Ik heb een vraagje waar ik al een poosje mee loop. Hoe werkt nou precies een gameserver. Dan heb ik het natuurlijk niet over de hardware, maar weer over de werking van de software waardoor een computer kan worden omgetoverd tot een gameserver waarop allemaal andere computers connecten. Wat doet die software precies achter de schermen ? Houdt deze alleen bij waar iemand is en geeft ie dat door aan alle verbonden clients
Moet zo'n gameserver ook nog veel rekenen
Misschien een paar simpele vragen waar ik iig zo niet het antwoord op heb kunnn vinden
Wat maakt nou dat b.v. Counterstrike 1.6 server zoveel geheugen nodig heeft om te kunnen functioneren. Ik heb getallen gezien van 100 mb, maar ik vraag me dan toch af wat er precies gebeurt daarbinnen in die software. Is het vooral de CPU die veel nodig is of toch het geheugen wat een cruciale rol speelt
Ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken.
Alvast bedankt iig!
Wat maakt nou dat b.v. Counterstrike 1.6 server zoveel geheugen nodig heeft om te kunnen functioneren. Ik heb getallen gezien van 100 mb, maar ik vraag me dan toch af wat er precies gebeurt daarbinnen in die software. Is het vooral de CPU die veel nodig is of toch het geheugen wat een cruciale rol speelt
Ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken.
Alvast bedankt iig!
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com