www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Hmm... dat lukt bij mijn horloge niet. Ik heb een helemaal mechanische Omega, dus mijn wijzers verspringen niet maar 'glijden' meer (naja... springen 8x per seconde)... ik zou dus in theorie een kromme wijzer moeten zien op de scanner. Morgen eens uitproberen...Nls87 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:59:
[...]
Na dit gelezen te hebben werd ik nieuwsgierig wat voor effect dat zou hebben, dus ik heb m'n scanner uit de kast gehaald en ben het maar gewoon gaan uitproberen. Ik had eerst de scanner op 300DPI gezet maar de leeskop bewoog nog te snel om enig effect te zien (de wijzer was slechts 1 keer gebroken. Daarna heb ik het op 600DPI geprobeerd en dat gaf wel een aardig effect, wat ik jullie niet wil onthouden
[afbeelding]
Het gaat vooral om de snelheid van de scan. Bij mij versprong hij net 1 seconde met een quartz horloge op een epson 1200photo. Daarnaast is de plaats van de wijzer belangrijk rond de 9 uur gaat hij tegen de scanrichting in en zie je meer snelheidVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:59:
[...]
Hmm... dat lukt bij mijn horloge niet. Ik heb een helemaal mechanische Omega, dus mijn wijzers verspringen niet maar 'glijden' meer (naja... springen 8x per seconde)... ik zou dus in theorie een kromme wijzer moeten zien op de scanner. Morgen eens uitproberen...
Even uitgeprobeerd en ja hoor, met een omega krijg je een kromme wijzer:

Is dit nu een tijd-ruimte kromming?
[ Voor 23% gewijzigd door wiewatwaar op 06-04-2005 17:18 ]
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

F 32
S 4"
ISO 100
Tijd -> Klok
Tijd -> Beweging
Opmerkingen/Commentaar?
Edit: Zie net op een andere monitor dat er nog een vlekje bovenin zit, wat wil je met F32
[ Voor 30% gewijzigd door Impry op 06-04-2005 13:00 ]
Nou meer een vraag, wat heb je hier gedaan? Tijdens de belichting uitgezoomd of zie ik dat verkeerd? Wat is je camera?Impry schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:26:
Mijn eerste poging:
[afbeelding]
Opmerkingen/Commentaar?
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Camera is een Canon eos 10D met een 70-200 F4 lens. Heb tijdens heb belichten (4 sec. dus) geleidelijk uitgezoomdJeronimo78 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:32:
[...]
Nou meer een vraag, wat heb je hier gedaan? Tijdens de belichting uitgezoomd of zie ik dat verkeerd? Wat is je camera?

Het heeft in ieder geval meer dynamiek dan een bewegende secondewijzer.
Ik heb een jaar of vijftien geleden al eens een vergelijkbare zwart-wit opname gemaakt met een supergroothoek onder een strakblauwe hemel. Die was beter maar daar kan ik nu niks mee. Mijn F707 gaat maar tot een equivalent van 38mm. Vandaar dat ik nu maar in de telestand geschoten heb.
Verwijderd
Verwijderd
Je foto straalt het 'vergaan met de tijd' uit en spreekt me erg aan.
Zelf ook een foto gemaakt en bewerkt met ps. Camera: Nytech ND-4020 4 mp.
Ik heb geen ervaring en weinig verstand van fotografie. Toch ben ik tevreden met mijn resultaat. Ik had de foto graag wat lichter willen hebben, maar de lichte versies van deze situatie zijn niet zo sprekend als deze. Afgezien van de fototechnische kant vind ik dat deze vergane spinnen e.d. je aardig aan tijd doet denken.
Hier een link naar een psd, de foto die volgens mij het beste resultaat oplevert.
http://members.home.nl/nuntius/Spin/Spinnen.psd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 19:39 ]
Verwijderd
Leuk thema heb je uitgezocht voor deze maand. Ik heb er zin in om ermee aan de slag te gaan.
Ik ben benieuwd wat er uit zal rollen en ook erg benieuwd naar de rest van de inzendingen!
Prettige wedstrijd!
Time flies when you're having fun!
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Het is niet OOK de vierde dimensie maar het IS de vierde dimensie. Dit impiceert dat tijd alleen onrechtstreeks is vast te leggen. Kortom elke foto met een duidelijke verwijzing naar tijd is er eentje voor deze contest en wat mij betreft is een bord met rondetijden net zo goed als opa met kleinzoon of een vers groen blaadje.Frogmen schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:31:
Tijd is tenslotte ook de vierde onzichtbare dimensie en probeer dat maar vast te leggen.
Verwijderd
Precies. Zolang het verstrijken van de tijd er maar in naar voren komt, en dat kan op ontzettend veel manieren. De meest voor de hand liggende is een klok te fotograferen natuurlijk, maar ook beweging impliceert tijd en laat zich goed vastleggen. Of een contrast tussen iets wat overduidelijk oud en overduidelijk nieuw is...wiewatwaar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:54:
[...]
Het is niet OOK de vierde dimensie maar het IS de vierde dimensie. Dit impiceert dat tijd alleen onrechtstreeks is vast te leggen. Kortom elke foto met een duidelijke verwijzing naar tijd is er eentje voor deze contest en wat mij betreft is een bord met rondetijden net zo goed als opa met kleinzoon of een vers groen blaadje.
Ik geef toe, het is dit keer een thema wat zich inderdaad niet 'direct' laat fotograferen, maar wat (denk ik) wel degelijk indirect in een foto tot uitdrukking kan worden gebracht.
Hmz dus jij vindt jouw foto beter dan de eerder geplaatste foto met bewegende secondewijzerwiewatwaar schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:15:
En wederom was de contest bijna in de mist der tijden verdwenen. En ditmaal geen excuus over een andere wedstrijd of mis ik iets? In ieder geval vanmorgen weer even aan het fotograferen geweest om het idee "tijd is verplaatsing" gestalte te geven. Dat viel bar tegen. Om ook nog tot een goede compositie te komen waren twee memory sticks vol nodig en helemaal tevreden ben ik nog niet. Maar goed, ik kwam nu uit op deze opname:
[afbeelding]
Het heeft in ieder geval meer dynamiek dan een bewegende secondewijzer.![]()
Ik heb een jaar of vijftien geleden al eens een vergelijkbare zwart-wit opname gemaakt met een supergroothoek onder een strakblauwe hemel. Die was beter maar daar kan ik nu niks mee. Mijn F707 gaat maar tot een equivalent van 38mm. Vandaar dat ik nu maar in de telestand geschoten heb.
my 2 cents.
Waarom moet je nou elke keer op "zo een bepaalde" manier reageren op vorige postings en foto's valt mij gewoon elke keer opwiewatwaar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:54:
[...]
Het is niet OOK de vierde dimensie maar het IS de vierde dimensie. Dit impiceert dat tijd alleen onrechtstreeks is vast te leggen. Kortom elke foto met een duidelijke verwijzing naar tijd is er eentje voor deze contest en wat mij betreft is een bord met rondetijden net zo goed als opa met kleinzoon of een vers groen blaadje.
Dat "ook" is gewoon een goede manier van spreektaal en hij bedoelt hiermee niet dat er nog meer is dat gelijk is aan de 4e dimensie. Daarnaast probeer je de wijze uit te hangen, maar komt alleen maar zo dom en irriterend over
Misschien dat velen die ondertoon niet zien in jouw postings, maar ik zie ze wel en imho ben je de enige op GOT die zo post en ik irriteer mij er heel erg aan. Maar goed... ik ga gewoon mijn foto binnenkort posten en zal jullie niet meer lastig vallen.
Nee helaas, geen komkommers om te fotograferen. Zou ook goed bij de activiteit van dit topic passen
Verder kan ik het missen, maar ik dacht dat www gewoon op zijn eigen foto van een secondewijzer reageerde
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Als dat zo is idd...Rudedadude schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:27:
/me Rudedadude kijkt even in de koekast
Nee helaas, geen komkommers om te fotograferen. Zou ook goed bij de activiteit van dit topic passen
Verder kan ik het missen, maar ik dacht dat www gewoon op zijn eigen foto van een secondewijzer reageerdeDaar hoeft toch niet wat achter gezocht te worden.
Het enige wat ik zie is iemand dit zit te mekkeren over niets.n00bs schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:45:
[...]
Als dat zo is idd...maar er zit wel constant een neg. en arrogante ondertoon in de postings waar ik mij zeer aan stoor... en dit is niet de 1e keer dat het mij opvalt maar wel de 1e op got waarbij het opvalt. En je gaat mij niet vertellen dat ik de enige ben die dit ziet
Verder is het meer dynamisch dan een horloge, hetgeen niet wil zeggen dat de foto ook beter is, er zit wel meer dynamiek in. Je kan ook alleen lezen wat je wilt lezen inplaats van wat er staat.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
Is het dan echt zo'n onmogelijk onderwerp? De tijd begint te dringen; de 25e komt snel dichterbij!
Verwijderd

Deze foto is genomen met een Canon IXUS 430 tijdens een feest in Amsterdam.
Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Ik zou graag jouw motivatie horen achter de foto en het verband met het onderwerp 'Tijd'Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:26:
Ik dacht laat ik ook eens een foto toevoegen:
[afbeelding]
Deze foto is genomen met een Canon IXUS 430 tijdens een feest in Amsterdam.
Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Ben benieuwd of het met mijn idee overeenkomt.
Over dat het topic een beetje doodbloed is omdat er zwaar offtopic wordt gereageerd en er een discussie werd gevoerd over de manier van reageren op foto's van mensen.
Ik haal het niet meer denk ik om een foto te maken voor de 25e, maar ik ga het zeker in de gaten houden om met de volgende FotoContest mee te doen!
Verwijderd
Even kijken waar moet ik beginnen, Ik zie een klok (1), er is een vertraging in auto's die voorbij rijden (2).MuddyMagical schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:50:
[...]
Ik zou graag jouw motivatie horen achter de foto en het verband met het onderwerp 'Tijd'
Ben benieuwd of het met mijn idee overeenkomt.
Lijkt mij duidelijk of niet.....en heb ik het mis.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 10:58 ]
Ik zeg niet dat je het mis hebt, maar ik zie niet zo snel een associatie met het onderwerp 'Tijd'. Die klok in de verte zie ik wel, maar is voor mijn gevoel niet het onderwerp van de foto.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:58:
[...]
Even kijken waar moet ik beginnen, Ik zie een klok (1), er is een vertraging in auto's die voorbij rijden (2).
Lijkt mij duidelijk of niet.....en heb ik het mis.
Mijn aandacht wordt naar rechts getrokken door het felle licht en toen ik de eerste keer keek dacht ik dat de lichten aan de linkerkant ook een soort straatverlichting was. Maar het zijn toch auto's. Vindt ik niet duidelijk. Die klok is zo klein dat het voor mij geen onderwerp kan zijn. Ik vindt het geheel als levendige stad / lichtstad beter passen. Ook de hemel vindt ik heel mooi, maar tijd? Nee dat idee heb ik er niet bij.
just my 2 cents
[ Voor 2% gewijzigd door MuddyMagical op 19-04-2005 12:46 . Reden: Verschil tussen rechts en links blijft moeilijk.... ]
Ik vind het onderwerp niet zo moelijk eigenlijk, alleen is het zo dat je al snel gaat denken aan een klok oid. Dat vind ik eigenlijk te makkelijk voor mezelf om dat in te sturen. Ik denk dat dat ook het grootste probleem is voor de ander mensen. Als je iets anders gaat bedenken wat tijd uitbeeld dan is het nog de vraag of "het publiek" of "de stemmers" die zelfde tijd er uithaalen. Dat is in iig mijn probleem bij dit onderwerp.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:20:
Hm. Ik begrijp het niet... In het topic staan de nodige opmerkingen met 'leuk onderwep' enzo, maar er zijn maar weinig foto's ingestuurd en er is ook niet echt activiteit in dit topic...
Is het dan echt zo'n onmogelijk onderwerp? De tijd begint te dringen; de 25e komt snel dichterbij!
Verwijderd
Mjah. 'Het publiek' is het met stemmen toch al zelden eens met me, dus daar kan ik me inmiddels niet zo druk meer om maken. Op dit moment staan er nog maar 4 foto's op de contest site, en daarvan is er minstens 1 die ik helemaal geen punten wil gaan geven, dus er zijn meer inzendingen nodig! Mijn inzending zit er ook aan te komen (het idee heb ik al, nu alleen nog even uitvoeren) en ik heb nog geen idee hoe 'men' er op zal reageren... Only time will telljustawitte schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:18:
[...]
Ik vind het onderwerp niet zo moelijk eigenlijk, alleen is het zo dat je al snel gaat denken aan een klok oid. Dat vind ik eigenlijk te makkelijk voor mezelf om dat in te sturen. Ik denk dat dat ook het grootste probleem is voor de ander mensen. Als je iets anders gaat bedenken wat tijd uitbeeld dan is het nog de vraag of "het publiek" of "de stemmers" die zelfde tijd er uithaalen. Dat is in iig mijn probleem bij dit onderwerp.
Verwijderd
Mijn voorstelling van tijd is het liefst een natuurkundige en in relatie tot ruimte. De omschrijving zoals ik dat ook heb opgenomen op de fotosite (titel: ruimte-tijd):
Ruimte-tijd of tijdruimte is een begrip dat 4 dimensies van ons universum beschrijft:
3 dimensies in ruimte (lengte, breedte, diepte);
1 dimensie in tijd (duur).
Ik heb getracht deze 4 dimensies op een duidelijke en aansprekende manier op foto weer te geven.
Ik wilde eerst simpelweg de hoek van mijn kamer als achtergrond nemen, dat zou dan de ruimtedimensies moeten weergeven, maar dat sprak me toch niet aan. Deze foto spreekt me wel aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 18:45 ]
Verwijderd
Mijn inzending dit keer is éénvoudig, een tikkende secondewijzer enzo.
Vreemd genoeg had ik die interpretatie van tijd nog niet gezien bij de inzendingen.
Verwijderd
(ik pak het eens omgekeerd aan

grr.... gare image resizer. Wie bedenkt er tegenwoordig nou nog een layout waar een 622 pixel plaatje nog niet eens in past
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 20:47 ]
Wtf! Echt een super vet resultaat. Hoelang heeft het je gekost voor dat het gelukt was??Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:41:
Experimentje:
(ik pak het eens omgekeerd aan, hij is alleen niet zo goed gelukt...)
[afbeelding]
grr.... gare image resizer. Wie bedenkt er tegenwoordig nou nog een layout waar een 622 pixel plaatje nog niet eens in past![]()

Hekel aan om zelf op de foto te staan, maar zonder kon niet
foto zonder kader:
http://members.chello.nl/v.cornelis/time_contest.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door answer_man op 20-04-2005 00:08 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
Superanswer_man schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:08:
[afbeelding]
Hekel aan om zelf op de foto te staan, maar zonder kon niet
foto zonder kader:
http://members.chello.nl/v.cornelis/time_contest.jpg
Erg goed idee én een fraaie plaat.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:41:
Experimentje:
[afbeelding]
En waarom, als ik vragen mag, vind je hem zelf niet zo goed gelukt?Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:41:
Experimentje:
[afbeelding]
Verwijderd
Omdat ik het eigenlijk verkeerd heb aangepakt met die plaat. Wat je ziet is een crop uit de foto die naar zo'n 80% is geresized, dus bijna een 100% crop. Als ik meer speelruimte had gehad was de belichting mooier geweest en had 'ie een stuk scherper gekund.DaCoTa schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:55:
[...]
En waarom, als ik vragen mag, vind je hem zelf niet zo goed gelukt?
Hoe heb ik 'm gemaakt:
Met een draaiplateau. De camera hing er recht boven en dan al draaiende maar foto's maken. De secondewijzer op mijn horloge loopt wel vloeiend, maar helaas niet vloeiend genoeg om 'm scherp op de foto te krijgen (hij springt 8x per seconde 1/8'e 'seconde' vooruit). Ik ben dus uitgegaan van een foto waar de secondenwijzer niet op te zien was en heb daarna nog een foto gemaakt zonder te draaien, om de secondenwijzer stil te krijgen. Ook was mijn draaiing niet helemaal zuiver (het precies in het midden leggen van het horloge was wel moeilijk), dus die heb ik met een klein beetje radial blur in photoshop nog opgepoetst. Die twee platen heb ik in photoshop gecombineerd tot het resultaat wat je nu ziet.
Misschien dat ik 'm nog een keer over doe (urg... nog eens 40 foto's van m'n horloge schieten op verschillende draaisnelheden) maar dan met belichting goed en de lens dichter bij voor meer pixels om mee te werken.
Volgens mij heeft die al eens meegedaan? Of in ieder geval iets wat er erg op lijkt
http://digicontest.concept-q.biz/foto/800/600/748.got.popup
[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 20-04-2005 13:17 ]
mis een beetje de associatie met de tijd? [niet verkeerd bedoeld, maar ik zie et echt niet
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Plak en knipwerk dus. Dan zeker helemaal netjes gedaan. ik gok dat niet veel mensen zich aan die minpuntjes gaan storen. Wat mij beteft is het meer de uitsnede en het contrast die iets spannender mogen.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:14:
[...]
Omdat ik het eigenlijk verkeerd heb aangepakt met die plaat. Wat je ziet is een crop uit de foto die naar zo'n 80% is geresized, dus bijna een 100% crop. Als ik meer speelruimte had gehad was de belichting mooier geweest en had 'ie een stuk scherper gekund.
Hoe heb ik 'm gemaakt:
Met een draaiplateau. De camera hing er recht boven en dan al draaiende maar foto's maken. De secondewijzer op mijn horloge loopt wel vloeiend, maar helaas niet vloeiend genoeg om 'm scherp op de foto te krijgen (hij springt 8x per seconde 1/8'e 'seconde' vooruit). Ik ben dus uitgegaan van een foto waar de secondenwijzer niet op te zien was en heb daarna nog een foto gemaakt zonder te draaien, om de secondenwijzer stil te krijgen. Ook was mijn draaiing niet helemaal zuiver (het precies in het midden leggen van het horloge was wel moeilijk), dus die heb ik met een klein beetje radial blur in photoshop nog opgepoetst. Die twee platen heb ik in photoshop gecombineerd tot het resultaat wat je nu ziet.
Misschien dat ik 'm nog een keer over doe (urg... nog eens 40 foto's van m'n horloge schieten op verschillende draaisnelheden) maar dan met belichting goed en de lens dichter bij voor meer pixels om mee te werken.
DaCoTa schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:16:
[...]
Volgens mij heeft die al eens meegedaan? Of in ieder geval iets wat er erg op lijkt
http://digicontest.concept-q.biz/foto/800/600/748.got.popup
buiten dat is mijn foto wèl erg anders
De associatie is:answer_man schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:21:
[...]mis een beetje de associatie met de tijd? [niet verkeerd bedoeld, maar ik zie et echt niet]
Tijd bestaat niet
de compositie van {expres} het geheel zwarte, waardoor de kwallen een 'wereld' opzich lijken..
een wereld in een wereld..tijdloos...
Wel erg diepe gedachte al zeg ik het zelfsnugger schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:06:
[...]
De associatie is:
Tijd bestaat niet![]()
de compositie van {expres} het geheel zwarte, waardoor de kwallen een 'wereld' opzich lijken..
een wereld in een wereld..tijdloos...
die van jou mag er ook deze keer weer best wezen!
origineel uitgevoerd.
(zou mijn foto btw iets lichter moeten, zit de hele tijd te twijfelen, en lichtval hier in mijn appartement is ook niet ideaal om te oordelen, thx)
hmz, die discussie over tijd past beter in W&L dan hier denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door answer_man op 20-04-2005 16:46 ]
Sterker nog: ik ben er van ovetuigd dat tijd niet bestaat..alles al eens gebeurd is
Verwijderd
Kun je me uitleggen waarom een wereld in een wereld weergeeft dat het/alles tijdloos is (in de zin dat het niet bestaat)?snugger schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:32:
[...]
Sterker nog: ik ben er van ovetuigd dat tijd niet bestaat..alles al eens gebeurd is
Edit: ok, ik dacht even kort, ook voor fotografieforum gezien beoordeling aan onderwerp
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 22:09 ]
Geen inzending van mij helaas
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Me 2, ik had wel een idee maar vond het niet goed genoeg. Dus ik doe deze maand ook niet mee.Wok schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:29:
Schop
Geen inzending van mij helaasUitgerekend nu we een breed onderwerp hebben, heb ik geen enkele vorm van inspiratie
![]()
Verwijderd
Volgende maand dan toch maar "grasveldje"
ik maak wel vaker foto's van mijn bakjes koffie...heeft altijd wel dat sfeertje van die nescafe reclame. Verder kun je er ook veel kanten mee op...
Verwijderd
nouja, dan volgende maand meer weer, ben benieuwd naar het onderwerp (niet zozeer naar de winnaar, dat kán haast geen verrassing zijn)
Verwijderd
Grassveldje bedoel je?Norjee schreef op maandag 25 april 2005 @ 01:24:
En we kunnen weer stemmen!!
Volgende maand dan toch maar "grasveldje"
Verwijderd
ja dat heb ik gedaan.. onder de naam wessel
Verwijderd
De huidige verdeling is ehm... verrassend, om het zo maar te zeggen. Het lijkt in ieder geval niet op wat ik heb gestemd
Je wilde toch niet op jezelf stemmenVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:40:
even een vraagje waarom sta ik niet in de lijst bij stemmen.. ??
Dat kan dus niet, en daarom sta jij bij jezelf niet in de lijst
Verwijderd
Verwijderd
Ga alvast maar een nieuw thema verzinnen XXXXXXVerwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:03:
Spannend
De huidige verdeling is ehm... verrassend, om het zo maar te zeggen. Het lijkt in ieder geval niet op wat ik heb gestemd
verder vind ik de stemming (op 1e en 2e plaats na) zeer verrassend!
[ Voor 52% gewijzigd door answer_man op 26-04-2005 11:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
zo dan, naam is wegVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:13:
Ik denk dat het prettiger is om niet alvast namen te noemen bij de rangschikking, zolang het stemmen nog loopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 12:42 ]
Hee jij ook al zo'n idee. Ik had ook een foto, van een vergaan konijn. Was opzich niet echt ranzig, maar vond het ook niet gepast om hem te posten. Maar het idee erachter was. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.Q schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:47:
Zo, even gestemd. Jammer dat je niet meer kan inzenden, ik had net een, naar eigen smaak, aardige gelegenheidsfoto. Dat kader mag vast niet, maar het gaat om het idee
[afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door Q op 26-04-2005 20:09 ]
Verwijderd
Eeeh hij lijkt wel niet dood te zijnQ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:47:
Zo, even gestemd. Jammer dat je niet meer kan inzenden, ik had net een, naar eigen smaak, aardige gelegenheidsfoto. Dat kader mag vast niet, maar het gaat om het idee
[afbeelding]

Geen bijzondere foto helaas wel de plaats ervoor maar was toch te laat vandaag terug gekomen.
Dit is dus waar de nul meridiaan loopt en de basis voor alle tijd Greenwich Mean Time.
Als je in Londen bent een echte aanrader, gewoon met de DLR (Docklands Light Rail = nieuw soort ondergrondse vanuit de city).
Verwijderd
nog iets, niet aan de organisatie te wijten uiteraard (die is super!!), maar het is wel vervelend dat ik 4 foto's punten moest geven voordat ik m'n stem kon laten tellen. Er was voor mij duidelijk 1 winnaar, en 1 iemand die een clichè net even wat leuker had uitgevoerd dan de rest. Die laatste zou ik eigenlijk 1 puntje willen geven, en de winnaar 5, want nu zie je dat je eigenlijk foto's waarvan je je haast gaat afvragen of ze wel serieus genomen moeten worden punten moet gaan geven.
Hij was hartstikke dood. Als je wel eens een muizeval in je handen hebt gehad dan weet je hoeveel kracht er vrij komt als het ding dichtklapt. Gegarandeerd dat een muizennekje daar niet tegen bestand is.Bertuss schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:26:
[...]
Eeeh hij lijkt wel niet dood te zijnZal toch wel of ligt ie daar nog te lijden ?
[ Voor 96% gewijzigd door Q op 26-04-2005 23:25 ]
Verwijderd
Begin een beetje te oud te worden voor deze moderne tijd geloof ik.
Komt veel kracht vrij, maar toen er laatst een muis op mijn kamer zat, en die de kaas uit de muizenval hapte, was het toch niet genoeg. Ik werd wakker van het gekrijsQ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:23:
[...]
Hij was hartstikke dood. Als je wel eens een muizeval in je handen hebt gehad dan weet je hoeveel kracht er vrij komt als het ding dichtklapt. Gegarandeerd dat een muizennekje daar niet tegen bestand is.
Verwijderd
Omdat ik vorige keer al het thema heb bepaald (en ik stiekum erasor's foto mooier vind dan de mijne) wil ik graag het bepalen van het thema voor de komende contest over laten aan 'erasor', die met zijn 'Wasting Time' gewoon een strakke plaat heeft neergezet.
Verwijderd
Dank je Qlone en gefeliciteerd natuurlijk. Ik weet niet of de wedstrijdleiding het met jouw voorstel eens is. Natuurlijk kan ik wel gewoon een voorstel doen waar jij dan misschien iets mee kan voor de nieuwe wedstrijd.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 04:24:
Het is nu 1 mei, bijna 4:30. Mijn foto staat nu op de eerste plaats op de contest site.
Omdat ik vorige keer al het thema heb bepaald (en ik stiekum erasor's foto mooier vind dan de mijne) wil ik graag het bepalen van het thema voor de komende contest over laten aan 'erasor', die met zijn 'Wasting Time' gewoon een strakke plaat heeft neergezet.
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 04:24:
Het is nu 1 mei, bijna 4:30. Mijn foto staat nu op de eerste plaats op de contest site.
Wie het thema kiest maakt mij niet uit, als er voor deze maand maar weer een thema komt
Verwijderd
Maar goed mijn voorstel aan Qlone zou zijn: "portret" een van de moeilijkste en leukste dingen om te doen. En een breed onderwerp, je kan kiezen voor een klassiek portret, omgevings portret, of probeer eens een mooi z/w portret te maken. (bij gebrek aan modellen kan een zelf portret natuurlijk ook)
Het probleem met dat soort onderwerpen is dat er dan maar heel weinig mensen meedoen. Net zoals deze keer. Heel jammer (deze keer deed ik ook niet mee, maar dat was door de inspiratie).
[ Voor 45% gewijzigd door Justawitte op 01-05-2005 20:05 ]
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 22:47 ]
Voor de liefhebber nog de scores van deze maand:
| 1 - 68 | Sliding... | Qlone | Canon - EOS 10D | |||||
| 2 - 63 | Wasting time | erasor | Canon - eos 300D | |||||
| 3 - 41 | Ruimte-tijd | Tommy The Cat | Nytech - ND-4020 | |||||
| 4 - 35 | Time Dilation | TheGathering | Canon - Powershot S45 | |||||
| 5 - 29 | versleten tanden des tijds | wiewatwaar | Sony - DSC-F707 | |||||
| 6 - 28 | Nature's Clock | -Blackbird- | Canon - eos 300D | |||||
| 7 - 18 | Time is Relative | answer_man | Kodak - DX7630 | |||||
| 8 - 12 | Passing Time | ScSilver | Nikon - D70 kit | |||||
| 9 - 8 | Fietsen | Hammer | Nikon - D70 kit | |||||
| 10 - 7 | Amsterdam vertraagt | Drumstel | Canon - Digital Ixus 430 | |||||
| 11 - 5 | Stoplicht | dubbellu | Nikon - D70 kit | |||||
| 12 - 3 | Wonderworld | snugger | Panasonic - FZ-10 | |||||
| 13 - 2 | licht | wessel | olympus - C-370 zoom | |||||
| 14 - 0 | Zomertijd | vincent_1971 | Olympia - C460-Zoom | |||||
| 15 - 0 | Springtime | Femina | Minolta - Dimage Z2 |
Dus bij deze...
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Verwijderd
Staat ergens anders in het forum.Januszjes schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 08:15:
Ik wil niet zeuren maar waar is de nieuwe contest?
Anyhoe, deze kan dicht, we hebben De Grote GoT FotoContest 33 - Mei 2005 - Auto al.
Dit topic is gesloten.
![]()