Nou begrijp ik persoonlijk niets van mensen die hier iets komen posten in de trend van "mijn nieuwe monitor is aangekomen en staat hier in een doos, maar voordat ik m ga gebruiken ga ik hier een heel verhaal neerzetten". Nee eerder gewoon aansluiten dat ding en kijken offie echt zo mooi is!
Naast dat en is er het feit dat zelfs tweakers proberen er een leven op na te houden en daarom pas nu een berichtje over mijn prachtige XA7 9i van Xerox (de Wie?! ja Xerox).
Laat ik voorop even melden dat ik reeds meer dan 1,5 jaar een trotse bezitter ben van een 17" Iiyama 431S-B en dit pas mijn tweede TFT is die ik langdurig gebruik, tenminste als we een paar bagger Neovo's niet meetellen.
Mijn primaire insteek is altijd games, alhoewel mijn verwoede UT kampioenschapsdagen inmiddels achter mij liggen speel ik nog steeds graag een spelletje. En sinds het optuigen van dit paneeltje heb ik inmiddels doom3, Q3A, WoW, Farcry en nog wat oude zut opgestart om even te kijken naar ghosting. Nou vond ik mijn Iiyama al niet ghosten, een van de primaire redenen voor aanschaf indertijd, maar dit Xerox panel ghost 100% zeker niet meer. Ik zeg dat in plaats van ghost zeker minder omdat ik ghosting niet kan waarnemen als het er zou zijn op mijn Iiyama en nu dus ook niet op mijn Xerox.
De andere kant van het verhaal is kleuren, nooit gedacht dat dat een tekortkoming was van mijn Iiyama, tot nu... WoW is werkelijk een aaneenschakeling van gelukzalige kleurvolle scenes, breathtaking!
Kortom wat mij betreft is het nieuwe king of the hill scherm gevonden (hoe gelimiteerd mijn visie op dat soort dingen dan ook is). Afgezien van de relatief schandalig hoge prijs die ze durven te vragen in Nederland tov Duitsland en een klaarblijkelijk schimmige afspraak tussen progress en Xerox (in godensnaam hier dan maar wat reclame over waar je dit ding aan kan schaffen) over de inkoop van deze paneltjes, is dit een mooi scherm om te overwegen.
Let wel dat er 3 versies van dit scherm zijn. Een 8 ms en een 16 ms versie en een 250 om 300 Cd/m^2 variant. UIteraards is de 8 ms met 300 Cd/m^2 het juiste scherm en wordt volgens mijn bronnen pas sinds januari 2005 gefabriceerd. Mijn doos bevatte een kleine rode 8 ms stikker om dit te bevestigen.
Ow ja er zit wel een glasplaat voor het scherm. Volgens iedereen die het scherm hier is komen bewonderen gaf dat een extra luxueuze uitstraling, maar als je met je rug naar een raam zit is het overdag wel erg reflecterend. Voor mij afbsoluut geen argument om m niet te kiezen - maar goed dat is verder persoonlijk.
Hopelijk heeft iemand hier iets aan
[
Voor 1% gewijzigd door
delorean7 op 25-04-2005 10:29
. Reden: 481 -> 431 uiteraard ]