jagermeister1 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:57:
Wat klaagt iedereen nou toch? Het is toch altijd al zo geweest dat je vrij recente HW nodig hebt om nieuwe spellen fatsoenlijk te kunnen draaien. Tuurlijk zijn de specs hoog, maar goed...als ze zich aan lagere specs zouden houden, dan zou iedereen weer over kwaliteit van de gfx, physics gaan klagen.
Ikzelf heb 'maar' een P4 3,0 GHZ , 1024 MB RAM en een Radeon 9800 Pro. Ik zal ook niet alles op full kunnen draaien hoor, maar goed... dan maar niet.
daar gaat het niet om, het gaat erom dat, in dit geval, de geforce 4 series worden uitgesloten die helemaal niet zo oud en versleten is als veel mensen doen voorkomen.
Half Life 2 en Doom 3 ondersteunen deze kaarten ook, natuurlijk kun je dan niet verwachten dat je met deze kaarten het op high settings kan draaien, maar het draait tenminste...
luiheid als in: bijv. de problemen met hiden in gras, ik heb niet veel kaas gegeten hoe de verschillende pixelshader versies precies werken maar ik kan me goed voorstellen dat met pixelshaders >1.4 deze problemen met het gras relatief snel zijn opgelost voor iedere user die een kaart heeft die pixelshaders ondersteunt >1.4
<1.4 zal een te grote workaround zijn waarschijnlijk (kost tijd en daardoor geld en waarschijnlijk durft EA de gok aan om minimaal pixelshaders 1.4 te eisen, zal wel een mooi grafiekje zijn geweest van bijvoorbeeld een schatting van aantal users >1.4 hebben en de opbrengsten die ze mislopen van users die het hierom niet kunnen kopen, oid).
Het is gewoon een luiheid (of een contract met gpu fabrikanten) om geen support erin te bouwen voor pixelshaders <1.4 ...
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 13-05-2005 11:12
]