Toon posts:

[TR] Kan het ook in 2 richtingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatst submitte ik ergens een topicreport. Tijdens een mailconversatie met de desbetreffende mod (-NMe-) bleek dat 'ie niet ontvangen was. Prima, hij weet het nu dus wel. Ik zal even illustreren hoe die discussie is gegaan:

-NMe-:
Vreemd, ik heb geen TR gezien. Misschien is ie niet doorgekomen ofzo, er schijnen de laatste tijd vaker problemen te zijn met posten van dingen. Trouwens, een afwijzing op een TR krijg je doorgaans niet. TR's zijn eenrichtingsverkeer: je ziet het vanzelf aan een topic of er wat mee gedaan wordt. :)
De_Zeurkous:
Dan moet ik maar wat langer wachten, tweerichtingsverkeer vindt ik toch handiger :)
-NMe-:
Ook prima hoor. :) Nog een tip daarbij: als je je mail naar pwmods@tweakers.net stuurt, dan krijgen alle moderators van P&W het bericht, en dan ben je waarschijnlijk het snelst geholpen. :P
Dit heb ik in mijn oren geknoopt, niks aan de hand. Nu mail ik naar dat adres iets wat ik vindt misstaan aan een topic:

De_Zeurkous:
$me wil niet mierenneuken, maar de startposter heeft geen [code] tags
oid gebruikt. Misschien wat overzichtelijker als dat even recht gezet wordt?
Creepy:
$me wil niet zeuren, maar er kunnen tegenwoordig topic reports worden
gedaan. Hiermee kan je precies aangeven wat je denkt dat er mis is met
een topic. Wij (de mods) kunnen dan ook precies zien om welk topic het
gaat en direct op het forum reager. We zien in dit soort gevallen ook
liever een topic report dan een e-mail. Dus als je dit soort zaken in
het vervolg wil aangeven via de Topic Report functie dan graag :)
Zonder verder op mijn report in te gaan. Prima, maar nu wil ik toch wel eens weten waar ik aan toe ben. Een email terug met een vraag om uitleg bracht geen antwoordt, dus wil ik het hier graag op een rijtje zetten:

1. Het is prima dat ik email omdat ik het fijner vindt een antwoordt terug te krijgen.
2. Het is niet handig voor de mods dat ik mail want dan moeten zij helemaal de mod tool oproepen in dat topic.

Het maakt mij niet zoveel uit, behalve dat ik graag een antwoord wil, al is het alleen maar of het doorgekomen is. Is het niet handiger om een auto-reply button ofzow in de TR modtool met 2 optiebuttons:

1. Ontvangen, maar afgewezen, evt. reden.
2. Ontvangen, toegewezen, evt. reden.

te maken? Dan hebben de mods geen probleem meer om even een bevestiging te sturen en evt. uitleg. Als jullie zeggen: gebruik gewoon de mail maar, dan doe ik dat, maar dan vindt ik het niet fijn als mods mij zonder enig ander woord op de TR wijzen die ik dus volgens een andere mod niet hoef te gebruiken als ik dat niet fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zie de vele discussies die hier al eerder over gevoerd werden :) . Het kost de moderators teveel moeite, en de mogelijkheid schaft ook een bepaalde verwachting. Als je 10 topicreports over hetzelfde onderwerp hebt staan, en dat bij 10 verschillende topics, wil je niet aan de lopende band beoordelen over het hoe en wat. Zie trouwens ook zeker het topic over TR's waarin uitgelegd werd hoe dat voor de mods werkte :) .

Overigens denk ik dat de opmerking van -NMe- over je mailconversatie ging, niet over TR'en / melden in het algemeen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat modjes het al druk genoeg hebben, zonder dat ze ook nog eens feedback moeten gaan geven op jouw topic reports. Verder voegt een dergelijke feedback helemaal niets toe aan het forum.

Het posten van topicreports in SeM is juist vervangen door de topicreport-button om modjes het werk van elke keer zeggen 'heb er naar gekeken, bedankt' te besparen.

In feite gaat hier maar één ding fout, en dat is dat NME (imo) het verkeerde advies geeft:
Ook prima hoor. Nog een tip daarbij: als je je mail naar pwmods@tweakers.net stuurt, dan krijgen alle moderators van P&W het bericht, en dan ben je waarschijnlijk het snelst geholpen
Tenzij ze dat onderling hebben afgesproken, in dat gevel geeft Creepy het verkeerde advies. In alle gevallen is dit een gevalletje communicatie onderling.

Overigens lijkt het mij eerlijk gezegd stug dat TR's niet aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor mij geen mail om zaken die in TR's horen hoor, dat werk voor geen meter ;)

Wat betreft reactie of feedback op TR's, daar is al zoveel over gesproken. Persoonlijk heb ik nog niet eens zoveel tegen een "gelezen" optie maar feedback geven doen we weinig. Simpelweg omdat dat niet de insteek van de TR is en het soms ook echt meerwerk op kan leveren. Persoonlijk heb ik dan weer niet zoveel problemen met een SM maar dat is weer per mod verschillend ;)

TR's die niet doorkomen zijn me onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:34:
Zonder verder op mijn report in te gaan. Prima, maar nu wil ik toch wel eens weten waar ik aan toe ben. Een email terug met een vraag om uitleg bracht geen antwoordt, dus wil ik het hier graag op een rijtje zetten:

1. Het is prima dat ik email omdat ik het fijner vindt een antwoordt terug te krijgen.
2. Het is niet handig voor de mods dat ik mail want dan moeten zij helemaal de mod tool oproepen in dat topic.
Het maakt verschil per situatie. Soms kan het fijner zijn voor beide partijen om wat over en weer te kunnen praten, maar als jij een mail stuurt waarin je alleen vertelt dat er geen [code]-tags gebruikt worden door een poster, dan had dat net zo goed via een TR gekund; daar is sowieso geen haast bij, en waarom zou je moeten weten wat wij daaraan doen? :)
Het maakt mij niet zoveel uit, behalve dat ik graag een antwoord wil, al is het alleen maar of het doorgekomen is. Is het niet handiger om een auto-reply button ofzow in de TR modtool met 2 optiebuttons:

1. Ontvangen, maar afgewezen, evt. reden.
2. Ontvangen, toegewezen, evt. reden.
Er valt niks toe te wijzen. In LA is deze discussie al vaker gevoerd, en als je de search gebruikt, dan zul je zien dat veel mods überhaupt geen TR's lezen. Ik zelf doe dit meestal zelfs pas achteraf, nadat ik het topic zelf helemaal heb doorgelezen, omdat ik dan denk wat objectiever te zijn. :P
te maken? Dan hebben de mods geen probleem meer om even een bevestiging te sturen en evt. uitleg. Als jullie zeggen: gebruik gewoon de mail maar, dan doe ik dat, maar dan vindt ik het niet fijn als mods mij zonder enig ander woord op de TR wijzen die ik dus volgens een andere mod niet hoef te gebruiken als ik dat niet fijn vindt.
Als je denkt antwoord te moeten krijgen, dan mail je maar. Maar verwacht niet dat je antwoord gaat krijgen op ieder klein dingetje. TR's volstaan in 95% van de gevallen prima. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:22
Moet je even gaan zoeken in de GoT db waarom er uberhaupt ook de TR is bedacht, waarom die is geimplementeerd.

Met behulp van TR kun je ff laten weten dat iets niet pluis is aan een topic, volgens jouw dan. Wat een mod er mee doet is zijn/haar zaak.

Waarom wil jij een terugkoppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:40
JHS schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:40:
Zie de vele discussies die hier al eerder over gevoerd werden :) . Het kost de moderators teveel moeite, en de mogelijkheid schaft ook een bepaalde verwachting.
Toch zou de mogelijkheid om te reageren imo niet slecht zijn, ik krijg nu weleens per mail / PM een reactie op een TR, maar echt ideaal is dit natuurlijk niet.
Als je 10 topicreports over hetzelfde onderwerp hebt staan, en dat bij 10 verschillende topics, wil je niet aan de lopende band beoordelen over het hoe en wat. Zie trouwens ook zeker het topic over TR's waarin uitgelegd werd hoe dat voor de mods werkte :) .
Dan kan de mod toch gewoon 1x een algemene reactie typen die naar alle TR verstuurders toegaat ofzo? niet zo dwingend als een PM natuurlijk, maar gewoon dat je in MyReact de status van TR's kunt zien. (Zou het sowieso handig vinden als je je eigen verstuurde TR's kon zien overigens, maar dat is wat anders)

Over het algemeen vond ik het pre-TR tijdperk trouwens prettiger, op een SeM topic kreeg je gewoon een reactie, wist je waar je aan toe was... nu heb ik soms topics waar ik meerdere PM's aanmaak (grotere topics dan wel he) en ik nooit iets merk... Niet dat ik daar last van heb hoor, ik blijf wel lekker TR's maken als ik dat nodig vind, maar als een mod mijn commentaar niet nuttig vind mag hij me dat best laten weten zeg maar... :;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Over het algemeen vond ik het pre-TR tijdperk trouwens prettiger, op een SeM topic kreeg je gewoon een reactie, wist je waar je aan toe was... nu heb ik soms topics waar ik meerdere PM's aanmaak (grotere topics dan wel he) en ik nooit iets merk... Niet dat ik daar last van heb hoor, ik blijf wel lekker TR's maken als ik dat nodig vind, maar als een mod mijn commentaar niet nuttig vind mag hij me dat best laten weten zeg maar... :;)
Dat wordt ook zeker wel gedaan :) Mod's zijn ook mensen met een geheugen en sommige users beginnen ook wel op te vallen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 28-09 20:22
XanderH schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:45:
Agree. Ik vind het wel plezierig om zo nu en dan even een response te krijgen van een mod. Weet je dat je werk niet voor niets is geweest.

Maar ik maak veel sneller een TR aan dan dat ik ooit een SM topic opende. Heeft ook te maken dan SM redelijk publiek toegangelijker is dan een TR.

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:43:
In feite gaat hier maar één ding fout, en dat is dat NME (imo) het verkeerde advies geeft:
Ik bedoelde daar dan ook meer iets in de richting van als je dan mailt, doe het dan naar alle moderators tegelijk, tenzij je echt één specifieke mod moet hebben. :P

Overigens is de TR in kwestie simpelweg nooit in de database beland (met dank aan moto-moi voor het controleren :P). De TR is dus nooit gepost door je browser, en dus ligt de fout zeer waarschijnlijk bij de poster, in dit geval De Zeurkous. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Sowieso geldt nog: Meerdere TR's per topic is niet erg. Een TR is om even snel aan te geven dat er wat mis is met een reply / reactie; 1 / 2 regels is normaliter voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb persoonlijk in de korte tijd dat ik mod ben wel een paar korte PM's gestuurd naar mensen die vreemde aannames hadden en op grond daarvan een TR postten. Zo was er laatst iemand die een topic met een hele mooie topicstart niet goedkeurde, omdat het huiswerk was. Op zo'n TR wil ik dan best een berichtje terug sturen met de melding dat dat op zich wel mag, zolang TS zelf ook maar moeite doet. :)
Sybr_E-N schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:50:
Agree. Ik vind het wel plezierig om zo nu en dan even een response te krijgen van een mod. Weet je dat je werk niet voor niets is geweest.
O+
Maar ik maak veel sneller een TR aan dan dat ik ooit een SM topic opende. Heeft ook te maken dan SM redelijk publiek toegangelijker is dan een TR.
En dat heb ik geweten. :+

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 15-04-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dan kan de mod toch gewoon 1x een algemene reactie typen die naar alle TR verstuurders toegaat ofzo?
1x een algemene reactie typen, jaja ;) Hoeveel TRs denk je dat ik 'afhandel' op een drukke dag XanderH? ;) Ik weet het zelf niet precies, maar het zullen er meer dan 3 of 5 zijn. Als ik dan bij veel TRs (zeg 5 of meer, da's al veel vaak) zo'n algemene reactie moet tikken, gaat daar teveel tijd in zitten. Ik ben niet lui, maar ik ga liever efficiënt met m'n tijd om ;)
niet zo dwingend als een PM natuurlijk, maar gewoon dat je in MyReact de status van TR's kunt zien. (Zou het sowieso handig vinden als je je eigen verstuurde TR's kon zien overigens, maar dat is wat anders)
Geen idee of dat kan / gewenst is, ren naar BUG en vraag het ;)
Het voordeel van TRs boven SeM is velerlei, en al meerdere malen uitgelegd. Een aantal mensen die SeM gewend waren, vonden de (eventuele) feedback fijn, of iig de zekerheid dat er iets aan gedaan werd.

Die non-feedback is eigenlijk slechts 1 van de minpunten van TRs, ikzelf vind dat ze hier op GoT prima doen waar ze voor bedoeld zijn.

Overigens, op bepaalde TRs stuur ikzelf wel eens feedback in de vorm van een mail of PM, dus het is niet helemaal eenrichtingverkeer ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:40
Remy schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:53:
[...]
1x een algemene reactie typen, jaja ;) Hoeveel TRs denk je dat ik 'afhandel' op een drukke dag XanderH? ;) Ik weet het zelf niet precies, maar het zullen er meer dan 3 of 5 zijn. Als ik dan bij veel TRs (zeg 5 of meer, da's al veel vaak) zo'n algemene reactie moet tikken, gaat daar teveel tijd in zitten. Ik ben niet lui, maar ik ga liever efficiënt met m'n tijd om ;)
Ik doelde even op het geval dat er voor 1 topic meerdere TR's waren. Dat je daar áls er een feedback functie niet stuk voor stuk op hoeft te reageren maar dat je gewoon in het algemeen even kunt intypen wat er met het topic gebeurd en waarom en dat alle mensen die een TR gemaakt hebben dat te zien krijgen, zeg maar... Maar volgens mij las ik JHS verkeerd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...]Toch zou de mogelijkheid om te reageren imo niet slecht zijn, ik krijg nu weleens per mail / PM een reactie op een TR, maar echt ideaal is dit natuurlijk niet.
Behalve dat een PM nogal indringend is, vind ik er persoonlijk niks mis mee :) .
[...]Dan kan de mod toch gewoon 1x een algemene reactie typen die naar alle TR verstuurders toegaat ofzo?
En dan moet hij toch uberhaupt een reactie typen. Wat het administratiewerk nog groter maakt. En als je 30 TR's hebt, misschien gaat er één wel over iets anders
... niet zo dwingend als een PM natuurlijk, maar gewoon dat je in MyReact de status van TR's kunt zien.
Welke status? Bestaand en gedelete? Sommige mods laten ze staan, andere weer niet..
(Zou het sowieso handig vinden als je je eigen verstuurde TR's kon zien overigens, maar dat is wat anders)
Laatst ook al een discussie over geweest, naar ik meen in BUG. Jij doet een suggestie, verder komt het wel goed. Maar ook daar zijn dus weer een zut argumenten over te vinden.
Over het algemeen vond ik het pre-TR tijdperk trouwens prettiger, op een SeM topic kreeg je gewoon een reactie, wist je waar je aan toe was...
Maar dat het voor jou prettiger is, wil niet zeggen dat dat het beste is :P .
maar als een mod mijn commentaar niet nuttig vind mag hij me dat best laten weten zeg maar... :;)
Zoals gezegd, gebeurt best :) .

:) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even als buitenstaander:

Je zou het eigenlijk van de andere kant moeten bekijken; het argument: "Ik heb er geen tijd voor" is hoe je het ook went of keert geen goed argument.

Feit is dat je de users om een gunst vraagt. En een simpele basisregel luidt nou eenmaal: voor wat hoort wat, wil de crew dus graag van users weten welke topics er 'fout' zijn, dan zal de crew ook wat terug moeten geven aan de gebruikers. Dit kan in de vorm van feedback, toegang tot een speciaal forum, een speciale status, 1 € per topic report etc. etc.

Op zich kan ik er wel inkomen dat er geen a4 met feedback wordt verstuurd, maar een systeem dat enkel een kant op werkt gaat niet werken (op de lange termijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:51:
[...]

Ik bedoelde daar dan ook meer iets in de richting van als je dan mailt, doe het dan naar alle moderators tegelijk, tenzij je echt één specifieke mod moet hebben. :P
Owkee, prima. Dan zal ik in het vervolg wel bekijken of het belangrijk genoeg is om te mailen.
Overigens is de TR in kwestie simpelweg nooit in de database beland (met dank aan moto-moi voor het controleren :P). De TR is dus nooit gepost door je browser, en dus ligt de fout zeer waarschijnlijk bij de poster, in dit geval De Zeurkous. :)
$me gelooft je meteen :P Client-side (mens/machine/software) gaat er ook wel eens iets fout :)

Ik begrijp nu dat het niet wenselijk is om toe te wijzen of af te wijzen of uberhaupt een reactie te geven, maar een (al dan niet geautomatiseerde) leesbevestiging zou wel handig zijn, daar blijf ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:58:
Op zich kan ik er wel inkomen dat er geen a4 met feedback wordt verstuurd, maar een systeem dat enkel een kant op werkt gaat niet werken (op de lange termijn)
Een slotje, een modbreak, een titelfix, een post van een moderator zijn toch redelijke indicatoren dat er iets met een TR is gedaan :)
In dat geval zeg ik: de user moet ook open staan voor andere communicatie dan directe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

mabit: Ik geloof dat het ook andersom te zien is: wij willen een schoon forum, de moderatoren zijn daarvoor, en de gebruikers willen daarbij vaak graag helpen door een TR te maken. En daar krijgen ze wel degelijk wat voor terug. Een beter forum. :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:58:
Even als buitenstaander:

Je zou het eigenlijk van de andere kant moeten bekijken; het argument: "Ik heb er geen tijd voor" is hoe je het ook went of keert geen goed argument.

Feit is dat je de users om een gunst vraagt. En een simpele basisregel luidt nou eenmaal: voor wat hoort wat, wil de crew dus graag van users weten welke topics er 'fout' zijn, dan zal de crew ook wat terug moeten geven aan de gebruikers. Dit kan in de vorm van feedback, toegang tot een speciaal forum, een speciale status, 1 € per topic report etc. etc.

Ow, ik wil best reacties gaan geven op elke specifieke TR hoor. Dan kom ik alleen niet meer aan modwerk toe. Maar ja, je hebt gelijk, voor wat hoort wat, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Als ik een TR verstuur dan is dat meestal niet voor topics waarin ik zelf heb gepost, die dus ook niet in mijn posthistorie staan. Als ik zo'n report aanmaak zie ik dat topic vaak nooit meer terug. Ik heb dus geen idee wat er met zo'n report gedaan wordt.

Maar ik had het ook niet over de communicatie, het ging meer over de waardeketen die wij als mensen kennen. Mensen willen zich gerespecteerd voelen, dat kan dus al door heel simpel aan te geven of het TR nuttig was of niet. Communicatie richting een zwart-gat is meestal niet de prettigste communicatie

@JHS

Not exactly. T.net is een bedrijf. Een bedrijf dat graag naar zijn klanten (= de bezoekers) luistert. De klanten willen een forum zonder al te veel rotzooi. Daarom heeft de T.net directie moderators aangesteld die aan die wensen van de klanten tegemoet komen. Daarbij kunnen ze wel de hulp inroepen van de gebruikers, maar ze zijn er primair zelf voor verantwoordelijk.

Zouden wij geen TR's meer indienen dan zouden de mod's het allemaal zelf moeten doen. Het is niet onze plicht om TR's aan te maken, het is een gunst die door de mod's aan ons wordt gevraagd.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:05:
Mensen willen zich gerespecteerd voelen, dat kan dus al door heel simpel aan te geven of het TR nuttig was of niet.
Ik denk dat je je dan anders op moet stellen. Wanneer je een TR doet moet je er bij voorbaat vanuit gaan dat je nuttig bezig bent. Mocht je nou zo'n enorme zeikstraal zijn en ongelooflijk veel kul TR's maken dan krijg je dat wel te horen :)

Tot die tijd kun je er wel vanuit gaan dat je TR's nut hebben en de crew helpen bij het modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

mabit: En toch zijn er kennenlijk zat gebruikers die er bereid toe zijn :) . Gewoon omdat het het forum leefbaarder houdt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^ Als ik een TR verstuur dan is dat meestal niet voor topics waarin ik zelf heb gepost, die dus ook niet in mijn posthistorie staan. Als ik zo'n report aanmaak zie ik dat topic vaak nooit meer terug. Ik heb dus geen idee wat er met zo'n report gedaan wordt.

Maar ik had het ook niet over de communicatie, het ging meer over de waardeketen die wij als mensen kennen. Mensen willen zich gerespecteerd voelen, dat kan dus al door heel simpel aan te geven of het TR nuttig was of niet. Communicatie richting een zwart-gat is meestal niet de prettigste communicatie
Er wordt je nergens verteld dat je commentaar zou moeten krijgen op je TR. Zoals je hierboven al een paar keer hebt kunnen lezen: dat maakt het voor moderators niet meer leuk om te doen. Als ik op alle TR's (of zelfs maar de helft) een reactie zou moeten gaan geven, dan hou ik behoorlijk wat minder tijd over om echt modwerk te doen, en om discussies te kunnen blijven volgen.

Manieren om users te bedanken zijn er trouwens al: er zijn twee fora waar je alleen in komt als je netjes post en wat bij te dragen hebt aan GoT: Tweakers Huiskamer en Area 61. :)
Not exactly. T.net is een bedrijf. Een bedrijf dat graag naar zijn klanten (= de bezoekers) luistert. De klanten willen een forum zonder al te veel rotzooi. Daarom heeft de T.net directie moderators aangesteld die aan die wensen van de klanten tegemoet komen. Daarbij kunnen ze wel de hulp inroepen van de gebruikers, maar ze zijn er primair zelf voor verantwoordelijk.

Zouden wij geen TR's meer indienen dan zouden de mod's het allemaal zelf moeten doen. Het is niet onze plicht om TR's aan te maken, het is een gunst die door de mod's aan ons wordt gevraagd.
Je lijkt te geloven dat wij moderators betaald krijgen voor ons werk... Ook wij zijn maar gewone users die verder alleen wat extra rechten hebben om alles in goeie banen te kunnen leiden. We krijgen hier geen geld voor en doen het dus ook puur op vrijwillige basis. Je bent mijn klant niet; ik verdien niks aan je. Toch doe ik met liefde de moeite om dit forum zo prettig mogelijk te houden, net zoals eigenlijk iedereen dat zou moeten doen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 15-04-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:07:

Ik denk dat je je dan anders op moet stellen. Wanneer je een TR doet moet je er bij voorbaat vanuit gaan dat je nuttig bezig bent.
Zelf respect bestaat niet. Je kunt nog 100 keer tegen jezelf zeggen: Wow wat was dat een mooi TR, zolang je niet van iemand anders krijgt te horen dat het inderdaad een mooi TR was, telt het psychologisch niet mee. Het is een soort variant naar het vissen naar complimentjes.
Als ik op alle TR's (of zelfs maar de helft) een reactie zou moeten gaan geven, dan hou ik behoorlijk wat minder tijd over om echt modwerk te doen, en om discussies te kunnen blijven volgen.
Nee dat ben ik wel met je eens, maar er zijn zat manieren om uiting te geven van de waardering. De makkelijkste manier is al door een tellertje bij te houden met nuttige tr's / user

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ach deze discussie draait altijd op hetzelfde uit, mods zijn (net als alle andere users) lui en willen zo min mogelijk doen en zoveel mogelijk bereiken. Niks mis mee. Alleen jammer dat dat soms ten koste gaat van de communicatie...
User plaatst een TR. Mod voert naar aanleiding van die TR een actie uit. User moet zelf maar ooit eens zien of er iets gedaan is (bijvoorbeeld een slotje of een modbreak). Dit is geen probleem als de user zelf ook in dat topic heeft gepost (alleen vaak mag dat ook niet volgens de "regels") en dus moet de user het topic bookmarken etc etc. maw om het de mods zo makkelijk mogelijk te maken wordt het lastiger voor de users om wat meer betrokken te worden bij het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:11:
[...]

Zelf respect bestaat niet. Je kunt nog 100 keer tegen jezelf zeggen: Wow wat was dat een mooi TR, zolang je niet van iemand anders krijgt te horen dat het inderdaad een mooi TR was, telt het psychologisch niet mee. Het is een soort variant naar het vissen naar complimentjes.
Dan krijg je dus eigenlijk de discussie weer om TR's af te schaffen en alles terug te zetten naar SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je dus eigenlijk de discussie weer om TR's af te schaffen en alles terug te zetten naar SM.
Nee hoor, ik ben op zich wel voorstander van de TR, dat is voor de gebruikers veel sneller, als ik iedere keer naar SM toe zou moeten dan zou ik nog niet eens 5% van mijn TR in SM plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:15:
[...]

Dat _hoeft_ niet. Gewoon even een klein berichtje / ontvangstbevestiging sturen vanaf de TR modtool. Het is wel zo vriendelijk en menselijk. Ook al kan ik niet zonder computers, ik blijf een mens en wil als een mens en niet als een TR botje benaderd worden.

Nu zeg ik het even ruw, maar: you get my point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je als gebruiker gewoon ook niet meer zoveel moeite doet om een topic report te maken, is het probleem toch wel een beetje voorbij? Ik geloof dat ik weleens alleen een smiley heb gepost als TR, of iets als "*mark*", een linkje naar een post, of een quote. Niet veel meer dan een seconde of 10 werk. Blaas het niet op tot een PM systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb persoonlijk geen probleem met zo nu en dan een SM ipv een TR. Feit is echter dat dat niet echt de insteek is van het beleid en het zomaar kan zijn dat collega's uit SG en HK daar anders over denken ;)

Wat TR's betreft, als er een vinkje "nuttig --> Bedankt :* " en "onzin--> Niet meer zeiken :( " bij een TR zou hangen wil ik er best op klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Erkens schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:15:
Ach deze discussie draait altijd op hetzelfde uit, mods zijn (net als alle andere users) lui en willen zo min mogelijk doen en zoveel mogelijk bereiken. Niks mis mee. Alleen jammer dat dat soms ten koste gaat van de communicatie...
User plaatst een TR. Mod voert naar aanleiding van die TR een actie uit. User moet zelf maar ooit eens zien of er iets gedaan is (bijvoorbeeld een slotje of een modbreak). Dit is geen probleem als de user zelf ook in dat topic heeft gepost (alleen vaak mag dat ook niet volgens de "regels") en dus moet de user het topic bookmarken etc etc. maw om het de mods zo makkelijk mogelijk te maken wordt het lastiger voor de users om wat meer betrokken te worden bij het forum.
Drie weken geleden, toen ik nog gewoon zwart was, had ik daar geen problemen mee hoor. Gewoon even onthouden welke topics ik gerapporteerd had, en dan een paar uurtjes later nog eens kijken. Ging voor mij gewoon prima hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:19:
[...]

Dat _hoeft_ niet. Gewoon even een klein berichtje / ontvangstbevestiging sturen vanaf de TR modtool. Het is wel zo vriendelijk en menselijk. Ook al kan ik niet zonder computers, ik blijf een mens en wil als een mens en niet als een TR botje benaderd worden.

Nu zeg ik het even ruw, maar: you get my point.
Ontvangstbevestiging kan je zelf ook aanzetten :) Ga naar MyReact, voorkeuren en zet de optie "Sla bevestigingsscherm over indien geen foutmelding?" uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik destilleer meestal wel uit een posting van de moderator of dit een reactie is op een TR van mij en/of anderen. Ik heb dan ook geen behoefte om een reactie te ontvangen.

Vaak verspil ik geen tijd aan een uitgebreid TR maar volsta meestal met enkele woorden, soms slechts een of twee.

Ik heb veel TR's (>250 ?) verstuurd en misschien 1 of 2 reacties terug gehad. Hoeveel er van de TR's 'goed of bruikbaar' waren weet ik niet, omdat je soms een TR maakt zonder in het topic zelf te posten en het topic verder vergeet. Ik hou dan ook niet elk TR-waardig topic bij om te zien of er actie is ondernomen. Interesseert me niet ook.

Via e-mail rapporteren is mij teveel werk, via SM reageren is door mij voor 99,9999% afgeschaft.

Kortom, ik vind het prima zo.

Zoals eerder is gezegd, als je het te bont maakt met TR's in een van de fora, dan krijg je geheid wel een reactie.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:20:
Als je als gebruiker gewoon ook niet meer zoveel moeite doet om een topic report te maken, is het probleem toch wel een beetje voorbij? Ik geloof dat ik weleens alleen een smiley heb gepost als TR, of iets als "*mark*", een linkje naar een post, of een quote. Niet veel meer dan een seconde of 10 werk. Blaas het niet op tot een PM systeem.
een tijd geleden kreeg ik juist te horen dat alleen een smiley oid niet handig was (weet niet meer welke mod dat was)
maargoed, in dergelijke gevallen boeit feedback natuurlijk niet want dan is het ook voor jou als reporter al eigenlijk duidelijk wat er gaat gebreuren.
-NMe- schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:21:
Drie weken geleden, toen ik nog gewoon zwart was, had ik daar geen problemen mee hoor. Gewoon even onthouden welke topics ik gerapporteerd had, en dan een paar uurtjes later nog eens kijken. Ging voor mij gewoon prima hoor. :)
niet iedereen zit natuurlijk uren lang achtereen te gotten :*
ik weet vaak wel dat ik ergens een report heb gedaan, maar dan moet ik hem vaak bookmarken om te zien of er uberhaupt wat mee gedaan wordt (of erger, ik vergeet dat ik er gereport heb, en ik doe het nog eens :X )
gorgi_19 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:25:
[...]

Ontvangstbevestiging kan je zelf ook aanzetten :) Ga naar MyReact, voorkeuren en zet de optie "Sla bevestigingsscherm over indien geen foutmelding?" uit :)
dat is natuurlijk heel wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:25:
[...]

Leesbevestiging dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

En wat wil je dan met die informatie doen? :) TR's blijven wel eens staan en wordt er een topicnote gemaakt.Of een TR wordt verwijderd omdat we het er niet mee eens zijn, het nog even willen aankijken of er wordt actie ondernomen. Op basis van een leesbevestiging kan je weinig :) En acties zijn niet te standaardiseren. Een automatische reply van "dank :)" of iets vergelijkbaars zullen sommige frequente TR-posters compleet gek van worden. Toen ik user was ook tig TR's aangemaakt; ik zou er per direct mee stoppen als ik vervolgens werd teruggespamd met automatische bedankjes :)

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 15-04-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gorgi_19 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:37:
Of een TR wordt verwijderd omdat we het er niet mee eens zijn, het nog even willen aankijken of er wordt actie ondernomen.
maar juist _dat_ is info waar een user vaak om vraagt, een stukje basis communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Erkens schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:39:
[...]

maar juist _dat_ is info waar een user vaak om vraagt, een stukje basis communicatie.
Je ziet toch in de meeste gevallen wat er gedaan wordt met een TR? :) Dan moet je dus een complete administratie bijhouden; actie richting de 'pleger', actie in het topic en reacties aan alle mensen die een TR hebben geplaatst :)
Als je echt twijfelt over je TR's kan je best wel eens een mod van het forum waar je vaak komt aanschieten; die willen dat best beantwoorden en zaken uitleggen c.q. toelichten. :)

[ Voor 41% gewijzigd door gorgi_19 op 15-04-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Gestandaardiseerde feedback is nog in te komen, echte feedback geven is niet te doen. Daarbij is het maar de vraag of een user erop zit te wachten. Het TR systeem is fire-and-forget imho. Je meld iets en een ander doet er wat mee of niet.

Verder, als jij het belangrijk vind dat er feedback op je opmerking komt dan maak je toch een SM aan. Dan krijg je feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gorgi_19 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:42:
Je ziet toch in de meeste gevallen wat er gedaan wordt met een TR? :)
in die gevallen is die communicatie er dus toch, behalve het overzicht voor de gebruiker waar hij een report heeft geplaatst, maar zelfs dat vonden jullie geen goed idee :/ We mogen wel helpen, maar stel je voor dat we "teveel" krijgen te weten... (althans, zo voelt dat soms wel aan)
Dan moet je dus een complete administratie bijhouden; actie richting de 'pleger', actie in het topic en reacties aan alle mensen die een TR hebben geplaatst :)
onzin, als er (zichtbaar) actie is ondernomen dan is dat vaak wel duidelijk. En afhankelijk van de moeite die een user in een TR stopt kan je toch wel inschatten of er feedback gewenst is ;) Wat dan al dan niet automatisch per mail of PM vestuurd kan worden (en later wellicht ook via het private message systeem)
SmartDoDo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:46:
Gestandaardiseerde feedback is nog in te komen, echte feedback geven is niet te doen. Daarbij is het maar de vraag of een user erop zit te wachten. Het TR systeem is fire-and-forget imho. Je meld iets en een ander doet er wat mee of niet.
altijd leuk, wel alles melden en proberen te helpen, maar zelf er wat voor terug zien...
Verder, als jij het belangrijk vind dat er feedback op je opmerking komt dan maak je toch een SM aan. Dan krijg je feedback ;)
ho, ik mocht geen SM meer gebruiken

[ Voor 26% gewijzigd door Erkens op 15-04-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Toch zegt het niks. Een TR die verwijderd wordt hoeft geen slechte TR te zijn: soms wordt het in de topicnotitie overgenomen en wordt de TR verwijderd. Dan kan er later nog actie ondernomen worden als het uit de hand loopt. Aan de andere kant kan een verwijderde TR ook betekenen dat die overbodig is.

Verder wil het feit dat een TR blijft staan ook niets zeggen. Soms blijven TR's staan om wat extra aandacht te vestigen op een topic zodat het extra in de gaten gehouden kan worden (althans, die neiging heb ik wel eens :+). Ook kan een TR blijven staan omdat simpelweg het topic op slot gaat.

Het zegt dus pas wat als een mod per TR specifiek gaat reageren. En dat is gewoon niet te doen, en sowieso, zoals gorgi al zegt, voor fervente TR-plaatsers gewoon vervelend en spammerig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Erkens schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:47:
[...]

in die gevallen is die communicatie er dus toch, behalve het overzicht voor de gebruiker waar hij een report heeft geplaatst, maar zelfs dat vonden jullie geen goed idee :/ We mogen wel helpen, maar stel je voor dat we "teveel" krijgen te weten... (althans, zo voelt dat soms wel aan)
Te veel krijgen te weten? :? Hoe kom je hier nu weer bij op basis van geen feedback op een TR? Als er niets in het topic gebeurd, zal er ook weinig missen qua achtergrondacties.
onzin, als er (zichtbaar) actie is ondernomen dan is dat vaak wel duidelijk. En afhankelijk van de moeite die een user in een TR stopt kan je toch wel inschatten of er feedback gewenst is ;) Wat dan al dan niet automatisch per mail of PM vestuurd kan worden (en later wellicht ook via het private message systeem)
Imho is een TR om snel een topic te reporten en aan te geven dat er wat mis is. En zo wordt het ook gebruikt. Als er 10 TR's bij een topic staat met minder dan 20 replies, is er iets goed mis met het topic en hoef je de TR's bij wijze van spreken niet eens te lezen als mod; het aantal en het feit dat er TR's staan (die de aandacht vestigen!) is al voldoende reden om in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

altijd leuk, wel alles melden en proberen te helpen, maar zelf er wat voor terug zien...
Jij hebt een schouderklopje nodig om je nuttig te voelen? Of wil je er iets anders voor terug zien :?
[...]

ho, ik mocht geen SM meer gebruiken
Als jij me aan kunt wijzen waar staat dat je SM niet mag gebruiken kun je van mij een virtueel pereijsje krijgen. Liever ziet men geen SM maar een TR voor zaken die niet dringend zijn. Dat is gewoon makkelijker en het geven van feedback voor iets als een move, titel-edit etc. is wat overdone. Daarmee is nog niet gezegd dat het pertinent niet mag, enkel dat we het liever niet hebben. Als jij een flame ziet oid en je wilt er feedback voor hebben dan mag je van mij een SM openen. Ik zeg er wel bij, dat is mijn eigen mening. Kans dat een andere mod SG/HK meedeeld dat je beter een TR kunt maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Je ZIET er toch wat voor terug? Tig topictitlechanges, tig slotjes, tig modbreaks zijn anders compleet onzichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:53:
Jij hebt een schouderklopje nodig om je nuttig te voelen? Of wil je er iets anders voor terug zien :?
ga eens wat terug lezen :/
Als jij me aan kunt wijzen waar staat dat je SM niet mag gebruiken kun je van mij een virtueel pereijsje krijgen.
weet niet meer of dat destijds per mail of in een topic of zelfs icq/irc is gezegt, maar het waren een aantal mods iig.
Ik zeg er wel bij, dat is mijn eigen mening. Kans dat een andere mod SG/HK meedeeld dat je beter een TR kunt maken ;)
precies, er is gewoon geen handige manier, crew die het al niet eens is met de gang van zaken...
gorgi_19 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:53:
[...]

Je ZIET er toch wat voor terug? Tig topictitlechanges, tig slotjes, tig modbreaks zijn anders compleet onzichtbaar?
ook jij moet niet selectief gaan lezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Well, om dit niet uit te laten lopen in een zeurtopic, doe ik deze maar dicht.

Het doel en de werking van TRs is duidelijk (zoniet, zie hier). Het verhaal achter dit topic van De Zeurkous is ook afgehandeld, dus ik wens iedereen goedenacht en een prettig weekend.

:w

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.