X800XTPE ineens heel traag

Pagina: 1
Acties:

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe X800XTPE moeten kopen (ik had de vorige gesloopt).
Nu heb ik een beetje erg vaag probleem. M'n framerate is extreem laag, meestal rond de 25fps. Als ik tegen een muur loop en stil sta is het zo'n 45. Het maakt niet uit welk spel het is.

Met UT2K4 ben ik aan het testen geslagen, maar dat hielp niet echt. Ik heb alles geprobeerd van nieuwe mobo drivers tot nieuwe VGA-drivers, Catalyst en Omega. Ook de resolutie van 1600x1200 met 2xFSAA en 4xAF terug schroeven naar 800x600 met niks hielp niet, het is nog steeds 25fps. :(
Ook TAA uitzetten hielp niet.

Heeft iemand anders dit probleem ook met de X800 serie? Weet iemand een oplossing? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

hoe staat de agp snelheid, welk mobo, heb je AA en AF drivermatig heel hoog staan

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
AGP 8x, een Tyan Thunder K8W met bios 2.04 em AA en AF staan in de driver uit. Verder is de TAA threshold 60fps.

Verwijderd

Zit er op die videokaart een molex aansluiting? Heb je al gekeken wat voor temperatuur ie heeft (als je dat kunt aflezen .. ken de kaart verder niet ..)

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Temp is 32C, dus dat zal het niet zijn. ;)
Ik denk dat ik het heb opgelost, ik heb in het BIOS de AGP snelheid op 4x gezet, en bij de herstart kwam hij niet eens door de post heen. :D
Maar daardoor is hij wel 'wakkergeschud', want ik tik weer lekker 80fps af in UT2K4 met 1600x1200x32b met 4xAF en 2xAA _O_

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
gefeliciteerd ;)

probeer de kaart alsnog op agp 8x te krijgen , zet desnoods windows eropnieuw met de nieuwste drivers van je mobo/graka/enz...

Game on !!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 11:08

star-saber

Ryzen

erg drastisch hoor windows eropnieuw op.

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
NomadTitan schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:03:
gefeliciteerd ;)

probeer de kaart alsnog op agp 8x te krijgen , zet desnoods windows eropnieuw met de nieuwste drivers van je mobo/graka/enz...

Game on !!
Hij staat alweer op 8x, want met 4x kwam ie niet door de post heen. Alleen na lange tijd gamen (30min+) gaat ie toch weer rond de 30fps hangen. :(

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
wat raar

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En dat helpt? :X

Ontopic, weet je zeker dat het geen warmte probleem is? Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak, aangezien het probleem zich pas na inspanning voordoet.

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 18:02
casemodderpoel schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:58:
Temp is 32C, dus dat zal het niet zijn. ;)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat vroeg ik mij dus af; worden die dingen normaal niet ergens in de zestig graden? Die sensor kan ook kapot zijn natuurlijk. ;)
Pagina: 1