>>>> Citroën AX GTI <<<<
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
maar laten we verder weer ontopic gaan
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Verwijderd
Nu wil ik hier ook wel een mooie digitale fotolijst van maken alleen nu vraag ik me af of het Bios een eventuele CF-kaart wel zal herkennen. Iemand enig idee hierover?
Het betreft de Toshiba 4010CDS, 233Mhz, 32Mb ram

Win2K draait er net op en met Irfanview een slideshow starten vanaf startup is allemaal geen probleem (weet (nog) niks van Linux, dus nog geen DSL etc.)
Mocht het bios de CF niet herkennen is er dan iets te doen met bootable floppy + die HD initialiseren zodat ie toch kan booten?
Verwijderd
Ik bedoelde idd zo'n IDE to CF card reader. Wordt ook genoemd op pixframe.tk (zo kwam ik er ook opM3! schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:55:
Je hebt IDE CF card readers, die worden meestal wel ondersteund door de BIOS als bootable.
met Win2K kun je helaas niks beginnen áls je kaartje niet herkend wordt, omdat windows erg slaafs naar de bios luistert en alleen gelooft wat de bios zegt, want de bios is immer heilig voor windows
Linux denkt ook nog een beetje zelf na en herkent je CF kaartje toch wel, als jij eerst van een floppy boot.
(zelfde geldt voor hdd's > 32 Gig in een oud pentium 2 systeem, bios zal ze op 32 Gig cappen, en windows gelooft dat... linux echter zal de hdd gewoon als een 300 of whatever Gig schijf herkennen en hem als zodaning formatteren)
Dus je zult óf zeker moeten weten dat je Bios het schijfje herkend (wat alleen lukt door te testen) óf toch van windows afstappen, helaas
[off-topic]LOL, nadat www.pixframe.tk op flabber gekomen is nu al over de 10.000 hits gehad :D[/off-topic]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Verwijderd
@Vash... tuurlijk is dat geen ramp, is juist relaxter
>>>> Citroën AX GTI <<<<
OK ik ehb dus bijna dezelfde vraag..MisteRMeesteR schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:54:
Ok, mijn fotolijstje is bijna af. Nu zit ik nog even in de knoei met de software.
Op mijn machientje draait win xp pro. RDP werkt dus prima. Alleen wil ik voorkomen dat als ik de pc overneem de gebruiker op de pc zelf wordt uitgelogd en dus terug gaat naar het welkomstscherm van winxp. Hoe bedienen jullie de fotolijstjes? via netwerk? of hebben jullie een USB port vrijgehouden voor keyboard/mouse?
Welke software voor het laten zien van de fotos werkt trouwens het lekkerst? Irfanview?
Ik heb een laptopje die windows xp prof goed draaid en zelfs bijna mediacenter aankan. Alleen gaat het dan niet helemaal vloeiend. Weten jullie ook software die wel de mooie mediacenter interface heeft maar minder zwaart is voor het geheugen? ik wil namelijk ook filmpjes erop kunnen bekijken en volgens mij kan dat met de meeste fotosoftware niet.
@rusman: je hebt ook speciale linux distro's hiervoor, maar ik weet zo even niet welke...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Vandaag nog eens geprobeerd, en nu werkt het prima, ding is alleen heel traag.
Specs: 486 DX 25MHz, 4 MB RAM, 640x480 256 kleuren (geeft toch mooie foto's) 120 MB schijf.
Iemand trouwens een idee waar je goedkoop 2.5"IDE naar CF converters kunt krijgen? Of hoe je anders zoiets zelf kan maken. Want die schijf maakt herrie, en anders moet ik hem gaan dempen.
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik heb de cf2ide adapter gekocht, probleem is alleen dat er op mijn ide aansluiting op het moederbord van laptop 1 pennetje ontbreekt (gaatje zit dicht in het plastic). De cf2ide heeft hier helaas wel een pennetje zitten....
Hmm fixed it, een naald en een aansteker doen wonderen
[ Voor 7% gewijzigd door ViNyL op 22-12-2006 20:03 ]
Mooie oplossing! Ik deed het altijd (bij 3.5" kabels zeg maar) met een klein schroevendraaiertje, een gaatje bij prikken.ViNyL schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:47:
Hmm fixed it, een naald en een aansteker doen wonderen
De reden dat dat pinnetje er op zit, schijnt te zijn omdat-ie voor bepaalde toepassingen juist weer wel nodig is.
Zoals?Johannusvanudos schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:53:
@Blackbull: met lijm uit een lijmpistool, geoown aan de houten behuizing en het plastig gelijmd
@rusman: je hebt ook speciale linux distro's hiervoor, maar ik weet zo even niet welke...
MediaPortal?
Is wel voor windows, maar met de classic theme van XP en dit moet je mijns insziens toch wel ergens geraken..
[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 28-12-2006 15:47 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik dacht eerst ik buig het pennetje om, maar een gaatje bij maken was iets veiligerRemcoDelft schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:01:
[...]
Mooie oplossing! Ik deed het altijd (bij 3.5" kabels zeg maar) met een klein schroevendraaiertje, een gaatje bij prikken.
De reden dat dat pinnetje er op zit, schijnt te zijn omdat-ie voor bepaalde toepassingen juist weer wel nodig is.
Ik heb die site overigens uit dit topic gehaald (via roborobbie geloof ik) iig zijn er dus meer mensen met die scripts bezig geweest hier, ik weet niet hoe zij dat opgelost hebben...
maar bij mij start de slideshow dus meteen na X nu
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Zou ik van jou een kopietje van je scripts mogen hebben? van de scripts voor Feh etc en .initrc etc? Dat zou er fijn zijn...Johannusvanudos schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:02:
ja, ik heb het e.e.a. gewijzigd... ik kreeg met die scripts de error dat Feh niet op wilde starten als X niet draaide...terwijl Feh eigenlijk een comandline picture viewer zou moeten zijn, maar ik heb nu zelf in het opstartscript van X dat in je /home/dsl/ directory staat verwezen naar het eerste script van die ene site waarnaar verwezen wordt.
Ik heb die site overigens uit dit topic gehaald (via roborobbie geloof ik) iig zijn er dus meer mensen met die scripts bezig geweest hier, ik weet niet hoe zij dat opgelost hebben...
maar bij mij start de slideshow dus meteen na X nu
Ik heb al redelijk ervaring met Linux (gebruik het tenslotte bijna 2 jaar als desktop), dus scripten zal niet zo'n heel probleem zijn. Ik ga er binnenkort wel eens naar kijken (maar dan wil ik eerst DSL op mn kaartje hebben).
Ik zie dat het BIOS van Johannusvanudos niet kon booten vanaf de CF, maar is dat bij anderen wel het geval? Alleen het moederbordje + ultra plat CF kaartje incl. adapter is imho veel mooier dan een dikke ugly floppy drive
Ik ben dus nieuw hier en wil dus ook zo'n lapmod gaan maken, maar DSL functioneert niet echt naar toebehoren, tijdens apt enablen geeft hij al 1000 dpkg fouten en als ik een vervangende sources.list heb gedaan pakt hij hem wel maar dan sluit hij de grafische interface van DSL af als ik dit doe: /etc/init.d/picframe start
Dus Mijn vraag is is Xubuntu ook goed genoeg voor de lapmod
overigens johannusvanudos Hele mooie fotolijst
Ik heb die gedelete foto's uit je startpost hier staan:
http://home.versatel.nl/mthalen/DSC04607.JPG
http://home.versatel.nl/mthalen/DSC04610.JPG
http://home.versatel.nl/mthalen/DSC04615.JPG
http://home.versatel.nl/mthalen/DSC04620.JPG
Haters everywhere but I don’t really care
Nou ja de reden is dat ik de sources.list moet aan passen is dat hij tijdens het updaten van de sources.list niets ophaalt en allemaal dpkg errors geeft dus hij haalt met die standaard source.list ook geen feh en unclutter opmithras schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:10:
Xubuntu gaat niet passen op een 1 of 2GB CF kaartje. Het bevat namelijk ook een hele office suite bijvoorbeeld. DSL en Xubuntu zijn beide Debian based (alleen is DSL aardig gestript), dus zou je DSL ook wel aan de praat moeten krijgen. En waarom een andere source.list, en welke errors krijg je dan? Al is dat meer voor NOS eigenlijk
Ik doe alles wat die handleiding zegt maar op het einde als ik /etc/init.d/picframe start doet dan sluit hij de grafische interface af en zit ik in een uitgegroot commandovenster
en dan ziet ik niets
ik heb dsl al 3x opnieuw geinstalleerd en steeds krijg ik hetzelfde
zou het overigens komen doordat ik op vmware werk
killall feh unclutter
unclutter &
feh -zZFr -D 10 /mnt/hda2 <-- met daar dus de Dir met je foto's
dit in het opstartscript van X ( .initrc en deze staat in /home/dsl/) gezet, alle andere dingen heb ik uit dat script gekinkeld...
10 staat voor 10 seconden interval en kan dus ieder willekeurig getal worden...
Ja, helaas had ik geen andere optie, maar het bakje kon toch niet dunner vanwege de proc cooler, anders had ik een loze ruimte ter groote van de cooler gehad dus dat maakt verder ook niet uit, het zou alleen kut zijn als die fdd ooit stuk gaat, dan moet ik die bootfloppy opnieuw maken...mithras schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:06:
Ik zie dat het BIOS van Johannusvanudos niet kon booten vanaf de CF, maar is dat bij anderen wel het geval? Alleen het moederbordje + ultra plat CF kaartje incl. adapter is imho veel mooier dan een dikke ugly floppy drive
ik zal de software sectie op www.pixframe.tk ook eens wat duidelijker maken en de scripts eropzetten, maar pas na de tentamens
[ Voor 51% gewijzigd door Jgsvuden op 05-01-2007 16:16 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
ik zet de foto's op het lijstje d.m.v. een USB-hub met toetsenbord en muis en een usb-stick. andere mogelijkheid is dat je ook op je desktop een fatsoenlijk os installeerd
linux dus
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Johannusvanudos schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:43:
klopt, je kunt geloof ik ook één fat partitie maken, linux gaat niet zitten bitchen en die leest de fotos ook van Fat, dan moet je wel je eerste partitie Fat maken, want anders herkent windows hem weer niet...
ik zet de foto's op het lijstje d.m.v. een USB-hub met toetsenbord en muis en een usb-stick. andere mogelijkheid is dat je ook op je desktop een fatsoenlijk os installeerd
linux dus
Weet ik ook gelijk weer wat, ik gaat het proberen.
Ik kan overal lekkere dikke klodders lijm tussen spuiten, maar liever heb ik iets demontabel: schroeven / inbus oid.
anders moet je even wat fotos posten...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik ben nu nog aan het dokteren op een systeem waar ik mijn beeldscherm met omlijsting los kan haken van de rest van het systeem, maar dat komt wel goed denk ik zo. Foto's zal ik posten wanneer ik eens echt ga klussen: nu ligt de laptop alleen nog maar uit elkaar
Ik wacht nu alleen nog op mijn adapter. Weet iemand hoe lang dat duurt, vanuit Hong Kong versturen? Ik hoop niet langer dan 1,5 week ofzo
zijn er tweakers die al eens iets gedaan hebben met vnc op ouwe laptops?
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
het ligt denk ik niet zozeer aan het geheugen van de laptops, maar aan de mogelijkheden van de hardware (ondersteuning en beschikbaarheid ed) en jouw kennis van scriptjes programmerenroborobbie schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:30:
ik heb nu 3 oude laptops tot mijn beschikking, ik wil dat ze samen werken als een soort carroussel wat beelden laat vespringen van ene laptop naar andere.. Is dit uberhaupt haalbaar? het zijn allemaal oudjes met 16 mb memory .. weinig spannends dus..
zijn er tweakers die al eens iets gedaan hebben met vnc op ouwe laptops?
Wat wil je precies? Drie foto's, die om de x seconden naar de (bijv) laptop rechts van hem springen? Wanneer je een laptop het startsein laat geven, kan je laptop 1 laten beginnen met foto 1, laptop 2 met foto 2 en laptop 3 met foto 3. Ze gaan ze dan om de beurt af, als een carrousel
/edit: verder lees ik in de man page:
Je kan het dus zo maken dat ze een server een request sturen, en dat de server bepaalt welke foto ze moeten laten zien. Je kan dan bijv. via ssh door de server de laptops feh laten startenfeh also has the ability to load files over http or ftp, simply specify the url on the commandline.
[ Voor 19% gewijzigd door mithras op 07-01-2007 22:52 ]
Voor laptop 1 -> 1-1.jpg 1-2.jpg 1-3.jpg
Voor laptop 2 -> 2-2.jpg 2-3.jpg 2-4.jpg
Voor laptop 3 -> 3-3.jpg 3-4.jpg 3-5.jpg
Foto 1-1.jpg is dan gelijk aan Foto 2-4.jpg en Foto 3-5.jpg
Foto 1-2.jpg is dan gelijk aan Foto 2-2.jpg en Foto 3-4.jpg
Foto 1-3.jpg is dan gelijk aan Foto 2-3.jpg en Foto 3-3.jpg
Nu laat je ze om de zelfde aantal seconden in een fullscreen viewer zien. Even te gelijk starten en je hebt nooit de zelfde foto's op 2 of 3 laptops staan.
* Falcon kijkt naar de tijd
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik heb een omlijsting gemaakt, met het scherm erop vastgeschroefd. Moederbord er gewoon los opgelegd en daar een houten achterkant overheen gelijmd (aan het houten frame van het lijstje).mithras schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:05:
Hoe hebben jullie je backplate gemaakt? Ik zit hier met een moederbordje en wil de omlijsting van hout maken. Nu kan ik niet zomaar met houtschroeven het mobo erop vastzetten. Ik heb ook nog de oude onderkant van de laptop, maar die is 99% plastic: hoe krijg ik dat vast aan de rest van de lijst?
Ik kan overal lekkere dikke klodders lijm tussen spuiten, maar liever heb ik iets demontabel: schroeven / inbus oid.
Moederbord kan er dus zo weer uitgepakt worden, mocht dat nodig zijn.

Het is een Toshiba Satellite 3040CDT met een 300Mhz Celeron cpu, volgens mij 60MB RAM en een 4GB IBM Travelstar hdd.
Vervolgens wordt die uit elkaar gehaald, dus is dan alleen nog het moederbord en wat rotzooi in de onderkant achtergebleven:

Uiteindelijk blijft er minder dan de helft van deze meuk over: de hdd, floppy en cdrom gaan eruit, tevens het modem, pcmcia houder, printplaatje aan de rechterkant (voor geluid in/uit en volume) en klein printplaatje aan de voorkant gaan weg. Er komt dus alleen een kleine cf2ide adapter bij.
En natuurlijk het lijstje: drie kanten zijn klaar en passen goed. Nu nog het laatste stukje maken en op het scherm plakken:

Het scherm kan overigens een resolutie van 1024x768 aan. Ik denk dat de 1280x1024 te hoog gegrepen is (niet getest), maar 1024x768 is ook mooi genoeg. De kijkhoek is niet heel erg groot, maar wellicht dat het best meevalt als die eenmaal aan de muur hangt
Op zich klinkt cf2ide handig om CF van je camera te kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat je standaard foto's neemt op 3:2 formaat? Loop er tenminste zelf steeds tegenaan dat je die foto's dan sowieso moet croppen naar laptop formaat (4:3, 1024*768), dus dan is het branden van een CD-tje net zo handig?
Heb zelf ook een Toshiba gebruikt. Inkijkhoek is nog wel redelijk en die resolutie is inderdaad hoog zat....
Daarom dat je ze moet croppen naar 2:3 omdat ze anders bij het ontwikkelen niet het standaard 10x15-formaat hebben...
Nee hoorFire69 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:46:
Digitale foto's zijn 99% van de tijd toch in 4:3-formaat?
Daarom dat je ze moet croppen naar 2:3 omdat ze anders bij het ontwikkelen niet het standaard 10x15-formaat hebben...
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
En wat wordt het meeste verkocht denk je?ThunderNet schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:49:
[...]
Nee hoorMeeste compactcamera's e.d. hebben 4:3 verhouding. Meeste dSLR's hebben 3:2 verhouding
Een grote dikke cd speler laat ik liever weg. Smaller is een kleine printplaat waar een cf kaartje op vast zit gekliktmatthijst schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:15:
Waarom klooien met cf2ide? Je kunt toch ook gewoon de CD-ROM drive gebruiken en afbeeldingen daar vanaf laten spelen?
Verder geen geluid door het spinnen, geen bewegende onderdelen en misschien nog een factor koeling (weet niet hoeveel een cd speler aan warmte produceert, iig blokkeert het wel een grote weg van luchtaanvoer).
Ik zie eigenlijk niet in dat een cd handiger is omdat je moet croppenOp zich klinkt cf2ide handig om CF van je camera te kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat je standaard foto's neemt op 3:2 formaat? Loop er tenminste zelf steeds tegenaan dat je die foto's dan sowieso moet croppen naar laptop formaat (4:3, 1024*768), dus dan is het branden van een CD-tje net zo handig?
En wat staat er in mijn sig
Spint vrijwel niet, is wel groot maar dat valt redelijk weg bij de rest van het moederbord en de zooi die erop zit... Warmte valt dus ook enorm mee. Heb er zelf geen fan in zitten...mithras schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:12:
[...]
Een grote dikke cd speler laat ik liever weg. Smaller is een kleine printplaat waar een cf kaartje op vast zit geklikt![]()
Verder geen geluid door het spinnen, geen bewegende onderdelen en misschien nog een factor koeling (weet niet hoeveel een cd speler aan warmte produceert, iig blokkeert het wel een grote weg van luchtaanvoer).
CD is niet handiger omdat je moet croppen, maar het voordeel van CF dat je 'm meteen in kunt pluggen vervalt doordat je sowieso moet croppen bedoelde ik....Ik zie eigenlijk niet in dat een cd handiger is omdat je moet croppen
Psies, daaromEn wat staat er in mijn sig
Uhm, Snap je het zelf nog?Fire69 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:34:
[...]
Psies, daarom juist niet!
Hij moet niet croppen, dus kan hij net zo goed een CF2IDE gebruiken
Hij heeft een D-SLR?
3:2 foto's dus?
1024*768 = 4:3?
[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 08-01-2007 15:50 ]
Ik heb een DSLR (D50, zie sig), met een aspect ratio 3:2. Beeld is 1024*768 (4:3), zoals matthijst al aangeeft. Alleen snap _ik_ nog steeds niet wat er dan niet uitmaakt aan cd vs. cf, maar goed.
Volgens mij is cf toch echt nog steeds kleiner, stiller en zijn er makkelijker foto's bij te plaatsen. Ik moet sowieso croppen, dus voor beide media maakt dat niets uit
[ Voor 8% gewijzigd door mithras op 08-01-2007 15:58 ]
En wat boeien de groottes van de foto's nou? Je kan ze gewoon croppen voordat 'ie getoond word, en aangezien één foto toch wel op z'n minst 10 seconden blijft staan, neem ik aan dat croppen geen delay oid oplevert
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Bedoelde alleen maar te zeggen dat je die foto's sowieso handmatig moet croppen voordat je ze afspeelt en dat dat voordeel van CF wegvalt (dat je meteen je CF kaart erin kan douwen)...
Dacht nl. dat het daarom ging: lijkt op zich wel makkelijk, vandaar....
Dus dan had je geen geklooi met cf2ide ding kopen, maar gewoon oldschool CD-rom drive. Uiteraard met een CD-RW, welkom in 2007

Dat croppen levert geen delay op: je cropt de foto's voordat je ze op het lijstje zet.link0007 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:12:
CF kan je herschrijven, CD moet je steeds een nieuwe CD branden..
En wat boeien de groottes van de foto's nou? Je kan ze gewoon croppen voordat 'ie getoond word, en aangezien één foto toch wel op z'n minst 10 seconden blijft staan, neem ik aan dat croppen geen delay oid oplevert
Ander gaat ofwel dat ding het beeld voor je vullen, of je krijgt er balken boven en onder.
Dan crop ik ze liever zelf; daar maak je per slot van rekening ook de foto's voor: om zelf de uitsnijding te bepalen
óf je hebt alsnog een HDD nodig voor je O.S. nóg meer ruimte, nóg meer herrie en nog meer bewegende onderdelen. nog meer onderdelen uberhaupt dus nog meer koeling
in mijn ogen absoluut niet handiger dan CF....
Neplinksmatthijst schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:58:
Bedoelde alleen maar te zeggen dat je die foto's sowieso handmatig moet croppen voordat je ze afspeelt en dat dat voordeel van CF wegvalt
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ah, zo'n Linux mannetjeJohannusvanudos schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:27:
Op CF kun je ook je O.S. kwijt, wil jij iedere keer een CD met knoppix erbij bakken
óf je hebt alsnog een HDD nodig voor je O.S. nóg meer ruimte, nóg meer herrie en nog meer bewegende onderdelen. nog meer onderdelen uberhaupt dus nog meer koeling
in mijn ogen absoluut niet handiger dan CF....
Neplinks![]()
Ik heb d'r gewoon XP op staan

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 08-01-2007 21:14 ]
Bedenk wel dat Linux volledig te customizen is. DSL is een mini distro, en neemt nauwelijks ruimte in. Ook vreet het nauwelijks resources, aangezien er eigenlijk niets grafisch aan te pas komt, op feh na. De rest zijn allemaal CLI applicaties die ook heel klein zijn. Dit heeft weer als gevolg dat je laptop niet zo warm wordt, je hebt minder koeling nodig, dus het lijstje kan _nog_ smaller.matthijst schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:14:
[...]
Ah, zo'n Linux mannetje![]()
Ik heb d'r gewoon XP op staan
* mithras is op de minimalistic tour
Had (en heb) alleen 0,0 ervaring met Linux toen ik 'm maakte....
Als ik er nu een zou bouwen zou ik misschien ook wel een poging wagen, klinkt wel erg mooi, zoals je het uitlegt...
Ben iig. benieuwd naar het eindresultaat!
Lang geen 99%
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik ben een idiootmatthijst schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:48:
[...]
[...]
Uhm, Snap je het zelf nog?
Hij heeft een D-SLR?
3:2 foto's dus?
1024*768 = 4:3?

Ach ja, wie niet
Ook heb ik daar nu de scripts gezet.
[ Voor 20% gewijzigd door Jgsvuden op 09-01-2007 17:47 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
wilde ideeen, ben alleen al gestrand bij de installatie van dsl.. heb een 64mb ram 266mhz omnibook met cdrom met werkend pcmcia nic. alleen ziet x er niet uit. ik heb x ook niet nodig maar ik kom niet terug in de cli mode.. hoe doe ik dat.. (x ziet eruit als een psychedelische trip en muis doet het niet)
verder iemand tips om dit hele projectje te realiseren? Het zal niet makkelijk worden maar dat hoeft ook niet..
voor het upload systeem: uploadscriptje op website draaien, foto's komen gelijk in fotofolder en feh pakt het hoogste getal. dus laatst geuploade foto. uploadscriptje geeft de foto's dus zelf een naam.
We moeten toch maar eens een lapmod distro inelkaar gaan zetten..
Heb je de kernel opgestart met de volgende flags?roborobbie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
wilde ideeen, ben alleen al gestrand bij de installatie van dsl.. heb een 64mb ram 266mhz omnibook met cdrom met werkend pcmcia nic. alleen ziet x er niet uit. ik heb x ook niet nodig maar ik kom niet terug in de cli mode.. hoe doe ik dat.. (x ziet eruit als een psychedelische trip en muis doet het niet)
fb800x600 noscsi nousb noagp noswap noapm noapic nomce noddc expert
Je kan natuurlijk ook een laptop de master laten spelen, die alle drie de foto's op zijn schijfje heeft staan. DamnSmall Linux heeft MonkeyWeb als http server aan boord. Ik weet niet of het automatisch php sciptjes laat draaien, maar je kan het iig installeren (volgens de website).verder iemand tips om dit hele projectje te realiseren? Het zal niet makkelijk worden maar dat hoeft ook niet..
voor het upload systeem: uploadscriptje op website draaien, foto's komen gelijk in fotofolder en feh pakt het hoogste getal. dus laatst geuploade foto. uploadscriptje geeft de foto's dus zelf een naam.
Verder kan je dan makkelijk ssh'en naar de laptops om ze tegelijk feh te laten starten
Die bestaat al: het begint met een D en eindigt op SLWe moeten toch maar eens een lapmod distro inelkaar gaan zetten..
zoals jij het uitlegt pakken de "client" laptops de foto's van de serverlaptop, dat is misschien wel het beste inderdaad. dan kan ik ze met enig stoeien met plip ook verbinden met paralelle kabel..
pffff.. ik ben deze zachte stormachtige winter wel zoet denk ik..
Eensch! Ik help mee, meer mensen die dit mee willen realiseren?roborobbie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
We moeten toch maar eens een lapmod distro inelkaar gaan zetten..
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Hoewel er zeker nog een ander groots project door mij hier loopt vraag ik me eerst af: wat wil je er mee? En dan niet zeggen een fotolijst mod bouwenJohannusvanudos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:32:
[...]
Eensch! Ik help mee, meer mensen die dit mee willen realiseren?
Aan de tutorial te zien is het software gedeelte wel een eitje: een los "feh start voor mij op" (slideshow.sh ) scriptje en een "feh reset voor mij" (reloadslideshow.sh) scriptje, een init.d scriptje (picframe) wat dat kan aanspreken en een symlink wat in je rc5.d staat en naar picframe in init.d verwijst. Ik zie zelfs wat eigenaardigheden die niet helemaal kloppen:
1
2
| killall feh unclutter X fluxbox; /usr/bin/X11/xinit /usr/local/bin/slideshow.sh & |
1
2
3
| killall feh unclutter unclutter & feh -zZFr -D 300 /home/dsl/PictureFrame |

Dus volgens mij kan dit wel wat simpeler (* mithras klopt toch even af). Ik moet het zelf nog proberen (en, zoals zo vaak al gezegd, moet ik eerst op de adapter wachten), maar je kan /usr/local/bin/slideshow.sh ook weggooien en /usr/local/bin/slideshow.sh veranderen naar:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #!/bin/bash # I put this file at /usr/local/bin/reloadslideshow.sh # # Copyright 2004 Adam Franco # Licensed under the GNU GPL v1.2+ (http://www.gnu.org/licenses/gpl.html) #Kill all important applications killall feh unclutter X fluxbox; #start X #runs unclutter and feh as a daemon /usr/bin/X11/xinit unclutter & feh -zZFr -D 300 /home/dsl/PictureFrame & |
[ Voor 10% gewijzigd door Jgsvuden op 09-01-2007 23:43 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Johannusvanudos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:
X moet wel eerst draaien voordat je feh kunt draaien...
/usr/bin/X11/xinit unclutter & feh -zZFr -D 300 /home/dsl/PictureFrame &
Weet je ook wanneer je de scripts op je site zet of op GoTJohannusvanudos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:
X moet wel eerst draaien voordat je feh kunt draaien...
klopt ja, ha het eerste deel van de regel over het hoofd gezienmithras schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 08:26:
[...]
Is dan toch voldoende: eerst X opstarten, daarna unclutter en feh.../usr/bin/X11/xinit unclutter & feh -zZFr -D 300 /home/dsl/PictureFrame &

Dahlia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:57:
[...]
Weet je ook wanneer je de scripts op je site zet of op GoTmij lukt het namelijk niet met die scripts
Johannusvanudos schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:10:
Ik ben ook heeel erg lang aan het kloten geweest met de software, en nu werkt het perfekt, het komt er eigenlijk op neer dat ik Feh en Unclutter ge apt-get heb en vervolgens:
killall feh unclutter
unclutter &
feh -zZFr -D 10 /mnt/hda2 <-- met daar dus de Dir met je foto's
dit in het opstartscript van X ( .initrc en deze staat in /home/dsl/) gezet, alle andere dingen heb ik uit dat script gekinkeld...
10 staat voor 10 seconden interval en kan dus ieder willekeurig getal worden...
het staat inmiddels allemaal al een tijdje online dus.Johannusvanudos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:40:
Ik heb nu nog wat Hi-res pictures van mijn mod op www.pixframe.tk gezet
Ook heb ik daar nu de scripts gezet.
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik ben momenteel zelf ook bezig met een lapmod en loop tegen het probleem aan dat ik geen netwerk heb en dus niet weet hoe ik feh en unclutter moet installeren..
Johannusvanudos, ik zag in een eerder bericht van je dat jij dit probleem ook hebt gehad, hoe heb je dit opgelost?
Je download feh en unclutter. Die zet je op het kaartje (bijv. in /home/dsl/ en je kan met dpkg de beide pakketjes installeren:
sudo dpkg -i feh_1.3.0-1_i386.deb unclutter_8-5_i386.deb
maar dank je voor die links, ik zal eens kijken of het via die manier lukt
[ Voor 7% gewijzigd door Tacow op 23-01-2007 10:16 ]
Is een USB-stick geen optie? Of, als je laptop daar te oud voor is, een pcmcia compact flash adapter (waarmee de CF via het pcmcia-slot als harddisk te benaderen is, om zo de files te kopieren?)BuRningFire schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:46:
Ik ben momenteel zelf ook bezig met een lapmod en loop tegen het probleem aan dat ik geen netwerk heb en dus niet weet hoe ik feh en unclutter moet installeren..
Of je laptop-harddisk even in je desktop hangen
Ik heb trouwens wel gespeeld met het idee om er een linux distro op te zetten maar daar heb ik nul komma nul ervaring mee en al helemaal niet met scripten. Een kale XP-install zonder swapdisk schijnt heel aardig te werken vanaf CF.
Tegen de tijd dat ik eea softwarematig werkend heb wil ik als er genoeg interesse is wel een how-to maken. En als ik de hardware heb gemod post ik foto's.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik heb hier een medion laptop met een P4 2,53GHz waarvan de koeling kapot is.
Ik was van plan deze om te vormen naar een digitale fotolijst, maar zou iemand mij kunnen helpen door wat ik oude koeler moet vervangen ? Liefst niet een al te hoge koeler!
Is het mss ook mogelijk om een os op een USB-stick te zetten in plaats van een CF-kaart ?
mvg, BlaCK ErrOR
Je kan voor de zekerheid nog een alu plaat over de heatsink van je cpu plaatsen, om het afkoeloppervlak te vergroten. En een bootable usb moet wel lukken
Ik vraag me af of een actieve koeling nog nodig is als je alleen een zeer licht OS met een fotoprogje draait en alle bewegende delen (HD, optische drive etc) verwijdert?
Edit: met ^^ dus. Ik moet sneller leren typen.
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-01-2007 13:17 ]
hoe kun je weten als die laptop dat aankan ?
Aanzetten en voelenBlaCKErrOR schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:18:
ik was van plan pasieve koeling te gebruiken voor het lawaai.
Verwijderd
Een passieve koeling maakt juist geen geluid, dus daar zal je weinig aan hebben denk ik. Maar waarom wil je 'm geluid laten maken? Beetje "machine buzzing" als achtergrond ofzo?BlaCKErrOR schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:18:
ik was van plan pasieve koeling te gebruiken voor het lawaai.
Als ie het aankan gebeurt er vrij weinig. Als je bedoelt hoe je kunt weten als ie het niet aan kan: dan loopt ie waarschijnlijk vast ofzo, of schakelt zichzelf uit als daar een beveiliging voor is ingebouwd.
Wat dacht je van de andere kant op redeneren: een stil fotolijstje is leuker om te hebben dan een lawaai dingVerwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:04:
[...]
Een passieve koeling maakt juist geen geluid, dus daar zal je weinig aan hebben denk ik. Maar waarom wil je 'm geluid laten maken? Beetje "machine buzzing" als achtergrond ofzo?
Totdat je laptop het niet heeft en hem dus overburned. Die P4 van BlaCKErrOR heeft het waarschijnlijk wel, een oudere laptop nog niet. Dus hou het bij het advies: voelen. Zo'n 60 graden kan die wel hebben, maar wordt het een stukje meer kan je beter je koeloppervlak vergroten of toch voor actief gaan: je bouwt het ding in een kleine ruimte, dus neem liever het zekere voor het onzekere.Als ie het aankan gebeurt er vrij weinig. Als je bedoelt hoe je kunt weten als ie het niet aan kan: dan loopt ie waarschijnlijk vast ofzo, of schakelt zichzelf uit als daar een beveiliging voor is ingebouwd.
Als het goed is kan je laptop ook gewoon in laptop_mode draaien waardoor het ding zichzelf terugklokt. En juist een simpele linux distro vreet zo weinig recources dat het wel kan. Als je Xp wil draaien moet je wat uitkijken, want tijdens het booten kan je dan nog wel eens problemen gaan krijgen
Ik ben hier inmiddels ook mee aan het spelen, maar het lukt me niet om te booten vanaf mijn flash kaartjeSnoeiKoei schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:55:
Ik heb pas een P3 laptopje van Fujitsu-Siemens overgenomen. Werkt aardig, is misschien zelfs wat zonde om er een fotolijst van te maken maar dat is dus wel de reden dat ik hem heb overgenomen. Windows XP draait er redelijk op (niet erg snel). Ik wil nu met XPLite het OS uitkleden tot de meest noodzakelijke dingen (plusminus 500MB nog altijd), swapfiles uitzetten en dan met Norton Ghost op een 2GB CF-kaart zetten (zo'n 1300 MB over voor foto's: jpg 1024x768 dus kunnen er een boel zijn). Die gaat dan aan een laptop ide -> CF adapter. Komt er alleen nog een screensaver op die foto's uit een bepaalde map random afspeelt en dan ben ik softwarematig klaar. Dan wordt het tijd eens de behuizing eraf te slopen!
Ik heb trouwens wel gespeeld met het idee om er een linux distro op te zetten maar daar heb ik nul komma nul ervaring mee en al helemaal niet met scripten. Een kale XP-install zonder swapdisk schijnt heel aardig te werken vanaf CF.
Tegen de tijd dat ik eea softwarematig werkend heb wil ik als er genoeg interesse is wel een how-to maken. En als ik de hardware heb gemod post ik foto's.
Vanaf de laptopschijf draait winXP Lite redelijk goed. Maar uiteraard wil ik het nu werkend krijgen vanaf dat flash kaartje, en daarna nog een usbstickje erbij voor de foto's
Maar zodra ik de flashkaart in mn laptop hang, dan zegt ie "schrijffout" druk op een toets
Het kaartje wordt echter wel in de bios herkend...
Heb je je HD ook met bv Norton Ghost naar dat CF-kaartje overgezet of heb je gewoon alles gekopieerd?Pittie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:10:
[...]
Ik ben hier inmiddels ook mee aan het spelen, maar het lukt me niet om te booten vanaf mijn flash kaartje
Vanaf de laptopschijf draait winXP Lite redelijk goed. Maar uiteraard wil ik het nu werkend krijgen vanaf dat flash kaartje, en daarna nog een usbstickje erbij voor de foto's
Maar zodra ik de flashkaart in mn laptop hang, dan zegt ie "schrijffout" druk op een toets
Het kaartje wordt echter wel in de bios herkend...
Ik heb gewoon alles gekopieerd, maar dit mag/kan blijkbaar niet? (wel met de schijf op dat moment in een andere pc, dus hij zeurde niet over er bestanden in gebruik waren...)SnoeiKoei schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:35:
[...]
Heb je je HD ook met bv Norton Ghost naar dat CF-kaartje overgezet of heb je gewoon alles gekopieerd?
Maar ik zal binnenkort dan eens proberen met norton ghost
Dan mis je toch je boot-sector e.d. ?!Pittie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:16:
[...]
Ik heb gewoon alles gekopieerd, maar dit mag/kan blijkbaar niet? (wel met de schijf op dat moment in een andere pc, dus hij zeurde niet over er bestanden in gebruik waren...)
Maar ik zal binnenkort dan eens proberen met norton ghost
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Correctie (ben ik dan weerJohannusvanudos schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:22:
jep, daarom mag/kan dit dus niet...
Ik maak vaker een complete (systeem)backup door de gehele inhoud van mn filesystem te zippen en op te slaan.
Om de post nog enigsinds(?) nuttig te maken: er was wat geklooi met mn CF kaartje wat niet werkte. Het was allemaal wel druk (tentamens enzo), maar vanaf dit weekend ga ik lekker aan de slag het ding af te maken
Op een Linux-systeem moet je alsnog een bootmanager installeren om te kunnen booten...mithras schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:22:
[...]
Correctie (ben ik dan weer) met een non-*NIX besturingssysteem kan dit niet.
Ik maak vaker een complete (systeem)backup door de gehele inhoud van mn filesystem te zippen en op te slaan.
Als mijn laptop een uur of 2 draait worden de lcd componenten erg warm, nu vind ik dat niet zo erg, maar bij mij in huis (VROUWEN:S) zijn ze bang dat die componenten in de fik vliegen als ze te warm worden....
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Dus dan kan ik het beste met ghost proberen?RemcoDelft schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:42:
[...]
Dan mis je toch je boot-sector e.d. ?!
(Dit kan helaas pas volgend weekend, want de laptop ligt bij mn ouders, en komend weekend ga ik er niet heen)
De grote versies van deze foto's, een uitleg en details over de gebruikte hardware kun je op deze pagina vinden
[ Voor 3% gewijzigd door MisterData op 01-02-2007 20:15 ]
Mooie mod moet ik zeggen.. Wat voor software gebruik je? is dat gewoon een webpage?MisterData schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:14:
Ik ben een fotolijst aan het maken van een Sony VAIO PCG-N505X, een enorm dunne laptop (1.2 cm) met een mooi 12" scherm. Ik gebruik een CF-kaart, omdat de originele harde schijf is overleden, en de PC er wat minder stroomzuipend van wordt. Foto's worden met firefox (maar dan flink aangepast, eigen chrome) gepresenteerd vanaf een server met een paar gig aan foto's. De pagina showt daarnaast de tijd, en het is de bedoeling dat er 's ochtends tussen 7 en 9 file-informatie op komt. Wat plaatjes:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De grote versies van deze foto's, een uitleg en details over de gebruikte hardware kun je op deze pagina vindenhet is nog 'in progress', wat betekent dat er nog een kastje omheen moet komen...
Dit topic is gesloten.