Iiyama scherm NIET schoon te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb een Iiyama 19", de Vision Master Pro 454. Dus gewoon een fatsoenlijk beeldbuis en niet zo'n achterlijke platte nep-monitor. Probleem is, er zit zo'n beschermlaag op, en dat houdt in dat dat ding NIET schoon te krijgen is. Vooral met donkere achtergronden zie je gewoon allemaal veegjes, spettertjes, etc. Ik heb specially Screen-Clene doekjes, maar daarmee moet ik echt schrobben. Hieft iemand goede ervaringen met een product dat NIET de beschermlaag aantast maar wel makkelijk schoonmaakt. En zeg aub niet Glassex want dat risico wil ik niet lopen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

shnazzle schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:09:
Ik heb een Iiyama 19", de Vision Master Pro 454. Dus gewoon een fatsoenlijk beeldbuis en niet zo'n achterlijke platte nep-monitor. Probleem is, er zit zo'n beschermlaag op, en dat houdt in dat dat ding NIET schoon te krijgen is. Vooral met donkere achtergronden zie je gewoon allemaal veegjes, spettertjes, etc. Ik heb specially Screen-Clene doekjes, maar daarmee moet ik echt schrobben. Hieft iemand goede ervaringen met een product dat NIET de beschermlaag aantast maar wel makkelijk schoonmaakt. En zeg aub niet Glassex want dat risico wil ik niet lopen.
Mijn wollen trui zorgt ervoor dat het meeste van de vuiligheid toch wel weg gaat.
Hoe schoon is schoon voor jou?
achterlijke platte nep-monitor.
Ik ben het met je eens dat de 454 Pro een mooie monitor is, maar dit is wel erg kort door bocht.

edit:
Heb je de search gebruikt, ik kwam bv dit tegen:[rml][ Iiyama VM en VMP] Coating problemen[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 18-03-2005 13:17 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ik gebruik zelf Screen-Clene (Safeclens), en dat is een flesje met een sproei dopje erop. Deze heb ik 2 jaar geleden gekocht, en is nog steeds niet op. Dit spul is speciaal voor het schoonmaken van een computer monitor, en beschadigd dus ook niet de beschermlaag die ik heb op mijn compaq P1210 monitor.

Als dat niet helpt, kan je nog altijd jouw monitor op de volgende manier schoonmaken:
Klik hier

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• KatirZan
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Weet je wat ik altijd doe bij mijn crt monitor :

Glassex, de rooie, deze is erg agressief tegen vetten e.d. :)

Helemaal inspuiten , even in laten trekken en met een keukenrolpapiertje afnemen tot je de vlekken niet meer ziet :) heb de monitor al 6 jaar, werkt nog perfect en ziet er uit als nieuw :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

er is speciaal cleaning spul voor monitoren en dit kun je gewoon bij de meeste grote computerketens krijgen.

• THxZ0NE
  • Laatst online: 06-08 22:52
Glassex is wel het laatste wat je moet gebruiken met een beschermlaag.
Waarschijnlijk is je beschermlaag aangetast, en krijg je hem daarom niet schoon.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
THxZ0NE schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:33:
Glassex is wel het laatste wat je moet gebruiken met een beschermlaag.
Waarschijnlijk is je beschermlaag aangetast, en krijg je hem daarom niet schoon.
Gebruik Glassex en scherm ziet er nog perfect uit. Dus ja..?

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik gebruik ook al jaren Glassex op m'n VM450Pro. Voordat ik dat deed, heb ik nog een mailtje gestuurd naar Iiyama met de vraag of dat kwaad kon. Het antwoord luide, en ik kan het na jaaaren nog steeds volledig citeren:
Glassex kan.
:)

Maar, YMMV. Misschien dat de coating aangepast is sindsdien.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Iiyama raadt geloof ik zelf Screen 99 aan, dat kan je bij de meeste computerwinkels gewoon kopen en is coating-vriendelijk.

specs

Verwijderd

kgebruik gewoon zo'n ronde bus met licht vochtige doekjes,
ik kan vlekjes en strepen absoluut niet uitstaan op mijn 21" Philips Brilliance 201B
ethanol werkt ook goed maar wees hier heeeeel zuinig mee..

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Ik erger me héél snel aan vlekken op m'n monitor en ik had een Vision master 451.
Ik ken het probleem maar al te goed!

Je hebt van die wonderdoekjes van het Kruidvat. De stof voelt een beetje aan als velour.
Daar deed ik in 'n hoek wat warm water op en daarmee maakte ik m'n scherm schoon. Dan met dezelfde doek (droge hoek) goed nadrogen. Daarna had ik een perfect schoon beeld. :)

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Ik gebruik altijd water.
Pak een goede schoonmaak doek die niet pluist.

Doek natmaken en uitknijpen, en dan met een zo droog mogelijke doek over je scherm.
Dan krijg je het vrijwel streeploos schoon.
Zo doe ik het met mijn Iiiyama.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Glassex gaat prima, nawrijven met een micro-fiber doekje. (zie hierboven) :)

ARME AOW’er

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik gebruik zelf dat Screen '99, onder andere verkrijgbaar bij Mycom, en die werkt erg goed :) en brengt nog n extra anti-statisch laagje over de beeldbuis aan :) waardoor die dus minder snel stoffig wordt...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

glassex lijkt me geen goed idee, zit een beschermlaag op je monitor. maar mij lukt het altijd met een speciaal stofdoek, beetje blijven wrijven en klaar is kees. Maar probeer zo min mogelijk je scherm aan te raken.

Ik haat het altijd als mensen shit willen aanwijzen waarbij ze dan het scherm moeten aanraken.,

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16
Ik gebruik wat water (niet veel natuurlijk) en een doekje, werkt goed, of het gezond is voor de coating; geen idee

Verwijderd

Hier thuis wordt ie altijd 1x per week met poetsen met een nat en droog en microfiber doekje afgedaan. Dit werkt prima opzich. Maar 1x is er iets fout gegaan geloof ik, want er loopt een streep in een rare vorm(een vorm waarmee je een monitor afdoet) over de beeldbuis, en het lijkt asof daar iets weg is. Dat zal dus de beschermlaag wel zijn. Maar ditkomt lijkt me door iets hards.

Aangezien er dus gewoon wat zeep en allesreininger of iets dergelijks in het poetswater zit, wordt de monitor hier ook mee afgedaan. Maar buiten die streep is er niets aan de hand hier.

Verwijderd

Ik heb mijn Pro450 jarenlang schoongemaakt met een doodgewone glasreiniger (glassex-kloon), zonder dat dit enige invloed heeft gehad op de anti-reflectielaag. Waar je wel op moet letten is dat je niet te hard wrijft.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik gebruik voor mijn Vision Master 454 gewoon een badstof poetslap met lauw water. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook een 454, en als ik daar enkel water mee gebruik, zoals de handleiding zegt dan krijg ik lelijke kalkvlekken nadat het is opgedroogd, of smeren van het afdrogen, het maakt niet uit wat voor soort doekjes ik dan gebruik. Als ik echter water met daarin een heel klein beetje opgeloste allesreiniger gebruik dan heb ik geen last meer van strepen of vlekken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik droog m'n scherm ook af. ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• shnazzle
Dank allen voor de reacties.Ik heb nog nooit Glassex geprobeerd, en mijn beschermlaag is nog 100%, de reden dat ik het zei was zodat het duidelijk zou zijn dat dat geen oplossing is. Water wil bij mij niet lukken, idd van die strepen, allesreiniger zal ik ook even proberen. Ik ga dat 99 spul van de MyCom maar ook even kopen. Enuuhh... excuses voor de TFT flame >:) hehe

[ Voor 18% gewijzigd door shnazzle op 21-03-2005 16:45 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Geen schoonmaakmiddelen, terpetine, glassex (alcoholgebaseerde) spullen gebruiken, het is SLECHT EN HEEL SLECHT voor je coating laag. Gewoon Water met een doekje, of je hebt wel hele ranzige dingen gedaan :P.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik heb hier ook een iiyama monitor en ik maak hem altijd schoon met Brilpoetsdoekjes van de Kruidvat. Deze werken echt perfect. Ze laten geen strepen achter en me monitor ziet er als nieuw uit :)

Verwijderd

Dus gewoon een fatsoenlijk beeldbuis en niet zo'n achterlijke platte nep-monitor

Hahaha, wat een grapjas! :O

Nee echt even serieus: ik heb ongeveer 8 jaar lang een 19" IIyama Vision Master Pro (451 was het geloof ik) gehad. Deze heb ik zowat om elke week met Glassex (die blauwe) gereinigd. Hierbij spoot ik niet direct op het beeldscherm, maar gewoon 2x op één blad keukenrol, wat ik 2 keer dubbel had geklapt (dan is ie dus 4x zo klein). Beeldscherm uit en rustig en wrijven. Daarna nog met een droog stukje keukenrol. Echt never nooit ook maar 1 probleem mee gehad! En na een jaartje of 8 heb ik de monitor nog verkocht aan iemand die er superblij mee was.

Ik heb nu trouwens lekker een 19" IIyama LCD die ik schoonmaak met voorbevochtige alcoholvrije Fellowes screen cleaning wipes (zitten er 100 van in een gele bus van 6 euro ofzo), dat bevalt ook erg goed. Is een goede optie mocht je het niet aandurven met Glassex.

• shnazzle
......topic kan wat mij betreft dicht :P :P :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:11
Ik had ook altijd glassex gedaan. Maar nu eens gewoon sopje met ajax reiniger (dus zeg maar het spul waarmee je ramen lapt), en de monitors in de zon gezet en met een spons lekker rammen. Nog nooit me monitoren zo schoon gezien, in de zon zie je lagen vuil die je in de schaduw niet ziet..

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 26-03-2005 13:33 ]

Pagina: 1