[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 4

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 3.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een berichtje van mij..

Tijdje terug zei ik dat ik m'n PWNIC wilde gaan waterkoelen, maar nu kom ik tot de stomme ontdekking dat DFI al de heatsinks aan het moederboard heeft vastgesoldeert ! :'(:( Dan maar een fan ophang systeem maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
miss een domme vraag maar als je 2 latjes geheugen, elk apart test (singlechannel dus) en memtest geeft geen enkele fout. en nadien gebruik je de latjes gelijktijdig (dual channel dus) met volledig dezelfde instellingen (freq en timings enz.) en dan krijg je wel errors. ligt het dan aan het geheugen of aan het moederbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dan ligt dat waarscheinlijk aan de memory controller in de cpu die het dan heel zwaar heeft.
Meer volts erop zou dan eventueel kennen helpen :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
evil kim schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:21:
miss een domme vraag maar als je 2 latjes geheugen, elk apart test (singlechannel dus) en memtest geeft geen enkele fout. en nadien gebruik je de latjes gelijktijdig (dual channel dus) met volledig dezelfde instellingen (freq en timings enz.) en dan krijg je wel errors. ligt het dan aan het geheugen of aan het moederbord ?
Ik weet t neit zeker, maar t lijkt mij aan de memory controller en die zit op de cpu en dus is de cpu het probleem denk ik.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:11:
Nog ff een berichtje van mij..

Tijdje terug zei ik dat ik m'n PWNIC wilde gaan waterkoelen, maar nu kom ik tot de stomme ontdekking dat DFI al de heatsinks aan het moederboard heeft vastgesoldeert ! :'(:( Dan maar een fan ophang systeem maken :)
http://www.mips-computer...._OCPARTS_MOSFETCOOLER.htm :+
edit: prutlink doet et niet
MOSFET WATERCOOLER DFI LANPARTY NF4 € 52,-- !!!
die dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 07-06-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
zal nog eens met winchester proberen momenteel steekt er een nieuwe venice in

ADA3200DAA4BP
LBBLE 0518APAW
Z644466E52168

winchester lijkt stabiel.
hartelijk bedankt voor de snelle reactie.
voorlopig geen venice core's meer voor mij :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door evil kim op 07-06-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik kom er net ook achter dat ik de B revisie heb :( hieronder ff n plaatje van de northbridge
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klaus112/AUT_0023.JPG

ik kan m niet meer doorverbinden ze hebben een soort substansie erop gedaan wat je dr niet vanaf krijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:28:
[...]

http://www.mips-computer...._OCPARTS_MOSFETCOOLER.htm :+
edit: prutlink doet et niet
MOSFET WATERCOOLER DFI LANPARTY NF4 € 52,-- !!!
die dus...
Mjah die had ik ook al gevonden ja. Khad ook al mooie thermal images van het plankje gevonden.

Maar voordat ik iets kon modden aan m'n mobo is ie gestorven ! :(, m'n 2e dfi nf4 is dit die dood is gegaan. En ook precies hetzelfde wat hij aangeeft. 4 Leds, maakt niet uit wat ik probeer. 3 psu's gehad, cpu eruit, ander mem. Hij geeft ook geen beepjes.

[me]Wil weer socket A, daar had ik zoveel minder problemen mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik begin echt medelijden te krijgen met sommige mensen. Geheugen reepjes die spontaan kapot gaan, dure mobo's die het van het ene om het andere moment begeven. Dan zijn mijn probleempjes maar kleintjes.

Toch vraag ik me wel af waar het nou aan ligt? Grote aantal 'dode' gevallen is relatief groot bij DFI natuurlijk omdat het een overclock mobo is, maar toch. 'Gebruikt u wel een geaard stopcontact?' , zeggen ze dan bij de mycom als je aankomt met een kapotte pc en ze het probleem niet kunnen vinden :)

[ Voor 12% gewijzigd door dj_tjerk op 07-06-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik vind het allemaal nogal eigenaardig omdat ik eigenlijk helemaal geen grote problemen gehad heb. Alles draait perfect! En dat met een 20-pins voeding van 400W :D
Binnenkort zou ik willen upgraden naar een Venice 3500+ en een nieuwe voeding. Hopelijk wil het dan WEL nog werken want als ik hier lees wat voor problemen het vervangen van onder andere een CPU kan geven... :/ Nog nooit problemen gehad met het bouwen van PC's maar ik zou toch schrik krijgen om een goed werkend systeem uit elkaar te halen. Ah ja, je bent een tweaker of je bent het niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 07-06-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vele tweakers hier hebben een zalman 400w voeding, zijn die nou zo goed (stil) of geven die nou juist al die problemen.
Heb zo juist een voeding besteld ik hoop _/-\o_ hier toch niet z'n problemen mee te krijgen want daar heb ik echt geen zin in.

PS: iemand ervaring met deze pcu ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:19:
Vele tweakers hier hebben een zalman 400w voeding, zijn die nou zo goed (stil) of geven die nou juist al die problemen.
Heb zo juist een voeding besteld ik hoop _/-\o_ hier toch niet z'n problemen mee te krijgen want daar heb ik echt geen zin in.

PS: iemand ervaring met deze pcu ??
Over welke voeding heb je het nu? Een zalman of ééntje van OCZ want naar daar verwijst jouw link! ;)
Geen problemen met een Zalman hier. Wel een nogal "zwakke" 12V maar dat is bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:21:
[...]

Over welke voeding heb je het nu? Een zalman of ééntje van OCZ want naar daar verwijst jouw link! ;)
Geen problemen met een Zalman hier. Wel een nogal "zwakke" 12V maar dat is bekend :)
Die ocz heb ik besteld
en die zalman hebben veel mensen op dit topic maar zoals je zegt heeft die dus een zwakke 12v lijn dat heb ik nu ook ik heb een 12v lijn die geeft 11,2v/11,3v vind ik toch wel weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje:

Gisteravond besloten om de 4V jumper voor het geheugen maar niet meer te gebruiken.
PC uit, jumper teruggezet -> PC start niet meer op...

CMOS reset jumper op reset gezet en hij wilde weer opstarten, vervolgens opnieuw alles ingesteld.
Opslaan -> PC uit, CMOS reset jumper weer op normale stand en opnieuw opstarten.

En weer start m'n PC niet op.

Hoe krijg ik nu m'n PC weer te lopen op m'n tweak-settings i.p.v. standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ow, wat vet. Ik heb een mega grote DFI vlag van onze marketing afdeling gekregen. Wat uber vet zeg. Zal er binnenkort eens pics van schieten :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Aangezien we al geruime tijd de kaap van 500 posts overschreden hebben, zijn we dus aanbeland bij deel 5 uit deze reeks. Allen daarheen! :P
Voorlopig is de TS nog dezelfde maar ik zou graag binnenkort nog een FAQ toevoegen en de BIOS-info up-to-date brengen. Maar eerst heb ik nog wat werk te doen "in real life" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erik1 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:42:
[...]

Ik heb m daar ook besteld, dus toen ik dit zag ook ff gebeld maar mij werd verteld dat ze m gewoon op gaan sturen zodar het geld binnen is :?
Paar dagen daarna nog een keer gebeld: We weten niet wanneer deze borden weer binnen komen, zou elk moment moeten gebeuren! Als ze er zijn bellen we u uiteraard even.

Wat zie ik niet tot mijn uiterste verbazing toen ik ff wat geld over moest maken: Geld is vorige week dinsdag weer terug op mijn rekening gestort "ORDER ONUITVOERBAAR". En ff bellen dat dat zo is ho maar :( Stelletje onbeschofte lui daaro. :( Nu zit ik verd&&%@ |:( al bijna 2 weken met een CPU, videokaarten en zonder moederbord 8)7

Tip van de dag: Bij Yuser gaat het volgende op: Goedkoop is niet-koop. Heel leuk een DFI nF4 SLI-DR voor 149,99 maar lever die dingen dan ook of rot op met je onzin :/

Nu maar bij een andere toko besteld, hoop dat ik m deze week nog heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.