Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Chello Extreme @ 20 Mbit / 1 Mbit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 17:46
Ik lees net op webwereld dat chello vanaf 1 mei Chello Extreme gaan introduceren in Utrecht en omgeving. Deze zal 20 Mbit down worden, en een upload van 1 Mbit voor de prijs van € 79,95.

Opzich ziet dit er zeer interessant uit, zeker voor de prijs vergeleken. Helaas vind ik wel de upload van 1 Mbit wel erg aan de lage kant. Deze zou ik liever op 2 á 4 Mbit zien.

Ik ga zeker afwachten tot het hier ook beschikbaar is, dit omdat bij ons Chello altijd op maximale bandbreedte hier draaid en zelde storing (ook al is het bij veel mensen anders :) ).

Wat vind de die-hard downloader hier van, interessant of niet :?

Ook ben ik wel benieuwd of ADSL dit eigenlijk technisch wel kan halen. Volgens mij kan deze gewoon niet hoger dan 8 Mbit toch? Dus dan klopt het eigenlijk wel dat de kabel dus veel meer kan bereiken dan de ADSL. Of heb ik het helemaal verkeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Polderdijk op 05-04-2005 12:55 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Ik las het ook net...

Ik vind het opzich wel goed klinken, alleen de upload is inderdaad aan de lage kant, in vergelijking met de 20Mbit download..

Even afwachten tot we hier meer van horen denk ik..

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

ADSL2 kan wel hogere snelheden aan dan 8 Mb/s.
Kabel daarentegen kan (nu al) volgens mij potentieel gezien inderdaad wél nog sneller. Gewoon 100 Mb/s is mogelijk. Ik betwijfel of dat met adsl kan.

Oh ja, als diehard downloader (waartoe ik me wel reken) vind ik het nu nog overdreven. Ik download nu met 520 kB/s makkelijk 3 dvd's in een nachtje. Ik zou echt niet weten waarom dat veel sneller zou moeten...hou het nu al nauwelijks bij met branden enzo.

En wat gaan ze doen met de downloadlimiet...??? Ik zie daar niets over staan.

[ Voor 49% gewijzigd door psy op 05-04-2005 13:00 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Ik zou wel 's willen weten welke server mij 20 mbit zou kunnen leveren. Volgens mij is het amper mogelijk om meer dan pak 'em beet 8 mbit ervan te benutten, redelijk nutteloos dus.

• Polderdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:01:
Ik zou wel 's willen weten welke server mij 20 mbit zou kunnen leveren. Volgens mij is het amper mogelijk om meer dan pak 'em beet 8 mbit ervan te benutten, redelijk nutteloos dus.
Opzich heb je daar wel gelijk in, maar...

UPC zit ook niet stil en is druk bezig met investeren in digitale TV.
Met zulke downloadsnelheden is het dus wel mogelijk om films on-the-fly the bekijken vanaf bijvoorbeeld een online videotheek.
Ik denk dat het voor dit soort doeleinden natuurlijk wel ideaal zijn.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zal wel weer "fair use" worden zonder download limiet, kortom men geeft een gebruiker een dikke pijp, en als ie een beetje gebruik van maakt wordt je bestraft.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Polderdijk schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:53:

Ook ben ik wel benieuwd of ADSL dit eigenlijk technisch wel kan halen. Volgens mij kan deze gewoon niet hoger dan 8 Mbit toch? Dus dan klopt het eigenlijk wel dat de kabel dus veel meer kan bereiken dan de ADSL. Of heb ik het helemaal verkeerd?
Als je het berichtje goed had gelezen, had je ook dit gelezen:
Adsl2+
Om dergelijke snelheden via adsl te realiseren, maakt UPC gebruik van adsl2+. Hiermee zijn snelheden tot 24 Mbps mogelijk. UPC sloot volgens ingewijden maandag een overeenkomst met KPN voor het gebruik van adsl2+.

Signatures zijn voor boomers.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

raptorix schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:11:
Zal wel weer "fair use" worden zonder download limiet, kortom men geeft een gebruiker een dikke pijp, en als ie een beetje gebruik van maakt wordt je bestraft.
Anders heb je het even over zaken die niet meer van toepassing zijn, downloadlimiet (al dan niet officieel) bestaat niet meer voor de zwaarste paketten.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:01:
Van reguliere servers lijkt het me ook vrij lastig, maar met mn torrents haal ik regelmatig mn max van 1MB/s (Heb zelf de 10mbit van multikabel). Dus echt nutteloos? Niet echt :Y)

• IceStorm
  • Laatst online: 18:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kabel heeft weinig limieten gelukkig qua snelheid, met wat kleine aanpassingen komen we/ze de eerste jaren prima mee met adsl2/3/4/5 en Turbo :P.

Op zich een leuke snelheid natuurlijk maar ik vraag me een beetje af wat je met 20 mbit moet gaan doen. Begrijp me niet verkeerd, hoge snelheden zijn leuk maar ik heb nu al moeite om met mijn 4 mbit 'vol' te zitten. DVD's downloaden is grappig en slurpt ook bandbreedte maar met 20 mbit zou ik iig niet opeens 5x zoveel gaan downloaden. En zolang ik nog geen hoge kwaliteit video streaming kan kijken (gewoon geen content) vraag ik me af wie dit abbo echt aanspreekt?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ondertussen staat het ook op de frontpage: nieuws: 'Chello extreme', surfen via kabel of ADSL tot 20Mbps

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 17:35

qless

...vraag maar...

Het wordt inderdaad eens tijd voor (HDTV) streaming content, al is het maar NL 1/2/3 RTL etc.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

het abbo spreekt mij zeker aan...

ik zit veel op usenet en daar trek je de 20mbit makkelijk plat hoor :7
zodra het hier in apeldoorn leverbaar is, zal ik het zeker nemen...heb nu chello plus dus de kosten blijven hetzelfde voor mij...

• raptorix
HaaZ schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:24:
[...]

Anders heb je het even over zaken die niet meer van toepassing zijn, downloadlimiet (al dan niet officieel) bestaat niet meer voor de zwaarste paketten.
Bron?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09

Cyphax

Moderator LNX
Interessant abonnement, zeker nu ze die datalimiet flauwekul veranderd hebben (in ieder geval officieel).
De prijs valt ook nogal mee, en leuk dat plus goedkoper is geworden. :)
(toch wil ik niet bij Chello blijven als mijn Light abonnement afloopt maargoed)
Zoek even op de frontpage, het heeft op elke Nederlandse nieuwssite wel gestaan denk ik :)
Ze hebben geen harde limieten meer (het is wel knap dat ze iets af hebben geschaft waarvan ze zelf steeds zeiden dat het niet bestond, maar dat terzijde... 't is nog steeds UPC en ze roepen wel meer natuurlijk) en dat is bij zo'n abonnement wel zo prettig natuurlijk :)

[ Voor 49% gewijzigd door Cyphax op 05-04-2005 13:53 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Polderdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:47:

zodra het hier in apeldoorn leverbaar is, zal ik het zeker nemen...heb nu chello plus dus de kosten blijven hetzelfde voor mij...
En als introductie krijg je het basisabbo van UPC Digitale Telefonie er gratis bij, nog beter dus :)
nieuws: Chello schaft datalimieten duurdere abonnementen af :)

[ Voor 16% gewijzigd door Polderdijk op 05-04-2005 13:52 ]

Verwijderd

Ik denk dat als je de download 3 dagen 24h aanlaat ze wel gaan gaan zeiken over teveel data verkeer. Ondanks dat ze limieten hebben afgeschaft.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 13:53 . Reden: typo ]

• IceStorm
  • Laatst online: 18:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:52:
Ik denk dat als je de download 3 dagen 24h aanlaat ze wel gaan gaan zeiken over teveel data verkeer. Ondanks dat ze limieten hebben afschaft.
Ja ook niet zo heel raar, no offense hoor maar als je 200 gb per dag gaat binnen trekken moet je misschien eens na gaan denken of dat echt nodig is :P Zelfs met uncompressed avi kijken moet je dan nog aardig je best doen ;)

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

Nu hopen (voor de casema power users) dat casema als antwoord de 10mbit, die pas is doorgevoerd, ook opschroeven naar iets wat in de buurt komt van Chello.. :P

meh.

• Cyphax
  • Laatst online: 20:09

Cyphax

Moderator LNX
IceStorm schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:54:
[...]

Ja ook niet zo heel raar, no offense hoor maar als je 200 gb per dag gaat binnen trekken moet je misschien eens na gaan denken of dat echt nodig is :P Zelfs met uncompressed avi kijken moet je dan nog aardig je best doen ;)
Nou, ik moet zeggen dat als ik 3 dagen in een maand een p2p programma aan heb staan en voor de rest weinig bijzonders doe, Chello niet al teveel reden tot klagen zou moeten hebben. Niet dat je daar 200gb mee binnentrekt, maar toch.

Saved by the buoyancy of citrus

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:47:

Maar dan ben je zo veel tijd kwijt aan uitpakken en orgainiseren van je downloads dat je geen tijd meer over hebt voor een normaal leven...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
@home verhoogt de download met 1mbit, komop ga achter chello aan, of verzin zelf ff iets beters dan 5mbit/600kbit

PSN: djmurcielago

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Cyphax schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:57:
[...]

Nou, ik moet zeggen dat als ik 3 dagen in een maand een p2p programma aan heb staan en voor de rest weinig bijzonders doe, Chello niet al teveel reden tot klagen zou moeten hebben. Niet dat je daar 200gb mee binnentrekt, maar toch.
Klopt, maar het blijft wel 'fair use'. Als iemand richting de TB gaat, dan is dat geen fair use meer, en ik neem aan dat ieder normaal persoon dat met me eens is. Dan mogen ze zo iemand van mij ook gerust afsluiten.

Verschil is dat er eerst automatisch een terugdraai van snelheid van bij bepaald aantal GB's en dat dit nu niet meer het geval is, maar dat ze nog wel kijken naar extreem gebruik zoals bijv. bovenstaande. En dat is het verschil tussen nep-fair use policy en echte fair-use policy imo.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• raptorix
Cyphax schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:51:
Interessant abonnement, zeker nu ze die datalimiet flauwekul veranderd hebben (in ieder geval officieel).
De prijs valt ook nogal mee, en leuk dat plus goedkoper is geworden. :)
(toch wil ik niet bij Chello blijven als mijn Light abonnement afloopt maargoed)
[...]

Zoek even op de frontpage, het heeft op elke Nederlandse nieuwssite wel gestaan denk ik :)
Ze hebben geen harde limieten meer (het is wel knap dat ze iets af hebben geschaft waarvan ze zelf steeds zeiden dat het niet bestond, maar dat terzijde... 't is nog steeds UPC en ze roepen wel meer natuurlijk) en dat is bij zo'n abonnement wel zo prettig natuurlijk :)
Geen harde limieten nee, maar fair use :?

Ik zit bij Xs4all, die hebben tenminste ballen en zeggen gewoon: je mag downloaden wat je wilt, niks fair use.

Ik heb net even de algemene voorwaarden gelezen en daar staat:
9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door
andere gebruikers verstoort.
9.3 UPC behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op het gebruik van haar netwerk en het verbruik van bandbreedte
door individuele Klanten, zulks in verband met het verbruik.
9.4 Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen
die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot:
extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan de
op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk
opschorten of beëindigen als bedoeld in artikel 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen.

• raptorix
Cyphax schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:57:
[...]

Waarom? Als ik betaal voor een dienst bepaald ik zelf wat ik doe, alleen crappy bedrijven als chello leuten over dit soort zaken, eerst verhogen ze je snelheid en vervolgens gaan ze zeuren als je die volop gebruikt. Wat ik doe met mijn verbinding bepaal ik zelf wel, niet mijn provider.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dan ben ik ook benieuwd welke providers dan als eerst gaan volgen. Ik zit zelf bij Demon, deze zijn nu bezig om een 4/1Mbit in het leven te roepen, over prijsverlagingen of intredes van nieuwe abonnementsvormen zijn verder nog niks bekend. De overige providers zullen wel met een soortgelijk product moeten volgen.
Ikzelf ben vooral geinteresseerd naar meer bandbreedte voor de upload.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Reksie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 11:22
Ik vraag me af waarom mensen denken dat het alleen Utrecht zou zijn van het webwereld tekstje:

Opvallend hierbij is dat Chello Extreme gelijktijdig zowel via kabel als via adsl wordt geïntroduceerd. UPC is onlangs in Utrecht begonnen met het leveren van breedbanddiensten aan consumenten waar het geen toegang tot de huiskamers heeft. Voor het laatste stuk wordt hierbij gebruik gemaakt van adsl via KPN. Zelf biedt KPN nog lang geen 20 Mbps aan consumenten aan.

van het nu.nl bericht:

Chello Extreme is te verkrijgen op de kabel in het verzorgingsgebied van UPC. Buiten het verzorgingsgebied wordt Extreme aangeboden in Utrecht via ADSL.

Dus volgens mij krijg je het via de kabel als je in UPC gebied woont en in Utrecht via adsl, omdat daar het kabelnet van (casema?) is.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:15
En de volgende grote slag in de Nederlandse breedband oorlog is begonnen.
Dat wordt deze zomer nog wat, als ADSL2 beschikbaar is.

• JvS
  • Laatst online: 17:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, alleen die tekst van webwereld klopt niet, want volgens mij is het geen "adsl van kpn", het gaat via de telefoonlijn van kpn en is via een adsl netwerk/aansluiting van iets anders (bitstream, bbned, tis, versatel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als ze nou eerst eens hun problemen oplossen.. met datalimiet kon ik tenminste nog gewoon vol gas (rond de 410K/s) iets van een website downloaden.. nu ze de datalimieten hebben afgeschaft haal ik met moeite de 100K/s.. en dan heb ik het dus niet over p2p verkeer oid.. Ik wilde samen met een maat eens de Everquest 2 demo downloaden en spelen.. Hij had hem met anderhalf uur binnen.. Bij mij heeft de download en bijna vijf uur over gedaan.. en dan moet ik geloven dat er een fatsoenlijk werkende 20Mbit abbo gaat komen?? Ik geloof er niks van...

Verwijderd

Wat moet je in hemelsnaam met 20Mbit, jaja oke ik kan me er wat in indenken.

Maar ik heb liever 10Mbit full duplex voor 100 euro ofzo, dat is pas stoer.

Alhoewel ik met 5 up en down ook al teverden ben.

• Wimo.
  • Laatst online: 18:56

Wimo.

Shake and Bake!

Heb gisteren even met upc gesproken over dit nieuwe abbo. .men wist nog van niets ?!

• Polderdijk
Wimo. schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:47:
Heb gisteren even met upc gesproken over dit nieuwe abbo. .men wist nog van niets ?!
Haha, verbaast me niks :)

Nee dat is altijd zo, het personeel weet altijd alles later dan de gewone consument.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:29
IceStorm schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:41:
Kabel heeft weinig limieten gelukkig qua snelheid, met wat kleine aanpassingen komen we/ze de eerste jaren prima mee met adsl2/3/4/5 en Turbo :P.

Op zich een leuke snelheid natuurlijk maar ik vraag me een beetje af wat je met 20 mbit moet gaan doen. Begrijp me niet verkeerd, hoge snelheden zijn leuk maar ik heb nu al moeite om met mijn 4 mbit 'vol' te zitten. DVD's downloaden is grappig en slurpt ook bandbreedte maar met 20 mbit zou ik iig niet opeens 5x zoveel gaan downloaden. En zolang ik nog geen hoge kwaliteit video streaming kan kijken (gewoon geen content) vraag ik me af wie dit abbo echt aanspreekt?
Ja en dan mag je ook nog is als de ziekte branden of HD kopen |:( kostbaar abo-tje.
Ze mogen trouwens ook wel wat doen aan de snelheid van andere abo's ( classic ) heb nou niet echt t idee dat ik op 4mbit zit :( zuidholland

[ Voor 12% gewijzigd door FDMK op 06-04-2005 09:02 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Polderdijk schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:53:
Ik lees net op webwereld dat chello vanaf 1 mei Chello Extreme gaan introduceren in Utrecht en omgeving. Deze zal 20 Mbit down worden, en een upload van 1 Mbit voor de prijs van € 79,95.

Opzich ziet dit er zeer interessant uit, zeker voor de prijs vergeleken. Helaas vind ik wel de upload van 1 Mbit wel erg aan de lage kant. Deze zou ik liever op 2 á 4 Mbit zien.

Ik ga zeker afwachten tot het hier ook beschikbaar is, dit omdat bij ons Chello altijd op maximale bandbreedte hier draaid en zelde storing (ook al is het bij veel mensen anders :) ).

Wat vind de die-hard downloader hier van, interessant of niet :?

Ja leuk zo'n 20Mbit lijn, alleen een beetje lullig met een fair use policy van 50gb per maand, daar zit je snel aan dan }:O O lees net ook dat er geen datalimiet meer is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 14:27 ]

• raptorix
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:25:
[...]

Ja leuk zo'n 20Mbit lijn, alleen een beetje lullig met een fair use policy van 50gb per maand, daar zit je snel aan dan }:O O lees net ook dat er geen datalimiet meer is?
Nee dat blaten slechts een paar mensen die niet de moeite nemen om hun algemene voorwaarden te lezen, ik was zelf ooit 1 van de eerste a2000 gebruikers (1998 zaanstad) toen alles nog goed liep, men heeft mij 100% gegarandeert dat de snelheid niet zou veranderen, en dat er nooit limieten zouden komen. 4 jaar later halfeerde men plotseling de upstream (van 32k naar 16k), nog een jaar later begon men plotseling moeilijk te doen over 25gig per maand. Chello is een verkankerde organisatie, die leugenachtig is, onbetrouwbaar en duur. Laat je maar lekker gek maken met je 20GIG/S, de algemene voorwaarden geven aan dat je nog steeds fair use hebt, dat chello geen enkele verplichting heeft in het leveren van die dienst, kortom je betaalt je scheel en je hebt dan nog niets. Investeer liever je geld in bijvoorbeeld een commercieele usenetserver, heb je nooit gezeik en meer waar voor je geld.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
raptorix schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:09:
[...]

Nee dat blaten slechts een paar mensen die niet de moeite nemen om hun algemene voorwaarden te lezen, ik was zelf ooit 1 van de eerste a2000 gebruikers (1998 zaanstad) toen alles nog goed liep, men heeft mij 100% gegarandeert dat de snelheid niet zou veranderen, en dat er nooit limieten zouden komen. 4 jaar later halfeerde men plotseling de upstream (van 32k naar 16k), nog een jaar later begon men plotseling moeilijk te doen over 25gig per maand. Chello is een verkankerde organisatie, die leugenachtig is, onbetrouwbaar en duur. Laat je maar lekker gek maken met je 20GIG/S, de algemene voorwaarden geven aan dat je nog steeds fair use hebt, dat chello geen enkele verplichting heeft in het leveren van die dienst, kortom je betaalt je scheel en je hebt dan nog niets. Investeer liever je geld in bijvoorbeeld een commercieele usenetserver, heb je nooit gezeik en meer waar voor je geld.
Flame flame flame.....Is er dan een concurrerend product dat deze snelheid levert voor een zelfde prijs? Dacht het neit niet.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
Lijkt mij wel prettig, niet dat ik ooit meer dan 25 GB per maand download, maar ik vind het wel prettig dat als ik wat download het ook zo snel mogelijk binnen is. Anders moet je weer gaan wachten tot je het kan uitpakken, branden etc. Als dat allemaal in 15 minuten ofzo kan ben ik heel blij.

DVD's downloaden met 170 kb/s is ook niet alles |:(

• raptorix
almar schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:15:
[...]

Flame flame flame.....Is er dan een concurrerend product dat deze snelheid levert voor een zelfde prijs? Dacht het neit niet.
Flame? Dacht het niet, pure werkelijkheid, als Chello werkelijk onbeperkt downloaden is, waarom staan er dan clausules in de algemene voorwaarden? Daarnaast, je kan wel voor 20 MBIT betalen, maar ze hoeven je dat helemaal niet te garanderen, daarnaast chello kennende zullen ze hun woord toch niet nakomen.

Verwijderd

ik hooop echt voor de mensen die het gaan afnemen bij chello dat het goed gaat komen voor ze ik zie vaker tegenstrijdige berichten dan goede laten we hopen dat chello ook wat beter gaat worden ik zelf zit op casema kabel en tot nu toe (laten we hopen) nergens last van de snelheid is uitermate perfect elk uur van de dag 10 mbit

Verwijderd

Nou, om alle twijfels over datalimieten e.d. even weg te nemen..

<inside information>

Er is bij de pakketten vanaf Chello Light absoluut geen datalimiet meer. Dus geen 400GB wat ik ergens eens heb horen roepen. Je mag gewoon zo veel downloaden als je wilt !!

</inside information>

• raptorix
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:04:
Nou, om alle twijfels over datalimieten e.d. even weg te nemen..

<inside information>

Er is bij de pakketten vanaf Chello Light absoluut geen datalimiet meer. Dus geen 400GB wat ik ergens eens heb horen roepen. Je mag gewoon zo veel downloaden als je wilt !!

</inside information>
Nee dat is niet zo, overigens krijg ik sterk het idee dat hier een aantal werknemers van Chello de boel lopen te spammen, bovendien iedereen met een gezonder verstand zou moeten beseffen dat Chello niet op ze woord te geloven is, om nog maar niet te spreken van het feit dat ze nooit voor een langere tijd kwaliteit hebben kunnen leveren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

raptorix schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:09:
[...]

raptorix schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:59:
[...]

Flame? Dacht het niet, pure werkelijkheid, als Chello werkelijk onbeperkt downloaden is, waarom staan er dan clausules in de algemene voorwaarden? Daarnaast, je kan wel voor 20 MBIT betalen, maar ze hoeven je dat helemaal niet te garanderen, daarnaast chello kennende zullen ze hun woord toch niet nakomen.
Werkelijkheid :?

Je hebt het over 16Kbps upload. Geen enkele chello abbo heeft op moment minder dan 64Kbps upload, chello Classic (de directe opvolger van de A2000 abbo's) heeft 1024Kbps.
En als je 16KBps zeg dat in dat geval dan :Z bedoelt - dat is nog altijd 128Kbps, dus met dezelfde abbo zit je nu 8x hoger, 4x hoger dan je '32K'.

En mbt die voorwaarden - die hebben altijd in de AV van iedere ISP gestaan. Ook ISPs die nooit enige actie erop ondernomen hebben. Zelfde geldt voor 'garantie' van bandbreedte/snelheid. Iedere ISP werkt met 'best effort'- ze zijn verplicht zich in te zetten om de snelheden te leveren, maar het blijven maximumsnelheden, niet beloftes van werkelijke snelheden. UPC heeft beloofd niet meer de AUP toe te passen op Light, Classic en Plus, wat de afgelopen maand ook niet gebeurd is...

Kortom, de 'werkelijkheid' die je hier noemt lijkt bijzonder gekleurd en bijzonder slecht onderbouwd te verschillen van de echte werkelijkheid. En dat komt toch aardig dicht in de buurt bij de definitie van een flame :/

Maar on-topic:
Leuke ontwikkeling dit, die EuroDOCSIS 2.0 mogelijkheden gaan eindelijk benut worden. Zelf zie ik de zin niet zo in van een zo asynchrone verbinding - de meerwaarde tov chello Classic met 4/1 is met huidige toepassingen minimaal. Helaas is het zo dat upstream moduleren altijd moeilijker zal blijven dan downstream op HFC netwerken. Maarja, als je wel iets zinnigs ermee te doen hebt, is dit veruit de snelste verbinding die je kunt krijgen En dat is goed nieuws, want het dwingt de concurrentie tot reageren, wat uiteindelijk ook de prijs gaat drukken in de meer mainstream abbo's. En dan hebben we er allemaal wat aan _/-\o_

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:59:
Maar on-topic:
Leuke ontwikkeling dit, die EuroDOCSIS 2.0 mogelijkheden gaan eindelijk benut worden. Zelf zie ik de zin niet zo in van een zo asynchrone verbinding - de meerwaarde tov chello Classic met 4/1 is met huidige toepassingen minimaal. Helaas is het zo dat upstream moduleren altijd moeilijker zal blijven dan downstream op HFC netwerken. Maarja, als je wel iets zinnigs ermee te doen hebt, is dit veruit de snelste verbinding die je kunt krijgen En dat is goed nieuws, want het dwingt de concurrentie tot reageren, wat uiteindelijk ook de prijs gaat drukken in de meer mainstream abbo's. En dan hebben we er allemaal wat aan _/-\o_
Dit abonnement maakt nog gebruik van Eurodocsis 1.1. Een test met Eurodocsis 2.0 zit er dit jaar wel aan te komen: 100 Mbit (wellicht full duplex) in Amsterdam.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:29:
[...]

Dit abonnement maakt nog gebruik van Eurodocsis 1.1. Een test met Eurodocsis 2.0 zit er dit jaar wel aan te komen: 100 Mbit (wellicht full duplex) in Amsterdam.
Full duplex over coax ??

• Polderdijk
raptorix schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:00:
[...]

Nee dat is niet zo, overigens krijg ik sterk het idee dat hier een aantal werknemers van Chello de boel lopen te spammen, bovendien iedereen met een gezonder verstand zou moeten beseffen dat Chello niet op ze woord te geloven is, om nog maar niet te spreken van het feit dat ze nooit voor een langere tijd kwaliteit hebben kunnen leveren.
Daar ben ik het echt niet met je eens! Ik heb nu al ruim 4 jaar Chello, eigenlijk vanaf het begin dat het in mijn woonplaats mogelijk was.
Ik heb echt nooit grote problemen gehad, alleen 3 keer een storing van nog geen half uur. Voor de rest heb ik altijg de volle snelheid tot me beschikking en ben ik uitermate tevreden!

Dus niet iedereen heeft problemen!!

Verwijderd

raptorix schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:15:
[...]

Waarom? Als ik betaal voor een dienst bepaald ik zelf wat ik doe, alleen crappy bedrijven als chello leuten over dit soort zaken, eerst verhogen ze je snelheid en vervolgens gaan ze zeuren als je die volop gebruikt. Wat ik doe met mijn verbinding bepaal ik zelf wel, niet mijn provider.
Jij bepaalt helemaal niets! Je gaat namelijk een contract aan met een provider en daar dien je aan de afspraken te houden.

Dat chello niet goed bezig is en kan zijn daar ben ik het met je eens

• raptorix
dion_b schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:59:
[...]

[...]

Werkelijkheid :?

Je hebt het over 16Kbps upload. Geen enkele chello abbo heeft op moment minder dan 64Kbps upload, chello Classic (de directe opvolger van de A2000 abbo's) heeft 1024Kbps.
En als je 16KBps zeg dat in dat geval dan :Z bedoelt - dat is nog altijd 128Kbps, dus met dezelfde abbo zit je nu 8x hoger, 4x hoger dan je '32K'.

En mbt die voorwaarden - die hebben altijd in de AV van iedere ISP gestaan. Ook ISPs die nooit enige actie erop ondernomen hebben. Zelfde geldt voor 'garantie' van bandbreedte/snelheid. Iedere ISP werkt met 'best effort'- ze zijn verplicht zich in te zetten om de snelheden te leveren, maar het blijven maximumsnelheden, niet beloftes van werkelijke snelheden. UPC heeft beloofd niet meer de AUP toe te passen op Light, Classic en Plus, wat de afgelopen maand ook niet gebeurd is...

Kortom, de 'werkelijkheid' die je hier noemt lijkt bijzonder gekleurd en bijzonder slecht onderbouwd te verschillen van de echte werkelijkheid. En dat komt toch aardig dicht in de buurt bij de definitie van een flame :/

Maar on-topic:
Als ik 16k zeg dan snap je ook wel wat ik bedoel. Daarnaast kan ik je nog wel een hele waslijst van excessen vertellen over chello, dat er bepaalde mensen wel goede ervaringen hebben ontken ik niet, maar Amsterdam/Almere/Zaanstad hebben jarenlang problemen gehad, een hele wijk in Purmerend heeft zelfs Jarenlang problemen gehad (disconnects om de 10 minuten vanwege rotte kabels). Om nog maar niet te spreken over hun financieele administratie.

Een vriend van mij is rond 2000 freelance in dienst geweest bij A2000 om een onderzoek te doen naar de problemen, zijn conclusie was dat het serverpark met minimaal een factor 3 moest worden uitgebreid, het antwoord was echter dat men dat niet ging doen, omdat men eindelijk break even draaide, en dat is het hele probleem aan chello, men wil aan elke scheet geld verdienen, kwaliteit deert ze niet, laat staan dat men ook maar enigzins wakker ligt van wat bij de mensen speelt. Kortom neem die 20mbit fijn, als je het al haalt zal men waarschijnlijk gaan balken over FUP en dat soort onzin. Of misschien zet men weer de fijne afknijp module in werking waarbij in drukke tijden simpelweg de mensen worden afgeknepen, ik wens je heel veel plezier 8)

Verwijderd

Bij UPC gaat alles automatisch. Dus ook de oude datalimieten gingen zo, als je boven de 40G (classic) kwam dan werd je geknepen. Ook de mails etc. gaan automatisch. Nu dit afgeschaft is hoef je je niet snel druk tet maken over overmatig dataverbruik. Alleen als ergens veel problemen zijn kunnen ze ook kijken of overmatig dataverbruik ook een oorzaak kan zijn, en dan kan je dus een waarschuwing krijgen. Aangezien ze bij UPC geen tijd hebben voor dat soort dingen lijkt me de kans erg klein dat dat gebeurd, ze houden alleen de mogelijkheid open om dat te kunnen doen.

Ik vind dat UPC goed bezig is, iedereen zal hier profijt van hebben aangezien de prijzen nu onder druk komen te staan en de andere providers nu ook omhoog moeten met hun snelheid. UPC gaat ook nog inzetten op Digitale TV wat nu nog een grote flop is. Ik denk dat ze hier veel bandbreedte voor nodig hebben en die 300 Miljoen aan investeringen in DTV ten goede komen van het UPC netwerk waardoor ze sneller internet ook mogelijk maken.

• raptorix
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:31:
Alleen als ergens veel problemen zijn kunnen ze ook kijken of overmatig dataverbruik ook een oorzaak kan zijn, en dan kan je dus een waarschuwing krijgen.
Dat bedoel ik, je betaalt geld voor een goed abbo, en als ze het dan niet kunnen bolwerken dan geven ze de gebruikers de schuld. Als je zaken niet waar kan maken dien je gebruikers juist te compenseren dan wel je service te verbeteren, dit is de omgekeerde wereld.

Verwijderd

raptorix schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:00:
[...]

Nou sorry hoor Raptorix, maar het is dus WEL zo... En of ik nu wel of niet werknemer ben van Chello, spammen is niet aan de orde.

Verwijderd

Over al die speculaties die over de datalimieten gaan kan je denk ik eigenlijk maar één ding zeggen.

Ik denk dat je pas echt onbeperkt kan genieten van die 20 mbit pijp op het moment dat Chello in hun algemene voorwaarden vermeld dat je een ongelimieteerde datalimiet hebt.

En dat ze je niet in een andere prijsklasse of extra kosten kunnen berekenen als je gebruik anders is als andere mensen met een gelijksoortige lijn.

Ze kunnen wel heilig beloven dat je geen limiet hebt, maar zolang jij je krabbeltje onder het contract hebt staan met de huidige voorwaarden kunnen ze doen wat ze willen.

Verder denk ik wel dat dit de ADSL/Kabel prijzenoorlog nog beter zal maken, ik kan me nog herrineren dat ik voor mijn 1 mbit / 512 kbits BBned lijn 2 jaar geleden nog 79,95 betaalde bij het nu Failliete DutchWeb. Nu kan je per 1 mei voor 79,95 een 20mbit pijp krijgen...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 19:08 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

raptorix schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:12:
[...]

Als ik 16k zeg dan snap je ook wel wat ik bedoel.
Nee. Bij netwerk/internetverbindingssnelheden wordt in Kbps gemeten. Dat was bij 28K8 analoge modems zo en dat is bij 8192/1024 ADSL/kabelverbindgen nog zo. Als jij in een afwijkende eenheid gaat hanteren moet je expliciet de eenheid erbij vermelden, anders wordt de standaard, Kbps, aangenomen.
Daarnaast kan ik je nog wel een hele waslijst van excessen vertellen over chello, dat er bepaalde mensen wel goede ervaringen hebben ontken ik niet, maar Amsterdam/Almere/Zaanstad hebben jarenlang problemen gehad, een hele wijk in Purmerend heeft zelfs Jarenlang problemen gehad (disconnects om de 10 minuten vanwege rotte kabels). Om nog maar niet te spreken over hun financieele administratie.

Een vriend van mij is rond 2000 freelance in dienst geweest bij A2000 om een onderzoek te doen naar de problemen, zijn conclusie was dat het serverpark met minimaal een factor 3 moest worden uitgebreid, het antwoord was echter dat men dat niet ging doen, omdat men eindelijk break even draaide, en dat is het hele probleem aan chello, men wil aan elke scheet geld verdienen, kwaliteit deert ze niet, laat staan dat men ook maar enigzins wakker ligt van wat bij de mensen speelt.
Aan chello :?

Je geeft hier goede onderbouwing, maar het haalt je hele argument onderuit. A2000 had in de Philips/US West periode de kabels laten verrotten en investeerde veel te weinig in hun capaciteit. UPC neemt die zooi over en je geeft hen de schuld dat ze niet vanaf dag 1 alles op topniveau werkend hadden :?

Om dat soort troep op orde te krijgen heb je enorme investeringen nodig. Aangezien andere mensen uit regio Amsterdam jouw ervaringen en meningen hier niet bepaald delen is te constateren dat over de afgelopen 5 jaar die investeringen gedaan en is het nu een beetje op orde.

Het enige punt dat je aanvoert dat enkel UPC te wijten is, is de bij tijd en wijlen brakke financiele administratie. Ook dat is niet meer zo erg als het geweest is (hiero nooit problemen gehad, maar een enkel geval, positief of negatief, zegt niets over algemene tendensen).

Kortom, ik heb sterk het gevoel dat je op basis van 5 jaar oude informatie hier zit te ranten over dingen die al jarenlang niet meer van toepassing zijn. Dat je zelf geen chello (al dan niet Extreme) wilt moge ondertussen overduidelijk zijn, maar de 'informatie' die je aanvoert is helaas voor anderen evenmin nuttig.

Dus onderbouw wat je zegt aan de hand van recente, harde gegevens, of post gewoon niet in deze topic als je dat niet kunt of wilt :o

Oslik blyat! Oslik!

• raptorix
Mijn moeder kreeg 2 jaar terug in 1 keer rekeningen voor een telefoon die al 2 jaar daarvoor was afgesloten, mijn moeder heeft toen gevraagt of men dan een overzicht kon sturen, dat kreeg ze uiteindelijk en het bleek inderdaad niet te kloppen, dat gaf men ook toe.

Echter de rekeningen moesten wel betaald worden, en dan pas zou men het het vercrediteren.

Dit weigerde waarop men 2 weken later ook haar internet afsloot, ze is toen naar de UPC winkel gegaan en daar erkende men dat men fout zat, de UPC winkel was echter niet gemachtigt om actie te ondernemen richting de financieele administratie.

Als je wilt kan ik nog wel een hele reut aan negatieve zaken vertellen, maar aangezien jij dat offtopic vind bespaar ik je dat.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

dion_b schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:06:
[...]

Nee. Bij netwerk/internetverbindingssnelheden wordt in Kbps gemeten. Dat was bij 28K8 analoge modems zo en dat is bij 8192/1024 ADSL/kabelverbindgen nog zo. Als jij in een afwijkende eenheid gaat hanteren moet je expliciet de eenheid erbij vermelden, anders wordt de standaard, Kbps, aangenomen.

[...]

Aan chello :?

Je geeft hier goede onderbouwing, maar het haalt je hele argument onderuit. A2000 had in de Philips/US West periode de kabels laten verrotten en investeerde veel te weinig in hun capaciteit. UPC neemt die zooi over en je geeft hen de schuld dat ze niet vanaf dag 1 alles op topniveau werkend hadden :?

Om dat soort troep op orde te krijgen heb je enorme investeringen nodig. Aangezien andere mensen uit regio Amsterdam jouw ervaringen en meningen hier niet bepaald delen is te constateren dat over de afgelopen 5 jaar die investeringen gedaan en is het nu een beetje op orde.

Het enige punt dat je aanvoert dat enkel UPC te wijten is, is de bij tijd en wijlen brakke financiele administratie. Ook dat is niet meer zo erg als het geweest is (hiero nooit problemen gehad, maar een enkel geval, positief of negatief, zegt niets over algemene tendensen).

Kortom, ik heb sterk het gevoel dat je op basis van 5 jaar oude informatie hier zit te ranten over dingen die al jarenlang niet meer van toepassing zijn. Dat je zelf geen chello (al dan niet Extreme) wilt moge ondertussen overduidelijk zijn, maar de 'informatie' die je aanvoert is helaas voor anderen evenmin nuttig.

Dus onderbouw wat je zegt aan de hand van recente, harde gegevens, of post gewoon niet in deze topic als je dat niet kunt of wilt :o
In Amsterdam mag de infra inmiddels misschien goed zijn. In Alkmaar blijft het een zootje. Ze hebben daar de boel overgenomen van Multikabel. Ik heb de overgang mee gemaakt. De ene dag een perfecte verbinding en daarna alleen maar ellende. Dan ga je mij niet vertellen dat het aan gare infra ligt want Multikabel wist wel gewoon een goede dienst te leveren.

Daarnaast is de UPC administratie nog steeds zut. Ik ben verhuist. Dus verhuisbericht verstuurd. Daar hoor je niks op. (geen bevestiging oid maar dat schijnt normaal te zijn bij UPC). En er gebeurde ook niks. Dus ik een brief gestuurd met opzeg formulier. Wederom geen reactie.

Blijkt een 1 1/2 maand later na het wederom ontvangen van een factuur, dat ze mijn opzegging als een verhuizing hebben verwerkt (terwijl ze mijn verhuisaanvraag ook al verwerkt hadden).

Dus alsnog opgezegd via de telefoon. Toen weer een brief gestuurd om te proberen mijn geld terug te krijgen. Want die rekening had ik inmiddels maar betaald. Weer geen reactie. Na 4 weken via de website een e-mail gestuurd en daarin gedreigd met escalatie naar Consumentenbond e.d.

Toen werd alles opeens geregeld.

Ik vind het echt bizar hoe non-communicatief UPC is. Zelfs iets normaals als de bevestiging van een verhuizing waar je nog 30 euro voor moet betalen is teveel gevraagd.

Maar goed even ontopic ik vind het wel bizar dat UPC met KPN in zee is gegaan. Dat is voor mij alsof UPS bij TNT een dienst gaat afnemen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De dingen die raptorix roept zijn feiten. A2000 (nu Chello) had eerst 256Kbps upload, dat is 128 geworden. Dat dat nu hoger is wordt niet ontkent.
Het wil zeggen dat Chello in het verleden heeft aangetoont een onbetrouwbaar bedrijf te zijn. Het afgelopen jaar is dit weer bevestigd (o.a. datalimieten). Dat Chello op dit moment de boel in orde lijkt te hebben maakt ze niet ineens betrouwbaar, vertrouwen win je niet in enkele weken.

🌞🍃

• raptorix

Verwijderd

....

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 13:33 ]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39
Vanaf vandaag is mijn classic verbinding ook van 4 naar 3 Mbit gegaan als ik naar mijn download met newsleecher kijk. Dat is natuurlijk minder mooi...

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben vanaf gisteren voor het eerst ECHT naar plus snelheden gegaan. Haal nu ook 990kb/sec bij speedtest ... nu nog naar extreme :) Heb maar 4 maanden 40 euro teveel betaald voor de snelheid van een classic lijn ...

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Zie net op de chello site dat het abbo'tje er staat..en de upload is 2mb ipv 1

• phemelrijk
  • Laatst online: 22-11 23:01

phemelrijk

Wat is dat dan ?

upload was inmiddels al weer terug gedraaid van 2 naar 1.., maar het is nu 4 mei, en ik(1357 Almere) ben nog niet overgezet naar EXTREME, kreeg van de HD te horen dat er een storing zou zitten in het update systeem richting de modems van de klanten. Zodra dit opgelost zou zijn, zou men verder gaan met updaten van klanten.

Toch wel jammer dat het vanaf 1 mei verkrijgbaar is en dat er nog steeds veel technische problemen zijn en dat de communicatie tussen klant en HD nog niet echt goed verloopt.

Ik hoop dat ik gauw de extreme snelheden krijg :)

• jacovn
Mijn snelheid is inmiddels weer OK. Andere router en alles is redelijk stabiel. Verder nog 1 extra verbinding open gezet, en de draad loopt weer netjes vol.

Als er al iemand met Extreme is, zou die voor mij eens willen kijken wat de performance naar giganews is ? Er is een testpagina: http://www.giganews.com/test_connect.html

Zou wel extreme willen hebben als de download ook echt flink over de 10 mbit gaat.

Bedankt, Jaco

[ Voor 7% gewijzigd door jacovn op 09-05-2005 10:10 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Danster
phemelrijk schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:58:
upload was inmiddels al weer terug gedraaid van 2 naar 1.., maar het is nu 4 mei, en ik(1357 Almere) ben nog niet overgezet naar EXTREME, kreeg van de HD te horen dat er een storing zou zitten in het update systeem richting de modems van de klanten. Zodra dit opgelost zou zijn, zou men verder gaan met updaten van klanten.

Toch wel jammer dat het vanaf 1 mei verkrijgbaar is en dat er nog steeds veel technische problemen zijn en dat de communicatie tussen klant en HD nog niet echt goed verloopt.

Ik hoop dat ik gauw de extreme snelheden krijg :)
Same here (1318) :)

• jacovn
Zou mooi zijn als Danster en/of phemelrijk die test voor mij willen doen als het eindelijk geleverd wordt. Ik zit op 1339 qua postcode, dat is Almere buiten.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben tevreden.. ! Haal sinds eergisteren snelheden tot 1900kb/sec _/-\o_

• Danster
jacovn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:46:
Zou mooi zijn als Danster en/of phemelrijk die test voor mij willen doen als het eindelijk geleverd wordt. Ik zit op 1339 qua postcode, dat is Almere buiten.
Tuurlijk..zodra ik het binnenheb :/

• jacovn
Danster schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:57:
Tuurlijk..zodra ik het binnenheb :/
Dat klinkt niet zo positief :)

Ik heb het toch ook zelf maar besteld. 24-48 uur werd aangegeven.....

• AW_Bos

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een vriend kreeg het gewoon op tijd binnen ;). Zijn snelheid is ook rond de 1900 kb/s

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2005 09:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Wimo. schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:08:
Ik ben tevreden.. ! Haal sinds eergisteren snelheden tot 1900kb/sec _/-\o_
Ik neem aan dat je het hier hebt over 1900 kbit!

• AW_Bos

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

foutje idd ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Danster
jacovn schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:05:
[...]

Dat klinkt niet zo positief :)

Ik heb het toch ook zelf maar besteld. 24-48 uur werd aangegeven.....
Er waren wat problemen met het laden van de config file ..according to..dus het is nog even wachten..en ach zo'n ramp is het ook niet. Lig er niet uit.

• JvS
  • Laatst online: 17:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:31:
[...]

Ik neem aan dat je het hier hebt over 1900 kbit!
nee dat is 2mbit, dit zijn 20mbit verbindingen, dus dan kan je netto best 1900kbyte/sec halen toch? :) Dat is net iets minder als 2Megabyte/sec en dat is gewoon wat 20mbit inhoudt..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

JvS schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:46:
[...]

nee dat is 2mbit, dit zijn 20mbit verbindingen, dus dan kan je netto best 1900kbyte/sec halen toch? :) Dat is net iets minder als 2Megabyte/sec en dat is gewoon wat 20mbit inhoudt..
Klopt, ik heb de max overigens nog nergens gehaald.

• jacovn
Nou het is hier operationeel. Kreeg vanmorgen een brief met de post.
Nieuw aanmelden: 4 megabit ?????

Bellen met de storingsdienst: "Nee meneer u heeft een verkeerde modem in ons systeems staan. Ik kan wel in een andere database vinden welk modem u nu heeft, maar dat kan/mag ik niet aanpassen. Dat moet de technische dienst doen. Duurt 24-48 uur"

Bellen met de helpdesk. "Daarmee kan ik u niet helpen, maar ik zal u wel even doorverbinden met de 2e lijns technische dienst"
Hele verhaal nog eens aangemeld. "Nou alles staat goed meneer, uw modem heeft de juiste bootfile, en u zou 20/1 moeten hebben"
Verder nog een heel verhaal over router/half duplex etc. Duidelijke uitleg (werk zelf de hele dag met Cisco netwerk apparatuur, en hij vertelde niets wat niet klopte, dus dat was wel prima)

Nog maar een test, en opeens dikke snelheidswinst. Heeft die gast blijkbaar toch stiekem op de achtergrond wat goed zitten zetten, of die storingsdienst man zag verkeerde info op zijn schermpje..
Blijkbaar moet je toch even wachten na het aanmelden voordat de snelheid oploopt ?

Usenet loopt nu 3 a 4 x zo snel. Fluctureerd tussen de 900 en 1600 Kbyte per seconde. Maar dat is een momentopname natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door jacovn op 12-05-2005 14:56 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jacovn schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:34:
Nou het is hier operationeel. Kreeg vanmorgen een brief met de post.
Nieuw aanmelden: 4 megabit ?????

Bellen met de storingsdienst: "Nee meneer u heeft een verkeerde modem in ons systeems staan. Ik kan wel in een andere database vinden welk modem u nu heeft, maar dat kan/mag ik niet aanpassen. Dat moet de technische dienst doen. Duurt 24-48 uur"

Bellen met de helpdesk. "Daarmee kan ik u niet helpen, maar ik zal u wel even doorverbinden met de 2e lijns technische dienst"
*Zucht*

Iedere EuroDOCSIS modem die chello heeft staan kan Extreme aan...

Edit:
Een aantal oudere EuroDOCSIS 1.0 modems kunnen Extreme niet aan, die worden bij Extreme klanten naar nieuwe 2.0-compliant modems geswapped
Hele verhaal nog eens aangemeld. "Nou alles staat goed meneer, uw modem heeft de juiste bootfile, en u zou 20/1 moeten hebben"
Verder nog een heel verhaal over router/half duplex etc. Duidelijke uitleg (werk zelf de hele dag met Cisco netwerk apparatuur, en hij vertelde niets wat niet klopte, dus dat was wel prima)

Nog maar een test, en opeens dikke snelheidswinst. Heeft die gast blijkbaar toch stiekem op de achtergrond wat goed zitten zetten, of die storingsdienst man zag verkeerde info op zijn schermpje..
Blijkbaar moet je toch even wachten na het aanmelden voordat de snelheid oploopt ?
Waarschijnlijk hoefde op het moment dat iemand je naar 2e lijn doorverbond de modem alleen nog gereset te worden. Dan haalt hij een nieuwe bootfile op en klaar is kees.
Usenet loopt nu 3 a 4 x zo snel. Fluctureerd tussen de 900 en 1600 Kbyte per seconde. Maar dat is een momentopname natuurlijk.
Lijkt me sowieso lastig ergens te vinden waar de upload hoog genoeg is om je op 20Mb te laten leechen :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 03-07-2005 02:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op Usenet heb je aan een upload van 1kb/s genoeg voor 4mbit vol dl. Dus die 20 lukt dan ook wel :+ . Niet alles is torrent of p2p 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:47 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:45:
Op Usenet heb je aan een upload van 1kb/s genoeg voor 4mbit vol dl. Dus die 20 lukt dan ook wel :+ . Niet alles is torrent of p2p 8)7
Daar heb ik het dan ook niet over :z

Als jij met 20Mb wilt downloaden moet ergens een server met 20Mb kunnen uploaden. En dat zie ik niet zo snel gebeuren ;)

Oslik blyat! Oslik!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Je kan toch met meerdere connecties tegelijk downloaden?

Verwijderd

Oops :). Dat is waar sorry verkeerd gelezen. Maargoed ik wil wel eens testen of mijn newsserver het haalt. 10mbit haalt ie iig wel bij een vriend van me.

Verwijderd

Is dit allemaal 20mb via Eurodocsis, niemand nog via ADSL2+ in Utrecht?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had destijds de geruchten ook gehoord, maar kon er niets over vinden.
Gisteren kwam ik echter een banner tegen waardoor ik op de hoogte kwam van het bestaan van Chello Extreme.

Hoe zijn de meningen hier inmiddels over ?
Ik heb inmiddels alweer bijna een jaar geen Chello, omdat ik overgestapt ben op Speedlinq (8/1-versie)
Zou ik er goed aan doen om weer terug te gaan naar Chello ?

Hoe zit het met de 'FUP' ?
Downloaden met ongeveer 2MB/s en een datalimiet van een paar GB schiet natuurlijk niet op.
Is het een beetje stabiel ?
etc. etc.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Daar heb ik het dan ook niet over :z

Als jij met 20Mb wilt downloaden moet ergens een server met 20Mb kunnen uploaden. En dat zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Tegenwoordig is het mogelijk van meerdere servers tegelijkertijd iets te downloaden. :P Dat is toch ook het hele idee van breedband, de ene applicatie/download heeft geen invloed op de andere.

🌞🍃

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Allemaal leuk en aardig maar ik wacht nog wel eventjes op ADSL2+..
Ik ga echt niet meer terug naar Chello...
Ik zit veel op usenet met m'n 8Mbit lijntje en daarmee kan ik gewoon zoveel downloaden als ik wil..
Chello heeft de datalimieten wel afgeschaft maar wanneer ik zoals eerder gezegd mijn pc 24 per dag aan heb staan om te downloaden of een eigen ftp server heb gaan ze echt wel zeuren.
Ook vind ik de 1Mbit up wel een beetje laag... in vergelijking met de 20Mbit down..
Als ik nou aan p2p doe.. of een groot bestand wil uppen gaat dat niet echt snel...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:08:
Allemaal leuk en aardig maar ik wacht nog wel eventjes op ADSL2+..
ADSL 2+ kan maximaal wat Chello Extreme nu kan. Om sneller te gaan zul je dan weer moeten wachten op VDSL...
Ik ga echt niet meer terug naar Chello...
Ik zit veel op usenet met m'n 8Mbit lijntje en daarmee kan ik gewoon zoveel downloaden als ik wil..
Chello heeft de datalimieten wel afgeschaft maar wanneer ik zoals eerder gezegd mijn pc 24 per dag aan heb staan om te downloaden of een eigen ftp server heb gaan ze echt wel zeuren.
Bron :?

Nog niet gehoord van 'gezeur' sinds de datalimieten afgeschaft zijn.
Ook vind ik de 1Mbit up wel een beetje laag... in vergelijking met de 20Mbit down..
Als ik nou aan p2p doe.. of een groot bestand wil uppen gaat dat niet echt snel...
1Mb is marktconform. UPC test al een tijdje met alles tem 16 down, 16 up verbindingen, EuroDOCSIS kan het makkelijk aan. Punt is dat zolang de concurrentie technisch niet in staat is om boven de 1Mb up te komen, er geen belang is voor UPC om dat wel te doen. Het kost alleen maar geld.

Zodra de concurrentie zaken op orde heeft (helaas zullen we moeten wachten op VDSL voor dat zover is, tenzij de woningbouwcorporaties echt alle stoppen lostrekken met glasvezel) gaat die chello upload van de ene dag op de andere omhoog :z

Oslik blyat! Oslik!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dion_b schreef op zondag 03 juli 2005 @ 02:18:

Zodra de concurrentie zaken op orde heeft (helaas zullen we moeten wachten op VDSL voor dat zover is, tenzij de woningbouwcorporaties echt alle stoppen lostrekken met glasvezel) gaat die chello upload van de ene dag op de andere omhoog :z
Waarschijnlijk komt er hierzo in Almere overal glasvezel >:)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

JvS schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:23:
ja, alleen die tekst van webwereld klopt niet, want volgens mij is het geen "adsl van kpn", het gaat via de telefoonlijn van kpn en is via een adsl netwerk/aansluiting van iets anders (bitstream, bbned, tis, versatel).
En waarom denk je dat? Ik denk eerder dat ze eigen DSLAM's hebben staan. Kan me niet voorstellen dat ze iets resellen van een concurrent ;)

/dev/null

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
Best idioot, wanneer ik als bestaande klant Chello Extreme wil nemen, zegt de postcodecheck dat het niet mogelijk is om te downgraden of bij te bestellen, wanneer ik Chello Extreme al heb. :?

En dat terwijl ik Classic heb? :P

..::System Specs::..

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik hoop dat ik hierna mag verwijzen:

Nieuwe tests in almere

het is dus hoogstwaarschijnlijk dat het over een paar maanden voor iedereen verkrijgbaar is.

[ Voor 242% gewijzigd door Avvd op 04-07-2005 00:27 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Spacejam schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:14:
ik hoop dat ik hierna mag verwijzen:

Nieuwe tests in almere

het is dus hoogstwaarschijnlijk dat het over een paar maanden voor iedereen verkrijgbaar is.
Oh? Dat zijn tests om te kijken wat technisch haalbaar is. Er is blijkbaar technisch veel haalbaar :9~

Maar wat aangeboden gaat worden hangt af van marktontwikkelingen.

Nog los daarvan, om met 16 down, 8 up aansluitingen te werken moet alles over op EuroDOCSIS 2.0. Dat zou betekenen dat honderdduizenden modems die maar 1.0 of 1.1 compliant zijn geswapped moeten worden, bovendien dat de uBRs (webrouters) ook allemaal naar 2.0 geupgrade moeten worden (nu is nog niet overal 1.1 compliant, vandaar dat Extreme niet overal te krijgen is). Dat is een ranzig dure operatie. UPC gaat dat echt niet zomaar doen tenzij de concurrentie hen ertoe dwingt :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

die upload speeds, omfg 8)7 , 8mbit!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
moet voor 8/8 ook geswapt worden naar een 2.0eurodocsis modem?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, net even naar EuroDOCSIS standaarden gekeken:

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

1.0: 51/5
1.1: 51/10
2.0: 51/30
(en dat zijn Mbps :9 )

Let wel op dat dit theoretische maxima zijn die niet altijd haalbaar zjin. Chello Extreme eist voor een effectieve 20Mbps downstream EuroDOCSIS 1.1, want ook al zou 1.0 de 51 moeten halen, dat is met gebruikte modulatie totaal niet te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heeft iemand al de dienst in Utrecht en/of Den Haag met 20mb/s ADSL2+? Ik zou graag wat
ervaringen ervam horen!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Chello Extreme wordt ook geleverd in gebieden als Utrecht en Den Haag via ADSL2+ techniek (over Priority Telecom). Je staat heel raar te kijken dat je een UPC/Chello folder krijgt in de post in Den Haag of Utrecht omdat het qua kabel Casema gebied is ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Reset2003
  • Niet online
Ik heb 2 weken gelden mijn aanvraag voor Chello Extreme opgestuurd (woon in den haag).

Dit worden mijn maandlasten:
Het digitale telefonie abbo: € 14,95 per maand.
Het adsl abbo € 30,- per maand.
Er komt ook nog € 10,- kosten bij voor de lijn van kpn of zowiets.

Totaal zit ik dus op € 55 euro per maand en dan heb ik internet+telefoon.
Vergeleken met mijn oude adsl abbonoment ben ik nu nog goedkoper uit, en dan heb ik de telefoon er ook nog bij berekend.
Wel een groot minpunt van digitale telefonie is dat als er een storing is met het internet, de telefoon het dan niet doet |:( en je kan dan ook geen 112 of andere hulpdiensten bellen ;(

Verder krijg ik bij de aansluiting ook nog een gratis huistelefoon, en een 30 gig externe harde schijf.

Nu nog maar wachten totdat ze het kunnen opleveren. Ik heb wel al een afspraak met een monteur over 2 weken, maar er is mij verteld dat de afspraak verzet zou gaan worden.
Ik weet niet welke nieuwsgroepen chello ondersteund, maar ik zal denk ik toch wel een payserver nemen.

Ik hou deze topic dan ook in de gaten...... >:)

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Verwijderd

bjck schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:09:
Chello Extreme wordt ook geleverd in gebieden als Utrecht en Den Haag via ADSL2+ techniek (over Priority Telecom). Je staat heel raar te kijken dat je een UPC/Chello folder krijgt in de post in Den Haag of Utrecht omdat het qua kabel Casema gebied is ;)
Dat zeg ik net :p
Reset2003 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:33:
Ik heb 2 weken gelden mijn aanvraag voor Chello Extreme opgestuurd (woon in den haag).

Vergeleken met mijn oude adsl abbonoment ben ik nu nog goedkoper uit, en dan heb ik de telefoon er ook nog bij berekend.
Wel een groot minpunt van digitale telefonie is dat als er een storing is met het internet, de telefoon het dan niet doet |:( en je kan dan ook geen 112 of andere hulpdiensten bellen ;(

Verder krijg ik bij de aansluiting ook nog een gratis huistelefoon, en een 30 gig externe harde schijf.

Nu nog maar wachten totdat ze het kunnen opleveren. Ik heb wel al een afspraak met een monteur over 2 weken, maar er is mij verteld dat de afspraak verzet zou gaan worden.
Ik weet niet welke nieuwsgroepen chello ondersteund, maar ik zal denk ik toch wel een payserver nemen.

Je hoeft bij UPC ADSL2+ en Telefonie helemaal niet je KPN abbonement te houden, sterker nog,
volgensmij is dat helemaal niet mogelijk omdat UPC een unbundled line van KPN afneemt, waardoor
KPN niks meer te zoeken heeft op die lijn. Daarnaast is de telefoniedienst van UPC helemaal niet
afhankelijk van de Internet verbinding, omdat UPC in Utrecht en Den Haag dus analoge telefonie
aanbiedt, en deze gaat helemaal niet via je modem. Er wordt alleen op de achtergrond VoIP
gebruikt, de gebruiker ziet hier niks van. Ik vraag me dan ook af hoe je aan zulke vage en niet
kloppende informatie komt terwijl je het net besteld hebt.

update: Dit houdt dus in dat UPC je KPN lijn moet omzetten naar een unbundled lijn, en deze wordt
dus betaald door UPC, en zeker niet door jij de consument. Ik zou al deze feiten maar snel gaan
controleren met de helpdesk, want volgensmij heb jij een HEEL erg fout idee van wat het
inhoudt.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 12:12 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Reset2003 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:33:

Die €10 voor KPN is omdat je de koperlijn via UPC moet huren van KPN voor gebruik (onderhouds kosten). Je hebt immers geen KPN-telefonie abonnement meer op die koperlijn waar de kosten normaal in zitten.

UPC/Chello/Priority huren immers de koperlijn van/bij KPN voor gebruik. Die kosten worden blijkbaar 1:1 doorgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 11-07-2005 13:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Zover mijn informatie.... zijn die kosten voor UPC! Toon me maar eens aan waar ik op de website
kan vinden dat ik die €11,nogwat zelf moet betalen!

• Reset2003
  • Niet online
Je hoeft bij UPC ADSL2+ en Telefonie helemaal niet je KPN abbonement te houden, sterker nog,
volgensmij is dat helemaal niet mogelijk omdat UPC een unbundled line van KPN afneemt, waardoor
KPN niks meer te zoeken heeft op die lijn. Daarnaast is de telefoniedienst van UPC helemaal niet
afhankelijk van de Internet verbinding, omdat UPC in Utrecht en Den Haag dus analoge telefonie
aanbiedt, en deze gaat helemaal niet via je modem. Er wordt alleen op de achtergrond VoIP
gebruikt, de gebruiker ziet hier niks van. Ik vraag me dan ook af hoe je aan zulke vage en niet
kloppende informatie komt terwijl je het net besteld hebt.

update: Dit houdt dus in dat UPC je KPN lijn moet omzetten naar een unbundled lijn, en deze wordt
dus betaald door UPC, en zeker niet door jij de consument. Ik zou al deze feiten maar snel gaan
controleren met de helpdesk, want volgensmij heb jij een HEEL erg fout idee van wat het
inhoudt.....
Denk dat ik het een beetje verkeerd omschreven heb :D.
Ik snap ook dat kpn niks meer te zoeken heeft op die tel. lijn. Maar je moet voor zover ik weet nog wel een klein bedrag betalen voor het gebruik/onderhoud van die lijn. Normaal betaal je dit bij de kpn maar upc doet dit voor je. Dit staat nergens vermeld, en de medewerker van upc vertelde mij dit pas toen ik mij aan het aanmelden was :(
De telefonie die upc mij in den haag heeft aangeboden is digitaal.
De medewerker heeft het nooit over analoge telefonie gehad, en ik wist ook niet dat dit mogelijk was.
Alle info heb ik gehad van een medewerker van upc/chello, dus ik neem aan dat de info wel klopt, anders mogen ze bij chello wel wat mensen gaan opleiden 8)7

Denk dat ik tog maar weer eens met de helpdesk ga bellen over die 10 euro :O

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Pagina: 1 2 Laatste