Lapmod [digitale fotolijst] deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 97.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
rusman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Mooie mod moet ik zeggen.. Wat voor software gebruik je? is dat gewoon een webpage?
De webpage is een kant van het verhaal. Dat is gewoon een PHP-pagina met wat JavaScript die iedere paar seconden om een nieuw plaatje vraagt. Op het fotolijstje zelf draait Firefox, maar omdat het fullscreen moet en ik niet de overhead van Firefox wil (caching is funest voor de CF-kaart natuurlijk) heb ik daar een eigen 'XUL' bestand voor geschreven (XUL is de taal waarmee de knoppen en tabs van firefox zelf gemaakt worden) en die laadt ik in met firefox.exe -chrome file:/d:/fotolijst.xul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:03
Oh ok, zou je de php-kant beschikbaar willen stellen? Vind het namelijk wel een strak design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
rusman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:50:
Oh ok, zou je de php-kant beschikbaar willen stellen? Vind het namelijk wel een strak design.
De PHP-kant is sterk geïntegreerd met de foto-database hier, dikke kans dat dat bij jou dus sowieso opnieuw gemaakt moet worden. Het design is heel simpel te maken: maak een half-transparant, zwarte PNG (eventueel met een glas-effectdingetje) en plak die steeds bovenop de foto :) Als je wil kan ik de PNG wel sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
SnoeiKoei schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:35:
[...]

Heb je je HD ook met bv Norton Ghost naar dat CF-kaartje overgezet of heb je gewoon alles gekopieerd?
Update

Ik heb het nu zover aan de praat, dat als ik een diskette erin prop met de boot bestanden (van bootdisk.com) dan start ie via de diskette op van het cf kaartje, maar op eigen kracht wil die niet :(
--> en ja de files heb ik ook al meerdere keren van de diskette naar het cf kaartje gekopieerd, maar dat wil helaas niet :(

wat raden jullie aan? Of kan ik beter met linux gaan werken?
De bedoeling was om de foto's zowieso op een usb stick te gaan zetten, en dat ik ze daar vanaf laad zeg maar... Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Pittie schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:53:
[...]

Update

Ik heb het nu zover aan de praat, dat als ik een diskette erin prop met de boot bestanden (van bootdisk.com) dan start ie via de diskette op van het cf kaartje, maar op eigen kracht wil die niet :(
--> en ja de files heb ik ook al meerdere keren van de diskette naar het cf kaartje gekopieerd, maar dat wil helaas niet :(
Dan is het toch al gelukt? Als je dan zorgt dat je dat laden automatisch laat doen. Dan laat je die floppy er gewoon constant inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
ThinkPadd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:36:
[...]

Dan is het toch al gelukt? Als je dan zorgt dat je dat laden automatisch laat doen. Dan laat je die floppy er gewoon constant inzitten.
Ik had eigelijk stilletjes gehoopt dat ik de diskette drive niet meer nodig zou hebben :+

Maar goed, volgend weekend verder knutselen, dan hoop ik een usb stick te hebben voor de foto's (en swap files) en dan kan het weekend daarna (of in de carnavalsvakantie) het echte ombouwen gaan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Pittie schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:47:
[...]

Ik had eigelijk stilletjes gehoopt dat ik de diskette drive niet meer nodig zou hebben :+

Maar goed, volgend weekend verder knutselen, dan hoop ik een usb stick te hebben voor de foto's (en swap files) en dan kan het weekend daarna (of in de carnavalsvakantie) het echte ombouwen gaan beginnen :)
Lijkt me dat de CF-kaart geen (goede) MBR heeft. Als je windows/dos gebruikt, even fdisk /mbr proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
MisterData schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:52:
[...]

Lijkt me dat de CF-kaart geen (goede) MBR heeft. Als je windows/dos gebruikt, even fdisk /mbr proberen? :)
Mm dat is iig de moeite waard om te proberen!
voordeel is namelijk dat als ik windows kan gebruiken ik mn lijstje miss via het netwerk kan benaderen (via een pcmia Asus wireless kaartje) Dan zou ik dus via mn desktop de foto's kunnen vervangen!

(Ik heb namelijk 0,0 ervaring met programmeren en of linux) Kan een heleboel met pc's maar tot op dat gebied zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Sorry voor de nieuwe post

Momenteel ben ik zover dat windows er dus op staat, dat commando fdsik mbr dat heeft helaas niet geholpen, maar windows start met behulp van die diskette netjes op. Daarnaast heb ik de screensaver ingesteld op 5 sec, dus dan begint mijn slideshow netjes af te spelen.

Ik heb alleen nog 1 probleempje, tijdens het opstarten geeft windows een error, Limited virtual Memory. Dit terwijl ik 235 mb heb ingesteld op de C-schijf (Compaq flash kaartje) en tevens nog 256 op mijn usb-stick, maar volgens mij wil hij die 256 niet gebruiken op mijn usb stick.
Wat kan ik hieraan doen? Of is de enige oplossing een groter Compact flash kaartje?

****Edit****
mm ik kom er nu achter, dat deze foutmelding, maar heel eventjes blijft staan en dat de laptop daarna gewoon doorstart :)
Volgende week kan ik dus gaan beginnen met het ombouwen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Pittie op 11-02-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NITRORC
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06-2022
de software van florax is niet meer te dowloaden, heeft iemand anders ze ergens online staan of kan florax zelf misschien het weer online zetten. Had de software maar ben het kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMBoX Software v0.4

MMBoX.exe die begint met de slideshow

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Mooi om te zien dat de software weer online is! Nadat ik het hele topic doorgelezen had wou ik in eerste instantie dit pakket gebruiken, voor mijn volgende Picframe ga ik het zeker ook doen!

(Zag op je site dat je alles nog in het engels wilt vertalen, als ik je daarbij kan helpen moet je het me maar laten weten.)

Ben nu druk bezig met een DSL versie en zal spoedig foto's posten van mijn project.

Zit alleen met het probleem dat ik ook graag een Uitknop erop wil bouwen (zoals http://www.student.tue.nl/q/j.g.s.v.uden/index.html) Maar kon niet zoveel met de uitleg.

Ik zag dat mijn toetsenbord uit een plastic gedeelte bestaat, moet ik dat opensnijden?? en wat voor soort knop moet ik ervoor maken?

[ Voor 27% gewijzigd door zorak op 28-02-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-08 10:48
De software geeft bij mij een foutmelding:

Project1

Class not registered. You need the following file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL

En die staat niet tussen de bestanden. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023
zorak schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:02:
Mooi om te zien dat de software weer online is! Nadat ik het hele topic doorgelezen had wou ik in eerste instantie dit pakket gebruiken, voor mijn volgende Picframe ga ik het zeker ook doen!

(Zag op je site dat je alles nog in het engels wilt vertalen, als ik je daarbij kan helpen moet je het me maar laten weten.)

Ben nu druk bezig met een DSL versie en zal spoedig foto's posten van mijn project.

Zit alleen met het probleem dat ik ook graag een Uitknop erop wil bouwen (zoals http://www.student.tue.nl/q/j.g.s.v.uden/index.html) Maar kon niet zoveel met de uitleg.

Ik zag dat mijn toetsenbord uit een plastic gedeelte bestaat, moet ik dat opensnijden?? en wat voor soort knop moet ik ervoor maken?
je moet een knopje gebruiken dat even verbinding maakt maar zelf weer terugveert, een drukknopje i.p.v. een schakelaar. Het knopje is dus altijd onderbroken, behalve heel eventjes als je hem indrukt, daarna moet hij dus meteen weer onderbreken.

Je toetsenbord bestaat vaak uit knoppen met daaronder twee lagen met contacten en verbindingen... daaronder zit een bodemlaag welke in het gunstigste geval met schroefjes vast zit, dan kun je het toetsenbord netjes openen en reverse engeneeren, als de onderste laag van plastic ie en is gegoten/gesmolten/gelijmd dan zul je brute force moeten toepassen... maar wel voorzichtig, anders sloop je de lagen waar je de informatie nog uit moet halen...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn13 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:17:
De software geeft bij mij een foutmelding:

Class not registered. You need the following file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL

En die staat niet tussen de bestanden. Kan iemand mij helpen?
MSSTDFMT.DLL is hier te downloaden en kopieren naar c:\windows\system32\ mapje

Welk OS gebruik je 98 / XP ..?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-08 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:50:
[...]

MSSTDFMT.DLL is hier te downloaden en kopieren naar c:\windows\system32\ mapje

Welk OS gebruik je 98 / XP ..?
2000... :)

EDIT: Op Vista werkt een kopie van exact dezelfde map probleemloos... Maar dat draait niet op een Celeron500 met 64MB 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn13 op 01-03-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
Johannusvanudos schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:43:
[...]

je moet een knopje gebruiken dat even verbinding maakt maar zelf weer terugveert, een drukknopje i.p.v. een schakelaar. Het knopje is dus altijd onderbroken, behalve heel eventjes als je hem indrukt, daarna moet hij dus meteen weer onderbreken.
[...]
Dat had ik ook begrepen maar wat voor type schakkelaar gebruik je? met 2 of 3 pootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Zo ik wil mijn resultaat ook even laten showen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/foto's%20056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/foto's%20060.jpg
Zoals je ziet was het helaas bij mijn scherm niet mogelijk om alles helemaal achter het scherm te verwerken, helaas had ik een groot moederbord in de laptop zitten.

Het hout dat je nu nog ziet, is de bedoeling dat zwart geverfd gaat worden.

Software, windows XP lite op flashkaartje (1GB)
boot vanaf diskette station, vervolgens wordt windows geladen, er verschijnt een error die gelukkig vanzelf weer verdwijnt :), vervolgens start windows door, en na 5seconden wordt de screen-saver met de foto's gestart.

De foto;s staan op een usbstick. Verder is de usb-stick via netwerk te benaderen.
Alleen het uitzetten, gaat met een instant-off, dus windows sluit niet netjes af, hiervoor ben ik nog op zoek naar een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Hoe kan je moederbord nou zoveel groter zijn dan je scherm? :?
Raar model laptop moet dat geweest zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
zorak schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:23:
[...]

Dat had ik ook begrepen maar wat voor type schakkelaar gebruik je? met 2 of 3 pootjes?
in principe is 2 genoeg...
heb gewoon een reset schakelaar uit een oude case gerukt...

[ Voor 11% gewijzigd door Jgsvuden op 07-03-2007 02:39 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Fire69 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:46:
Hoe kan je moederbord nou zoveel groter zijn dan je scherm? :?
Raar model laptop moet dat geweest zijn. :P
Ik zal van het weekend een foto van de achterkant maken ;)
Het komt erop neer, dat de lengte van het moederbord fors is :P
daarnaast heb ik voeding ook aan de binnekant verwerkt en zit er nog een wireless kaartje in het pcmia slot.
Johannusvanudos schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 02:39:
[...]

in principe is 2 genoeg...
heb gewoon een reset schakelaar uit een oude case gerukt...
Dat heb ik bij mijn lijstje ook gedaan, alleen was het volgens mij de power-switch die ik gebruik heb :P

[ Voor 26% gewijzigd door Pittie op 07-03-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Pittie schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:34:Alleen het uitzetten, gaat met een instant-off, dus windows sluit niet netjes af, hiervoor ben ik nog op zoek naar een oplossing
Kan je het power-management niet zodanig instellen dat 1 druk op de power-knop genoeg is om hem netjes uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
Volgende stomme vraag, hoe stel ik DSL in zodat hij zichzelf killed als ik Ctrl+Alt+Del indruk???

Zal snel ff wat foto's posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
RemcoDelft schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:51:
[...]

Kan je het power-management niet zodanig instellen dat 1 druk op de power-knop genoeg is om hem netjes uit te zetten?
Helaas wordt deze optie niet ondersteunt door mijn laptop :(

Hier is plaatje van de achterkant, (mobiel foto)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200703101718_00015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
Pittie schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:25:
[...]

Helaas wordt deze optie niet ondersteunt door mijn laptop :(

Hier is plaatje van de achterkant, (mobiel foto)
[afbeelding]
misschien mis ik iets, maareh.... Waarom ligt je moederbord schuin 8)7

dan is ie inderdaad een stuk groter: klik

Voor dat USB-stickje had je het niet hoeven deon, je kunt ook een usb verlengkabel gebruiken, of zlefs een usb kabel op je moederbord solderen...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Laatst online: 18:56
Heb zelf ook een lapmod gemaakt van een wat oudere computer waarbij windows (98) niet netjes afsluit als je op de power knop drukt en waarbij je dit ook niet kan instellen in de bios of bij energiebeheer. Ik heb dit verholpen door ook een schakelaar te solderen aan het knopje dat detecteert of de laptop dichtgeklapt wordt en in de bios ingesteld dat de laptop dan netjes in slaapstand gaat. Door daarna weer op de powerknop te drukken gaat hij weer netjes door met de diashow waar hij gebleven was. Misschien is dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Pittie schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:34:
Alleen het uitzetten, gaat met een instant-off, dus windows sluit niet netjes af, hiervoor ben ik nog op zoek naar een oplossing
Energiebeheer al gecheckt? Iets als "when i press the power button":

To put your computer on standby:
Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
Double-click the Power Management icon.
Click the Advanced tab.
Under the When I press the power button on my computer area, click Standby. If you are using a portable computer, click Standby under the When I close the lid of my portable computer area.
Click OK or Apply, and then turn off the power or close the lid of your portable computer.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
matthijst schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:49:
[...]

Click the Advanced tab.
Under the When I press the power button on my computer area, click Standby. If you are using a portable computer, click Standby under the When I close the lid of my portable computer area.
Click OK or Apply, and then turn off the power or close the lid of your portable computer.
waarschijnlijk ondersteund zijn laptop hardware dat ook niet...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Zo, deze week tijd over dus kan weer eens aan het foto-lijstje werken. Vrijdag met mijn vader naar de Praxis gegaan voor een plaatje Lexaan (duur!) en een aluminium-profiel, wat het gaat worden zie je nog wel ;) Verder de software nog een beetje gepimpt:

Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/disp2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/disp1s.jpg

U ziet: RSS-feeds (T.net, nu.nl en nog een aparte met verjaardagen van kennissen), en (op verzoek van mijn vader) tussen 6 en 9 uur een filekaartje van traphic.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Johannusvanudos schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:26:
[...]

misschien mis ik iets, maareh.... Waarom ligt je moederbord schuin 8)7

dan is ie inderdaad een stuk groter: klik

Voor dat USB-stickje had je het niet hoeven deon, je kunt ook een usb verlengkabel gebruiken, of zlefs een usb kabel op je moederbord solderen...
Dat klopt, maar ie ligt schuin voor het wirelesskaartje en de voedingsstekker
Ik dacht dit minder ruimte in beslag nam, dan dat als ik em recht neerzette (dan werden de randen links en recht van het scherm zeg maar nog groter, en dat vond ik nog minder mooi uitzien
matthijst schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:49:
[...]

Click the Advanced tab.
Dat klopt, mijn hardware ondersteund dit niet, hier heb ik helemaal geen opties helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

MisterData schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:45:
Zo, deze week tijd over dus kan weer eens aan het foto-lijstje werken. Vrijdag met mijn vader naar de Praxis gegaan voor een plaatje Lexaan (duur!) en een aluminium-profiel, wat het gaat worden zie je nog wel ;) Verder de software nog een beetje gepimpt:

[afbeelding]
[afbeelding]

U ziet: RSS-feeds (T.net, nu.nl en nog een aparte met verjaardagen van kennissen), en (op verzoek van mijn vader) tussen 6 en 9 uur een filekaartje van traphic.nl :)
1 woord.. WOW..

* Gutteguttegut gaat snel weer eens verder met zn laptopje slopen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MisterData schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:45:
Wat gaaf die RSS-feeds er overheen! Wat gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan iemand mij helpen met een hardware vraagje? Ik heb een tijd geleden een cf2ide adapter gekocht, en die wilde ik aansluiten op het printplaatje waar je de hdd aansluit en wat zelf weer met een flatcable aan het moederbord zit verbonden. Alleen had mijn adapter 44 pinnetjes, en die hdd connecter had een zo'n gesloten gat. Ik heb dus goed gekeken op welke manier die adapter paste (1st pin tegen 1st pin) en een zo'n pinnetje omgebogen.

Ding gestart, laptop werkt gewoon goed, en met een cardreader kan ik het cf kaartje perfect uitlezen. Alleen ziet de laptop mn hdd (cf kaartje dus) niet. Kennelijk is die adapter toch niet goed, hoewel wel het ledje gaat branden (rood, brand continu).

Eerst had ik Linux geprobeerd, maar toen die niets zag toch maar eens Windows (2000) gepakt. Ook die kon niets aan hdd vinden, dus het moet wel hardwarematig fout zitten. Ik weet 100% zeker dat het eerste pinnetje van het cf kaartje tegen de eerste ader van de flatcable naar de laptop zit, maar is dat 44e pinnetje zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
RemcoDelft schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:24:
[...]

Wat gaaf die RSS-feeds er overheen! Wat gebruik je hiervoor?
Een PHP-script haalt de RSS-bestanden op (cache'd ze ook zodat ik die servers niet onnodig belast) en parset ze. Het worden dan twee <UL>-lijstjes. Via AJAX roep ik dat script iedere 10 seconden aan en wordt de inhoud van de balk overschreven met de nieuwe RSS-lijstjes... redelijk simpel eigenlijk! RSS parsen is een fluitje van een cent met PHP, mail maar als iemand interesse in de broncode daarvan heeft.

Je fotolijst moet dan natuurlijk wel aan het netwerk hangen; ik gebruik daar een WLAN-kaartje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
mithras schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:12:
Eerst had ik Linux geprobeerd, maar toen die niets zag toch maar eens Windows (2000) gepakt. Ook die kon niets aan hdd vinden, dus het moet wel hardwarematig fout zitten. Ik weet 100% zeker dat het eerste pinnetje van het cf kaartje tegen de eerste ader van de flatcable naar de laptop zit, maar is dat 44e pinnetje zo belangrijk?
Windows komt niet verder dan het bios.
Linux zou de CF moeten zien, ook als het bios hem niet ziet... Als je een Knoppix CD opstart, en als root "fdisk /dev/hda" doet, zou je leven moeten zien.
Verder is niet elke CF-kaart even goed IDE-compatible.... Wat voor kaartje is het? En: kan je een ander merk proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:19:
[...]

Windows komt niet verder dan het bios.
Linux zou de CF moeten zien, ook als het bios hem niet ziet... Als je een Knoppix CD opstart, en als root "fdisk /dev/hda" doet, zou je leven moeten zien.
Tja, Windows wil op zich best booten, hij is zelfs alle drivers aan het laden. Hij loopt vast wanneer W2000 een hdd zoekt. Die kan hij niet vinden, en stopt er dus mee. Die melding wordt ook gegeven, iets in de trant van "ik kan geen hdd vinden, sluit er een aan en probeer het nog eens".

Normaliter zou ik met Linux werken, maar DSL krijgt cfdisk niet aan de praat (device error). Verder bleef Ubuntu steken bij het laden van de ide driver (wellicht wel gedetecteerd maar in een oneindige loop gekomen...).
Knoppix heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik zo dadelijk dan even doen.
Verder is niet elke CF-kaart even goed IDE-compatible.... Wat voor kaartje is het? En: kan je een ander merk proberen?
Tja, het is een SanDisk 1GB CF kaartje. Vrij normaal, standaard en volgens mij ook al best oud. Dat kan toch niet zo'n probleem zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
mithras schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:12:
Kan iemand mij helpen met een hardware vraagje? Ik heb een tijd geleden een cf2ide adapter gekocht, en die wilde ik aansluiten op het printplaatje waar je de hdd aansluit en wat zelf weer met een flatcable aan het moederbord zit verbonden. Alleen had mijn adapter 44 pinnetjes, en die hdd connecter had een zo'n gesloten gat. Ik heb dus goed gekeken op welke manier die adapter paste (1st pin tegen 1st pin) en een zo'n pinnetje omgebogen.

Ding gestart, laptop werkt gewoon goed, en met een cardreader kan ik het cf kaartje perfect uitlezen. Alleen ziet de laptop mn hdd (cf kaartje dus) niet. Kennelijk is die adapter toch niet goed, hoewel wel het ledje gaat branden (rood, brand continu).

Ik heb ook een van de pinnetjes moeten ombuigen, omdat mijn verloop stukje ook 44pinnetjes had, en de adapter zown dicht gat. Bij mij wordt het kaartje wel in de bios herkend, maar tijdens het booten is er een disktte nodig om door te kunnen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Pittie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:40:
[...]
Ik heb ook een van de pinnetjes moeten ombuigen, omdat mijn verloop stukje ook 44pinnetjes had, en de adapter zown dicht gat. Bij mij wordt het kaartje wel in de bios herkend, maar tijdens het booten is er een disktte nodig om door te kunnen booten.
Maar kon jij wel gewoon installeren? Het zou ook kunnen dat mijn bios de adapter niet herkent :|

Hier wat foto's van mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/4498/dsc1254gt3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4778/dsc1255qe2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/9555/dsc1257rl8.jpg
Je ziet dus in de laatste foto duidelijk het dichte pinnetje bij de ide connector en het omgebogen pinnetje van de adapter.

Is het trouwens dan zo dat als je adapter niet door je bios herkent wordt het maar jammer is, maar niets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

MisterData schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:06:
[...]
Een PHP-script haalt de RSS-bestanden op (cache'd ze ook zodat ik die servers niet onnodig belast) en parset ze. Het worden dan twee <UL>-lijstjes. Via AJAX roep ik dat script iedere 10 seconden aan en wordt de inhoud van de balk overschreven met de nieuwe RSS-lijstjes... redelijk simpel eigenlijk! RSS parsen is een fluitje van een cent met PHP, mail maar als iemand interesse in de broncode daarvan heeft.

Je fotolijst moet dan natuurlijk wel aan het netwerk hangen; ik gebruik daar een WLAN-kaartje voor :)
Ik ben (nog) totaal onbekend met PHP, maar zoals het bij jou draait wil ik het ook graag hebben.......
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
ik heb een beetje idee hoe ik dat moet doen
maar mag ik dat balkje hebben wandt die vindt ik heel mooi

en mijn fotolijstje werkt bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
mithras schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:49:
[...]
Maar kon jij wel gewoon installeren? Het zou ook kunnen dat mijn bios de adapter niet herkent :|
[...]
Is het trouwens dan zo dat als je adapter niet door je bios herkent wordt het maar jammer is, maar niets aan te doen?
Ik heb ook een pinnetje om moeten buigen :) Als je BIOS dat ding niet herkent, speel dan een beetje met de instellingen. DMA aan/uit (sommige CFIDE controllers doen geen DMA geloof ik), 32-bitmodus aan/uit, etcetera.

En als je BIOS het niet herkent maar je OS wel, zou je van een diskette kunnen booten (of van een CD-ROM) en de rest op de CF-kaart laten staan :)

Dan mijn software: op veler verzoek kun je de scripts nu downloaden. Het zijn PHP-scripts, dus je zult Apache op je fotolijst moeten installeren of op een losse server (ik heb het laatste gedaan). De foto's moeten dus op de server staan. Alleen firefox wordt ondersteund overigens; wat je kunt doen om die full-screen opgestart te krijgen (en, belangrijk voor de mensen met een CF-kaart, zonder disk caching en cookies!) is om het volgende te doen:

code:
1
firefox -chrome http://fotoserver/index.xul

De index.xul in het bestand is overigens nog niet goed, dit moet de inhoud daarvan zijn:

XML:
1
2
3
4
5
6
<?xml version='1.0' ?>
<?xml-stylesheet href="chrome://global/skin" ?>

<window id="mw" xmlns="http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul" title="Display" height="768" width="1024">
    <browser src="http://display.vandervorst/index.php" flex="1"></browser>
  </window>

Waarbij je 'display.vandervorst' dus verandert in de hostname van je server, of localhost natuurlijk.

Downloaden kan hier. Voorlopig nog geen 'echte' licentie, maar wel: aanpassingen aan de scripts hier verspreiden, dan heeft de rest er ook wat aan!

Vergeet niet om je instellingen aan te passen in config.php, anders werkt het sowieso niet. Gebruik je een ander album dan Coppermine, pas dan random_picture.php aan.

[ Voor 17% gewijzigd door MisterData op 21-03-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
MisterData schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:46:
[...]

Zou het fijn vinden als eventuele leuke toevoegingen ook weer beschikbaar worden gemaakt, zo profiteren we er allemaal van :)
Je hebt nu ook geen licentie verbonden aan je programmeerwerk ;) Verspreid het onder de GPL, en men is verplicht de veranderingen openbaar te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
mithras schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Hier wat foto's van mijn opstelling:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je ziet dus in de laatste foto duidelijk het dichte pinnetje bij de ide connector en het omgebogen pinnetje van de adapter.

Neej, ik heb niet gewoon kunnen installeren, omdat zodra ik het cf-kaartje installeerde mijn tweede ide poort (de cdrom speler) niet meer herkend werd :S
Ik heb dus met een grote omweg windows op het kaartje gezet.
Eerst op de laptopharde schijf een partitie van 1Gb gemaakt, (evengroot als sd-kaartje) (Via andere pc en usb adapter)

Toen via de laptop hierop windows xp lite geinstalleerd. Daarna deze harde schijf weer in mijn desktop gehangen, door middel van norton ghost een back-ip gemaakt, en deze vervolgens naar het cf-kaartje gekopieerd.
Toen dit kaartje weer in mijn laptop gehangen, en met een diskette (waar 3boot files opstaan) lukt het dan om van het cf-kaartje op te starten. Ik krijg wel een error van te weinig virtueel geheugen, maar gelukkig gaat deze vanzelf na 15 seconde weg en start de laptop door.

Vervolgens start binnen 5 seconden de screensaver met mijn foto's
MisterData schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:46:
[...]
Dan mijn software: op veler verzoek kun je de scripts nu downloaden. Het zijn PHP-scripts, dus je zult Apache op je fotolijst moeten installeren of op een losse server (ik heb het laatste gedaan). De foto's moeten dus op de server staan. Alleen firefox wordt ondersteund overigens; wat je kunt doen om die full-screen opgestart te krijgen (en, belangrijk voor de mensen met een CF-kaart, zonder disk caching en cookies!) is om het volgende te doen:

code:
1
firefox -chrome http://fotoserver/index.xul

Downloaden kan hier. Zou het fijn vinden als eventuele leuke toevoegingen ook weer beschikbaar worden gemaakt, zo profiteren we er allemaal van :) Vergeet niet om je instellingen aan te passen in config.php, anders werkt het sowieso niet. Gebruik je een ander album dan Coppermine, pas dan random_picture.php aan.
Ik ga hier binnenkort ook es mee stoeien, want die eerdere post van je, die ziet wel vet uit _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Pittie op 21-03-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Zo, tijd voor een update :) Vandaag heeft mijn vader een houten bakje gemaakt waar de laptop in kan komen. Daaromheen komt een rand (aluminium profiel) die iets hoger is dan het bakje. In de 'te hoge' ruimte past dan weer precies een lexaanplaatje :) Omdat er nog wat delen uitstaken aan de laptop heeft mijn vader die heel enthousiast erafgedremeld. Iets té enthousiast, want hij sneed meteen alle draadjes van het display door... na lang gesoldeer en gefrot (wat zijn die draadjes klein! en waaorm hebben ze niet allemaal een aparte kleur...) bleek dat de aansturing van het backlight van het display kapot was (electronica werkt op rook, als dat eruit is doet 'ie het niet meer...).... Gelukkig hadden we nóg een laptop die precies hetzelfde is, en dus hebben we die gebruikt. Bij de andere bleken de andere functies gelukkig nog gewoon te werken, en die gaat nu door het leven als laptop-zonder-scherm! Ziet er maf uit, maar is op zich nog best bruikbaar met een extern beeldscherm.

Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/dsc00467.voorbeeld.JPG
Dradenbrij na soldeerpoging...
Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/dsc00469.voorbeeld.JPG
Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/dsc00468.voorbeeld.JPG
Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/dsc00470.voorbeeld.JPG
De laptop zonder scherm :)

Meer informatie en foto's vindt je hierrrr. De hostname van het beestje is intussen ook gekozen; alle pc's hier hebben een 'asterix & obelix'-naam (mediacenter is cinefix, muziekcomputer is kakofonix, etcetera). Het foto-lijstje wordt dus 'photogenix' (spreek uit 'foto-geniek-s') :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Zo, het begint ergens op te lijken. De aluminium rand is nu op het hout gelijmd en geschroeft (schroeven verzonken/afgefreesd). De lexaanplaat zit er op; we wisten niet of dat goed vast zou blijven zitten, maar de plaat wordt goed vastgeklemd tussen de aluminium strips. Nog wat software-tweaks gedaan (de CF-kaart kan slecht tegen heel veel schrijfbewerkingen; met wat tweaks in Windows beperk je het aantal schrijfbewerkingen tot een minimum, zie onder andere hier (ik heb geen EWF gedaan, maar wel de andere registerinstellingen)).

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/03/thumbs.jpg

Er komt overigens nog wat zwart papier of plastic achter de plaat op de plaatsen waar je nu nog electronica etc ziet; nu moet er nog wat afgewerkt worden en dan is het beestje klaar om op te hangen :) De software is intussen voorzien van een 'foto-filter' waarmee je via een webpagina kunt aangeven welke foto's je op het lijstje wil zien; je kunt bijvoorbeeld "vakantie;2006' intypen en dan komen alleen vakantiefoto's van 2006 voor in de foto's :)

[ Voor 25% gewijzigd door MisterData op 28-03-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit ook gaan doen. Maar ik had bijna een laptop, maar die heeft die persoon weggegooit. :S Nu eerst weer een laptop zoeken dus en die zijn nog niet zo makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:04:
Ik wil dit ook gaan doen. Maar ik had bijna een laptop, maar die heeft die persoon weggegooit. :S Nu eerst weer een laptop zoeken dus en die zijn nog niet zo makkelijk te vinden.
Zoek op Marktplaats/Speurders/etc. naar een schade/defect-laptop? Die staan er regelmatig op; afgebroken scharnieren o.i.d., voor vrij weinig geld. Voor het doel is qua snelheid elke laptop ruim voldoende, eigenlijk hoef je alleen te zoeken op het gewenste displayformaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou een beetje een redelijke prijs zijn voor zoiets. Wil er ook niet teveel geld aan uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:18:
Wat zou een beetje een redelijke prijs zijn voor zoiets. Wil er ook niet teveel geld aan uit geven.
Voor 50 euro moet je er een kunnen vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Update van mijn foto bak.

Het werkt heb een goede adapter en een goede plug
en kwam er achter dat er geen 166 mgz processor maar een 400mgz :) (is dat erg dan)
is dat wel snel genoeg voor streaming tv van uit vista media center.
alleen heeft tie 32 mb geheugen maar binnekort wat meer scoren.
Hellaas is de accu wel dood denk ik.

nou een foto zegt meer dan 1000 woorden in mij geval 1000 worden met spelfouten en leestekens.

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u89/djneo92nl/PICT0004.jpg
setup win 2000

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u89/djneo92nl/PICT0005.jpg
iets betere foto

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u89/djneo92nl/PICT0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u89/djneo92nl/PICT0004-1.jpg

yeah

[ Voor 13% gewijzigd door djneo-nl op 04-04-2007 20:36 . Reden: meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Bedacht me dat ik helemaal vergeten was om foto's van het eindresultaat te posten... nou, ik ben tevreden! :) Klik op de plaatjes voor een grotere versie. Het verslag vind je nog steeds op deze website :)

Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/04/dsc00475.voorbeeld.JPGAfbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/04/dsc00478.voorbeeld.JPGAfbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/04/dsc00485.voorbeeld.JPG

En, de reclame-foto ;) :
Afbeeldingslocatie: http://tommy.ech-wel.nl/wp-content/uploads/2007/04/photogenix.jpg

Photogenix is gekozen als (host)naam, omdat alle PC's hier in het netwerk een asterix/obelix-like naam hebben (mediacenter is cinefix/cinematix, we hebben een idefix PDA etc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik vind het een enorm mooi ding, zo heb ik die van mij ook in gedachten...
Toch maar eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 19:09
WOEI! Ik vind em erg mooi! Als ik ooit eens een laptop over heb... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
Heel erg relaxed!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt gaaf is 'ie geworden :P

Nog een paar daagjes dan begint de mei vakantie... Helaas nog steeds geen geschikte laptop voor een aardig bedrag kunnen vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 20:45
Daniël E schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:44:
Echt gaaf is 'ie geworden :P

Nog een paar daagjes dan begint de mei vakantie... Helaas nog steeds geen geschikte laptop voor een aardig bedrag kunnen vinden :/
http://computer-hardware....top-toshiba-t-4850ct.html

http://computer-hardware....toshiba-trcra-500cdt.html

http://computer-hardware....e-laptop-voor-weinig.html

Heb ik gevonden door even in je profiel te kijken waar je woont, en daarna even op marktplaats gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Dan vind ik je 3e laptop toch de beste optie.. Hier kan ik iig W2K op draaien...

Ik heb vanaf vandaag tot de examens tijd om me hier mee te vermaken dus ik ga nog eens even speuren op marktplaats >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Daniël E schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:15:
_/-\o_ Dan vind ik je 3e laptop toch de beste optie.. Hier kan ik iig W2K op draaien...

Ik heb vanaf vandaag tot de examens tijd om me hier mee te vermaken dus ik ga nog eens even speuren op marktplaats >:)
Ik zou zeggen, neem keyword "defect" of "schade" bij het zoeken, dan vind je wellicht iets met schade, wat wel werkend is, en dan heb je voor veel minder geld veel meer laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
heb mijn fotolijste even terug naar laptop gemaakt
ga volgende week op vakantie
en heb geen laptop want me mail ik ik blijven chekken

(maar das boring)

even waar ik aan heb gewerkt
+heb wifi (usb)
+heb netwerk (bekabeld) bijna werkend
+win xp
+film
+opstartend met met diavoor stelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Zeer mooi gedaan, MisterData !

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk topic!
Nooit eerder gezien :)

Hulde aan al deze, ongelooflijk mooie, fotolijstjes! _o_

Ik vroeg me af of iemand Vista Sideshow gebruikt voor z'n fotolijst?
Of is dat te ingewikkeld? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
ben er weer
helaas is mijn ccfl verlichting over leden
dan vraag ik me af kan ik er gewoone ccfl (wit) er in plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
djneo-nl schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:36:
ben er weer
helaas is mijn ccfl verlichting over leden
dan vraag ik me af kan ik er gewoone ccfl (wit) er in plaatsen
Wat noem je een "gewone"?
Welk type laptop heb je?
En: is de lamp defect of het inverterboard (in mijn ervaring komt het laatste 10 keer vaker voor!).
Ik heb hier diverse laptop-lampen liggen, grote kans dat die wel uitwisselbaar zijn... Wat voor format zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
ik heb ook zoan idee dat de inventer kapot is hij ging heel fel branden en toen niks meer
ik heb een denk 12 inch laptop
het is een mybook 810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Even offtopic: ik kreeg een mailtje van iemand dat-ie geen Windows Vista en Windows XP kon installeren op een CF-kaart (in een desktop)... (het bios herkende de CF als disk, maar Windows vond het een "removable medium") Omdat ik zelf geen Windows gebruik, kan ik het niet testen... Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb nog een paar oude compaq s liggen voor een ieder die interesse heeft coolwebserver/aapie/gmail/dottie/com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0MAD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:01:
Ik heb nog een paar oude compaq s liggen voor een ieder die interesse heeft coolwebserver/aapie/gmail/dottie/com.
Ik gok dat dit bericht weggehaald gaat worden, maar toch: Specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
compaq armada 1580 dt en 1590 dt wou ze niet in de VenA zetten omdat ik d8 dat ze juist in dit topic bruikbaar zijn anders zou ik niet weten wat iemand ermee moet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
N0MAD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:54:
compaq armada 1580 dt en 1590 dt wou ze niet in de VenA zetten omdat ik d8 dat ze juist in dit topic bruikbaar zijn anders zou ik niet weten wat iemand ermee moet eerlijk gezegd.
Dit zijn hele leuke laptops, Pentium 1, met ingebouwde voeding, en de volledige "maintenance manual" online te vinden bij hp.com (handig voor het openmaken). Nadeel is wel dat ze daardoor vrij dik zijn, maar na openmaken is daar wel wat aan te doen. En de "DT" staat voor DSTN, oftewel als foto-bak minder geschikt vanwege het toch vrij lelijke beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

RemcoDelft schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:39:
[...]

Dit zijn hele leuke laptops, Pentium 1, met ingebouwde voeding, en de volledige "maintenance manual" online te vinden bij hp.com (handig voor het openmaken). Nadeel is wel dat ze daardoor vrij dik zijn, maar na openmaken is daar wel wat aan te doen. En de "DT" staat voor DSTN, oftewel als foto-bak minder geschikt vanwege het toch vrij lelijke beeld.
Heh das toevallig sprak 2 dagen met een collega over het zelfbouwen van een lapmod naar aanleiding van dit topic. Het leek hem wel een leuk projectje en hij had nog wel 2 ouwe laptopjes liggen. En laat dat nou net ook een compaq armada 1590dt en nog een compaq zijn (Weet ff het type niet). Ik kreeg de compaq armada 1590dt mee. En jawel, heb ik weer.. Wit scherm.

Lees nu ook net dat dit type scherm dus niet echt mooi beeld heeft dus zal dan proberen of ik de andere ook kan regelen. Maar eerst ff deze nog openschroeven en kijken of er wat los zit.

Heb begrepen dat dit een Compaq kwaal is.. Of is het gewoon ouderdom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Het "wit scherm" is een Compaq Armada 1700 kwaal, niet zo zeer van de 1500... Je kan proberen de stekkers eens opnieuw aan te drukken, zit onder het microfoongaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Ahh lucky me. Beetje klooien met scherm en aantal keer opnieuw booten heeft schijnbaar geholpen. Zal hem tijdens het openmaken controleren op losse kabels. Beeld is inderdaad niet al te best te noemen. Dus ik denk dat dit niet mijn digi fotolijst gaat worden. Inkijkhoek is waardeloos, maar ja wat verwacht je dan ook van zo een oud beestje.

Die andere laptop die ik eventueel zou kunnen gebruiken is een iets nieuwer model. Type weet ik morgen. Hoe groot is de kans dat hier ook een ''DSTN'' scherm in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MisterData schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:36:
Bedacht me dat ik helemaal vergeten was om foto's van het eindresultaat te posten... nou, ik ben tevreden! :) Klik op de plaatjes voor een grotere versie. Het verslag vind je nog steeds op deze website :)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

En, de reclame-foto ;) :
[afbeelding]

Photogenix is gekozen als (host)naam, omdat alle PC's hier in het netwerk een asterix/obelix-like naam hebben (mediacenter is cinefix/cinematix, we hebben een idefix PDA etc) :)
Heel erg vet geworden!

Ik ben nu ook een lijstje aan het maken met een Dell Latitude CSx (500Mhz) (werk bij een bedrijf waar oude pc's & laptops terecht komen na het bedrijfsleven, dus mocht dit beestje gratis meenemen). Als software draai ik nu die van jou met apache, werkt perfect na wat kleine aanpassinkjes omdat hij het anders niet op mijn database deed. Alleen één opmerking, de foto's die "over anders" genomen zijn worden uitgerekt.. Volgens mij moet de oplossing hiervoor niet al te moeilijk zijn, maar ik ben geen PHP guru :P

Als het af is zal ik wat foto's posten!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
RemcoDelft schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:35:
Even offtopic: ik kreeg een mailtje van iemand dat-ie geen Windows Vista en Windows XP kon installeren op een CF-kaart (in een desktop)... (het bios herkende de CF als disk, maar Windows vond het een "removable medium") Omdat ik zelf geen Windows gebruik, kan ik het niet testen... Kan iemand hier iets over zeggen?
Windows XP lukte hier prima... je moet de CF-kaart dan wel op je IDE-interface aansluiten (net als een gewone harde schijf), met een card-reader of PCMCIA-adapter voor CF-kaarten zal het niet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Echt zalig mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista op een CF-card? Ik wist niet dat 32GB CF-cards al betaalbaar waren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, de reclame-foto ;) :
[afbeelding]

Ik ben erg benieuwd naar die xul voor firefox. Zoek namelijk eenzelfde iets voor ook een fotolijst achtig ding (wordt alleen een informatie scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:31:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar die xul voor firefox. Zoek namelijk eenzelfde iets voor ook een fotolijst achtig ding (wordt alleen een informatie scherm)
Die heb ik volgens mij al gepost... maar aangezien terugzoeken in topics zuigt hier het linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Zal een 1GB CF kaartje voldoen voor een kale XP/2000 installatie met alleen FireFox? En is het aan te raden een "snelle" kaart te kopen?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:02:
Zal een 1GB CF kaartje voldoen voor een kale XP/2000 installatie met alleen FireFox? En is het aan te raden een "snelle" kaart te kopen?
Windows 2000 is dacht ik 700 megabyte, Windows XP 1.5GB. WinFLP ongeveer 800mb, een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:58:
[...]

Windows 2000 is dacht ik 700 megabyte, Windows XP 1.5GB. WinFLP ongeveer 800mb, een aanrader :)
Hmm dat WinFLP lijkt mij ook wel wat.. zou op een 1GB kaartje moeten kunnen. Nu maar eens even rondkijken of ik zo'n dingetje het beste via ebay kan bestellen of in Nederland met behulp van de pricewatch.

En over een eerdere vraag van mij: heeft iemand al een oplossing om het "display" script aan te passen zodat 3:2 afbeeldingen van mijn dSLR en over anders genomen afbeeldingen wel goed geresized worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 19:37
Ik had een tijdje geleden een oude laptop gekregen van iemand:

Gateway 2000
Intel Pentium 150Mhz
50 MB RAM
4GB Harddisk

Leuk apparaat, maar je kan er echt niks mee. Totdat ik deze topic zag! Eerst maar het apparaat slopen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/digifotolijst/resize/02.jpg

Hij doet het gelukkig nog. Gelijk maar Damn Small Linux installeren! :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/digifotolijst/resize/04.jpg

Bij de Xenos voor een paar euro een fotolijst gehaald. Jammer genoeg was het formaat niet exact hetzelfde, maar met een beetje karton past het wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/digifotolijst/resize/07.jpg

Met wat mdf en hout een "bak" gemaakt voor de hardware. Beetje zwarte verf erop en tada:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/digifotolijst/resize/08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/digifotolijst/resize/09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poludump/digifotolijst/resize/10.jpg

Als software gebruik ik Damn Small Linux (harddisk installatie) met GQview om de slideshow weer te geven. Deze wordt tegelijk met de Xserver gestart door deze toe te voegen aan ".xinitrc". De overige regels zetten alle mogelijke vormen van "standby" uit. (anders gaat het scherm na 30 min op zwart)

code:
1
2
3
4
setterm -powersave off -blank 0 -powerdown 0 &
xset -dpms &
xset s off &
gqview -f -s -t

[ Voor 8% gewijzigd door polu op 18-06-2007 19:06 ]

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
polu schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:04:
Ik had een tijdje geleden een oude laptop gekregen van iemand:

knip...
Zoals jij het post lijkt het wel heel makkelijk allemaal, maar het ziet er wel goed en netjes uit!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Wat werk in aanbouw pics van het fotoframe voor mn moeder. (Krijgt ze van mij, mn vriendin en mijn pa voor dr verjaardag:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe11.jpg

Softwarematig is het af, moet alleen nog wachten op mn CF kaartje en de convertor ervoor. Mijn pa zal de boel nog even netjes schilderen en afwerken...

Hij is handmatig aan de achterkant in te schakelen om vervolgens zonder handelingen helemaal door te starten en Firefox in fullscreen te laden en sluit 's avonds om 00:00 automatisch af. Met RDP kan ik hem eventueel overnemen als het nodig is.

Oja heb alleen nog steeds het probleem dat de foto's die in 3:2 formaat zijn en welke verticaal genomen zijn verkeerd geresized worden, dus ik houd mij aanbevolen voor een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een oude compaq laptop gevonden, en ik ga hier ook aan beginnen :) Omdat de software er op zetten het minst rigoreus is, ben ik daar maar mee begonnen :P

Ik heb ervoor gekozen om Damn Small Linux te draaien, en daar vervolgens full screen een webpagina op te draaien (zoals ik al eerder in dit topic gezien heb). Mijn linux install draait inmiddels, en de website is ook al in de maak. Ik heb echter nog steeds 1 probleem, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop gelijk inlogt op een gebruikers account na startup? Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, en kan het ook nergens vinden :S

Verder zat ik er aan te denken om aan de voorkant van mijn fotolijst een plexiglazen plaat te zetten, met een rand die ongeveer 5cm uitsteekt vanaf de randen van het scherm. Deze rand zou ik graag zwart maken, maar ik weet niet precies hoe ik dat het beste kan doen. Zelf twijfel ik tussen afplakken waar het scherm komt en spuiten, of ergens kijken of er een sticker te vinden is.

Iemand nog andere suggesties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Iemand nog tips om te kunnen booten van CF kaart? Heb een ghost image erop gezet maar zodra hij moet gaan booten krijg ik linksbovenin alleen een liggend knipperd streepje en verder geen foutmelding of niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

En, de reclame-foto ;) :
[afbeelding]

Zou jij mij (en andere tweakers) een tekst en uitleg willen geven (de download link elders in dit topic werkt niet meer :( ).

Vooral het traphic kaartje spreekt mij erg aan :9 Alleen ontbreekt bij de mij de kennis om het zoals jou te krijgen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 19:37
[b][message=28313365,noline]Ik heb ervoor gekozen om Damn Small Linux te draaien, en daar vervolgens full screen een webpagina op te draaien (zoals ik al eerder in dit topic gezien heb). Mijn linux install draait inmiddels, en de website is ook al in de maak. Ik heb echter nog steeds 1 probleem, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop gelijk inlogt op een gebruikers account na startup? Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, en kan het ook nergens vinden :S
Als je een installatie doet op bijvoorbeeld een harddisk dan wordt die vraag ergens gesteld. Hoe je het naderhand kan fixen weet ik niet.

http://www.damnsmalllinux.org/wiki/index.php/Main_Page

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, dat heb ik inderdaad voorbij zien komen :) Opnieuw installen dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ben erachter gekomen dat WinFLP niet wil booten van CF bij mij, en dat het met Windows98 wel goed gaat!

Na het uitvoeren van een bios update heb ik ook de functionaliteit gekregen om de laptop automatisch om een bepaalde tijd op te laten starten, wat natuurlijk ook ideaal is!

Morgen gaat hij aangeboden worden aan mijn moeder en ik zal dan nog wat plaatjes schieten van het eindproduct.

Een kameraad van mij heeft het php script kunnen aanpassen zodat 3:2 foto's en foto's die een andere verhouding hebben goed getoond worden. Als MisterData het goed vindt wil ik deze wel publiceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
omdat me laptop scherm verlichting het niet meer doet kwam ik op een idee
mischien is de inverter kapot kan ik daar geen vervanging van aan schaffen of die can een ccfl gebruiken

of kan ik leds gebruiken zo ja hoeveel voor een 12 inch scherm en er achter of er boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
djneo-nl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:50:
omdat me laptop scherm verlichting het niet meer doet kwam ik op een idee
mischien is de inverter kapot kan ik daar geen vervanging van aan schaffen of die can een ccfl gebruiken

of kan ik leds gebruiken zo ja hoeveel voor een 12 inch scherm en er achter of er boven
Type laptop?

LED's wordt goed knutselen, het licht moet namelijk nog geen 2 mm dik zijn gebundeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES, ik heb een laptop gekregen 8)

Weet alleen dat het een Packard Bell is, verder geen specs o.i.d.
Wanneer het allemaal een beetje snel gaat kan ik hem rond 't einde van de week in huis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:09:
[...]

Type laptop?

LED's wordt goed knutselen, het licht moet namelijk nog geen 2 mm dik zijn gebundeld...
mynote 810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
De downloadlink voor mijn software hoort weer te werken, maar vanaf volgende week staat de software op een andere plek. Ik zal dan meteen de laatste updates erbij gooien en even kijken of ik wat hints kan geven voor dat Traphic-kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

En wat zijn die updates dan precies ;) ?

* MisteRMeesteR heeft het traphic kaartje inmiddels werkend.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
nevermind... 8)7 |:(

[ Voor 81% gewijzigd door Jgsvuden op 03-07-2007 15:04 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44
MisterData schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:26:
De downloadlink voor mijn software hoort weer te werken, maar vanaf volgende week staat de software op een andere plek. Ik zal dan meteen de laatste updates erbij gooien en even kijken of ik wat hints kan geven voor dat Traphic-kaartje :)
Nu doet ie het in ieder geval niet, maar ik hoor graag waar je ze dan wel neer gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Om het kaartje van traphic te laten werken moet je in files.php even het volgende bovenaan neerzetten:

PHP:
1
<?php require("config.php"); ?>
Na dit aangepast te hebben werkte het bij mij :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bij deze het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fotoframe/fotoframe18.jpg

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.