[Skype] complete Chatsessies Online!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Okee. dit is gewoon freaky:

Ik had Skype 1.2 op een laptop en chatte 3 avonden geleden met mn vriendin.

Nu ben ik op een computer waar Skype 1.1 op stond, toen ik online ging merkte ik dat mijn lijsje leeg was... en dus de oude versie er nog op stond. Oude versie geuninstalled. Nieuwe versie erop, ingelogd en voila, daar is mijn lijsje.

Plotseling komt mn vriendin online en gaat met me chatten.... NOT!!!

De complete Chatsessie, inclusief mijn reacties dus, speelde voor mijn ogen af. Een chatsessie van 3 avonden geleden op een laptop in een andere stad...!

Dit is natuurlijk een enge BUG, maar bewijst direct dat Skype chatsessies opslaat ! ?

graag reacties... kweetniet wat ik ervan moet denken.

PS: ik kon die chatsessie niet beeindigen... no matter what... moest dus wachten totdat de chat was afgelopen zoals hij 3 avonden geleden afliep... "welterusten... bbye".
Toen kon ik die chatsessie alleen maar voortzetten (niet beindigen op een nieuwe te starten). Dus mar even uitgelogd en ingelogd... nu kan ik gewoon een nieuwe chatsessie beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 28-03-2005 17:00 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had een aantal dagen geleden hetzelfde op MSN Messenger met mijn vriendin. Ik kreeg ineens geen antwoord meer van haar hoewel ik ze wel zag bewegen op webcam.

Ik heb dan uitgelogd en opnieuw ingelogd op een andere computer en ineens kreeg ik al haar boodschappen van een dikke 10 minuten geleden op m'n scherm. Iets minder extreem maar toch vreemd :X

edit:
Aha, dan is dat ook weer verklaard :P Dank je

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-03-2005 17:07 ]

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
amour021 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:02:
Ik had een aantal dagen geleden hetzelfde op MSN Messenger met mijn vriendin. Ik kreeg ineens geen antwoord meer van haar hoewel ik ze wel zag bewegen op webcam.

Ik heb dan uitgelogd en opnieuw ingelogd op een andere computer en ineens kreeg ik al haar boodschappen van een dikke 10 minuten geleden op m'n scherm. Iets minder extreem maar toch vreemd :X
Dat is iets heel anders. Webcam boodschappen gaan namelijk via een directe verbinding en MSN text verkeer gaat volgens mij gewoon via de MSN servers. Daar heeft dus een vertraging gezeten. Toen je later online kwam werd de buffer opnieuw naar je verzonden.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

zei ze ook iedere keer hetzelfde moet wel lachen zijn om iets compleet voor een 2de keer mee te maken :) heb je toch niet stiekem een tijdreis machine uitgevonden...

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

GeekK

Rag Mama Rag

Heb Skype nooit daadwerkelijk gebruikt. Maar kan het niet zijn dat dit gesprek op de hdd van je vriendin staat (hoe dat komt zou ik ook dan ook niet weten) en dat het vanaf haar computer naar jou verstuurd werd?

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Skype slaat inderdaad de chatlogs op (op je harde schijf), altijd...
dus zou kunnen dat het van haar pc werd gestuurd... lijkt me namelijk heel stug dat ze een server hebben die chatlogs opslaat... en dan was het dus gewoon een bug, ik heb het in elk geval gemeld (bugreport) aan Skype :)

Ik ben dol op Skype, merk dat het ook een paar ICQsnufjes heeft, sowieso chat/filetransfer/bellen gaat altijd via een beveiligde verbinding... en je kan als status ook kiezen voor 'free to chat'

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 01-04-2005 01:11 ]

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 15:13

njh

dit is geen bug hoor,

skype wil alle berichten die niet afgeleverd zijn, omdat de andere partij bijvoorbeeld offline is, gewoon later afleveren.

dus als ik jou toevoeg en ik praat tegen jou (terwijl je offline bent) en ik ga weer, en jij logt in, dan krijg jij al die berichten over je heen.

verder is de nieuwe 1.2 versie uitgerust met een buddylist die centraal wordt opgeslagen op de servers van skype (net als wat msn doet)
dus log jij in met een oude versie van skype, dan worden die contacten als het ware naar dat ingelogde account op skype online gekopieerd.

hoop dat dit wat verheldering brengt.

Verwijderd

Jazco2nd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:57:
De complete Chatsessie, inclusief mijn reacties dus, speelde voor mijn ogen af. Een chatsessie van 3 avonden geleden op een laptop in een andere stad...!
Van zoiets had ik een tijdje terug ook last, en daarvoor contact opgenomen met Skype.
jan401 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:33:
skype wil alle berichten die niet afgeleverd zijn, omdat de andere partij bijvoorbeeld offline is, gewoon later afleveren.
Precies. Dit komt er dus op neer dat wanneer Skype denkt dat je sommige berichten (nog) niet hebt gehad, alles weer opnieuw gestuurd wordt. Dus dit kan wanneer je Skype opnieuw installeert, een nieuwe versie erop zet, of als je je history weggooit. De history functie uitschakelen heeft voor zover ik kan zien dus weinig nut, aangezien je om de zoveel tijd weer een zooi logs van Skype opnieuw toegestuurd krijgt. Wanneer dit gebeurde kreeg ik echter niet alles terug, dus het zullen misschien logs zijn van de afgelopen x-aantal uur ofzo.
Pagina: 1