Het grote Next-Gen Console Roddel Topic*

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik hoop wel dat die online dienst van nintendo gratis word. Vind het zo'n onzin om een abbo af te moeten sluiten om online te mogen spelen (zeker voor de prijs van xbox live). Ik hoop trouwens wel dat shooters niet de plek in gaan nemen van platform games enzo (je ziet steeds meer shooters komen en steeds minder andere games), shooters met een controller sucked echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nintendo bied het gratis aan alleen kunnen de makers van het spel zelf wel een vergoeding vragen. Maar Nintendo heeft al belooft om zo veel mogelijk gratis aan te bieden want daar geloven ze ook in.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Finwe schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:26:
Again, ik bedoel het relatief dus moeilijker dan Xbox. Hoe programmeer ik straks een 360? Ik bouw mijn software een beetje mooi op in threads, compile de code en ben klaar (xbox scheduler mapt iedere thread mooi op een core). Hoe programmeer je voor Cell? Je moet ieder van die 8 vector processoren bezighouden (om optimale performance te bereiken). Dat betekent dus dat je vector-code moet schrijven voor de algorithme's die daar geschikt voor zijn, deze algorithmes opdelen zodanig dat ze over de verschillende vector units verspreid kunnen worden en ook nog een communicatie-structuur hiervoor moet bedenken (gaat de output van vector-unit x naar vector-unit y?). Waarschijnlijk moet je ook zelf bepalen wat er in het lokale geheugen van die vector processoren komt. Dit is alleen maar goed: potentieel haal je dan een veel betere performance. Misschien is programmeren zelfs een piece of cake en doet de compiler dit alles: maar dan is het vast geen oplossing die optimaal is. Mijn vermoeden is (maar dit mag je natuurlijk met me oneens zijn) is dat de xbox360 op het begin de mooiste spellen heeft, maar op den duur door Cell voorbijgestreeft zal worden.
Het wordt wel even tandenbijten voor de programmeurs van de renderer en scenegraphs, I/O layers etc. toegegeven, maar dat is eenmalig. Wat de nieuwe games juist veel gaan vragen is content: erg veel meer textures, veel meer polys per frame, meer shaders/materials etc. Ik denk dat veel af zal hangen van de manier waarop men veel content kan genereren. Immers: die grote hoeveelheden content modelleren en met de hand produceren is ondoenlijk.
Sja misschien niet, de echte guru's zullen het vast wel snel kunnen.....ik respecteer je standpunt iig en we zien wel wie er gelijk gaat krijgen ;)
We zullen er vast niet minder van worden qua spelplezier denk ik ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:15:
Ik hoop wel dat die online dienst van nintendo gratis word. Vind het zo'n onzin om een abbo af te moeten sluiten om online te mogen spelen (zeker voor de prijs van xbox live). Ik hoop trouwens wel dat shooters niet de plek in gaan nemen van platform games enzo (je ziet steeds meer shooters komen en steeds minder andere games), shooters met een controller sucked echt.
xbox live met game kost 30 euro in de winkels, eigenlijk betaal je dus voor de game en is het online gratis :)

shooters op consoles vind ik veel prettiger spelen dan op de pc, rustig zitten, en geen RSI krijgen van je muis of toetsenbord (die zijn gemaakt om op te typen)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
ari3 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:46:
Tja, de Xbox 360 specs zijn nu officieel gepresenteerd... Valt erg tegen moet ik zeggen. Los van best redelijke technische specs is er geen innovatie te bekennen. Veel dingen die er nu standaard opzitten waren op last-gen (bestaat die term al?) al beschikbaar als uitbreiding: draadloos netwerk, draadloze controller, media speler, enz. Dat is natuurlijk geen innovatie.

Verder echt trieste shit zoals verwisselbare frontjes voor je console :r Daar zit toch niemand op te wachten...

Enige lichtpuntje vind ik dat ze ontwerpers verplichten HDTV te ondersteunen. Zal nog interessant worden hoe dat in Nederland in de markt gezet zal worden. HDTV gaat hier de komende vijf jaar niet gebeuren en dus zullen mensen in Nederland alleen downscaled video out beeld krijgen op hun Xbox 360. Overigens hebben ze de video connector niet gezwijzigd. Het is nog steeds dat propriëtaire Microsoft connector wat betekent dat je niet eenvoudig zelf een kwaliteits kabel kunt maken of kopen :( Het betekent ook dat er geen DVI of HDMI digitale video aansluiting is. Je krijgt dus analoge YPbPr of RGB HDTV signalen :( mooi hoor.... NOT!

Overigens verbaast het me dat de Xbox 360 geen WMVHD-DVD kan afspelen. Wanneer Microsoft zich commiteert aan HDTV voor spellen zou ik hetzelfde verwachten voor films. Tja, het kan natuurlijk een upgrade zijn. Microsoft kennende waarschijnlijk tegen betaling zoals ze ook deden met het Xbox DVD afspeelpakket.

Kortom, Xbox 360 is gewoon een hardware upgrade, die vooralsnog geen innovatie laat zien.
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
Ik noem:
3 core PowerPC @ 3.2 GHz
Embedded DRAM
48 miljard shaderops/sec
Unified shader architecture

Ga dit maar eens lezen: http://features.teamxbox....The-Xbox-360-Dissected/p1

Oja, waaruit concludeer je dat hij geen WMVHD ondersteund. Er zijn een aantal WMVHD-DVD's uit (bijvoorbeeld Terminator 2), en die kan hij vast wel afspelen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Heb natuurlijk zelf wel al een hele hoop info doorgenomen over deze console maar echt veel tijd heb ik niet gehad om alles grondiger te doorlopen.

In elk geval is dit de eerste console die ik bij introductie wel meteen zou willen aanschaffen. Wat een magistraal briljant ding (en dat van een Playstation fanboy :p ) Mooi design, itt tot wat hier beweerd wordt. Klein, dit itt tot de eerste xbox (wat een doos) . Daarenboven was de eerste xbox gewoon extreem lelijk. Dat apparaat staat al even goed in de huiskamer als de standaard keukenrobot. De Xbox 360 bevalt me extreem goed van design. Zowel rechtop als liggend te gebruiken, mooi mooi.

En dan een groot applaus voor de nieuwe controllers (meer zoals die van de PS :p, of toch in elk geval kleiner) Met die controllers, en dan nog zonder draad, zie ik mezelf nog gamen (itt tot die vreselijke eerste versie van xbox controllers. Tweede was beter maar nog niet helemaal dat)

En ja ik heb heel grote handen, maar toch vind ik de controllers van de PS gewoon nog ongeslagen (maar ja smaken verschillen). Hopelijk kosten de afzodnerlijke controllers egen 50€ plus bvb. Want de huidige controllers zijn ook aan de redelijk dure kant voor wat het in feite maar is.

Over de prijs. Velen beweren rond de 300-350 euro voor basisversie en 400-450 euro voor HD + compabiliteit. Dat moet ik ook nog zien. Zeker in europa lijkt mij dit weinig waarschijnlijk (om een of andere reden denken ze daar dat we er hier veel warmer inzitten blijkbaar ;) ). Maar zeker en vast positief als het werkelijk zo blijkt te zijn. En natuurlijk komt die pas over een zestal maand uit.Tegen dan zal de hardware wel goedkoper zijn, en de massaproductie die nodig zal zijn voor de xbox kan misschien dergelijk prijzen verantwoorden. (itt tot bvb DDR3 ram, of DDR2 voor pc, waar de markt veel kleiner is. Eerder een niche van de die hard die steeds beste van beste wil)

Specs geb ik gezien, maar boeien mij minder. Uiteindelijk zijn het de games die gaan spreken. En verder zijn spec wars bij consoles gewoon minder interessant. Het ding moet het gewoon doen, moet mooie games kunnen draaien. Verder is het een plug and play apparaat, (voor de meesten ;) ) unmodbaar (en voor de meesten ook weinig boeiend, veel werk, veel risico, met weinig return) en al helemaal niet upgraadbaar (blijft console natuurlijk.) Indien upgraadbaar zou ik mij daar bijzonder aan storen. Dat is meteen de hele gedachte achter consoles naar de vaantjes. Als je zelf een xbox 360 hebt, en je maat heeft er ook een, dan weet je dat hij exact dezelfde heeft, wanneer hij die ook gekocht heeft. Jaar later, twee jaar later, maakt niet uit. Je kan je nooit 'genaaid' voelen, tenzij misschien door de prijzenoorlog. Verder kan je die gewoon een spelletje uitlenen zonder je zorgen te hoeven maken over het al dan niet wel kunnen draaien van de game.

Hopelijk gaan ze in elk geval het release tempo van de consoles niet omhoog drijven, achterna gezeten door de commerciële concurrentie van de marktleiders (sony.Nintendo.Ms). Een life span van 4-5 jaar lijkt mij minimaal. 6 is ideaal. Je benadeelt anders alleen maar je consumenten. (denk maar aan je broertje/neefje/zoontje met zijn duurverdiende spaarcentjes) En je laat niet toe dat de console helemaal volwassen wordt en zijn zijn maximaal haalbare prestaties bereikt worden (zoals ik nu meen dat uit de xbox toch nog net iets meer te halen valt, daar waar we bij de PS2 met GT4 wel al op het einde van de lijn zitten)

Lijkt mij ook niet nodig om dit te doen, vermits de belangrijkste 'revolutie' naar HDTV met deze genomen is. (ja over die 'revolutie' daar valt over te discussieren) Ik zie in de komende twintig jaar zeker geen resolutie verhoging meer komen op tv schermen, 1080 lijkt me perfect te voldoen (Pal was idd wel te laag voor games en dvd, voor tv valt het wel mee) Met die res kunnen console games weer helemaal concureren met de PC games, en is de res geen argument meer om pc boven console te verkiezen.

Ik ben altijd al een console boven pc fanboy geweest. En deze lijkt mij echt wel een topper/killer te zijn. Zeker op mijn verlanglijstje voor eindejaar. Alhoewel ik denk dat ik best kan preorderen. (dacht er onlangs nog over om een xbox te kopen, maar ik kan beter wachten tot deze uitkomt. Veel tijd heb ik nu toch niet, en aangezien deze backwards compatibel wordt)

Enfin, tot zover mijn bedenkingen bij deze console en in het algemeen. (damn het is weer te lang uitgevallen, excuses daarvoor)

Nu de echte vragen waar ik wou aan toe komen.

** Zal deze console ook een vorm van DVI ondersteunen, of is daar nog niets over bekend. Of kan dit eventueel nog veranderen indien MS veel reacties krijgt over het ontbreken daarvan op de console. Veel mensen (waaronder mezelf) hebben in elk geval massas redenen om te willen spelen op je pc scherm. (ik zit bvb op kamers ivm met univ. Meestal heb je dan niet echt plaats of zin om daar ook een tv te voorzien en is het gewoon gemakkelijk om alles op hetzelfde scherm te doen.) En als je slechts 1 tv thuis hebt. En iemand wil constant voetbal zien bvb... Kan je best op je kamer gaan xbox'en. Nu dient dat redelijk omslachtig te gebeuren met een cpature/tv kaart. En de resultaten zou vaak ook niet goed te noemen. Een dvi aanlsuiting zou daarom ideaal zijn

** Ik denk erover een 19" tft te kopen voor de pc. Los van het feit of de xbox 360 nu al dan niet DVI zal ondersteunen... zou die ook 1240*1024 ondersteunen? Want het 16:9 breedbeeld formaat op het vreemde en nagenoeg vierkante 5:4 (1240*1024) scherm zal er niet al te best uitzien met brede zwarte balken boven en onder.

** Ivm met backwards compatibel: Ik ben geen expert maar PIII (xbox) en PowerPC cores (xbox360) zijn van architectuur totaal verschillend. Hoe zal deze compabiliteit dan gerealiseerd worden. Een soort van virtual platform, of emulator op de PowerPC structuur? Als je ziet wat voor pc's nodig zijn voor andere emulaties vlot te laten draaien (bvb PowerPC op pentium), stel ik me toch vragen bij de performance. Maar ze zullen uiteraard wel aan alles gedacht hebben. Vroeg het mij gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

overigens staat op IGN nu een paar leuke foto's van hoe groot de Rev ongeveer gaat worden:

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/613/613493/pre-e3-2005-revolutions-size-20050513005156453.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/613/613493/pre-e3-2005-revolutions-size-20050513005155625.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/613/613493/pre-e3-2005-revolutions-size-20050513005153906.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/613/613493/pre-e3-2005-revolutions-size-20050513005154703.jpg

Dat ziet er echt supercompact uit zeg. Weer een hoogstandje van Nintendo.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:39:
[...]

xbox live met game kost 30 euro in de winkels, eigenlijk betaal je dus voor de game en is het online gratis :)

shooters op consoles vind ik veel prettiger spelen dan op de pc, rustig zitten, en geen RSI krijgen van je muis of toetsenbord (die zijn gemaakt om op te typen)
Behalve dat aimen voor geen meter gaat en ik na 5 minuten al pijn in mijn duimen heb. En van een controller kan je net zo goed RSI krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:19:
[...]

Behalve dat aimen voor geen meter gaat en ik na 5 minuten al pijn in mijn duimen heb. En van een controller kan je net zo goed RSI krijgen.
de cube en xbox controller zijn specifiek gemaakt in de vorm van je hand. de ps2 controller is wel erg RSI veroorzakend.
Het aimen gaat perfect, misschien dat jij er niet goed kan spelen maar de headshots die ik soms maak.. damn :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

De PS2 controller moet je ook op je middelvinger, ringvinger en pink laten rusten. Hierdoor kunnen je handen beter doorventileren, en hoef je de controller juist niet krampachtig in je hele handpalm te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115358

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbeld.nl/got/pgr3.jpg

PGR3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
OMG..Dat ziet er :9~ uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
zker.. :D..
Be sure to check out the updated first post and the new poll!!

Poll: Hoe vind jij het design van de Xbox 360?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Geen mening
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=64041&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 81% gewijzigd door Yellowneck op 14-05-2005 00:29 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verander alleen effe de thumbs want dat ziet er zo niet uit.
Ipv: img=275,275,1 maak er gewoon img=275 van en laat rest wegvallen. Krijg je niet van de verneukte thumbs :)
Krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/613/613322/pre-e3-2005-test-drive-unlimited-screens-20050512070940196.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

TheEvilCuber schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:23:
[...]

de cube en xbox controller zijn specifiek gemaakt in de vorm van je hand. de ps2 controller is wel erg RSI veroorzakend.
Het aimen gaat perfect, misschien dat jij er niet goed kan spelen maar de headshots die ik soms maak.. damn :)
Met een muis ben je gewoon sneller en accurater, simpel as that..

Niet dat ik je niet geloof hoor;)

Ontopic: De nieuwe Xbox ziet er in ieder geval beter uit als zen voorganger, nu nog wachten op het design van sony..
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe physics en bewegingen van sportgames bv, zoals PES reeks, NBA enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En deze guild wars vondt ik er ook wel erg goed uit zien. Dit showt wel een beetje de echte kracht van de xbox 360. Kom nu maar op met die vergelijking met een Unreal Tournament 2004 afbeelding :P

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbeld.nl/got/Guildwars2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbeld.nl/got/Guildwars1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Albinoraptor schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:33:
Verander alleen effe de thumbs want dat ziet er zo niet uit.
Ipv: img=275,275,1 maak er gewoon img=275 van en laat rest wegvallen. Krijg je niet van de verneukte thumbs :)
Krijg je dit:
[afbeelding]
Helaas..heb ook een paar erg lange plaatjes..waarbij het echt noodzakelijk is dat ze niet alleen in de breedte worden gekrompen, maar ook in de lengte.
Als ik tijd heb maak ik zelf de thumbs op maat...

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 14-05-2005 00:48 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 115358 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:39:
En deze guild wars vondt ik er ook wel erg goed uit zien. Dit showt wel een beetje de echte kracht van de xbox 360. Kom nu maar op met die vergelijking met een Unreal Tournament 2004 afbeelding :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Unreal 2004 vergelijking? Ik vind deze plaatjes er eigenlijk niet beter uitzien dan UT 2004...

Dan wel te bedenken dat UT 2004 op een 2500XP draait en dat er in de Xbox 360 3 powerpc cpu's zitten... + Dan spreken we nog niet over het feit dat bij consoles op mindere hardware veel betere graphics moeten zijn.

Weet niet waar je het idee haalt, maar een UT 2004 vergelijking vind ik een redelijke blamage voor de nieuwe Xbox...

Voor de rest sluit ik me aan bij de rest, games zijn belangrijker dan specs. Maar zover ik weet zijn er maar 2 echte kleppers op de Xbox geweest namelijk DOA en Halo. PGR enzo is ook wel vet, maar is het ook gewoon net niet. Ik vrees dat ook de nieuwe Xbox op dit punt gaat tekortkomen...

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
YellowNeck schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:47:
[...]

Helaas..heb ook een paar erg lange plaatjes..waarbij het echt noodzakelijk is dat ze niet alleen in de breedte worden gekrompen, maar ook in de lengte.
Als ik tijd heb maak ik zelf de thumbs op maat...
Dan maak je die 275 toch gewoon kleiner. Thumbs die niet goed gescaled zijn zien er zo dom uit. :P

EN little bear ik denk dat hij Unreal 3 engine bedoelt. Waar deze game ook gebruik van maakt. :)
En jij vind die plaatjes niet beter dan UT2004? Dan zou ik toch maar eens een opticien bezoeken. :P

Ik ben altijd grote voorstander van Sony geweest (ook al heb ik beide consoles) maar wat ik nu zie van de xbox360 daar wordt ik erg opgewonden van. :+ :P

Ben benieuwd wat Sony ons laat zien op de E3.

[edit voor hieronder]
Daarom zeg ik ook gewoon alleen eerste nummertje invullen, dan blijven de verhouding gewoon intact, hij rekent zelf uit wat de lengte dan moet zijn :))

[ Voor 44% gewijzigd door Albinoraptor op 14-05-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Albinoraptor schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 01:05:
[...]

Dan maak je die 275 toch gewoon kleiner. Thumbs die niet goed gescaled zijn zien er zo dom uit. :P

EN little bear ik denk dat hij Unreal 3 engine bedoelt. Waar deze game ook gebruik van maakt. :)
Ok..doe ik morgen wel..ben nu te moe om die verhoudingen tussen lengte en breedte te gaan uitrekenen :P ...maargoed..we raken offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Littlebear
Ik snap niet waarom jij het verschil niet ziet? dit is toch een grote vooruitgang. Al die shadows/shaders/bumps, en dan ook nog een x het leveldesign wat je in de achtergrond ziet. Alles is mooi rond, en niet hoekig. En dan ook nog eens dit zijn nog maar de eerste generatie spellen op de Xbox360. En het is niet alleen de graphics die tellen, ook nog de gameplay.

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbeld.nl/got/vs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Mooi rond en niet hoekig zoals de kappen in zijn haar of de scherpe bochten die bijvoorbeeld de ader in zijn biceps maakt? Of de stof is misschien gewoon ERG goed gestreken en met stijfsel opgespoten. Jah misschien ligt het echt wel aan mij, maar ik blijf het verschil met een goede pc minimaal vinden.

Wat die eerdere foto's betreft. In de eerste zie ik zoals gezegd niet veel verschil. Van de tweede is het duidelijk dat het geen ingame pic is. Als dat wel is, gaat de gameplay ronduit kut worden, kan me niet voorstellen dat je van zoon ooghoek een game kan spelen.

Over die gameplay die voorgaande poster valt ook nog te twisten, maar dat blijkt een kwestie van persoonlijke smaak te zijn. Ik vind persoonlijk dat er op enkele uitzonderingen na op een console geen shooters gespeeld kunnen worden. Uitzonderingen zijn dan halo en metroid prime.

Begrijp me niet verkeerd, ik game liever op een console dan op een pc. Maar om de een of andere reden kan deze nieuwe xbox me net niet bekoren en geraak ik er niet van onder de indruk. Ik maak echter geen definitef oordeel, daar is het me nog iets te vroeg voor. Maar toch kijk ik meer uit naar de moves van sony en nintendo

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Little Bear schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 01:37:
Mooi rond en niet hoekig zoals de kappen in zijn haar of de scherpe bochten die bijvoorbeeld de ader in zijn biceps maakt? Of de stof is misschien gewoon ERG goed gestreken en met stijfsel opgespoten. Jah misschien ligt het echt wel aan mij, maar ik blijf het verschil met een goede pc minimaal vinden.
Goede PC kost 2000€, en de 360 is nog in begin stadium ;)
Wat die eerdere foto's betreft. In de eerste zie ik zoals gezegd niet veel verschil. Van de tweede is het duidelijk dat het geen ingame pic is. Als dat wel is, gaat de gameplay ronduit kut worden, kan me niet voorstellen dat je van zoon ooghoek een game kan spelen.
Bij een ingame screenshot moet je niet altijd denken aan een shot met HUD en wat jij daadwerkelijk ziet als je aan het gamen bent. Denk je dat de developers alleen maar vanuit die view hun model ingame kunnen zien? Ze moeten er ook omheen kunnen draaien, en dat hebben ze hier blijkbaar gedaan. Geeeen idee of dit écht ingame is, mischien een prerender of bewerkt oid (omgeving?) Anyway, ziet het er niet slecht uit ;)
Over die gameplay die voorgaande poster valt ook nog te twisten, maar dat blijkt een kwestie van persoonlijke smaak te zijn. Ik vind persoonlijk dat er op enkele uitzonderingen na op een console geen shooters gespeeld kunnen worden. Uitzonderingen zijn dan halo en metroid prime.
True true.. Het is zwaar wennen, heb je helemaal gelijk in. En hoe je het ook went of keert, op console ben je langzamer dan met de muis. Dat neemt het spelplezier niet altijd gelijk eraf, want ik heb genoeg FPSs gedaan die gewoon erg leuk waren om te spelen, ondanks de snelheid van het spel.
Begrijp me niet verkeerd, ik game liever op een console dan op een pc. Maar om de een of andere reden kan deze nieuwe xbox me net niet bekoren en geraak ik er niet van onder de indruk. Ik maak echter geen definitef oordeel, daar is het me nog iets te vroeg voor. Maar toch kijk ik meer uit naar de moves van sony en nintendo
Naar nintendo hoef je IMO niet meer te kijken.. IMO is die na de SNES afgestorven en mogen ze van mij stoppen (spijt me zeer, mijn mening :P). Ben wel erg benieuwd wat PS3 gaat brengen, maar zal hoe dan ook deze xbox in de eerste week op onder mijn tv hebben staan ;)

Can'twait :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Little Bear schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 01:37:

Wat heeft de stand van de camera er nu weer mee te maken? Alle shots die je toch tegenwoordig ziet zijn vanuit een andere angle gemaakt? Bij racegames zie je de camera toch ook rondtollen, ja dat is logisch dat je niet vanuit die stand speelt. Verder denk ik dat het meer een persoonlijke voorkeur is, van wel of niet gamen op de pc. Jij kan je niet vinden in shooters @ console's. Nou ik kan mij toch zeer zeker vermaken met: Ghost Recon, Doom 3, Halo 1 & 2.

En wat betreft de moves van Sony en nintendo. Dat zal wel niet heel veel ver van dit systeem liggen. Het kan best zijn dat de systemen van Sony/Nintendo iets sneller zijn. Maar zoals je nu al bij de meeste games ziet: Beschikbaar voor Xbox360/Playstation3, dus beide games op zelfde platform. Ik ga echt niet verwachten dat de PS3, nu ineens 2x zosnel gaat worden als de X360, en dus baanbrekende graphics gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Das ook weer zoiets, cross platform :r

Zoals in de eerste post staat, gaat Sony voor een 4GHz CPU (shoot me if I'm wront, eerste keer dat ik wat over de PS3 lees :P)? Dit is dan mischien wel bloedje snel, maar zo las ik een leuk stukje over de 360 waarin ze liever 3 mensen met een IQ van 120 inschakelen, ipv één met een IQ van 150 om een probleem op te lossen, wat ik opzich een logische vergelijking vind. Is het slim van Sony om hier voor te gaan? En hoe gaat dit uitpakken voor cross-platform games?? Dat gaat weer een hell worden omdat ze totaaal verschillen (net als nu).

[ Voor 4% gewijzigd door Neejoh op 14-05-2005 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Neejoh schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 02:07:
Dit is dan mischien wel bloedje snel, maar zo las ik een leuk stukje over de 360 waarin ze liever 3 mensen met een IQ van 120 inschakelen, ipv één met een IQ van 150 om een probleem op te lossen, wat ik opzich een logische vergelijking vind.
Waar heb je dat gelezen? Dat is namelijk wel een heel erg domme vergelijking. Bij het oplossen van een moeilijk probleem is het bij mensen namelijk zo dat je op een gegeven moment gewoon de oplossing ziet. Volgens die theorie van jou zouden dus een stuk of 5 geestelijk gehandicapten net zo snel (eigenlijk zelfs sneller) problemen/vergelijkingen op kunnen lossen als Albert Einstein (om maar wat te noemen)? :D Wat heb je aan het IQ van die drie mensen als ze allemaal het probleem niet kunnen oplossen? Extreem kromme vergelijking dus.

Je kunt het beter vergelijken met of drie minder krachtige locomotieven gebruiken of één hele krachtige locomotief. Sowieso slaat je hele vergelijking met de PS3 nergens op, want als je dan toch je post op de eerste post baseert, dan zie dit ook staan: 8 Identical Attached Processing Unit (APU). Die vergeet jij voor het gemak even bij je "vergelijking"?

[ Voor 6% gewijzigd door CorteX op 14-05-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Neejoh schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 02:07:
Das ook weer zoiets, cross platform :r

Zoals in de eerste post staat, gaat Sony voor een 4GHz CPU (shoot me if I'm wront, eerste keer dat ik wat over de PS3 lees :P)? Dit is dan mischien wel bloedje snel, maar zo las ik een leuk stukje over de 360 waarin ze liever 3 mensen met een IQ van 120 inschakelen, ipv één met een IQ van 150 om een probleem op te lossen, wat ik opzich een logische vergelijking vind. Is het slim van Sony om hier voor te gaan? En hoe gaat dit uitpakken voor cross-platform games?? Dat gaat weer een hell worden omdat ze totaaal verschillen (net als nu).
*pakt pistool* ;)

Waarom verkijken mensen zich zo op kloksnelheid zeg, mijn god, echt teveel geindoctrineerd in het wereldje van intel/amd processormarketing. Dit is zo vaak al aangekaart dat de kracht van een systeem niet in het aantal klokslagen ligt, maar er veel meer aan ten grondeslage ligt...
Even ter informatie, de PS3 gaat gebruik maken van CELL technologie dat bestaat uit een TIG aantal cores die op welliswaar een lagere kloksnelheid draaien (om de verbeelding maar even voort te zetten dat snelheid bepaald wordt door enkel kloksnelheid :P), maar die gezamelijk een prestatie moeten leveren; distributed computing is misschien wel een interessante analogie, waarbij CELL dus theoretisch TIG threads tegelijkertijd af zou moeten kunnen handelen. Op de vergelijking wil ik eigenlijk al niet eens op in gaan, vanwege de schuinheid ervan (zie reply boven), maar analoog zou je kunnen stellen dat je bij CELL een probleem aan TIG mensen met een betrekkelijk 'laag/middelmatig' IQ voorlegt, ipv een met een hoog IQ, waarbij nogmaals IQ slechts een maatstaaf is van intelligentie en dat mensen zich daar ook op blind staren en hier helemaal schuin staat (zie reply boven)... ok, genoeg, 'k ga maar 's slapen, ben moe ;)

[ Voor 6% gewijzigd door prototype op 14-05-2005 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Die "Guild Wars" ziet er verdacht veel uit als de aangekondigde Unreal Tournament 2007

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1116006307.jpg

bron

Kijk naar de shoulder pads van de uitrusting op jouw shot en die vanop tweakers.net. Praktisch identiek, alleen wat andere kleurtjes enzo.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/Guildwars.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/ut07.jpg

Misschien een kleinigheidje om te gaan vergelijken maar lijken wel erg op elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door PeGys op 14-05-2005 03:02 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Het is veel te snel om nu met een nieuwe generatie consoles te komen. De graphics van de huidige consoles gaan nog goed mee in tegenstelling tot de overgang van md/snes naar ps1/n64/saturn naar ps2/gc/xbox.

Wat vallen die 360 screenies mij tegen. Een paar subtiele graphics updates zijn het echt niet waard om een nieuwe console voor te kopen. Helemaal als ze er gewoon dezelfde uitgemelkte reeks games op releasen.

Ik wacht lekker op de PSP. Dat is tenminste een revolutionaire vooruitgang in graphics voor een handheld in tegenstelling tot gameboy uitmelkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel te snel? de huidige consoles gaan toch al 4 a 6 jaar mee. En wacht jij maar lekker op je psp hoor, gfx zijn het enige wat telt :z

Bij iedere nieuwe console is het hetzelfde, al vanaf de nes is iedere generatie alleen maar mooier veder niks. Behalve dan nintendo die nog wel eens met wat orgineels komt.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 14-05-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 07:54
Het niveau van dit topic is de laatste dag wel erg achteruit gegaan.. Jammer dat het toch weer een consolewar is geworden...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Macer schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:16:
Het niveau van dit topic is de laatste dag wel erg achteruit gegaan.. Jammer dat het toch weer een consolewar is geworden...
Console war? Nee, wel een discussie over de volgende generatie console van verschillende developers. Zolang het beargumenteerd word en iedereen lief blijf komt alles goed hoor :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@ Cortex & protytype: Mja, vergelijking is uiteraard wel scheef, die locomotieven komen mischien beter uit de verf, maar ik quote ook maar gewoon wat ik gelezen had :P Maar jullie snappen allemaal wat er mee bedoeld wordt.

Begrijp me niet verkeerd.. Ik bedoel he-le-maal niet dat ik die PS3 slecht vind of weet ik veel hoe jullie het opvatten. Enige wat ik er maar wil zeggen, is dat ik het zo jammer vind dat de consoles zover uit elkaar liggen qua hardware, dat de cross platform games (80%) nooit de maximale kracht van beide kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Liggen de consoles echt zover uit elkaar qua hardware? De Xbox en de Rev maken beide gebruik van de combinatie IBM+ATI, alleen de PS3 wijkt hier echt van af. Het lijkt mij dus zo op het eerste gezicht dat de problemen wel mee zullen vallen. Het verschil zal bij de nieuwe generatie denk ik kleiner zijn dan nu, waar alledrie de consoles echt afwijkende hardware hebben.

De consoles zullen altijd verschillende hardware gebruiken dus het crossplatform probleem zul je denk ik altijd houden. Je ziet inderdaad vrijwel altijd dat dedicated games er een stuk beter uitzien, denk aan de Zelda games en RE4 voor de GC en bijvoorbeeld GT voor de PS2. Dus je hebt zeker gelijk dat crossplatform games niet het maximale uit een console halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Neejoh schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 02:01:
Naar nintendo hoef je IMO niet meer te kijken.. IMO is die na de SNES afgestorven en mogen ze van mij stoppen (spijt me zeer, mijn mening :P). Ben wel erg benieuwd wat PS3 gaat brengen, maar zal hoe dan ook deze xbox in de eerste week op onder mijn tv hebben staan ;)
Can'twait :9~
Ik spreek je na de E3 wel weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

PlayStation 3

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/ps3sign1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/ps3sign2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens zijn deze pics natuurlijk nog maar van de 1ste generatie next gen games. Ik zou zeggen neem eens een 1st gen Xbox game en vergelijk die eens met die van nu. Kortom er staat ons nog veel meer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
schnumi schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:15:
overigens staat op IGN nu een paar leuke foto's van hoe groot de Rev ongeveer gaat worden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat ziet er echt supercompact uit zeg. Weer een hoogstandje van Nintendo.
Compact is kut. Compact betekent dat ze consessies moeten doen met betrekking tot de voeding, koeling en drive-mechaniek.

Compact betekent tegenwoordig een externe voeding. Dat is pas echt een debiele ontwerpkeuze. Met een externe voeding krijg je een heel batterij aan voedingen in/onder/achter je AV meubel liggen... Oerlelijk en absoluut onhanding als je iets om moet pluggen. Stel je voor dat je televisie, DVD-speler, stereo-installatie, enz. ook allemaal een externe voeding hadden? Dat kan nooit acceptabel zijn. De "ingenieur" die dat concept bedacht heeft moeten ze direct ontslaan...

Compact betekent vaak ook dat ze actieve koeling moeten toepassing. Actieve koeling betekent een ventilator. Met als gevolg ongewenste herrie en een extra mechanische slijtage component. Ook kut dus...

Compact betekent meestal ook dat er bezuinigd wordt op de disc-lade. De Dreamcast/GameCube/Slimline PS2 hebben allemaal zo'n triest goedkoop klepje. Hierdoor kun je de console niet in stapelen of in een meubel plaatsen omdat de bovenkant altijd vrij moet zijn en er zeker 15cm lege ruimte boven moet zitten zodat het klepje open kan. Dit is juist de reden waarom DVD-spelers en videorecorders frontloading zijn. Waarom console bouwers dit niet snappen is mij echt een raadsel.

Hoe moet het dan wel? Er is een standaard maat voor audio-apparatuur zodat inbouw en stapelen mogelijk is. Gewoon consoles dus die in een 19-inch rack passen. Dit geeft meteen de mogelijkheid voor een groot (passief) koelblok. Als men nu gewoon eens niet voor "design" gaat maar eens goed nadenkt over hoe je consoles praktisch kunt aansluiten...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:10:
Veel te snel? de huidige consoles gaan toch al 4 a 6 jaar mee. En wacht jij maar lekker op je psp hoor, gfx zijn het enige wat telt :z

Bij iedere nieuwe console is het hetzelfde, al vanaf de nes is iedere generatie alleen maar mooier veder niks. Behalve dan nintendo die nog wel eens met wat orgineels komt.
Waarom moet 4 tot 6 jaar een regel zijn? Het moet pas vervangen worden wanneer het echt outdated is. En ik kies voor de psp omdat het qua graphics tenminste revolutionair is. Dat kan ik van de DS of xbox360 niet zeggen.

Bij nieuwe consoles merk je altijd dat nieuwe games anders worden omdat ze echt gebruik maken van de nieuwe power. De huidige generatie heeft genoeg power om grote 3d werelden te maken (GTA3). Noem mij 1 ding wat voor nieuws de volgende generatie in games gaat brengen behalve overbodig iets geliktere graphics.
BTW nintendo zijn de grootste uitmelkers van alle. Jij zit zeker weer op de nieuwste mario, mario kart, smash brothers, zelda, metroid te wachten? Nintendo moet maar eens iets nieuws verzinnen. Ik voorspel toch dat ze uit de consolebusiness gaan aangezien MS en sony veel meer geld hebben en ze nu concurrentie hebben op de handheld markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Uitmelken is ok, als het maar goede gameplay heeft en vernieuwende elementen met zich meebrengt. En Nintendo stapt er echt niet uit :') De Nintendo DS verkoopt als een tierelier, de nieuwe console wordt vast rete-gaaf.

Ik neem aan dat jouw keuze voor een PS3/Xbox 360 toch al vast staat, dus je zal vast wel ergens een argument vinden waarom Ninty zo kut zou zijn ;)
En ik kies voor de psp omdat het qua graphics tenminste revolutionair is. Dat kan ik van de DS of xbox360 niet zeggen.
Je denkt te veel in graphics. En kiezen voor de PSP als we het over home consoles hebben is ook totaal irrelevant. Daarbij is het niet revolutionair maar evolutionair. Je verhaal rommelt aan een aantal kanten.

[ Voor 33% gewijzigd door Xrenity op 14-05-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Hmm.. Ik wacht nog ff tot er wat prijzen worden genoemd. Zodra ze een beetje meevallen verkoop ik m'n PSP voor een Xbox360 of PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

ari3 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:22:
[...]
Compact is kut. Compact betekent dat ze consessies moeten doen met betrekking tot de voeding, koeling en drive-mechaniek.

Compact betekent tegenwoordig een externe voeding. Dat is pas echt een debiele ontwerpkeuze. Met een externe voeding krijg je een heel batterij aan voedingen in/onder/achter je AV meubel liggen... Oerlelijk en absoluut onhanding als je iets om moet pluggen. Stel je voor dat je televisie, DVD-speler, stereo-installatie, enz. ook allemaal een externe voeding hadden? Dat kan nooit acceptabel zijn. De "ingenieur" die dat concept bedacht heeft moeten ze direct ontslaan...

Compact betekent vaak ook dat ze actieve koeling moeten toepassing. Actieve koeling betekent een ventilator. Met als gevolg ongewenste herrie en een extra mechanische slijtage component. Ook kut dus...

Compact betekent meestal ook dat er bezuinigd wordt op de disc-lade. De Dreamcast/GameCube/Slimline PS2 hebben allemaal zo'n triest goedkoop klepje. Hierdoor kun je de console niet in stapelen of in een meubel plaatsen omdat de bovenkant altijd vrij moet zijn en er zeker 15cm lege ruimte boven moet zitten zodat het klepje open kan. Dit is juist de reden waarom DVD-spelers en videorecorders frontloading zijn. Waarom console bouwers dit niet snappen is mij echt een raadsel.

Hoe moet het dan wel? Er is een standaard maat voor audio-apparatuur zodat inbouw en stapelen mogelijk is. Gewoon consoles dus die in een 19-inch rack passen. Dit geeft meteen de mogelijkheid voor een groot (passief) koelblok. Als men nu gewoon eens niet voor "design" gaat maar eens goed nadenkt over hoe je consoles praktisch kunt aansluiten...
Tsja of jij snapt het niet. ;)

Ik vind compact zeker beter. Wat is er nu fijner dan een kleine krachtige console? Bovendien wie zegt dat ze consessies hebben gedaan? Nintendo staat al jaren bekend als de beste hardware verzamelaar het was niet voor niks dat MS wou dat Nintendo de Xbox ging ontwikkelen.

En ik snap wel dat je een extern voedingsblok een minpuntje vind maar zoiets is wel makkerlijk te vervangen mocht het kapot gaan, als je een intern iets hebt zul je eerst het hele aparaat op moeten sturen of zelf open gaan schroeven.

Bovendien is een home console heel iets anders als een gewone PC.

[ Voor 3% gewijzigd door schnumi op 14-05-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

[...]

Zo werkt de markt dus niet, mensen gaan niet voor functionaliteit maar voor design. klein, strak en wit is tegenwoordig verschikkelijk "in".

Nintendo heeft zelf al gezegd dat de console fluisterstil word, en bij de gamecube hebben we al gezien dat een externe voeding niet nodig is (zoals bijvoorbeeld bij de nintendo 64)

Zoals ign zegt zal de revolution een front loading dvd-drive hebben en niet een top-loading klepje.
Dat is dus (voor jou in ieder geval) dan toch een pluspunt? ik vond zelf de top loading dingen altijd een stuk steviger over komen dan de front loading laatjes (ben altijd bang dat iemand ze eraf rag als hij even op staat en iemand erlangs loopt.

Ook is het stapelen van een console een totaal debiel idee. Een console is duur, een console is mooi, en daarom moet hij ook zeker niet een rek tussen je versterker en je cd-speler terecht komen maar gewoon op een eigen tafeltje staan. Die aandacht verdient hij imo. :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

[...]
Ehm ja daarom heb je ook laptops en HTPC's die (bijna) net zo krachtig zijn als desktop PC's :?
Nee, een ding maken dat je met 2 mensen de trap op moet tillen, dat is een intelligente ontwerpkeuzen d:)b
Mijn bigtower is bepaald niet compact, maar toch moet ik dat ding echt wel actief koelen. M'n laptop is welliswaar heeel compact, maar het grootste gedeelte van de tijd staat de fan op non-actief.
Non argument, dan zet je de console toch gewoon bovenop?
Yeah, laten we dingen maken die in een 19" rack passen. Laten we dat meteen ook doen voor de DVD speler en de CD speler en de videorecorder en de tuner en de versterker en de HTPC.
Oja, laten we niet vergeten dat we dan ook meteen een 19" rack van zo'n 200 euro moeten aanschaffen om het er überhaupt in te stoppen. Nog los van het feit dat 19" ongeveer 10cm breder is dan huidige DVD spelers, CD spelers, tuners, versterkers, videorecorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 16:36
Ik was altijd een playstation man, maar ik denk toch dat ik voor de 360 ga. Zal altijd world of warcraft blijven spelen, maar die nieuwe xdoos gaat volgens mij iedereen van de markt rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:25:
Ik was altijd een playstation man, maar ik denk toch dat ik voor de 360 ga. Zal altijd world of warcraft blijven spelen, maar die nieuwe xdoos gaat volgens mij iedereen van de markt rammen.
Ik zou zeggen wacht nog even de E3 af en de tijd erna. Dan zullen we ook een stuk meer weten over de Revolution en de PS3. Ik zou zeker geen overhaaste beslissing gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:25:
Omdat hij krachtig is? Dat lijkt alsnog het grootste argument van veel mensen.
De andere consoles krijgen alleen nog meer kracht/net zo veel kracht. Waarom zou deze Xbox iedereen van de markt rammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom gaat de 360 iedereen van de markt rammen? Sony heeft nu 70% van de markt in handen en ik denk niet dat daar ineens veel verandering in gaat komen. Het kan wel, maar ik zie niet in waarom de 360 dat ineens zou gaan lukken.
Verder is Nintendo ook nog niet uitgespeeld. Nintendo is niet meer de partij die het was in het NES/SNES tijdperk, maar ze komen met een console die gelijkwaardig is aan de 360. Verder komen ze dit keer waarschijnlijk wel met een goed online verhaal. De DS verkoopt erg goed, tot mijn verbazing overigens zelfs beter dan de PSP. Aangezien er dit keer ook nog eens een goede connectivity tussen de DS en de Rev komt, beter dan bij de Advance en Cube, denk ik dat Nintendo hiermee ook mensen over de streep trekt. En Nintendo heeft volgens mij ook het voordeel dat ze een grote groep echte fanboys hebben die niet snel overstappen. Dat zie je bij Sony en Xbox volgens mij minder.

Kortom alle partijen zijn zeker niet uitgespeeld. MS heeft met de 360 volgens mij een goed product neergezet, maar Sony heeft het voordeel de absolute marktleider te zijn en ook Nintendo lijkt te komen met een goed product.

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xrenity schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:40:
Uitmelken is ok, als het maar goede gameplay heeft en vernieuwende elementen met zich meebrengt. En Nintendo stapt er echt niet uit :') De Nintendo DS verkoopt als een tierelier, de nieuwe console wordt vast rete-gaaf.
Goede gameplay hebben en vernieuwende elementen kan dus net zo goed op de huidige generatie consoles. De iets geliktere graphics maken deze keer niks uit want je kan met de huidige systemen alle soorten werelden maken. Wat wil je nog meer als je al spellen als GTA3 kan maken? Het enige wat ze nog kunnen doen is de spellen groter en gedetailleerder maken maar de gameplay blijft gelijk. Maar het verschil in detail valt hartstikke tegen dus daar koop ik deze keer geen nieuwe console voor.
Ik neem aan dat jouw keuze voor een PS3/Xbox 360 toch al vast staat, dus je zal vast wel ergens een argument vinden waarom Ninty zo kut zou zijn ;)
Ik heb zeker meer vertrouwen in sony dan nintendo en MS. Maar mijn keuze staat zeker niet vast totdat ik de games zie (als ik er toch 1 koop).
Je denkt te veel in graphics. En kiezen voor de PSP als we het over home consoles hebben is ook totaal irrelevant. Daarbij is het niet revolutionair maar evolutionair. Je verhaal rommelt aan een aantal kanten.
Bij de handhelds kies ik zeker voor graphics want met de graphics van de psp kunnen ze gewoon meer soorten games maken. De DS heeft de capaciteiten van bvb een ps1 en de psp van een ps2. Dat zijn merkbare verschillen in graphics en in gamesmogelijkheden.
Ik heb het over handhelds omdat ze het daar wel goed doen met een nieuwe generatie uitbrengen. Sony dan in ieder geval. Nintendo is ontzettend traag vooruit gegaan in al die gameboy generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 41239 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:40:
Bij de handhelds kies ik zeker voor graphics want met de graphics van de psp kunnen ze gewoon meer soorten games maken. De DS heeft de capaciteiten van bvb een ps1 en de psp van een ps2. Dat zijn merkbare verschillen in graphics en in gamesmogelijkheden.
Ik heb het over handhelds omdat ze het daar wel goed doen met een nieuwe generatie uitbrengen. Sony dan in ieder geval. Nintendo is ontzettend traag vooruit gegaan in al die gameboy generaties.
Waarom kies jij dan voor graphics? Je kan niet ontkennen dat de DS geen gameplay/fun bied. Veel mensen zien dit ook en vandaar ook de hoge verkoopcijfers. Stel nou dat Nintendo iets soortgelijks weer flikt met de Revolution. Dan verkoopt het weer als een tierelier en doet Nintendo weer gewoon mee.
Je zegt het dan ook verkeerd. De DS heeft GRAFISCH de capaciteiten van bv een PS1, maar gameplay wise krijg je nergens dezelfde ervaring. De PSP biedt je gewoon de PS2 ervaring in je handjes, maar of je daar op zit te wachten... Als je veel reist waarschijnlijk wel. Maar als je de hele dag op je PSP speelt, waarom dan thuis diezelfde games op je PS2 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 07:59

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

[...]
Hier sla je de plank volledig mis. Ik heb zowel een GameCube als een Xbox en de Xbox is duidelijk groter dan de GameCube. Drie keer raden welke het meeste lawaai maakt? Juist ja, de Game..., uhm nee, de Xbox maakt een geluid dat tien keer zo erg is als wat de GameCube maakt. Dus dat lawaai heeft niets met de grootte van de console te maken.

Bovendien is een externe voeding een veel betere ontwerpkeuze dan een interne. Bij een interne voeding moet je de productie van consoles voor verschillende regios apart houden. Bij de GameCube hoeven ze alleen de BIOS aan te passen voor een regio, voor de rest is dat ding over de hele wereld hetzelfde. Doordat de voeding extern is kan er flink gesneden worden in de productiekosten van de console, de productielijk moet voor iedere regio weer aangepast worden.

Bovendien zorgt een voeding voor extra warmte. Voor een externe voeding is dat geen probleem, maar bij een interne voeding komt dat bovenop wat de console al als warmte produceert. Dat betekent dus dat je extra actieve koeling moet verzorgen in het apparaat.

Zo debiel is een externe voeding dus zeker niet.

EDIT: Als wat hieronder staat klopt, dan gaat het argument over de productie kosten niet op. Het argument over hitte gaat wel op want ik zie net dat de voeding van de Xbox apart actief gekoeld wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 14-05-2005 17:21 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk dat ze bij de Xbox wel gebruik zullen maken van een voeding die overweg kan met meerdere spanningen. Ik heb hier ook een batterijoplader en adapaters voor telefoons die je over ter wereld in het stopcontact kunt steken. Dus je productie-argument gaat volgens mij niet op. Ik wilde het namelijk ook zeggen, maar toen dacht ik daar dus ineens aan. Het zou wel kunnen zijn dat zo'n universeel ding iets duurder is, maar of dat in de uiteindelijke kosten uitmaakt weet ik niet. Want met een externe voeding heb je ook weer extra kosten doordat je voor elke regio apart een voeding maakt (dat is als je dus geen universele gebruikt).

[ Voor 29% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xrenity schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:53:
[...]

Waarom kies jij dan voor graphics? Je kan niet ontkennen dat de DS geen gameplay/fun bied. Veel mensen zien dit ook en vandaar ook de hoge verkoopcijfers. Stel nou dat Nintendo iets soortgelijks weer flikt met de Revolution. Dan verkoopt het weer als een tierelier en doet Nintendo weer gewoon mee.
Je zegt het dan ook verkeerd. De DS heeft GRAFISCH de capaciteiten van bv een PS1, maar gameplay wise krijg je nergens dezelfde ervaring. De PSP biedt je gewoon de PS2 ervaring in je handjes, maar of je daar op zit te wachten... Als je veel reist waarschijnlijk wel. Maar als je de hele dag op je PSP speelt, waarom dan thuis diezelfde games op je PS2 spelen?
Ik zeg niet dat een DS geen fun kan bieden. Ik zeg alleen dat de psp meer mogelijkheden heeft. De psp is in staat alles wat op een DS draait te maken. Niet andersom.
De psp heeft zeker niet dezelfde games als een ps2. Vrijwel alle games met dezelfde naam hebben aangepaste levels of meer extra's. Dat kan ik van de DS niet zeggen. Mario DS is een directe port van mario 64 met wat minigames. Daar word ik niet blij van. Nintendo maakt echt de goedkoopste ports van consoles naar gameboy. De GBA was gewoon een SNES port machientje en de DS een n64 port machientje. Sony doet er veel meer mee. Jullie laten je echt verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij kun je op een PSP geen Yoshi touch 'n go spelen....

De ports van SNES naar GBA waren volgens mij ook niet 1 op 1.

Maar volgens mij is dit topic niet bedoeld voor de PSP en DS (hoewel dat eigenlijk ook "next-gen" producten zijn). En deze discussie draait alleen maar uit op fanboy opmerkingen. Ik vind beide producten wel aardig. De PSP heeft een lekker groot scherm en betere graphics en de DS is goedkoper en innovatiever. Toch heb ik geen van beide en ik was ook niet van plan er 1 aan te schaffen. Dus laten we teruggaan naar de 360/Rev/PS3 discussie.

[ Voor 64% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De psp heeft zeker niet dezelfde games als een ps2. Vrijwel alle games met dezelfde naam hebben aangepaste levels of meer extra's. Dat kan ik van de DS niet zeggen. Mario DS is een directe port van mario 64 met wat minigames.
Euhh je praat jezelf vast. Vrijwel alle ports van de PS2 hebben aangepaste levels of meer extra's. En daarna zeg je zelf dat Mario64 ook wat extra's heeft gekregen. :P Dus dat is gewoon gelijk.

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen opvatting heeft. En nu terug naar de Revolution/360/PS3

[ Voor 71% gewijzigd door schnumi op 14-05-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131484

Anoniem: 41239 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:34:
[...]

Ik zeg niet dat een DS geen fun kan bieden. Ik zeg alleen dat de psp meer mogelijkheden heeft. De psp is in staat alles wat op een DS draait te maken. Niet andersom.
De psp heeft zeker niet dezelfde games als een ps2. Vrijwel alle games met dezelfde naam hebben aangepaste levels of meer extra's. Dat kan ik van de DS niet zeggen. Mario DS is een directe port van mario 64 met wat minigames. Daar word ik niet blij van. Nintendo maakt echt de goedkoopste ports van consoles naar gameboy. De GBA was gewoon een SNES port machientje en de DS een n64 port machientje. Sony doet er veel meer mee. Jullie laten je echt verneuken.
PSP kan geen touchscreen-based games draaien.
Mario 64DS heeft 30 sterren meer, dus 150 ipv 120. plus idd die minigames. Voor mij is dat genoeg. Mario 64 kwam bijna 10 jaar geleden uit.
Op de GBA zijn volgens mij ook toppers als Mario & Luigi, Advance Wars, Fire Emblem, Boktai... uitgekomen. Volledig toewijd en ontworpen voor de GBA. Daarbij zijn de 4 Mario Advance games wel platformers van een hoog niveau, maar veel is er idd niet aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het valt me trouwens op dat de discussie met name draait om de Xbox en de Rev. Van de PS3 hoor ik eigenlijk weinig tot niets, of moet je daar gewoon beter naar zoeken? Of is het misschien stilte voor de storm?

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131484

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:44:
Het valt me trouwens op dat de discussie met name draait om de Xbox en de Rev. Van de PS3 hoor ik eigenlijk weinig tot niets, of moet je daar gewoon beter naar zoeken? Of is het misschien stilte voor de storm?
Daar zal ook wel een hype voor ontstaan, maar ze wachten denk ik tot de hype rond de Xbxo 360 wat is gewakkerd, waardoor ze alle aandacht voor hunzelf zullen hebben. Daarbij herrinerd iedereen de dag van gisteren beter dan de dag van eergisteren wat ervoor zorgt dat de PS3 net wat beter in het geheugen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:44:
Sony heeft nog niks verteld over de ps3. en er zijn (op de cell chip na) ook nog helemaal geen geruchten over.
over de rev is al vrij veel info dus dat helpt al een beter beeld geven.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

[...]
De GBA was gewoon een SNES port machientje en de DS een n64 port machientje. Sony doet er veel meer mee. Jullie laten je echt verneuken.
De GBA is net zoveel een poortmachine als de PSP, immers lenen beide voor 80% van de games van hun grote of kleine broer.
Het grote verschil is dan persoonlijk dat de Nintendo spellen die gepoort zijn al zo legendarisch waren (mario bros 3, mario world) dat het alleen maar goed kan zijn.
Als ik dan normale ps2 spellen (niet slecht!,maar niet legendarisch) gepoort zie worden naar de psp (THUG2 remix) moet ik wel even fronsen

snes:gba : van legendarisch spel naar een goed spel
psp:ps2 van een goed spel naar uhmm.. grappig spel?

Ach zo zie je maar er meer is dan graphics O+

Genoeg over uitmelken, ik wil die revolution zien!, weet iemand wanneer die press conference is waar ze die nieuwe dingen showen (zoals vorig jaar de DS?)

edit: kut dubbel sorry :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 14-05-2005 17:59 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Sony gaat overigens de presentatie van de PS3 voor die van de 360 houden dus dat hebben ze wel weer slim gedaan daar bij Sony. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 12:32

RSP

Denk dat 'n show als die op MTV nog wel wat meer kijkers trekt dan 'n E3 conference, daarmee wil ik zeggen dat Microsoft z'n slag al heeft geslagen :) Bovendien is sony _altijd_ boring, cijfertjes en droog gelul, maar who can blame them, het gaat gaat OM de consument, de show is niet VOOR de consument en dat lijken mensen nog wel eens te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:41

Polycom

Poes van goud

Misschien een beetje domme vraag maar wanneer is dat dan?

datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Pu_Dy schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:57:
Misschien een beetje domme vraag maar wanneer is dat dan?

datum?
D3 heeft in Het Grote GameCube en Revolution topic een plaatje gepost dat naar alle persconferenties aftelt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
[...]

Eh, juist wel andersom dus. Als je de graphics wat downscalet kan het allemaal, andersom kan het juist net niet. Praat is geen onzin man, zelfde verhaal over Mario.

Maar anyway, ik denk dat Nintendo zal kijken naar wat Sony gaat showen en aan de hand daarvan bepaalt wat ze precies gaan showen, ze zullen wel meerdere plannen hebben klaarliggen denk ik. (plannen als in wel controller laten zien/niet laten zien, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ben ik de enige die zwaar teleurgesteld was in de Xbox 360 presentatie op MTV?
Microsoft heeft het echt helemaal verpest.
Ik bedoel, ze hebben miljoenen moeten uitgeven (gok ik zo eventjes) om een half uur te krijgen op MTV over de hele wereld. Zetten ze een paar bandjes neer die een half uur spelen en even tussendoor wordt er iets neergezet wat ook een opgelapte cd-speler kon zijn.
Als ik zo'n headstart zou hebben zou ik proberen iedereen die er niet echt iets van af wist er van te overtuigen hoe vet de nieuwe Xbox 360 wel niet is door filmpjes, aankomende games en vergelijkingen met andere systemen/oude Xbox te laten zien. Misschien wat specs voor een "woah" effect.

Zoveel potentie. Allemaal verspild.

Ruim vertaalde quotes:
"ja, onze gitarist speelt wel eens games"
"ik kom voor Elijah Wood"
"iemand vertelde me dat je vriend had die er als een vriendin uitzag, die ik vorig jaar februari had"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Neejoh schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:21:
@ Cortex & protytype: Mja, vergelijking is uiteraard wel scheef, die locomotieven komen mischien beter uit de verf, maar ik quote ook maar gewoon wat ik gelezen had :P Maar jullie snappen allemaal wat er mee bedoeld wordt.

Begrijp me niet verkeerd.. Ik bedoel he-le-maal niet dat ik die PS3 slecht vind of weet ik veel hoe jullie het opvatten. Enige wat ik er maar wil zeggen, is dat ik het zo jammer vind dat de consoles zover uit elkaar liggen qua hardware, dat de cross platform games (80%) nooit de maximale kracht van beide kan gebruiken...
De sterkte van de keten wordt bepaald door de zwakste gaat hier bij op, en ik ben bang dat met het haasten van hardware dit ook nog gaat gelden bij de volgende generatie consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Whut?! schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:41:
Ik bedoel, ze hebben miljoenen moeten uitgeven (gok ik zo eventjes) om een half uur te krijgen op MTV over de hele wereld. Zetten ze een paar bandjes neer die een half uur spelen en even tussendoor wordt er iets neergezet wat ook een opgelapte cd-speler kon zijn.
Als ik zo'n headstart zou hebben zou ik proberen iedereen die er niet echt iets van af wist er van te overtuigen hoe vet de nieuwe Xbox 360 wel niet is door filmpjes, aankomende games en vergelijkingen met andere systemen/oude Xbox te laten zien. Misschien wat specs voor een "woah" effect.

Ruim vertaalde quotes:
"iemand vertelde me dat je vriend had die er als een vriendin uitzag, die ik vorig jaar februari had"
De nederlandse MTV heeft de boel verpest. Je moet de amerikaanse versie bekijken wil je weten wat er allemaal te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
magnifor schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:51:
[...]

De nederlandse MTV heeft de boel verpest. Je moet de amerikaanse versie bekijken wil je weten wat er allemaal te zien was.
Die was anders ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Xrenity schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:54:
[...]

Die was anders ook niet geweldig.
I know. :)

Maar daar zag je tenminste nog wat games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:32:
[...]

Waarom moet 4 tot 6 jaar een regel zijn? Het moet pas vervangen worden wanneer het echt outdated is. En ik kies voor de psp omdat het qua graphics tenminste revolutionair is. Dat kan ik van de DS of xbox360 niet zeggen.

Bij nieuwe consoles merk je altijd dat nieuwe games anders worden omdat ze echt gebruik maken van de nieuwe power. De huidige generatie heeft genoeg power om grote 3d werelden te maken (GTA3). Noem mij 1 ding wat voor nieuws de volgende generatie in games gaat brengen behalve overbodig iets geliktere graphics.
BTW nintendo zijn de grootste uitmelkers van alle. Jij zit zeker weer op de nieuwste mario, mario kart, smash brothers, zelda, metroid te wachten? Nintendo moet maar eens iets nieuws verzinnen. Ik voorspel toch dat ze uit de consolebusiness gaan aangezien MS en sony veel meer geld hebben en ze nu concurrentie hebben op de handheld markt.
De ps2 is zo outdated als mijn oma van 80. Zat laatst gta: vc te spelen, damn wat gaat dat traag. Je mag blij zijn als je 30fps haalt en dan kan je het aantal poly's nog bijna tellen ook. Nee dan hl2 met mijn x800xt-pe op 1280x1024 met 6x/16x aa/aaf dan zie je pas hoeveel verschil er in de gfx zit.

De psp is kwa gfx helemaal niet revolutionair, het is alleen nieuw dat het in zo'n compact apparaat zit.

Nintendo zijn helemaal geen uitmelkers, alle mario/zelda games zijn stuk voor stuk uniek en goede games. Wat je van ms en sony met fifa 12983721 en nfs 32189732094 niet kan zeggen.
Jammer, hier maak je zo'n grote fout dat je jezelf niet meer serieus kan nemen. Door de gfx van de psp kan je meer soorten games maken? nou nee ik dacht het niet, het ziet er alleen beter uit. De DS daar kan je meer soorten games op maken zoals bv rts en fps games op een manier dat het ook nog lekker speelt.

Je spreekt jezelf ook steeds tegen, de eene keer hoeft er niks nieuws te komen omdat het volgens jouw grafisch best meekan en daarna zeg je weer dat de psp beter is omdat ie meer gfx power heeft. Das een beetje krom vind je ook niet?
Mag ik weten waar jij een PSP met touchscreen koopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 14-05-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:03:
[...]

De ps2 is zo outdated als mijn oma van 80. Zat laatst gta: vc te spelen, damn wat gaat dat traag. Je mag blij zijn als je 30fps haalt en dan kan je het aantal poly's nog bijna tellen ook. Nee dan hl2 met mijn x800xt-pe op 1280x1024 met 6x/16x aa/aaf dan zie je pas hoeveel verschil er in de gfx zit.

De psp is kwa gfx helemaal niet revolutionair, het is alleen nieuw dat het in zo'n compact apparaat zit.

Nintendo zijn helemaal geen uitmelkers, alle mario/zelda games zijn stuk voor stuk uniek en goede games. Wat je van ms en sony met fifa 12983721 en nfs 32189732094 niet kan zeggen.

[...]

Jammer, hier maak je zo'n grote fout dat je jezelf niet meer serieus kan nemen. Door de gfx van de psp kan je meer soorten games maken? nou nee ik dacht het niet, het ziet er alleen beter uit. De DS daar kan je meer soorten games op maken zoals bv rts en fps games op een manier dat het ook nog lekker speelt.

Je spreekt jezelf ook steeds tegen, de eene keer hoeft er niks nieuws te komen omdat het volgens jouw grafisch best meekan en daarna zeg je weer dat de psp beter is omdat ie meer gfx power heeft. Das een beetje krom vind je ook niet?

[...]

Echt stoer om een x800xt-pe te vergelijken met een console van 4 + jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Whut?! schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:41:

Ruim vertaalde quotes:
Juist niet, wat verwacht je dan. Dat Britney en Jessica Simpson effe gaan vertellen wat de specs zijn :D

Markt technisch gezien is het een hele goede zet van MS om het via mtv te doen. Allemaal rappers die zeggen dat ze ook dol zijn op de xbox en hem zeker zullen kopen.

Weet je hoe erg die jongeren in Amerika daar naar luisteren? Dat ding gaat verkocht worden als een tiet. Alle teenagers kijken mtv!

Het kan simpel klinken, maar de mensen daar en met name de jeugd zijn ook echt simpel in de trent van wat ze zien en hip is kopen ze.

Voorbeeldje
Er was eens een keer dat Oprah iets had gezegd over het ongezond eten van hamburgers en vervolgens draaiden veel van die ketens een veel mindere omzet waarop ze besloten Oprah aan te klagen.

Kortom goede zet van MS die hebben al punten gemaakt. Tuurlijk zijn wij Nederlanders wat meer realistisch in deze dingen, maar goed aangepakt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:54:
[...]

Echt stoer om een x800xt-pe te vergelijken met een console van 4 + jaar oud.
Ja duh, dat was ook al reactie bedoelt op cream die de ps2 nog niet outdated vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:29:
Waarom gaat de 360 iedereen van de markt rammen? Sony heeft nu 70% van de markt in handen en ik denk niet dat daar ineens veel verandering in gaat komen. Het kan wel, maar ik zie niet in waarom de 360 dat ineens zou gaan lukken.
Verder is Nintendo ook nog niet uitgespeeld. Nintendo is niet meer de partij die het was in het NES/SNES tijdperk, maar ze komen met een console die gelijkwaardig is aan de 360. Verder komen ze dit keer waarschijnlijk wel met een goed online verhaal. De DS verkoopt erg goed, tot mijn verbazing overigens zelfs beter dan de PSP. Aangezien er dit keer ook nog eens een goede connectivity tussen de DS en de Rev komt, beter dan bij de Advance en Cube, denk ik dat Nintendo hiermee ook mensen over de streep trekt. En Nintendo heeft volgens mij ook het voordeel dat ze een grote groep echte fanboys hebben die niet snel overstappen. Dat zie je bij Sony en Xbox volgens mij minder.

Kortom alle partijen zijn zeker niet uitgespeeld. MS heeft met de 360 volgens mij een goed product neergezet, maar Sony heeft het voordeel de absolute marktleider te zijn en ook Nintendo lijkt te komen met een goed product.
Nou ja ik denk zeker wel dat de nieuwe xdoos de potentie heeft om als winnaar uit deze strijd te zullen komen.

Je moet ook niet vergeten dat de ps2 allang op de markt was voor die xdoos kwam. Verder heeft sony langer ervaring op het gebied van de consoles, maar toch.

Met de komst van de xbox heeft die toch een aanzienlijk marktaandeel veroverd. En dat terwijl die een nieuwe speler is. Zelf weet ik niet de cijfers, maar die 70% van sony geloof ik zelf niet meer in. Dat is allang achterhaald. Ik zou nu eerder zeggen dat het 40 tegen60 is in het voordeel van sony. Verder is dat niet zo verwonderlijk, want de ps2 is er al een stuk langer en dus hebben mensen die eerder gekocht (normaal gezin koopt niet 2 consoles). Daar komt nog bij kijken dat mensen automatisch een ps2 kochten, omdat de ps1 zo een super console was.

Alleen nu weten de mensen dat ze het bij MS ook voor elkaar hebben. Kijk maar eens naar het online gebeuren. Hoelang is sony wel niet bezig geweest om dat op touw te zetten? Was MS toch gewoon eerder mee.

En dan nog een belangrijkere factor. Microsoft zelf. We weten allemaal hier hoe zij een concurrentie oorlog voeren?

En dan last but not least. De licensies en exclusieve spellen. Dit was altijd ook nog 1 van de grote redenen voor dat iemand een console aanschaft. GTA, Final fantasy, Resident Evil. Ooit allemaal spellen die exclusive ps only waren. Maar GTA zien we ook al op de pc en is als ik mij niet vergist ook op andere consoles uitgebracht. Final Fantasy is op meerdere consoles en resident evil idem. Deze grens is dus ook aan het veranderen.

Kortom weer een reden om meer naar de console zelf te gaan kijken, dan alleen naar de exclusive heid.

Ik zal dus zeker een 360 kopen en als dat ps3 ding nou echt nog wat belooft te worden koop ik die ook erbij.

Dit is overigens geen fanboy post, want ik heb zelf de ps2 gelijk gekocht toen die uitkwam voor 1100 ouderwetse keiharde guldens (vond ik het zelf overigens niet waard achteraf)

PS Heb niet eens een xbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Wat een gelul. VC speelt gewoon vloeiend. Het hoeft niet 60fps te zijn om speelbaar te zijn. Dat je een spel als VC vergelijkt met een FPS is ook achterlijk. Moet een FPS rekening houden met een stad, voertuigen en mensen zoals VC? Dacht het niet.
Dat bedoel ik toch? Voor een handheld is het revolutionair. Leer lezen.
Ja hoor, alsof MS en sony alleen sports en racegames hebben 8)7 Vergelijk het dan liever met console-unieke games. Maar ik weet ook wel dat iedereen van uitmelken houdt. Ik vind het bij nintendo alleen iets opvallender. Dan doel ik vooral op al die GBA snes ports.

Als je mijn posts wat beter zou lezen zou ik mezelf niet steeds hoeven herhalen. De psp heeft de graphics om spellen als GTA3 mogelijk te maken. Dat zou op de DS nooit kunnen (tenzij je de graphics onacceptabel lelijk zou maken). RTS en FPS games moet je sowieso niet op een console spelen, laat staan een handheld.

In het geval van de handhelds is het grafische verschil groot genoeg dat ze veeleisende nieuwe soorten games (voor een handheld) aankunnen, dus nieuwe generatie waardig. In het geval van de consoles verwacht ik weinig nieuws want de graphics zien er niet revolutionair verbeterd uit.
Zo'n touchscreen is zeker de uitvinding van de eeuw? Sorry, maar in de meeste games wordt het zeer slecht benut en ik zou ook niet weten hoe een spel er een meerwaarde aan zou kunnen geven. Het is origineel maar niet nuttig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een gelul. VC speelt gewoon vloeiend. Het hoeft niet 60fps te zijn om speelbaar te zijn. Dat je een spel als VC vergelijkt met een FPS is ook achterlijk. Moet een FPS rekening houden met een stad, voertuigen en mensen zoals VC? Dacht het niet.
Ik vind 30fps alles behalve vloeiend hoor. Misschien als je niet beter gewend bent dat het je dan niet opvalt maar ik merk het duidelijk en vind het niet lekker spelen. En met wat voor spel je het dan vergelijkt maakt trouwens vrij weinig uit.
Dat bedoel ik toch? Voor een handheld is het revolutionair. Leer lezen.
Revolutionair is iets heel anders dan nieuw.
Als je mijn posts wat beter zou lezen zou ik mezelf niet steeds hoeven herhalen. De psp heeft de graphics om spellen als GTA3 mogelijk te maken. Dat zou op de DS nooit kunnen (tenzij je de graphics onacceptabel lelijk zou maken). RTS en FPS games moet je sowieso niet op een console spelen, laat staan een handheld.
Dat je er GTA3 op kan spelen betekent nog niet dat je er meer soorten spellen op kan spelen. En RTS en FPS games kan je dus WEL heel goed spelen op bv een DS. Het is gelul dat dat niet op een console of handheld zou kunnen, met een normale controller idd niet maar met een touchscreen is het goed te doen.
In het geval van de handhelds is het grafische verschil groot genoeg dat ze veeleisende nieuwe soorten games (voor een handheld) aankunnen, dus nieuwe generatie waardig. In het geval van de consoles verwacht ik weinig nieuws want de graphics zien er niet revolutionair verbeterd uit.
Kijk voor de lol eens naar de PGR3 screens, dat heb ik ingame nog nooit gezien op een pc/xbox/ps2 hoor, Nog nieteens iets wat in de beurt komt.
Zo'n touchscreen is zeker de uitvinding van de eeuw? Sorry, maar in de meeste games wordt het zeer slecht benut en ik zou ook niet weten hoe een spel er een meerwaarde aan zou kunnen geven. Het is origineel maar niet nuttig genoeg.
Het is iig een betere uitvinding dan mooiere plaatjes. Het heeft idd nog weinig meerwaarde omdat er nog maar weinig ds games zijn maar games als bv metroid hunters en shogun warrior of Age of Empires maken er zeker wel goed gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://media.cube.ign.com/articles/613/613578/vids_1.html

Weet niet of het al gepost is maar het ziet er iig geil uit :) jammer dat het niet echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42
Heel erg cool in elkaar gezet filmpje, maar lijkt me wel erg onwaarschijnlijk. Er wordt net gezegd dat de nieuwe Nintendo 3 dvd hoesjes hoog is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 19:39

Elroy

Zelda!!!

Denken jullie trouwens niet dat de xbox 360 te vroeg gereleased wordt.
Ik zou het zelf niet leuk vinden als ik een xbox had, dat om de 4 jaar een nieuwere versie uit komt.
Ik heb zo het gevoel dat microsoft te veel wilt in korte tijd en dat het niet gewaardeerd zal worden door de consument.

Als we effe de geschiedenisboek opendoen ;)

Nintendo: NES 1985 > SNES 1991 > N64 1996 > GC 2001 > NRev 2006 (gem 5 a 6 jaar)
Sony: PS1 1995 > PS2 2000 > PS3 2006 (gem 5 a 6 jaar)
Microsoft: Xbox 2001 > Xbox 360 2005 (4 jaar)
Sega: Master System 1986 > Genesis 1989 > Saturn 1995 > Dreamcast 1999 (gem 4 jaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Elroy op 14-05-2005 21:24 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
4 of 5 jaar, maakt ook niet zoveel uit. Technologie ontwikkelt zich nou eenmaal snel en als je dan om de 4 jaar een paar honderd euro voor iets moet uitgeven wat je dagelijks doet?

[ Voor 8% gewijzigd door PacinoAllstars op 14-05-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:57:
[...]

Juist niet, wat verwacht je dan. Dat Britney en Jessica Simpson effe gaan vertellen wat de specs zijn :D

Markt technisch gezien is het een hele goede zet van MS om het via mtv te doen. Allemaal rappers die zeggen dat ze ook dol zijn op de xbox en hem zeker zullen kopen.

Weet je hoe erg die jongeren in Amerika daar naar luisteren? Dat ding gaat verkocht worden als een tiet. Alle teenagers kijken mtv!

Het kan simpel klinken, maar de mensen daar en met name de jeugd zijn ook echt simpel in de trent van wat ze zien en hip is kopen ze.
Ik zeg niet dat het een slechte stap is om het via MTV te doen (aangezien in dat stukje over de simpele jeugd die alle "hippe' dingen kopen over het algemeen wel een kern van waarheid zit), ik zeg alleen dat ze te weinig de nadruk op de Xbox 360 hebben gelegd.
Ze zeggen eigenlijk: "Xbox 360, NIEUW!" en laten het daarbij, misschien zelfs nog minder dan dat.
Ik vind het een mooie kans die slecht is uitgevoerd.
Maar misschien is de US versie wel beter, ik zal hem zo wel even downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
MetroidPrime schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:01:
[...]

D3 heeft in Het Grote GameCube en Revolution topic een plaatje gepost dat naar alle persconferenties aftelt.
Die zet ik ff in de start post :)

Enne ja,...MTV was echt droog.
Ging meer om het concert dan de console. Achja...daarvoor is dit topic dan weer :P

[ Voor 15% gewijzigd door Yellowneck op 14-05-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Voor als je 30fps niet vloeiend vind, TV draait vaak op 24fps.

Of vind je dat je TV lag heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 13-04 08:35
Anoniem: 122762 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:48:
Voor als je 30fps niet vloeiend vind, TV draait vaak op 24fps.
Of vind je dat je TV lag heeft?
TV-PAL is 50 Hz, maar dan interlaced. Dus 50 verschillende, maar 'halve', beelden per seconden. Is qua prestatie eenvoudigweg niet te vergelijken met de manier waarop een VGA kaart/monitor combinatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 34169 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:55:
Ehm ja daarom heb je ook laptops en HTPC's die (bijna) net zo krachtig zijn als desktop PC's :?
Ja, en? Ik had het over de benodigde koeling...
Mijn bigtower is bepaald niet compact, maar toch moet ik dat ding echt wel actief koelen. M'n laptop is welliswaar heeel compact, maar het grootste gedeelte van de tijd staat de fan op non-actief.
Dat jouw PC soms geen actieve koeling nodig heeft is niet relevant. Alle consoles met fan hebben hem constant draaien. Wat ik dus zeg is dat als je iets in een compact behuizing stopt je geen ruimte hebt voor een groot (passief) koelblok. Mijn voorkeur gaat uit naar passieve koeling. Als dat betekent dat de behuizing twee keer groter wordt, dan zij het zo.
Non argument, dan zet je de console toch gewoon bovenop?
Dat werkt voor één of twee consoles. Ik heb gemiddeld toch wel acht consoles in woonkamer... Het zou op zich wel passen in een AV meubel als het maar geen toploaders waren. Los van de MegaCD en PS2 kunnen alleen de toploaders niet op een plank in het meubel omdat het klepje dan niet open kan :(

Overigens verzamelen toploaders ook nog eens aanzienlijk meer stof in de drive dan frontloaders. Iedere keer als het klepje opent dwarrelt er weer een beetje stof in. Stof of de lens veroorzaakt leesfouten en verkort de levensduur van de drive.
Yeah, laten we dingen maken die in een 19" rack passen. Laten we dat meteen ook doen voor de DVD speler en de CD speler en de videorecorder en de tuner en de versterker en de HTPC.
Oja, laten we niet vergeten dat we dan ook meteen een 19" rack van zo'n 200 euro moeten aanschaffen om het er überhaupt in te stoppen. Nog los van het feit dat 19" ongeveer 10cm breder is dan huidige DVD spelers, CD spelers, tuners, versterkers, videorecorders.
Nouja 19inch is misschien overdreven. Maar iets wat net zo breed is als de gemiddelde DVD-speler of videorecorder mag best wel. AV meubels zijn daar immers op gemaakt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

ari3 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:56:
[...]
Dat jouw PC soms geen actieve koeling nodig heeft is niet relevant. Alle consoles met fan hebben hem constant draaien. Wat ik dus zeg is dat als je iets in een compact behuizing stopt je geen ruimte hebt voor een groot (passief) koelblok. Mijn voorkeur gaat uit naar passieve koeling. Als dat betekent dat de behuizing twee keer groter wordt, dan zij het zo.
Het grappige is juist, zoals ik eerder zei, dat de GameCube juist een veel stillere koeling heeft dan de Xbox. De GameCube wordt zelfs gedeeltelijk passief gekoeld. Dit kan juist dankzij de externe voeding van de GameCube(interne voeding draagt bij aan hitteproductie binnen console -> sterkere koeloplossing nodig). Het is Nintendo met de GameCube gelukt om een stille compacte console te maken, ik zie niet in waarom dat de volgende generatie niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:18:
Nou ja ik denk zeker wel dat de nieuwe xdoos de potentie heeft om als winnaar uit deze strijd te zullen komen.

Je moet ook niet vergeten dat de ps2 allang op de markt was voor die xdoos kwam. Verder heeft sony langer ervaring op het gebied van de consoles, maar toch.

Met de komst van de xbox heeft die toch een aanzienlijk marktaandeel veroverd. En dat terwijl die een nieuwe speler is. Zelf weet ik niet de cijfers, maar die 70% van sony geloof ik zelf niet meer in. Dat is allang achterhaald. Ik zou nu eerder zeggen dat het 40 tegen60 is in het voordeel van sony.
De laatste cijfers die ik ken (stonden vandaag ook nog in de krant) zijn toch echt 70% PS2 15% Gamecube en 15%Xbox. Het is inderdaad knap van de Xbox om zo snel een gelijk marktaandeel te behalen als een gerenomeerde speler als Nintendo, maar om daar meteen uit af te leiden dat ze als winnaar uit de bus zullen komen. Het blijft allemaal koffiedik kijken zeker omdat er nog weinig bekend is over de andere 2 consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 14:21
Check dit
WELCOME CHANGE :P
Afbeeldingslocatie: http://img152.echo.cx/img152/1121/playstation3notiziaps302xi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 22:59
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 720 en 1080 hd resoluties en kan iemand mij vertellen in wat voor een resolutie mijn philips breedbeeld draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das een verschil in resolutie toch? (iig in kwaliteit). Wij kunnen natuurlijk nooit weten wat voor reso jouw tv heeft als je geen model nummer geeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Duidelijk een zeurverhaal van iemand die nooit spelletjes heeft gespeeld op een MSX1 of C64. Gfx interesseert me geen reet. Ik beleef meer plezier aan een PS2 game dan aan doom3 bv. en mijn computer is niet een slap geval kan ik je vertellen.

Laatst zag ik een website met msx1 games in een java emulator. Mega kewl. Waarom? Omdat de gameplay van die oude konami classics gewoon kick ass was. Graphics waren uiteraard beroerd, maar dat boeit niet.

De gfx van GTA zijn niet de beste, maar je hebt wel mega veel vrijheid in een level, je kunt overal heen. En ik vind bv GT4 ook niet echt traag moet ik zeggen.
Nou, ik kijk elke week Gammo, en elke week heeft Nintendo wel een gesponsord itempje in dat programma over een nintendo only game. Het zijn steevast games gebouwd om een van de standaard figuurtjes. Dat wordt echt vermoeiend op een gegeven moment. Tuurlijk heb je op de cube ook andere games die niet van nintendo komen, maar door de bank genomen is het percentage mario cs. games vs. andere games een beetje scheef vergeleken bij bv de PS2. (geen mario, alleen maar andere games)

De voetbal games zijn ook melkkoeien, volledig mee eens, maar dat is een klein percentage van het complete aanbod.

Verder is bij IEDERE console maker de innovatie er wel wat af. Bij handhelds is nog wat mogelijk wellicht, maar bij de gewone consoles houdt het wel op. Is ook niet erg, want met de grote sprong voorwaards mbt snelheid is er nu ineens meer MOGELIJK. Je kunt met de nieuwe console racegames maken met 30, 40 AI racers, met nog realistischere physics, met schade, met dag/nacht ritme, met weersinvloeden... (ik noem geen graphics hier, omdat dat er eerlijk gezegd niet zo toe doet, voor jou wel, voor de rest van de wereld niet). Alleen DAAROM zijn deze next-gen consoles al de moeite waard.
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:47:
Ik vind 30fps alles behalve vloeiend hoor. Misschien als je niet beter gewend bent dat het je dan niet opvalt maar ik merk het duidelijk en vind het niet lekker spelen. En met wat voor spel je het dan vergelijkt maakt trouwens vrij weinig uit.
Jij gaat nooit naar de bios? kijk je wel eens amerikaanse series op tv? allemaal 30fps of minder.
Revolutionair is iets heel anders dan nieuw.
Nou, oud/bestaand is het zeker niet ;), dus 'nieuw' komt dan wel in de buurt.
Kijk voor de lol eens naar de PGR3 screens, dat heb ik ingame nog nooit gezien op een pc/xbox/ps2 hoor, Nog nieteens iets wat in de beurt komt.
Ik heb nog geen in-game PGR3 screens gezien, jij wel? Alleen maar foto-mode shots die ook zo uit mn GT4 fotomode rollen.

Maar je hebt al aangegeven dat gfx voor jou belangrijker zijn dan de rest, dus jij bent snel blij met wat spiegeltjes en kraaltjes ;)

[ Voor 18% gewijzigd door EfBe op 15-05-2005 11:35 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het percentage Mario games is idd (te) hoog bij Nintendo en ik had liever ze delzelfde games met andere karakters en looks zouden uitgeven, zodat je op dat gebied wat meer variatie hebt. Maar als je door Mario heenprikt dan zijn die games altijd goed, er zit eigenlijk geen slecht spel tussen en veel spellen zijn juist erg goed. En deze games zijn ook nog eens exclusief (duh) dus daarmee heeft Nintendo altijd ook een goede troef mee in handen. Want voor de PS2 komen veel meer games uit, maar het percentage echt goede games is veel lager dan bij de Cube. Welke console uiteindelijk in absolute aantallen de betere games heeft zou ik niet durven zeggen. Zal best wel eens de PS2 kunnen zijn, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk :)

En sportspellen zijn inderdaad melkkoeien, maar so what? Ze worden massaal verkocht, dus er is kennelijk grote behoefte aan om een update van de spelers te hebben (zou bi Xbox eigenlijk ook via de HD kunnen, maar goed) en een update van de gameplay. Want de games worden elk jaar wel een stapje beter. Hoewel de stap elk jaar wel steeds kleiner lijkt te worden. Fifa '98 was in zijn tijd een beter spel tov andere spellen dan dat fifa 2005 nu is.

[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-05-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:06

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik weet trouwens niet waarom de nieuwe XBOX "klein" wordt genoemd want volgens mij is het nog steeds een enorm ding.

Ik heb ook de MTV presentatie een paar minuten bekeken maar toen zo`n marketing figuur begon haakte ik toch maar af.
"Met verwisselbare covers." OK
Maar dan: "Op XBOX Live Marketplace kun je skins voor je software downloaden zodat je je software bij je hardware kan laten passen." 8)7 Wat een verhaal!
En dan las ik nog ergens dat er al tientallen visualisations beschikbaar zijn... WOW

Voor mij is een console gewoon om spelletjes te spelen. Ik wil er geen multimedia-toren-jukebox-chat-handel-lifestyle apparaat van maken.

Ik beleef nog uitermate veel plezier aan mijn gamecube (is Resident Evil 4 al op een andere machine speelbaar?) . Ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die gevoel gevoelsmatig niks zien in de Gamecube (net als ik niks zie in de XBOX of PS2), en dat is prima. Roepen dat Nintendo "d00med" is of maar moet stoppen is denk ik toch onrealistisch (fanboy-gedrag :) ), ik vermoed namelijk dat veel mensen die dit roepen uiteindelijk zelf de Revolution thuis als nieuwe verslaving zullen krijgen :Y) .

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42
Zal me geen zak uitmaken hoe groot de nieuwe doos is. Heb je de specs wel gezien :+ :9~

Zou je eigenlijk meer FPS hebben als je op een normale tv speelt. Een normale TV heeft nog altijd een resolutie van 640x480 dacht ik. Dat is een stuk lager dan 1920x1200.

Anywayz kan ik eindelijk lekker xboxen op mijn nieuwe Dell 2405FP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

STIMPPYYY schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:54:
Zal me geen zak uitmaken hoe groot de nieuwe doos is. Heb je de specs wel gezien :+ :9~

Zou je eigenlijk meer FPS hebben als je op een normale tv speelt. Een normale TV heeft nog altijd een resolutie van 640x480 dacht ik. Dat is een stuk lager dan 1920x1200.

Anywayz kan ik eindelijk lekker xboxen op mijn nieuwe Dell 2405FP >:)
Je 14" monitor heeft misschien die resolutie. Je TV hoogst waarschijnlijk 720 × 576.

1920 × 1080 is absurd hoog voor een Nederlands gemiddelde beelddiagonaal van 81 cm. Ik denk dat ik zelf al tevreden ben met een resolutie van 1280 × 720. Wat al redelijk mainstream begint te worden bij de hedendaagse BB Tv's.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk een zeurverhaal van iemand die nooit spelletjes heeft gespeeld op een MSX1 of C64. Gfx interesseert me geen reet. Ik beleef meer plezier aan een PS2 game dan aan doom3 bv. en mijn computer is niet een slap geval kan ik je vertellen.
Lees mijn post eens goed. Het was als reactie bedoelt op CREAM die vind dat de ps2 kwa gfx niet outdated is. Ik zeg alleen dat het veel beter kan, niet dat gfx alles is (en doom3 is btw ook een brakke game).
Verder is bij IEDERE console maker de innovatie er wel wat af. Bij handhelds is nog wat mogelijk wellicht, maar bij de gewone consoles houdt het wel op. Is ook niet erg, want met de grote sprong voorwaards mbt snelheid is er nu ineens meer MOGELIJK. Je kunt met de nieuwe console racegames maken met 30, 40 AI racers, met nog realistischere physics, met schade, met dag/nacht ritme, met weersinvloeden... (ik noem geen graphics hier, omdat dat er eerlijk gezegd niet zo toe doet, voor jou wel, voor de rest van de wereld niet). Alleen DAAROM zijn deze next-gen consoles al de moeite waard.
Er zijn zat dingen te bedenken die voor een redelijk prijs innovatief kunnen zijn. Bv een soort handschoen met bewegings senors zodat je met je handen echt een spel kan bedienen (bv een shooter of een racegame). En nogmaals, ik heb nooit gezegd dat gfx het enige belangrijke zijn maar lezen is ook een vak voor sommige mensen.
Jij gaat nooit naar de bios? kijk je wel eens amerikaanse series op tv? allemaal 30fps of minder.
Een film is wat anders dan een game. Zet jij in cs je fps limiter maar eens op 30, wedden dat je na 5 minten het wel gezien heb want dat is gewoon niet soepel. GTA draait op een ps2 ook niet soepel, je kan zeggen wat je wil maar ik zie het duidelijk schokken want die game komt gewoon niet boven de 30fps uit.
Maar je hebt al aangegeven dat gfx voor jou belangrijker zijn dan de rest, dus jij bent snel blij met wat spiegeltjes en kraaltjes
Waar dan? (en dan aub ook de post lezen waarop ik heb gequote zodat je het hele verhaal snapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Whut?! schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:49:
[...]

Ik zeg niet dat het een slechte stap is om het via MTV te doen (aangezien in dat stukje over de simpele jeugd die alle "hippe' dingen kopen over het algemeen wel een kern van waarheid zit), ik zeg alleen dat ze te weinig de nadruk op de Xbox 360 hebben gelegd.
Ze zeggen eigenlijk: "Xbox 360, NIEUW!" en laten het daarbij, misschien zelfs nog minder dan dat.
Ik vind het een mooie kans die slecht is uitgevoerd.
Maar misschien is de US versie wel beter, ik zal hem zo wel even downloaden.
Ja, is ook zo. Ging eigenlijk helemaal niet over de 360 terwijl dat het thema was. Maar dit was natuurlijk niet de opzet die MS in haar hoofd had. Al hoewel mensen als wij juist op de specs en de technische info daarvan zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
hully schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:47:
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 720 en 1080 hd resoluties en kan iemand mij vertellen in wat voor een resolutie mijn philips breedbeeld draait?
720p en 1080i, waarbij de 'p' staat voor progressive en de 'i' voor interlaced.
Bij 720p wordt een resolutie van 1280 x 720 gebruikt. Hierbij wordt iedere keer dat het beeld wordt ververst het volledige beeld (alle horizontale lijnen) 'herscreven' (progressief).
Bij 1080i wordt een resolutie van 1920 x 1080 gebruikt. Hierbij wordt echter steeds de helft van het beeld (horizontale lijnen) vernieuwd (interlaced).
1080i levert dus een scherper beeld maar trilt wat doordat het interlaced is.

De meeste breedbeeld TV's in Europa (uitgezonderd plasma/LCD) zijn allemaal standaard TV resoluties (PAL): 720x576 (576i) en NTSC/PAL60 640x480 (480i). Veel breedbeeld TV's verdubbelen intern de resolutie met bijvoorbeeld 2 of 3 maal en berekenen de extra informatie.

De HDTV modi zoals 480p, 720p en 1080i worden ook ondersteunt door de huidige consoles maar zijn vaak niet beschikbaar in de Europese versies (hardware en/of software uitgeschakeld).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Mogelijk eerste Boxart PGR3:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bary_nl/xbox/boxartpgr3.jpg

Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=4425

[ Voor 31% gewijzigd door magnifor op 15-05-2005 22:25 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.