[Tyan Thunder K8W] een bak ellende

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik zit hier met een Tyan Thunder K8W, (specs staan in m'n sig, te veel om op te noemen) en ik heb echt het ene probleem na het andere.

1. Ik krijg het niet voor elkaar om RPM signalen uit te lezen van fan headers 5 en 6. Headers 1 t/m 4 zitten op 1 op de southbrigde geloof ik, en die laatste 2 op een winbond chip. En ik heb inmiddels alle BIOS'en al geprobeerd, maar ik zie nog steeds niks! Niet in het BIOS, niet in windows, nergens. :(

2. USB poorten 3 en 5 vallen soms uit. Heel vaag. Gisteren probeerde ik mijn mp3 speler aan te sluiten op USB poort 3, en toen zag ie 'm niet. De speler gaf aan connected te zijn, maar in windows bleef het angstvallig stil. Ik probeerde m'n camera, en ook die gaf aan connected te zijn, maar weer zag ik niks. Dus ik pak een oude USB muis van dell, en het ledje ging niet eens branden. :( Ik herstart, nog niks. Dat was vrijdag. Vandaag probeerde ik het nog een keer, en toen deden ze het weer! Nou in een pc gaan dingen het niet spontaan weer doen, dus ik wil graag weten waarom die poorten 'wegvallen'.

3. Hij crashed constant. Ik laat de geheugentimings uitlezen van SPD, dat bord kun je niet overclocken en ik heb de Hypertransport links op 800/600/600 staan, en nog crashed het bord! Je kan uren gamen op deze bak, maar als ik dan een paar uur zit te internetten hangt ie gewoon. :?
En ook hier maakt het niet uit welk BIOS ik gebruik.

Heeft iemand enig idee, want ik zit er echt aan te denken dit bord te RMA'en, dit is achterlijk. |:(

edit:
Systeemkast Total rebuild Lian Li PC-70 + PC-7
Voeding 870W zelfbouw uit: 350W Enermax VE365-P-MFC / Antec Truepower 520W EPS
Moederbord Tyan Thunder K8W Dual Opteron met een Dangerden MAZE4 Northbridge waterblok
Processor(s) 2x AMD Opteron 246 2,0Ghz, 1MB Cache
Geheugen 2x2 Kingston ValueRAM PC2700 (2,5-3-3-7) DDR
Hard Disk(s) 8x Seagate Barracuda 7200.7 80Gb / 1x Seagate Barracuda 7200.7 40Gb / 4x Seagate Barracude 7200.7 200GB SATA
Videokaart(en) Club 3D ATi Radeon X800XT Platinum Edition met IA waterblok en Thermaltake modded ramsinks
Monitor(en) Iijama HM903DT Vision Master 454 19" (1800x1440x32bits @ 92hz) / Compaq MV700 17" (1280x1024x32bits @ 60hz)
Brander(s) AOpen 32x12x48x stealthed
CD/DVD-Drive(s) Pioneer Slot-In 16x48x stealthed
SCSI 3Ware Escalade 7500-8 IDE Raid5 8ports
Speakers Sony RX90 surround stereo (2x 40W + 2x 200W), Altec Lansing 4.1 150W, Technics DJ koptelefoon
Geluidskaart(en) Hercules Fortissimo III 7.1 / Onboard Realtek AC97
Netwerkkaart(en) 1Gbit 3COM onboard
Video in/out Hauppauge WinTV PCI-FM (met afstandsbediening)
FireWire Onboard, uitgeschakeld :P
Muis Logitech MX500 met padsurfers op een Steelpad S&S
Toetsenbord Logitech Internet Navigator SE Black
Printer(s) HP950C
Temp CPU/Case Idle (12V): CPU's: 22-25C Case: 22C VGA: 30C / Passief (tijdens films): CPU's: 50C / Stressed: NNG
CPU cooler 2x Dangerden TDX waterblokken, 2x Eheim 1250, 2x Chevrolet Kachelrad (20x30cm), Homemade 5L reservoir, 13mm en 20mm PVC slangen.
Casefans 6x 120mm Enermax / 1x 80mm Slimline / 1x Akasa Led-fan
Internetverbinding Tiscali 6Mbit ADSL (BABYXL) (750K) / Xs4all Fast ADSL 4mbit (KPN) (500K)
Operating System Microsoft Windows XP
Extra Mijn laatste project loopt nog, hij is bijna af.

[ Voor 39% gewijzigd door collission op 13-03-2005 21:55 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Specs in sig, prima :) Maar mocht iemand over 1 jaar via de search op dit topic stuiten, kan hij erop vertrouwen dat je dan nog steeds dezelfde specs hebt? Niet dus ;) Post gewoon de volledige (relevante) specs in je topicstart :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 13-03-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:16
Gebruik je wel officieel compatible geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ja, net gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik zou hem RMA'en,... als je zulke vreemde problemen heb zal het wel een maandagochtend modelletje zijn.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je wel memtest uitgevoerd? Verder is registered geheugen zeer aanbevelenswaardig bij Dual Opteron bakken. Sterker, ik heb niet eerder een Dual Opteron bak gezien, waarin gewoon unbuffered geheugen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

BalusC schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:28:
Heb je wel memtest uitgevoerd? Verder is registered geheugen zeer aanbevelenswaardig bij Dual Opteron bakken. Sterker, ik heb niet eerder een Dual Opteron bak gezien, waarin gewoon unbuffered geheugen zit :)
is het niet zo dat dit iig een vereiste is voor de goede werking van het bord:
bron
eight DIMM slots for 16GB of PC2700 DDR memory with ECC
of betekent dit dat de controller capable is om hier mee overweg te kunnen.
Kan je ergens ECC geheugen lenen, om de stabiliteit vervolgens te testen?

[ Voor 6% gewijzigd door Egg op 13-03-2005 22:35 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 14:54
Je hebt zowieso reg ecc :) geheugen nodig zie ook mem compat.. list

http://www.tyan.com/support/html/memory_s2885.html
All memory listings are 184-pin REGISTERED DDR DIMM modules
Aangezien je zeker niet kan gamen zonder ecc :), booten lukt wel als je ecc uitzet dus misschien ook zonder ecc :) heeft de TS dus deze modules aangezien hij dus heeft verteld dat deze in de lijst staan zie zijn post:

Kingston:
512 DDR RAM(reg., ECC) Samsung KVR333X72RC25/512 (K4H560438E-TCB3)

offtopic:
Hoop dat ze die bordjes nu wel goed kunnen leveren :), wat heb ik er lang op moeten wachten :+

[ Voor 56% gewijzigd door roodhoedje op 13-03-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Geheugen 2x2 Kingston ValueRAM PC2700 (2,5-3-3-7) DDR
Daar ga je al in de fout, een Opteron heeft altijd reg ecc geheugen nodig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 23:08
Ik kan je met 99,99% zekerheid zeggen dat hij gewoon Registered (eventueel ECC) geheugen gebruikt. Dit is er namelijk ook in het ValueRAM type.
Om op de reactie van BalusC door te gaan: Een opteron config komt niet verder dan de POST zonder Registered geheugen (vandaar mijn 99,99% zekerheid, tzou namelijk de eerste zijn anders).
Doe inderdaad maar eens een memtest, het kan zijn dat je geheugen niet helemaal lekker is, en anders gewoon je bord RMA'en, ze kosten genoeg en horen dus gewoon te functioneren zonder extra "gezeiks".
Ik moet overigens met de mijne ook nog op de RMA tour (een Iwill DK8N), m'n eerste bord daarvan stopte gewoon met functioneren en het 2de bord heeft problemen met reboots, opzich niet zo erg, heb er alleen weinig zin in..... altijd leuk om een brakke serie te krijgen, ze vervangen je non-functionerende plank door eentje met een ander gebrek |:( 8)7

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

offtopic:
zulle we anders met ze 4en precies hetzelfde gaan zegge jonges??
ik was 1st :7

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

uberotto2086 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:04:
offtopic:
zulle we anders met ze 4en precies hetzelfde gaan zegge jonges??
ik was 1st :7
offtopic:
Zie het als bevestigingen. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 14:54
casemodderpoel schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:46:
3. Hij crashed constant. Ik laat de geheugentimings uitlezen van SPD, dat bord kun je niet overclocken en ik heb de Hypertransport links op 800/600/600 staan, en nog crashed het bord! Je kan uren gamen op deze bak, maar als ik dan een paar uur zit te internetten hangt ie gewoon. :?
En ook hier maakt het niet uit welk BIOS ik gebruik.
[/edit]
Hangen als in geen bsod ?

Game je ook over het internet? Want zou het dan niet een software fout kunnen zijn aangezien je dan ook gewoon je nic gebruikt en alles wat er verder betrekking bij heeft. Heb dus aangenomen dat je met gamen gaan problemen hebt aangezien je alleen het internet gebeuren bij de crashes betrekt.

Nieuwe install al geprobeert na de laatste bios had ik er last van dat m'n win2003 het niet meer snapte met numa en m'n fps in games was niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Dat crashen heb ik denk ik verholpen. Ik heb in het BIOS de optie "generate clock for empty dimms" uitgezet, en hij is nu al 24 uur niet gecrashed. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in, dus ik moet even verder testen.

[ Voor 4% gewijzigd door collission op 14-03-2005 18:22 ]

Pagina: 1