[GoT] Gran Turismo 4 Championship deel I

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.065 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de tip van kutkip heb ik een nieuwe 350z gekocht, maar nu met de supercharger. Nieuwe tijd is bijna 2 seconden lager:

1'22.940
Nissan 350z gt4 limited edition
411pk
ASM over 1/ onder 7
TCS 1
AT

Het was geen perfect rondje en ik heb het sports flywheel ook nog niet geprobeerd, dus er staat me nog wat te doen vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
ARRRRG

1'20.203

Mazda RX-8 Type S (J) '03
438PK
ASM 3/3
TCS=3
semi-auto

4- duizendste verschil nog :X

Edit:: gotcha!

1'20.148

Mazda RX-8 Type S (J) '03
438PK
ASM 3/3
TCS=3
semi-auto

[ Voor 50% gewijzigd door kutkip op 10-06-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het sports flywheel heeft ook niet geholpen, ik zit nu echt aan het maximum van de auto en/of mijn stuurmanskunsten :X
Helaas ook geen tijd meer om het met een andere auto te proberen.

Mijn definitieve tijd:

1'22.415
Nissan 350z gt4 limited edition
411pk
ASM over 1/ onder 6
TCS 1
AT

Deze contest is trouwens wel een erg goede manier om een circuit goed te leren kennen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:14

Chrasher

Tevree met z'n PS5

;( /me Chrasher gooit de handdoek op de motorkap.....

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
hmm ik heb nog een tijd onder geenid gereden maarja het is al na 21.00 uur |:(
Toch nog, for the record, 1:21:765 met mijn Nissan 350Z '03.
Jammer dat ik niet meer tijd had, ik had graag de RX8 geprobeerd ;(

Mijn wens voor het volgende championship: mogen er aub weer 2e handsjes meedoen?

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Krush schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:21:
hmm ik heb nog een tijd onder geenid gereden maarja het is al na 21.00 uur |:(
Toch nog, for the record, 1:21:765 met mijn Nissan 350Z '03.
Jammer dat ik niet meer tijd had, ik had graag de RX8 geprobeerd ;(

Mijn wens voor het volgende championship: mogen er aub weer 2e handsjes meedoen?
Voor deze keer dan ;)

Zo mensen, denk eens aan een nieuw championship :D

* RMB Chrasher 3 punten Kutkip 2 en Krush 1 :9

[ Voor 7% gewijzigd door RMB op 11-06-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ehmmm ik heb Crasher toch echt ingehaald hoor... :/ Een paar posts boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah kip eeft gelijk kip wint daarna chrasher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSUKABA circuit met beetje DTM carretjes of toch een wat groter ronde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43

Just_I

What did you just say?

Mja, ik ben niet zo'n voorstanderd van Tsukuba. Ik vind het een beetje een saai circuit waar ik denk weinig verschil zal zijn tussen de dtm wagentjes. HDaarnaast komen de DTM auto's die jij daar voorstelt al helemaal niet tot hun recht op dat circuit.
De DTM wagens zijn volgens mij ook niet allemaal vrij verkrijgbaar en daarnaast heel verschillend. Het zal dus erg waarschijnlijk zijn dat iedereen uiteindelijk toch voor de Mercedes CLK uit '00 kiest (is volgens mij standaard de snelste). Welke auto's bedoel je eigenlijk allemaal met DTM wagens, zijn dat alleen de Mercedesen 190 Evo en CLK, de Audi Abt TT, de Opels/Vauxhauls Astra en Calibra of Tigra, de Alfa 156?
Misschien is het wel een leuker idee om dan met andere minder bekende tourwgens te rijden, zoals de Subaru Impreza touring car, de BMW M3 Touring car, de Mazda 6 touring car etc.

Overigens als circuit zie ik wel het El Capitan circuit. Hier zitten echt stukken in die echt wat moeilijker zijn, zoals dat stukje vlak na de tunnel. Er zitten hier zowel snelle stukken in als snelle bochten als ook langzame verradelijke bochten. Overigens zijn city courses ook wel een leuke optie. Ik vind het circuit van Citta di Aria en Costa Di Almafi wel tof om verder uit te oefenen.

Qua auto's vind ik het meeste wel best zolang het maar leerzaam is om erin te rijden. Naast het (geld voor het) tunen etc. kunnen er natuurlijk ook andere restricities komen zoals auto's uit een bepaald land of continent of bijvoorbeeld een max. aantal pk's etc. In ieder geval vind ik dat ik nu toch wel mijn zegje heb gedaan inzake de nieuwe compo.

Owjah, gefeliciteerd met jullie punten Kutkip, Crasher en Krush _/-\o_ en de rest keep up, we're gonna beat them next time :D .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
kutkip schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:13:
Ehmmm ik heb Crasher toch echt ingehaald hoor... :/ Een paar posts boven je
Mijn excuses!

Voor het volgende champ had ik in gedachte:
DTM of JGTC cars
Circuit - Suzuka; fuji ; laguna seca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuji is wel leuk...

aleeen moetje ff posten wat JGTC cars zijn want dat weet neit iedereen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

Waarom rijden jullie bijna allemaal met TCS en ASM aan? Het eerste wat ik doe bij nieuwe auto's is die zooi uitzetten. Maakt het naar mijn idee veel leuker, omdat het dan des te meer aankomt op je eigen kunsten. Een challenge waarbij je dat niet mag gebruiken zou dan ook leuk zijn voor de verandering ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Steffie op 12-06-2005 22:59 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Steffie schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:56:
Waarom rijden jullie bijna allemaal met TCS en ASM aan? Het eerste wat ik doe bij nieuwe auto's is die zooi uitzetten. Maakt het naar mijn idee veel leuker, omdat het dan des te meer aankomt op je eigen kunsten. Een challenge waarbij je dat niet mag gebruiken zou dan ook leuk zijn voor de verandering ;)
Betere tijden :> Okeej sommigen rijden beter zonder ASM en TCS, maar het grootste deel niet.
Ik rij ook meestal met die dingen aan, behalve met m'n porsche 911 (RUF) Dat rijdt echt heerlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

Metal schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:01:
[...]

Betere tijden :> Okeej sommigen rijden beter zonder ASM en TCS, maar het grootste deel niet.
Ik rij ook meestal met die dingen aan, behalve met m'n porsche 911 (RUF) Dat rijdt echt heerlijk >:)
Betere tijden. Met andere woorden je bent niet competent genoeg om zonder hulp te rijden? Ik snap wel dat je er sneller mee bent ;) Zeker wanneer je een FR auto hebt met teveel pk's, maar ik vind het afbreuk doen aan het simulation gevoel dat GT toch probeert over te brengen. Immers iedere auto reageert verschillend en door die hulpjes te gebruiken hef je dat verschil voor een belangrijk deel op.

En je geeft zelf al aan dat het leuker is om zonder te rijden... Het gevoel is toch veel beter wanneer je op een hogere moeilijkheidsgraad wat leuks laat zien ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Steffie op 12-06-2005 23:05 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Steffie schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:02:
[...]

Betere tijden. Met andere woorden je bent niet competent genoeg om zonder hulp te rijden? ;)
Ik ben daar zeker niet goed genoeg voor nee.. :P Speel het spel ook niet vaak genoeg om goed te zijn..
Het is denk meer gewoon het gemak, doordat je veel minder hoeft te corrigeren, op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Nou ik vind het knap als je zonder hulpmiddelen dezelfde tijden neer kan zetten als met hulpmiddelen hoor :) Maar Fuji is inderdaad een leuke optie. Naar mijn mening kunnen we het aantal auto's wel tot 2 of drie beperken omdat je anders eerst de langzamere auto's eruit moet zien te halen, waarna uiteindelijk toch iedereen met dezelfde auto gaat rijden. ASM en TCS verbieden is een mogelijkheid maar misschien kan niet iedereen daarmee rijden en ik vind dat ook 'niet-gevordenden' mee moeten kunnen doen. Als die 3x per rondje spinnen is voor hun de lol er snel af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Welke versie van Fuji spreken we eigenlijk over, want volgens mij heeft Fuji drie verschillende versies. Ik zelf vind de versie met dat uitstulpsel vlak voor het rechte stuk het leukste. Dit is een rete snel circuit met hele tricky bochten.
Over het verbieden van TCS en ASM, het kan natuurlijk wel voor lol zorgen, maar ik weet nu al dat dat bij mij voor ergenis gaat zorgen (* kan er niet echt tegen als het niet wil lukken, maar kan wel tegen me verlies ;) ).Natuurlijk wel leuk om dat te proberen, maar ik verwacht dat de achterstand dan alleen maar groter wordt aangezien de snelere onder ons volgens mij toch zonder hulpmiddelen rondcrossen. Anyways, ik zie wel wat het gaat worden. Ik heb even hiervoor ook al een bijdrage geleverd wat ook een optie kan zijn.

@ RMB: Wat bedoeld je pcies met de JGTC auto's? Japanese GT cars ?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Just_I schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:39:
@ RMB: Wat bedoeld je pcies met de JGTC auto's? Japanese GT cars ?
ja, zoals een nissan skyline GT-R Race car, of honda NSX racecar etc. etc.
we kunnen ook gewoon 1 auto vaststellen waar iedereen mee moet rijden.. maar dit lijkt mij een deel van de fun wegnemen.

[ Voor 21% gewijzigd door RMB op 13-06-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
wat doen we nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ik zou zeggen een van de 3(?) Fuji circuits en dan gewoon de keuze tussen bv 2 of 3 JGTC wagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
Hmm ik ben niet heel blij met de kant die het op gaat voor het volgende championship... :/
1) JGTC/DTM cars zijn erg duur
2) Ze zijn allemaal grotendeels hetzelfde
3) Ze zijn bijna allemaal lelijk :P
4) Ze rijden frustrerend moeilijk zonder TCS (ik heb geen DFPro), en erg saai met TCS (dan is het net NFSU)

Ik vind het juist leuk om te zoeken naar snelle tweedehandsjes. Op die manier rij je in auto's die je anders niet gauw zou proberen. Bovendien zijn er naar mijn mening veel te weinig (moeilijke) races in GT4 waarbij je met de wat slomere modellen moet rijden.

Mijn voorstel is dan ook een classic race:
Max bouwjaar 1980
Max. hp 300
Max. credits incl. tunen 50.000
cicuit maakt niet uit, maar niet te lang (dus geen nordschleife of le mans)

Maargoed, als het iets anders wordt doe ik ook wel mee :)

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Ik had juist in gedachte om wat snellere wagens te gebruiken, we kunnen ook een British champ houden? met astons ofzo.

of een BMW M race... of iets dergelijks.
kutkip schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:18:
Ik zou zeggen een van de 3(?) Fuji circuits en dan gewoon de keuze tussen bv 2 of 3 JGTC wagens?
waarom maar 2 of 3 JGTC wagens? gewoon allemaal toch?

[ Voor 69% gewijzigd door RMB op 13-06-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ja die JGTC wagens lijken nog wel op elkaar maar is het niet een idee om de wagenkeuze te beperken en meer te richten op rijvaardigheid en het afstellen van een wagen, danwel keuzes maken in het tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
kutkip schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:18:
Ja die JGTC wagens lijken nog wel op elkaar maar is het niet een idee om de wagenkeuze te beperken en meer te richten op rijvaardigheid en het afstellen van een wagen, danwel keuzes maken in het tunen?
dat kan ook, we doen gewoon iedere race een beetje anders :) zo zullen er ook races zijn waarbij iedereen met dezelfde wagen moet rijden etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ok ik vind het best verzin maar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik was iig niet van plan om een JGTC auto aan te schaffen. Over een paar dagen (in ht spel) komen de 4 zwarte top auto's te koop waarvoor ik waarschijnlijk ook aardig wat centen neer mag tellen. Ik heb daarvoor nu geloof ik iets van bijna 3.000.000 Cr. bij elkaar gespaard.
Overigens ligt het idee van krush mij ook wel, maar dan zou ik het budget gewoon lager leggen. Het budget vind ik iets te hoog omdat je daarmee te veel kan tunen en dat moet binnen de perken blijven vind ik. 30.000 Cr. voor zo'n championship vind ik genoeg (zoveel kosten die tweedehandsjes nou ook weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
Hey nog steeds geen nieuwe competitie?
Wat is het probleem?

Anders wil ik de nieuwe regels wel even verzinnen (maar dan worden het dus classics >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ik denk dat er maar eens wat knopen doorgehakt moeten worden want iedereen wilt toch wat anders. Dus weg met dat poldermodel en gewoon ongezien een nieuwe contest in de startpost zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Championship 2

* RMB deadline: vrijdag 24 juni
Track: El Capitan * RMB Reverse
Money: Cr.100.000,-
Tyres: Sports-medium (indien andere op de auto zitten, vervangen door Sports-medium tyres.)
Tuning: Cr.30.000. olie verversen, auto wassen en velgen verwisselen gelden niet binnen dit budget, NOS is niet toegestaan, het monteren van vleugels moet binnen het bedrag van 30.000 blijven
Overige aan- en op- merkingen:
Over curbstones mag gereden worden. andere vormen van afkorten zijn niet toegestaan.
Vliegende start is niet verboden.
Tweedehands wagens mogen wel worden gebruikt. (Maar de kosten voor het uitdeuken vallen in de 30.000 dus is niet mogelijk)
Pre-Tuned wagens mogen niet worden gebruikt

Meld in je post
De tijden moeten vermeld worden op deze manier: x'xx.xxx
meld in je post je wagen, aantal pk, manual/semi auto/automatic, je tijd en ASM/TCS niveaus

Tijden worden in startpost vermeld, en als er informatie mist word het aangegeven met een rode ?

[ Voor 3% gewijzigd door RMB op 15-06-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
De eerste track die word genoemt, word gebruikt.
Gaarne geen Nürnburgring of la Sarthe

[ Voor 52% gewijzigd door RMB op 15-06-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hmmm... El Capitan Reverse lijkt me wel uitdagend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Chrasher schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:53:
Hmmm... El Capitan Reverse lijkt me wel uitdagend. :)
oké, de regels staan nu vast :)

Als iemand nog een bugje of onduidelijkheid in de regels vindt, meldt dat dan even.

[ Voor 19% gewijzigd door RMB op 15-06-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Moet je voor 100.000 een auto kopen en mag je daarna nog voor 30.000 aan tuning besteden? Of moet het binnen de 100.000 credits blijven inclusief de tuning die maximaal 30.000 daarvan mag zijn?

Is het niet makkelijker om te zeggen, net als in de vorige contest, 100.000 en het overgebleven bedrag mag aan tuning worden besteed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
kutkip schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:00:
Moet je voor 100.000 een auto kopen en mag je daarna nog voor 30.000 aan tuning besteden? Of moet het binnen de 100.000 credits blijven inclusief de tuning die maximaal 30.000 daarvan mag zijn?

Is het niet makkelijker om te zeggen, net als in de vorige contest, 100.000 en het overgebleven bedrag mag aan tuning worden besteed?
100.000 aan auto, en een aparte 30.000 aan tuning... dus 130.000 in totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het voordeel van deze regel is dat je een "relatief" goedkope wagen niet kan voorzien van een stage-4 turbo. Denk dat je hiermee toch een veel groter aanbod aan wagens kan gebruiken die ook nog competatief zijn.

Heb mijn eerste bak al in de garage staan (getuned en wel). Ga daar later vanavond eens een paar rondjes mee knallen. :9

[ Voor 26% gewijzigd door Chrasher op 15-06-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
Zijn 'modified cars' toegestaan (racewagens dus)?
En 'special cars' (zoals de caterham :P )?

Of beperken we ons tot burgerbakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Krush schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:27:
Zijn 'modified cars' toegestaan (racewagens dus)?
En 'special cars' (zoals de caterham :P )?

Of beperken we ons tot burgerbakken?
racewagens zijn al voorgetuned, dus mag niet... wat bedoel je precies met special cars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
RMB schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:33:
[...]

racewagens zijn al voorgetuned, dus mag niet... wat bedoel je precies met special cars?
Special cars zijn auto's waarmee je niet aan een race mag deelnemen (alleen free run). Zoals de Daimler motor carriage (al zal die schat ik niet voor de toptijd gaan ;) ) of de Caterham super seven fireblade (en die kon wel eens erg snel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Die auto's heb je dus gewonnen, en prize cars mogen niet meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
RMB schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:39:
Die auto's heb je dus gewonnen, en prize cars mogen niet meedoen :)
Ehm nee de Caterham kun je kopen voor 60.000 ofzo. Misschien zijn er wel meer van die special cars die buyable zijn, maar van deze weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Krush schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:44:
[...]

Ehm nee de Caterham kun je kopen voor 60.000 ofzo. Misschien zijn er wel meer van die special cars die buyable zijn, maar van deze weet ik het zeker.
ik zal straks eens kijken :)
welk land is het merk?

edit: ik heb gekeken... ik vind dat hij mee mag doen.. Tenzij hij de enige mogelijke auto is om top tijden te halen (zelfde geval als die golf HPA) maar dat zien we dan wel.

[ Voor 22% gewijzigd door RMB op 15-06-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

UK ... Caterham is het merk. Maar de caterham is toch niet pre-tuned ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Just_I schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:49:
UK ... Caterham is het merk. Maar de caterham is toch niet pre-tuned ofzo?
als hij pre tuned is mag hij weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
RMB schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:50:
[...]

als hij pre tuned is mag hij weer niet :P
Nee is niet pre-tuned maar wel een special car dus (en belachelijk licht).
Maarja mijn enige ervaring met dat ding was op de nordschleife, en daar was ik 50% van de tijd airborne :P
Dus of ie zo snel is weet ik niet, probeer vanavond wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Heeft de caterham eigenlijk nog wel tune mogelijkheden ? Light weight stages bijvoorbeeld :P Volgens mij woog die Caterham iets van 350 kg als ik me niet vergis :/ .

[ Voor 29% gewijzigd door Just_I op 15-06-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Goed mijn eerste tijd na zo'n 5 rondjes is een 1'50.650 met een "nog niet te verklappen" wagen. :+
Heb verder geen idee wat de snelste tijd zal gaan worden, want er zijn zoveel mogelijkheden....

Ik heb ook met de Caterham 5 rondjes gereden, die komt in de buurt van de bovenstaande tijd (hoge 1'51), maar met heel veel moeite. Ik moest zelfs 75Kg ballast meenemen :D anders was hij niet op de weg te houden (heuvels en hobbels op El Capitan). Ik verwacht niet dat met deze wagen de snelste tijd kan worden gereden. Hij is gewoon te licht voor een goede grip met deze bandjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 15-06-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Chrasher schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:56:
Goed mijn eerste tijd na zo'n 5 rondjes is een 1'50.650 met een "nog niet te verklappen" wagen. :+
Heb verder geen idee wat de snelste tijd zal gaan worden, want er zijn zoveel mogelijkheden....

Ik heb ook met de Caterham 5 rondjes gereden, die komt in de buurt van de bovenstaande tijd (hoge 1'51), maar met heel veel moeite. Ik moest zelfs 75Kg ballast meenemen :D anders was hij niet op de weg te houden (heuvels en hobbels op El Capitan). Ik verwacht niet dat met deze wagen de snelste tijd kan worden gereden. Hij is gewoon te licht voor een goede grip met deze bandjes.
dan zet ik je tijd er nog niet in... de auto moet op zijn minst bekend zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Trouwens even voor de duidelijkheid

Als je een wagen van 45.000 koopt... mag je die andere 55.000 die je overhebt niet aan je auto tuning besteden, dus alleen die 30.000

[ Voor 10% gewijzigd door RMB op 16-06-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Kan iemand me toevallig helpen met dit probleem? Ik post mijn vraag ook hier maar even aangezien dit forum op dit moment wat sneller loopt dan het GT4 topic zelf.

[ Voor 32% gewijzigd door Just_I op 16-06-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Zie andere topic :X .

[ Voor 87% gewijzigd door Just_I op 16-06-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
ik denk de Mazda en de nieuwste nissan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik zal de prijzen zometeen even toevoegen in de startpost van het andere topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
1:52:083 so far...
Met een Proto motors blabla uit Korea (500 pk).
Kan nog een stuk sneller maar wat zuigt deze track zeg :(

Heb het nog niet onder de knie, ik maak elke ronde wel een foutje ergens ;(

Oh en die Caterham werkt inderdaad niet hier, meer iets voor Tsukuba ofzo. Het leek Dukes of Hazzard wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Haha :D, dat had ik nou ook met die Caterham, vandaar die 75kg extra ballast.
Vind deze baan juist zeer leuk, er zit namenlijk alles in. Deze baan kan je niet "aanvallen", maar je moet met veel beleid je rondjes maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 16-06-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
even ter duidelijkheid: we doe niet de special conditions versie, dus gewoon el capitan reverse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Na iets meer dan 5 rondjes :P (ken het circuit amper)
1'48.897
Ook met een nog niet nader te noemen auto >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Jongens, doe eens niet zo kinderachtig. Vertel het nou ons gewoon! >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nieuwe tijd ter indicatie: 1'47.859 (dit kan nog wel sneller.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

zooow examens achter de rug, behalve nog een cijferverbetering dinsdag. Maar iig, ikkan me race overall weer aantrekken :D
Zag vanochtend tot me verbazing dat ik een muismat + cap gewonnen had bij die GT4challenge1 (ronde tijden raden).
Enfin ik zal binnenkort dus eens een rondje rijden om jullie het leven weer zuur te maken :)

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ik heb vanaf maandag tentamens dus ik zet nu alvast een serieuze tijd neer:;

1'45.647
Dodge Viper SRT10 '03
712PK
Semi-Auto
ASM over 5 / onder 8
TCS 4

Misschien dat ik donderdag nog ff tijd heb om een kleine verbetering te doen maar ik geloof dat dit al een vrij goede ronde was.

[ Voor 12% gewijzigd door kutkip op 18-06-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krush
  • Niet online
Ahh een Viper...
Ik had het kunnen weten :P
En ik maar worstelen met 500pk MR wagentjes :D

Probeer later wel eventjes, nu eerst de echte Le Mans kijken (en in GT4 maar eens een Pescarolo aanschaffen :*) )

-edit-
Vond het te warm deze week dus ik ben blijven steken op 1:48:042. Viper SRT10@728PK, AT, ASM4/4, TCS 3

[ Voor 21% gewijzigd door Krush op 24-06-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Volgens mij is deze championship alweer ten einde en het lijkt er een beetje op dat hetzelfde geld voor dit topic :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Was afgelopen week eigenlijk veel te warm om te rijden. Heb ook helemaal niets meer uitgeprobeerd.

Ik denk trouwens dat het leuker is om een vaste wagen te kiezen i.p.v. een aankoopbedrag, die je dan eventueel wel voor een bepaald bedrag mag tunen. Dit maakt het kampioenschap wat aantrekkelijker voor mensen die niet uren willen spenderen aan het zoeken van een geschikte wagen.

Soms was ik ook uren bezig om auto's te testen voordat ik een redelijke rondetijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Lijkt me een goed idee ja. Ik dacht na mijn tentamens hier een drukke competitie terug te vinden maar helaas. Het warme zomerweer zal ook wel voor een groot deel meegespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
In de vakantie (voor mij volgende week) organiseren we wel een nieuw championship :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Wat mij betreft is het vakantie :) Ik ben er klaar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

Polycom

Poes van goud

Ik ben ook wel down.. alleen heb ik liever niet dat we gaan racen met een super gruwelijke racewagen (bv een van de zwarte racemonsters) maar met een beetje normala raceauto etc.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Hey RMB komt er nog wat van of hoe zit dat, ik wordt een beetje ongeduldig van al dat wachten. OF heb je nog suggesties nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
ja graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Ik kan iig melden dat ik met de nieuwe championship ga meedoen, dus kom maar op met regelementen / afspraken voor de nieuwe race. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ok, een paar voorstellen om het voor jou misschien wat makkelijker te maken en om over te discussiëren:

Auto's:
-Honda NSX (1 van de 3 nieuwe)
-Lancia Stratos
-FPV F6 Typhoon
-Willekeurige 2e hands auto uit Early 90's voor 7.000, daarnaast 30.000 te besteden aan tuning.

Banen:
-Autumn Ring
-New York
-Côte d'Azur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
kutkip schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:18:
[...]

Ok, een paar voorstellen om het voor jou misschien wat makkelijker te maken en om over te discussiëren:

Auto's:
-Honda NSX (1 van de 3 nieuwe)
-Lancia Stratos
-FPV F6 Typhoon
-Willekeurige 2e hands auto uit Early 90's voor 7.000, daarnaast 30.000 te besteden aan tuning.

Banen:
-Autumn Ring
-New York
-Côte d'Azur
Bedankt :) , morgen maak ik het champ.. dus beslissen jullie vandaag maar wat het uiteindelijk word.... ik moet vandaag nog naar school dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik wil best meedoen ... maar dan moest m'n nieuwe (heb het ding net 3 maanden) PS TWO niet stuk gaan :X

(ding ging stinken en vreemde geluiden maken, paar min later was oa de motor doorgebrand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
RS_003 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:53:
Ik wil best meedoen ... maar dan moest m'n nieuwe (heb het ding net 3 maanden) PS TWO niet stuk gaan :X

(ding ging stinken en vreemde geluiden maken, paar min later was oa de motor doorgebrand)
garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Met de FPV F6 Typhoon op New York?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Wat word nu de champ?
Car : FPV F6 Typhoon
Track : New York (reverse?)
Tuning : geen / xxx.xxx Cr. / alles wat je maar wilt
Nitro : wel / niet toegestaan
ASM en TCS : wel / niet toegestaan
doorhalen wat niet van toepassing is

Overigens ben ik ervoor om voor de reverse versie te gaan, alle tuning die je maar wilt, en wel nitro te gebruiken. En bij deze optie dan geen TCS en ASM te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Opzich een goed idee. Reverse is New York zeker leuk alleen nitro daar ben ik niet zo positief over. Steeds als je nitro op is moet je weer opnieuw beginnen. Verder hoef je dan geen concessies te doen om misschien voor op de lange rechte stukken downforce in te leveren. Dus mijn voorstel is:

Car : FPV F6 Typhoon
Track : New York (reverse)
Tuning : alles wat je maar wilt
Nitro : niet toegestaan
ASM en TCS : wel / niet toegestaan

Wat betreft de electronische hulpjes maakt het me echt niks uit of we ze wel of niet verbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Championship 3

* RMB deadline: 18 Juli 20:00
Track: New York * RMB Reverse
Car:FPV F6 Typhoon
Money: Unlimited
Tyres: Sports-medium (indien andere op de auto zitten, vervangen door Sports-medium tyres.)
Tuning: Unlimited, Vleugels, velgen en olie verwisselen is toegestaan. Nitro Niet
Overige aan- en op- merkingen:
Over curbstones mag gereden worden. andere vormen van afkorten zijn niet toegestaan.
Vliegende start is niet verboden.

Meld in je post
De tijden moeten vermeld worden op deze manier: x'xx.xxx
meld in je post je wagen, aantal pk, manual/semi auto/automatic, je tijd en ASM/TCS niveaus
Als informatie ontbreekt, staat dit in het rood aangegeven in de tijdtabel.

Mijn Excuses dat ik het nu pas maak, Ik was het helemaal vergeten.
Óok ben ik nooit toegekomen om de tijden van het vorige champ. te weergeven. Dit heb ik net ook even gedaan. (Ik had het wat druk met school, Maar door op het laatste moment hard werken ben ik over :D)

[ Voor 113% gewijzigd door RMB op 11-07-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
ASM en TCS zijn wel toegestaan neem ik aan?

[ Voor 69% gewijzigd door kutkip op 11-07-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
kutkip schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:14:
ASM en TCS zijn wel toegestaan neem ik aan?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
waarom heeft nog niemand gereageert :'(
ik dacht dat jullie een champ wilden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Nou vooruit :P

FPV F6 Typhoon
749PK
SA
1'37.728
ASM over/under 4/6
TCS 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Kutkip, je bent de enige die meedoet volgens mij :P :'(
waarom doet niemand anders mee?

[ Voor 32% gewijzigd door RMB op 15-07-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de weinige controle over de auto (vooral bij de rotonde), toch een redelijk rondje:

1'38.853
FPV F6 Typhoon
673 pk
ASM over 6/ onder 8
TCS 8
AT

Ik weet alleen nog niet wat ik aan de instellingen kan doen, want nu heeft ie weinig grip en schuift ie in bochten erg naar buiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zo, ik zit nu op de 1'53.7xx, nu ga ik eens de dikste turbo op m'n waggie schroeven :P

edit: nou.. sneller dan 1'46.xxx lukt me nog niet echt... morgen weer verder, nu bieren (ja ik heb een sociaal leven) ;p

[ Voor 46% gewijzigd door scorpie op 16-07-2005 22:18 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Trouwens, hoe racen jullie? met tegenstanders of zonder? Als je met tegenstanders racet, kun je tegen hun aanbotsen (je kan worden gehinderd), maar je kunt ook in hun slipstream rijden om tijd te winnen...

edit: 1'41.419 net gereden, maar ik klap steeds bij de hairpin tegen die vangrail, heb m'n remmen ook al aangepast.. damn best moeilijk nog hoor om van jullie te winnen :P

[ Voor 30% gewijzigd door scorpie op 17-07-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stage 4 turbo geeft toch nog wat verbetering:

1'36.796
FPV F6 Typhoon
749 pk
ASM over 6/ onder 8
TCS 8
AT

Het blijft wel vechten met deze auto: een foutje is erg snel gemaakt, waardoor ik al snel weer in de vangrail zit :(

Racen doe ik trouwens in free run, dus zonder tegenstanders. Volgens mij is dat ook ergens gesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

:(
1'40.079
FPV F6 Typhoon
749 pk
Brake: 12/8
ASM: 4/8
TCS: 6
Auto helemaal verlaagd
Trans op standje 11
Downforce: 10/13
LSD heb ik niet (begrijp geen reet van al die instellingen...)
Race met driving force pro, en AT (controller lijkt me makkelijker)

Maarja, ben dus echt NIET tevreden, en afstellen van die bak helpt ook voor geen meter...
Ik kan al slecht tegen m'n verlies, dus als het zo doorgaat kap ik er maar weer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Weer net ietsje sneller maar nu wel met veel moeite;

FPV F6 Typhoon
749PK
SA
1'36.653
ASM over/under 4/8
TCS 6

Scorperito, misschien kan ik je wat tips geven:
-koop die LSD dat maakt je wagen meestal wel sneller. Mijn settings daarvoor zijn 10/15/5 (van boven naar onder). Misschien niet optimaal maar goed genoeg voor deze tijd iig.
-Méér downforce
-Gear ratio's zó instellen dat je de 6e versnelling (bijna) helemaal gebruikt en dus niet slechts 4000RPM maakt of het tegenovergestelde, aan de rev limiter hangt aan het einde van het rechte stuk.
-De twee bochten voor de rechte stukken zijn erg belangrijk, zorg dat je daar zo snel mogelijk uitkomt, daar profiteer je gedurende het gehele rechte stuk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voorlopige tijd met de FPV bF6 Typhoon: 1'35.061

749PK, ASM 0/0, TCS 8, Manual, DFPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Chrasher schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:32:
Voorlopige tijd met de FPV bF6 Typhoon: 1'35.061

749PK, ASM 0/0, TCS 8, Manual, DFPro
Restecpa _/-\o_

thnx kutkip, ga vanmiddag weer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Dat is echt een heel goede tijd Crasher :o

FPV F6 Typhoon
749PK
SA
1'36.093
ASM over/under 0/0
TCS 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik zit pas op de 1'38.8xx hehehe ;p

edit: nou volgens mij heb ik jullie truuk door :+
1'34.399
ASM: 4/0
TCS: 8
LSD: 10/15/5
height: 92/92
Brakes: 12/8
AT
DFP

zonder "truukje": 1'37.139 dus noteer deze tijd maar ;)

[ Voor 75% gewijzigd door scorpie op 18-07-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
:? Wat voor 'truuk' is dat dan? Je kunt hier toch nergens echt afsnijden? Of bedoel je tegen de vangrail aan schuren?

[ Voor 30% gewijzigd door kutkip op 18-07-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja, in de hairpin gewoon links blijven rijden, dan bots je tegen die ronding aan en kun je gewoon doorcrossen.. maargoed, ik neem aan dat jullie dat niet doen, dus vandaar dat ik ook m'n echte tijd heb neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Deadline berijkt :) scorperito heeft gewonnen, later noteer ik de scores... willen jullie een nieuwe wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

uuuuhm, ik heb niet gewonnen! hehehe die 1' 34 was met "wallbeuk" hack zeg maar.. niet echt een eerlijke tijd

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste