Je wilt dus als een soort van "First One" (Babylon 5) gaan bemoeien met het universum? Het lijkt me dat dat wel mogelijk zou moeten zijn aangezien Will Wright zelf al aangeeft dat het evolueren van je eigen race van microbe tot god-achtig wezen slechts de sandbox is. Wat zou het voor nut hebben om tot god-achtige staat te evolueren en dan niet in staat zijn andere wezen te manipuleren tot bijv. een slaven ras die jouw beschaving dient oid (Bovendien zou dit echt een enorm mooi aspect zijn aan het spel).-NMe- schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:46:
Als ik het goed begrepen heb kun je andere werelden terrarformen en er andere creatures op planten. Misschien kun je die ook nog wel verder laten evolueren? Dat zou de space age meteen een stuk interessanter maken.
Persoonlijk lijkt me dat dit een prachtig spelconcept is, het heeft, imo, voor iedereen wel wat: Voor vrouwen het sociale aspect van het opbouwen van een beschaving, voor mannen het geweldadige om ala een RTS je vijanden te verslaan. Bovendien kan dit spel kinderen, vooral in bepaalde landen, bekend maken met het evolutie principe. Ik kijk dan ook uit naar het moment dat het spel uitkomt
Inderdaad, dat lijkt me ook gewoon leuker dan het laten evolueren van je eerste ras, simpelweg omdat je eerste ras een probeersel is, terwijl je alle opvolgende rassen gewoon beter zou kunnen maken. Overigens noemde Wright in het filmpje op dat punt ook Star Trek geloof ik, maar ik was een beetje te druk met kwijlen (Diabolus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:45:
Je wilt dus als een soort van "First One" (Babylon 5) gaan bemoeien met het universum? Het lijkt me dat dat wel mogelijk zou moeten zijn aangezien Will Wright zelf al aangeeft dat het evolueren van je eigen race van microbe tot god-achtig wezen slechts de sandbox is. Wat zou het voor nut hebben om tot god-achtige staat te evolueren en dan niet in staat zijn andere wezen te manipuleren tot bijv. een slaven ras die jouw beschaving dient oid (Bovendien zou dit echt een enorm mooi aspect zijn aan het spel).
Inderdaad, en dat is ook precies wat van dit spel een succes gaat maken, net als The Sims. Het spel omvat gewoon zoveel verschillende dingen dat het iedereen wel kan aanspreken.Persoonlijk lijkt me dat dit een prachtig spelconcept is, het heeft, imo, voor iedereen wel wat: Voor vrouwen het sociale aspect van het opbouwen van een beschaving, voor mannen het geweldadige om ala een RTS je vijanden te verslaan. Bovendien kan dit spel kinderen, vooral in bepaalde landen, bekend maken met het evolutie principe. Ik kijk dan ook uit naar het moment dat het spel uitkomt
Overigens hoop ik dat Wright en zijn team de discussiegroepen actief volgen. In dit topic alleen al heb ik een paar briljante ideeën gelezen die Wright verder niet genoemd heeft in zijn presentatie. Het zou jammer zijn als die dingen pas verwerkt worden in een expansion pack of in deel 2, en nog jammerder als een paar van de hier genoemde ideeën niet eens in overweging genomen worden.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat zou inderdaad zonde zijn, hoewel het vrijwel zeker is dat er wel een expension pack of 5 zullen worden uitgebracht gezien EA's beleid met de Sims-NMe- schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:15:
Overigens hoop ik dat Wright en zijn team de discussiegroepen actief volgen. In dit topic alleen al heb ik een paar briljante ideeën gelezen die Wright verder niet genoemd heeft in zijn presentatie. Het zou jammer zijn als die dingen pas verwerkt worden in een expansion pack of in deel 2, en nog jammerder als een paar van de hier genoemde ideeën niet eens in overweging genomen worden.
Edit: Overigens kan het zijn dat het spel te complex wordt als er teveel mogelijkheden worden ingebouwd, iets wat ik me meen te herrineren in het filmpje dat Wright niet wou. Tevens zou het spel vanwege het evolutionaire pricipe geboycot kunnen worden door bepaalde groepen...
[ Voor 15% gewijzigd door Diabolus op 04-03-2006 23:40 ]
Dit geeft wel aan dat er beperkingen zitten in het ontwerpproces voor je wezen. Zo lijkt het er op dat je creature altijd een intern skelet moet hebben, en dus niet met exoskelet gecreeerd kan worden. Geen intelligente krabachtige of intelligent insect dus...
Aan de andere kant, het spel is nog lang niet af, en wie weet komt die optie er ook nog wel bij voordat Spore Gold gaat
Extreem gelovige christenen?Diabolus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:30:
Edit: Overigens kan het zijn dat het spel te complex wordt als er teveel mogelijkheden worden ingebouwd, iets wat ik me meen te herrineren in het filmpje dat Wright niet wou. Tevens zou het spel vanwege het evolutionaire pricipe geboycot kunnen worden door bepaalde groepen...
Een multiplayer mode zou het spel niet al te complex moeten maken, mits de singleplayer mode gewoon beschikbaar blijft. Wie multiplayer niets vindt blijft dan gewoon singleplayer spelen. Wat dat betreft hoop ik dat multiplayer mode wel een optie wordt.
Hmm, krabachtigen en spinnen moeten redelijk mogelijk zijn, ook al hebben ze een skelet. Het beest dat Wright's driepotig reptiel op wil eten in het begin van het filmpje is ook een soort van reuzeninsect wat het uiterlijk betreft. Dat skelet is voor het spel gewoon nodig om animaties op te baseren, lijkt me. Het enige waar je dus echt problemen mee zou kunnen krijgen zijn inderdaad dieren als een octopus, die simpelweg geen skelet hebben en daarom niet goed geanimeerd kunnen worden alsof ze dat niet hebben.Haay schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:54:
Dit geeft wel aan dat er beperkingen zitten in het ontwerpproces voor je wezen. Zo lijkt het er op dat je creature altijd een intern skelet moet hebben, en dus niet met exoskelet gecreeerd kan worden. Geen intelligente krabachtige of intelligent insect dus...
[ Voor 40% gewijzigd door NMe op 05-03-2006 00:06 ]
WE ARE THE BORG! RESISTANCE IS FUTILE! (sorry dat moest er dus ff uit)Diabolus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:45:
[...]
Je wilt dus als een soort van "First One" (Babylon 5) gaan bemoeien met het universum? Het lijkt me dat dat wel mogelijk zou moeten zijn aangezien Will Wright zelf al aangeeft dat het evolueren van je eigen race van microbe tot god-achtig wezen slechts de sandbox is. Wat zou het voor nut hebben om tot god-achtige staat te evolueren en dan niet in staat zijn andere wezen te manipuleren tot bijv. een slaven ras die jouw beschaving dient oid (Bovendien zou dit echt een enorm mooi aspect zijn aan het spel).
Persoonlijk lijkt me dat dit een prachtig spelconcept is, het heeft, imo, voor iedereen wel wat: Voor vrouwen het sociale aspect van het opbouwen van een beschaving, voor mannen het geweldadige om ala een RTS je vijanden te verslaan. Bovendien kan dit spel kinderen, vooral in bepaalde landen, bekend maken met het evolutie principe. Ik kijk dan ook uit naar het moment dat het spel uitkomt
Ik denk zelf dat dit spel echt groots gaat worden door oa deze functie om andere rassen te bestrijden.
Volgens mij werd er meer over insecten die een exoskelet hebben gepraat en dat is dan niet te verwezenlijken.-NMe- schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:56:
[...]
Hmm, krabachtigen en spinnen moeten redelijk mogelijk zijn, ook al hebben ze een skelet. Het beest dat Wright's driepotig reptiel op wil eten in het begin van het filmpje is ook een soort van reuzeninsect wat het uiterlijk betreft. Dat skelet is voor het spel gewoon nodig om animaties op te baseren, lijkt me. Het enige waar je dus echt problemen mee zou kunnen krijgen zijn inderdaad dieren als een octopus, die simpelweg geen skelet hebben en daarom niet goed geanimeerd kunnen worden alsof ze dat niet hebben.
En er is nu eigenlijk al een soort van multiplayer, we gaan namelijk elkaars rassen ontvangen en die tegen elkaar laten vechten. Ik neem aan dat er dan toch een soort strijd is he
Met complexe mogelijkheden doelde ik meer op het ontwerp proces van de wezens, gebouwen etc...-NMe- schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:56:
Een multiplayer mode zou het spel niet al te complex moeten maken, mits de singleplayer mode gewoon beschikbaar blijft. Wie multiplayer niets vindt blijft dan gewoon singleplayer spelen. Wat dat betreft hoop ik dat multiplayer mode wel een optie wordt.
Zoals -NME- als schreef vereist het spel dat de wezens een skelet hebben om de bewegingen te produceren, dus ik zie geen reden waarom een exoskelet niet kan. Misschien zou het zo kunnen zijn dat in de uiteindelijke versie je d.m.v. het terughalen van de huid of het laten uitsteken van botten zelfs een combinatie van exoskelet en intern skelet kunt creeëren. Dit zou het spel een zekere meerwaarde geven omdat je dat bijv. de belangrijke organen van je wezens met een dubbel skelet kun beschermen, of je wezens een natuurlijk harnas geeft.Haay schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:54:
Ik hoop dat Wright & Co er ook opties voor genetische manipulatie erin gaan doen en/of de mogelijk om een "levende" schepen/wapens te creeëren (Dit zou dan pas kunnen zodra de beschaving dat niveau heeft). Het lijkt me enorm interessant om te zien wat er dan zou gebeuren als je bij een "proefdier" dan bijv. een paar genen wist/toevoegd (Worden mijn wezens zo krachtiger of introduceer ik zo een fataal defect?).
[ Voor 3% gewijzigd door seamus21 op 05-03-2006 01:01 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Zie jij aan een 3D-model of het beest in kwestie een intern skelet heeft of een exoskelet? Het is een kwestie van goed skinnen en het interne skelet de goede afmeting geven, en dan zou je een beest met een intern skelet best uit kunnen laten zien als een krabachtige of insect. De skin maakt de illusie wel compleet. Dat er dan niet echt een exoskelet omheen zit is dan IMO maar een detail.Pieroman schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:53:
Volgens mij werd er meer over insecten die een exoskelet hebben gepraat en dat is dan niet te verwezenlijken.
Ja, maar die strijd is indirect. Beesten van andere gebruikers worden gespawnd op andere planeten die jij dan weer kunt verkennen in singleplayer mode. Vernietig een ras, en de maker van dat ras zal daar niet meer van merken dan een rapportage dat zijn beestjes in een andere multiverse vernietigd zijn. Een andere spelmodus waar dan wèl directe battles in zitten zou dan best interessant kunnen zijn IMO, voor de mensen die al wat ervaring hebben opgedaan met de singleplayer modus en daarna graag online laten zien wat ze kunnen.En er is nu eigenlijk al een soort van multiplayer, we gaan namelijk elkaars rassen ontvangen en die tegen elkaar laten vechten. Ik neem aan dat er dan toch een soort strijd is he
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 05-03-2006 19:50 ]
Een potje insterstellair schaatsen lijkt me een stuk grappiger om te zien (Bijv. Wright's creatie op de schaatsenseamus21 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:01:
Mijn ras gaat een items creeeren die je in een sportzaak zou kunnen aantreffen. En dan krijgen alle spore spelers in hun shops misschien wel voetballen aangeboden. Een potje interstellar voetbal
Dit lijkt me trouwens ook een prima voorbeeld van hoe goed het spel kan worden, als je al ziet hoeveel mensen hun creaties bij de sims uitwisselen.
Dan zou ik liever dat Buttface-geval uit het filmpje eens zien schaatsen.Diabolus schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:05:
Een potje insterstellair schaatsen lijkt me een stuk grappiger om te zien (Bijv. Wright's creatie op de schaatsen).
[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 05-03-2006 21:33 ]
Uit een artikel op gamespy:
Jammer. Ik ben ook voor het weghalen van zwembadtrapjes in the sims namelijkNaturally we blew the other planet up with our doomsday weapon.
As the alien world exploded into a splendid sphere of debris and a glorious ring of flaming wreckage, Wright elaborated one of the central points of his game design. "I want players to be able to do this without ruining the game for each other," he explained. You get to share content with other players, and interact with it in godlike ways, but nobody can spoil one another's fun.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Interstellar Alliances? Dus mensen kunnen eindelijk zelf de "Federatie" opzetten-NMe- schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:39:
edit:Ik maak net op uit een interview van Gaming Steve dat interstellar war en allianties mogelijk zijn.Ik was even bang dat er geen oorlogselement in zou zitten, maar dat valt gelukkig mee.
Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om gigantische ruimteveldslagen te houden, want dat zou het spel in "God" mode zeer amusant maken
* Of die speler al dan niet computergestuurd is weet ik ook niet. Ik hoop nog steeds op een multiplayer mode.
De speler die dan aangevallen is zal dan misschien een bericht te zien krijgen dat speler X hem aanvalt in een ander stelsel. Misschien leuk voor die speler om vervolgens in zijn stelsel hem ook aan te vallen...
Maar het is dus volgens mij niet zo real-time dat je samen met iemand een gevecht aan kan gaan. Wie speelt dan die ander.., de computer? Het blijft single player en je upload om deze zoveel tijd je eigen status naar de server (zoveel ik het dan begrepen heb)
ps: ik las nog iets te laat de kleine lettertjes onder je bericht
[ Voor 5% gewijzigd door Paniohitus op 07-03-2006 17:22 ]
BF1: Don-Panio
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Nice, erg interessant. De meeste dingen had ik intussen toch al gelezen op diverse websites, maar nu heb ik het tenminste een beetje in zijn verband gehoord. Erg leuk om te horen hoe het tot stand kwam.Arx schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:29:
Op http://www.gamingsteve.com/ staat nu ook de uncut version van het filmpje. Deze duurt 61 minuten.
Lees ik trouwens goed dat er op de GDC van dit jaar een nieuwe Spore-presentatie komt?
Wright zal ongetwijfeld wel weer een praatje klaar hebben, maar ik hoop dat hij ook meteen nog wat nieuwe beelden laat zien.Look for my full Spore coverage from this year's GDC from March 20-24, as well as tons of developer interviews and more game previews than I can possibly imagine. It's going to be crazy I tell ya!
[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 07-03-2006 21:25 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 01:31 ]
Ik kan geen posts editen in Spielerij en bovendien is dat niet zo netjes.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:30:
Zet dat dan gelijk nu maar in de startpost, want nu staat er eigenlijk niets in de startpost
Ziet er netjes uit NME. Over het op slot of niet daar kan ik natuurlijk niet over beslissen maar die SP ziet er natuurlijk veel beter uit en geeft al meer info imo.-NMe- schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 02:01:
[...]
Ik kan geen posts editen in Spielerij en bovendien is dat niet zo netjes.Dan liever dat dit topic op slot gaat en ik een nieuw topic open, dan kan ik de TS ook onderhouden.
Net die uncut nog een keer gekeken. Ik vind die extra humor die naar voren komt wel leuk. Jammer dat je de dingen die hij aan zijn linkerkant aanduid op een scherm of iets dergelijks niet ziet.
Na dus nog een keer goed te hebben opgelet zegt hij duidelijk dat het geen 'multiplayer' game is. Content kan wel vanaf andere spelers komen maar wordt verders door de speler beheert of de computer.
Ben wel benieuwd naar hoeveel verschillende content je dan naar binnen kan halen want anders zie ik toch niet echt nut in het beschikken over heel space
Straks besluit spore dat jou wereld zijn ecosysteem een vaag beest van een andere speler nodig heeft die je helemaal niet wilt. Maar misschien krijg je wel een keuze menu dat als spore vind dat je beesten van een bepaald type nodig hebt dat je kan kiezen.
[ Voor 15% gewijzigd door seamus21 op 08-03-2006 02:30 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Inderdaad, daar stoorde ik me ook wel aan, vooral omdat sommige dingen die hij zei voor mij als devver erg interessant zijn, en ik het idee heb de halve presentatie gemist te hebben omdat ik dat scherm niet zag.seamus21 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 02:27:
Net die uncut nog een keer gekeken. Ik vind die extra humor die naar voren komt wel leuk. Jammer dat je de dingen die hij aan zijn linkerkant aanduid op een scherm of iets dergelijks niet ziet.
Inderdaad, dat zei ie. Jammer, als het echt klopt, maar wie weet: in een jaar tijd kan er veel veranderen. Overigens is een spel als Red Alert 2 (ik noem maar wat ouds) natuurlijk ook geen multiplayer game, maar er zit wel een multiplayer modus in, dus ik heb nog steeds een klein beetje hoop.Na dus nog een keer goed te hebben opgelet zegt hij duidelijk dat het geen 'multiplayer' game is. Content kan wel vanaf andere spelers komen maar wordt verders door de speler beheert of de computer.
Als ik het goed begrijp kan het spel content van andere spelers downloaden naar een centrale server, en op andere locaties kan het spel dan die content weer ervanaf halen. Daarbij neem ik aan dat het spel keuzes kan maken tussen het compleet overnemen van een gehele wereld, of slechts enkele creatures, of misschien een combinatie van beiden.Ben wel benieuwd naar hoeveel verschillende content je dan naar binnen kan halen want anders zie ik toch niet echt nut in het beschikken over heel spaceHet zou wel vet cool zijn als je spore spel uiteindelijk bestaat met content van 100.000+ andere spelers
En ook wel leuk als je keuze hebt in welke content spore vind dat in jou systeem moet en niet.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat voor maf spul er op die planeten rond gaat lopen als het spel eenmaal een maandje uit is.
Ik denk dat je daar niet veel over te zeggen gaat hebben, en persoonlijk ben ik daar wel blij om. Als je kan kiezen welke beesten je "tegenstanders" zijn in die fase van het spel, dan heb je IMO net iets teveel controle.Straks besluit spore dat jou wereld zijn ecosysteem een vaag beest van een andere speler nodig heeft die je helemaal niet wilt. Maar misschien krijg je wel een keuze menu dat als spore vind dat je beesten van een bepaald type nodig hebt dat je kan kiezen.
[rml][ PC] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2[/rml]
[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 08-03-2006 14:07 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.