Ben al een aantal dagen aan het expirimenteren van verschillende BT stacks voor pda en widcomm op de pc, moet wel zeggen dat ik een ongelovelijke n00b ben!!
Uiteindelijk is blue soleil wel cool maar toshiba stack is gewoon heel goed, ik ben er ook achter gekomen dat als je toshiba stack op je compact gebruikt het ook gaat hangen als je de " standaard" file explorer gebruikt, dus resco file explorer gebruiken of die in pocket IE staat.
Op het moment draait toshiba stack heel mooi stabiel zonder enig probleem (behalve dat standby gedoe)
op de pc heb ik widcomm geinstalleerd...nu word het interesting
(ik weet niet of meerdere mensen combinaties geprobeert hebben)
eerst werkte het voor geen METER, kon niets doen, com poorten deden om een of ander reden niet.
om het kort te houden: hij dud neh (twents

)
Wat ik daarna heb gedaan is de toshiba software voor pc geinstalleerd.
restart pc, er waren toen opeens 2 icons, de oude (on)vertrouwde windows bt icoon en de widcom icoon (die al eerder was)
met het windows bt icoon kon ik niets mee, instellingen kon ik niet saven, gewoon niets, nada, zilch
Maar om een of ander vreemde reden werkte alles wel opeens, kon weer active syncen en BT FTP, PAN, echt alles werkt nu.
wat mij ook opgevallen is en erg leuk is dat widcomm software het lichtje op je bt dongle uit zet waneer het niet in gebruik is, wel leuk. Mijn ouders kunnen namelijk zien als ik dicht bij huis ben omdat activesync automatisch gaat syncen als ik dicht genoeg ben (kep een verleng usb kabel gebruikt om de bt dongle in de woonkamer te monteren zodat ik overal in het huis bt signaal heb, ik heb namelijk een aparte "Werk/Pc kamer" )
ik hoop dat het jullie helpt, vragen of critiek is ook welkom