De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 5]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.937 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:43:
[...]

Gegevens mbt het verspreiden van unlockcode's etc zijn niet toegestaan binnen tweakers. Dus een link plaatsen is niet mogelijk. Het communiceren via email daarin tegen is wel toegestaan. Vandaar dat men het graag achter de schermen via de email regelt. Op deze manier is tweakers op geen enkele manier verantwoordelijk voor wat gebeurd.
graag zou ik wat meer info willen , mail me op lekkereloempia -apestaartje- yahoo.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zijn er meer mensen die "Phone Dashboard" gebruiken in combinatie met een T-Mobile abo? Ik heb het er nu op staan maar kan niet echt de ideale instellingen vinden. Ik wil dat alles bij mijn 200 minuten bundel gerekend wordt, maar als ik bijvoorbeeld in het weekend bel dan wordt dat niet meegerekend ofzo... :?
En bestaat er ook een programmatje wat bijhoud hoeveel SMSjes ik per maand verstuurd heb? Zodat ik een beetje binnen m'n bundel kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:52:
(...)
En bestaat er ook een programmatje wat bijhoud hoeveel SMSjes ik per maand verstuurd heb? Zodat ik een beetje binnen m'n bundel kan blijven.
Ja zo'n programma bestaat en heeft T-Mobile keurig voor je online gezet: Online belstatus bekijken bij T-Mobile

(deze link veroorzaakt wel een paar inlog-popups, je kan er ook handmatig heengaan via www.t-mobile.nl)

Wel ff een accountje aanmaken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:30:
[...]

Ja zo'n programma bestaat en heeft T-Mobile keurig voor je online gezet: Online belstatus bekijken bij T-Mobile

(deze link veroorzaakt wel een paar inlog-popups, je kan er ook handmatig heengaan via www.t-mobile.nl)

Wel ff een accountje aanmaken he?
Dus ik heb een GSM toestel met idioot veel mogelijkheden, maar om te kijken hoeveel SMS'jes ik verstuur moet ik op een website kijken die gegevens van een paar dagen geleden laat zien? Beetje krom denk je zelf ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 20:05

SaN

Ik ben nu bezig met die widcomm bluetooth drivers, maar ik zit nu weer met dezelfde problemen als eerst met de gewone microsoft drivers. Als ik die serial verbinding wil maken zegt hij dat hij hem op poort 11 maakt, alleen die kan ik niet selecteren in active sync. Hiervoor had ik die Toshiba stack, en dat werkte wel. Ik heb het geinstalleerd na een hard reset, dus er staan geen resten meer op van die toshiba stack. iemand een idee?

Edit: Ik heb het nu eindelijk voor elkaar. Voor iedereen die deze foutmelding krijgt... probeer even op je mda bij Settings/connections/connections/advanced allebei de settings op My work te zetten... Ik kwam toen verder. Alleen bleef hij daarna bij mij hangen op connecting. Toen kwan ik er chter dat ik toch een andere poort moest selecteren in AS op de desktop pc (die poort had ik al eerder geprobeerd). Heel raar, maar het werkt...

[ Voor 34% gewijzigd door SaN op 28-03-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:51:
[...]

Dus ik heb een GSM toestel met idioot veel mogelijkheden, maar om te kijken hoeveel SMS'jes ik verstuur moet ik op een website kijken die gegevens van een paar dagen geleden laat zien? Beetje krom denk je zelf ook niet?
waarschijnlijk is er ook wel software voor maar die ken ik niet. Voor mij is die site meer dan voldoende, bovendien let ik er toch niet op wat ik verbel/sms...

al gekeken op http://www.civict.nl/mda/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Beekforel schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:51:
[...]

Bij 'Messaging' kun je gewoon in je 'Sent Items' map kijken hoeveel SMSjes of MMSjes of Emailtjes je hebt verstuurd. Moet je natuurlijk wel 'Keep copy of sent mail in Sent Folder' aanvinken bij options, dan bewaart hij alle verzonden berichten in de 'Sent Items' map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:04:
Je kunt het toestel gewoon als ieder ander toestel aan je oor houden. Belt totaal niet vervelen en is goed te verstaan.
XKB schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:06:
Kan gewoon aan je oor, net als een normale gsm.
Geweldig!

Helaas net ontdekt dat de mda geen WLAN mogelijkheden heeft. Mijn abo duurt nog een paar maanden dus ik hoop dat er dan een opvolger voor dit apparaat of een ander goed alternatief is. Erg jammer want ik vind 'm erg mooi en hij is tenminste niet zo lomp als de gemiddelde pda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Heej,

Ik heb een aantal deeltjes terug wat gelezen over een mogelijke mda compact is wlan gaat ondersteunen. Heeft er iemand hier al iets meer over gehoord. Ik weet dat de mda3 dat wel heeft, maar graag wil ik de compact gewoon hebben aangezien, deze nog aan de kleine kant is.

Een kaartje insteken is natuurlijk ook een optie, maar dan steekt ie uit. Heeft iemand van jullie dat, en is dat hinderlijk?

Geo

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ik heb zon WLAN + SD kaart van SanDisk: helemaal niet ergerlijk. Zowiezo gebruik ik wlan alleen maar op plaatsen van waar ik weet dat er een netwerk hangt. De rest van de tijd heb ik het kaartje er gewoon niet inzitten.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:49:
[...]

[...]

Geweldig!

Helaas net ontdekt dat de mda geen WLAN mogelijkheden heeft. Mijn abo duurt nog een paar maanden dus ik hoop dat er dan een opvolger voor dit apparaat of een ander goed alternatief is. Erg jammer want ik vind 'm erg mooi en hij is tenminste niet zo lomp als de gemiddelde pda.
Er komt idd een nieuwe met wlan, de vraag is alleen wanneer

@lekkereloempia
Ik bedoelde niet dat ik de gegevens had hoor, alleen dat ik het ook wel wilde weten. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn muziek op mijn pc te streamen op mijn MDA
Ik gebruik GSPlayer ...
Hoe stel ik dat in .. iemand enig idee? :/

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:57
Energizer schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:21:
Heej,

Ik heb een aantal deeltjes terug wat gelezen over een mogelijke mda compact is wlan gaat ondersteunen. Heeft er iemand hier al iets meer over gehoord. Ik weet dat de mda3 dat wel heeft, maar graag wil ik de compact gewoon hebben aangezien, deze nog aan de kleine kant is.

Een kaartje insteken is natuurlijk ook een optie, maar dan steekt ie uit. Heeft iemand van jullie dat, en is dat hinderlijk?

Geo
Ik ken een jongen die een MDA3 heeft en zijn ingebouwde WiFi heeft een bereik van jawel, 3 meter! :{
Dus als je iets wil dan kan ik je zo'n los WiFi SD kaartje aanraden.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

FlowDesign schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:05:
[...]

Ik ken een jongen die een MDA3 heeft en zijn ingebouwde WiFi heeft een bereik van jawel, 3 meter! :{
Lijkt me niet helemaal ok, istie al trug gegaan met zn MDA3?

Zelfs bluetooth gaat verder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb nu active sync via bluetooth werkend met die widcomm drivers, en het werkt (nog) perfect. Ik had hiervoor de Toshiba stack, en daarmee kon ik heel gemakkelijk de gedeelde mappen op mijn pc verkennen ed. weet iemand hoe dat moet met de widcomm drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
hey!

ik wil ff gaan update naar de nieuwe rom versie, maar ik wil graag mn smsjes bewaren en weer terug zetten,, Welk progje kan ik het best gebruike? of welke files moet ik overzetten??

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

0xrubennft schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:46:
hey!

ik wil ff gaan update naar de nieuwe rom versie, maar ik wil graag mn smsjes bewaren en weer terug zetten,, Welk progje kan ik het best gebruike? of welke files moet ik overzetten??

Iemand raad?
Sprite Backup kan dat, het is alleen geen freeware. ik heb nog niks gelezen over andere oplossingen.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Tnx! heb alles gebackupt, k ga morgen ff rom-update doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:41:
[...]

Er komt idd een nieuwe met wlan, de vraag is alleen wanneer

@lekkereloempia
Ik bedoelde niet dat ik de gegevens had hoor, alleen dat ik het ook wel wilde weten. :)
die nieuwe MDA IV (klik) waar we het steeds over hebben met WLAN is vééééél te groot, te vergelijken met een gewone PDA, dat vindt ik geen echte opvolger van de MDA Compact! en waar heb ik in godesnaam dat volledige toetsenbord voor nodig???

Vooralsnog kijk ik uit naar de samsung i750 (klik)
klik hier, daar had ik al beschreven wat de voor en nadelen zijn...

offtopic:
*
nogmaals:
Zelfde specificaties als de MDA-Compact, PLUS:
- EDGE !!! (Type UMTS)
- 2MB Camera (Hopelijk beter als deze)
- Wifi/WLAN !!!
- 9 cijferig toetsenbord uitschuifbaar
- Hopelijk betere BT Stack (aan samsung wel toe te vertrouwen)
- 128 MB intern
- hij is nóg ietsje kleiner dan de MDA, maar het scherm is evengroot
- stereo speakers
- mp3 als ringtone (standaard)
- EMS (what the hell is EMS iemand?)

en hij zier er nog goed uit ook...

Cons:
- Géén SD kaart maar een (kleinere) TransFlash kaart, dus die kan ik niet blijven gebruiken

Thomas

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
FlowDesign schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:05:
[...]

Dit is een bekend probleem en hier is ook een patch voor. Staat in deze review van de Qtek 9090 (=MDA3) http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3652
(of hier als je de review niet wilt lezen http://www.pocketpc-club....42524&highlight=wifi+qtek ;))

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:41:
die nieuwe MDA IV (klik) waar we het steeds over hebben met WLAN is vééééél te groot, te vergelijken met een gewone PDA, dat vindt ik geen echte opvolger van de MDA Compact! en waar heb ik in godesnaam dat volledige toetsenbord voor nodig???
Nee, er komt een ge-update HTC Magician/MDA Compact. De MDA IV is inderdaad een heel ander toestel, maar daar wordt niet over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:12:
[...]

Nee, er komt een ge-update HTC Magician/MDA Compact. De MDA IV is inderdaad een heel ander toestel, maar daar wordt niet over gesproken.
Dat is alleen nog maar een gerucht, voor zover ik weet, kan nog wel even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Is het mogelijk om door een registeredit te zorgen dat programma's echt afgesloten worden bij het afsluiten. Dit zonder software te installeren zoals pocketplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ruben121689 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:04:
Is het mogelijk om door een registeredit te zorgen dat programma's echt afgesloten worden bij het afsluiten. Dit zonder software te installeren zoals pocketplus?
Je kan ook via start->settings->system->memory->running programs je programma's afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52
Shockers schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:08:
Me geheugen kaart is gewoon helemaal gewist, 2x dat dit gebeurd :(

Iemand idee hoe dit komt :?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Kaartlezer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Ik heb eindelijk eens dat SMS probleem in de startpost gezet. Dat werd eens tijd, maar goed, je kan hem vinden onder Tips :)

Ik heb ook gelijk de IRC channel veranderd. #Qtek is niet meer van mij omdat ik een tijd geen beschikking tot IRC had... Het is nu #pocketmobile die ook gebruikt wordt voor Nickx/blogbuster en mijn site: http://www.pocketmobile.nl (under construction)!

Ik zal nog verder zoeken of er nog meer dingen vermeld moeten worden. Als een vraag vaak terug komt post het antwoord dan even opnieuw en zet er bijv "Moet dit niet in de startpost, Eggy?" onder. Zo kan ik het makkelijk terug vinden door op mijn naam te zoeken.

Voor de mensen die vroegen of de startpost niet vaker geupdate moest/kon worden... Ik heb het erg druk gehad en had ook niet meer zin na het afkrijgen van deel 2. Vergeet niet dat ik daar al vrij veel tijd in gestopt heb en dit topic ook niet continue heb kunnen volgen. Mijn e-mail adres staat nog altijd in de starpost dus als je wilt dat ik iets toevoeg kan je altijd vragen of ik iets wil toevoegen.... (ook mogelijk door mijn naam te posten zodat ik daarop kan zoeken :p)

Een tutorial voor het verwijderen van de T-Mobile zooi zal ik zo ook nog wel ff plaatsen....

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Als ik op je huisje klik krijg ik
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/hd1757/domains/pocketmobile.nl/public_html/forum/index.php:10) in /usr/home/hd1757/domains/pocketmobile.nl/public_html/forum/index.php on line 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Mex schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:21:
[...]

Je kan ook via start->settings->system->memory->running programs je programma's afsluiten.
Daar was ik ook achter :) maar ik vind het onhandig omdat steeds te moeten doen. En vooral als mijn vriendin even met mijn qtek wil spelen dan laat ze alle programma's openstaan. |:( Dus ik dacht dat er wellicht door een registersleutel aan te passen alle programma's ook echt afgesloten zouden worden bij het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Mex schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:36:
[...]

Als ik op je huisje klik krijg ik

[...]
Fixed, stond de url naar het oude test forum nog.

Maar goed, blogbuster kwam eerst dus met het idee om een dedicated HTC Magician forum te starten maar jij (Mex) kwam iets daarna toevallig met hetzelfde en idee en hebt deze iets eerder gereleased dan wij. Vandaar mijn idee om in plaats van een dedicated forum een GSM forum te starten met ook een ruime focus op smartphones. De lay-out moet echter nog wel gecustomized worden en de forums staan niet echt op de juiste volgorde maar op alfabetische volgorde.

Hij is nu in ieder geval al openbaar voor de massa :P

http://www.pocketmobile.nl dus gewoon als je te lui bent om op m'n huisje te klikken.

Edit:

Tips & Tutorials is inmiddels geupdate met dingen die ik er sowieso al een tijdje in wilde zetten, verdere requests kan je dus mailen of posten met een vermelding van mijn nickname zodat ik er niet overheen kijk!

[ Voor 13% gewijzigd door Eggy op 29-03-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:33:
"Moet dit niet in de startpost, Eggy?"
Misschien interessant om ook de tutorial te plaatsen hoe je je rom moet updaten, en tevens om een actuele rom update weer te geven in de startpost. Dat voorkomt veel vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een manier om mn gesprekstimers te resetten ( iedere 25e van de maand bijvoorbeeld) maar tot nu toe heb ik deze nog niet gevonden. Ik ben zelf wat aan het snuffelen geweest en ik ben op deze registersleutel gekomen hklm\software\microsoft\shell\cumulativecalltimers. Wie o wie heeft er verstand van het modificeren van registersleutels want ik weet het ook niet meer 8)7

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:40:
[...]

Misschien interessant om ook de tutorial te plaatsen hoe je je rom moet updaten, en tevens om een actuele rom update weer te geven in de startpost. Dat voorkomt veel vragen.....
Consider it done, ik heb de tutorial van justifire geplaatst (onder Tutorials :P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:40:
Hebben jullie dat ook dat wanneer je jouw contactlijst (dus alle adresssen en telefoonnummers) met Outlook Express 2002 sync, dat hij op de MDA Compact de telefoonnummers met een spatie in het telefoonnummer zet. Hierdoor krijg je als je een sms ontvangt, niet de naam van de contactpersoon te zien, maar alleen het telnr.
Dit heb ik ook, ben er dit weekend achter gekomen. Vind het vrij irritant maar kan er geen oplossing voor verzinnen, ben door alle instellingen van Outlook geweest maar kan niks vinden... Ik heb alle nummers met +31 in m'n Outlook staan (vraag me niet waarom :P). Hoe hebben jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Beekforel schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:20:
[...]

Dit heb ik ook, ben er dit weekend achter gekomen. Vind het vrij irritant maar kan er geen oplossing voor verzinnen, ben door alle instellingen van Outlook geweest maar kan niks vinden... Ik heb alle nummers met +31 in m'n Outlook staan (vraag me niet waarom :P). Hoe hebben jullie dit?
Heb je de regional settings op 'Dutch (Netherlands)' staan? Op je MDA dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Mex op 29-03-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Laatst online: 22-08 16:19
Als ik TS opstart en connect doet ie het.(bluetooth)

Ik heb XP prof.

Ik moet dan inloggen met user namen en paswoord

Tot hier lukt het

Maar dan verbreekt de PC de verbinding met me MDA??

Dat gebeurt volgens mij omdat ie me even afmeld op me PC en dan bluetooth reset.

Moet ik iets aan of uit zetten??

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mex schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:27:
[...]

Heb je de regional settings op 'Dutch (Netherlands)' staan? Op je MDA dus..
Ja en onder de opties in m'n contact list heb ik aangegeven dat de area code 31 is en dat ik in Nederland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Trouwens wel iets leuks gevonden,

ALs je imate kapot gaat moet je hem zelf opsturen naar waar je hem vandaag gehaald hebt, stel dat als je dat niet weet dan moet je hem naar dubai sturen.

JE qtek daar in tegen heeft gewoon 2 jaar pick-up and return garantie. is in mijn ogen toch wat vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

whocarez schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:13:
Trouwens wel iets leuks gevonden,

ALs je imate kapot gaat moet je hem zelf opsturen naar waar je hem vandaag gehaald hebt, stel dat als je dat niet weet dan moet je hem naar dubai sturen.
Degene waar jij hem vandaan haalt moet hem ook naar dubai sturen, al dat niet met tussenkomst van de groothandel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:16
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:52:
[...]

snel unlocken is WEL mogelijk
maar mag het hier zkr niet zeggen
als je goed zoekt in mobile forums dan zul je het vinden :)
Zou u zo vriendelijk willen zijn deze naar mij te mailen? mijn adres staat in mijn profiel Alvasat bedankt

Modbreak:de policy is niet voor niets: geen unlockinfo op het forum. Dan dus ook niet erom vragen, zelfs vragen om te mailen!!

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 29-03-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de contacts (alleen de nummers i.c.m. naam bijv.) vanuit de MDA op je simkaart te zetten? andersom is blijkbaar wel mogelijk (en er kunnen 150 nummers op m'n simkaart worden opgeslagen) iemand die weet hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Ik probeer op mijn mda compact Orange World werkend te krijgen.
Uit de eerdere topics heb ik alle informatie gehaald en Internet Access van Orange draait als een zonnetje net als KPN Internet Everywhere.

Maar nu wil ik graag Orange World gebruiken.
Ik heb alle instellingen ingevoerd en er komt een gprs verbinding tot stand.
Als ik dan via Internet Explorer ga naar een pagina laat hij de pagina niet zien, maar moet ik de pagina downloaden. Het werkt dus half...

Ik heb het idee dat het aan de proxy ligt icm Internet Explorer.
Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de pagina's gewoon te zien krijg in plaats van dat ik ze moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
HTC Magician BUGS

1) telefoon neemt niet automagisch op, bij gebruik van Bluetooth headset

2) telefoon geeft geen naam weer in oor bij nummerherkenning, bij gebruik van Bluetooth headset

3) beller kan jou niet meer horen na gesprek van > 8 minuten, bij gebruik van Bluetooth headset
(twee keer op talk knopje drukken (na de 8 minuten) lost dit op)

Moeten deze Bugs (en anderen) niet in de startpost, Eggy?
Radio version 1.00.10
Protocol version 1337.36
ExtROM version 1.01.124 WWE

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:27:
Ik probeer op mijn mda compact Orange World werkend te krijgen.
Het is allemaal vrij simpel. En het is binnen 1 minuut in te stellen.
De truuk zit hem in het instellen van de proxy.

Connections -> manage existing connections
General -> Name for these settings: Orange World
Modem -> New.. / Edit..
Settings -> Enter a name for the Connection: Orange wap -> Next
Select a modem: Cellualar line(gprs) -> Next
Acces point name: wap ->Next
Username: 0628 000 000 (zonder spaties)
Password: PASSWORD -> Finish

Proxy Settings -> [x] this Network connects to the internet
[x] This network uses a proxy server to connect to the Internet
Proxy server: 10.250.255.188
Advanced->
Http: 10.250.255.188 port 5080
Wap: 10.250.255.188 port 5080
SecureWap: 10.250.255.188 port 5080
Socks: 10.250.255.188 port 5080
Type: 4

Die poorten kunnen ook anders ingesteld worden. Zo kan Wap ook functioneren op poort 9201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Speedster schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:02:
HTC Magician BUGS

2) telefoon geeft geen naam weer in oor bij nummerherkenning, bij gebruik van Bluetooth headset

3) beller kan jou niet meer horen na gesprek van > 8 minuten, bij gebruik van Bluetooth headset

Radio version 1.00.10
Protocol version 1337.36
Zal ff kijken voor deel 6, een bugtrack sectie ofzo is wel mogelijk. Zou zo nu niet weten waar ik hem zou moeten plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En pics erbij van de accesoires ;) stuk per stuk en indeed bugs and fixes would be great

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:43:
[...]

Het is allemaal vrij simpel. En het is binnen 1 minuut in te stellen.
De truuk zit hem in het instellen van de proxy.

...
Ik had dezelfde instellingen al.
Het probleem zit hem dan ook niet in het verbinden maar in het weergeven van de pagina's.

Als ik bijvoorbeeld ga naar wap.tweakers.net dan moet ik de index downloaden.
Hij wilt hem dus niet weergeven.

Pagina's via wsp:// gaan wel goed.
Het lijkt net of Internet Explorer op de PPC port 5080 niet echt leuk vind.

Ik zal morgen is een andere browser zoals ezWap proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:29:
[...]
Ik had dezelfde instellingen al.

Als ik bijvoorbeeld ga naar wap.tweakers.net dan moet ik de index downloaden.

Pagina's via wsp:// gaan wel goed.
Het lijkt net of Internet Explorer op de PPC port 5080 niet echt leuk vind.
Als ik bij de proxy instelingen bij WAP, de proxy instel als 10.250.255.188 poort 9201, dan kan ik ook wap pagina's bekijken, alleen als ik wsp:// voor mijn adres zet.

Standaard zal pocktet ie alles proberen te downloaden via http (dus als je wap.tweakers.net intikt, dan zal dat gaan via http://wap.tweakers.net). Behalve als je wsp:// voor het adres zet. Dan verwacht pocket ie, een wap-pagina.

Wat ook gratis is, is(onder APN wap) is het bekijken van http://pda.tweakers.net en alle andere http pagina's die zonder cookies werken en kleiner zijn dan 1 mb.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 09:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31
Voor degenen die zoeken naar een progje om je belminuten en SMS gebruik bij te houden: zoek op XDA Dev of www.civict.nl/mda ff naar DkToday. Dit is een Today plugin die je belminuten en smsjes telt en per een door jou gekozen dag van de maand de teller weer op 0 zet. Je moet wel SMS delivery notification instellen want die berichtjes gebruikt het progje om je sms te tellen, rechtstreeks kan nl niet. Gelukkig is sms delivery notification gratis. Je kunt dit permanent aanzetten (in pl v per sms steeds opnieuw, zoals standaard moet) door het register aan te passen of dorucenka.cab te installeren, is ook in de beide threads op die fora beschreven. Progje is freeware, dus lekker gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Magician BUGS

Radio version 1.00.10
Protocol version 1337.36
Ik had het al eens eerder gelezen dat van punt drie, maar is dat niet op te lossen met zo'n update?
Lijkt me toch redelijk irritant dat als je in de auto zit te bellen dat je alsnog om de 8 minuten moet opletten dat je weer op het talk knopje drukt.

btw ik heb nog geen MDA, maar moet binnenkort mijn abo verlengen en dan neem ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

koksie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:54:
Voor degenen die zoeken naar een progje om je belminuten en SMS gebruik bij te houden: zoek op XDA Dev of www.civict.nl/mda ff naar DkToday. Dit is een Today plugin die je belminuten en smsjes telt en per een door jou gekozen dag van de maand de teller weer op 0 zet. Je moet wel SMS delivery notification instellen want die berichtjes gebruikt het progje om je sms te tellen, rechtstreeks kan nl niet. Gelukkig is sms delivery notification gratis. Je kunt dit permanent aanzetten (in pl v per sms steeds opnieuw, zoals standaard moet) door het register aan te passen of dorucenka.cab te installeren, is ook in de beide threads op die fora beschreven. Progje is freeware, dus lekker gratis.
http://www.civict.nl/mda/index.php?topic=123.0

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Magician BUGS

Wow, dus er zijn meer mensen met deze problemen! Met name #3 is zooo irritant!
Soms werkt het trouwens wel langer dan 8 minuten, misschien als je tussentijds het volume eens aanpast ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Helaas telt die versie van DKToday geen smsjes... Dan moet je versie 1.7 hebben maar die krijg ik niet geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:17:
[...]

Wow, dus er zijn meer mensen met deze problemen! Met name #3 is zooo irritant!
Soms werkt het trouwens wel langer dan 8 minuten, misschien als je tussentijds het volume eens aanpast ofzo?
Heb gisteren meer dan een half uur gebeld in de auto, nergens last van. Heb een Abe BT20S headset hier gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Beekforel schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:21:
Helaas telt die versie van DKToday geen smsjes... Dan moet je versie 1.7 hebben maar die krijg ik niet geinstalleerd...
Wat is het probleem dan, met 1.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mex schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:57:
[...]

Wat is het probleem dan, met 1.7?
Ik had die gevonden ergens in een forum (ben het nu even kwijt), maar als ik die installeerde kreeg ik weer versie 1.5 erop. Denk dat ik even moet gaan browsen om alle bestanden te verwijderen, ipv alleen bij add/remove.

Het is al gelukt, ik heb DKToday.dll verwijderd uit de Windows directory en toen 1.7 geinstalleerd. Nu tel t ie ook smsjes hoop ik. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Beekforel op 30-03-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
sander-sp schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:16:
Ik ben nu bezig met die widcomm bluetooth drivers, maar ik zit nu weer met dezelfde problemen als eerst met de gewone microsoft drivers. Als ik die serial verbinding wil maken zegt hij dat hij hem op poort 11 maakt, alleen die kan ik niet selecteren in active sync. Hiervoor had ik die Toshiba stack, en dat werkte wel. Ik heb het geinstalleerd na een hard reset, dus er staan geen resten meer op van die toshiba stack. iemand een idee?

Edit: Ik heb het nu eindelijk voor elkaar. Voor iedereen die deze foutmelding krijgt... probeer even op je mda bij Settings/connections/connections/advanced allebei de settings op My work te zetten... Ik kwam toen verder. Alleen bleef hij daarna bij mij hangen op connecting. Toen kwan ik er chter dat ik toch een andere poort moest selecteren in AS op de desktop pc (die poort had ik al eerder geprobeerd). Heel raar, maar het werkt...
Ik heb nu ook eindelijk voor elkaar om via bluetooth verbinding te maken dankzij de Widcomm bluetooth drivers. Verder kan ik alleen vrij weinig.. active sync connect namelijk niet. Ik heb het andersom als jou. Als ik advanced connection settings op My Work zet.. dan wil ik verbinden (op de pda-activesync-verbinden via bt) en krijg ik al meteen de melding dat de instellingen van My work niet goed zijn. Dan moet ik een verbinding aanmaken, vpn ofzo! lijkt me niet de bedoeling. Dus ik laat 'm op My isp staan.. dan gaat het goed hij verbind met bluetooth. Maar blijft ook hangen op connecting met ac. Heb alle mogelijke poorten geprobeert op Active sync op de desktop pc. kan alleen poort 1 of 3 selecteren. En niet 11, de poort die Widcomm aangeeft gebruikt dient te worden. Ben radeloos?? iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Magician BUGS

je weet zeker dat dit geen bug is in de headset?
heb je het ook met een ander toestel geprobeert?
welk merk headset gebruik je?

ik wil het namelijk weten, want ik ben van plan om een headset aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:00
MadRettoR schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:26:
[...]
Ik heb nu ook eindelijk voor elkaar om via bluetooth verbinding te maken dankzij de Widcomm bluetooth drivers. Verder kan ik alleen vrij weinig.. active sync connect namelijk niet. Ik heb het andersom als jou. Als ik advanced connection settings op My Work zet.. dan wil ik verbinden (op de pda-activesync-verbinden via bt) en krijg ik al meteen de melding dat de instellingen van My work niet goed zijn. Dan moet ik een verbinding aanmaken, vpn ofzo! lijkt me niet de bedoeling. Dus ik laat 'm op My isp staan.. dan gaat het goed hij verbind met bluetooth. Maar blijft ook hangen op connecting met ac. Heb alle mogelijke poorten geprobeert op Active sync op de desktop pc. kan alleen poort 1 of 3 selecteren. En niet 11, de poort die Widcomm aangeeft gebruikt dient te worden. Ben radeloos?? iemand een idee?
Het heeft waarschijnlijk te maken met het aantal virtuele com-poorten op je desktop. Volgens Widcomm is de eerste vrije pas 11 (of hoger) terwijl active-sync een lage poort wil gebruiken. Wat ik heb gedaan is een aantal virtuele com-poorten verwijderd totdat widcomm aangaf dat ik een nieuwe seriele verbinding kon maken op een van deze lage com-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik kom er net achter dat er speling zit tussen de telefoon en het bovenste covertje, dit veroorzaakt de resonantie waar ik het eerder over had. Nu moet ik hem dus gaan laten repareren, heeft iemand hier al ervaring met de tijd die dat in beslag neemt? Ze zeggen dat dit ongeveer 10 dagen duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Henkes schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:42:
[...]

Het heeft waarschijnlijk te maken met het aantal virtuele com-poorten op je desktop. Volgens Widcomm is de eerste vrije pas 11 (of hoger) terwijl active-sync een lage poort wil gebruiken. Wat ik heb gedaan is een aantal virtuele com-poorten verwijderd totdat widcomm aangaf dat ik een nieuwe seriele verbinding kon maken op een van deze lage com-poorten.
Klopt helemaal, ik had dit probleem ook. Je moet naar Systeem/Hardware/apparaatbeheer/Compoorten, dan selecteer je compoort 1 of 2 (dat zijn waarschijnlijk de enige die jij ziet staan, rechterklik op 1 van de compoorten, dan Eigenschappen/Poortinstellingen/Geavanceerd daar kan je poorten selecteren. Je zal dan zien dat de poorten 1 t/m 11 allemaal bezet zijn. Je moet dan één voor één steeds die poorten selecteren (begin bij 3) je krijgt dan een waarschuwing, daar moet je verder niet op letten. dit zorgt er voor dat de poorten weer vrij komen. (Zo niet moet je ook nog als je het poortnummer veranderd hebt kiezen voor "installatie ongedaan maken" maar volgens mij is dit niet nodig) Dan moet je alles resetten, daarmee bedoel ik je Widcomm software weer deïnstalleren en je pc opnieuw je bluetooth dongle laten herkennen. Als windows de software weer heeft geinstalleerd, installeer je je Widcomm software weer, en doe je wat je hiervoor ook deed. Waarschijnlijk pakt Widcomm dan automatisch poort 3, zorg dat je die poort dan ook selecteerd in Active Sync.

Als het je daarna nog steeds niet lukt doe je het opnieuw, maar verwijder je na dat windows de bluetoothsoftware heeft geinstalleerd deze key in je register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974}
Daarna installeer je dan weer gewoon je Widcomm software. Ik voeg dit toe omdat ik niet meer weet of ik dit met de Widcomm software ook moest doen, met de gewone windows drivers werkte dit in ieder geval wel.

Veel succes!

edit: Beetje snel gelezen, als Widcomm zelf al aangeeft dat hij een nieuwe verbinding kan maken op lagere poorten is dat natuurlijk helemaal mooi, en hoef je al die stappen niet te doorlopen. Ook wel logisch misschien. Als Widcomm het niet zelf aangeeft kan je de poort ook handmatig proberen te verwijderen en weer aan te maken bij Geavanceerde opties en dan Lokale services. Bij mij lukte dit alleen niet, en pakte hij automatisch weer poort 11.

[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 30-03-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:28:
[...]

je weet zeker dat dit geen bug is in de headset?
heb je het ook met een ander toestel geprobeert?
welk merk headset gebruik je?

ik wil het namelijk weten, want ik ben van plan om een headset aan te schaffen.
Misschien wel. Speedster heeft ook een Jabra bt200, net als ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik heb geen ontvangst met TomTom 3. Ik heb mijn bluetooth Gps een hele tijd niet gebruikt. Gisteren heb ik de GPS met mijn MDA gepaired. Nu lukt alles en herkent de mda de GPS. Ik zie onder GPS bij Status alleen het kleine satelietje rechts knipperen richting het pda-tje. Maar geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
0Burner0 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:47:
Als ik TS opstart en connect doet ie het.(bluetooth)

Ik heb XP prof.

Ik moet dan inloggen met user namen en paswoord

Tot hier lukt het

Maar dan verbreekt de PC de verbinding met me MDA??

Dat gebeurt volgens mij omdat ie me even afmeld op me PC en dan bluetooth reset.

Moet ik iets aan of uit zetten??

THNX
Niemand???? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
sorry dubbele post hij gaf een error :(

[ Voor 94% gewijzigd door 0Burner0 op 30-03-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Okee deze is leuk: (of niet eigenlijk)

Ik werk met een (ck-150, naamloze) BT carkit. In het begin was het simpel. Auto in, telefoon aan (anders pakt de carkit hem niet) en starten - de apparaten maken zelf contact.

Maar nu heb ik al een tijdje problemen met de mda's BT.

- de carkit verbindt niet meer zelf met de MDA, ik moet een knop op de carkit drukken (om het laatstgekozen nummer te draaien) en dan meteen ophangen, dan pas zijn ze verbonden.

- carkit geeft soms gescrambled geluid, lijkt wel heel veel soort digitale storing. Als ik mn BT headsetje aansluit doettie hetzelfde en de carkit werkt wel prima met andere telefoons - het ligt dus kennelijk aan de mda. Een soft reset lost het vaak op maar dan moet ik de hele carkit weer opnieuw laten pairen - anders vinden ze elkaar niet.

- laatst na een soft-reset zei de MDA zelfs dat er geen BT hardware aanwezig was in de telefoon !

Hebben meer mensen last van deze onstabiliteit ? Ik zoek ook vooral een oplossing voor het carkitprobleem - hoe laat ik ze automatisch weer connecten ?

Vreemde is dat mijn GPS muis, ook bluetooth, rond die tijd ook begon uit te vallen, maar deze paired ook niet meer met mn pc en andere telefoons. Toch vraag ik me af of e.e.a niet met elkaar te maken heeft ?

Ik ben bijna zover dat ik over wil op een hard-wired carkit... maar zijn die er wel voor de mda ? Ik kan ze in ieder geval niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn same here

na een soft reset: "There is no Bluetooth hardware installed on this device"
Lijkt me toch apart, voor de Reset werkte het namelijk nog feilloos...

iemand een goed idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Voor bluetooth verbinding:
Verwijder bij active-sync alle apparaten uit de lijst.
Connect je MDA via USB aan je pc en laat je pc de mda herkennen.
Sync met active sync.
Koppel de mda los.
Klik op BT-icon en gan naar mijn bluetooth locaties.
Maak een seriele port verbinding.
Vink alle hokjes aan bij functies van het apparaat.
Connect met bluetooth vanaf je MDA en stel op pc en mda hetzelfde wachtwoord in.
Beam een file om er zeker van te zijn dat je verbinding hebt.
Kijk onder apparaten in bluetooth omgeving welke poort toegekend is aan je MDA, dit is meestal poort 4 of 5.
Stel die poort in bij active -sync
Connect nu met je mda en dan zou alles moeten werken.

Voor TomTom 3
Staat de GPS aan?
Loop eens naar buiten, leg hem eens buiten neer en wacht 5 minuten.
Binnen zijn vinden ze niet zo lekker.
En in auto's zit vaak warmtewerend glas en daaronder werken ze ook slecht (probeer het bij de achterruit)
Misschien is je GPS wel kapot of leeg?

Voor There is no Bluetooth hardware installed on this device,
Hard reset.
Connect via USB kabel, sync, soft reset mda+ reset pc en dan zou het over moeten zijn

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn BT icoontje. Ik heb geen nieuwe stack oid geinstalleerd. Ik ben gewoon het BT icoontje rechtsonderin kwijt. Iemand tips om dit weer terug te krijgen? Voorheen wou een soft reset nog wel eens wonderen verrichten maar ook dat helpt niet meer. En een hard reset vind ik nou ook weer te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

justifire schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:37:
Sync met active sync.
Koppel de mda los.
Connect met bluetooth vanaf je MDA en stel op pc en mda hetzelfde wachtwoord in.
Kijk onder apparaten in bluetooth omgeving welke poort toegekend is aan je MDA, dit is meestal poort 4 of 5.
Met alle respect Justifire (je hebt mij ook al vaak onbewust geholpen :)). maar als alle poorten al bezet zijn als je dit doet (ik bedoel dus de poorten 1 t/m 10) dan zal hij toch automatisch poort 11 nemen ipv 4 of 5.
Voor There is no Bluetooth hardware installed on this device,
Hard reset.
Connect via USB kabel, sync, soft reset mda+ reset pc en dan zou het over moeten zijn
Er wordt gezegd dat een bepaald progje op je today scherm het ook kan veroorzaken, en ook dat een softreset ZONDER je SD-kaartje helpt... Dus misschien een softreset na koppelen aan activesync (met kabel) en zonder sd-kaartje ;) voor meer info moet je maar even op xda developers kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh ik word gek van deze telefoon!

Vandaag ging me wekker niet af, maar 1 uur later. Terwijl zomertijd zaterdag al automatisch was ingesteld, gister deed 'ie het wel gewoon. En nu kom ik ook nog steeds niet van het probleem af dat de sms'jes spontaan opnieuw worden verstuurd. Heb al contact gehad met klantenservice T-mobile, en die gaven inderdaad de schuld aan het programma wat ook hier op Tweakers staat beschreven.. probleem in mijn geval alleen is, dat ik heel dat programma niet erop heb zitten. Heb al een hard-reset gedaan, helpt ook niet. Zal een leuke sms-rekening worden deze maand!

Vreemde is wel, dat het probleem van de dubbele sms'jes, meestal is als ik een sms lees die ik binnenkrijg. Dus ik ga naar messaging en vaak verstuurd hij de laatste sms die ik verstuurd had, nogmaals.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
justifire schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:37:

Voor TomTom 3
Staat de GPS aan?
Loop eens naar buiten, leg hem eens buiten neer en wacht 5 minuten.
Binnen zijn vinden ze niet zo lekker.
En in auto's zit vaak warmtewerend glas en daaronder werken ze ook slecht (probeer het bij de achterruit)
Misschien is je GPS wel kapot of leeg?
Ik vermoed het laatste aangezien hij het eerst deed - en in de auto er opeens mee ophield (hij blijft nu maar te proberen te pairen, alleen vindt geen enkel apparaat hem, ook de pc niet. Hij is dus nu retour fabriek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
sander-sp schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:13:
[...]
Klopt helemaal, ik had dit probleem ook. Je moet naar Systeem/Hardware/apparaatbeheer/Compoorten, dan selecteer je compoort 1 of 2 (dat zijn waarschijnlijk de enige die jij ziet staan, rechterklik op 1 van de compoorten, dan Eigenschappen/Poortinstellingen/Geavanceerd daar kan je poorten selecteren. Je zal dan zien dat de poorten 1 t/m 11 allemaal bezet zijn. Je moet dan één voor één steeds die poorten selecteren (begin bij 3) je krijgt dan een waarschuwing, daar moet je verder niet op letten. dit zorgt er voor dat de poorten weer vrij komen. (Zo niet moet je ook nog als je het poortnummer veranderd hebt kiezen voor "installatie ongedaan maken" maar volgens mij is dit niet nodig) Dan moet je alles resetten, daarmee bedoel ik je Widcomm software weer deïnstalleren en je pc opnieuw je bluetooth dongle laten herkennen. Als windows de software weer heeft geinstalleerd, installeer je je Widcomm software weer, en doe je wat je hiervoor ook deed. Waarschijnlijk pakt Widcomm dan automatisch poort 3, zorg dat je die poort dan ook selecteerd in Active Sync.

Als het je daarna nog steeds niet lukt doe je het opnieuw, maar verwijder je na dat windows de bluetoothsoftware heeft geinstalleerd deze key in je register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974}
Daarna installeer je dan weer gewoon je Widcomm software. Ik voeg dit toe omdat ik niet meer weet of ik dit met de Widcomm software ook moest doen, met de gewone windows drivers werkte dit in ieder geval wel.

Veel succes!

edit: Beetje snel gelezen, als Widcomm zelf al aangeeft dat hij een nieuwe verbinding kan maken op lagere poorten is dat natuurlijk helemaal mooi, en hoef je al die stappen niet te doorlopen. Ook wel logisch misschien. Als Widcomm het niet zelf aangeeft kan je de poort ook handmatig proberen te verwijderen en weer aan te maken bij Geavanceerde opties en dan Lokale services. Bij mij lukte dit alleen niet, en pakte hij automatisch weer poort 11.
Kijk hier hebben we wat aan _/-\o_
Ik had gisteravond maar heel even de tijd, maar het klopt exact wat je zegt. Poort 1 t/m 10 waren bezet. Heb alle poorten vrijgemaakt en alles gereset (opnieuw geinstalleerd). En het lijkt nu te gaan werken. Compoort 4 is nu aangewzen voor de bluetooth connectie. Moest weer weg dus kon het nog niet testen. Dat ga ik vanavond doen.. iig thnx voor de uitgebreide uitleg :*)
Justifire
Sync met active sync.
Koppel de mda los.
Precies en het dat was dus het probleem. Poort11 werd toegekend, en die is niet in te stellen bij active-sync.

[ Voor 16% gewijzigd door MadRettoR op 31-03-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik heb een vraagje over de groene knop ("bellen"). Ik heb nu PhonePlus geinstalleerd maar die is verlopen. Was namelijk een trial. Nu wil ik het deinstalleren, maar dat kan niet omdat ie een link met de groene knop heeft aangemaakt. PhonePlus wordt gestart als je op de groene knop klikt.
Ik kom dus ook niet meer bij de optie waarbij je die link kunt uitzetten (Map HW Key of iets dergelijks).

Nu wil ik graag een andere applicatie, of nog beter, het originele belprogramma aan de groene knop koppelen. Weet iemand hoe dat moet?

[ Voor 13% gewijzigd door pvtonger op 31-03-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Ik heb zojuist een hard reset gedaan, alles prima, t-mobile shit er gegooid en werkt prima. Alleen nu wil ik op mn Apacer 1gb kaartje software instaleren alleen krijg ik hier geen data op geinstaleerd. Wanneer ik in de setup van een progje zit dan kan ik hem wel in main memory instaleren, maar zodra ik aangeef hem op de storage kaart kwijt te willen zeg ie dat deze niet aanwezig is. Echter is het wel gewoon mogelijk om bestanden te kopieren en plakken op mn kaart en mp3tjes erop zetten etc. Ik heb al een format gedaan en doet t nog steeds niet. Best wel irritant want om TomTom nou in je main memory te zetten.....

Weet iemand hoe je dit op kan lossen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 01:41:
En nu kom ik ook nog steeds niet van het probleem af dat de sms'jes spontaan opnieuw worden verstuurd.

Vreemde is wel, dat het probleem van de dubbele sms'jes, meestal is als ik een sms lees die ik binnenkrijg. Dus ik ga naar messaging en vaak verstuurd hij de laatste sms die ik verstuurd had, nogmaals.
Welke programma's heb je dan wel allemaal geinstalleerd staan, misschien dat het iets met een ander programma te maken heeft?
pvtonger schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:36:
Ik heb een vraagje over de groene knop ("bellen").

Nu wil ik graag een andere applicatie, of nog beter, het originele belprogramma aan de groene knop koppelen. Weet iemand hoe dat moet?
Dit heb ik ook al eens in een vorig deel van dit topic gepost, je kunt dit handmatig veranderen in het register, namelijk bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\Keys

Dit gaat bijvoorbeeld makkelijk met 'My Registry' in Resco Explorer.
Misschien is dit iets voor de startpost Eggy?

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggar op 31-03-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Fraggar schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:06:
[...]

Welke programma's heb je dan wel allemaal geinstalleerd staan, misschien dat het iets met een ander programma te maken heeft?

[...]

Dit heb ik ook al eens in een vorig deel van dit topic gepost, je kunt dit handmatig veranderen in het register, namelijk bij:

Eigenlijk zouden dit soort dingen bij de FAQ moeten maar ik heb het toch maar weer onder tips gezet omdat de FAQ toch wel een ander soort vragen bevat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
het jeukt toch,
zou er een linux distributie voor zijn? die het uiteraard ook een beetje doet.
ik had al wat op google lopen zoeken maar ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een aantal dagen aan het expirimenteren van verschillende BT stacks voor pda en widcomm op de pc, moet wel zeggen dat ik een ongelovelijke n00b ben!!

Uiteindelijk is blue soleil wel cool maar toshiba stack is gewoon heel goed, ik ben er ook achter gekomen dat als je toshiba stack op je compact gebruikt het ook gaat hangen als je de " standaard" file explorer gebruikt, dus resco file explorer gebruiken of die in pocket IE staat.

Op het moment draait toshiba stack heel mooi stabiel zonder enig probleem (behalve dat standby gedoe)
op de pc heb ik widcomm geinstalleerd...nu word het interesting
(ik weet niet of meerdere mensen combinaties geprobeert hebben)

eerst werkte het voor geen METER, kon niets doen, com poorten deden om een of ander reden niet.
om het kort te houden: hij dud neh (twents :) )
Wat ik daarna heb gedaan is de toshiba software voor pc geinstalleerd.

restart pc, er waren toen opeens 2 icons, de oude (on)vertrouwde windows bt icoon en de widcom icoon (die al eerder was)
met het windows bt icoon kon ik niets mee, instellingen kon ik niet saven, gewoon niets, nada, zilch
Maar om een of ander vreemde reden werkte alles wel opeens, kon weer active syncen en BT FTP, PAN, echt alles werkt nu.

wat mij ook opgevallen is en erg leuk is dat widcomm software het lichtje op je bt dongle uit zet waneer het niet in gebruik is, wel leuk. Mijn ouders kunnen namelijk zien als ik dicht bij huis ben omdat activesync automatisch gaat syncen als ik dicht genoeg ben (kep een verleng usb kabel gebruikt om de bt dongle in de woonkamer te monteren zodat ik overal in het huis bt signaal heb, ik heb namelijk een aparte "Werk/Pc kamer" )

ik hoop dat het jullie helpt, vragen of critiek is ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Ik had wel eens gelezen dat de MDA spontaan kan hard-resetten maar vandaag gebeurde het mij. Gelukkig had ik net een paar dagen geleden in ActiveSync de backup optie aangezet. Na de hard reset een restore gedraait en alles (incl geinstaleerde programma's en data) is weer terug. Ik dacht, dit moet ik met jullie delen :) .

Waarschijnlijk is het oud nieuws maar voor degene die het nog niet wisten, backup aanzetten in ActiveSync dus!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
hmmm
gaat nog niet lekker met de carkit onder bluetooth. Heb de hele boel hard gereset en de carkit opnieuw aangemeld. Maar ze herkennen elkaar nog steeds niet automatisch zoals in het begin! Is er ergens nog een instelling die ik mis zodat ze automatisch gaan pairen ?

zit net te denken: zou mda's bluetooth niet worden beinvloed door één of andere applicatie of game die geinstalleerd staat ?

[ Voor 20% gewijzigd door rdkraker op 31-03-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Fraggar schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:06:

Ik zie maar 4 buttons gemapped in die folder. Zijn dat niet de contacts, agenda, camera en record knop?

Ik heb de explorer geprobeerd en in de registry de key van PhonePlus verwijderd. Nu mag ik weer 15 dagen proberen. (?????)
Nu heb ik de mapping ongedaan gemaakt en is mijn probleem verholpen.

Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

sander-sp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 01:21:
[...]
Met alle respect Justifire (je hebt mij ook al vaak onbewust geholpen :)). maar als alle poorten al bezet zijn als je dit doet (ik bedoel dus de poorten 1 t/m 10) dan zal hij toch automatisch poort 11 nemen ipv 4 of 5.

[...]
Er wordt gezegd dat een bepaald progje op je today scherm het ook kan veroorzaken, en ook dat een softreset ZONDER je SD-kaartje helpt... Dus misschien een softreset na koppelen aan activesync (met kabel) en zonder sd-kaartje ;) voor meer info moet je maar even op xda developers kijken...
Als je alle bluetooth apparaten verwijderd (dus ook de oude) dan zijn toch al je poorten vrij?
Hier in ieder geval wel.
En dan zal widcomm ook niet op poort 11 beginnen.
Weet natuurlijk niet wat jij allemaal aan je pc hebt hangen.
Apparaten verwijderen in active sync onder file-> mobile device, selecteren en dan partnership verwijderen.
Maar zie dat het met jouw uitleg wel goed werkt voor een aantal mensen, als het maar duidelijk word :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over Pocketmusic:

steeds na enige tijd gebruiken, sluit het programma vanzelf af, 3 seconden nadat je een nummer afspeelt, opnieuw installeren verhelpt t probleem, maar is zeer irritant natuurlijk.. meer mensen last van en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
sander-sp schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:00:
Ik kom er net achter dat er speling zit tussen de telefoon en het bovenste covertje, dit veroorzaakt de resonantie waar ik het eerder over had. Nu moet ik hem dus gaan laten repareren, heeft iemand hier al ervaring met de tijd die dat in beslag neemt? Ze zeggen dat dit ongeveer 10 dagen duurt...
Ik heb sinds een aantal dagen dat het bovenste covertje aan de achterkant, waar dus de gaten voor de camera en het spiegeltje inzitten, ook een speling zitten. Als je mij nou eens verteld wat die resonantie inhoud dan kan ik zeggen of ik er ook last van hebt. Nu ik erover nadenk heb ik wel de laatste tijd het idee dat als iemand even wat harder praat uit enthausiasme, het echt bijna pijn doet aan mijn oor. Zo schel klinkt het.. als dat resonantie is, heb ik het dus ook.
Ik zal ook eens informeren bij belcompany wat ik moet doen als ik het wil laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

MadRettoR schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:40:
[...]

Ik heb sinds een aantal dagen dat het bovenste covertje aan de achterkant, waar dus de gaten voor de camera en het spiegeltje inzitten, ook een speling zitten. Als je mij nou eens verteld wat die resonantie inhoud dan kan ik zeggen of ik er ook last van hebt. Nu ik erover nadenk heb ik wel de laatste tijd het idee dat als iemand even wat harder praat uit enthausiasme, het echt bijna pijn doet aan mijn oor. Zo schel klinkt het.. als dat resonantie is, heb ik het dus ook.
Ik zal ook eens informeren bij belcompany wat ik moet doen als ik het wil laten maken.
Ja dat is het dus zo'n beetje. Ik hoorde het dus ook als de telefoon over ging... (resonantie is trouwens een trilling) Ik vond het heel storend... ik krijg waarschijnlijk een nieuwe zei de jongen die me hielp bij de T-mobile shop, omdat HTC bijna altijd een "toestel-swap" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, wat een onuitputtelijke bron van informatie / feedback / hulp, etc. etc. is dit!! _/-\o_
Toch heb ik nog een technisch vraagje. Ik wil een ThinkOutside Stowaway keyboard kopen voor mijn in aantocht zijnde MDA, maar ik twijfel tussen de bluetooth en de infrarood-versie. De infrarood-versie is de helft van de prijs, maar kan volgens pdashop niet gebruikt worden i.c.m. de MDA; de bluetooth-versie wel. Op de site van ThinkOutside is echter helemaal niks te vinden over enige compatibiliteit met de MDA.
Iemand enige ervaring hiermee?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:17:
Mijn god, wat een onuitputtelijke bron van informatie / feedback / hulp, etc. etc. is dit!! _/-\o_
Toch heb ik nog een technisch vraagje. Ik wil een ThinkOutside Stowaway keyboard kopen voor mijn in aantocht zijnde MDA, maar ik twijfel tussen de bluetooth en de infrarood-versie. De infrarood-versie is de helft van de prijs, maar kan volgens pdashop niet gebruikt worden i.c.m. de MDA; de bluetooth-versie wel. Op de site van ThinkOutside is echter helemaal niks te vinden over enige compatibiliteit met de MDA.
Iemand enige ervaring hiermee?

Cheers!
Ik heb geen MDA, maar ik adviseer je Bluetooth: Meer bewegingsvrijheid!
Of misschien zelfs wel nóg sterker: Bewegingsvrijheid!

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 31-03-2005 22:23 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

bartvl schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:23:
[...]

Heb je die echt nodig dan? Je mda is toch altijd in de buurt als je wat wilt typen? Of is het zo dat als je 1 keer beweegt hij hem niet meer ziet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
sander-sp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:31:
[...]
Heb je die echt nodig dan? Je mda is toch altijd in de buurt als je wat wilt typen? Of is het zo dat als je 1 keer beweegt hij hem niet meer ziet oid?
idd je moet de 2 poorten recht tegenover mekaar hebben om te kunnen communiceren.
ik zou ook voor BT gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

Kassad schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:15:
Ik had wel eens gelezen dat de MDA spontaan kan hard-resetten maar vandaag gebeurde het mij. Gelukkig had ik net een paar dagen geleden in ActiveSync de backup optie aangezet. Na de hard reset een restore gedraait en alles (incl geinstaleerde programma's en data) is weer terug. Ik dacht, dit moet ik met jullie delen :) .

Waarschijnlijk is het oud nieuws maar voor degene die het nog niet wisten, backup aanzetten in ActiveSync dus!
heb ik dus al 3 keer gehad!! toen ik een foto wou maken! back-up!!!!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 11:29
Toch maar eens die Toshiba stack geinstalleerd, want de standaard Bluetooth van de MDA is een beetje crappy. Maar goed, de Toshiba drivers bieden ook maar vijf minuten soelaas...

Na verloop van tijd verdwijnt het antennetje rechtsonder en via Pograms naar Bluetooth Settings levert 'An error occured with the Bluetooth Card. Confirm that the card is working properly' op. Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Heb hier een vij standaard installatie (T-Mobile MDA), met TomTom, Spb PocketPlus en nog wat andere tooltjes. Uiteraard werkt de standaard Bluetooth verbinding ook niet meer na installatie van de Toshiba stack, alleen een soft reset krijgt de boel (voor 5 min) weer aan de gang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt dit apparaat ook EDGE? Het staat niet bij de specificaties maar ik vraag het toch even voor de zekerheid :). Ik heb namelijk een Telfortabonnement en het schijnt dat deze aanbieder dit jaar EDGE introduceert. Ik wil natuurlijk wel graag meeprofiteren van hogere snelheden voor een prijs lager dan UMTS, misschien zelfs gewoon gprs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:11:
Ondersteunt dit apparaat ook EDGE? Het staat niet bij de specificaties maar ik vraag het toch even voor de zekerheid :). Ik heb namelijk een Telfortabonnement en het schijnt dat deze aanbieder dit jaar EDGE introduceert. Ik wil natuurlijk wel graag meeprofiteren van hogere snelheden voor een prijs lager dan UMTS, misschien zelfs gewoon gprs. ;)
Volgens deze post niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik hoop dat dit niet als crossposting wordt gezien, maar heeft er nu ook al iemand ervaring met de I-phono in combinatie met de Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:23:
[...]

Zeker gezien het iR oog van de MDA aan de zijkant zit, en die van het keybordje na alle waarschijnlijkheid bovenop. Moet je altijd scheef typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:31:
[...]

Zeker gezien het iR oog van de MDA aan de zijkant zit, en die van het keybordje na alle waarschijnlijkheid bovenop. Moet je altijd scheef typen.
Je hebt wel de landscape mode nog op je mda... maar dat is ook niet alles natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hadden jullie deze al gezien? Met zijn 22 dollar vind ik hem persoonlijk ook niet erg duur... Ik heb toch nog een screenprotector nodig, ik denk dat ik deze er meteen bij bestel.
Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/image/xdaIIminicradle1_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/image/xdaIIminicradle2_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/image/xdaIIminicradle3_s.jpg
Linkje

[ Voor 19% gewijzigd door SaN op 01-04-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40
sander-sp schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:05:
Hadden jullie deze al gezien? Met zijn 22 dollar vind ik hem persoonlijk ook niet erg duur... Ik heb toch nog een screenprotector nodig, ik denk dat ik deze er meteen bij bestel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Linkje
Ziet er leuk uit, ga ik ook halen denk ik.
Misschien kunnen we een IA opzetten? om korting te bedingen? En om niet steeds shipping costs te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

B-Force schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:17:
[...]

Ziet er leuk uit, ga ik ook halen denk ik.
Misschien kunnen we een IA opzetten? om korting te bedingen? En om niet steeds shipping costs te betalen?
Zou kunnen inderdaad, ik geloof dat ze daar wel aan mee werken. Er staat namelijk al een adres waarop leden van een palm club contact op kunnen nemen voor groepskorting ed. zie hier Ik heb alleen geen zin om te wachten en die 2,20 euro verzendkosten vind ik ook niet zo'n ramp eerlijk gezegd. Ik bestel hem dus vanavond al.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 01-04-2005 19:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.