[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 4

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
@Dr. eldritch + DEXTOR
Elke antwoorden op vragen zijn reeds beantwoord (zie bv. posts n00bs)
die 8ms is waarschijnlijk Grey-to-Grey wat wel vaker bij VA panelen wordt aangegeven.
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:00:
De Iiyama E485, is een 23ms MVA paneel. Nu staat in de startpost dat MVA erg langzaam is, maar op een IPS paneel is 25ms ook toereikend.
responstijden zeggen geen drol! |:( Wordt in de TS al uitgelegd. Wil je meer info (overdrive VA even buiten beschouwing):
http://www.xbitlabs.com/a...er/display/lcd-guide.html
Hoe zit het dus met deze E485, kan je er enigzins op gamen? En de kleuren etc. zullen vast wel goed zijn.
Die conclusie zul je nu wel zelf kunnen trekken, maar voor de volledigheid: ik zag al blurring op het promofilmpje bij Paradigit (alsmede detailvermindering van donkere tinten bij het kijken van rechtvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, ik heb een beetje dit topic gelezen en bij de topicstart komen de vraagtekens al snel met meerdere tegelijk boven mijn hoofd zweven.

Mijn situatie:
Ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen met een TFT erbij. Liefst uiteraard 19" met DVI omdat mijn videokaart geen gewone vga heeft (geforce 6800 Ultra heeft dual DVI). Ik wil m vooral gebruiken voor games zoals UT dus ghosting wil ik absoluut niet. Ik had eerst de Samsung 913N in gedachten maar die heeft dus helaas geen DVI.

Nu wil ik weten, wat is het beste scherm dat ik kan krijgen zonder teveel geld uit te geven. Te veel is tegen de 450-500 euri (ben nog een arme student:P)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Positief is wel dat er geen ghosting aanwezig is (bij de Viewsonic VP912s)
Dit ligt echt aan JOU :) Ghosting was duidelijk aanwezig, ben eigenaar van dit scherm geweest.

Rechtermuisknop-eigenschappen op het bureaublad -> instellingen. Versleep dit scherm en zie een dikke nagloei -> ghosting. Speel UT2004/2003, zie dat gele lichten op een donker oppervlak een duidelijk nagloei veroorzaken. Speel Halo/Quake1, zie duidelijk algehele detailvermindering bij snelle bewegingen.

Jou post bevestigt mijn wantrouwen nog meer naar mensen toe die beweren geen ghosting te zien op standaard TN panelen. Daarom geloof ik bijv. ook degene die het nieuwe overdrive Xerox paneel heeft niet, dat hij geen ghosting zag op dit scherm. Wel erg bedankt trouwens, dit scherm is inderdaad veel goedkoper in Duitsland. Maar zoals normaal, daar is het ook al langer op de markt, en is de introductieprijs dus al veranderd in een lagere prijs...
Goed, ik heb een beetje dit topic gelezen en bij de topicstart komen de vraagtekens al snel met meerdere tegelijk boven mijn hoofd zweven.
Ja, tijd voor grondige verandering van de startpost, elke nieuwe user die hier de laatste 2 maanden (?) gepost heeft kon door de bomen het bos niet meer zien...
Nu wil ik weten, wat is het beste scherm dat ik kan krijgen zonder teveel geld uit te geven. Te veel is tegen de 450-500 euri (ben nog een arme student:P)
Als je persé een scherm met DVI wil zijn er dus 2 game-alternatieven, de Benq FP937s+ en de Hyundai 90D+. Deze gebruiken allebei hetzelfde paneel als de Samsung 913N, maar hebben wel DVI aansluiting en de Hyundai is daarbovenop nog in hoogte verstelbaar (zeker een pré in mijn ogen) en kantelbaar en goedkoper dan de Benq. Geen reden meer dus om als gamer NIET voor de Hyundai 90D+ te gaan :)

Prijsvergelijk:
pricewatch: BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
pricewatch: Hyundai L90D+ (19", 8ms, D-sub/DVI-D)

Misschien is de nieuwe Xerox TFT iets voor jou, maar gezien je vooral een gamer bent en een kleiner budget hebt, is de Hyundai 90D+ een betere keuze.

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 25-04-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hero Of Time schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:37:
(geforce 6800 Ultra heeft dual DVI)
[...]
(ben nog een arme student:P)
Bedoel je niet: ben nu weer een arme student? :+
Zeker waar.
Maar wat ook zo is (in mijn ogen dan), met IPS is het ook zeker aanwezig, maar valt het mij minder op: alles blurred beetje hetzelfde en er zijn geen vreemde kleurverschuivingen aanwezig. DUs m'n keus voor kwaliteit was zo'n slechte nog niet :P (inmiddels bijna 3 weken eigenaar E481S-S :))

[gare ideemodus]
Zullen we TFTwinkel.nl opstarten :P? Met deze kennis kan je nog een aardige repuatie opbouwen }:O . Vergeleken met de meeste winkels die ms bovenaan het prijskaartje zetten ipv type paneel...
[/gare ideemodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Wat nou als je geen games speelt en geen films kijkt op je pc? Ben je dan goed af met elke willekeurige low-budget 19" TFT? Ik heb maar 1 eis en dat is een goede kleurweergave, is het dan zo dat ik naar een MVA panel moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
B.T.W. Ik wil de volgende startpost maken, en anders Sir Killalot / n00bs ofzo. Hij is gewoon niet duidelijk genoeg (blijkt uit posts van mensen die hier weinig/nooit komen die zeggen dat ze door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Allerlei kopjes moeten weg, schermen kunnen volgens mij het beste ingedeeld worden in enkele categorien (puur gamers, puur film, puur grafisch werk, combinatie daarvan) en vervolgens per scherm moet gewoon alles van dat scherm behandeld worden, specs, bijzonderheden, userreviews, proreviews, pricewatch link, plaatje.

-> meer structuur en meer logica daarin enz. Over 4 dagen is het vakantie, dus tijd genoeg dan. Zou ook mooi zijn als we meteen zo'n layout als dit zouden hebben [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 16[/rml]
[gare ideemodus]
Zullen we TFTwinkel.nl opstarten :P? Met deze kennis kan je nog een aardige repuatie opbouwen }:O . Vergeleken met de meeste winkels die ms bovenaan het prijskaartje zetten ipv type paneel...
[/gare ideemodus]
Zorg jij voor startkapitaal ? :)
Wat nou als je geen games speelt en geen films kijkt op je pc? Ben je dan goed af met elke willekeurige low-budget 19" TFT? Ik heb maar 1 eis en dat is een goede kleurweergave, is het dan zo dat ik naar een MVA panel moet kijken?
Waarom wil je persé een goede kleurweergave? Als je je pc alleen gebruikt voor windows/mail/word/surfen dan voldoet een TN paneeltje prima: pricewatch: Acer AL1914ms (19", 12ms, D-sub, Zilver)

Je kunt inderdaad ook voor een MVA paneel gaan: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=004886

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ik heb vandaag de Samsung 913n bij de Mycom gehaald, mijn eerste 19" scherm en ook eerste TFT. Aangezien ik eerst veel gamede maar nu niet meer was het ghosten niet direct een probleem, en deze monitor had wel goede reviews en een betaalbare prijs.

Scherm ziet er echt gelikt uit, knopjes mooi klein, power lampje klein, dunne rand, nette OSD. Voet en is netjes en aardig goed verstelbaar.

Na het opstarten was het meteen kwijlen, ikzelf vond de kleuren netter dan mijn Samsung 753s CRT scherm (is ook niet veel dat scherm maargoed), dus meteen een spelletje opstarten. De kleuren zijn echt zeer netjes voor een TFT, van wat ik gezien heb. Ook vergeleken met m'n CRT is dit stukken beter.

Ghosting had ik wel lichtjes verwacht, en deze is er dan ook. Waarschijnlijk omdat dit een analoge monitor is... maar er is goed mee te gamen. Een CRT kan ie nog niet vervangen maar als je toch niet TE serieus gamed kan het er heel goed mee.

Ook heb ik mazzel dat ik 0 dode (sub)pixels heb zoals volgens mij alle mensen in dit topic met dit scherm voor zover ik gelezen heb.

Al met al zeer tevreden, geld zeker waard geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:15:

Waarom wil je persé een goede kleurweergave? Als je je pc alleen gebruikt voor windows/mail/word/surfen dan voldoet een TN paneeltje prima: pricewatch: Acer AL1914ms (19", 12ms, D-sub, Zilver)

Je kunt inderdaad ook voor een MVA paneel gaan: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=004886
Ik wil een goede kleurweergave omdat ik aan foto/video bewerking en wat vormgeving doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:15:
B.T.W. Ik wil de volgende startpost maken, en anders Sir Killalot / n00bs ofzo.
Mijn zegen heb je, ik ga die van het 6800LE topic doen (Deeltje Zijn We Nu Nog Niet uitgel*ld? :/ ). Wil wel helpen?
Zorg jij voor startkapitaal ? :)
Even dat suikeroompje aanspreken :9 ;)
André schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 01:07:
Ik wil een goede kleurweergave omdat ik aan foto/video bewerking en wat vormgeving doe :)
VA dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:48:
Als je persé een scherm met DVI wil zijn er dus 2 game-alternatieven, de Benq FP937s+ en de Hyundai 90D+.
Dan wil ik jullie bij deze nogmaals wijzen op de inkoopactie voor de BenQ FP937s+ @ http://www.inkoopacties.net/ia/h22g9f7r

we hebben nog 11 bestellingen nodig om tot deze mooie prijs te komen! (ik maak er zelf geen winst op maar ik wil ze ook graag wat goedkoper halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Yokozuna schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:48:
[...]

Dit ligt echt aan JOU :) Ghosting was duidelijk aanwezig, ben eigenaar van dit scherm geweest.

Rechtermuisknop-eigenschappen op het bureaublad -> instellingen. Versleep dit scherm en zie een dikke nagloei -> ghosting.

Daarom geloof ik bijv. ook degene die het nieuwe overdrive Xerox paneel heeft niet, dat hij geen ghosting zag op dit scherm. Wel erg bedankt trouwens, dit scherm is inderdaad veel goedkoper in Duitsland. Maar zoals normaal, daar is het ook al langer op de markt, en is de introductieprijs dus al veranderd in een lagere prijs...

Misschien is de nieuwe Xerox TFT iets voor jou, maar gezien je vooral een gamer bent en een kleiner budget hebt, is de Hyundai 90D+ een betere keuze.
Weet je ik denk dat die hele ghosting discussie een beetje verkeerd wordt gevoerd. Bij ghosting denkt menigeen aan oude laptop panels waarop je een werkelijk spook over het scherm kon trekken met een snelle beweging. Dat is zeker niet wat er aan de hand is als we ghosting vandaag de dag noemen.

Daarom heb ik het in mijn stukje over de Xerox maar vergeleken met de Iiyama 431S - simpelweg omdat ik die twee TFT's naast elkaar op mijn bureau heb staan en allebei met DVI aangesloten heb.
Heb naast games even een windows scherm over de desktop heen en weer laten fietsen en zoals ik al eerder opmerkte zie ik dat het op de Xerox minder lelijk is dan op de Iiyama. Overigens is het al zo lang geleden dat ik achter een CRT zat dat ik misschien op een goede 19" CRT datzelfde tructje nog eens moet herhalen. Geen claims dus dat het ghosting vrij zou zijn (alhoewel er wat mij betreft geen ghosting is) omdat ik het fenomeen wat ongrijpbaar vind vandaag de dag...

Wel apart Yokozuna dat je in 1 post in twijfel trekt dat de Xerox ghosting vrij zou zijn en vervolgens dat paneltje aanraadt aan iemand die veel games speelt. Maar goed, ik raadt het scherm vooralsnog aan maar dat mocht reeds duidelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wel apart Yokozuna dat je in 1 post in twijfel trekt dat de Xerox ghosting vrij zou zijn en vervolgens dat paneltje aanraadt aan iemand die veel games speelt.
Ja, want op een 8ms TN panel zie ik ook nog steeds wat ghosting maar die zou ik ook aanraden. Betere keuzes zijn er gewoon nog niet. De nieuwe Viewsonics zijn nog niet op de markt :)
Oke, zoals gezegd, voor een VA panel gaan.
Mijn zegen heb je, ik ga die van het 6800LE topic doen (Deeltje Zijn We Nu Nog Niet uitgel*ld? :/ ). Wil wel helpen?
Het zou mooi zijn als je me zou kunnen helpen met het creeren van een layout zoals in de startpost van bijvoorbeeld het ATi topic, dus met gekleurde (en witte) vakjes waarin een plaatje/tekst komt.

Als ik zoiets als dit zou kunnen maken: [rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 9][/rml] zou ik al heel tevreden zijn. Is dat ingewikkeld? Is daar e.v.t. niet ergens een tutorialtje voor? Ik zal es zoeken.

[ Voor 176% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
delorean7 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:51:
Weet je ik denk dat die hele ghosting discussie een beetje verkeerd wordt gevoerd. Bij ghosting denkt menigeen aan oude laptop panels waarop je een werkelijk spook over het scherm kon trekken met een snelle beweging. Dat is zeker niet wat er aan de hand is als we ghosting vandaag de dag noemen.
Klopt als ene zwerende vinger - ik noem het dan ook consequent blurring :P
Wel apart Yokozuna dat je in 1 post in twijfel trekt dat de Xerox ghosting vrij zou zijn en vervolgens dat paneltje aanraadt aan iemand die veel games speelt. Maar goed, ik raadt het scherm vooralsnog aan maar dat mocht reeds duidelijk zijn ;)
Hij bedoelt ook niet dat je helemaal dol wordt van het scherm van de ghosting (blur), maar trekt puur in twijfel dat je helemaal niks ziet van blurring. En tsja...gast wil een TFT, dan moet je toch wat he :/ . Wil wedden dat die 913N ook blurred. Enige kanshebber op 0 blur is een 4ms overdrive TN en daar moet ik het nog van zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Precies!

Maareh, is het ingewikkeld om zo'n layout te maken? Ik weet echt 0 van html/ubb of andere koek. Zal es zoeken...

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@delorean
kan je daar iets meer over zeggen aub? wat moet een tft-leek zich daarbij voorstellen bij het zogenaamde ghosten?
is die xerox wel of niet overdrive? 8ms op VA wijst daar toch op of heb ik het mis?

ik twijfel dus tussen de xerox en de FSC 19-2 gezien ik eigenlijk een beetje te ongeduldig ben om nog een paar maanden te wachten op de 193p+ die sowieso minstens 100euro duurder is. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik spijt zou hebben van een gemaakte beslissing (xerox of fsc) en dat na een maand of zo plots DE allrounder te koop zou zijn.
wat raden jullie kenners aan? zelf gaan kijken in de shops is voor mij nogal moeilijk gezien ik rolstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hopelijk wordt die Xerox met overdrive MVA (?) paneel beter beschikbaar bij meer NL winkels. In de pricewatch ontbreekt hij in ieder geval. Het zou de eerste betaalbare TFT met overdrive VA paneel worden, dus interessant voor iedereen in dit topic.

Misschien dat je er een zo uitgebreid mogelijke review van kunt schrijven delorean7? Of je post op de vorige pagina omtoveren in een heuse userreview :) Kan hij meteen in de volgende startpost.
In ieder geval, hij ghost minder dan de 431? Want de 431 heb ik zelf gezien, hoewel ik daar wel ghosting zag was die wel acceptabel.

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:41:
@delorean
kan je daar iets meer over zeggen aub? wat moet een tft-leek zich daarbij voorstellen bij het zogenaamde ghosten?
is die xerox wel of niet overdrive? 8ms op VA wijst daar toch op of heb ik het mis?

ik twijfel dus tussen de xerox en de FSC 19-2 gezien ik eigenlijk een beetje te ongeduldig ben om nog een paar maanden te wachten op de 193p+ die sowieso minstens 100euro duurder is. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik spijt zou hebben van een gemaakte beslissing (xerox of fsc) en dat na een maand of zo plots DE allrounder te koop zou zijn.
wat raden jullie kenners aan? zelf gaan kijken in de shops is voor mij nogal moeilijk gezien ik rolstoel.
Ok, ik ben allereerst door dit topic en verder lezen op Prad.de achter het bestaan van dit panel gekomen. Ik denk dat het een geruisloze introductie is geweest van een betaalbaar overdrive panel (het is zeker een MVP/PVA panel dat gecombineerd met 8 ms spec geeft dat ook wel aan).

Heb hier de beschikking over 2 type TFT's en een 19" Iiyama CRT aan een ander systeem. Ik zal binnenkort even een wat meer exacte review maken van deze Xerox in vergelijking tot de andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke perfect, voor de mensen die nog meer geinteresseerd zijn in de Xerox XA7-19i, op kieskeurig.nl staan ook al enkele korte userreviews.

http://www.kieskeurig.nl/...B51C3C1256FC200653FB0.htm

Mooi ook dat hij een glasplaat heeft, zou met niet verbazen als hij net zo'n goed beeld geeft als de Sony HP94, maar dan goedkoper.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit zelf dus ook over de FSC P19-2 na te denken, ik volg prad.de een beetje:

Er is daar al een gast ene ... "Meter Pavai" die heeft die FSC P19-2 en is erg enthiousiast, hij is alleen nog niet zo snel met test resultaten op gebied van reactietijden. "CrazyChris" post daar ook en heeft er ook net eentje besteld, misschien post hij hier iets over.

Lees hier

Heb de indruk dat de FSC P19-2 minstens zo goed is op dit gebied als de EIZO L778. Als ik het goed begrepen heb, heeft het duitse CT magazine dit ook geconcludeerd.
Als ik wat meer weet over reactietijden / ghosting zal ik het zeker door geven.

BTW. Die Xerox XA7-19i, is dat een S-IPS of S-PVA scherm?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Overdrive VA, betere combinatie kan niet! De Xerox kost echt helemaal nix, 414 euro bij Salland binnen 2 weken leverbaar (8ms 1:1000 dus de beste versie):

http://shop.sallandautomatisering.nl/?pid=8267&ref=3

Heb em even toegevoegd aan de t.net pricewatch, zou binnen enkele dagen er moeten staan.

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt erg goed die Xerox, en dat voor 414 euro!

Ik denk dat ik nog ff wacht tot er wat meer gegevens/test over de P19-2 komen. Dan moet ik maar tussen deze twee kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is idd geen geld voor zo een scherm en zo een luxe uitvoering, alhoewel ik liever een scherm zonder glasplaat wil omdat ik overdag altijd last van zonlicht heb.

Samsung mag wel snel komen met die schermen anders slaan ze de plank volledig mis... als andere merken nu dus al eerder zijn met overdrived VA schermen en ze nog voor een lager bedrag verkopen kan Samsung straks niet deze race winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
wil omdat ik overdag altijd last van zonlicht heb
Je kunt toch je TFT in een andere hoek zetten?

In ieder geval, overdrive wordt echt de toekomst. Blijkbaar vrij goedkoop toe te passen en alleen maar betere prestaties.

[ Voor 93% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:44:
Overdrive VA, betere combinatie kan niet! De Xerox kost echt helemaal nix, 414 euro bij Salland binnen 2 weken leverbaar (8ms 1:1000 dus de beste versie):

http://shop.sallandautomatisering.nl/?pid=8267&ref=3

Heb em even toegevoegd aan de t.net pricewatch, zou binnen enkele dagen er moeten staan.
Heb niet teveel hoop, 2 weken geleden was de levertijd ook 2 weken ;)

Daarbij geloof ik dat progress de enige is die dat ding officieel verkopen in Nederland volgens Xerox. Debiele constructie maar goed. Progress heeft ze trouwens wel op voorraad, ze gewoon gaan narren over de prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nog een winkel :) http://www.computerconcur...t_no=17768&site=undefined

Maareh: 438.87 (Inc. BTW) bij progress, lijkt me ook een prima prijs? Misschien wel het eerste scherm dat geschikt is om alles (films, gamen, grafisch werk etc.) optimaal op te doen.

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:07:
Nog een winkel :) http://www.computerconcur...t_no=17768&site=undefined

Maareh: 438.87 (Inc. BTW) bij progress, lijkt me ook een prima prijs? Misschien wel het eerste scherm dat geschikt is om alles (films, gamen, grafisch werk etc.) optimaal op te doen.
Dat was 465, ze hebben de prijs aangepast nadat ik ze vorige week geloof ik wel 8x heb lopen narren ;)

Goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Staat die 8ms 1000:1 al op de site van Xerox? Want dat moet, anders wordt mijn producttoevoeging aan de pricewatch niet goedgekeurd...

Volgens mij staat alleen de 8ms 800:1 versie erop

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:28:
Staat die 8ms 1:1000 al op de site van Xerox? Want dat moet, anders wordt mijn producttoevoeging aan de pricewatch niet goedgekeurd...

Volgens mij staat alleen de 8ms 1:800 versie erop
idd zag ik ook.. maar doen ze dat niet gewoon om het nog wat mooier te laten lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xerox XA7-19i 8ms is op ebay te koop bij een duitse aanbieder voor €354,90 komt nog €25,- aan verzendkosten bij.
Lijkt mij een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, maar als je dan wat defecte subpixels hebt, dan kun je flink verzendkosten gaan dokken :)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:44:
idd zag ik ook.. maar doen ze dat niet gewoon om het nog wat mooier te laten lijken
Mwoa, 800:1 of 1000:1 scheelt waarschijnlijk bijna niets, waarschijnlijk kan het paneel met een contrast van 1000:1 ietsje dieper zwart weergeven. Maar daar ging het niet om, ik kan hem even niet toevoegen aan de pricewatch totdat Xerox hun website eens update, zal ze eens mailen.

[ Voor 84% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:14:
Ja, maar als je dan wat defecte subpixels hebt, dan kun je flink verzendkosten gaan dokken :)

[...]

Mwoa, 800:1 of 1000:1 scheelt waarschijnlijk bijna niets, waarschijnlijk kan het paneel met een contrast van 1000:1 ietsje dieper zwart weergeven. Maar daar ging het niet om, ik kan hem even niet toevoegen aan de pricewatch totdat Xerox hun website eens update, zal ze eens mailen.
Op hun site staat inderdaad alleen maar een 800:1 versie. Toch is volgens prad (en progress) de juiste versie 1000:1. Overigens is er dus ook nog een 16 ms versie met exact dezelfde type aanduiding, dit om het geheel lekker overzichtelijk te houden.

1000:1
300 Cd/m^2
8 ms

Dat zijn de specs van de 2005 versie van dit panel, elk ander is niet het juiste panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

buggende verbinding, delete

[ Voor 92% gewijzigd door delorean7 op 26-04-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:14:
Maareh, is het ingewikkeld om zo'n layout te maken? Ik weet echt 0 van html/ubb of andere koek. Zal es zoeken...
Doe gewoon View Post en kijk naar de code :+ . Ik heb zo ook mijn stukje voor het LE topic gemaakt (moest natuurlijk ook dezelfde layout zijn :P).
Staat die 8ms 1000:1 al op de site van Xerox? Want dat moet, anders wordt mijn producttoevoeging aan de pricewatch niet goedgekeurd...

Kon um ook al niet vinden :?
Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:14:
Mwoa, 800:1 of 1000:1 scheelt waarschijnlijk bijna niets, waarschijnlijk kan het paneel met een contrast van 1000:1 ietsje dieper zwart weergeven.
Dat gaat alleen op als de brigtness van beide panelen hetzelfde is. Sterker nog: een beter zwart hoeft het helemaal niet te zijn. Als de 800:1 250 cd/m2 heeft en de 1000:1 300 cd/m2 is het zwart waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Op de Africa site van Xerox staat de 8ms, 300cd/m2, 1000:1 versie wel, genoeg 'bewijs' voor een Pricewatch entry lijkt me.

http://www.xerox-displays.info/africa/xa7series_africa.html :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je persé een scherm met DVI wil zijn er dus 2 game-alternatieven, de Benq FP937s+ en de Hyundai 90D+. Deze gebruiken allebei hetzelfde paneel als de Samsung 913N, maar hebben wel DVI aansluiting en de Hyundai is daarbovenop nog in hoogte verstelbaar (zeker een pré in mijn ogen) en kantelbaar en goedkoper dan de Benq. Geen reden meer dus om als gamer NIET voor de Hyundai 90D+ te gaan

Prijsvergelijk:
pricewatch: BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
pricewatch: Hyundai L90D+ (19", 8ms, D-sub/DVI-D)
Ok, leuk die pricewatch maar op de site van Qsupp staat die Hyundai er dus echt niet. En als ik er dan vervolgens 460 (incl verzend) moet gaan dokken alleen maar omdat hij kan kantelen en in hoogte is te stellen ga ik liever voor de BenQ. Zowiezo zie ik liever BenQ staan dan Hyundai maar dat is een persoonlijke smaak. En de speakers gebruik ik toch niet, dus waarom een scherm nemen met speakers als ik die nooit gebruik, overbodig gewicht en kosten.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:30:
[...]

Dan wil ik jullie bij deze nogmaals wijzen op de inkoopactie voor de BenQ FP937s+ @ http://www.inkoopacties.net/ia/h22g9f7r

we hebben nog 11 bestellingen nodig om tot deze mooie prijs te komen! (ik maak er zelf geen winst op maar ik wil ze ook graag wat goedkoper halen)
Dit is erg verleidelijk om te doen, maar is het ook echt veilig? Hoe weet ik dat ik het scherm ook echt krijg en dat het geen naaierij is. Het zal wel via jou lopen (van wat ik begrijp van je post) maar toch. Het blijft daarentegen wel een leuk bedrag voor zo'n goed scherm.
Yokozuna schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:48
Ja, tijd voor grondige verandering van de startpost, elke nieuwe user die hier de laatste 2 maanden (?) gepost heeft kon door de bomen het bos niet meer zien...
Het gene waar de vraagtekens van kwamen waren de verschillende soorten panelen. TN, MVA, enz, ik snap er nix van. Ach, als ik me iets meer verdiep en de post beter lees dat ik het begin te snappen. Toch staat het er een beetje slecht dus een nieuwe startpost is geen slechte keuze.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Vind de info in de TS best goed, maar er mag idd iets meer bij.

Denk dat enkele van jullie wel geinteresseerd zijn in de volgende link (bron: nvnews.net)
ViewSonic VX924 19-inch 4ms TFT LCD
Staat jammer genoeg nou geen responstijden grafiekje bij om te zien of ViewSonic z'n claim echt waar kan maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:49:...
Ik denk dat ik nog ff wacht tot er wat meer gegevens/test over de P19-2 komen. Dan moet ik maar tussen deze twee kiezen.
c't 9 2005 (duits) heeft een test met daarin o.a. de p19-2 en de Eizo l778. Hij lijkt zelfs minder last van "ghosting" te hebben dan de Eizo monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic 4ms:
Firing up Q3DM17, a sharper texture quality on the map was immediately noticeable. Texture and image clarity on the VX924 was quite simply amazing. This seemed to be an area the VX924 consistently performed very well. Game play performance couldn't have been smoother as well. Similar to the video tests, there was absolutely no noticeable ghosting or trailing.
Scherpere textures -> minder detailvermindering -> minder ghosting.

Volgens de mannen dus 0 ghosting, dat moeten we zien dus :) Hopelijk wordt deze Viewsonic iets beter beschikbaar in bekendere shops om te bekijken, zal wel niet...
Ok, leuk die pricewatch maar op de site van Qsupp staat die Hyundai er dus echt niet. En als ik er dan vervolgens 460 (incl verzend) moet gaan dokken alleen maar omdat hij kan kantelen en in hoogte is te stellen ga ik liever voor de BenQ. Zowiezo zie ik liever BenQ staan dan Hyundai maar dat is een persoonlijke smaak. En de speakers gebruik ik toch niet, dus waarom een scherm nemen met speakers als ik die nooit gebruik, overbodig gewicht en kosten.
Uiteindelijk presteren beide schermen vrijwel identiek, keuze voor de Benq is dus ook prima.
Dat gaat alleen op als de brigtness van beide panelen hetzelfde is. Sterker nog: een beter zwart hoeft het helemaal niet te zijn. Als de 800:1 250 cd/m2 heeft en de 1000:1 300 cd/m2 is het zwart waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde!
Tja, het maakt verder niet uit, goede VA panelen staan normaal gesproken garant voor een zwart weergave waarmee iedereen toch wel tevreden zal zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2005 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dit mogelijk is, in Windows heb ik bijna perfect zwart en in games is dit zo licht, bijna donkergrijs. Ik heb nu enkele games getest en dit is enkel zichtbaar bij Doom 3 en farcry helemaal in het begin in die grot.

Mijn tft is VP912s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Dit zal denk ik met de instellingen van de game te maken hebben. Gamma ofzo.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Als we het toch over instellingen hebben. Ik heb een Samsung 913n, en nou zit ik te prutsen met refresh rates en FPS. Maakt het nog uit in games of hi op 60 of op 75 hz draait ivm ghosting o.i.d? vsync aan of uit, fps meer of minder dan de hz dus. Ik speel nog wel eens CS, maar het ghost me net wat te veel (ik wist wel dat dit ging gebeuren, was ook van plan geen CS meer te spelen maar als het nog wat beter kan dan valt het wel te doen). Zit trouwens op een 9600xt mocht dat uitmaken, gewoon analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 04:32:
Weet iemand hoe dit mogelijk is, in Windows heb ik bijna perfect zwart en in games is dit zo licht, bijna donkergrijs.
In Windows...bedoel je dan: (1) de zwarte plekken hier en daar of (2) een totaal zwart scherm? (achtergrond met een zwarte bitmap, niet Windows laten doen = niet 100% zwart - of gewoon de Blank screensaver))
In geval (2)...vreemd, maar ik denk dat het hier gaat om (1): Bedrog van je ogen. Het zwart wat je hier en daar ziet staat in contrast tot meestal fellere kleuren...zwart lijkt zwart... Maar zodra de intensiteit van de onliggende kleuren afneemt (Doom 3...Far Cry in donkere grotten) worden de donkere tinten intenser (zwart wordt grijzig). Je ogen zijn nl. gevoeliger voor donkere tinten dan verschillende hoge intensiteit kleuren. Het is dus puur de contrastwerking van je ogen waardoor je het minder zwart vind.
Als jij 's avonds het licht in je kamer plots uitdoet is het ook pikkedonker, maar zodra je even wacht (de gevoeligheid van je ogen toeneemt / iris maximaliseert) zie ineens weer vanalles :P
m33p schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:38:
Als we het toch over instellingen hebben. Ik heb een Samsung 913n, en nou zit ik te prutsen met refresh rates en FPS. Maakt het nog uit in games of hi op 60 of op 75 hz draait ivm ghosting o.i.d?
8ms kan in principe hoger dan de 60Hz refresh maar heeft echter enkel echt zin voor de zwart-wit-zwart overgang :P. 75Hz wilde (op analoog) nog wel es lijden tot waziger beeld (heb dit nog niet gezien op DVI). Probeer en kijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als we het toch over instellingen hebben. Ik heb een Samsung 913n, en nou zit ik te prutsen met refresh rates en FPS. Maakt het nog uit in games of hi op 60 of op 75 hz draait ivm ghosting o.i.d? vsync aan of uit, fps meer of minder dan de hz dus. Ik speel nog wel eens CS, maar het ghost me net wat te veel (ik wist wel dat dit ging gebeuren, was ook van plan geen CS meer te spelen maar als het nog wat beter kan dan valt het wel te doen). Zit trouwens op een 9600xt mocht dat uitmaken, gewoon analoog.
Waarom probeer je het niet gewoon. Kwestie van een schuifje verschuiven...

Maar voor ghosting maakt het niets uit, de kleurovergangen gaan altijd even snel/traag, onafhankelijk van de refreshrate. Als je bijv. een nagloei/staart achter een licht object met een donkere achtgrond ziet, zal die staart evenlang zijn of je refreshrate nu op 60-, 70- of 75Hz staat.
In geval (2)...vreemd, maar ik denk dat het hier gaat om (1): Bedrog van je ogen. Het zwart wat je hier en daar ziet staat in contrast tot meestal fellere kleuren...zwart lijkt zwart... Maar zodra de intensiteit van de onliggende kleuren afneemt (Doom 3...Far Cry in donkere grotten) worden de donkere tinten intenser (zwart wordt grijzig). Je ogen zijn nl. gevoeliger voor donkere tinten dan verschillende hoge intensiteit kleuren. Het is dus puur de contrastwerking van je ogen waardoor je het minder zwart vind.
Als jij 's avonds het licht in je kamer plots uitdoet is het ook pikkedonker, maar zodra je even wacht (de gevoeligheid van je ogen toeneemt / iris maximaliseert) zie ineens weer vanalles :P
+1 inzichtvol :)
Ik speel nog wel eens CS, maar het ghost me net wat te veel
Je bent tenminste kritisch! Als gamer had je misschien beter kunnen wachten om de nieuwe TFT's van Viewsonic. Volgens de eerste review, 1 pagina terug, vertoonde het scherm echt 0 ghosting. Benq gaat binnenkort ook overdriven-TN panelen op de markt brengen. Benq is er ten slotte altijd vroeg bij als het om ghosting/responsetijd gaat. Maarja, voor de rest ben je dus wel tevreden met je 913N?

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Vooral met oudere games kunnen de huidige TFT's toch nog last van 'ghosting' hebben? Dit is wat ik tenminste wel vaker heb gehoord. Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen oudere games heb getest met m'n 913N, maar zal wel een keer UT99 e.d. proberen binnenkort... Met UT2004, NFSU2, Brothers in Arms en CoD loopt het hier iig errug lekker! :)

btw: ik heb 'm op 70Hz, kan 75 niet selecteren... maar ziet er prima uit!

[ Voor 6% gewijzigd door robhof op 27-04-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Ik ben aan het twijfelen tussen de samsung 913N of de Iiyama E480S-B. De specs zijn zowat hetzelfde maar over de E480S-B kan ik bijna geen testen, reviews of gebruikerservaringen vinden. Hier iemand die dit scherm al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
_/-\o_ dank - Werkt trouwens ook zo voor je oren :P
robhof schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:28:
[...]
Vooral met oudere games kunnen de huidige TFT's toch nog last van 'ghosting' hebben? Dit is wat ik tenminste wel vaker heb gehoord. Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen oudere games heb getest met m'n 913N, maar zal wel een keer UT99 e.d. proberen binnenkort...
Kweenie, maar ik heb toch aardig wat oudjes en niet meer last :? UT99 is nog steeds lekker head shots maken :P. Misschien vanwege het andere kleurgebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TADAAAAA: http://product.samsung.co...5n_c/b2c_optin_915n_c.jsp de 915N staat eindelijk op hun site, met een 4ms TN paneel.
Alleen hier staat 8ms :? http://product.samsung.co...SKB&selTab=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera

Chimera schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:38:
Op de Africa site van Xerox staat de 8ms, 300cd/m2, 1000:1 versie wel, genoeg 'bewijs' voor een Pricewatch entry lijkt me.

http://www.xerox-displays.info/africa/xa7series_africa.html :)
Lukt het al wat? :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Tevergeefs heb ik een poging gedaan om een 3e 481S te krijgen.
Die Xerox lijkt me best een goede vervanger. Maar uh
8 ms EN 16,7 miljoen kleuren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Overdrive VA ;)

Zorg wel dat je de 8ms, 1:1000 versie koopt als je em koopt (en zet em in de midden :P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja...want das de USA site. Om dingen makkelijk te maken heet de Europese 913N daar 915N...dus is dat niet de 915N die jij bedoelt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat meer shops gevonden voor die XEROX?

Ik nie :/

kan nie lang meer wachten >:) MOET em hebben :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Sorry had je post over het hoofd gezien! Heb em net toegevoegd, hier staat ie: pricewatch: Xerox XA7-19i-8ms (19", 8ms, D-sub/DVI)

Heb al 2 winkels toegevoegd. Ik kan alleen geen prijzen van Salland Automatisering of Progress toevoegen want die hebben hun prijzen gelockt. Dus als je een winkel spot, graag toevoegen!

Check ondertussen deze pricewatch: http://pricecheck.tweakzone.nl/onderdeel/3/12782

[ Voor 123% gewijzigd door Yokozuna op 28-04-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:59:
[...]

Ja...want das de USA site. Om dingen makkelijk te maken heet de Europese 913N daar 915N...dus is dat niet de 915N die jij bedoelt :P.
nee...nee de 913n heeft ZEKER geen response tijd van 4 ms. Dit is de eerste overdrive TN paneel van Samsung ;)

Die Xerox is wel vreselijk goedkoop zeg... bijna 400 Euro. Hmz ben zeeeeer benieuwd naar een goede review, want die 193P+ zal wel 200-300 Euro duurder zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 28-04-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
n00bs schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:56:
nee...nee de 913n heeft ZEKER geen response tijd van 4 ms. Dit is de eerste overdrive TN paneel van Samsung ;)
(duh :> ) ik geloof dat je niet hebt begrepen wat ik bedoelde...
code:
1
2
3
EU                        USA
913N = 8ms    <->  915N = 8ms
915N = 4ms O <->  91?N = 4ms O

Samsung better learn to.. KISS |:( :P

Overigens...wat betreft responses en wat je zei over contrast te hoog zijn... De gemeten responstijd was het echte minimum wat het paneel kon op extreme waarden...dus max contrast :/. Maar wie gebruikt dit eigenlijk :? Min. responstijd is dat al een waarde die bijna nooit voorkomt....en dan zonder de juiste instellingen gebruik je um niet eens ook :P. (Just random thoughts ;))

[ Voor 33% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-04-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
De xerox kost bij http://www.gistron.com/ 389,- euro :)
http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=26672
Jammer dat ik geen tft via een webshop durf te bestellen ivm dode pixels. Bij een winkel kan je hem tenminste binnen 8 dagen gewoon terugbrengen of omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:51:
Jammer dat ik geen tft via een webshop durf te bestellen ivm dode pixels. Bij een winkel kan je hem tenminste binnen 8 dagen gewoon terugbrengen of omruilen.
Specificaties

Type beeldscherm TFT LCD (Viewable Active Matrix)
Beelddiagonaal 19"
Dotpitch 0.294 mm
Kijkhoek horizontaal 170°
Contrast ratio nominaal 800 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd 16 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024 / 75Hz
Verticale frequentie 60 - 75 Hz
Signaal input connector 15 pin D-Sub
DVI
Plug & play Ja
Kleur (panel/ monitorstand) Zwart (voorkant), zilver (achterkant en voet)
Opmerking VESA Standard
"Security Kensington lock port"
"XShield Protective Glass Filter"

is de oudere versie geloof ik 800:1 en 16 ms

nieuwere is 1000:1 en 8 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:03:
[...]

Specificaties

Type beeldscherm TFT LCD (Viewable Active Matrix)
Beelddiagonaal 19"
Dotpitch 0.294 mm
Kijkhoek horizontaal 170°
Contrast ratio nominaal 800 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd 16 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024 / 75Hz
Verticale frequentie 60 - 75 Hz
Signaal input connector 15 pin D-Sub
DVI
Plug & play Ja
Kleur (panel/ monitorstand) Zwart (voorkant), zilver (achterkant en voet)
Opmerking VESA Standard
"Security Kensington lock port"
"XShield Protective Glass Filter"

is de oudere versie geloof ik 800:1 en 16 ms

nieuwere is 1000:1 en 8 ms
Ja ik heb gezocht waar dat verschil nu in zit en hoe je dat kan zien. Dat schijnt dus onmogelijk te zijn. Aangezien ze niet op voorraad zijn lijkt het me sterk dat je een oude versie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:20:
[...]

Ja ik heb gezocht waar dat verschil nu in zit en hoe je dat kan zien. Dat schijnt dus onmogelijk te zijn. Aangezien ze niet op voorraad zijn lijkt het me sterk dat je een oude versie krijgt.
is da nie dat de 8ms een overdrive versie daarvan is? of heb ik het nu helemaal verkeerd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ik heb Gistron een mailtje gestuurd of ze in de nabije toekomst de 8ms, 1000:1 versie gaan verkopen... Zal het antwoord hier uiteraard ook posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:26:
[...]

is da nie dat de 8ms een overdrive versie daarvan is? of heb ik het nu helemaal verkeerd? 8)7
Je hebt helemaal gelijk er zijn 2 versie's van 8)7
http://www.xerox-displays.info/xa7series.html
Maar als je de 8ms versie hebt weet je niet of het 800:1 of 1000:1 is (tenminste dat kan je niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Chimera schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:36:
Ik heb Gistron een mailtje gestuurd of ze in de nabije toekomst de 8ms, 1000:1 versie gaan verkopen... Zal het antwoord hier uiteraard ook posten :)
Dat was snel, net mail gechecked, had om 15:37 al mail terug (paar minuten dus, hulde)... Maar ze weten het niet, da's dan wel weer jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Chimera schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:06:
[...]

Dat was snel, net mail gechecked, had om 15:37 al mail terug (paar minuten dus, hulde)... Maar ze weten het niet, da's dan wel weer jammer :P
Het vreemde is dat op andere sites precies hetzelfde typenr 19" TFT XEROX XA7-19i (DA/03/si-b) wel als 8ms staat. Ik heb ze ook maar gemailt om te vragen of ze nog eens willen checken bij gistron. Wel idioot van Xerox om 2 versie's van het zelfde type te maken :?

[ Voor 9% gewijzigd door luckyjan op 28-04-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:51:
Ik heb hem 3 weken terug besteld bij gistron voor 379,- euro, toen hadden ze het 8ms model nog, daarna verdween hij van hun site.
Een week later hadden ze het 16ms model, voor een veel hogere prijs, deze hebben ze kennelijk weer naar beneden bij gesteld.
Het 8ms model zal wel heel snel uitverkocht geweest zijn, het is ook echt een TOP monitor.
Als iedereen hun effe een mailtje stuurt en smeekt om het 8ms model voor een goede prijs zal er misschien wel een lichtje gaan branden.
Mijn monitor had wel 3 dode subpixels, maar daar zie je niks van bij normaal gebruik, echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Net een mailtje van gistron gehad waarin werd aangegeven dat ze het nergens kunnen zien op het scherm of de doos of het een 8ms of 16(20)ms is. Alleen in het boekje wat erbij zit staat het aangegeven. Ik heb ze meteen terug gemailt of ze de 8ms nog gaan verkopen?

Dat spiegelen van het glas is toch ook niet alles zo te zien :(

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3181

[ Voor 20% gewijzigd door luckyjan op 28-04-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Mwoh, zie je de luxaflex? Hij is dan wel dicht, maar er komt natuurlijk altijd licht door... Direct zonlicht van achteren is niet goed, maar daar is altijd wel wat aan te doen denk ik.

Ik heb een raam rechts van m'n bureau, als ik de monitor zo ver mogelijk op het bureau zet (het is tenslotte 19" :P) en de PC tussen het raam en de monitor in zet is dat probleem zo opgelost denk ik.

Liever een mooi beeld dan zo'n doffe plastic (of wat is het) laag eroverheen...

[edit1]
Trouwens, ik weet niet zeker of dat deze monitor was, maar ik meen ergens een plaatje van de doos gezien te hebben met een fel oranje stickertje 8ms... Was heel duidelijk dus waarschijnlijk zitten er op de andere versies gewoon geen stickertjes. Eens even zoeken of ik die boxshot weer kan vinden...
[/edit1]

[edit2]
http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=2995

Dat lijkt me de doos te zijn, en daar rechts zit een stickertje :P
[/edit2]

[ Voor 39% gewijzigd door Chimera op 28-04-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Urgh...k...tis aardig licht in die kamer maar...
Chimera schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:33:
Mwoh, zie je de luxaflex? Hij is dan wel dicht, maar er komt natuurlijk altijd licht door... Direct zonlicht van achteren is niet goed, maar daar is altijd wel wat aan te doen denk ik.
1 vd redenen datik mn CRT overdag irritant vind...
Liever een mooi beeld dan zo'n doffe plastic (of wat is het) laag eroverheen...
Mwa...beeld wordt er op zich wel wat mooier van (vergeleken met TN), maar dat gereflecteer irriteert me toch aardig. En daarbij ziet dit IPS scherm er soms uit als papier :P, wat ik er erg mooi vind uitzien :) (ziet er bijna zacht uit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Stelling:
Iedereen die momenteel een TFT aanraadt kan niets anders dan de Xerox XA7 19i (8ms) aanraden, omdat dit het eerste en momenteel enige scherm is dat geschikt is voor hardcore gamers, zonder concessies te doen in beeldkwaliteit voor films/grafisch werk, terwijl iedere serieuze 19" TFT-zoeker hem kan betalen.

Hij is alleen ongeschikt voor mensen die hun computer zo onhandig hebben opgesteld dat ze veel reflectie op hun TFT hebben. CRT's hadden ook altijd een glaslaag en vaak waren het nog bolle glasplaten die dus nog een groter gezichtsveld reflecteerden, toendertijd hoorde je daar ook weinig over -> kwestie van je werkplek praktisch inrichten.

Waarom zouden we nog een uitgebreide startpost nodig hebben? :) Overdrive wordt de nieuwe standaard, het kost blijkbaar weinig extra en je krijg een minder/geen ghosting zonder dat de beeldkwaliteit.

[ Voor 167% gewijzigd door Yokozuna op 28-04-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
_O_

Hear hear :P Ik ga em over een week of 5 kopen... Na de examens :P

Met een beetje geluk is ie dan goed verkrijgbaar overal, en bij wat meer winkels :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wat tips voor een budget 19" tft zoeker.

Hoe zijn de 19" schermen van Acer

AL1914ms of de AL1912 of de AL1921ms enz ;)

Ik ben niet echt een gamer (soms), en ben gewoon op zoek naar een goed scherm (wat goed beeld geeft, een mooie look heeft en niet te duur is).

DVI heb ik niet nodig op mijn mx400 :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Voor de mensen die zich afvragen hoe het nu zit met de contrast ratio van de 8ms Xerox: ik heb Xerox de volgende vraag gemaild:
- on this page:
http://www.xerox-displays.info/xa7series.html
the contrast ratio of this screen is specified as 800:1, however on this page:
http://www.xerox-displays.info/africa/xa7series_africa.html
it is specified as 1000:1. Does this mean that there is a difference between the version sold in Africa and the rest of the world, or is one of those pages wrong? If so, which contrast ratio is the right one?
en dit was het antwoord:
The ratio is the same and should be 800:1. We have had a short time of
pannels with a higher contrast however the panel shortage has made us
move to the 1000:1 ratio. I will have the African site changed. Thanks
for your input.
Wat ik hier uit opmaak: de huidige versie is 800:1 en de versie met 1000:1 is er maar tijdelijk geweest ivm een tekort aan panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
:( Da's jammer, maar goed, hoeveel verschil zou je nou zien tussen 800:1 en 1000:1, even reeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:49:
Stelling:
Iedereen die momenteel een TFT aanraadt kan niets anders dan de Xerox XA7 19i (8ms) aanraden, omdat dit het eerste en momenteel enige scherm is dat geschikt is voor hardcore gamers, zonder concessies te doen in beeldkwaliteit voor films/grafisch werk, terwijl iedere serieuze 19" TFT-zoeker hem kan betalen.

Hij is alleen ongeschikt voor mensen die hun computer zo onhandig hebben opgesteld dat ze veel reflectie op hun TFT hebben. CRT's hadden ook altijd een glaslaag en vaak waren het nog bolle glasplaten die dus nog een groter gezichtsveld reflecteerden, toendertijd hoorde je daar ook weinig over -> kwestie van je werkplek praktisch inrichten.

Waarom zouden we nog een uitgebreide startpost nodig hebben? :) Overdrive wordt de nieuwe standaard, het kost blijkbaar weinig extra en je krijg een minder/geen ghosting zonder dat de beeldkwaliteit.
Maar toch eers even reviews afwachten ;) ik ga niet 1 persoon nablaten dat het ultiem is... ik wacht op onafhankelijke reviews voordat ik mijn oordeel klaar heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/titel.jpg

Ik ben er heilig van overtuigd dat de Xerox hot wordt :) Of er moet bijv. het MVA paneel van van IIyama E485s gebruikt zijn. Maar dat lijkt me sterk, dat paneel is ook 'alweer' 5 maanden oud. Lijkt me dus sterk. Ik heb zelfs in een ander topic de Sony HS95PB en de Xerox X7 19i al naast elkaar genoemd gezien!

Enfzoiets

Waarom zouden we nog een uitgebreide startpost nodig hebben? Overdrive wordt de nieuwe standaard, het kost blijkbaar weinig extra en je krijg een minder/geen ghosting zonder dat de beeldkwaliteit achteruit gaat.

Nutteloze tekst

testje

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
ik vraag me inderdaad ook af wat voor paneel er in die Xeroxen zitten... dat heb ik nog nergens terug kunnen vinden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Chiron schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:24:
ik vraag me inderdaad ook af wat voor paneel er in die Xeroxen zitten... dat heb ik nog nergens terug kunnen vinden
Chiron, download DScaler eens. Hiermee kan je wel op je 2e scherm je tvkaart aansturen :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Ziet er goed uit Yokozuna! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

ziet er goed uit, maar moet de Viewsonic VX924 er ook niet bij ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

OK, ik heb nu dit hele topic van voor tot achter en weer terug doorgelezen, en alles overdenkende moet het maar de Xerox worden. Helaas wel pas over 4 weken, want pas dan heb ik mijn vakantiegeld eindelijk binnen. Bij een webshop zal ik hem niet kopen want ik wil hem vooraf goed checken op dode en hot pixels, en ook ben ik niet bereid om extra geld te betalen voor een pixelgarantie. Ik ga niet nog eens extra betalen voor een recht wat ik al heb (volgens het consumentenrecht)!

Dat van die glasplaat boeit me eigenlijk niet zo. Ik zal het scherm overdag vrijwel nooit gebruiken, en bovendien bevindt het raam zich ACHTER de monitor. Dat raam kan overigens volledig verduisterd worden, dus het is een non-issue voor mij.

Nu nog even een nieuw systeempje samenstellen (min. 3,4 GHz Pentium 4) en dan eindelijk aan videobewerking doen zoals videobewerking hoort te zijn :9~

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
n duitsland is de xerox een stuk goedkoper 354,90 euro en daar komt dan 25 euro voor verzending naar Nederland bij.

http://s00111887.shop.auc...s_id=AW782255&language=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, maar wat als je hem terug wilt sturen? Garantie afhandeling e.d. wordt dan wel moeizamer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ik kan nergens vinden wat voor pixel policy Xerox hanteert... Is het die klasse II van de ISO-13406-2 standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.samsung.com.cn...s.asp?page=Specifications
Zoals je ziet is die 8ms alleen grey to grey.

Ergens in Mei moet die op de markt hier komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:12:
Iemand wat tips voor een budget 19" tft zoeker.

Hoe zijn de 19" schermen van Acer

AL1914ms of de AL1912 of de AL1921ms enz ;)

Ik ben niet echt een gamer (soms), en ben gewoon op zoek naar een goed scherm (wat goed beeld geeft, een mooie look heeft en niet te duur is).

DVI heb ik niet nodig op mijn mx400 :9
Als je een goede kleurweergave wil zou je ook voor de Acer 1913s kunnen gaan omdat die een MVA paneel heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik twijfel tussen de BenQ FP937s+ en een Dell (geen idee welk type dan weer)..
Lastig allemaal :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Tsjakka, ik heb de knoop (weer) doorgehakt en heb de Xerox XA7 19i besteld. Wanneer de 8ms niet meer te leveren is krijg ik de 16ms.

Ik hoop snel mijn ervaringen met jullie te kunnen delen!

Zat even te twijfelen met die glasplaat ervoor, maar het straalt ook wel weer iets straks uit. Daarom toch maar de Xerox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dell 1905, maar die zijn tegenwoordig niet zo betrouwbaar meer gezien deze TFT's tegenwoordig vaak voorzien zijn van een ander kwalitatief minder paneel (AUOptronics geloof ik).
Tsjakka, ik heb de knoop (weer) doorgehakt en heb de Xerox XA7 19i besteld. Wanneer de 8ms niet meer te leveren is krijg ik de 16ms.
Dat je dat voor lief neemt? Die 16ms versie is waarschijnlijk geen overdrive paneel, dat scheelt bij VA panelen hoogstwaarschijnlijk enorm veel.
Als je een goede kleurweergave wil zou je ook voor de Acer 1913s kunnen gaan omdat die een MVA paneel heeft :)
Dat-is :)

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Yokozuna schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:05:

Dat je dat voor lief neemt? Die 16ms versie is waarschijnlijk geen overdrive paneel, dat scheelt bij VA panelen hoogstwaarschijnlijk enorm veel.
Is deze zoveel slechter dan? Dan zeg ik het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Niet afzeggen, gewoon zeggen dat je het eerst wil weten als de 8ms niet meer leverbaar is (want de 16ms wil je niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Chimera schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:24:
Niet afzeggen, gewoon zeggen dat je het eerst wil weten als de 8ms niet meer leverbaar is (want de 16ms wil je niet)...
Ik heb het net gelijk geregeld. Ik wordt er zo schijtziek van he. Ben al sinds januari aan het kl$ten met het uitzoeken van een beetje TFT. Eerst 2x 481S met dode pixels en dan zou ik nu weer de mist in gaan met een verkeerd scherm.

(Op www.kieskeurig.nl staat de XA7 19i met 8ms en 1000:1 aangeduid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ja idd, moet je voor zorgen dat je die ook daadwerkelijk krijgt... Van wat ik er allemaal van heb gezien en gelezen is het een prachtscherm, maar dan wel de 8ms!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar de Xerox is toch wel 16,7 miljoen kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mickman schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:29:
[...]

Ik heb het net gelijk geregeld. Ik wordt er zo schijtziek van he. Ben al sinds januari aan het kl$ten met het uitzoeken van een beetje TFT. Eerst 2x 481S met dode pixels en dan zou ik nu weer de mist in gaan met een verkeerd scherm.

Ik ben al meer dan een jaar aan het zoeken naar een goed scherm!!! kan je nagaan hoe FRUST ik ben :p

Anyway die Xerox is een VA panel dus 8bits kleur per kanaal=> 24 bits kleuren => 16.7 miljoen kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

De Fujitsu Siemens P19-2 is nu eindelijk leverbaar in Duitsland, een paar winkels daar hebben m op voorraad :) Het is te hopen dat deze monitor nu ook in NL snel leverbaar wordt...

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
n00bs schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:48:
http://www.samsung.com.cn...s.asp?page=Specifications
Zoals je ziet is die 8ms alleen grey to grey.

Ergens in Mei moet die op de markt hier komen...
Ha! Dacht ik het niet! Vond de drop van 25ms PVA naar 8 wel heeeel erg groot, zelfs voor overdrive.
Maar toch vreemd...de G-2-G van 8...dat zeiden ze bij de 25ms 910N (PVA) ook :? En die had zekerrr geen overdrive :P. Zal bij die Xerox ook wel zijn dan. Hoop voor jullie dat Xerox niet ATi gaat nadoen :P, maar lijkt wel bijna een 'foutje'. Ziet er (op papier) bijna te mooi uit om waar te zijn (voor die prijs).

Die Eizo zou dus toch nog de topper kunnen zijn. Die gaf wel apart aan 12ms (nog steeds eeerg laag) aan met 8 voor G-2-G. Gezien z'n prijs en de naam Eizo zelf ben ik toch eerder geneigd die te geloven :/.

Maar goed...als 25 ms IPS gamebaar is is 20ms overdrive VA het ook wel me dunkt :P.
n00bs schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:55:
[...]
Anyway die Xerox is een VA panel dus 8bits kleur per kanaal=> 24 bits kleuren => 16.7 miljoen kleuren :)
Hoho...6-bit VA was ook al es langsgekomen he! dwz...als nieuws...nog geen scherm mee bekend, maar je weet het niet...specs van de fabrikant zeggen niks. (zelfs vele TN-panelen worden vaak genoeg met 24-bits aangegeven :(. Ronduit schandalig overigens)

[ Voor 25% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 29-04-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo beslissing genomen ga em bestellen :Y) de xerox

zal ik de gok nemen om zonder pix garantie te bestellen of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Mickman schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:29:
[...]

Vooral omdat de 8MS en de 16MS gewoon 2 verschillende type's zijn. Erg stom van xerox om precies hetzelfde typenr. te gebruiken. De 16MS is dan ook overal goedkoper dan de 8MS.
Feitelijk zijn er 3 versies want de 8MS heb je nog in 1000:1 en 800:1 maar hoe je daar nu achter kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:55:

Ik ben al meer dan een jaar aan het zoeken naar een goed scherm!!! kan je nagaan hoe FRUST ik ben :p
Dan vraag ik me af of je ooit nog daadwerkelijk iets zal gaan kopen... Techniek staat (gelukkig) niet stil. Er blijven betere schermen komen. Op een gegeven moment toch de knoop doorhakken he ;)

Mijn knoop was de Iiyama 481. Ik ben nog steeds zeer tevreden met dit scherm en zou hem zo weer kopen (als hij nog ergens te verkrijgen was). Van de "nieuwe" schermen lijkt de Xerox (natuurlijk de 8 ms versie) erg interessant!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kan ik a.u.b. de nieuwe reeks starten? Ik heb nog een tijd gehad de startpost te veranderen, maar dat zal zo snel mogelijk gebeuren, plaatjes/kaders/kleurtjes heb ik nu in ieder geval onder de knie :) Xerox bak zal er uiteraard ook uitgebreid inkomen (hoewel er nog geen echte reviews van zijn te vinden).

Xerox: 3 types inderdaad, die met contrast van 1000:1 zou maar tijdelijk zijn heb ik gelezen, die met 800:1 + 8ms zou de vaste Xerox X7 19i worden. Heb Salland Automatisering ff gemailed wanneer hij binnenkomt, staat binnen 2 weken, maar blijkt dat blijkt er al veel langer te staan...

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:28:
Kan ik a.u.b. de nieuwe reeks starten? Ik heb nog een tijd gehad de startpost te veranderen, maar dat zal zo snel mogelijk gebeuren, plaatjes/kaders/kleurtjes heb ik nu in ieder geval onder de knie :) Xerox bak zal er uiteraard ook uitgebreid inkomen (hoewel er nog geen echte reviews van zijn te vinden).

Xerox: 3 types inderdaad, die met contrast van 1000:1 zou maar tijdelijk zijn heb ik gelezen, die met 800:1 + 8ms zou de vaste Xerox X7 19i worden.
Doe je best Yoko! Je hebt vanaf deel 1 veruit het meest toegevoegd aan het 19" topic. Het lijkt me niet meer dan logisch dat als je wilt, jij de volgende startpost maakt!
succes!
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.