproken en mijn eventuele suggesties worden opgevolgd :)

Dat is voor mij feed-back. Tja en soms zie je ook niet of er iets mee gebeurt is, maar dat is dan jammer :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
JHS schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:11:
Catch22: Maar dát is dan iets waar je wat aan kunt doen.. Verzamel een weekje de TR's die je doet (bookmark de topics ofzo, of vraag aan iemand met de rechten ertoe om ze even voor je op te vissen aan het eind van de week als dat mogelijk is...), en kijk of er wat mee gebeurt. Gebeurt er naar je mening te weinig mee, open dan een LA topic waarin je gelijk een onderbouwde mening hebt over het feit dat er teweinig met de TR's gedaan wordt. Maar een leesbevestiging, of een vorm van feedback, of een technische oplossing is denk ik niet waar het hier om gaat. Het gaat om het idee dat er niet gereageerd wordt op je TR's. En ja, dat kost wel even moeite, maar hetgene wat eruitkomt is iets waar het hele forum wat aan heeft...
je voelt je wel lekker zeker?

ik weet het niet precies, maar ik plaats volgens mij in goede weken wel 15+ reports.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik handel in goede weken wel honderden topic reports af. Regel jij een secretaresse voor de feedback-administratie Catch22?

Net zoals in dit topic is aangegeven is het gewoon zo, dat er geen feedback op TRs wordt gegeven. Sommige mods doen dat wel (ik zelf ook af en toe) maar anderen niet. Of er wat gebeurt met je TR zie je vanzelf. Als er niks mee gebeurt: no big deal, life goes on :)

Hopelijk kan jij je ook een beetje in de situatie van een moderator verplaatsen, en snap je dan waarom we niet aan feedback op TRs gaan beginnen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Waarom wil je zonodig feedback? Waarom kun je niet gewoon melden dat iets volgens jou minder goed loopt gewoon omdat je betrokken bent met het forum zonder dat je er een persoonlijk bedankje bij moet hebben? Dit onderwerp is intussen al zo uitgekauwd, en we hebben in de tientallen topics erover altijd duidelijk laten merken dat we graag topic reports zien, ze worden vrijwel allemaal stuk voor stuk gelezen, en je merkt het vanzelf of we er wel of niet iets mee doen. Waarom die drang naar persoonlijke bevestiging dat je wel of niet gelijk had :?

Als ik een structurele lijn zie dat iemand vaker onterechte TR's zet geef ik daar even persoonlijk een mailtje of PM bij. Tijdje terug nog zag ik 2 TR's in P&W staan bij een huiswerkvraag, waarop ik beiden een vriendelijke PM heb gegeven dat huiswerkvragen tegenwoordig in P&W gewoon mogen mits afdoende onderbouwd. Als feedback nuttig is krijg je 'm echt wel.

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 17-04-2005 20:39 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ja dat kan ik ook we, zie boven..

naja, ik zou zo ook niet weten hoe het anders zou moeten/kunnen.. Maarja laat deze maar afzakken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Catch22, je gebeden worden verhoord: [rml][ Feature] Automatische PM na TR[/rml]

Stuur SmartDoDo maar een bedankTR mail ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat ik niet snap is waarom een aantal crewleden hier heel vreemd er van opkijken dat mensen graag feedback willen hebben - om curry's post er even uit te halen (maar dat soort reacties zie ik vaker - en wordt ook door andere moderators gedeeld):
Waarom wil je zonodig feedback? Waarom kun je niet gewoon melden dat iets volgens jou minder goed loopt gewoon omdat je betrokken bent met het forum zonder dat je er een persoonlijk bedankje bij moet hebben?
Zo gek is het toch niet dat er feedback gevraagd wordt? Ik vindt het eigenlijk niet meer dan normaal dat mensen graag feedback zouden zien op TR's.

Dat wil echter niet zeggen dat we daarom feedback gaan geven op TR's - het is namelijk zoals al zo vaak aangegeven gewoon ondoenlijk voor de meeste subfora - het modereren bestaat al genoeg uit administratief repeterend werk, daar ook nog eens TR feedback-msgs bij gaan hangen maakt het er niet aantrekkelijker op - maar dat betekent niet dat de vraag voor feedback vreemd of onterecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zet de standaard-reply voor mij maar vast uit, 200 PM's per dag kan ik er niet bij hebben :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

elevator schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:09:
Wat ik niet snap is waarom een aantal crewleden hier heel vreemd er van opkijken dat mensen graag feedback willen hebben
De vraag kan heel terecht zijn, de praktijk is echter dat de voorstellen zoals deze voorbijkomen niet haalbaar zijn.

Ik heb geen probleem met feedback zolang het maar heel weinig extra inspanning met zich meebrengt + de mogelijkheid geen feedback te geven wanneer dat gewenst is. Staan er 10 TR's dan ga ik ze niet alle 10 feedback geven. Staat er 1 dan wil ik best op een knop bij de TR drukken die een bericht naar de afzender van de TR stuurt: Gezien, ok. Gezien, doe ik niets mee. Gezien, kijk het even aan. oid. :)
Mr. Liu schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:10:
Zet de standaard-reply voor mij maar vast uit, 200 PM's per dag kan ik er niet bij hebben :P
Deze feature is in het bijzonder voor bepaalde users ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

SmartDoDo schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:16:
De vraag kan heel terecht zijn, de praktijk is echter dat de voorstellen zoals deze voorbijkomen niet haalbaar zijn.
Dat zeg ik dan ook in mijn reply - maar dat iets praktisch niet (goed) haalbaar is, betekent nog niet dat de vraag of de wens onterecht is :)
Staat er 1 dan wil ik best op een knop bij de TR drukken die een bericht naar de afzender van de TR stuurt: Gezien, ok. Gezien, doe ik niets mee. Gezien, kijk het even aan. oid. :)
Ik niet :) Ik modereer vaak met 30 tot 40 tabs open en ik lees de TR's wel maar ik laat ze ook altijd staan om dat het me gewoon te veel werk kost altijd alle TR's weg te halen - feedback geven ga ik dan dus ook gewoon niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

elevator schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:09:
Wat ik niet snap is waarom een aantal crewleden hier heel vreemd er van opkijken dat mensen graag feedback willen hebben - om curry's post er even uit te halen (maar dat soort reacties zie ik vaker - en wordt ook door andere moderators gedeeld):
Ik zeg niet dat de wens onterecht is, ik vraag waarom de wens dermate groot is dat ie alle praktische bezwaren (en dat zijn er maar een paar honderd waarvan tijdsgebrek enkel de meest voor de hand liggende is) zou moeten passeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is de sluitpost of het ontbreken ervan, toch al feedback?

Volgens mij kom je al een heel eind aan de PM TR-ennende gebruikers tegemoet, als je een PMTR-history maakt. Dus zoiets als de posthistory, maar dan met topics waar je PM'sTR's bij gezet hebt. Dan kun je zien of er iets mee gedaan is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik neem aan dat je TR's bedoelt hezik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat neem je correct aan.. ;)

/me is een warhoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik dacht; waar is mijn reactie? In een identiek topic dus.

Hier was toch zeer recent een topic over. Waarom gaat men nu dan verder. Alles is toch al daarover gezegd?

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 17-04-2005 21:42 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

curry684 schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:29:
Ik zeg niet dat de wens onterecht is, ik vraag waarom de wens dermate groot is dat ie alle praktische bezwaren (en dat zijn er maar een paar honderd waarvan tijdsgebrek enkel de meest voor de hand liggende is) zou moeten passeren :)
Je post doet (en die van andere moderatoren ook - het is dus niet specifiek tegen jou) doen echter overkomen ofdat de vraag onterecht is :)

Ik zou in dit geval liever zien 'we snappen je vraag, maar hij is onhaalbaar' - dat doen we met andere vragen die onhaalbaar zijn (bv: het automatisch mailen bij reply om maar iets recents te noemen) namelijk ook op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iets dergelijks heb ik ook wel eens geroepen: Feedback op report-meldingen :Y)

Ik heb ooit feedback gekregen, maar het is idd errug veel werk voor een mod om iedereen feedback te gaan geven. Iets automatisch via PM laten verzenden heeft dan ook mijn voorkeur.

[ Voor 48% gewijzigd door pven op 17-04-2005 21:48 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

pven schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:47:
Iets dergelijks heb ik ook wel eens geroepen: Feedback op report-meldingen :Y)

Ik heb ooit feedback gekregen, maar het is idd errug veel werk voor een mod om iedereen feedback te gaan geven. Iets automatisch via PM laten verzenden heeft dan ook mijn voorkeur.
En dan krijg je een geautomatiseerde reply, waarna je dus nog steeds niets weet behalve dat ie gelezen is. Mag ik vragen wat daar de meerwaarde van is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:01:
[...]

En dan krijg je een geautomatiseerde reply, waarna je dus nog steeds niets weet behalve dat ie gelezen is. Mag ik vragen wat daar de meerwaarde van is? ;)
Het enige wat ik me afvraag is of het een nuttige TR was. Hmz, nu ik erover nadenk is er idd toch nog steeds een actie voor een mod, namelijk het aangeven of een TR wel/niet nuttig was. Dat schiet dus niet op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

SmartDoDo schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:14:
Grappig, heel grappig :P Nee, dat is echt ondoenlijk. Dan is een of ander systeem met bookmarks beter maar dan nog is het de vraag wat het nut er nou van is.
Ik had het niet over iets structureels, maar om een steekproef van één week bij één user (dus dat zijn er 20 ofzo, zolang de user maar niet overmatig TR'd, maar in dat geval kan je bijvoorbeeld twee dagen nemen...) om te kijken of de bewering van Catch22 dat er structureel teweinig wordt gedaan met TR's juist was. Dat lijkt me niet ondoenlijk. En het lijkt me ook nuttig, om te kijken of de perceptie van Catch22 juist zou zijn. Indien dat zo is, dan zou daar wat mee gedaan moeten worden.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

JHS schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:25:
[...]

Ik had het niet over iets structureels, maar om een steekproef van één week bij één user
Zelfs al zouden we dat doen, dan moet je beseffen dat het enkel GM's en Admins zijn die dat kunnen. Ik kan enkel wat zeggen over de TR's in de subfora waar ik kan modden. Je hebt dan een te beperkte groep crew die dat zou kunnen waardoor de werklast erg groot is. Iets wat ik toch al als te groot inschat bij jouw voorstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet daarvoor gezocht worden in de database? Dat kun je toch heel simpel zelf nagaan?

Bookmark een week lang alle topics waar je een TR bij plaats. Ga na een week kijken of er iets met al je bookmarked topics gebeurd is.

Dat is een onderzoek wat je zelf kunt uitvoeren, zonder dat modjes/admin daarvoor de database in hoeven te duiken.

Los daarvan... als er structureel te weinig gedaan zou worden met TR's, dan zou de kwaliteit van het forum (dus) niet op orde zijn. Is dat wat er aan de hand is? Imo niet.

Het enige is inderdaad dat je er niets van terugziet. Als ik een TR zet op een topic en ik houd me daarbij netjes aan de regels (dus ga niet ook nog eens in dat topic zitten posten), dan zie ik nooit meer terug of er iets mee gedaan is- immers het topic komt niet in mijn posthistory. Ik kan me voorstellen dat je dan het gevoel krijgt het voor niets gedaan te hebben.

Daarom lijkt een TR-historie me nog wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

SmartDoDodo: Wat hezik al zegt: dat is een éénmalige zeer beperkte handeling lijkt me? Nogmaals, het is niet iets structureels. Éénmalig, één keer, over een periode van één week, bij één user.. Misschien meer als dat verzoek herhaalt wordt, maar toch niet meer dan twee keer per jaar ofzo. En anders zeg je nee.. En inderdaad is de bookmarksmethode zoals ik ook al zei ook mogelijk.

hezik: Het hoeft natuurlijk niet dat de kwaliteit van het forum niet op orde is. Het zou alleen zo kunnen zijn dat het een stuk(je) beter kan, of anders :) .

En een TR history lijkt me inderdaad wel makkelijk, als je zo graag feedback wilt. Persoonlijk zou ik er maar (zeer) beperkt behoefte aan hebben, maar volgens mij bestaat die behoefte bij andere wel. Er was een tijdje geleden een BUG dan wel LA topic over als ik me dat goed heriner, maar ik weet de argumenten niet meer zo goed waarom het niet ingevoerd moest worden. Maar aangezien je ook je topic- en posthistory hebt, lijkt het me dat dat op zich niet vanwege performance redenen zou zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet. Het zou iniedergeval toch aan de duidelijke behoefte aan feedback beantwoorden.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 09:37
Zomaar een hersenspinsel: Is het dan geen idee om 3 opties aan te kunnen vinken bij een report:
actie
on hold
geen actie
(Sorry, kon even geen betere benamingen bedenken :X)

en een mod kan dan indien hij wenst via een textarea een extra aanvulling geven

actie en geen actie zijn voor de hand liggen. En on hold betekend dat de report wel iets aankaart wat een probleem is/kan zijn, maar dat de situatie nog even aangekeken word :)

Op deze manier krijgen gebruikers wel feedback, en hoeven mods over het algemeen maar 1 knopje uit een aantal keuzes te kiezen, en in uitzonderlijke gevallen een beetje uitleg erbij :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
* sanfranjake ziet niks in feedback op topicreports. Kost alleen maar tijd, wat geloof ik al eerder een argument is geweest om het niet te doen in deze discussie. Topicreports neem ik wel mee in m'n overweging, maar lang niet altijd valt er een beslissing die van dezelfde strekking is als een tr.

Vraag ik me wel af, is het echt zo belangrijk dat een user feedback krijgt op die trs? Heeft het een toegevoegde waarde voor het forum? Is het echt belangrijk dat een moderator zijn visie op een topic altijd deelt met de user die van mening is dat er iets mee moet gebeuren?

Als je uiteraard feedback wil op een topicreport mag je me altijd aanschieten op ICQ/MSN/mail, whatever. No problem. Dan leg ik het je graag uit. Ik vind dat we bij het beslissen over ditsoort features met name de belangen van een moderator in acht moeten nemen, en de taak dus nog niet tijdsintensiever te maken door niet essentiele dingen als dit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

sanfranjake: En daarom zou het misschien niet onverstandig zijn om ervoor te kunnen zorgen dat je de ge-TR'de topics, en misschien wel je eigen TR's, kan volgen... Het is dan mogelijk / makkelijker om indien er geen of "verkeerde" actie wordt ondernomen de moderator aan te schieten... Dit voorkomt werk aan de kant van de moderatoren, en zorgt wel voor een mogelijkheid tot feedback.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik denk dat het ook voor een groot deel meespeelt dat je als moderator nu eenmaal niet eenmaal voor iedere actie die je onderneemt jezelf wilt verantwoorden tegenover de users. Ik heb persoonlijk echt geen zin om iedere keer dat ik bij een TopicReport denk "Moah, dit valt nog wel mee, ik doe er nu niets mee" een bericht te moeten typen aan een gebruiker met daarin een toelichting op mijn beweegredenen :)

Een systeem zoals nu bestaat in SEM, waar je gesloten topics alleen kunt zien als je ze zelf gestart hebt, zou voor TR's nog wel leuk zijn, maar hoe veel verschil maakt dat nu helemaal? Je ziet dan dat jouw TR weg is, en er niets is gebeurd.

Zodra je dat wel weet, kun je de betreffende mod er op aanspreken, maar ik vraag me af hoe vaak dat in de praktijk gebeurt. Wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij sanfranjake :)

Overigens neem ik zelf altijd notes serieus die ik tegen kom, maar dat wil niet altijd zeggen dat ik het ook altijd mee eens ben.

Wat betreft het tracken van je ge-TR'de topics: Misschien is het een idee om een vinkje "bookmark topic" in te voegen bij het plaatsen van een TR?

[ Voor 16% gewijzigd door dawuss op 18-04-2005 18:14 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

dawuss schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:12:
Wat betreft het tracken van je ge-TR'de topics: Misschien is het een idee om een vinkje "bookmark topic" in te voegen bij het plaatsen van een TR?
Dan is wat chem voorstelt lijkt me een stuk beter en makkelijker. Het verplicht aan beide kanten niks, en houd alles simpel en overzichtelijk. Overigens is het wat ingewikkeld dat er nu asynchroon op twee plaatsen hierover gediscussieerd wordt :) .

Verder vind ik dat er nooit een verplichting zou moeten komen voor getikte feedback, misschien alleen iets wat het makkelijker maakt :) . Het kunnen tracken van je TR's en daarmee toch een soort feedback ontvangen is toch, of iniedergeval kennenlijk voor heel veel gebruikers, prettig :) .

[ Voor 12% gewijzigd door JHS op 18-04-2005 19:01 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Morax schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:31:
Op deze manier krijgen gebruikers wel feedback, en hoeven mods over het algemeen maar 1 knopje uit een aantal keuzes te kiezen, en in uitzonderlijke gevallen een beetje uitleg erbij :)
1 knopje? Met een superslecht topic wat we als mod na bijv. een uur zien staan kan het zijn dat je enkele, zoniet meer dan 10 of zelfs tientallen TR's hebt.

Ik ben in elk geval niet van plan om al die TR's af te gaan om op elke losse TR feedback te gaan geven, dat kost echt gewoon teveel tijd.

Als er een TR bij een topic staat kijk ik er naar en vaak plaats ik een reactie of sluit ik het topic. Dat lijkt mij toch echt feedback genoeg. Het kan zijn dat er niks met je TR gebeurd maar zovaak gebeurt dat ook weer niet. Als wij feedback nodig vinden op een TR dan krijg je echt wel een PM of een mail.
Als jij denkt dat de feedback echt nodig is, stuur ons dan een mail :)

En nee, ga nu niet i.p.v. een TR een e-mail sturen, dat is nu ook weer niet de bedoeling ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 19-04-2005 17:47 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:00:
Dan is wat chem voorstelt lijkt me een stuk beter en makkelijker. Het verplicht aan beide kanten niks, en houd alles simpel en overzichtelijk. Overigens is het wat ingewikkeld dat er nu asynchroon op twee plaatsen hierover gediscussieerd wordt :) .
Dit idee vind ik niet echt geweldig, tenzij er in de bookmarks een aparte sectie 'TR' komt. Anders haal je op deze manier de bookmarkfunctie onderuit, je kunt dan kiezen waarvoor je je bookmarks wilt gebruiken, of voor interessante topics, of voor je TR's.

Een ander idee.. waarom TR's verborgen houden? Waarom niet de TR knop naar een nieuw topic in SeM laten leiden? Met daarbij de expliciete mededeling dat er niet op TR's gereageerd hoeft te worden? Eventueel kun je het zelfs nog zo maken dat alle TR's van 1 topic ook in 1 SeM topic terecht komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:50:
[...]

Een ander idee.. waarom TR's verborgen houden? Waarom niet de TR knop naar een nieuw topic in SeM laten leiden? Met daarbij de expliciete mededeling dat er niet op TR's gereageerd hoeft te worden? Eventueel kun je het zelfs nog zo maken dat alle TR's van 1 topic ook in 1 SeM topic terecht komen.
Expliciet verworpen tijdens de originele discussie die tot de TR's leidde :) Stasi-verschijnselen, flamewars wegens reporting, SM-overload, mods die vergeten in SM te kijken, overloaded globals etc. etc.

Houdt lokale besognes aub lekker lokaal, ze werken zo fantastisch bij het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:58:
Expliciet verworpen tijdens de originele discussie die tot de TR's leidde :) Stasi-verschijnselen, flamewars wegens reporting, SM-overload, mods die vergeten in SM te kijken, overloaded globals etc. etc.
Nofi, maar is dat niet een beetje kul? Voor de TR's werkte SeM ook al, en zag je toen flamewars wegens reporting of SM-overload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Nee, omdat er niet zoveel topics gereport werden in SeM toen, omdat SeM zo 'zichtbaar' was (en nog steeds is) voor iedereen ;) Niet iedereen vindt het fijn om te zeggen dat Pietje een prutser is in zus-en-zo topic of dat Japie maar es niet de luie aap moet gaan uithangen in die-en-dat topic. Met TRs is die 'schroom' voor een flink deel weggenomen, omdat alleen de moddende crew de inhoud ervan kan zien :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zag toen behoorlijk regelmatig opmerkingen als er een topic in SeM gemeld werden, of erger nog, dat er vanuit het topic naar het andere topic gelinkt werd enzo... En dat leidde idd weleens tot over en weer geflame.

Flame-wars zal je op dit forum eigenlijk nooit zien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:26:
[...]

Nofi, maar is dat niet een beetje kul? Voor de TR's werkte SeM ook al, en zag je toen flamewars wegens reporting of SM-overload?
Ja; kijk eens naar pven en [rml][ BC3] pven[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:30:
Nee, omdat er niet zoveel topics gereport werden in SeM toen, omdat SeM zo 'zichtbaar' was (en nog steeds is) voor iedereen ;) Niet iedereen vindt het fijn om te zeggen dat Pietje een prutser is in zus-en-zo topic of dat Japie maar es niet de luie aap moet gaan uithangen in die-en-dat topic. Met TRs is die 'schroom' voor een flink deel weggenomen, omdat alleen de moddende crew de inhoud ervan kan zien :)
En door de TR's in SeM te zetten komt die schroom weer tevoorschijn. Het zijn echt drogredenen hoor.

Ik zeg niet dat er persé iets aan de TR's zoals ze nu zijn gewijzigd moet worden. Maar als je dan wat gaat wijzigen, doe het dan goed, en ga niet iemands bookmarks zitten bevuilen met spullen die daar niet thuis horen. Maak dan een TR-historie of zet de TR's zichtbaar (desnoods alleen voor de reporter zichtbaar) in SeM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat's wel even geleden :o. Ik kan me niet herinneren dat er van 2001~2004 veel topics na aanleiding van SU/SM posts zijn gekomen. Toch moet ik zeggen dat ik mijn NSB praktijken ook liever buiten het zicht doe :P.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Datafeest schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:45:
[...]

Dat's wel even geleden :o. Ik kan me niet herinneren dat er van 2001~2004 veel topics na aanleiding van SU/SM posts zijn gekomen. Toch moet ik zeggen dat ik mijn NSB praktijken ook liever buiten het zicht doe :P.
Het is idd ff geleden, maar het is dus wel geweest toen er nog geen TR was. Er zijn wel meer van dit soort draadjes geweest over mensen die opvallend veel te melden hadden in SM/SU. En idd: ik geef ook de voorkeur aan TR, tenzij het echt te erg is; dan post ik in SM (dat gebeurt maar zelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

hezik: zie dan ook [rml]chem in "[ Feature] Automatische PM na TR"[/rml] :) ,

[ Voor 9% gewijzigd door JHS op 19-04-2005 20:02 ]

DM!

Pagina: 1