Toon posts:

Welk nForce 4 moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan up te graden naar een AMD Athlon 64 en ik wil daarbij graag een nForce 4 Moederbordje kopen. Want nForce staat namelijk bij mij bekend als een goed en stabiel moederbord (heb op dit moment een Asus A7N8X) Maar ik weet dus niet wat voor merk ik moet kopen. Want eerst zat ik zelf te denken aan een nForce 4 bordje van Asus i.v.m. een goede prijs/kwaliteit (en kwam ook redelijk goed uit de reviews). Maar ik lees op veel forums dat er aardig wat mensen nogal problemen mee hebben dus vandaar dat ik ook de vraag stel welk nForce 4 bordje ik moet kiezen?

Note: Er hoeft van mij geen SLI functie op te zitten, omdat ik deze toch niet gebruik of ga gebruiken.

Verwijderd

Goede nForce4 mobo's:

- DFI (verschillende lanparty's)
- Gigabyte (GA-K8NF-9 is bijvoorbeeld erg goedkoop en prima)

pricewatch: Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Edit: mooi ook, die passief gekoelde chip(set).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 11:07 ]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

De reviews hier op t.net heb je al gelezen?
Ben je die-hard oc'er :Y) ?
Zoniet, Asus A8N ...? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1016355
Wel: MSI K8N Neo4 plat? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/971568
DFI Lanparty nF4? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1015820

Verwijderd

Topicstarter
Mja, goedkoop hoeft van mij, niet ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij staan, laat het dan maar 20 of 30 euro extra kosten, het moet voor mij vooral gewoon stabiel zijn en goed/snel werken met games, hoewel dat Gigabyte bordje er inderdaad interessant uitzag ;)

EDIT:

Mja die had ik alle 3 al gelezen en zat dus nog steeds te twijfelen, overclocken is voor mij niet echt van belang, wat wel van belang is, is goede stabiliteit en compatabiliteit (met videokaarten, geheugen etc...)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 11:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:08:
Mja, goedkoop hoeft van mij, niet ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij staan, laat het dan maar 20 of 30 euro extra kosten, het moet voor mij vooral gewoon stabiel zijn en goed/snel werken met games, hoewel dat Gigabyte bordje er inderdaad interessant uitzag ;)
Je kan ook een iets luxere versie nemen van Gigabyte, zie PW. Het is in ieder geval een goed merk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Want eerst zat ik zelf te denken aan een nForce 4 bordje van Asus i.v.m. een goede prijs/kwaliteit (en kwam ook redelijk goed uit de reviews). Maar ik lees op veel forums dat er aardig wat mensen nogal problemen mee hebben
Simpele statistiek:

Als _veel_ mensen een bepaald bord hebben, hoor je er ook meer problemen mee. Zoek maar eens op de Asus P3B-F, volgens velen een van de beste moederborden aller tijden, of de ECS K7S5A. Beiden borden waar je enorm veel problemen over tegenkomt, simpelweg omdat ze ook in enorme oplage verkocht zijn.

Moraal: de hoeveelheid gemelde problemen zegt alleen iets als je ook de verkoopcijfers weet. Een bord waar 100000 van verkocht zijn en waar 1000 probleemgevallen gemeld zijn, is 99% betrouwbaar. Een bord waar 1000 van verkocht zijn maar waar 100 problemen mee zijn is maar 90% betrouwbaar :o

Ga dus gewoon op reviews af, bijna alle nF4 planken zijn degelijk en betrouwbaar, dus kies gewoon de juiste featureset voor jouw behoeften en budget...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.