Laatst submitte ik ergens een topicreport. Tijdens een mailconversatie met de desbetreffende mod (-NMe-) bleek dat 'ie niet ontvangen was. Prima, hij weet het nu dus wel. Ik zal even illustreren hoe die discussie is gegaan:
-NMe-:
De_Zeurkous:
1. Het is prima dat ik email omdat ik het fijner vindt een antwoordt terug te krijgen.
2. Het is niet handig voor de mods dat ik mail want dan moeten zij helemaal de mod tool oproepen in dat topic.
Het maakt mij niet zoveel uit, behalve dat ik graag een antwoord wil, al is het alleen maar of het doorgekomen is. Is het niet handiger om een auto-reply button ofzow in de TR modtool met 2 optiebuttons:
1. Ontvangen, maar afgewezen, evt. reden.
2. Ontvangen, toegewezen, evt. reden.
te maken? Dan hebben de mods geen probleem meer om even een bevestiging te sturen en evt. uitleg. Als jullie zeggen: gebruik gewoon de mail maar, dan doe ik dat, maar dan vindt ik het niet fijn als mods mij zonder enig ander woord op de TR wijzen die ik dus volgens een andere mod niet hoef te gebruiken als ik dat niet fijn vindt.
-NMe-:
De_Zeurkous:Vreemd, ik heb geen TR gezien. Misschien is ie niet doorgekomen ofzo, er schijnen de laatste tijd vaker problemen te zijn met posten van dingen. Trouwens, een afwijzing op een TR krijg je doorgaans niet. TR's zijn eenrichtingsverkeer: je ziet het vanzelf aan een topic of er wat mee gedaan wordt.
-NMe-:Dan moet ik maar wat langer wachten, tweerichtingsverkeer vindt ik toch handiger
Dit heb ik in mijn oren geknoopt, niks aan de hand. Nu mail ik naar dat adres iets wat ik vindt misstaan aan een topic:Ook prima hoor.Nog een tip daarbij: als je je mail naar pwmods@tweakers.net stuurt, dan krijgen alle moderators van P&W het bericht, en dan ben je waarschijnlijk het snelst geholpen.
De_Zeurkous:
Creepy:$me wil niet mierenneuken, maar de startposter heeft geen [code] tags
oid gebruikt. Misschien wat overzichtelijker als dat even recht gezet wordt?
Zonder verder op mijn report in te gaan. Prima, maar nu wil ik toch wel eens weten waar ik aan toe ben. Een email terug met een vraag om uitleg bracht geen antwoordt, dus wil ik het hier graag op een rijtje zetten:$me wil niet zeuren, maar er kunnen tegenwoordig topic reports worden
gedaan. Hiermee kan je precies aangeven wat je denkt dat er mis is met
een topic. Wij (de mods) kunnen dan ook precies zien om welk topic het
gaat en direct op het forum reager. We zien in dit soort gevallen ook
liever een topic report dan een e-mail. Dus als je dit soort zaken in
het vervolg wil aangeven via de Topic Report functie dan graag
1. Het is prima dat ik email omdat ik het fijner vindt een antwoordt terug te krijgen.
2. Het is niet handig voor de mods dat ik mail want dan moeten zij helemaal de mod tool oproepen in dat topic.
Het maakt mij niet zoveel uit, behalve dat ik graag een antwoord wil, al is het alleen maar of het doorgekomen is. Is het niet handiger om een auto-reply button ofzow in de TR modtool met 2 optiebuttons:
1. Ontvangen, maar afgewezen, evt. reden.
2. Ontvangen, toegewezen, evt. reden.
te maken? Dan hebben de mods geen probleem meer om even een bevestiging te sturen en evt. uitleg. Als jullie zeggen: gebruik gewoon de mail maar, dan doe ik dat, maar dan vindt ik het niet fijn als mods mij zonder enig ander woord op de TR wijzen die ik dus volgens een andere mod niet hoef te gebruiken als ik dat niet fijn vindt.