Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Chello Extreme @ 20 Mbit / 1 Mbit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:31:
Alleen als ergens veel problemen zijn kunnen ze ook kijken of overmatig dataverbruik ook een oorzaak kan zijn, en dan kan je dus een waarschuwing krijgen.
Dat bedoel ik, je betaalt geld voor een goed abbo, en als ze het dan niet kunnen bolwerken dan geven ze de gebruikers de schuld. Als je zaken niet waar kan maken dien je gebruikers juist te compenseren dan wel je service te verbeteren, dit is de omgekeerde wereld.

Verwijderd

raptorix schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:00:
[...]

Nee dat is niet zo, overigens krijg ik sterk het idee dat hier een aantal werknemers van Chello de boel lopen te spammen, bovendien iedereen met een gezonder verstand zou moeten beseffen dat Chello niet op ze woord te geloven is, om nog maar niet te spreken van het feit dat ze nooit voor een langere tijd kwaliteit hebben kunnen leveren.
Nou sorry hoor Raptorix, maar het is dus WEL zo... En of ik nu wel of niet werknemer ben van Chello, spammen is niet aan de orde.

Verwijderd

Over al die speculaties die over de datalimieten gaan kan je denk ik eigenlijk maar één ding zeggen.

Ik denk dat je pas echt onbeperkt kan genieten van die 20 mbit pijp op het moment dat Chello in hun algemene voorwaarden vermeld dat je een ongelimieteerde datalimiet hebt.

En dat ze je niet in een andere prijsklasse of extra kosten kunnen berekenen als je gebruik anders is als andere mensen met een gelijksoortige lijn.

Ze kunnen wel heilig beloven dat je geen limiet hebt, maar zolang jij je krabbeltje onder het contract hebt staan met de huidige voorwaarden kunnen ze doen wat ze willen.

Verder denk ik wel dat dit de ADSL/Kabel prijzenoorlog nog beter zal maken, ik kan me nog herrineren dat ik voor mijn 1 mbit / 512 kbits BBned lijn 2 jaar geleden nog 79,95 betaalde bij het nu Failliete DutchWeb. Nu kan je per 1 mei voor 79,95 een 20mbit pijp krijgen...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 19:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

raptorix schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:12:
[...]

Als ik 16k zeg dan snap je ook wel wat ik bedoel.
Nee. Bij netwerk/internetverbindingssnelheden wordt in Kbps gemeten. Dat was bij 28K8 analoge modems zo en dat is bij 8192/1024 ADSL/kabelverbindgen nog zo. Als jij in een afwijkende eenheid gaat hanteren moet je expliciet de eenheid erbij vermelden, anders wordt de standaard, Kbps, aangenomen.
Daarnaast kan ik je nog wel een hele waslijst van excessen vertellen over chello, dat er bepaalde mensen wel goede ervaringen hebben ontken ik niet, maar Amsterdam/Almere/Zaanstad hebben jarenlang problemen gehad, een hele wijk in Purmerend heeft zelfs Jarenlang problemen gehad (disconnects om de 10 minuten vanwege rotte kabels). Om nog maar niet te spreken over hun financieele administratie.

Een vriend van mij is rond 2000 freelance in dienst geweest bij A2000 om een onderzoek te doen naar de problemen, zijn conclusie was dat het serverpark met minimaal een factor 3 moest worden uitgebreid, het antwoord was echter dat men dat niet ging doen, omdat men eindelijk break even draaide, en dat is het hele probleem aan chello, men wil aan elke scheet geld verdienen, kwaliteit deert ze niet, laat staan dat men ook maar enigzins wakker ligt van wat bij de mensen speelt.
Aan chello :?

Je geeft hier goede onderbouwing, maar het haalt je hele argument onderuit. A2000 had in de Philips/US West periode de kabels laten verrotten en investeerde veel te weinig in hun capaciteit. UPC neemt die zooi over en je geeft hen de schuld dat ze niet vanaf dag 1 alles op topniveau werkend hadden :?

Om dat soort troep op orde te krijgen heb je enorme investeringen nodig. Aangezien andere mensen uit regio Amsterdam jouw ervaringen en meningen hier niet bepaald delen is te constateren dat over de afgelopen 5 jaar die investeringen gedaan en is het nu een beetje op orde.

Het enige punt dat je aanvoert dat enkel UPC te wijten is, is de bij tijd en wijlen brakke financiele administratie. Ook dat is niet meer zo erg als het geweest is (hiero nooit problemen gehad, maar een enkel geval, positief of negatief, zegt niets over algemene tendensen).

Kortom, ik heb sterk het gevoel dat je op basis van 5 jaar oude informatie hier zit te ranten over dingen die al jarenlang niet meer van toepassing zijn. Dat je zelf geen chello (al dan niet Extreme) wilt moge ondertussen overduidelijk zijn, maar de 'informatie' die je aanvoert is helaas voor anderen evenmin nuttig.

Dus onderbouw wat je zegt aan de hand van recente, harde gegevens, of post gewoon niet in deze topic als je dat niet kunt of wilt :o

Oslik blyat! Oslik!

• raptorix
Mijn moeder kreeg 2 jaar terug in 1 keer rekeningen voor een telefoon die al 2 jaar daarvoor was afgesloten, mijn moeder heeft toen gevraagt of men dan een overzicht kon sturen, dat kreeg ze uiteindelijk en het bleek inderdaad niet te kloppen, dat gaf men ook toe.

Echter de rekeningen moesten wel betaald worden, en dan pas zou men het het vercrediteren.

Dit weigerde waarop men 2 weken later ook haar internet afsloot, ze is toen naar de UPC winkel gegaan en daar erkende men dat men fout zat, de UPC winkel was echter niet gemachtigt om actie te ondernemen richting de financieele administratie.

Als je wilt kan ik nog wel een hele reut aan negatieve zaken vertellen, maar aangezien jij dat offtopic vind bespaar ik je dat.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

dion_b schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:06:
[...]

Nee. Bij netwerk/internetverbindingssnelheden wordt in Kbps gemeten. Dat was bij 28K8 analoge modems zo en dat is bij 8192/1024 ADSL/kabelverbindgen nog zo. Als jij in een afwijkende eenheid gaat hanteren moet je expliciet de eenheid erbij vermelden, anders wordt de standaard, Kbps, aangenomen.

[...]

Aan chello :?

Je geeft hier goede onderbouwing, maar het haalt je hele argument onderuit. A2000 had in de Philips/US West periode de kabels laten verrotten en investeerde veel te weinig in hun capaciteit. UPC neemt die zooi over en je geeft hen de schuld dat ze niet vanaf dag 1 alles op topniveau werkend hadden :?

Om dat soort troep op orde te krijgen heb je enorme investeringen nodig. Aangezien andere mensen uit regio Amsterdam jouw ervaringen en meningen hier niet bepaald delen is te constateren dat over de afgelopen 5 jaar die investeringen gedaan en is het nu een beetje op orde.

Het enige punt dat je aanvoert dat enkel UPC te wijten is, is de bij tijd en wijlen brakke financiele administratie. Ook dat is niet meer zo erg als het geweest is (hiero nooit problemen gehad, maar een enkel geval, positief of negatief, zegt niets over algemene tendensen).

Kortom, ik heb sterk het gevoel dat je op basis van 5 jaar oude informatie hier zit te ranten over dingen die al jarenlang niet meer van toepassing zijn. Dat je zelf geen chello (al dan niet Extreme) wilt moge ondertussen overduidelijk zijn, maar de 'informatie' die je aanvoert is helaas voor anderen evenmin nuttig.

Dus onderbouw wat je zegt aan de hand van recente, harde gegevens, of post gewoon niet in deze topic als je dat niet kunt of wilt :o
In Amsterdam mag de infra inmiddels misschien goed zijn. In Alkmaar blijft het een zootje. Ze hebben daar de boel overgenomen van Multikabel. Ik heb de overgang mee gemaakt. De ene dag een perfecte verbinding en daarna alleen maar ellende. Dan ga je mij niet vertellen dat het aan gare infra ligt want Multikabel wist wel gewoon een goede dienst te leveren.

Daarnaast is de UPC administratie nog steeds zut. Ik ben verhuist. Dus verhuisbericht verstuurd. Daar hoor je niks op. (geen bevestiging oid maar dat schijnt normaal te zijn bij UPC). En er gebeurde ook niks. Dus ik een brief gestuurd met opzeg formulier. Wederom geen reactie.

Blijkt een 1 1/2 maand later na het wederom ontvangen van een factuur, dat ze mijn opzegging als een verhuizing hebben verwerkt (terwijl ze mijn verhuisaanvraag ook al verwerkt hadden).

Dus alsnog opgezegd via de telefoon. Toen weer een brief gestuurd om te proberen mijn geld terug te krijgen. Want die rekening had ik inmiddels maar betaald. Weer geen reactie. Na 4 weken via de website een e-mail gestuurd en daarin gedreigd met escalatie naar Consumentenbond e.d.

Toen werd alles opeens geregeld.

Ik vind het echt bizar hoe non-communicatief UPC is. Zelfs iets normaals als de bevestiging van een verhuizing waar je nog 30 euro voor moet betalen is teveel gevraagd.

Maar goed even ontopic ik vind het wel bizar dat UPC met KPN in zee is gegaan. Dat is voor mij alsof UPS bij TNT een dienst gaat afnemen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De dingen die raptorix roept zijn feiten. A2000 (nu Chello) had eerst 256Kbps upload, dat is 128 geworden. Dat dat nu hoger is wordt niet ontkent.
Het wil zeggen dat Chello in het verleden heeft aangetoont een onbetrouwbaar bedrijf te zijn. Het afgelopen jaar is dit weer bevestigd (o.a. datalimieten). Dat Chello op dit moment de boel in orde lijkt te hebben maakt ze niet ineens betrouwbaar, vertrouwen win je niet in enkele weken.

🌞🍃

• raptorix

Verwijderd

....

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 13:33 ]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Vanaf vandaag is mijn classic verbinding ook van 4 naar 3 Mbit gegaan als ik naar mijn download met newsleecher kijk. Dat is natuurlijk minder mooi...

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:56

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben vanaf gisteren voor het eerst ECHT naar plus snelheden gegaan. Haal nu ook 990kb/sec bij speedtest ... nu nog naar extreme :) Heb maar 4 maanden 40 euro teveel betaald voor de snelheid van een classic lijn ...

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Zie net op de chello site dat het abbo'tje er staat..en de upload is 2mb ipv 1

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 23:01

phemelrijk

Wat is dat dan ?

upload was inmiddels al weer terug gedraaid van 2 naar 1.., maar het is nu 4 mei, en ik(1357 Almere) ben nog niet overgezet naar EXTREME, kreeg van de HD te horen dat er een storing zou zitten in het update systeem richting de modems van de klanten. Zodra dit opgelost zou zijn, zou men verder gaan met updaten van klanten.

Toch wel jammer dat het vanaf 1 mei verkrijgbaar is en dat er nog steeds veel technische problemen zijn en dat de communicatie tussen klant en HD nog niet echt goed verloopt.

Ik hoop dat ik gauw de extreme snelheden krijg :)

• jacovn
Mijn snelheid is inmiddels weer OK. Andere router en alles is redelijk stabiel. Verder nog 1 extra verbinding open gezet, en de draad loopt weer netjes vol.

Als er al iemand met Extreme is, zou die voor mij eens willen kijken wat de performance naar giganews is ? Er is een testpagina: http://www.giganews.com/test_connect.html

Zou wel extreme willen hebben als de download ook echt flink over de 10 mbit gaat.

Bedankt, Jaco

[ Voor 7% gewijzigd door jacovn op 09-05-2005 10:10 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Danster
phemelrijk schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:58:
upload was inmiddels al weer terug gedraaid van 2 naar 1.., maar het is nu 4 mei, en ik(1357 Almere) ben nog niet overgezet naar EXTREME, kreeg van de HD te horen dat er een storing zou zitten in het update systeem richting de modems van de klanten. Zodra dit opgelost zou zijn, zou men verder gaan met updaten van klanten.

Toch wel jammer dat het vanaf 1 mei verkrijgbaar is en dat er nog steeds veel technische problemen zijn en dat de communicatie tussen klant en HD nog niet echt goed verloopt.

Ik hoop dat ik gauw de extreme snelheden krijg :)
Same here (1318) :)

• jacovn
Zou mooi zijn als Danster en/of phemelrijk die test voor mij willen doen als het eindelijk geleverd wordt. Ik zit op 1339 qua postcode, dat is Almere buiten.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben tevreden.. ! Haal sinds eergisteren snelheden tot 1900kb/sec _/-\o_

• Danster
jacovn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:46:
Zou mooi zijn als Danster en/of phemelrijk die test voor mij willen doen als het eindelijk geleverd wordt. Ik zit op 1339 qua postcode, dat is Almere buiten.
Tuurlijk..zodra ik het binnenheb :/

• jacovn
Danster schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:57:
Tuurlijk..zodra ik het binnenheb :/
Dat klinkt niet zo positief :)

Ik heb het toch ook zelf maar besteld. 24-48 uur werd aangegeven.....

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een vriend kreeg het gewoon op tijd binnen ;). Zijn snelheid is ook rond de 1900 kb/s

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2005 09:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Wimo. schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:08:
Ik ben tevreden.. ! Haal sinds eergisteren snelheden tot 1900kb/sec _/-\o_
Ik neem aan dat je het hier hebt over 1900 kbit!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

foutje idd ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Danster
jacovn schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:05:
[...]

Dat klinkt niet zo positief :)

Ik heb het toch ook zelf maar besteld. 24-48 uur werd aangegeven.....
Er waren wat problemen met het laden van de config file ..according to..dus het is nog even wachten..en ach zo'n ramp is het ook niet. Lig er niet uit.

• JvS
  • Laatst online: 17:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:31:
[...]

Ik neem aan dat je het hier hebt over 1900 kbit!
nee dat is 2mbit, dit zijn 20mbit verbindingen, dus dan kan je netto best 1900kbyte/sec halen toch? :) Dat is net iets minder als 2Megabyte/sec en dat is gewoon wat 20mbit inhoudt..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

JvS schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:46:
[...]

nee dat is 2mbit, dit zijn 20mbit verbindingen, dus dan kan je netto best 1900kbyte/sec halen toch? :) Dat is net iets minder als 2Megabyte/sec en dat is gewoon wat 20mbit inhoudt..
Klopt, ik heb de max overigens nog nergens gehaald.

• jacovn
Nou het is hier operationeel. Kreeg vanmorgen een brief met de post.
Nieuw aanmelden: 4 megabit ?????

Bellen met de storingsdienst: "Nee meneer u heeft een verkeerde modem in ons systeems staan. Ik kan wel in een andere database vinden welk modem u nu heeft, maar dat kan/mag ik niet aanpassen. Dat moet de technische dienst doen. Duurt 24-48 uur"

Bellen met de helpdesk. "Daarmee kan ik u niet helpen, maar ik zal u wel even doorverbinden met de 2e lijns technische dienst"
Hele verhaal nog eens aangemeld. "Nou alles staat goed meneer, uw modem heeft de juiste bootfile, en u zou 20/1 moeten hebben"
Verder nog een heel verhaal over router/half duplex etc. Duidelijke uitleg (werk zelf de hele dag met Cisco netwerk apparatuur, en hij vertelde niets wat niet klopte, dus dat was wel prima)

Nog maar een test, en opeens dikke snelheidswinst. Heeft die gast blijkbaar toch stiekem op de achtergrond wat goed zitten zetten, of die storingsdienst man zag verkeerde info op zijn schermpje..
Blijkbaar moet je toch even wachten na het aanmelden voordat de snelheid oploopt ?

Usenet loopt nu 3 a 4 x zo snel. Fluctureerd tussen de 900 en 1600 Kbyte per seconde. Maar dat is een momentopname natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door jacovn op 12-05-2005 14:56 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jacovn schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:34:
Nou het is hier operationeel. Kreeg vanmorgen een brief met de post.
Nieuw aanmelden: 4 megabit ?????

Bellen met de storingsdienst: "Nee meneer u heeft een verkeerde modem in ons systeems staan. Ik kan wel in een andere database vinden welk modem u nu heeft, maar dat kan/mag ik niet aanpassen. Dat moet de technische dienst doen. Duurt 24-48 uur"

Bellen met de helpdesk. "Daarmee kan ik u niet helpen, maar ik zal u wel even doorverbinden met de 2e lijns technische dienst"
*Zucht*

Iedere EuroDOCSIS modem die chello heeft staan kan Extreme aan...

Edit:
Een aantal oudere EuroDOCSIS 1.0 modems kunnen Extreme niet aan, die worden bij Extreme klanten naar nieuwe 2.0-compliant modems geswapped
Hele verhaal nog eens aangemeld. "Nou alles staat goed meneer, uw modem heeft de juiste bootfile, en u zou 20/1 moeten hebben"
Verder nog een heel verhaal over router/half duplex etc. Duidelijke uitleg (werk zelf de hele dag met Cisco netwerk apparatuur, en hij vertelde niets wat niet klopte, dus dat was wel prima)

Nog maar een test, en opeens dikke snelheidswinst. Heeft die gast blijkbaar toch stiekem op de achtergrond wat goed zitten zetten, of die storingsdienst man zag verkeerde info op zijn schermpje..
Blijkbaar moet je toch even wachten na het aanmelden voordat de snelheid oploopt ?
Waarschijnlijk hoefde op het moment dat iemand je naar 2e lijn doorverbond de modem alleen nog gereset te worden. Dan haalt hij een nieuwe bootfile op en klaar is kees.
Usenet loopt nu 3 a 4 x zo snel. Fluctureerd tussen de 900 en 1600 Kbyte per seconde. Maar dat is een momentopname natuurlijk.
Lijkt me sowieso lastig ergens te vinden waar de upload hoog genoeg is om je op 20Mb te laten leechen :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 03-07-2005 02:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op Usenet heb je aan een upload van 1kb/s genoeg voor 4mbit vol dl. Dus die 20 lukt dan ook wel :+ . Niet alles is torrent of p2p 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:47 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:45:
Op Usenet heb je aan een upload van 1kb/s genoeg voor 4mbit vol dl. Dus die 20 lukt dan ook wel :+ . Niet alles is torrent of p2p 8)7
Daar heb ik het dan ook niet over :z

Als jij met 20Mb wilt downloaden moet ergens een server met 20Mb kunnen uploaden. En dat zie ik niet zo snel gebeuren ;)

Oslik blyat! Oslik!

• knakworst
  • Laatst online: 18:05

knakworst

Get more sats!

Je kan toch met meerdere connecties tegelijk downloaden?

Verwijderd

Oops :). Dat is waar sorry verkeerd gelezen. Maargoed ik wil wel eens testen of mijn newsserver het haalt. 10mbit haalt ie iig wel bij een vriend van me.

Verwijderd

Is dit allemaal 20mb via Eurodocsis, niemand nog via ADSL2+ in Utrecht?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had destijds de geruchten ook gehoord, maar kon er niets over vinden.
Gisteren kwam ik echter een banner tegen waardoor ik op de hoogte kwam van het bestaan van Chello Extreme.

Hoe zijn de meningen hier inmiddels over ?
Ik heb inmiddels alweer bijna een jaar geen Chello, omdat ik overgestapt ben op Speedlinq (8/1-versie)
Zou ik er goed aan doen om weer terug te gaan naar Chello ?

Hoe zit het met de 'FUP' ?
Downloaden met ongeveer 2MB/s en een datalimiet van een paar GB schiet natuurlijk niet op.
Is het een beetje stabiel ?
etc. etc.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Daar heb ik het dan ook niet over :z

Als jij met 20Mb wilt downloaden moet ergens een server met 20Mb kunnen uploaden. En dat zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Tegenwoordig is het mogelijk van meerdere servers tegelijkertijd iets te downloaden. :P Dat is toch ook het hele idee van breedband, de ene applicatie/download heeft geen invloed op de andere.

🌞🍃

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Allemaal leuk en aardig maar ik wacht nog wel eventjes op ADSL2+..
Ik ga echt niet meer terug naar Chello...
Ik zit veel op usenet met m'n 8Mbit lijntje en daarmee kan ik gewoon zoveel downloaden als ik wil..
Chello heeft de datalimieten wel afgeschaft maar wanneer ik zoals eerder gezegd mijn pc 24 per dag aan heb staan om te downloaden of een eigen ftp server heb gaan ze echt wel zeuren.
Ook vind ik de 1Mbit up wel een beetje laag... in vergelijking met de 20Mbit down..
Als ik nou aan p2p doe.. of een groot bestand wil uppen gaat dat niet echt snel...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:08:
Allemaal leuk en aardig maar ik wacht nog wel eventjes op ADSL2+..
ADSL 2+ kan maximaal wat Chello Extreme nu kan. Om sneller te gaan zul je dan weer moeten wachten op VDSL...
Ik ga echt niet meer terug naar Chello...
Ik zit veel op usenet met m'n 8Mbit lijntje en daarmee kan ik gewoon zoveel downloaden als ik wil..
Chello heeft de datalimieten wel afgeschaft maar wanneer ik zoals eerder gezegd mijn pc 24 per dag aan heb staan om te downloaden of een eigen ftp server heb gaan ze echt wel zeuren.
Bron :?

Nog niet gehoord van 'gezeur' sinds de datalimieten afgeschaft zijn.
Ook vind ik de 1Mbit up wel een beetje laag... in vergelijking met de 20Mbit down..
Als ik nou aan p2p doe.. of een groot bestand wil uppen gaat dat niet echt snel...
1Mb is marktconform. UPC test al een tijdje met alles tem 16 down, 16 up verbindingen, EuroDOCSIS kan het makkelijk aan. Punt is dat zolang de concurrentie technisch niet in staat is om boven de 1Mb up te komen, er geen belang is voor UPC om dat wel te doen. Het kost alleen maar geld.

Zodra de concurrentie zaken op orde heeft (helaas zullen we moeten wachten op VDSL voor dat zover is, tenzij de woningbouwcorporaties echt alle stoppen lostrekken met glasvezel) gaat die chello upload van de ene dag op de andere omhoog :z

Oslik blyat! Oslik!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dion_b schreef op zondag 03 juli 2005 @ 02:18:

Zodra de concurrentie zaken op orde heeft (helaas zullen we moeten wachten op VDSL voor dat zover is, tenzij de woningbouwcorporaties echt alle stoppen lostrekken met glasvezel) gaat die chello upload van de ene dag op de andere omhoog :z
Waarschijnlijk komt er hierzo in Almere overal glasvezel >:)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

JvS schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:23:
ja, alleen die tekst van webwereld klopt niet, want volgens mij is het geen "adsl van kpn", het gaat via de telefoonlijn van kpn en is via een adsl netwerk/aansluiting van iets anders (bitstream, bbned, tis, versatel).
En waarom denk je dat? Ik denk eerder dat ze eigen DSLAM's hebben staan. Kan me niet voorstellen dat ze iets resellen van een concurrent ;)

/dev/null

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
Best idioot, wanneer ik als bestaande klant Chello Extreme wil nemen, zegt de postcodecheck dat het niet mogelijk is om te downgraden of bij te bestellen, wanneer ik Chello Extreme al heb. :?

En dat terwijl ik Classic heb? :P

..::System Specs::..

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik hoop dat ik hierna mag verwijzen:

Nieuwe tests in almere

het is dus hoogstwaarschijnlijk dat het over een paar maanden voor iedereen verkrijgbaar is.

[ Voor 242% gewijzigd door Avvd op 04-07-2005 00:27 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Spacejam schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:14:
ik hoop dat ik hierna mag verwijzen:

Nieuwe tests in almere

het is dus hoogstwaarschijnlijk dat het over een paar maanden voor iedereen verkrijgbaar is.
Oh? Dat zijn tests om te kijken wat technisch haalbaar is. Er is blijkbaar technisch veel haalbaar :9~

Maar wat aangeboden gaat worden hangt af van marktontwikkelingen.

Nog los daarvan, om met 16 down, 8 up aansluitingen te werken moet alles over op EuroDOCSIS 2.0. Dat zou betekenen dat honderdduizenden modems die maar 1.0 of 1.1 compliant zijn geswapped moeten worden, bovendien dat de uBRs (webrouters) ook allemaal naar 2.0 geupgrade moeten worden (nu is nog niet overal 1.1 compliant, vandaar dat Extreme niet overal te krijgen is). Dat is een ranzig dure operatie. UPC gaat dat echt niet zomaar doen tenzij de concurrentie hen ertoe dwingt :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

die upload speeds, omfg 8)7 , 8mbit!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
moet voor 8/8 ook geswapt worden naar een 2.0eurodocsis modem?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, net even naar EuroDOCSIS standaarden gekeken:

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

1.0: 51/5
1.1: 51/10
2.0: 51/30
(en dat zijn Mbps :9 )

Let wel op dat dit theoretische maxima zijn die niet altijd haalbaar zjin. Chello Extreme eist voor een effectieve 20Mbps downstream EuroDOCSIS 1.1, want ook al zou 1.0 de 51 moeten halen, dat is met gebruikte modulatie totaal niet te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heeft iemand al de dienst in Utrecht en/of Den Haag met 20mb/s ADSL2+? Ik zou graag wat
ervaringen ervam horen!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Chello Extreme wordt ook geleverd in gebieden als Utrecht en Den Haag via ADSL2+ techniek (over Priority Telecom). Je staat heel raar te kijken dat je een UPC/Chello folder krijgt in de post in Den Haag of Utrecht omdat het qua kabel Casema gebied is ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb 2 weken gelden mijn aanvraag voor Chello Extreme opgestuurd (woon in den haag).

Dit worden mijn maandlasten:
Het digitale telefonie abbo: € 14,95 per maand.
Het adsl abbo € 30,- per maand.
Er komt ook nog € 10,- kosten bij voor de lijn van kpn of zowiets.

Totaal zit ik dus op € 55 euro per maand en dan heb ik internet+telefoon.
Vergeleken met mijn oude adsl abbonoment ben ik nu nog goedkoper uit, en dan heb ik de telefoon er ook nog bij berekend.
Wel een groot minpunt van digitale telefonie is dat als er een storing is met het internet, de telefoon het dan niet doet |:( en je kan dan ook geen 112 of andere hulpdiensten bellen ;(

Verder krijg ik bij de aansluiting ook nog een gratis huistelefoon, en een 30 gig externe harde schijf.

Nu nog maar wachten totdat ze het kunnen opleveren. Ik heb wel al een afspraak met een monteur over 2 weken, maar er is mij verteld dat de afspraak verzet zou gaan worden.
Ik weet niet welke nieuwsgroepen chello ondersteund, maar ik zal denk ik toch wel een payserver nemen.

Ik hou deze topic dan ook in de gaten...... >:)

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Verwijderd

bjck schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:09:
Chello Extreme wordt ook geleverd in gebieden als Utrecht en Den Haag via ADSL2+ techniek (over Priority Telecom). Je staat heel raar te kijken dat je een UPC/Chello folder krijgt in de post in Den Haag of Utrecht omdat het qua kabel Casema gebied is ;)
Dat zeg ik net :p
Reset2003 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:33:
Ik heb 2 weken gelden mijn aanvraag voor Chello Extreme opgestuurd (woon in den haag).

Vergeleken met mijn oude adsl abbonoment ben ik nu nog goedkoper uit, en dan heb ik de telefoon er ook nog bij berekend.
Wel een groot minpunt van digitale telefonie is dat als er een storing is met het internet, de telefoon het dan niet doet |:( en je kan dan ook geen 112 of andere hulpdiensten bellen ;(

Verder krijg ik bij de aansluiting ook nog een gratis huistelefoon, en een 30 gig externe harde schijf.

Nu nog maar wachten totdat ze het kunnen opleveren. Ik heb wel al een afspraak met een monteur over 2 weken, maar er is mij verteld dat de afspraak verzet zou gaan worden.
Ik weet niet welke nieuwsgroepen chello ondersteund, maar ik zal denk ik toch wel een payserver nemen.

Je hoeft bij UPC ADSL2+ en Telefonie helemaal niet je KPN abbonement te houden, sterker nog,
volgensmij is dat helemaal niet mogelijk omdat UPC een unbundled line van KPN afneemt, waardoor
KPN niks meer te zoeken heeft op die lijn. Daarnaast is de telefoniedienst van UPC helemaal niet
afhankelijk van de Internet verbinding, omdat UPC in Utrecht en Den Haag dus analoge telefonie
aanbiedt, en deze gaat helemaal niet via je modem. Er wordt alleen op de achtergrond VoIP
gebruikt, de gebruiker ziet hier niks van. Ik vraag me dan ook af hoe je aan zulke vage en niet
kloppende informatie komt terwijl je het net besteld hebt.

update: Dit houdt dus in dat UPC je KPN lijn moet omzetten naar een unbundled lijn, en deze wordt
dus betaald door UPC, en zeker niet door jij de consument. Ik zou al deze feiten maar snel gaan
controleren met de helpdesk, want volgensmij heb jij een HEEL erg fout idee van wat het
inhoudt.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 12:12 ]

• bjck
Reset2003 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:33:

Die €10 voor KPN is omdat je de koperlijn via UPC moet huren van KPN voor gebruik (onderhouds kosten). Je hebt immers geen KPN-telefonie abonnement meer op die koperlijn waar de kosten normaal in zitten.

UPC/Chello/Priority huren immers de koperlijn van/bij KPN voor gebruik. Die kosten worden blijkbaar 1:1 doorgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 11-07-2005 13:47 ]

Verwijderd

Zover mijn informatie.... zijn die kosten voor UPC! Toon me maar eens aan waar ik op de website
kan vinden dat ik die €11,nogwat zelf moet betalen!

• Reset2003
  • Niet online
Je hoeft bij UPC ADSL2+ en Telefonie helemaal niet je KPN abbonement te houden, sterker nog,
volgensmij is dat helemaal niet mogelijk omdat UPC een unbundled line van KPN afneemt, waardoor
KPN niks meer te zoeken heeft op die lijn. Daarnaast is de telefoniedienst van UPC helemaal niet
afhankelijk van de Internet verbinding, omdat UPC in Utrecht en Den Haag dus analoge telefonie
aanbiedt, en deze gaat helemaal niet via je modem. Er wordt alleen op de achtergrond VoIP
gebruikt, de gebruiker ziet hier niks van. Ik vraag me dan ook af hoe je aan zulke vage en niet
kloppende informatie komt terwijl je het net besteld hebt.

update: Dit houdt dus in dat UPC je KPN lijn moet omzetten naar een unbundled lijn, en deze wordt
dus betaald door UPC, en zeker niet door jij de consument. Ik zou al deze feiten maar snel gaan
controleren met de helpdesk, want volgensmij heb jij een HEEL erg fout idee van wat het
inhoudt.....
Denk dat ik het een beetje verkeerd omschreven heb :D.
Ik snap ook dat kpn niks meer te zoeken heeft op die tel. lijn. Maar je moet voor zover ik weet nog wel een klein bedrag betalen voor het gebruik/onderhoud van die lijn. Normaal betaal je dit bij de kpn maar upc doet dit voor je. Dit staat nergens vermeld, en de medewerker van upc vertelde mij dit pas toen ik mij aan het aanmelden was :(
De telefonie die upc mij in den haag heeft aangeboden is digitaal.
De medewerker heeft het nooit over analoge telefonie gehad, en ik wist ook niet dat dit mogelijk was.
Alle info heb ik gehad van een medewerker van upc/chello, dus ik neem aan dat de info wel klopt, anders mogen ze bij chello wel wat mensen gaan opleiden 8)7

Denk dat ik tog maar weer eens met de helpdesk ga bellen over die 10 euro :O

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Verwijderd

En kon die helpdesk medewerker je ook vertellen hoe die digitale telefonie werkte en wat voor
apparatuur je bij je verbinding krijgt? Waarom denk je dan UPC een niet gebundelde lijn neemt
van KPN, om er uiteindelijk niks mee te doen? Het is inderdaad digitale telefonie, die gewoon
via je analoge lijn kan verlopen (zoals je gewend bent van KPN). Zou je dit eens willen navragen
bij de helpdesk?

Verwijderd

en? :)

• Reset2003
  • Niet online
Het is idd zo dat de telefoon via de analoge lijn gaat.
Ook de 10 euro extra kosten waar ik het over had blijkt niet te kloppen.
De medewerker die ik vandaag aan de telefoon had zij wel dat er kosten zijn voor het behoud van de lijn, maar dat deze kosten niet zichtbaar voor upc klanten zou zijn.
Ik hoop maar deze medewerker gelijk heeft, want blijkt maar weer eens de medewerkers van upc elkaar tegenspreken :(

Verwijderd

Geloof me, die hoef je niet te betalen. De Telefonie is dus analoog (tot aan de DSLAM), en daar zal
het omgezet worden in VoIP. Je belt dus met de voordelen van VoIP, en de voordelen van analoge
telefonie (en een gratis DECT toestel). Lijkt me prima aanbieding.

Is er ondertussen al wat geinstalleerd of gebruik je het al? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen!

• Reset2003
  • Niet online
Ik hoop dat je gelijk hebt kwa de telefoon kosten B)

De mensen van upc zouden 20-7 langskomen om alles te installeren, maar zijn niet geweest en hebben ook niks van zich laten horen |:(
De 21e tog maar even gebeld, krijg ik te horen dat hun wachten totdat de lijn van kpn wordt overgezet ofzowiets.

Baal nu wel heel erg, zit nu al 8 weken zonder internet, en ben nu al 5 weken aan het wachten op mijn internetverbinding 8)7 (zolang moet het tog niet duren om de lijn over te zetten ;( )

Ik wacht nog tot eind van deze week en als ik dan nog niks van hun heb gehoord dan cancel ik de order en vraag versatel aan, want zolang zonder internet thuis is balen :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Reset2003 op 25-07-2005 11:47 ]

Verwijderd

Reset2003 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:03:
Het is idd zo dat de telefoon via de analoge lijn gaat.
Ook de 10 euro extra kosten waar ik het over had blijkt niet te kloppen.
De medewerker die ik vandaag aan de telefoon had zij wel dat er kosten zijn voor het behoud van de lijn, maar dat deze kosten niet zichtbaar voor upc klanten zou zijn.
Ik hoop maar deze medewerker gelijk heeft, want blijkt maar weer eens de medewerkers van upc elkaar tegenspreken :(
Ik heb een folder ontvangen met een UPC limited edition aanbieding (digitale telefonie basis en chello extreme), 20 mb/s voor 29,95 per maand het eerste jaar, en daarna 49,95 per maand. Erg interessant, inclusief gratis dect telefoon.

Alleen wat het tegenspreken van medewerkers betreft, dat kan ik ook bevestigen.
Afgelopen zaterdag vertelde een helpdeskmedewerker dat na het 1e jaar het contract per maand opzegbaar is (wat ook overeenkomt met de algemene voorwaarden die staan op http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf )

Vandaag echter vertelt een andere medewerker me ineens dat het gewoon stilzwijgend met een jaar wordt verlengd (dat zou toevallig onlangs zijn aangepast). Volgens hem waren de http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf ook of niet actueel of niet van toepassing op het limited edition product en ADSL van UPC.

Oftewel bij 1 van de 2 is geen actuele kennis van zaken aanwezig of medewerker 1 probeerde me een oor aan te naaien.

Kan iemand bevestigen of ontkrachten of de http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf ook de geldende zijn voor het ADSL product?
Never mind, aanvullende voorwaarden http://www.upc.nl/pdf/Aan...en_voor_chello_010105.pdf geven aan:

20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de
duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging
van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode
vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is
verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het
bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen
van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met
inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 21:31 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:45:
[...]

Ik heb een folder ontvangen met een UPC limited edition aanbieding (digitale telefonie basis en chello extreme), 20 mb/s voor 29,95 per maand het eerste jaar, en daarna 49,95 per maand. Erg interessant, inclusief gratis dect telefoon.
:9~

Waarom krijgen alleen de Hagenezen zo'n aanbieding? :( :+
Alleen wat het tegenspreken van medewerkers betreft, dat kan ik ook bevestigen.
Afgelopen zaterdag vertelde een helpdeskmedewerker dat na het 1e jaar het contract per maand opzegbaar is (wat ook overeenkomt met de algemene voorwaarden die staan op http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf )

Vandaag echter vertelt een andere medewerker me ineens dat het gewoon stilzwijgend met een jaar wordt verlengd (dat zou toevallig onlangs zijn aangepast). Volgens hem waren de http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf ook of niet actueel of niet van toepassing op het limited edition product en ADSL van UPC.

Oftewel bij 1 van de 2 is geen actuele kennis van zaken aanwezig of medewerker 1 probeerde me een oor aan te naaien.

Kan iemand bevestigen of ontkrachten of de http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_chello.pdf ook de geldende zijn voor het ADSL product?
Vraag een klantenservicemedewerker van UPC je de voorwaarden voor chello over ADSL op te sturen. Dat kan te allen tijde gratis - dan heb je het zwart op wit. Het zou overigens erg prutserig zijn als die voorwaarden op de site niet klopten...
Never mind, aanvullende voorwaarden http://www.upc.nl/pdf/Aan...en_voor_chello_010105.pdf geven aan:

20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de
duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging
van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode
vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is
verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het
bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen
van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met
inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
Als dat klopt, kun je na je eerste jaar op elk moment opzeggen. Maar wederom, wil je zekerheid, vraag dan naar een exemplaar van de voorwaarden, dan krijg je het zwart-op-wit :)
Reset2003 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:45:
Ik hoop dat je gelijk hebt kwa de telefoon kosten B)

De mensen van upc zouden 20-7 langskomen om alles te installeren, maar zijn niet geweest en hebben ook niks van zich laten horen |:(
De 21e tog maar even gebeld, krijg ik te horen dat hun wachten totdat de lijn van kpn wordt overgezet ofzowiets.

Baal nu wel heel erg, zit nu al 8 weken zonder internet, en ben nu al 5 weken aan het wachten op mijn internetverbinding 8)7 (zolang moet het tog niet duren om de lijn over te zetten ;( )

Ik wacht nog tot eind van deze week en als ik dan nog niks van hun heb gehoord dan cancel ik de order en vraag versatel aan, want zolang zonder internet thuis is balen :'(
Zo te horen heb je chello+telefonie besteld waarbij je telefoonnummer voor installatie geporteerd wordt. Daarbij kan inderdaad van alles en nogwat misgaan - jouw machtigingsformulier moet op tijd binnen zijn, UPC moet het op tijd (en correct) aan KPN overhandigen en KPN moet het op tijd (en correct) verwerken en naar UPC terugsturen.

Gaat op een van die stappen iets mis, dan moet het geheel opnieuw beginnen :X

Als het je toch primair om de internetverbinding te doen is zou het handiger zijn om eerst gewoon een tijdelijk UPC nummer te nemen (dan krijg je sowieso een paar maanden extra gratis telefonie abbo) en pas achteraf te porteren. Dan kan het snel geinstalleerd worden zodra er een DHZ pakketje beschikbaar is (woon je in omgeving A'dam/Almere danwel Arnhem/Nijmegen of Leeuwarden, kun je het gewoon in de UPC Center ophalen) ;)

Oslik blyat! Oslik!

• bjck
dion_b schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:13:
[...]

:9~

Waarom krijgen alleen de Hagenezen zo'n aanbieding? :( :+

[...]
't Prioritytelecom DSL netwerk nog niet zo groot misschien ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:27:
[...]

't Prioritytelecom DSL netwerk nog niet zo groot misschien ;)
DSL niet nee (Haag + Utrecht), maar Extreme wordt ook op 90% van het CATV netwerk aangeboden. En daar moeten we nog EUR 79.95 ervoor betalen... :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Reset2003
  • Niet online
Ik heb inmiddels deze verbinding al een tijdje.
De verbinding bevalt wel goed, alleen 1 keer per dag valt de verbinding weg en moet ik de stekker uit de modem halen en er weer in stoppen. Dan doet i het weer voor een dagje.
Al 2 keer een monteur op bezoek gehad. De laatste keer meldde hij mij dat er binnekort een electricien zou komen om het probleem te fixen.

Binnekort verhogen ze hun upload naar 2 MB voor hun duurste abbo.
Dat is dus zeeer lekker.

nieuws: UPC: nog dit jaar verhoging van snelheden Chello - update

Ik vind de service die hun verlenen zeer bagger. 9 van de 10 keer word ik verkeerd geholpen. Of wordt er beloofd dat ik wordt teruggebeld en dit gebeurt niet.

Ook op geschreven brieven reageren zij niet. Ik heb 4,5 week geleden zelfs een aangetekende brief naar hun gestuurd, maar hier heb ik nooit een reaktie of een belletje over gehad. Als ik dan bel om te vragen of ze de brief hebben ontvangen wordt er gezegd dat zij niks in het systeem kunnen terugvinden.

Zeer irritant :(

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:58
Ik heb dit abbo nou 1 maand, en ik heb nog nooit problemen gehad, nog niet 1 storing.
Dhz pakket was ook in orde, en het aanmelden ging ook prima.
De snelheid is ook altijd dik in orde (woon in Arnhem).
Gemiddeld is de snelheid hier zo'n 2,3 MB/sec. op http://test.net.upc.nl/.
Een testfile van 50 MB wordt met download accelerator zo met gemiddeld tussen de 2350 en 2600 KB/sec. naar binnen getrokken.
Kan niet anders zeggen dat dat zeer netjes is.
Ook de upload is hier prima, www.speedtest.nl geeft zo tussen de 117KB/sec. en 121,2 KB/sec. aan.
Binnenkort wordt zoals bekend de upload snelheid verdubbeld, ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
Zodra de snelheid verhoogd is, geef ik wel een berichtje.

mijn systeem.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dynax schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:23:
Ik heb dit abbo nou 1 maand, en ik heb nog nooit problemen gehad, nog niet 1 storing.
Dhz pakket was ook in orde, en het aanmelden ging ook prima.
De snelheid is ook altijd dik in orde (woon in Arnhem).
Gemiddeld is de snelheid hier zo'n 2,3 MB/sec. op http://test.net.upc.nl/.
Een testfile van 50 MB wordt met download accelerator zo met gemiddeld tussen de 2350 en 2600 KB/sec. naar binnen getrokken.
Kan niet anders zeggen dat dat zeer netjes is.
Ook de upload is hier prima, www.speedtest.nl geeft zo tussen de 117KB/sec. en 121,2 KB/sec. aan.
Binnenkort wordt zoals bekend de upload snelheid verdubbeld, ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
Zodra de snelheid verhoogd is, geef ik wel een berichtje.
Erg mooi om te horen :)

Misschien zou het voor anderen nuttig zijn om je exacte software en NIC config (en router als je er eentje hebt), aangezien die factoren nogal eens issue kunnen zijn met de snelheid. Wat dan ook jij hebt werkt blijkbaar iig erg goed :9~

Oslik blyat! Oslik!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:58
dion_b schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:53:
[...]

Erg mooi om te horen :)

Misschien zou het voor anderen nuttig zijn om je exacte software en NIC config (en router als je er eentje hebt), aangezien die factoren nogal eens issue kunnen zijn met de snelheid. Wat dan ook jij hebt werkt blijkbaar iig erg goed :9~
Ik gebruik winXP Pro, IE6, en de NIC is een Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller, op het moederbord geintregeerd. (Asus A8V Deluxe)
De geavanceerde instellingen zijn:

802.1P support: Off
Flowcontrol: On
Hardware Checksumming: On
Interrupt Moderation: On
Jumbo Frames: Disabled
Log Status Messages: Status Messages
Max. IRQ per Sec: 5000
Network Adress: n/a
Number Of Received Buffers: 64
Number Of Transmit Buffers: 64
Speed & Duplex: 100MB Half Duplex (autosense kan ook)
Wake From Shutdown: Off
Wake Up Capabilities: None

Ik gebruik op dit moment geen router, ben nog op zoek naar een goede die deze absurde hoge snelheden aan de WAN kant aan durft :D

Verder een 3-weg splitter,TV, Radio, Data.
Een korte coaxkabel van 50 cm naar het modem, van daaruit 10 meter goede CAT 5 UTP kabel.

Dat was het zo'n beetje.
Ik hoop dat men hier wat aan heeft.

*UPDATE 11 - 12 - 2005:*

ik heb het modem eens gereset om te kijken of het iets uithaald, en ja!
De uploadsnelheid is hier immidels ook (bijna) verdubbeld.
De maximale upload snelheid die ik gemeten heb op verschillende testsites was 242 KB/Sec.
Dat komt wederom erg dicht bij het theoretisch maximum.
Op een enkele keer na dat ik 247KB/Sec. meete, maar dat zal een uitschieter geweest zijn.
Ik ben op dit moment dik tevreden! :)

[ Voor 18% gewijzigd door dynax op 11-12-2005 23:06 ]

mijn systeem.

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 08:12
Bij Chello dne kik meteen aan dreigbrieven/downloadlimieten enzo.
Ik ga in een nieuwbouwwijk wonen waar ook Chello Extreme aangeboden kan worden. Qua snelheid lees ik hier dat het wel goed zit, maar hoe zit het met ping tijdens spellen, downloadlimieten en service? Gaan de rekeningen netjes?

Mocht het allemaal ok zijn, dan ga ik toch hard nadenken om triple play af te nemen bij ze.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pheno79 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:59:
Bij Chello dne kik meteen aan dreigbrieven/downloadlimieten enzo.
Ik ga in een nieuwbouwwijk wonen waar ook Chello Extreme aangeboden kan worden. Qua snelheid lees ik hier dat het wel goed zit, maar hoe zit het met ping tijdens spellen,
Pings zitten meestal rond de 20ms, al hangt het van de spellen af natuurlijk - WoW hakkelt rond de 200ms, maar dat is serverside.
downloadlimieten
Extreme heeft nooit een limiet gehad, Classic en Light sinds afgelopen voorjaar ook niet meer.
en service?
Definieer service...
Gaan de rekeningen netjes?
Tot nu toe wel (2000-2001 en vanaf 2004), veel mensen hadden in begindagen ranzige problemen (met name doordat UPC ontstaan is uit meerdere bedrijven en de administratie van die dingen samenvoegen allerminst perfect gegaan is), tegenwoordig gaat het meestal vrij soepel.
Mocht het allemaal ok zijn, dan ga ik toch hard nadenken om triple play af te nemen bij ze.
Als je Extreme overweegt is meest relevante factor hoe ver je van ADSL centrale zit. Als je er een end vandaan bent, is chello enige zinnige optie die in de buurt van 20Mb komt (afstand tot centrales e.d. is bij kabel geen relevant punt), zit je er dichtbij, dan is het een kwestie van kosten/batenanalyze.Triple-play is meestal het goedkoopst, of je het over kabel danwel over telefoonlijn neemt hangt gewoon af van wat je wilt en hoeveel je ervoor over hebt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
hmm ik ben zeer benieuw naar die extreme sinds het een upload van 2mbit heeft ... heb hier lang opgewacht .. wanneer komt 4 mbit :9~ dan stap ik meteen over ..

ik wil een snellere uploads ik geloof die download snelheden wel

• Pheno79
Ik kan niet uitrekenen op hoeveel afstand mijn telefoonhuisje zit :(
Geen site die er iets fatsoenlijks over kan zeggen

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Hier kun je deze afstand uitrekenen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Pheno79
" De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend."
Nadeel van een nieuwbouwwijk: snif enzo ;)

• tbird22
  • Laatst online: 29-07 16:11
Pheno79 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:25:
[...]

" De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend."
Nadeel van een nieuwbouwwijk: snif enzo ;)
Probeer deze eens: http://pcdb.bbned.nl/

• Pheno79
Ook al niet, maar BBNed zal er nog niet aanwezig zijn. Ik had mijn oude provider (luna) dat ook al gevraagd, maar daar waren ze nog niet (in Lent, bij Nijmegen). Ik denk dat ik Chello even ga bellen om een antwoord te krijgen over de afstanden, zij zouden het toch moeten weten. De snelheid staat me wel aan. Als voor de rest de ping tijden etc goed zijn, dan gok ik gewoon.

Edit: volgens de anwb site zou de afstand die van mijn huis richting het mijn bekende telefoonhuis in nijmegen 4,6km dmv de auto zijn, is het dan nog nuttig?

Edit 2: oeh, net gevonden dat er een nieuw telefoonhuisje gebouwd is voor de nieuwbouwwijk: 300 m van me vandaan (met de auto). Ik denk dat het met de snelheid wel goed gaat komen _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Pheno79 op 17-02-2006 09:15 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pheno79 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:03:
Ook al niet, maar BBNed zal er nog niet aanwezig zijn. Ik had mijn oude provider (luna) dat ook al gevraagd, maar daar waren ze nog niet (in Lent, bij Nijmegen). Ik denk dat ik Chello even ga bellen om een antwoord te krijgen over de afstanden, zij zouden het toch moeten weten. De snelheid staat me wel aan. Als voor de rest de ping tijden etc goed zijn, dan gok ik gewoon.
Euh, UPC heeft geen flauw benul over afstanden tot telefooncentrales, het is dan ook een kabelbedrijf :z

Maar als ADSL2+ geen optie is en je wilt een erg snelle verbinding, dan is chello Extreme een goede keus.
Edit: volgens de anwb site zou de afstand die van mijn huis richting het mijn bekende telefoonhuis in nijmegen 4,6km dmv de auto zijn, is het dan nog nuttig?

Edit 2: oeh, net gevonden dat er een nieuw telefoonhuisje gebouwd is voor de nieuwbouwwijk: 300 m van me vandaan (met de auto). Ik denk dat het met de snelheid wel goed gaat komen _/-\o_
Volgens mij heb je er bijzonder weinig van begrepen :/

chello gaat over de coaxkabel en is *totaal niet* afhankelijk van afstand tot welke centrale dan ook.

chello's ADSL-concurrenten zijn dat wel. Enige reden dat ik afstand noemde is dat je zo kunt bepalen hoe interessant die concurrenten zijn, niet omdat het iets uitmaakt voor chello zelf :z

Oslik blyat! Oslik!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 16:13
Na een incidentje met de vorige provider en een cap op 4Mbit vanwege de werkelijke kabellengte (3.7KM) is ADSL per direkt opgezegt en ook chello extreme aangevraag het zal me benieuwen krijgen iig ook nog 50 euro terug vanwege adsl inruil weken dus dat is altijd mooi meegenomen.

• Pheno79
dion_b schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:54:
[...]

Euh, UPC heeft geen flauw benul over afstanden tot telefooncentrales, het is dan ook een kabelbedrijf :z

Maar als ADSL2+ geen optie is en je wilt een erg snelle verbinding, dan is chello Extreme een goede keus.

[...]

chello gaat over de coaxkabel en is *totaal niet* afhankelijk van afstand tot welke centrale dan ook.

chello's ADSL-concurrenten zijn dat wel. Enige reden dat ik afstand noemde is dat je zo kunt bepalen hoe interessant die concurrenten zijn, niet omdat het iets uitmaakt voor chello zelf :z
Ik dacht dat chello extreme niet over de kabel maar over adsl(2) lijn ging omdat je het over die afstand had. Oeps 8)7
Nou ja, daar chello een hogere uploadsnelheid heeft is mijn keuze eigenlijk al gemaakt....

• SmoothTweaker
Pheno79 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:05:
[...]

Ik dacht dat chello extreme niet over de kabel maar over adsl(2) lijn ging omdat je het over die afstand had. Oeps 8)7
Nou ja, daar chello een hogere uploadsnelheid heeft is mijn keuze eigenlijk al gemaakt....
idd dat is erg prettig een snelle upload snelheid en chello is enigste die dat nog maar kan bieden die 2Mbit. zal me benieuwen hoop dat het deze of volgende week al binnen is het pakketje.

• knakworst
  • Laatst online: 18:05

knakworst

Get more sats!

dion_b schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:54:
[...]

[...]

Chello levert buiten haar eigen kabelgebied alle smaken verbindingen over ADSL. Check maar eens met een postcode buiten het UPC "kabel"-gebied.

Edit: Overigens ben ik het wel met je eerste regel eens. Als ik op mijn postcode check (casema-gebied), kan ik upc extreme nemen met een upload van 2 mbit over een telefoonlijn. Ben benieuwd hoe ze dat doen 8)

edit 2:
Ze hebben toch wel goed de snelheden aangegeven in de kleine lettertjes:

Kiest u voor chello extreme, dan is de afstand tot de wijkcentrale van KPN bepalend voor de maximale haalbare snelheid. Let op: de maximale upload snelheid in uw gemeente is 1 Mbps.

* 0-500m > 20 Mbps
* 500-1000m > 18 Mbps
* 1000-1500m > 16 Mbps
* 1500-2000m > 14 Mbps
* 2000-2500m > 12 Mbps

[ Voor 31% gewijzigd door knakworst op 19-02-2006 14:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik had het dan ook over een aansluiting in Nijmegen-Lent (wat Pheno79 noemde) wat diep in UPC gebied zit :z

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 19-02-2006 22:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Pheno79
dion_b schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:55:
Ik had het dan ook over een aansluiting in Nijmegen-Lent (wat Pheno79 noemde) wat diep in UPC gebied zit :z
BBned zit er iig nog niet, en 2mbit upload vind ik eigenlijk belangrijker dan download. ADSL2+ blijft die 1mbit houden, dus een dezer weken ga ik UPC eens vragen me een verbinding te geven. Maar eerst de muren schuren, voorstrijken, sauzen....etcetc ;)

• Pheno79
Ondertussen heb ik Chello "extreme''. "" omdat ik nog geen 10mbit mag halen van chello, schijnbaar.
Na alles te hebben uitgezocht, zelfs windows opnieuw te hebben geinstalleerd heb ik toch een monteur laten komen, wat overigens een al haast onmogelijke zaak was. Morgen komt hij langs, ik ben benieuwd of het aan mijn spielerij ligt of aan de spullen van UPC.
Tot nu toe in ieder geval erg ontevreden over de klantenservice :/

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pheno79 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:04:
[...]

BBned zit er iig nog niet, en 2mbit upload vind ik eigenlijk belangrijker dan download. ADSL2+ blijft die 1mbit houden, dus een dezer weken ga ik UPC eens vragen me een verbinding te geven. Maar eerst de muren schuren, voorstrijken, sauzen....etcetc ;)
UPC doet het goed in Nijmegen/lent iig... niet veel klachten vergeleken met de randstad

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 07-06-2006 21:34 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pheno79 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:16:
Ondertussen heb ik Chello "extreme''. "" omdat ik nog geen 10mbit mag halen van chello, schijnbaar.
Na alles te hebben uitgezocht, zelfs windows opnieuw te hebben geinstalleerd heb ik toch een monteur laten komen, wat overigens een al haast onmogelijke zaak was. Morgen komt hij langs, ik ben benieuwd of het aan mijn spielerij ligt of aan de spullen van UPC.
Tot nu toe in ieder geval erg ontevreden over de klantenservice :/
Geef eens even wat meer info, dan kunnen we je misschien helpen...

- welk modem heb je?
- waar meet je die snelheid?
- is de snelheid constant of verschilt het naar gelang tijdstip?
- hoe zijn je pingtijden?
- heb je een router? Kan die wel 20Mb throughput aan?
- staat de NIC wel op 100Mb?
- hoe is CPU usage bij meting snelheid?

etc.

Oslik blyat! Oslik!

• Pheno79
dion_b schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:27:
[...]

Geef eens even wat meer info, dan kunnen we je misschien helpen...

- welk modem heb je?
- waar meet je die snelheid?
- is de snelheid constant of verschilt het naar gelang tijdstip?
- hoe zijn je pingtijden?
- heb je een router? Kan die wel 20Mb throughput aan?
- staat de NIC wel op 100Mb?
- hoe is CPU usage bij meting snelheid?

etc.
Ik ben even offline geweest, maar hier volgt mijn relaas.

9 juni. UPC monteur komt langs volgens afspraak. Mijn vrouw begint over chello waarop de man raar begint te kijken "ik moest toch alleen voor de digitale televisie aansluiting komen?". Maar goed, hij meet middels mijn eigen pc de boel door en bemerkt inderdaad dat de gemeten snelheid bedroevend is. Hij kan geen contact maken met het wijkkastje, wat kan duiden op een slecht signaal.
Hij was ingehuurd door upc, dus daar in het kastje mocht/kon hij niet kijken. Hij zei oook dat upc er eigenlijk niet veel mee doet. Ik kreeg dit doorgemaild door mijn vrouw en belde meteen wederom met de klantenservice. Goed er zou 14 juni een monteur 's middags komen om ook in het wijkkastje te gaan kijken.

14 juni. 's ochtends komt de monteur al langs. Handig, mijn vrouw moest in de ochtend nog weg, maar goed, ze zijn er iig. Deze monteur dacht dat hij voor het telefonie gedeelte moest komen (?!?!?!?!). Ik vraag me af hoe upc intern communiceert, maar goed. Man meet signaal door en er is niets aan d ehand volgens de man. Hij ging even op mijn pc kijken en gaf aan dat 600 k voor chello extreme goed was....mocht ik iets sneller willen moest ik een betere router kopen, want van het merk draytek had hij nog nooit gehoord, maar waarschijnlijk was het een slecht merk met een te sterke firewall (heeft de LOI tegenwoorig ook 5 daagse netwerkcursussen voor beginners?).

Goed, ik ben dus nu 2 maanden verder en nog geen *** opgeschoten. De volgende keer moet ik zelf vrij nemen, want mijn vrouw weet niets van dit alles , dus zo'n man brabbelt wat termen en mijn vrouw zegt het allemaal niets.

Ondertussen heb ik daarnet met UPC wederom gebeld. De helpdeskster daar heeft mijn modem uitgelezn en zag inderdaad dat er alleen rode cijfers in de historie van mijn modem te lezen waren. Dit keer heb ik datum/tijd/persoon van gesprek, nieuw casenr etc opgeschreven. Want vrijdag"middag" komen ze weer langs :Y)

Mijn hoop is op dit moment null (8>
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Maar goed, mijn opzet van het chellonetwerk in huis:
Meten doe ik op mordax, speedtest, en de upc testsite.
Ik heb een Arris TM502B modem die in de meterkast aan een FC44 (of zoiets)versterker+splitter hangt. Het modem is verbonden met een draytek 2900G. Deze haalde de 8mbit adsl verbinding die ik voorheen had met gemak. Mijn eigen geknipte kabel die door een loze leiding gaat) heb ik al eens verwisseld met de meegeleverde upc netwerkkabel. Hetzelfde resultaat.
Ook de router heb ik er tussenuit gehaald, dus direct op de kabelmodem gaan internetten. Een heel klein verschil, maar niet noemenswaardig.

Netwerkkaart is een geintegreerde 1Gverbinding op mijn abit ic7-g. Deze heb ik op alle standen gehad (autosensing, 100mbit full en het aanbevolen 10mbit half duplex). Ook dit maakt niets uit.
Goed, windows 2000 opnieuw kaal geinstalleerd, geen router, geen antivirus, kaal dus: dezelfde relatieve baggersnelheid opnieuw.

Of ik nu doordeweeks op allerlei tijdstippen meet, of bv zondagochtend, dit maakt ook niet uit.
De CPU tijd heb ik nog niet bekeken, maar ik mag aannemen (kan het nu niet testen) dat mijn pc (zie sig) het wel moet aankunnen. Ik zal het als ik thuis ben nog even testen.
Mijn laptop heb ik ook eens direct in de meterkast aan het modem gehangen, een Dell latitude D810 met 2 gig ram. Ook dat was knudde.

Dit heb ik upc ook allemaal doorgegeven, natuurlijk, maar de helpdesk heeft maar een standaard rijtje die ze kunnen af gaan als ze een probleem voor hun kiezen hebben. Een van de medewerkers tipte me met "tcp optimizer", wat iets uitmaakte, maar dan heb ik het over 50k. Niet 3x sneller zodat ik op 20mbit uitkom.

UPC heeft de bootfile van het modem ook al uitgelezen (en ik ook), dat staat allemaal ok.

Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag. Ik ben langzamerhand op qua ideeen.
Ik wacht nu alleen maar op vrijdag, hopelijk dat er dit keer een monteur komt die wel weet dat hij voor chello moet komen. Mocht hij me niet geloven, mag hij met de helpdesk bellen, ik heb het casenummer hier naast me liggen...En anders lezen ze de historie van het modem weer uit, dat kunnen ze tot een maand terug.

Edit: mhhh, nogal veel info, maar daar vroeg je om. En het is getypt in werktijd ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tssk, onder werktijd nog wel :+

Verhaal van monteurs die voor andere producten komen klinkt vaag - had je daar ook over geklaagd? Slecht signaal zou idd kunnen, maar lijkt me om twee redenen vreemd:

- op moment dat je er bij chello iets van merkt is je telefonieverbinding helemaal om zeep
- slecht signaal is zelden constant. Op de betere momenten zou je veel meer dan op de slechte moeten kunnen krijgen.

Aangezien je niets zegt over de telefoonverbinding en duidelijk aangeeft dat het wel constant fout is lijkt me een andere oorzaak waarschijnlijk. Maar goed, het zou zomaar kunnen dat je versterker een probleem geeft, wat de constante eigenschap wel zou kunnen verklaren - de monteur meet als het goed is direct op de eerste aansluitpunt, daar was het signaal goed. Probeer anders een de modem tijdelijk direct op die aansluitpunt te zetten ipv achter de versterker. Als dat verschil geeft weet je hoe laat het is :o

Draytek routers hebben qua betrouwbaarheid een erg goede naam, maar van de Vigor 2200E is iig bekend dat het maar een throughput van 6Mbit/s haalt - als je die niet had uitgesloten zou dat hoofdverdachte zijn.

Maar goed, router heb je wel uitgesloten...

CPU usage zou bij een P4-2.4@3.3GHz geen issue mogen zijn, als je niet de laptop had geprobeerd zou ik zeggen dat het zin heeft het alsnog na te kijken, maar die moeite zou ik nu niet doen. Duplex mode mismatch kan dit soort troep veroorzaken, maar ook dat heb je uitgesloten. Hard op 100Mbit/s half-duplex is trouwens het veiligste (10Mb/s half-dubplex is nogal loos op 20Mbit/s verbinding :o )

Tja, wat blijft er dan over? Kun je de signaalwaardes van je modem uitlezen op http://192.168.100.1 ? Zo ja, geef die ff hier (met name de downstream SNR). Ik geloof zoals gezegd niet echt in een signaalprobleem, maar hiermee kunnen we iig wat betreft de downstream duidelijkheid krijgen.

Andere mogelijkheid is een ranzige routeringsprobleem (alle verkeer van jouw PC per ongeluk via New York gerouteerd ofzo...) - doe eens een tracert naar een paar sites, kijk of de route rare kronkels neemt of onverwacht de pings stijgen ofzo (als je niet weet hoe dat te zien, gewoon hier die tracert posten, dan kijken wij wel :) )

Oslik blyat! Oslik!

• SmoothTweaker
Sinds eergisteren last van dan eweka opeens nog maar 1 - 4Mbit haalt ipv 20Mbit. zo te lezen op chelloo.com een soort cap want ben niet de enigste hoe zit het bij jullie?

• Pheno79
Ik maak geen gebruik van de telefonie van UPC, dus ik heb er ook nog nooit een woord over gerept met de helpdesk. En ik kreeg net al het eerste telefoontj (hij moest de weg weten): "ik kom voor telefonie?". Jesus, ik ga dit weekend een klachtbrief schrijven waar je u tegen zegt!
Dus vandaag zal het wederom niet opgelost worden, dat is wel zeker.

Ik heb een 2900G dus die moet 20mbit wel halen, 10mbit heb ik gedaan om te kijken of ik uberhaupt wel 10mbit kan halen, ipv 20mbit. Normaal zou ik dat niet doen ;)

Ik zal een wat traces maken dit weekend en de kabelmodem uitlezen, misschien kunnen jullie daar meer mee dan ik (en UPC blijkbaar).

Nou ja, dit weekend maar met 700k downloaden :{

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 21:31
Wat zijn de pingtijden van jullie? Qua spellen? Want ik heb nu xs4all heb bij de meeste zaken te pingen ping 11-tot 25 dat wil ik graag zo houden

Wat is jullie ervaring hier mee??

Ik kom in eindhoven te wonen....

• FDMK
  • Laatst online: 14:11
ik zit op 30ms op zn max ( Zuid holland )

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Pheno79
Goed, de 4de monteur is niet eens komen opdagen. Ik ga mijn frustratie jegens UPC maar eens kenbaar maken in een brief. Dit wordt vervolgd.

Ik kan overigens opeens niet meer mijn cable modem uitlezen (arris 502b met VoIP dus). Eerst werkte docsdiag en zelfs 192.168.100.1 gewoon, maar blijkbaar niet meer :?

Mijn traces zien er normaal uit :? :
traceroute: Warning: www.planet.nl has multiple addresses; using 213.75.12.14
traceroute to netapp.kpn-is.nl (213.75.12.14), 30 hops max, 40 byte packets
1 p2033154.net.upc.nl (212.142.33.154) 0.648 ms 0.491 ms 1.310 ms
2 pos11-0.am00rt04.brain.upc.nl (212.142.33.57) 0.987 ms 0.981 ms 0.484 ms
3 213.46.183.105 (213.46.183.105) 0.622 ms 0.556 ms 0.434 ms
4 213.46.183.102 (213.46.183.102) 65.376 ms 157.290 ms 5.471 ms
5 213.46.183.78 (213.46.183.78) 0.825 ms 0.741 ms 0.738 ms
6 213.46.161.158 (213.46.161.158) 1.040 ms 43.120 ms 0.963 ms
7 213.75.1.33 (213.75.1.33) 1.202 ms 1.247 ms 1.214 ms
8 213.75.12.14 (213.75.12.14) 1.203 ms 1.319 ms 1.138 ms
traceroute to www.fok.nl (213.193.208.10), 30 hops max, 40 byte packets
1 p2033154.net.upc.nl (212.142.33.154) 0.656 ms 0.437 ms 0.415 ms
2 pos11-2.am00rt04.brain.upc.nl (212.142.33.65) 1.014 ms 0.996 ms 0.994 ms
3 * 213.46.183.93 (213.46.183.93) 1.404 ms 1.095 ms
4 213.46.183.85 (213.46.183.85) 1.061 ms 1.014 ms 0.999 ms
5 213.46.183.81 (213.46.183.81) 1.425 ms 1.313 ms 1.313 ms
6 213.193.213.25 (213.193.213.25) 1.471 ms 1.439 ms 1.409 ms
7 10ge-6-1.e600-2.ams5.true.nl (87.233.192.13) 8.724 ms 5.352 ms 1.814 ms
8 athena.fok.nl (213.193.208.10) 1.691 ms 1.849 ms 2.096 ms
Ik wilde maar eens opnieuw gaan provisionen, maar ze hebben mijn upc wachtwoord gereset in iets wat ik niet weet. Dat was monteur 2 blijkbaar die niet de moeite neemt om even tezeggen wat het nieuwe wachtwoord is |:( Wat een bagger bedrijf :r

• Pheno79

Status

--------------------------------------------------------------------------------

Status HW/SW Versions Event Log CM State

--------------------------------------------------------------------------------
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz 11 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 38.608 MHz 43 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 0 days 1h:20m:25s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: THU JUN 29 18:00:15 2006

Interface Parameters
Interface Name Provisioned State Speed MAC address
LAN Enabled UP 100 (Half)
CABLE Enabled UP ----
USB Enabled DOWN 12
MTA Enabled UP ----

De SNR is eindelijk weer aanwezig, het modem had blijkbaar een flinke reboot nodig :X
Kunnen jullie hier iets mee?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je upstream is zwak/te sterk.

Zou dacht ik tussen de 49/54 moeten liggen ofzo. Ook die 11 dmbv is wel erg hoog zo te zien.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe kan een upstream tegelijk te sterk en zwak zijn :?

De modem past hoe sterk hij uitzendt aan op hoe goed het signaal ontvangen wordt - is de demping laag, dan zendt hij ook laag uit, daar is niets mis mee. 43dBmV is prma wat dat betreft :z
Zou dacht ik tussen de 49/54 moeten liggen ofzo.
Ook die 11 dmbv is wel erg hoog zo te zien.
dmbv?

11dBmV downstream level is vrij hoog, te hoog zelfs bij QAM256 - overduidelijk is de downstream demping hier ook erg laag. Zit die modem toevallig direct op de groene kabel zonder AOP ertussen?

Maar goed, als signaalsterkte buiten de perken treedt, valt de modem gewoon offline. Dat is hier het probleem niet. De enige signaalwaarde hier die met traagheid te maken heeft is de downstream SNR. Die moet bij QAM256 34dB zijn. 35dB is prima (echte problemen hoef je pas onder de 31dB te verwachten bij QAM256)

Signaalwaardes zijn het probleem duidelijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Pheno79
dion_b schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:24:
[...]

Hoe kan een upstream tegelijk te sterk en zwak zijn :?

De modem past hoe sterk hij uitzendt aan op hoe goed het signaal ontvangen wordt - is de demping laag, dan zendt hij ook laag uit, daar is niets mis mee. 43dBmV is prma wat dat betreft :z

[...]

[...]

dmbv?

11dBmV downstream level is vrij hoog, te hoog zelfs bij QAM256 - overduidelijk is de downstream demping hier ook erg laag. Zit die modem toevallig direct op de groene kabel zonder AOP ertussen?
mijn kabelmodem zit aangesloten op de AOP die in de meterkast zit. Daar zit wel een versterker tussen, die er moet zijn omdat er anders ruis op de tv komt. En dan bedoel ik ruis.

Verwijderd

Pheno79 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:00:
[...]

mijn kabelmodem zit aangesloten op de AOP die in de meterkast zit. Daar zit wel een versterker tussen, die er moet zijn omdat er anders ruis op de tv komt. En dan bedoel ik ruis.
Dus er zit een versterker tussen je kabelmodem en het AOP? Doh! |:(

Die versterker altijd na je modem plaatsen is veel verstandiger.

• Pheno79
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:07:
[...]

Dus er zit een versterker tussen je kabelmodem en het AOP? Doh! |:(

Die versterker altijd na je modem plaatsen is veel verstandiger.
Ik doe ook alleen maar wat me gezegd is door UPC, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik dat ga verplaatsen.

Edit

De snelheid is niets beter.
Ik zal de modemwaarden weer eens neerzetten zonder versterker.
Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz 8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 38.608 MHz 43 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16
Ik heb nu zelfs Chello Quickfix geinstalleerd. Het %^&%$^&% programma weet niet eens wat chello extreme is. Dus ik donder het er maar weer af, wat een traag onzinnig programma. Een update van de software mag ook wel eens :/

[ Voor 52% gewijzigd door Pheno79 op 02-07-2006 10:38 ]

Verwijderd

Als je deze signaal waardes heb zou het goed moeten zijn....

Downstream

Signal to Noise Ratio (SNR)
Deze waarde geeft de kwaliteit van de verbinding weer. Dit is de signaal/ruis verhouding. Dit moet rond de 30 dB liggen, is het hoger dan is dat alleen maar beter!

Power Level
Deze is ook belangrijk. Het is alleen niet exact duidelijk binnen welke range het power level van chello moet liggen. Zolang deze tussen de -3 en 3 dBmV ligt is het in iedergeval goed.
Indien je SNR erg hoog is, dan maakt het power level niet zoveel uit. Heb je een slechte SNR dan is het wel belangrijk dat het power level in range ligt.

Upstream

Power Level
Deze kan liggen tussen de 8 en 58 dBmV. Onder normale omstandigheden ligt deze tussen 40 en 55 dBmV. Zit je daar buiten dan kan dat duiden op een signaal probleem.

Je modem moet direct aangesloten zijn op de AOP/WCD (Eerste aansluitpunt in je woning). dus niets anders er tussen (versterker).

Als je alles goed heb aangesloten kun je proberen om de router te verwijderen en vervolgens cmputer uit zetten, modem uitzetten. 30 seconden wachten. vervolgens modem weer aanzetten en wachten totdat alle lampjes weer branden en dan computer aanzetten. hierna ga je naar de APS pagina ( 62.179.105.77 ) en ga je je opnieuw aan melden.

dan zou ik nog eens een snelheids test proberen en niet via speedtest.nl of zo. Die testen zijn hellaas niet zo geschikt voor deze extreme snelheden, je moet echt een 100MB bestand downloaden om je snelheid te testen. de bestanden op bijvoorbeeld speedtest.nl zijn te klein voor je snelheid.. het beste kun je even naar test.net.upc.nl gaan en de 100MB test doen... en kijken wat je hier uit krijgt...

Je netwerk kaart moet op 100 MBps Half duplex staan...

je snelheid zou rond de 20480 Kilobits pers seconde = 2560 KiloBytes per seconde = 2.4414 Megabyte per seconde... ( Als ik me niet vergis ;) )

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je die router er niet even tussenuit halen? Volgens mij is het ding nog steeds niet uitgesloten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:17:
Als je deze signaal waardes heb zou het goed moeten zijn....

Downstream

Signal to Noise Ratio (SNR)
Deze waarde geeft de kwaliteit van de verbinding weer. Dit is de signaal/ruis verhouding. Dit moet rond de 30 dB liggen, is het hoger dan is dat alleen maar beter!
:X

Bij QAM64 mag je dat zeggen ja, maar aangezien we anno 2006 leven, moet je uitgaan van QAM256 (daar werkt Pheno79's modem ook mee...). Zie mijn uitspraken hierboven, 34dB op de downstream is hier de eis. Mocht je willen zien hoe/wat/waar, neus eens even door de white papers op www.cisco.com :o
Power Level
Deze is ook belangrijk. Het is alleen niet exact duidelijk binnen welke range het power level van chello moet liggen. Zolang deze tussen de -3 en 3 dBmV ligt is het in iedergeval goed.
:X - je hebt het hier over upstreamwaardes, terwijl de waarde die Pheno79 op de modem uitleest een downstream waarde is...

Bij QAM256 zijn de streefwaardes tussen de +10 en -10dBmV, al zal de modem online blijven tot zeker tussen +15 en -15dBmV, waarschijnlijk nog verder. Tussen de +/-10dBmV en +/-15dBmV is er geen performanceverlies, maar is de buffer tegen kortstondige signaaldipjes afwezig. Bovendien gaat een slechte power level gepaard met lagere SNR (als je even stilstaat bij wat SNR exact betekent is dat volledig vanzelfsprekend)
Indien je SNR erg hoog is, dan maakt het power level niet zoveel uit. Heb je een slechte SNR dan is het wel belangrijk dat het power level in range ligt.
:?

Bij slechte power level gaat de modem offline
Bij slechte SNR treedt er packetloss op

SNR is afgeleid van de powerlevel (Signal to Noise Ratio), dus lage power level leidt tot lage SNR, maar hoe zie je exact voor je dat lage SNR de powerlevel beinvloedt?
Upstream

Power Level
Deze kan liggen tussen de 8 en 58 dBmV. Onder normale omstandigheden ligt deze tussen 40 en 55 dBmV. Zit je daar buiten dan kan dat duiden op een signaal probleem.
OK...
Je modem moet direct aangesloten zijn op de AOP/WCD (Eerste aansluitpunt in je woning). dus niets anders er tussen (versterker).
Yup.
Als je alles goed heb aangesloten kun je proberen om de router te verwijderen en vervolgens cmputer uit zetten, modem uitzetten. 30 seconden wachten. vervolgens modem weer aanzetten en wachten totdat alle lampjes weer branden en dan computer aanzetten. hierna ga je naar de APS pagina ( 62.179.105.77 ) en ga je je opnieuw aan melden.
Yup.
dan zou ik nog eens een snelheids test proberen en niet via speedtest.nl of zo. Die testen zijn hellaas niet zo geschikt voor deze extreme snelheden, je moet echt een 100MB bestand downloaden om je snelheid te testen. de bestanden op bijvoorbeeld speedtest.nl zijn te klein voor je snelheid.. het beste kun je even naar test.net.upc.nl gaan en de 100MB test doen... en kijken wat je hier uit krijgt...
Uhm....

Heb je ooit *zelf* vergeleken tussen test.net.upc.nl en bijvoorbeeld speedtest.nl :?

Ik betwijfel dat om te beginnen omdat tot nader orde er geen tests groter dan 50MB op test.net.upc.nl staan 8)7
De snelheden van de upgrade van afgelopen december staan er nota bene pas sinds eergisteren op...

Mijn ervaring is dat in ieder geval de twee elkaar zelden echt ontlopen - speedtest.nl moet je wel een keer of 3 laten lopen voordat je betrouwbare resultaten krijgt, maar de eerste paar keer is de gemeten waarde juist te hoog :o

Bovendien is test.net.upc.nl een prima manier om te kijken hoe snel een verbinding is naar een host binnen het UPC netwerk, maar hoe boeiend www.chello.nl en www.upc.nl ook zijn, de meeste mensen zijn meer geinteresseerd in sites buiten dat netwerk :+ Op moment dat test.net.upc.nl mooie resultaten geeft, maar speedtest.nl waardeloze resultaten geeft is dat zelfs een indicatie van een flink probleem in het UPC netwerk, want daarmee is aangetoond dat de verbinding van PC van de gebruiker naar ergens binnen het netwerk prima is, maar de route of interconnect naar buiten heeft problemen :o
Je netwerk kaart moet op 100 MBps Half duplex staan...
Dat is een middel. Doel is om een duplex mismatch tussen modem en PC (of router) te voorkomen. Aangezien de modem op auto *moet* staan (het moet namelijk zowel 10Mbit als 100Mbit NICs aankunnen), is de veiligste instelling voor de PC/router 100Mbit half. Maar duplex mode autonegotiation is een ranzige en foutgevoelige protocol. Zelfs op 100Mbit half gaat het wel eens fout. Beste oplossing is om 100Mbit half, 100Mbit full en 'auto' een paar keer te proberen en dan de snelste te nemen. Overigens valt een duplex mismatch snel genoeg op - bij een duplex mismatch met 100Mbit zakt de totale snelheid in tot <3.5Mbit :z
je snelheid zou rond de 20480 Kilobits pers seconde = 2560 KiloBytes per seconde = 2.4414 Megabyte per seconde... ( Als ik me niet vergis ;) )
Dat is de maximumsnelheid. Zelfs al haalt je modem die in communicatie met het netwerk zul je dat nooit netto halen omwille van overhead (zie hier voor uitleg). Daar staat tegenover dat er ook compressie toegepast kan zijn op de packets en dat er dan weer hogere snelheden uitkomen. Met een 20Mbit verbinding moet je rekenen op 17 a 18Mbit als het hoogst haalbare, dus zo rond de 2.2MByte/s. Dat is trouwens niet uniek voor de zeer snelle verbindingen. Met mijn chello Classic verbinding zou ik 8Mbit kunnen halen, maar in praktijk meet ik zelden meer dan 7.4Mbit (zoals nu :P ) - 7.4Mbit via speedtest.nl, 7.3Mbit (920kByte) via test.net.upc.nl
Noork schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:48:
Kun je die router er niet even tussenuit halen? Volgens mij is het ding nog steeds niet uitgesloten.
Als dat zo is: begin daar idd mee. Als je het eenmaal uitgesloten hebt weet je zeker dat het daar niet aan ligt (en als daar wel het probleem ligt heb je nog meer zekerheid) :)

Oslik blyat! Oslik!

• Pheno79
Noork schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:48:
Ik heb die al lang een keer er tussenuit gehaald. Maar bedankt voor het meedenken. Ook de netwerkkaart heb ik op half duplex staan. Dat kun je in mijn docsdiagdumpje ook zien (denk ik).
De versterker heb ik er tussen uitgehaald, maar dat helpt ook niets. Ik heb zelfs een upc 15m kabel gebruikt ipv mijn eigen geknipte kabel ;)
Ook antivirus is uit en een kale windows 2000 installatie is geprobeerd.
De monteurs zien niets raars in huis.

Ik laat wel een vijfde monteur komen, mocht die niets meer weten, dan pakken ze het zooitje maar in, want dit is te triest voor woorden. Zelfs de classic snelheid haal ik niet :X
Het valt me in ieder geval erg tegen, nijmegen is toch puur upc gebied maar een fatsoenlijke verbinding kunnen ze niet garanderen :| Om maar van de halfbakken service (monteurs die zo weg gaan zonder het probleem op te lossen of in ieder geval uberhaupt iets nuttigs te melden dan "het ligt aan de firewall/antivirus").

Jammer, het klonk te mooi om waar te zijn ;(

• joopv
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:37:
[...]Met mijn chello Classic verbinding zou ik 8Mbit kunnen halen, maar in praktijk meet ik zelden meer dan 7.4Mbit (zoals nu :P ) - 7.4Mbit via speedtest.nl, 7.3Mbit (920kByte) via test.net.upc.nl
Ik haal volledig reproduceerbaar en consequent 8Mbit/s bij downloaden van een US usenet server. Het aantal tcp sessies wat ik er voor moet openen varieert wel, vaak zit ik met 2 sessies al aan het plafond, soms heb ik er 4 of meer voor nodig.
Dit is een standaard XP installatie met alleen een TCPoptimizer run er overheen en een Cisco 831 10Mb/10Mb routertje wat staat te natten. (Chello classic, Eindhoven)
Pagina: 1 2 Laatste