[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 184.747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:58
Betreffende de Macpower Hydra 800+ lees ik het volgende:
1TB per HDD with a maximum of 2TB per volume *
Waarbij * wil zeggen:
* Maximum capacity for a single volume is 2TB. Larger volumes are split into two smaller volumes.
Wil dit dan zeggen dat wanneer ik 4 schijven van elk 1Tb in de behuizing stop en deze als RAID0 instel dat ik dan op de pc twee volumes zal zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246728

Hey Jongens,

Ik heb 2 jaar een Freecom Classic SL 250 GB in mijn bezit gehad. Sinds een paar dagen heb ik vreselijk last gehad ermee waardoor ik 200 GB aan bestanden heb verloren. PC herkende het wel maar er werd niets gescant aan bestanden. Na Chkdsk en een topic erover te hebben geopend en het net doorzocht naar oplossingen heb ik dat ding maar los gehaald.

De behuizing is vreselijk om los te halen het gaat lang niet zo makkelijk als bij de meeste behuizingen heb ik gemerkt, eenmaal open zie je een best wel grote schijf naar mijn gevoel.

Gisteren heb ik maar een nieuwe, WD My Book Essentials 750GB gekocht na de reviews hier te hebben gelezen. Wilde bijna voor de Toshiba gaan in de aanbieding 750 GB voor Euro 69,-. Vond een dichte kast zonder enige ventilatie opening wel wat freaky om mee te werken. Aangezien bij mij een externe kast zelfs met een zeer goede ventilatie soms wel extreem warm kan worden besloot ik toch voor de WD My Book te gaan Euro 89,- ik heb ze wel goedkoper gezien maar dat was niet meer dan een paar eurotjes.

Freecom
-Aan/off switch
-1 USB aansluiting (hier hoefde ik alleen te switchen met kabels om van de ene pc naar de andere te gaan)

WB My book
-Geen aan/uit switch (zeer nadeling vind ik dit)
-Aansluiting is smaller (hier moet ik dus telkens weer de kabels achter de pc uithalen om in de ander te stoppen) + is de kabel veels te kort. Laatste las ik ook in de reviews maar dat het zo kort was had geen idee.

Heb toch toch besloten om het te houden en het werkt wel ideaal omdat het sneller is dan de Freecom dus dit is wel goed.

Zit met een kleine puntje.

Is het verstandig om de WB My Book 750 GB FAT 32 te converten naar een NTFS? ik merk wel dat ie veel trager reageert zelfs bij het openen van een file.

Ik heb dit wel eerder gedaan met de Freecom maar het is alweer tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282347

waarom heb je van wd niet die netwerk harddisk gekocht? ik las daar vandeweek wat over, kun je vanaf allerlei plekken benaderen, ook buitenshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Anoniem: 246728 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:24:
Is het verstandig om de WB My Book 750 GB FAT 32 te converten naar een NTFS? ik merk wel dat ie veel trager reageert zelfs bij het openen van een file.
Je moet altijd ntfs gebruiken, ander kun je er geen files erop zetten groter dan 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Niemand een idee?
Tomovich schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:32:
Betreffende de Macpower Hydra 800+ lees ik het volgende:

1TB per HDD with a maximum of 2TB per volume *

Waarbij * wil zeggen:

* Maximum capacity for a single volume is 2TB. Larger volumes are split into two smaller volumes.

Wil dit dan zeggen dat wanneer ik 4 schijven van elk 1Tb in de behuizing stop en deze als RAID0 instel dat ik dan op de pc twee volumes zal zien staan?

[ Voor 20% gewijzigd door Tomovich op 22-02-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je überhaupt al via de hyperlink die ik eerder heb gegeven van de Hydra, gekeken in de online handleiding van de Hydra op de website van MacPower?

Bij mijn Hydra is een handleiding (versie 1.0) bijgevoegd die het volgende over volumes groter dan 2TB zegt:

"2TB Volume Switch
When the total capacity of the installed drives exceeds 2TB, the 2TB LED will light up. When the 2TB switch is set to B, volumes larger than 2TB will automatically be split into two smaller volumes (A+B / C+D). If your operating system supports volumes larger than 2TB (e.g. 64bit OS), setting the 2TB switch to A will create one large volume instead.".

Echter in de Hydra handleiding die op de website van MacPower staat (versie 1.3) is de laatste zin vervangen door: "Position A of the 2TB volume switch is currently not in use and it’s not possible to create and use volumes larger than 2TB.".

Ik heb 4 harde schijven van ieder 1TB in mijn Hydra zitten, en in Raid-0 werden er inderdaad 2 volumes van ieder 1,8TB aangemaakt, ongeacht de stand van de 2TB Volume Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Bedankt! Had het daar nog niet doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Hier trouwens een goede overzichtpagina met allerlei mooie kastjes:

http://www.mini-itx.com/store/?c=3#3988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 22:42
Ik heb een vraag wat betreft de USB aansluiting op mijn nieuwe externe HD. Deze heeft aan de computerzijde twee keer een USB aansluiting (een keer voor de data en een keer voor extra stroom). Nu is mijn vraag of het persé nodig is om deze beide aan te sluiten. De harde schijf werkt met een van de twee stekkers namelijk wel gewoon.

Ik heb via de search al gevonden dat dit nodig kan zijn omdat een USB poort niet altijd het vereiste aantal ampère kan leveren. Is het echter schadelijk voor de USB poort op mijn laptop of kan ik met een gerust hart dit zo gebruiken en is het enige wat me kan gebeuren dat de schijf te weinig stroom krijgt en dan misschien uit valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Heeft er iemand een idee? :)
jappas schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:53:
Ik heb een vraag wat betreft de USB aansluiting op mijn nieuwe externe HD. Deze heeft aan de computerzijde twee keer een USB aansluiting (een keer voor de data en een keer voor extra stroom). Nu is mijn vraag of het persé nodig is om deze beide aan te sluiten. De harde schijf werkt met een van de twee stekkers namelijk wel gewoon.

Ik heb via de search al gevonden dat dit nodig kan zijn omdat een USB poort niet altijd het vereiste aantal ampère kan leveren. Is het echter schadelijk voor de USB poort op mijn laptop of kan ik met een gerust hart dit zo gebruiken en is het enige wat me kan gebeuren dat de schijf te weinig stroom krijgt en dan misschien uit valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31
Als je harde schijf meer stroom nodig heeft dan zal deze waarschijnlijk niet goed starten. In het slechtste geval beschadig je echter wel een of meer componenten.

Aangezien je het al geprobeerd hebt is er niks meer aan de hand, het is het opspinnen dat zoveel stroom trekt , niet het gebruik. Vraag is echter, waarom zou je er maar 1 aansluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door Paul op 02-03-2009 13:03 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Omdat ik er anders een switch of hub tussen zou moeten hangen en die heb ik (nog) niet. Ik heb voor de rest de USB poorten al vol zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:51
jappas schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:53:

Hetgeen wat ik heb opgemerkt bij hdd's die niet kunnen draaien op een poort is dat deze gewoon niet opspinnen. Als ze dat wel doen werkt alles verder altijd. Dus als de harde schijf kan opspinnen met een usb kabel aangesloten denk ik niet dat het verder ook problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Laatst online: 30-11-2022
Bij de MyCom is de WD 1TB Elements Zwart voor 79,95 in de aanbieding. 19 Feb heb ik er online een besteld (0 op voorraad), maar nu heb ik nog steeds niks gehoord. Nog meer mensen in het zelfde schuitje?

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mickezzz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:05:
Bij de MyCom is de WD 1TB Elements Zwart voor 79,95 in de aanbieding. 19 Feb heb ik er online een besteld (0 op voorraad), maar nu heb ik nog steeds niks gehoord. Nog meer mensen in het zelfde schuitje?
Die prijs is niet meer actueel. Een aantal dagen later is de prijs omhoog gegaan naar Eur 89,95 en later is de prijs zelfs gestegen naar Eur 99,95 (huidige prijs).
Toen ik de eerste keer in de gaten kreeg dat de prijs bij MyCom aan het stijgen was, en dat er telkens geen voorraad was, ook niet in de winkels, heb ik twee stuks besteld bij 4Launch en had deze voor 85,- per stuk twee dagen later in huis.
De keuze voor een andere shop dan MyCom was tevens gebaseerd op het lezen van de (vaak negatieve) shopsurveys van MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51014

Een korte vraag, die op de afgelopen Professional Imaging beurs in Nieuwegein niet door LaCie beantwoord kon worden |:( Misschien dat hier ervaringsdeskundigen in de zaal zitten?

Mijn situatie:
Ik ben fotograaf en werk met een iMac (van nov '08). Die heeft echter maar 320GB hardeschijf, dus dat wil ik uit gaan breiden met een LaCie 2big Quadra 2TB. Deze wil ik dan in RAID-1 zetten, zodat m'n gegevens direct wat veiliger zijn. Ik wil 'm aansluiten op de FW800 poort van de iMac.

Vervolgens ga ik er dan mijn Lightroom bibliotheek opzetten. En tevens wat losse foto's. Vanaf de schijf worden dus de foto's bewerkt. De grootte van de foto's kan oplopen tot 8000x4000 pixels.

Mijn vraag:
In de folder van LaCie staat een tabelletje. Onder RAID-0 staan 5 sterren bij snelheid. Onder RAID-1 staan maar 2 sterren bij snelheid. Is deze snelheidvermindering een belemmering bij het bewerken van foto's? Ervan uitgaande dat ik 'm aansluit dmv FireWire 800 (dus 100 MB/sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:54
Ik denk dat je er sws op vooruit gaat omdat de meeste 3.5" 1TB schijven die je nu koopt sneller zijn als die interne 320GB die je nu gebruikt.

Raid0 is zeg maar 2x zo snel als 1 disk. Raid1 is even snel als 1 enkele disk (bij writes, reads zijn 2x zo snel).

Je zit dan nog wel met overhead. FW controller etc etc. Allemaal dingen die van invloed zijn op de snelheid.

[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 12-03-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, dus naar alle waarschijnlijkheid is firewire dan de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 11:07
Anoniem: 51014 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:08:
Mijn vraag:
In de folder van LaCie staat een tabelletje. Onder RAID-0 staan 5 sterren bij snelheid. Onder RAID-1 staan maar 2 sterren bij snelheid. Is deze snelheidvermindering een belemmering bij het bewerken van foto's? Ervan uitgaande dat ik 'm aansluit dmv FireWire 800 (dus 100 MB/sec).
Zie http://www.lacie.com/download/datasheet/2bigQuadra_en.pdf

USB2: 30-35 MB/s
FW400: 35-40 MB/s
FW800: 80-90 MB/s
eSata: 140-165 MB/s

Ik denk dat 80-90 MB/s heel aardig is. Dat is vergelijkbaar met een gemiddelde interne disk. Voordeel van FW is dat de CPU niet zoveel belasting krijg, in tegenstelling tot USB. eSata is vette pech voor de kabouters, niet mogelijk op een iMac.

[ Voor 37% gewijzigd door DaCoTa op 12-03-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je even een benchmarkje draait op je huidige interne schijf dan kun je die vergelijken met de (theoretische) Firewire 800 snelheid. Het lijkt me ook dat er wellicht ergens een onafhankelijke benchmark van die LaCie over FW800 op het net te vinden moet zijn.

Ik heb echter twijfels bij de opmerking dat je van RAID-1 met dubbele snelheid zou lezen.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaCoTa schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:02:
[...]

Zie http://www.lacie.com/download/datasheet/2bigQuadra_en.pdf

USB2: 30-35 MB/s
FW400: 35-40 MB/s
FW800: 80-90 MB/s
eSata: 140-165 MB/s

Ik denk dat 80-90 MB/s heel aardig is. Dat is vergelijkbaar met een gemiddelde interne disk. Voordeel van FW is dat de CPU niet zoveel belasting krijg, in tegenstelling tot USB. eSata is vette pech voor de kabouters, niet mogelijk op een iMac.
Die 80-90 MB/s lijkt me helemaal prima, maar het gaat mij juist om het verschil tussen RAID 1 en RAID 0. Wordt het dan bij RAID-1 40-45 MB/s? Of moet ik het niet zo zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

RAID-1 is een verhoudingsgewijs simpele RAID vorm die geen zware processor/controllereisen stelt. Via een eSATA verbinding zul je evt. een lichte performance penalty merken tussen geen RAID en RAID-1 maar als dat nog boven de FW800 doorvoercapaciteit blijft zul je er in principe niets van merken. Blijft het daar onder dan merk je evt. een (waarschijnlijk gering) verschil.

In dat lijstje gaan ze uit van een RAID-0 array in de behuizing waarmee de snelheden onder de eSATA verbinding dus in feite de maximum doorvoersnelheden van de gebruikte verbindingsinterfaces opgeven.

Maar stel dat je huidige schijf 50 MB/s geeft. Dan mag je er met grotere en snellere schijven verwachten alleen maar op vooruit te gaan. Vandaar mijn eerdere suggestie voor een benchmark van je huidige setup.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Oh ja... Ik zag dat ze max. burst rates gebruiken. Jij bent waarschijnlijk meer geïnteresseerd in sustained rates. Ik weet niet wat die zijn van FW800.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295016

Hey allemaal,
Ik heb een probleem met mn harde schijf. Niet zeker of ik hier op de goede plek ben, maar goed.
Mijn Lacie van 750Gb is ermee gekapt. De pc herkent hem niet meer. Als ik de kapel in de pc steek hoor ik wel de blieb maar verschijnt hij niet bij Deze Computer.. Weten jullie wat ik moet doen? De data is belangrijk voor mij.

Alvast heel erg bedankt,
Groeten, Alfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Anoniem: 295016 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:35:
Hey allemaal,
Ik heb een probleem met mn harde schijf. Niet zeker of ik hier op de goede plek ben, maar goed.
Mijn Lacie van 750Gb is ermee gekapt. De pc herkent hem niet meer. Als ik de kapel in de pc steek hoor ik wel de blieb maar verschijnt hij niet bij Deze Computer.. Weten jullie wat ik moet doen? De data is belangrijk voor mij.

Alvast heel erg bedankt,
Groeten, Alfred
1. Altijd backups maken.

2. Heb je hem al in een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:54
CaptJackSparrow schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:04:
Oh ja... Ik zag dat ze max. burst rates gebruiken. Jij bent waarschijnlijk meer geïnteresseerd in sustained rates. Ik weet niet wat die zijn van FW800.

8)
ok

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 295016 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:35:
Hey allemaal,

Mijn Lacie van 750Gb is ermee gekapt. De pc herkent hem niet meer. Als ik de kabel in de pc steek hoor ik wel de blieb maar verschijnt hij niet bij Deze Computer.. Weten jullie wat ik moet doen? De data is belangrijk voor mij.
Zoals gezegd aan andere PC proberen en ook voor de zekerheid een andere USB kabel proberen. Als ie het aan een andere PC ook niet doet kun je het best de externe behuizing openschroeven en de schijf eruit halen en direct aan een interne interface hangen. Als dat werkt dan is de behuizingelektronica of de voeding rot. Ik had het laatst ook weer met een Toshiba externe HD. Zit een Western Digital schijf in die het gewoon doet. Wel even met Data Lifeguard Diagnostics getest. Was OK. Laat er dus ook de eigen merk testsoftware van de HD fabrikant op los. Altijd zinvol.

In mijn ervaring gaan externe behuizingen sneller stuk dan harde schijven dus niet gewanhoopt.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Hallo

Ik ben van plan deze externe behuizing te kopen maar vraag me af als ik speciale RAID disks moet kopen om daar in te passen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Tomovich schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:16:
maar vraag me af als ik speciale RAID disks moet kopen om daar in te passen.
Ik zou die vraag aan de fabrikant stellen om echt zekerheid te verkrijgen over welke harde schijven met speciale RAID-eigenschappen wel en niet door de Fantec MR-35DUF ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Dit wordt leuk. Vandaag houden 3 voedingen van Diginote externe hd's ermee op. De hd's willen niet meer goed opspinnen. Ik heb gelukkig 1 extra voeding die nog nieuw is. Daar kan ik bevestigen dat hiermee de hd's weer reageren zoals het moet en leesbaar zijn in Windows.

Toch vind ik erg flauw dat een vrij stevige voeding (12V 2A / 5 V 2A ) en die niet eens erg warm wordt, maar toch nog slecht kan functioneren. Het is CS Power supply.

Wie herkent dit probleem met Diginote voedingen? :(
Ik ga kijken wie Diginotes maakt... ga ermee klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294164

Ik had een toshiba mobile drive

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/b/b178629.jpg

Na een week begon windows de schijf eruit te gooien bij het kijken van een film vanaf de hardeschijf of als ik iets kopieerde. Ik heb hem toen op 10 laptops geprobeerd en allemaal hetzelfde probleem, Toen ben ik terug na de winkel gegaan en heb ik een nieuwe gekregen. Deze werkte de eerste week ook goed maar daarna precies hetzelfde probleem. Daarna ben ik weer terug gegaan en heb ik een Freecom gekregen en sindsdien geen problemen meer. Voor mij niks meer van toshiba!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Anoniem: 294164 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:58:
Ik had een toshiba mobile drive

[afbeelding]

Na een week begon windows de schijf eruit te gooien bij het kijken van een film vanaf de hardeschijf of als ik iets kopieerde. Ik heb hem toen op 10 laptops geprobeerd en allemaal hetzelfde probleem, Toen ben ik terug na de winkel gegaan en heb ik een nieuwe gekregen. Deze werkte de eerste week ook goed maar daarna precies hetzelfde probleem. Daarna ben ik weer terug gegaan en heb ik een Freecom gekregen en sindsdien geen problemen meer. Voor mij niks meer van toshiba!
Lijkt op een 'power over USB' probleempje dan met die Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294164

Anoniem: 8733 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:29:
[...]

Lijkt op een 'power over USB' probleempje dan met die Toshiba.
Zou kunnen maar ben blij dat dit K*T ding de deur uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Deze al langsgeweest?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs[/]

Nu zie ik dat dit in het verkeerde topic staat. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 25-03-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:51
Heeft iemand ervaring met deze harde schijf? Hij is vanaf 1 april in de aanbieding bij de aldi, en de prijs is niet superhoog.
Specs:
• 1000 GB (1TB)
• eSATA en USB 2.0 aansluiting
• 16 MB cache
• hoogwaardige metalen behuizing
• plug & play
• incl. USB-kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb voor de aardigheid weer eens in 'de.alt.fan.aldi' gekeken. Bleek al weer elf maanden geleden te zijn dat ik daarin geneusd had.

Er zijn drie threads over deze schijf waarin de discussie doorloopt. Hier in Google Groups:

- Eerste. Met erg veel opinies maar weinig antwoorden.

- Tweede. Waarin de vraag daarom nogmaals herhaald wordt.

- Derde.

Ik zag dat iemand rapporteerde dat een 640GB schijf die hij enige tijd geleden bij Aldi had gehaald een Seagate schijf bevatte.

8)

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik ben op zoek naar een 1TB drive voor m'n Mac die een Firewire 800 poort heeft. Nu heb ik er 2 gevonden maar het probleem is dat ik er veel negatieve geluiden over hoor.

De keuze is op het moment tussen:

pricewatch: Seagate FreeAgent Desk for Mac 1TB
pricewatch: Western Digital My Book Studio WDH1Q10000 1TB

Heeft iemand hier persoonlijk ervaring met een van deze drives? Of heb je een ander voorstel? Het mag geen graf lelijk ding zijn ;)

Ik heb ook nog even gekeken naar een losse exclosure met FW800 maar de enige die ik in de pricewatch kon vinden is net zo duur als een volledige externe 1TB hdd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 02-06 21:40
Ik ben alweer een jaar in bezit van de My Book Studio Edition 1TB... Bevalt me prima eigenlijk. Ik zie dat de prijs inmiddels gehalveerd is :P Enige probleempje is dat eSATA niet altijd vlekkeloos werkt, maar dat ligt meer aan de ondersteuning van eSATA door windows dan aan deze schijf.

Ik gebruik hem op mijn HTPC via eSATA wat daar wel vlekkeloos werkt, op mijn eigen pc via Firewire 400 (wegens ontbreken van een 800 aansluiting op mijn pc). Werkt prima :)

De schijf haalt via eSATA iets van 70 a 80 mb/sec, via USB2.0 en FW400 zo'n 33 mb/sec met HD Tune. Tja, wat kan ik er nog meer over vertellen? Niks eigenlijk. Doet zijn ding, is niet gehorig (volgens mij zit er een Western Digitaal GreenPower schijf in) en ziet er leuk uit.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297494

ja of hier, deze hebben echt alles wat je maar kunt denken.
http://externe-harde-schijf.hardware.nl

kijk zelf maar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD91
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-02 09:02
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een behuizing voor 2 sata-hardeschijven van 2 TB in een raid 1 opstelling.
Dat is opzich niets speciaals maar ik zou deze behuizing graag willen aansluiten aan mijn pc via e-sata.

Ik heb dit hele forum doorgespit maar kwam eigenlijk maar 1 apparaat tegen:
http://www.mobile-harddis...ta-p-465.html?cPath=24_34
Heeft iemand (positieve) ervaring met dit beestje tot nu toe ben ik alleen negatieve ervaring tegengekomen

Als je een alternatief weet hoor ik het ook graag. En ohja het apparaat moet plug en play zijn ik hoef geen externe raid controllers in mijn pc of iets dergelijks.

Ben ik nou te veeleisend of bestaan dit soort producten gewoonweg niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
JD91 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:55:
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een behuizing voor 2 sata-hardeschijven van 2 TB in een raid 1 opstelling.
Dat is opzich niets speciaals maar ik zou deze behuizing graag willen aansluiten aan mijn pc via e-sata.

Ik heb dit hele forum doorgespit maar kwam eigenlijk maar 1 apparaat tegen:
http://www.mobile-harddis...ta-p-465.html?cPath=24_34
Heeft iemand (positieve) ervaring met dit beestje tot nu toe ben ik alleen negatieve ervaring tegengekomen

Als je een alternatief weet hoor ik het ook graag. En ohja het apparaat moet plug en play zijn ik hoef geen externe raid controllers in mijn pc of iets dergelijks.

Ben ik nou te veeleisend of bestaan dit soort producten gewoonweg niet :)
Eeeh, alleen maar negatieve ervaringen? Op de site zelf staan onder het product 9 zeer positieve reviews. Niet allemaal even nuttig maar in iedergeval niets negatiefs.

Qua alternatieven is het moeilijk. De meeste dual-bay behuizingen zijn NAS apparaten. Ik heb zelf ook zitten zoeken maar ik kwam ook niet erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD91
  • Laatst online: 09-02 09:02
Ja, inderdaad je hebt gelijk op de site staan 9 reviews alhoewel ik daar niet zo hebberig op ben. Ik beslis over een aantal maanden wel wat ik wil. Tot die tijd gewoon zorgen dat ik niet meer belangrijke data krijg dan nu al op mijn 2x 320 in raid 1 staat. De opzet van zo'n dual-bay DAS was dat ik eindelijk is een stille pc zou krijgen (2 x SSD) dat ik het apparaatje kon uitschakelen als ik de schijven niet nodig had.

Toch bedankt, blijf dit forum zeker volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:31

superwashandje

grofheid alom

Hallo heren (neem ik maar even aan),

Ik heb hier een 1tb externe harde schijf die via het netwerk en usb aangesproken moet kunnen worden. Nou is het het idee om bestanden vanuit een mac omgeving (op geloof ik een eigen netwerk) en windows omgeving hierop te backuppen, en deze vervolgens aan het netwerk te kunnen hangen om mensen op windows de bestanden aan te kunnen laten spreken.

Nou is mijn vraag of dit wel mogelijk is? kan een (externe) harde schijf onder windows en mac tegelijk werken? ik had laatst namelijk een schijf die op macs wel herkend werd maar niet op windows pc's, maar aangezien ik afgezien van een kleine basis geen ervaring met macs heb kan dat ook iets anders zijn geweest.

edit: deze schijf :P nieuws: Lacie introduceert nieuwe mediaserver met 1TB opslag

[ Voor 11% gewijzigd door superwashandje op 10-04-2009 14:27 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
In het principe werkt een FAT32 partition op beide systemen. NTFS werkt wel op een PC maar een Mac kan er niet naartoe schrijven. HFS+ is te gebruiken voor een Mac maar weer niet voor een Windows pc. FAT32 is de enige die wel op beide werkt maar het heeft wel het nadeel dat files niet groter dan 4GB kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 10:31

superwashandje

grofheid alom

de macs moeten er juist naartoe kunnen schrijven en het zullen vooral veel bestanden worden van een paar mb dus fat 32 moet wel lukken. bedankt en ik zal wel eens kijken wat het word.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Modbreak:Inmiddels is dit topic behoorlijk uit z'n kluiten gegroeid en is de startpost van 4 jaar geleden.

Heeft iemand interesse om een deel 2 te maken met up to date startpost? Zoja, DM/mail mij even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Ik ben op zoek naar een HDD docking station. Ik heb er meerdere gezien oa. die van Thermaltake ST0005U (USB2.0 / eSATA). Deze lijkt alleen in de VS te worden verkocht (op zich niet een groot probleem).

Heeft iemand ervaring hiermee? Of met een andere HDD docking station? (zag niet bijster veel entries).

Mijn eis is dat het sowieso eSATA heeft. Vraag me ook af hoe goed hotswapable (USB2.0/eSATA) en of Linux er ook mee overweg kan (vast wel).

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 14-04-2009 20:38 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235513

Misschien is dit iets voor je dan hoef je het niet te importeren ;)

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=890850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Prima dingen, die Sharkoons. Ik heb er eentje aan m'n pc hangen en eentje gedeeld aan een Popcornhour en Humax HD PVR om opnamen op te dumpen. Op e-sata onder win xp is het ding behoorlijk rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 5760 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:00:
[...]

Prima dingen, die Sharkoons. Ik heb er eentje aan m'n pc hangen en eentje gedeeld aan een Popcornhour en Humax HD PVR om opnamen op te dumpen. Op e-sata onder win xp is het ding behoorlijk rap.
Hoe zit het met het hotswapable gebeuren?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Graham schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:48:
[...]

Hoe zit het met het hotswapable gebeuren?
Hotswappen gaat niet. Ik heb dit tooltje in gebruik voor het unmounten van esata drives.
http://mysite.verizon.net...le/HotSwap!%204.5.0.0.ZIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 5760 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:37:
[...]

Hotswappen gaat niet. Ik heb dit tooltje in gebruik voor het unmounten van esata drives.
http://mysite.verizon.net...le/HotSwap!%204.5.0.0.ZIP
Top thx. Ik heb hem zojuist besteld....ben benieuwd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268992

Is dit een goede / vergelijkbare schijf om mijn huidige 80gb schijf te vervangen? Ik heb een medion akoya mini E1210.

Medion Drive - n- Go
320GB
2,5 inch
8mb buffer
????rpm
59,99 euro

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_17/OFF02.SHTML

Hij lijkt goedkoop en 3 jaar garantie is ook top. Ik kan alleen niks nuttigs vinden op internet. Op de medion site staat wel een "vergelijkbare" schijf, maar met andere foto, dus misschien ook andere specificaties.

Hoe is bijvoorbeeld het energieverbruik? Maakt het ding herrie? Waar moet ik in het algemeen nog meer opletten en wat is jullie mening over deze harde schijf.

Alvast bedankt voor de reply's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 00:04
Mijn laptop heeft een gecombineerde eSATA/USB aansluiting.
Nu ben ik op zoek naar een externe behuizing die ik daar op aan kan sluiten.
Dan haal ik wel de snelheid van eSATA maar hoef geen voedingsadapter meer mee te nemen voor de externe schijf.
Zoeken op het internet heeft weinig opgeleverd.
Het enige wat ik heb gevonden (bij Amazon) zijn 2 kabeltjes met zo'n aansluiting:
StarTech ESATAUSB3, 2 x eSATA/USB male met 0,9m kabel ertussen
en
StarTech ESATAUSBBO3, 1 x eSATA/USB male aan de ene kant en losse eSATA en USB (female) aan de andere kant met 0,9m kabel ertussen
Deze laatste maakt het mogelijk om een disk zonder combipoort aan te sluiten.
Mijn voorkeur gaat uit naar de meest nette oplossing maar met een gesplitste kabel zou ik ook al blij zijn.
Iemand enig idee of er al zoiets te koop is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Hallo Tweakers,

Graag zou ik wat advies willen omtrent een (1TB) netwerkschijf icm een Dell XPS1530 laptop.
De bedoeling is om deze als extra opslag aan mn router Dlink Dir635 te hangen en zodoende de
netwerkschijf dus draadloos kan gebruiken.
Welke netwerkschijven kunnen jullie me aanraden en welke aansluitingen zijn belangrijk, USB, e-Sata, LAN
enz. ?
Er is zoveel aanbod dat ik er zelf niet echt uitkom, dus jullie hulp is erg gewenst alvast bedankt.
gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298712

hallo,

ik heb een toshiba hard drive 3.5" met een geheugen van 500gb. alleen laatst is deze van mijn bureau afgevallen. Nu als ik hem aansluit op mijn laptop en hem aanzet start hij niet meer normaal op en maar een raar soort van haperend geluid, alsof hij niet kan/wil opstarten.
heeft iemand enig idee of dit probleem opgelost kan worden zonder dat alle gegevens op mijn externe harde schijf verloren gaan. Al mijn data en documenten staan namelijk op deze schijf.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Anoniem: 268992 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 03:16:
Is dit een goede / vergelijkbare schijf om mijn huidige 80gb schijf te vervangen? Ik heb een medion akoya mini E1210.

Medion Drive - n- Go
320GB
2,5 inch
8mb buffer
????rpm
59,99 euro
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar deze schijf, want ik moet binnen kort mijn vertrouwde laptop op repair sturen en een back-up van mij gegevens zou niet verkeerd zijn. En een externe hardeschijf is nooit weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 298712 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:16:
hallo,

ik heb een toshiba hard drive 3.5" met een geheugen van 500gb. alleen laatst is deze van mijn bureau afgevallen. Nu als ik hem aansluit op mijn laptop en hem aanzet start hij niet meer normaal op en maar een raar soort van haperend geluid, alsof hij niet kan/wil opstarten.
heeft iemand enig idee of dit probleem opgelost kan worden zonder dat alle gegevens op mijn externe harde schijf verloren gaan. Al mijn data en documenten staan namelijk op deze schijf.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft
Het lijkt er toch erg sterk op dat je hdd een mechanisch defect heeft, en de kans dat je dat nog kan gerepareerd krijgt lijkt me toch wel vrij klein.. Een waterkansje: Misschien kan je hdd even in de diepvries steken (luchtddicht wikkelen in een plastic zap) helpen om het toch weer draaiende te krijgen. Alles krimpt een beetje, waardoor een element dat geblokkeerd zat misschien weer genoeg speling krijgt om te starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133680

Ongetwijfeld een domme vraag, maar ik stel hem toch :-P

Ik heb vandaag een externe harde schijf gekocht, Western Digital, 640 gb met aparte stroomadaptor. Ik gebruik hem alleen als geheugenuitbreiding voor mijn pc, voor dingen die ik niet vaak nodig heb. Ik zal de schijf wellicht dus maar een paar keer per week gebruiken.

De stroom laat ik er constant op (kan niet goed bij de stekker), maar ik vroeg me af of het voor de duurzaamheid van het apparaat uitmaakt wat ik met de USB doe? Dus: is het beter voor de schijf hem gewoon constant ingeplugd te laten? Of toch beter hem alleen op de pc aan te sluiten als ik hem ook echt gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Anoniem: 133680 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:29:
Ongetwijfeld een domme vraag, maar ik stel hem toch :-P

Ik heb vandaag een externe harde schijf gekocht, Western Digital, 640 gb met aparte stroomadaptor. Ik gebruik hem alleen als geheugenuitbreiding voor mijn pc, voor dingen die ik niet vaak nodig heb. Ik zal de schijf wellicht dus maar een paar keer per week gebruiken.

De stroom laat ik er constant op (kan niet goed bij de stekker), maar ik vroeg me af of het voor de duurzaamheid van het apparaat uitmaakt wat ik met de USB doe? Dus: is het beter voor de schijf hem gewoon constant ingeplugd te laten? Of toch beter hem alleen op de pc aan te sluiten als ik hem ook echt gebruik?
Mag ik aannemen dat de schijf uit staat als de usb kabel niet is ingeplugd? WD schijven gaan toch automatisch aan en uit als je je computer aan/uit doet? Als je de usb kabel niet inplugt dan neem ik aan dat hij uit blijft. Zolang hij niet draait als je hem niet gebruikt kan er niet zo gek veel mis gaan. Is het misschien ook een optie om de stroomkabel gewoon achter uit de behuizing te trekken in plaats van het stopcontact? Veel makkelijker toch? Zolang je maar geen geleidende materialen in de buurt van de stekker plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133680

Moe_Szyslak schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:19:
[...]

Mag ik aannemen dat de schijf uit staat als de usb kabel niet is ingeplugd? WD schijven gaan toch automatisch aan en uit als je je computer aan/uit doet? Als je de usb kabel niet inplugt dan neem ik aan dat hij uit blijft. Zolang hij niet draait als je hem niet gebruikt kan er niet zo gek veel mis gaan. Is het misschien ook een optie om de stroomkabel gewoon achter uit de behuizing te trekken in plaats van het stopcontact? Veel makkelijker toch? Zolang je maar geen geleidende materialen in de buurt van de stekker plaatst.
De schijf gaat inderdaad automatisch uit als de pc uit gaat, maar de pc staat hier over het algemeen alleen 's nachts uit. Wanneer ik de usb niet inplug blijft hij inderdaad ook uit.

Vraag ik dus vooral of het voor de duurzaamheid uitmaakt als hij overdag constant aan blijft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 19:46
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe externe HD voor mijn Macbook

Het liefste een Western Digital maar mijn vraag is ... zijn er ook 1TB schijven zonder AC Power aansluiting, dus USB powered aansluitingen van bijvoorbeeld MyBook?

Heb deze kunnen vinden maar wil even confirmatie dat deze ook echt via USB powered is:

http://www.mycom.nl/Produ...k%20MAC/225331.aspx#Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
AaiGht schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:39:
Heb deze kunnen vinden maar wil even confirmatie dat deze ook echt via USB powered is:

http://www.mycom.nl/Produ...k%20MAC/225331.aspx#Specs
Hoogst waarschijnlijk NIET

http://store.apple.com/ca...MTY1NDA0Nw&mco=NDQxNzY5Mw
What’s in the box?

* Western Digital My Book hard drive
* USB 2.0 cable
* AC power adapter
* Quick install guide
En het feit dat het een 3,5 inch drive is. Die is niet zuinig genoeg voor USB powered.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 19:46
ok bedankt, vond het al beetje raar vandaar dat ik het ff wou checken =)

dan ga ik maar gewoon voor de WD MyBook Essential Edition 1TB aangezien die Mac editie niet heel erg speciaal is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Laatst online: 02-06 16:21
Anoniem: 133680 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:38:
[...]

De schijf gaat inderdaad automatisch uit als de pc uit gaat, maar de pc staat hier over het algemeen alleen 's nachts uit. Wanneer ik de usb niet inplug blijft hij inderdaad ook uit.

Vraag ik dus vooral of het voor de duurzaamheid uitmaakt als hij overdag constant aan blijft staan...
Ik heb ook een aanvullende vraag voor wat betreft dit punt.
Ik heb een server staan (MAC-mini) waar ik graag een WD Mybook van 2TB op wil aansluiten. Het is niet nodig dat deze schijf 24/7 staat te loeien. Maar ik wil hem ook niet handmatig aansluiten als ik hem nodig heb. Gaat deze schijf automatisch in een soort 'stand-by' modus als hij een tijdje niet wordt gebruikt? En wanneer ik data wil aanspreken, spingt de schijf dan automatisch weer aan?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
CaptJackSparrow schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:14:
[...]

Zoals gezegd aan andere PC proberen en ook voor de zekerheid een andere USB kabel proberen. Als ie het aan een andere PC ook niet doet kun je het best de externe behuizing openschroeven en de schijf eruit halen en direct aan een interne interface hangen. Als dat werkt dan is de behuizingelektronica of de voeding rot. Ik had het laatst ook weer met een Toshiba externe HD. Zit een Western Digital schijf in die het gewoon doet. Wel even met Data Lifeguard Diagnostics getest. Was OK. Laat er dus ook de eigen merk testsoftware van de HD fabrikant op los. Altijd zinvol.

In mijn ervaring gaan externe behuizingen sneller stuk dan harde schijven dus niet gewanhoopt.

8)
idd, ik heb ook een toshiba ext 160gb usbdisk die niet meer werkte. en via een usb adapter werkte de disk zonder behuizing nog wel. maar heb hem ook intern geprobeerd en dan gaf ie weer SMART status BAD - kon niet lezen. later weer via de usb leest ie em weer wel uit.

heel veel ext behuizingen incl disk gaan redelijk snel kapot terwijl de disk zelf dan nog goed is. ook mijn ervaring inmiddels... erv: Toshiba (wd caviar disk) en maxtor (seagate disk).
de maxtor doet het nog wel extern maar koppelt zichzelf regelmatig spontaan af en vooral na een reboot. is bekendprobleem. schijnt aan de behuizingsvoedingsaansl/printplaat te liggen.

als je de ext disk openmaakt, vervalt de garantie, dat wel.
er zijn adapters,bv van conceptronic, waarmee je een ide disk , bv v/h external, aan de usb pooort hangt (ook met een voedingsadapter). ca 21 euro.

als de disk intern niet uitleest, probere zon usb adapter, en de software GetDataBack. (trial)
die software herkent aangesloten disks vaak nog wel terwijl windows dat standaard niet meer doet. daarna kun je de data ervan backuppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 03-06 08:32
Beste Tweakers

Ik wil langs deze weg toch even mijn laatste ervaring(en) met mijn Synology DS107 delen.

Gelet op het feit dat er een aangekondigde stroomonderbreking zou plaatsvinden in mijn straat op dinsdag 16/06 had ik de avond voordien de Synology uitgeschakeld via de DSM 2.1. Eenmaal ik visueel geconstateerd had dat de Synology volledig uit was en geen enkele LED nog brandde, trok ik vakkundig de stekker uit. Zodoende zou een 'power surge' of een verkeerde doorvoer van voltage door de werkzaamheden de Synology niet aantasten. Dit hele proces gebeurde dus de avond voordien omstreeks 20u. O+

De volgende dag kwam ik na 17u thuis en waren de werken in de straat achter de rug. Ik merkte dat er terug electriciteit was en stak de stroomkabel van de Synology terug in het stopcontact.
Na wat gepink van de blauwe LED en enkele ogenblikken erna een korte *biep* kreeg ik bevestiging dat de Synology terug in leven was gebracht. Toch even checken of ik kon inloggen op de DSM 2.1 en ja hoor, geen vuiltje aan de lucht. We spreken van een opstartmoment rond 17u30. O+

Echter beginnen de problemen twee uur later, omstreeks 19u30 tracht ik via mijn laptop toegang te krijgen tot enkele bestanden op de Synology, echter zonder succes. Vervolgens tracht ik via IE8 de DSM 2.1 aan te spreken maar krijg ik een foutmelding op het scherm van IE8= Alas....server error....
Een zoektocht op Google resulteerde in amper een vage bewoording dat de server een fout had, dus ga ik een kijkje nemen naar de status-LEDs van de Synology. En ja hoor, de bovenste STATUS-LED pinkt onophoudelijk groen/oranje. Hier klopt iets niet! :(

Na wat Google-en en zoeken op de FAQ van de Synology-website kom ik tot de vreselijke conclusie dat de harde schijf wel eens een crashke zou gedaan hebben. In volle paniek dat mijn 1TB WD Green harde schijf de eeuwige jachtvelden zou opgezocht hebben bel ik naar de helpdesk van Synology. Niet doen dus hé, want je belt eigenlijk in op een Taiwanees nummer (hoge telefoonkosten!!!). Een e-mailtje sturen leek me eenvoudiger maar verhielp mijn soelaas en vrees voor verlies van data niet. Want wanneer ik de Synology Assistant opende vond deze wel mijn Synology in het netwerk maar bood mij dus wel aan om een nieuwe firmware te installeren omdat deze klaarblijkelijk ontbrak. De waarschuwing dat alle data op de harde schijf zou verwijderd worden, weerhield me toch wel om deze actie te ondernemen. :+

Een oplossing die vandaag door Synology werd aangeboden per e-mail en welke ik ook op het internet terugvond, was om de harde schijf uit de Synology te halen en vervolgens in een desktop-PC te backupen en via de smart-tools van WD te laten scannen. :'(

Echter omdat ik geen desktop-PC in de buurt had, heb ik een veel simpeler oplossing gevonden:
éénmaal de stroomkabel uit de Synology trekken en achteraan op het reset-knopje indrukken.
Vervolgens was de blauwe LED continue aan het pinken en kon ik via de Synology Assistant zien dat de harde schijf geïnitialiseerd werd. En ja hoor, na een goeie 20 minuten kon ik weer perfect inloggen op de DSM 2.1 en al mijn bestanden stonden nog erop. _/-\o_

Wellicht had de lange stroompanne en gebrek aan continue stroom voor de Synology, de flashgeheugens gewist en kon ie niet meer opstarten hierdoor.

Nu vraag ik me toch af of ik niet beter een externe SATA harde schijf zou aankopen om de Synology nog 'ns apart te backuppen >:)

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 10:20
Ik wil graag mijn ervaringen delen over de Macpower Taurus Raid II.
Ik heb deze two bay case gekocht om al mijn data op te zetten, op twee Samsung Ecogreens 1TB in Raid 1, zodat ik effectief 1TB aan opslagruimte heb. Voor mij meer dan genoeg. In mijn pc komt een Vertex SSD, omdat ik graag een stille pc wil.
Helaas kan ik de Macpower Taurus niet te dicht in de buurt van mijn pc zetten want het fannetje wat erin zit maakt een Takkeherrie!!! Iedereen zijt gewaarschuwd!
Verder is het wel een leuke case, redelijk duur (~120E), ziet er mooi uit. Helaas moet ik een lange firewire kabel kopen zodat ik m in een kast kan zetten, want dit gezoem kan ik niet aan..

[ Voor 14% gewijzigd door bas-r op 17-06-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43149

Bestaat er zoiets als een extern enclosure met binnenin sata en ide en extern een usb en esate aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Zoiets als deze of deze?

[ Voor 20% gewijzigd door Moe_Szyslak op 24-06-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja zoiets.
Ik dacht zoiets te vinden bij gekendere merken als icy box. Maar niet direkt iets gezien daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
bas r schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:32:
Ik wil graag mijn ervaringen delen over de Macpower Taurus Raid II.
Ik heb deze two bay case gekocht om al mijn data op te zetten, op twee Samsung Ecogreens 1TB in Raid 1, zodat ik effectief 1TB aan opslagruimte heb. Voor mij meer dan genoeg. In mijn pc komt een Vertex SSD, omdat ik graag een stille pc wil.
Helaas kan ik de Macpower Taurus niet te dicht in de buurt van mijn pc zetten want het fannetje wat erin zit maakt een Takkeherrie!!! Iedereen zijt gewaarschuwd!
Verder is het wel een leuke case, redelijk duur (~120E), ziet er mooi uit. Helaas moet ik een lange firewire kabel kopen zodat ik m in een kast kan zetten, want dit gezoem kan ik niet aan..
Ik gebruik de MacPower Taurus II enclosure ook en inderdaad maakt dat fannetje een hoop herrie. Dit is echter eenvoudig op te lossen door er een Zalman FanMate tussen te zetten. Ik had dat ook gedaan maar omdat mijn Taurus nu in de meterkast staat is het niet meer nodig.

In mijn geval maken de 2 in de Taurus geplaatste Seagate Barracuda 1TB 7200.10's echter meer herrie dan het fannetje. Het frapante is dat de Macpower Hydra (raid enclosure met 4 hdd's) die ernaast staat met 4 WD Green Power 1TB aan boord minder geluid produceert dan de Taurus. Ik ga voor de Taurus ook maar eens 2 van deze WD's aanschaffen. De Barracuda's blijven wel bijzonder koel in de Taurus (draaien bij mij 24/7) en dat is denk ik te danken aan het mooie ontwerp van de Taurus (geheel van alu).

Zowel de MacPower Taurus als de MacPower Hydra van harte aanbevolen aan iedereen die een externe raid-behuizing zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43149 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:34:
[...]

ja zoiets.
Ik dacht zoiets te vinden bij gekendere merken als icy box. Maar niet direkt iets gezien daar.
ikzelf zou deze wel willen maar ze is nergens te krijgen en op de link die ik gevonden heb daar verzenden ze niet naar europa
deze schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een E-Sata behuizing, met 1 belangrijke voorwaarde: de schijf die erin komt moet zichzelf uitschakelen als ik de PC uitschakel (en in sleep-mode als ik de pc in slaapstand zet). Ik dacht dat ze dit allemaal wel standaard zouden doen, maar ik dacht ik check dit toch ff bij Sharkoon. Ik kreeg een mail terug dat de schijf niet vanzelf uitgaat en je de aan/uit schakelaar moet gebruiken op het ding zelf :(.

Mijn vraag: is dit dus inderdaad een extra feature die de behuizing moet hebben, en welke merken/types ondersteunen wel automatisch uitschakelen met de pc?

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Beste gebruikers van dit forum,

Ik heb een klein probleempje met een externe hardeschijf en ik dacht laat ik het hier posten en niet een appart draadje maken.

Ik heb een externe hardeschijf van toshiba met 320 gb geheugen, externe voeding, USB2.0 en aluminium behuizing. Er zit een WD schijf in.

Ik was een mapje aan het openen op de hardeschijf toen hij opeens stopte met lezen, sindsdien gaat het lichtje wel aan van de behuizing maar reageert de schijf niet meer. Ik heb in een paar reacties gelezen dat het goed kan zijn dat de behuizing stuk is en de schijf zelf niet. Het enige probleem is dat ik alleen een laptop heb en geen Tower PC, dus ik kan niet snel even de schijf uit de behuizing halen en toevoegen aan de PC.

Is er een mannier om via de laptop de schijf direct te lezen, en zo ja wat heb ik daar voor nodig? Of is de enige oplossing echt de schijf in een tower te zetten?

Alvast bedankt voor de reacties.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:26
illstid schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:19:
Beste gebruikers van dit forum,

Ik heb een klein probleempje met een externe hardeschijf en ik dacht laat ik het hier posten en niet een appart draadje maken.

Ik heb een externe hardeschijf van toshiba met 320 gb geheugen, externe voeding, USB2.0 en aluminium behuizing. Er zit een WD schijf in.

Ik was een mapje aan het openen op de hardeschijf toen hij opeens stopte met lezen, sindsdien gaat het lichtje wel aan van de behuizing maar reageert de schijf niet meer. Ik heb in een paar reacties gelezen dat het goed kan zijn dat de behuizing stuk is en de schijf zelf niet. Het enige probleem is dat ik alleen een laptop heb en geen Tower PC, dus ik kan niet snel even de schijf uit de behuizing halen en toevoegen aan de PC.

Is er een mannier om via de laptop de schijf direct te lezen, en zo ja wat heb ik daar voor nodig? Of is de enige oplossing echt de schijf in een tower te zetten?

Alvast bedankt voor de reacties.
Zonder tower heb je bij een defecte behuizing denk ik een paar opties, die allemaal op hetzelfde neer komen.
Een andere externe behuizing halen, en de schijf over plaatsen. link
Een docking station halen voor de schijf in de defecte externe behuizing.link
Toch iemand met een tower versieren. (PC winkel?)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• smvs
  • Niet online
Xiquena schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:42:
Is er ook iemand die ervaring heeft met Verbatim? Ik heb een 500GB USB2 Verbatim gekocht bij Opus voor 109 Euro. Ben er op het eerste gezicht erg tevreden over. Erg stil en er zit een aan/uit knop op.
Verder iemand ervaring met het bijgeleverde software pakket Bounceback Express van CMS?
Ik heb de Verbatim van 1.5 TB die nu in de aanbieding is (voor 99 euro) bij Computerland/Paradigit. Ook deze is stil en er zit een aan/uit knop op. De schijf die er in zit is een Samsung. De enige minpunten die ik vooralsnog kan bedenken is dat de bijgeleverde USB kabel erg kort is (minder dan 50 cm), 2 jaar garantie niet enorm lang is en dat hij alleen USB heeft en geen E-SATA. Maar goed, dat is om te zeuren. Voor de prijs is dit een goede deal.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
smvs schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:25:
[...]

Ik heb de Verbatim van 1.5 TB die nu in de aanbieding is (voor 99 euro) bij Computerland/Paradigit. Ook deze is stil en er zit een aan/uit knop op. De schijf die er in zit is een Samsung. De enige minpunten die ik vooralsnog kan bedenken is dat de bijgeleverde USB kabel erg kort is (minder dan 50 cm), 2 jaar garantie niet enorm lang is en dat hij alleen USB heeft en geen E-SATA. Maar goed, dat is om te zeuren. Voor de prijs is dit een goede deal.
ik zit te denken aan de versie met E-SATA. Deze is nog niet leverbaar zover ik kan zien (http://azerty.nl/8-858-22...external-hard-drive-.html).

Kun jij aangeven of jouw versie vanzelf aan/uit gaat als je de pc aan/uit zet?

[ Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 24-09-2009 14:13 ]

• smvs
  • Niet online
draakhoofd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:11:
[...]
ik zit te denken aan de versie met E-SATA. Deze is nog niet leverbaar zover ik kan zien (http://azerty.nl/8-858-22...external-hard-drive-.html).

Kun jij aangeven of jouw versie vanzelf aan/uit gaat als je de pc aan/uit zet?
Pc uit zei je? Dit is wel tweakers.net hè ;)

Ik heb het even getest. Ik wist helemaal niet dat sommige schijven dat deden, maar hij gaat idd uit. Dan verbruikt hij echter nog altijd 4 watt aldus mijn Cresta wattagemeter (aan: 7 watt). Als ik mijn PC weer aan zet dan spint de schijf nog tijdens de bios fase weer aan. Als Windows XP opstart gaat hij weer uit en later spint hij weer op. Beetje vaag.

Of de E-SATA versie zo bijzonder is is de vraag voor dat geld. Je hebt immers voor 90 euro een losse SATA schijf en een E-SATA behuizing heb je voor 25 euro. (pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" eSATA Black) Naast dat dit goedkoper is heb je op een losse schijf ook een jaar extra garantie.

- - -

Mycom heeft nu trouwens een 1.5 TB Samsung in de aanbieding. (alleen USB). Deze is alleen via de Pricewatch te zien op de Mycom site. http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick De Samsung heeft als voordeel dat er 3 ipv 2 jaar garantie op zit. (de garantie is niet zichtbaar bij Mycom maar bij o.a. 4Launch heeft de Samsung 3 jaar garantie)

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 24-09-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen maar niet gevonden wat ik zocht, maar het kan ook zijn dat ik er overheen lees.

Ik zoek een brueau houder waarin je makkelijk je SATA disks kunt wisselen. Deze heeft een UB aansluiting en je disk staat er verticaal in.
Deze wil ik gebruiken om snel even een disk te bekijken/wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:26
i2Paq schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:53:
Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen maar niet gevonden wat ik zocht, maar het kan ook zijn dat ik er overheen lees.

Ik zoek een brueau houder waarin je makkelijk je SATA disks kunt wisselen. Deze heeft een UB aansluiting en je disk staat er verticaal in.
Deze wil ik gebruiken om snel even een disk te bekijken/wisselen.
U bedoelt zoiets? Dit staat volgens mij gewoon beschreven in het topic maar met de sleutelwoorden sata, docking, harde schijf kun je een eind komen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

smvs schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:47:
[...]

Pc uit zei je? Dit is wel tweakers.net hè ;)

- - -

Mycom heeft nu trouwens een 1.5 TB Samsung in de aanbieding. (alleen USB). Deze is alleen via de Pricewatch te zien op de Mycom site. http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick De Samsung heeft als voordeel dat er 3 ipv 2 jaar garantie op zit. (de garantie is niet zichtbaar bij Mycom maar bij o.a. 4Launch heeft de Samsung 3 jaar garantie)
Niet alleen MYCOM. Informatique ook
http://www.hardware.info/...tation_15TB_HXDU015EBA62/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 09:28
Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke externe HDD, met rond de 500gb opslagcapaciteit.

Nu vind ik die van Western Digital erg mooi qua design, maar ik kom er niet welke nou de beste is.
Je heb blijkbaar de passport 1 versie, de 2, en de elite.

De nog grotere versies van 1TB en hoger zijn niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ JB
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2018
Als het goed is, is alleen de meest recente versie nog leverbaar. Praktisch het enige verschil is het uiterlijk.
De paspoort is inderdaad een (zeer) kleine schijf van een prima merk.

Wat betreft mijn ervaringen met externe schijven...
Ik heb een hele boel Western Digital MyBooks (1x Essential 320GB, 1x Premium 320GB, 1x Premium II met 2x 500GB, 3 stuks Elements tussen 1TB en 1,5TB) ook op een kantoor waar ik werk hadden we een Premium 500GB. Alle modellen zijn oude stijl.
De schijven doen het prima, nog altijd geen problemen, met uitzondering van beide Premiums (niet de RAID-versie): die zijn beiden rondom de datum van het aflopen van hun garantie gestorven. In beiden gevallen was het niet zozeer de behuizing, maar de interne schijf. De overige schijven draaien nog als een zonnetje, zelfs met veelvuldig overal naartoe nemen.

Ook heb ik ervaring met meerdere Lacie Porsche schijven... Geen van alleen heeft het overleefd en dat allemaal in ca. 2 jaar. Het zijn leuke dingen voor periodieke backup en daarna weer opbergen (van de stroom af), maar daarmee is alles gezegd. Ook heeft mijn vader laatst een Lacie Networkspace gekocht: ook drama. Hij draait wel, maar de snelheid is bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Hoeveel jaar garantie is normaal op een externe HD?

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 10-02-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Je moet contact zoeken met de winkel waar je de schijf gekocht hebt. Daarmee heb je een koopovereenkomst, niet met Toshiba. En ze mogen je ook niet zomaar doorsturen naar Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04
Ik ben nog niemand tegengekomen die een Platinum Mydrive heeft. Ik zocht gelopen weekend een externe 2,5 ich schijf van 500 GB. Ik kwam diverse soorten tegen maar vond de prijs van 85 a 90 euro wat teveel. Nu zag ik onderstaande Platinum voor 70 euro.
Ik heb het apparaatje aanschaft en hij bevalt prima. De snelheden zijn prima (lezen/schrijven ongeveer 25 MB/s). Nu hij aan mijn NAS zit voor backupdoeleinden haalt hij bij lange na die snelheden niet, maar dat ligt aan mijn NAS.

Ik vind hem een erg mooi uiterlijk hebben. Ik weet niet wat voor schijf er zelf in de behuizing zit

Afbeeldingslocatie: http://i.podbij.pl/static/product_images/plat1_t_w379_h352.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 10-02-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft iemand ervaring met deze dual-disk enclosure welke door verschillende merken wordt verkocht:

http://www.heisei.com.tw/...I/datasheet/HEU-381SI.pdf

Ik kan er heel weinig over vinden maar hij kost niet heel veel en is wel interessant voor backups in RAID1.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:33

Fiber

Beaches are for storming.

Iemand ervaring met een portable Medion 500 GB externe 2.5" schijf, Drive-n-go?

8 MB cache, is dat veel? weinig? normaal? Of boeit eigenlijk niet, doet er niet toe?

3 jaar garantie klinkt wel weer goed, prijs is ook netjes, vergeleken met de PW.

http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_17/OFF02.SHTML

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Fiber schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 01:56:
Iemand ervaring met een portable Medion 500 GB externe 2.5" schijf, Drive-n-go?

8 MB cache, is dat veel? weinig? normaal? Of boeit eigenlijk niet, doet er niet toe?

3 jaar garantie klinkt wel weer goed, prijs is ook netjes, vergeleken met de PW.

http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_17/OFF02.SHTML
Voor een interne HDD zou 8MB inderdaad vrij weinig zijn, maar omdat je door USB 2.0 keihard begrensd wordt in snelheid maakt dat uiteindelijk vrijwel niets uit.

Wat prijs betreft, uit de PW :) :
pricewatch: Western Digital Elements Desktop 500GB Zwart
Dus dat kan nog wel goedkoper hoor. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:33

Fiber

Beaches are for storming.

Ghost Dog schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:27:
.........
Wat prijs betreft, uit de PW :) :
pricewatch: Western Digital Elements Desktop 500GB Zwart
Dus dat kan nog wel goedkoper hoor. ;)
Die had ik wel gezien maar is niet vergelijkbaar, dat is een 3,5" desktop exemplaar.....
De Drive-n-go is dacht ik meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld deze:
http://tweakers.net/price...4497;253769;245978;238415

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Laatst online: 29-07-2022

T-Rhidon

Move IT ;)

volgende week bij onze aldi, alleen bij onze apart blaadje gehad 3,5 inch 1,5 TB dan voor maar 50 euro.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Fiber schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:21:
[...]

Die had ik wel gezien maar is niet vergelijkbaar, dat is een 3,5" desktop exemplaar.....
De Drive-n-go is dacht ik meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld deze:
http://tweakers.net/price...4497;253769;245978;238415
Ow verdomd, had over 2.5" heen gelezen. 8)7 |:(

Deze dan: pricewatch: Samsung G2 Portable 500GB Zwart?

(Ik zie in elk geval aardig wat externe HDD's van 500GB van rond de €65. :))

[ Voor 24% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Laatst online: 09:20
Beste Mensen,

ik ben van plan om een externe HD aan te schaffen van 2,5".

mijn eis is dat deze 1TB groot is. ik weet dan zeker dat ik een hele lange tijd vooruit kan. zelfs met de data van mijn vorige PC heb ik dan nog ruim voldoende over. Nu was ik benieuwd naar de mogelijkheden.. In het apple topic werd mij aangeraden om een Mercury el Elite al Pro Mini case te nemen in combinatie met een eigen gekochte harde schijf.

deze combinatie komt neer op om en nabij 250 euro.

Nu heb ik de Western Digital Passports gezien, die zijn qua prijs wat gunstiger. Voor 155 euro heb ik een harde schijf van 1TB gezien.

Wat zijn echte voordelen van de mercury elite tov andere externe harde schijven? Is die firewire aansluiting echt een pluspunt, of valt het eigenlijk te verwaarlozen, en kan ik beter een schijf uit die klasse nemen als ik een echte tweaker ben en alles om performance geef.

Waar ik mijn schijf vooral voor ga gebruiken: opslag van voornamelijk Muziek en wat films. Af en toe zal er misschien wel een video gaan renderen, maar verder géén speciale dingen.

Wie o wie kan het een en ander op een rijtje zetten voor mij?

Groetjes,
reAaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
is er niemand die hier een mooi antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Voor extern zou ik als het kan toch eerder voor eSATA gaan, omdat je dan gewoon met de volle snelheid kan overpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Ghost Dog schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:08:
Voor extern zou ik als het kan toch eerder voor eSATA gaan, omdat je dan gewoon met de volle snelheid kan overpompen.
Oké, maar in een review kwam naar voren dat eSata en firewire 800 nauwelijks verschilden qua prestaties. Denk dat ik 't dan gewoon via firewire 800 aansluit. Het is wel een prijskaartje, mja dat is omdat de 1TB 2,5" schijven pas net nieuw zijn. Ik denk wel dat ik deze behuizing haal icm een Western Digital 1TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

reAaa schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:28:
[...]

Oké, maar in een review kwam naar voren dat eSata en firewire 800 nauwelijks verschilden qua prestaties. Denk dat ik 't dan gewoon via firewire 800 aansluit. Het is wel een prijskaartje, mja dat is omdat de 1TB 2,5" schijven pas net nieuw zijn. Ik denk wel dat ik deze behuizing haal icm een Western Digital 1TB schijf.
Tja, als je per se 1TB 2.5" wil heb je (nog) niet echt keus, aangezien deze dan inderdaad de enige optie is. :P
Maar waarom niet een simpele externe 2.5" behuizing met eSATA, zoals deze, of deze als je ook USB 2.0 wil?

Dat scheelt toch al weer een paar tientjes, en is met eSATA nog sneller ook. :)

toevoeging:
FW-800 haalt maximaal 100MB/s, terwijl (e)SATA maximaal 300MB/s doet. Aangezien snelle HDD's (en dat zijn HDD's van 1TB ook wel, aangezien ze een hoge datadichtheid hebben) sequentiëel makkelijk meer dan 100MB/s halen (120-150MB/s), zou ik eSATA boven FW verkiezen, USB 3.0 boven FW, en FW weer boven USB 2.0.

[ Voor 15% gewijzigd door Ghost Dog op 20-05-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 21:28
Hallo,

Mijn pc heeft het onlangs begeven en voordat ik hem binnen breng zou ik toch even mijn hd wille backuppe. Kheb jammer genoeg geen andere pc waar ik hem vlug kan in doen dus denk ik dat zo'n behuizing de beste optie is. Iemand een aanrader welke ik zou kopen? Het moet niets speciaal zijn, gewoon plug & play... maar met toch een degelijk voeding, geen sweex rommel. De hd is een samsung sp2504c (klassieke SATA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joth
  • Laatst online: 05-06-2024
Stel je hebt een 1TB externe harde schijf en je zet er wel heel veel "kleine" files op (MP3's, foto's, ...) zeg een 300.000 files verdeelt in verschillenden folders. Is het dan een goed idee ifv performatie om de disk als 1 geheel te houden of zou je ze best partitioneren, zodat je het aantal files per partie beperkt.

Is dit anders in het geval van FAT32 en NTFS?

Iemand ervaring mee?
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics